abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 juli 2002 @ 11:05:37 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_5032608
Een van de nummers die de housescene opbrak en mede verantwoordelijk was voor het ontstaan van hardcore house is Poing. In de zomer van '92 stond dit supersimpele, doch komische en aanstekelijke nummer wekenlang in de top 40 en heeft zelfs geloof ik de #1 postitie weten te behalen.
Het nummer heeft volgens mij iets tijdloos en wordt nog steeds verkocht bij platenwinkels. Met recht een klassieker en een mijlpaal in de geschiedenis van de housescene

De maker van dat nummer post hier ook onder de naam Devnull en ik wil hem bij deze dan ook bedanken voor zijn creatie die vele producers geinspireerd heeft en voor het feit dat de zomer van '92 mede door zijn toedoen een enorm goede housezomer is geweest.

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 16 juli 2002 @ 11:09:39 #2
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_5032657
Zo, we hebben een celeb hier.

Hmmz, ik ben er nog niet uit of ik heb moet bedanken of verbannen.

Nah...way to go, Devnull!

p.s. wil hij wel in het zonnetje gezet worden?

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_5032687
Stelletje freaks, Maurice Steenbergen (=Devnull) is - zacht uitgedrukt - niet zo geliefd door mensen uit z'n scene.

Mede dankzij zijn arrogantie

Ik zeg een woord: voor Devnull Mixfreaks

pi_5032692
*poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing* *poing*

wat was de inspiratie tot het schrijven van het nummer?

Free people own guns! Slaves do not!
  dinsdag 16 juli 2002 @ 11:14:53 #5
17075 extreme
-wannahave-
pi_5032719
aaaaah, '92, zomer op Texel, nog jong en onbezonnen,
twee nummers die me zijn bijgebleven 'on a ragga tip' van SL2, en natuurlijk 'poing' van de Rotterdam Termination Squad...

heerlijke tijd, thnx voor de goeie herrinneringen

Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
  dinsdag 16 juli 2002 @ 11:19:45 #6
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_5032774
Klassieker? Werkelijk? Ik hoorde het onlangs, en het is vreselijk achterhaald door de tijd ondertussen... Onbegrijpelijk anno nu dat het ooit zo'n hit was. Ook al kon ik het toen ik 11 was wel waarderen.
  dinsdag 16 juli 2002 @ 11:26:43 #7
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_5032861
'92 was echte een mooie zonnige zomer waarin mijn grootste bezigheid was het spelen op die demonstratie nintendoconsoles in winkels als V&D, Blokker etc.
Ik kan me nog herinneren dat ik toen vol trots een bandje(!) had gekocht van Technotrance 2 met daarop o.a. Poing, 2 Unlimited's workaholic (toen nog een vet rauw geluid), Sequential One's Psychotronic (I am the god of hellfire) en Obumbratta, de opvolger van het 'verboden' nummer O Fortuna.

Damn, wat zou ik graag weer in die onbezorgde tijd rondlopen

Ik geloof dat Mercedessterren jatten ook een van mijn favo bezigheid was toen.

[..]
  dinsdag 16 juli 2002 @ 11:27:53 #8
26025 habermas
niets van dat alles
pi_5032873
Kan me die tijd ook nog zeker herinneren... Tien jaar? Jezus, zelfs ik word oud. Indertijd met een vriend een Franse camping volledig gek gemaakt door 't dag in dag uit te draaien (met, idd, On A Ragga Tip), Tjongejonge, wat waren wij cool toen
[b]Austin Powers[/b]: Come again?[br][b]Alotta Fagina[/b]: Alotta Fagina[br][b]Austin Powers[/b]: Ahh, I'm sorry, I'm just not getting it. It sounded like your name was a lot of, uhm, nevermind!
  dinsdag 16 juli 2002 @ 11:30:24 #9
8372 Bastard
Persona non grata
pi_5032906
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 11:26 schreef MikeyMo het volgende:
'92 was echte een mooie zonnige zomer waarin mijn grootste bezigheid was het spelen op die demonstratie nintendoconsoles in winkels als V&D, Blokker etc.
Ik kan me nog herinneren dat ik toen vol trots een bandje(!) had gekocht van Technotrance 2 met daarop o.a. Poing, 2 Unlimited's workaholic (toen nog een vet rauw geluid), Sequential One's Psychotronic (I am the god of hellfire) en Obumbratta, de opvolger van het 'verboden' nummer O Fortuna.

Hoe herkenbaar!
Die cd heb ik nog wel liggen ergens ook..
Gistern trouwens weer een mix gedowned van een plaat van Ramirez.. blijft lekker.
Oh ik had ford embleems
The truth was in here.
  dinsdag 16 juli 2002 @ 11:32:03 #10
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5032929
Ik heb heel toevallig dat nummer gister weer eens gehoord sinds jaren!

Op 1 of andere old-school CD .

Ach ja, 92. Ik kreeg met mijn 1e echte vriendinnetje wat, werd en passant ontmaagd en ging naar Rave the City in de Statenhal .

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  dinsdag 16 juli 2002 @ 11:36:11 #11
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_5032980
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 11:30 schreef Bastard het volgende:

[..]

Hoe herkenbaar!
Die cd heb ik nog wel liggen ergens ook..
Gistern trouwens weer een mix gedowned van een plaat van Ramirez.. blijft lekker.
Oh ik had ford embleems

Ik zoek nog steeds een mooie 192kbps MP3rip van die CD. (hint hint )
[..]
  dinsdag 16 juli 2002 @ 11:37:58 #12
8372 Bastard
Persona non grata
pi_5033008
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 11:36 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ik zoek nog steeds een mooie 192kbps MP3rip van die CD. (hint hint )

Ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen
The truth was in here.
pi_5033037
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 11:26 schreef MikeyMo het volgende:

Ben je er zo een? Andermans spullen jatten/vernielen?
  dinsdag 16 juli 2002 @ 11:41:24 #14
8372 Bastard
Persona non grata
pi_5033053
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 11:40 schreef michiel- het volgende:

[..]

psst 10 jaar geleden ...
The truth was in here.
  dinsdag 16 juli 2002 @ 11:41:51 #15
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_5033062
Sjonge, ik was 8 toen.... Maar weet het nog goed dat ik het voor het eerst hoorde, kon me ABSOLUUT niet voorstellen dat dat een trend zou worden die (nu dus al) 10 jaar duurt...
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  dinsdag 16 juli 2002 @ 11:42:29 #16
11845 Jipje
pi_5033068
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 11:41 schreef Bastard het volgende:

[..]

psst 10 jaar geleden ...

Zoiets verleer je niet
Loesje

dinsdag 16 juli 2002 @ 11:43:31 #17
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_5033082
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 11:41 schreef Jipje het volgende:
Sjonge, ik was 8 toen.... Maar weet het nog goed dat ik het voor het eerst hoorde, kon me ABSOLUUT niet voorstellen dat dat een trend zou worden die (nu dus al) 10 jaar duurt...
Dat is ook niet zo, volgens mij wordt het plaatje nogal overschat in de initiële post...
  dinsdag 16 juli 2002 @ 11:45:24 #18
11845 Jipje
pi_5033113
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 11:43 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Dat is ook niet zo, volgens mij wordt het plaatje nogal overschat in de initiële post...

Met poing is het toch allemaal begonnen?
Loesje

dinsdag 16 juli 2002 @ 11:48:25 #19
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_5033158
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 11:45 schreef Jipje het volgende:

[..]

De commerciële variant wellicht, maar ik geloof niet dat de toenmalige hardcore house puristen zo blij waren met dit plaatje... Maar goed, ik ben geen expert. Dacht altijd dat Speedy J's Pullover ook wat meer baanbrekend was in die tijd, maar ach, wat weet ik nou...
  dinsdag 16 juli 2002 @ 11:49:18 #20
11845 Jipje
pi_5033168
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 11:48 schreef Grobbel het volgende:

[..]

De commerciële variant wellicht, maar ik geloof niet dat de toenmalige hardcore house puristen zo blij waren met dit plaatje... Maar goed, ik ben geen expert. Dacht altijd dat Speedy J's Pullover ook wat meer baanbrekend was in die tijd, maar ach, wat weet ik nou...

Hmmm waarschijnlijk meer als ik... Ik ken alleen poing uit die tijd...
Loesje

dinsdag 16 juli 2002 @ 11:53:09 #21
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_5033218
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 11:48 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ik zou Setup System met Fairy Dust ook niet uitsluiten. Dat was best hard in '92.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
pi_5033419
Nou Devnull, in ieder geval bedankt voor een (10 jaar later) leuk stukje jeugdsentiment. Onafhankelijk van hoe het kreng klinkt.

Jouw plaat is ooit eindeloos grijsgedraaid in huize Postinggirl, dat je het even weet.

(Sowieso al die technotrance-cd's al leende ik ze gewoon bij de bibliotheek om ze vervolgens op te nemen. Naast de Hitkrant was dat zo'n beetje alles waar m'n zakgeld aan op ging.)

dinsdag 16 juli 2002 @ 12:11:22 #23
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_5033441
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 11:40 schreef michiel- het volgende:

[..]

10 jaar geleden ja...
overigens had ik dat afbreken van die sterren geleerd van m'n Marokkaanse maatje
[..]
pi_5034267
*Zucht*
Das zeker een tijd geleden. Ik heb de single nog liggen. Zo'n mooie zwart met knal gele hoes. Vorig jaar heb ik hem samen met m'n huisgenootjes nog gedraaid. De benedenbuurman wilde nog wel een hard z'n muziek draaien. Zo hard dat de vloer er bij ons van trilde en dat van onze tv niets meer te verstaan was.
Onze oplossing: Poing in de stereo, flink hard zetten en... Tadaaaaa!!! De rust keerde weer terug in ons huissie.
Effectief plaatje.
  dinsdag 16 juli 2002 @ 13:41:24 #25
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_5034556
Hey! Da's wel grappig, thanks .

Ik wil alleen wel even toevoegen dat de andere helft van "Rotterdam Termination Source" hier ook post onder de naam: "AcidFog".

Dat "Poing" een hit werd, was voor ons evengoed een verassing als voor ieder ander, het was onze eerste plaat en gelijk een dikke hit. Hoewel de plaat, geloof het of niet, NIET commercieel bedoeld was, werd het toch snel opgepakt door de Nederlandse (en later ook Europese) housescene. Er wordt inderdaad vaak geroepen dat "Poing" de hardcore aan de mainstream bracht, en we zijn uiteraard heel trots op die credits. Maar laat het even duidelijk zijn dat wij echt deze vorm van house niet hebben uitgevonden, ook wij zijn vroeger geinspireerd door bijvoorbeeld "Underground Resistance" en "Speedy J". En ras-echte pure snoeiharde tracks waren er toen al van o.a. "Holy Noise", "Patrick van Kerchhoven", "Human Resource", en "Mark Acardipane" aka "PCP".

Voordat wij ons in hitlijsten bevonden, waren "LA Style's James Brown is Dead", "T99's Anastasia" (ik werk nu overigens met de rapper/vocalist van T99),"Holy Noise's James Brown is Still Alive", "Speedy J's Pullover", en "Human Resource's Dominator" al dikke top-40 hits.

Er kleven ook voor -en nadelen aan het hebben van een dergelijke hit. Zo was het onmogelijk om er een fatsoenlijke opvolger voor te maken, dit kwam door het ultra-hoge gimmick-gehalte ... wat hadden we moeten doen? "Plok", "Tok", "Oink" .... we hebben toen, besloten om het niet verder uit te melken, tot grote onvrede van onze toenmalige platenmaatschappij: "Rotterdam Records".
Ander nadeel was: we waren groen als gras in deze keiharde industrie, dus het is waarschijnlijk licht overbodig om te zeggen dat we er echt niet rijk van geworden zijn. Aan de andere kant, ik ken veel van m'n nationale -en internationale collega's persoonlijk, en laten we zeggen dat er nog maar weinig zijn die toendertijd echt "gespaard" hebben.

Het mooie van de muziek is wel, je blijft er mee bezig. En wat dat betreft zijn we liever "arme pioniers" dan "rijke followers", dus wanneer, hoe en onder welke naam we weer van ons laten kunnen laten spreken kan alleen de tijd leren.

Tot zover "Poing", in mijn visie .

Sex met jezelf is in ieder geval sex met iemand die van je houdt.
  dinsdag 16 juli 2002 @ 13:46:14 #26
22461 Otherside
DO2 is de naam
pi_5034634
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 13:41 schreef Devnull het volgende:
Hey! Da's wel grappig, thanks .

Ik wil alleen wel even toevoegen dat de andere helft van "Rotterdam Termination Source" hier ook post onder de naam: "AcidFog".

Dat "Poing" een hit werd, was voor ons evengoed een verassing als voor ieder ander, het was onze eerste plaat en gelijk een dikke hit. Hoewel de plaat, geloof het of niet, NIET commercieel bedoeld was, werd het toch snel opgepakt door de Nederlandse (en later ook Europese) housescene. Er wordt inderdaad vaak geroepen dat "Poing" de hardcore aan de mainstream bracht, en we zijn uiteraard heel trots op die credits. Maar laat het even duidelijk zijn dat wij echt deze vorm van house niet hebben uitgevonden, ook wij zijn vroeger geinspireerd door bijvoorbeeld "Underground Resistance" en "Speedy J". En ras-echte pure snoeiharde tracks waren er toen al van o.a. "Holy Noise", "Patrick van Kerchhoven", "Human Resource", en "Mark Acardipane" aka "PCP".

Voordat wij ons in hitlijsten bevonden, waren "LA Style's James Brown is Dead", "T99's Anastasia" (ik werk nu overigens met de rapper/vocalist van T99),"Holy Noise's James Brown is Still Alive", "Speedy J's Pullover", en "Human Resource's Dominator" al dikke top-40 hits.

Er kleven ook voor -en nadelen aan het hebben van een dergelijke hit. Zo was het onmogelijk om er een fatsoenlijke opvolger voor te maken, dit kwam door het ultra-hoge gimmick-gehalte ... wat hadden we moeten doen? "Plok", "Tok", "Oink" .... we hebben toen, besloten om het niet verder uit te melken, tot grote onvrede van onze toenmalige platenmaatschappij: "Rotterdam Records".
Ander nadeel was: we waren groen als gras in deze keiharde industrie, dus het is waarschijnlijk licht overbodig om te zeggen dat we er echt niet rijk van geworden zijn. Aan de andere kant, ik ken veel van m'n nationale -en internationale collega's persoonlijk, en laten we zeggen dat er nog maar weinig zijn die toendertijd echt "gespaard" hebben.

Het mooie van de muziek is wel, je blijft er mee bezig. En wat dat betreft zijn we liever "arme pioniers" dan "rijke followers", dus wanneer, hoe en onder welke naam we weer van ons laten kunnen laten spreken kan alleen de tijd leren.

Tot zover "Poing", in mijn visie .

Leuk stukje om te lezen en zo ook eens de "andere kant" achter het nummer "Poing" te zien.
*
*
*
pi_5034665
iig proficiat met 't jubileum.

doen jullie overigens nog wat in de house scene?

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  dinsdag 16 juli 2002 @ 13:54:44 #28
9613 Seborik
I, Voyager
pi_5034763
Hey, wat leuk, gefeliciteerd.
  dinsdag 16 juli 2002 @ 13:56:04 #29
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_5034788
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 13:48 schreef Vision het volgende:
iig proficiat met 't jubileum.

doen jullie overigens nog wat in de house scene?

Er ligt momenteel een complete, nog niet uitgebrachte hardcore "Rotterdam Termination Source" 12-inch in de USA bij "Lenny Dee" in de brievenbus. Als die gereleased wordt is er een grote kans dat we weer wat nieuws gaan maken in die richting.

Zelf houd ik me nu meer bezig met m'n eigen groep: "Devnull". Dit is wat betreft stijl een combinatie tussen "Limp Bizkit", "Prodigy", "80s oldschool hiphop", gitaren, vette synths, scratches en vocalen (raps, gezongen en freaky samples). Hier zijn al wat tracks voor klaar, maar het is de bedoeling dit volgend jaar als compleet album te releasen. Dit doe ik samen met de oude "MC/Vocalist" van "T99", bekend van de househit: "Anastasia" (1991).

Verder ben ik de producer/mixdown engineer van de Belgische hardcore/metalband (geen house dus): "Cooperate".

Genoeg te doen dus .

[Dit bericht is gewijzigd door Devnull op 16-07-2002 14:02]

dinsdag 16 juli 2002 @ 13:56:21 #30
8372 Bastard
Persona non grata
pi_5034793
Hartstikke cool!
Ik heb die opkomst van die plaat echt bewust meegemaakt ook
Dacht eerst nog dat het niks zou worden!
The truth was in here.
  dinsdag 16 juli 2002 @ 14:02:13 #31
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_5034858
Soms denk je wel eens .... is dat al 10 jaar geleden?
  dinsdag 16 juli 2002 @ 14:12:58 #32
28192 kikkerlikkerfan
its tamy winete time baby
pi_5034997
soms denk ik weleen swat gek dat een vliegtiug blijft hange in de lucht
wat dos de FOK say
KLF IS GONE ROK YOU!!!!
  dinsdag 16 juli 2002 @ 14:15:12 #33
8372 Bastard
Persona non grata
pi_5035026
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 14:02 schreef Devnull het volgende:
Soms denk je wel eens .... is dat al 10 jaar geleden?
Ja inderdaad
The truth was in here.
pi_5035197
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 13:56 schreef Devnull het volgende:

[..]

Zelf houd ik me nu meer bezig met m'n eigen groep: "Devnull". Dit is wat betreft stijl een combinatie tussen "Limp Bizkit", "Prodigy", "80s oldschool hiphop", gitaren, vette synths, scratches en vocalen (raps, gezongen en freaky samples). Hier zijn al wat tracks voor klaar, maar het is de bedoeling dit volgend jaar als compleet album te releasen. Dit doe ik samen met de oude "MC/Vocalist" van "T99", bekend van de househit: "Anastasia" (1991).

Dat klinkt erg interessant, beetje Manchild achtig dus. Als er wat online te luisteren is hoor ik het graag.

Prodigy heeft het niet zo op Limp Bizkit btw, getuige deze quote van Liam: "Vacation" is about the USA. It's not anti-USA, it's just against that new "metal" scene. On a general aspect, the message is still the same: "Let's fucking go!".

dinsdag 16 juli 2002 @ 14:37:20 #35
20769 tools
I am just, one big, ugly Ogre
pi_5035258
Heb mijn moeder menig maal onder aan de trap horen roepen of ik die @*&#^%)(@*&#^ herrie niet wat zachter kon zetten

O ja, D!, voor evt. re-mixen hou ik me aanbevolen, heb een uitstekende Music Maker Deluxe op mijn PS II

[Dit bericht is gewijzigd door tools op 16-07-2002 14:56]

** Waarom makkelijk doen, als het ook moelijk kan? **
pi_5035712
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 11:32 schreef X-Ray het volgende:
Ik heb heel toevallig dat nummer gister weer eens gehoord sinds jaren!

Op 1 of andere old-school CD .

Ach ja, 92. Ik kreeg met mijn 1e echte vriendinnetje wat, werd en passant ontmaagd en ging naar Rave the City in de Statenhal .

heej dat is toevallig! kep 'm ook gisteren weer sinds lange tijd gehoord, in de auto heb ik hem gedraaid met X-Ray!

maar zeker een topper!

ode aan poing!

ja, dat doen we dus niet!
  dinsdag 16 juli 2002 @ 17:46:47 #37
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5038067
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 11:45 schreef Jipje het volgende:

[..]

En met Alles naar de klote!!!!.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  dinsdag 16 juli 2002 @ 17:54:51 #38
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_5038190
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 17:46 schreef X-Ray het volgende:
En met Alles naar de klote!!!!.
Ik dacht dat de echte commerciele doorvraak Snaps Rythme is a dancer was..
Maar goed is was 12 ofzo en vond die poingers maar raar..
pi_5042808
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 14:37 schreef tools het volgende:
Heb mijn moeder menig maal onder aan de trap horen roepen of ik die @*&#^%)(@*&#^ herrie niet wat zachter kon zetten

O ja, D!, voor evt. re-mixen hou ik me aanbevolen, heb een uitstekende Music Maker Deluxe op mijn PS II

Ik weet dat je ontzettend behept bent met die Music Maker, dus ik kan niet wachten op je remix!
Je nick is ook niet voor niets Tools... The man with the gear, haha! Big ass studio in a box.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 juli 2002 @ 23:24:09 #40
862 Arcee
Look closer
pi_5042874
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 11:05 schreef MikeyMo het volgende:
Een van de nummers die de housescene opbrak en mede verantwoordelijk was voor het ontstaan van hardcore house is Poing. In de zomer van '92 stond dit supersimpele, doch komische en aanstekelijke nummer wekenlang in de top 40 en heeft zelfs geloof ik de #1 postitie weten te behalen.
Fout gedacht, nummer 2 was de hoogste positie. En wekenlang is ook weer overdreven, want het waren er 11 in totaal dat-ie er in stond.

Ik vond het wel een cool plaatje. Heb 't toen toch redelijk vaak gedraaid.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 juli 2002 @ 23:32:37 #41
862 Arcee
Look closer
pi_5043005
* Arcee draait 'm nu.

Hmmm... hoog gimmick-gehalte toch wel, hoor.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 17 juli 2002 @ 00:14:03 #42
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_5043693
Wel 4 weken op nr. 2 .
Da's een complete maand.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 juli 2002 @ 00:26:05 #43
862 Arcee
Look closer
pi_5043889
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 00:14 schreef Devnull het volgende:
Wel 4 weken op nr. 2 .
Da's een complete maand.
Idd: http://www.hitlijsten.com/html/detail.php?id=8013

Net toen je Mariah Carey voorbij was, ging Dr. Alban jou weer voorbij zodat je de nummer 1 positie net misliep: http://www.hitlijsten.com/html/weeklijst.php?jaar=1992&week=32

pi_5043912
ik heb hier nog een mp3 ( van ag , toen ie er nog was )
rotterdam terror corps - Sieg Heil Kanker Zwarten.mp3

lol is die ook van jou?

woensdag 17 juli 2002 @ 00:29:36 #45
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_5043943
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 00:27 schreef Trancentral het volgende:

lol is die echt van jou?

Nee die is niet van mij.
"Rotterdam Termination Source" gaarne niet verwarren met "Rotterdam Terror Corps".
En ja "wij" waren er eerder.

Lijkt me trouwens geen "authentic" Terror Corps track, hun frontman is zo zwart als maar kan.

pi_5044004
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 00:29 schreef Devnull het volgende:

[..]

Nee die is niet van mij.
"Rotterdam Termination Source" gaarne niet verwarren met "Rotterdam Terror Corps".
En ja "wij" waren er eerder.

Lijkt me trouwens geen "authentic" Terror Corps track, hun frontman is zo zwart als maar kan.

Deze track is zo genoemd maar de naam heeft niets met de track te maken (ik heb hier iemand ook op irc voor gebanned..)
Free people own guns! Slaves do not!
  woensdag 17 juli 2002 @ 14:10:59 #47
20769 tools
pi_5049932
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 23:19 schreef AcidFog het volgende:

[..]

Ik weet dat je ontzettend behept bent met die Music Maker, dus ik kan niet wachten op je remix!
Je nick is ook niet voor niets Tools... The man with the gear, haha! Big ass studio in a box.

Aigghhhtttt AcidFrog, beware for tha original gansta' remix
  woensdag 17 juli 2002 @ 14:12:41 #48
20769 tools
pi_5049952
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 00:27 schreef Trancentral het volgende:

lol is die ook van jou?

Je gaat me toch niet vertellen dat je die dingen op je computer bewaard Transcentral, die bagger!
  woensdag 17 juli 2002 @ 14:21:43 #49
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_5050122
Oe jeugdsentiment.

* Jojogirl kan zich nog heel goed herinneren wanneer ze Poing voor het eerst hoorde.

Ik stond in Frankrijk op een camping en hoorde een vreemd geluid ergens vandaan. Ik kijken wat het nou was... het bleek muziek te zijn Erg vreemd, maar wel een gaaf nummer.

Sowieso was de house uit die tijd erg leuk.

pi_5051176
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 14:12 schreef tools het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet vertellen dat je die dingen op je computer bewaard Transcentral, die bagger!

heb er nog meer

is het iemand ook opgevallen dat de tee bee mix van scooter : posse I need you on the floor , lijkt op poing?

Hier stukje van scooter :

http://members.home.nl/h.altepping/scooter.mp3

Is poing trouwens gemaakt met fasttracker?

pi_5051396
ik vond het het dieptepunt van 40 jaar popmuziek samen met de dikkelullenband...
pi_5051492
Toffe_Ellende :
Over smaak valt te twisten
pi_5051578
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 15:56 schreef Trancentral het volgende:
Toffe_Ellende :
Over smaak valt te twisten
zo is het maar net
  woensdag 17 juli 2002 @ 16:31:55 #54
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_5052052
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 15:38 schreef Trancentral het volgende:
Is poing trouwens gemaakt met fasttracker?
Nope.
Een Atari 1040ST/FM en een Akai S950 Sampler.
  woensdag 17 juli 2002 @ 17:02:49 #55
20769 tools
pi_5052487
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 15:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ik vond het het dieptepunt van 40 jaar popmuziek samen met de dikkelullenband...
Ach, om nou zover te gaan, vind ik niet helemaal waar. Denk dat iedere beginperiode wel een "starter" had waaruit is voortgebouwd.

Ik vind bijv. Franz Bauer ontzettend verschrikkelijk en niet het dieptepunt van 40 jaar popmuziek, maar van de mensheid in totaal eigenlijk.

Inderdaad, ga helemaal accoord, smaken verschillen, godzijdank!

AMEN - de Tools heeft gesproken

pi_5052521
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 17:02 schreef tools het volgende:

[..]

Ach, om nou zover te gaan, vind ik niet helemaal waar. Denk dat iedere beginperiode wel een "starter" had waaruit is voortgebouwd.

Ik vind bijv. Franz Bauer ontzettend verschrikkelijk en niet het dieptepunt van 40 jaar popmuziek, maar van de mensheid in totaal eigenlijk.

Inderdaad, ga helemaal accoord, smaken verschillen, godzijdank!

AMEN - de Tools heeft gesproken

Franzie is ook niet echt pop die valt bij in de categorie Heimatsmuzik...

Overigens vond ik New Order en Kraftwerk veel belangrijker voor de elektronische muziek...

pi_5052623
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 11:14 schreef extreme het volgende:
'on a ragga tip' van SL2,
Humor, nu op radio 3FM
pi_5060232
Ik heb thuis het maxi cd single hier van...
Gister ff opgezocht
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 18 juli 2002 @ 08:55:01 #59
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_5060249
Heb hem op bandje en mp3, maar de plaat is gewoon bij elke willekeurige Midtown nog steeds aan te schaffen dam wel te bestellen
[..]
pi_5065877
meneer Steenbergen van harte!

Poing: geweldig! misschien muzikaal geen hoogstaand nummer maar wel erg origineel! zo'n beetje m'n eerste kennismaking met house

een maat van me kwam een paar jaar geleden nog met een singletje van poing voor me aanzetten (op vinyl)...7" ofzo? (ben slecht in vinylmaten ) met op de ene kant Poing (148 bpm) en op de andere kant Bonus Poing (138 bpm)

pi_5067622
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 11:11 schreef MarkzMan_X het volgende:
Stelletje freaks, Maurice S. (=Devnull) is - zacht uitgedrukt - niet zo geliefd door mensen uit z'n scene.

Yeah!!!!

Maar ja, dat soort mensen houd je...
Hij heeft zichzelf unsubscribed omdat de sfeer hem niet meer aanstond....een wijze keuze...

Ik ben toch nog benieuwd of er ooit nog wat 'hitmixen' van Maurice komen. In het begin vond ik ze wel goed, maar later werden ze minder....

Darth

"I look back and I'm amazed, that my thoughts were so clear and true, and three words went through my mind endlessly, repeating themselves like a broken record... you're so cool, you're so cool, you're so cool..."
  donderdag 18 juli 2002 @ 20:23:18 #62
23058 Muurbloempje
But most of all i love you....
pi_5067645
Gefeliciteerd DEVNULL!!!
because you are you... SJEES, wat is Noorwegen prachtig zeg!!! Fjorden, gletsjers, ruige bergen, ik wil terug...
  donderdag 18 juli 2002 @ 20:26:10 #63
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_5067683
Zouden er ook mensen zijn die het 4de lustrum van Poing! zullen vieren?.
Ik denk dat de betrokkenen tegen die tijd de ballen uit hun broek aan het schamen zijn.!

[Dit bericht is gewijzigd door Schuldige_Omstander op 18-07-2002 20:51]

[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  donderdag 18 juli 2002 @ 20:40:00 #64
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_5067846
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 11:11 schreef MarkzMan_X het volgende:
Stelletje freaks, Maurice Steenbergen (=Devnull) is - zacht uitgedrukt - niet zo geliefd door mensen uit z'n scene.

quote:
Op donderdag 18 juli 2002 20:22 schreef darth_vader het volgende:

[..]

Yeah!!!!

Maar ja, dat soort mensen houd je...
Hij heeft zichzelf unsubscribed omdat de sfeer hem niet meer aanstond....een wijze keuze...

Ja, om mensen die over je roddelen en je zwart maken waar je bij bent. Of dat nou een chat, een mailinglist of forum is. Dat soort mensen houd je ...

[Dit bericht is gewijzigd door Devnull op 18-07-2002 20:48]

pi_5087143
quote:
Net toen je Mariah Carey voorbij was, ging Dr. Alban jou weer voorbij zodat je de nummer 1 positie net misliep: http://www.hitlijsten.com/html/weeklijst.php?jaar=1992&week=32
Was daar indertijd niet een beetje heibel over, als zijnde dat Poing niet op één mocht komen (gedachtengang vanuit housend NL in ieder geval). Ik geloof dat geen van die andere 2 goud of in ieder geval niet platina bereikte, waar Poing dat wel deed. Samen met de kortere duur van het in de top40 staan was dat toch op z'n mist verdacht
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
  Moderator zaterdag 20 juli 2002 @ 12:30:40 #66
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_5087160
Leuk om wat achtergrondinfo te lezen over dit nummer....gefeliciteerd iig Devnull.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_5087171
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 13:56 schreef Devnull het volgende:

Er ligt momenteel een complete, nog niet uitgebrachte hardcore "Rotterdam Termination Source" 12-inch in de USA bij "Lenny Dee" in de brievenbus. Als die gereleased wordt is er een grote kans dat we weer wat nieuws gaan maken in die richting.

ah gaaf, zal die ook in Nederland uitgebracht worden?

* Vision hoort helemaal nix meer van "die amerikanen"

(omar santana/lenny dee/rob g)

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_5087174
Dus maussie zit hier ook op het forum, wat een verrassing
pi_5087272
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 20:40 schreef Devnull het volgende:

[..]

[..]

Ja, om mensen die over je roddelen en je zwart maken waar je bij bent. Of dat nou een chat, een mailinglist of forum is. Dat soort mensen houd je ...

Beter dan achter je rug om toch???
Maar in ieder geval, je persoonlijkheid mag dan niet door iedereen evenveel gewaardeerd worden, maar je muziek denk ik bij velen toch wel. Ik vond de Hitmix 2000 bv erg gaaf...
Komt er nog meer van dat soort werk, of blijf je je vooral bezighouden met je SAE cursus en Devnull??

Grtz,

Darth

"I look back and I'm amazed, that my thoughts were so clear and true, and three words went through my mind endlessly, repeating themselves like a broken record... you're so cool, you're so cool, you're so cool..."
pi_5087888
1 sample op een Roland TR 909 & 808 drumkit, aardig voor die tijd.. maar wel erg 'kaal'
pi_5089588
quote:
Op zaterdag 20 juli 2002 12:26 schreef ChAoZ het volgende:

[..]

Was daar indertijd niet een beetje heibel over, als zijnde dat Poing niet op één mocht komen (gedachtengang vanuit housend NL in ieder geval). Ik geloof dat geen van die andere 2 goud of in ieder geval niet platina bereikte, waar Poing dat wel deed. Samen met de kortere duur van het in de top40 staan was dat toch op z'n mist verdacht

Het probleem voor ons was, dat de Top 40 wordt bepaald door single-verkoop en airplay.
Die airplay kregen we inderdaad niet, omdat Hilversum toendertijd kotste op 'house-muziek'. Later hebben ze toch ingezien dat ze het niet meer zomaar konden negeren, mede door het onverwachte succes van Poing, waarna er steeds meer house op de radio kwam.
Wij denken altijd graag dat we ons steentje hebben bijgedragen aan het openen van deuren voor andere opkomende en bestaande house-producers. We hebben ook nooit gepretendeerd dat Poing kwaliteitsmuziek was, het was echt een grap met een onverwacht groot succes, ontstaan door de springerige manier van dansen die toendertijd opkwam door het verharden van de techno-sound, een vorm van techno die even later 'gabber' genoemd werd.

Ik had gisteren een vrijgezellenfeest in de Rotterdamse skihut, dus ik ga weer even proberen m'n kater te verwerken...

zaterdag 20 juli 2002 @ 19:31:59 #72
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_5090696
quote:
Op zaterdag 20 juli 2002 12:26 schreef ChAoZ het volgende:

[..]

Wat wij toen te horen kregen, was dat we ongeveer 2x zoveel platen hadden verkocht dan de nr.1 die ons aan de neus voorbij ging in de vorm van "Dr. Alban".

We hebben goud aan de muur, maar we hadden de verkoop-aantallen van meer dan platina, toendertijd 75.000+. De cheapo's van de platenmaatschappij vonden echter een gouden plaat wel genoeg.

maandag 22 juli 2002 @ 11:13:39 #73
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_5107742
en mede daarom is MP3 zo populair!
[..]
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 08:43:06 #74
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_13706016
ondertussen is dit nummer alweer 11 jaar oud, wat vliegt de tijd toch.

Ik heb deze plaat nog steeds niet op vinyl. Hij is niet zo lang geleden nog op een retrou house classix plaat geperst, maar die zijn moeilijk te krijgen

[..]
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 09:03:07 #75
52552 FullySedated
in Technicolor ©
pi_13706276
volgens mij is hij gewoon op herpesing van het orgineel te koop
bij midtown rotterdam zuidplein ligt ie in iedergeval nog (geloof ik)
eyes pop - skin explodes - eveybody dead
pi_13707415
Oud house spul is moeilijk te vinden. Voodoo child met voodoo child is lastig zoeken op Soulseek. Krijg je eerst tweehonderd keer Jimmy Hendrix's Voodoo child voor je keizen. Pisvent.
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 10:49:17 #77
52552 FullySedated
in Technicolor ©
pi_13708384
voodoo child moet ik ook nog hebben
heb em ooit gezien voor 125 gulden. von dat iets teveel
eyes pop - skin explodes - eveybody dead
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 23:10:49 #78
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_13800582
quote:
Op zaterdag 20 juli 2002 12:44 schreef darth_vader het volgende:
Komt er nog meer van dat soort werk, of blijf je je vooral bezighouden met je SAE cursus en Devnull??
doe je SAE? lache, heb ik ook een paar jaar geleden gedaan.
pi_13933167
de live act met T99 op Mindcontroller 4 oktober in de Fun was
after turn the volume up, it's my beat !
pi_24582550
quote:
Op dinsdag 16 juli 2002 13:41 schreef Devnull het volgende:
Hee wat leuk zeg
Leuk om dat te lezen...de andere kant van het verhaal

Poing...geweldig! Ik was in Wallonie, en zag daar het bandje "Tophits '92" staan, met Poing erop! En die heb is dus gekocht. Ik heb 'm nog steeds. Ga 'm zo eens zoeken
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')