De starck 3 zeker?quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:52 schreef quo_ het volgende:
Ik was het eigenlijk al weer vergeten maar met het lezen van de OP herinner ik me dat ik destijds ook de korte uitvoering heb gekozen voor de wc in de hal die niet overdreven ruim is.
We waren er niet specifiek naar op zoek, ik wist niet eens dat er een verkorte uitvoering bestond, maar bij een rondje door de plieger showroom viel me het verschil op.
Het gaat om een duravit van 46-47 cm.
Geen idee, het enige wat ik aan opdruk kan vinden is de merknaam.quote:
Die is 48 , Duravit heeft er ook 1 die maar 46 cm is. Volgens mij is dat de serie Duraplus.quote:
quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:24 schreef junkiexp het volgende:
Als je een te dikke zitting neemt dan blijft de deksel niet tegen de achterwand aan staan, daarnaast zou ik je aanraden softclose te nemen.
Het korte van de pot wordt voornamelijk gewonnen bij het keramieke deel waar de gaten voor de zitting zitten.
Dat is niet helemaal waar vriendquote:Op donderdag 12 januari 2012 08:32 schreef blomke het volgende:
Wij hebben een Villeroy&Boch verkorte toiletpot beneden (in een oude gang) en boven idem merk maar dan een "gewone" lange uitvoering. Is geen verschil in te merken, beslist doen als je ruimte nodig hebt. Overigens is die V&B de enige merkpot die goed schoon te houden is.
Onderstaande is ook een beregoede tip!
[..]
Het is niet alleen de deksel he, ook de zitting zelf.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:13 schreef AlphaRP het volgende:
Ik snap niet dat je extra wilt betalen voor een zitting met softclose. Waarom zou je in je eigen huis de deksel (hoe heet dat bovenste deel eigenlijk) vaak willen sluiten, bij ons staat die standaard altijd omhoog. Alleen de zitting zelf gaat af en toe omhoog, verder is hij 24/7 klaar voor gebruik.
en omdat t gewoon netjes staat uiteraard..quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:27 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Het is niet alleen de deksel he, ook de zitting zelf.
Dus als je ben wezen plassen geef je de deksel en zet en hij is ready voor je vriendin.
En gewoon omdat het kan
Dat laatste viel even tegen; een standaard pot heb je al voor ¤ 69,- een verkorte pot is al gauw het dubbele. Wij kiezen wel heel bewust voor een korte potquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:17 schreef Cybersijp het volgende:
Maakt weinig uit Ed, enkel als je de meetlat er naast houd zul je het zien..... En in de portemonnee , verkorte potten zijn een puist duurder dan normale potten....
Checkquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:24 schreef junkiexp het volgende:
48 cm potje is een aanrader hoor, alleen wel een goede zitting kopen die het liefst bij hetzelfde merk en serie vandaan wordt gehaald.
Als je een te dikke zitting neemt dan blijft de deksel niet tegen de achterwand aan staan, daarnaast zou ik je aanraden softclose te nemen.
Het korte van de pot wordt voornamelijk gewonnen bij het keramieke deel waar de gaten voor de zitting zitten.
We kiezen heel bewust niet voor een design wc pot van één of ander merk; sowieso zijn we daar beide niet heel erg mee bezig. We bekijken het tweede toilet eigenlijk alleen maar van de praktische kant en gaan daarom geen ¤ 200,- of ¤ 300,- uitgeven voor iets meer"design".quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:10 schreef vigier het volgende:
Hier boven een gewone V&B Subway 2.0 en beneden een V&B Subway Compact. Beide met afneembare en softclose zitting. Dat afneembare zou ik ook doen. Je trekt hem er zo af, spons er langs, terug erop en klaar is het schoonmaken. Bij mijn oude pot moest je het deksel schuin houden en gaan lopen klooien onder de rand. En zo kun je de hele zitten gewoon in je vaatwasser zetten als je wilt
Over de afmetingen en het comfort: ik vind de gewone echt wel lekkerder, net wat meer ruimte. Maar het is niet vervelend ofzo om hem te gebruiken.
Voor het Geberit inbouwframe met spoelmechanisme en drukker, Plieger wc pot en bril hebben we tot nu toe ¤ 280,- uitgegeven. Beneden zal het straks iets goedkoper zijn want daar is voldoende ruimte voor een normale hangende pot.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:48 schreef RanTheMan het volgende:
@ts, mag ik zo vrij zijn te vragen wat je budget per pot incl bril is?? En hier in huis overigens 2x verkorte pot, omdat ze toen in de aanbieding waren
alsjeblieft géén Plieger pot. Wij hebben voor zo'n set met een V&B pot (zeer makkelijk te reinigen) ¤319,- betaald (10 jaar geleden). Alles erbij , ook schuimrubber tussen pot en tegeltjeswand.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Voor het Geberit inbouwframe met spoelmechanisme en drukker, Plieger wc pot en bril hebben we tot nu toe ¤ 280,- uitgegeven. Beneden zal het straks iets goedkoper zijn want daar is voldoende ruimte voor een normale hangende pot.
Wat staat netjes?quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:34 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
en omdat t gewoon netjes staat uiteraard..
Ik denk dat hij bedoelt als de zitting en deksel gesloten zijn.quote:
Ik vind 320 euro dan nog belachelijk hoop geld; het design van een toiletpot zal mij eigenlijk een zorg zijn en die schuimrubberen mat zit standaard al bij het Geberit frame; enkel nog even op maat snijdenquote:Op donderdag 12 januari 2012 23:14 schreef blomke het volgende:
[..]
alsjeblieft géén Plieger pot. Wij hebben voor zo'n set met een V&B pot (zeer makkelijk te reinigen) ¤319,- betaald (10 jaar geleden). Alles erbij , ook schuimrubber tussen pot en tegeltjeswand.
Ik heb 3 toiletpotten in huis. Twee van een behoorlijke prijsklasse via de installateur aangeschaft, en eentje voor een habbekrats bij de gamma gehaald.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:17 schreef Vonkenboer het volgende:
Dus andere A,B of C klasse toiletpotten zijn per definitie niet goed reinigbaar ?
Over een jaar kan ik je vertellen of hij wel of niet goed schoon te maken isquote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:37 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik heb 3 toiletpotten in huis. Twee van een behoorlijke prijsklasse via de installateur aangeschaft, en eentje voor een habbekrats bij de gamma gehaald.
En laat die laatste nou net de enige zijn waar altijd een smerige laag kalkaanslag in optreedt.
Of er echt verschil in merk x of merk y zit weet ik niet, maar dat er kwaliteitsverschil op gebied van schoonhouden bestaat tussen een exemplaar van 200 euro of een van 3 tientjes is me wel duidelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |