Dit. Hoe vaak ik niet de vraag heb gekregen wat ik met mijn IQ van boven de 140 op de pabo deed... Ik ben er zelfs pas op mijn 22e aan begonnen, omdat mijn docent Grieks tegen me heeft staan schreeuwen toen ik vertelde dat ik basisschoolleerkracht wilde worden en ik daarna toch maar naar de uni ben gegaan, wat niks voor me was. Nog steeds vragen ex-klasgenoten van de middelbare school (allemaal WO'ers natuurlijk) waarom ik niet alsnog docent word op een hoger niveau. Laat iedereen toch lekker doen wat ie wil. Ik word elke dag ontzettend gelukkig van mijn werk en dat is toch wat écht telt? Lijkt me vreselijk om je hele leven een nuttige baan te hebben die je kut vindt. Dan ga je niet echt blij dood, lijkt mequote:Op donderdag 12 januari 2012 15:25 schreef Levolution het volgende:
Care wat mensen studeren. Ik doe zelf allesbehalve een pretstudie, maar dat geeft mij het recht niet om neer te kijken op andere studies.
Als iemand een studie doet die hij/zij leuk vindt, wat misschien niet zoveel te bieden heeft op de arbeidsmarkt, maar hij/zij is er gelukkig mee, prima toch? Ik kan niets anders dan respect opbrengen voor mensen die er schijt aan hebben dat ze misschien niet dik gaan verdienen maar die tenminste wel een relaxed leventje hebben. Geld is ook niet alles, bovendien kom je in Nederland echt niet om van de honger.
Hier ben ik gestopt met lezen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:41 schreef Sosha het volgende:
[..]
Dit. Hoe vaak ik niet de vraag heb gekregen wat ik met mijn IQ van boven de 140 op de pabo deed...
Is dat nou lastig, zo'n minderwaardigheidscomplex?quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:42 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Hier ben ik gestopt met lezen.
Mensen die opscheppen over IQ / Niveau van humor / niveau van onderwijs etc. etc.
daar bellen ze de Civielers voorquote:Op donderdag 12 januari 2012 16:07 schreef Levolution het volgende:
[..]
En wat doen ze bij Bouwkunde dan? Gewoon gebouwtjes met leuke geveltjes tekenen en maar hopen dat ze genoeg stutbalken hebben gebruikt zodat het blijft staan?
quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:09 schreef Beardslasher het volgende:
[..]
daar bellen ze de Civielers voor
Ik zeg ook wel eens dat ik middelbare schooldocent wil worden (geen hoogleraar dus). Dan word ik ook raar aangekeken. En een leraar zou weinig verdienen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:41 schreef Sosha het volgende:
[..]
Dit. Hoe vaak ik niet de vraag heb gekregen wat ik met mijn IQ van boven de 140 op de pabo deed... Ik ben er zelfs pas op mijn 22e aan begonnen, omdat mijn docent Grieks tegen me heeft staan schreeuwen toen ik vertelde dat ik basisschoolleerkracht wilde worden en ik daarna toch maar naar de uni ben gegaan, wat niks voor me was. Nog steeds vragen ex-klasgenoten van de middelbare school (allemaal WO'ers natuurlijk) waarom ik niet alsnog docent word op een hoger niveau. Laat iedereen toch lekker doen wat ie wil. Ik word elke dag ontzettend gelukkig van mijn werk en dat is toch wat écht telt? Lijkt me vreselijk om je hele leven een nuttige baan te hebben die je kut vindt. Dan ga je niet echt blij dood, lijkt me. Je leeft maar één keer en wat anderen van je levensdoel vinden moet je aan je reet roesten. Als je er althans niemand pijn mee doet
Is wel een riskante zet, maar ik denk dat dit wel een strategische zet was.quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:41 schreef Sosha het volgende:
[..]
Dit. Hoe vaak ik niet de vraag heb gekregen wat ik met mijn IQ van boven de 140 op de pabo deed...
Dit klinkt echt als een vooroordeel, maar je zit er niet ver vanaf.quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:07 schreef Levolution het volgende:
[..]
En wat doen ze bij Bouwkunde dan? Gewoon gebouwtjes met leuke geveltjes tekenen en maar hopen dat ze genoeg stutbalken hebben gebruikt zodat het blijft staan?
Als je het zelf studeert.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:17 schreef unlimited het volgende:
[..]
We hebben een expert in ons midden...
Is het niet zo heel gek dat je jouw studie nuttiger/wetenschappelijker/beter/etc vindt dan de andere studie...quote:
Nee hoor, ik vind het juist fijn dat ik niet in het autistenspectrum bevind en dat ik daar alleen voldoening uit kan trekken door het te melden op FOK!.quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:52 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Is dat nou lastig, zo'n minderwaardigheidscomplex?
Nee hoor.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:37 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Is het niet zo heel gek dat je jouw studie nuttiger/wetenschappelijker/beter/etc vindt dan de andere studie...
Boven nogwelquote:Op donderdag 12 januari 2012 17:41 schreef Sosha het volgende:
[..]
Oh het was geen vraag en het moest ook zijnquote:
had er moeten staanquote:Is het ook niet zo heel gek dat je jouw studie nuttiger/wetenschappelijker/beter/etc vindt dan de andere studie...
Ja, een verkapt verplaswedstrijd...quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:37 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Is het niet zo heel gek dat je jouw studie nuttiger/wetenschappelijker/beter/etc vindt dan de andere studie...
Aaaah, dus je compenseert het door mensen die je onzeker maken te "klappen". Daarna voel je je weer helemaal de man.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:38 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind het juist fijn dat ik niet in het autistenspectrum bevind en dat ik daar alleen voldoening uit kan trekken door het te melden op FOK!.
Zulke mensen doen dat niet op straat omdat ze dan geklapt worden door bazen als ik.
Neen, zulke mensen zijn inferieur en zelfvoldaan. Geen woorden, maar daden.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:37 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Aaaah, dus je compenseert het door mensen die je onzeker maken te "klappen". Daarna voel je je weer helemaal de man.
Je hebt gelijk, dat is niet autistisch. Eerder zwakzinnig.
Je haalt me de woorden uit de vingers.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:42 schreef AgLarrr het volgende:
Zeiken over de studie van een ander terwijl je zelf überhaupt het Nederlands niet machtig bent.
Cry me a river.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |