Alsof een studie met die naam anders dan onzin kán zijn.quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:09 schreef Piye het volgende:
Overigens vind ik het altijd vrij goedkoop om studies af te kraken op basis van de naam. Heb je überhaupt wel gevraagd wat die studie zoal inhoudt?
Nou dat vrijetijdsmanagement bijvoorbeeld zit toch wel meer achter dan bepalen of je zaterdag gaat shoppen of naar de bios gaat, maar hier is het altijd "haha vrijetijdsmanagement, niet eens een bétastudiequote:Op woensdag 11 januari 2012 20:15 schreef netflanders het volgende:
[..]
Alsof een studie met die naam anders dan onzin kán zijn.
Dat is zijn bijbaantje.quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:07 schreef vogelkooi het volgende:
Als ze met jou later gaat trouwen dan hoeft ze niet meer te werken, en lekker hobbyen met haar kwast. Want jij bent natuurlijk over 5 jaar CEO bij Shell.
Haha nee kijk, wat je nu doet is precies hetzelfde als wat TS doet. Je zegt ongetweifeld terwijl het eigenlijk ongetwijfeld is. Je verwisselt de lange ei met een korte ij. Haha eigenlijk best ironisch.quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
IQ van TS zal ongetweifeld ook niet heel hoog zijn.
Haha.quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:21 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Haha nee kijk, wat je nu doet is precies hetzelfde als wat TS doet. Je zegt ongetweifeld terwijl het eigenlijk ongetwijfeld is. Je verwisselt de lange ei met een korte ij. Haha eigenlijk best ironisch.
Gna.quote:
Wat is daar in vredesnaam mis mee?quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:09 schreef luckass het volgende:
Terechte klacht, ondanks de TT faal.
Ik sprak laatst zo'n mokkeltje die universitaire pabo deed.
Ik had moeite om mijnte verbergen.
Alleen bétanerds zijn hier goed genoeg.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:08 schreef Sosha het volgende:
[..]
Wat is daar in vredesnaam mis mee?Ik had het graag gedaan als het eerder had bestaan... Heb nu de gewone pabo moeten doen na 't gymnasium. Toch jammer, ik had die kans ook graag gehad.
Er is een overschot aan studies op het wetenschappelijk onderwijs dat in de verste verte niet wetenschappelijk is.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:08 schreef Sosha het volgende:
[..]
Wat is daar in vredesnaam mis mee?Ik had het graag gedaan als het eerder had bestaan... Heb nu de gewone pabo moeten doen na 't gymnasium. Toch jammer, ik had die kans ook graag gehad.
Soberzo ?quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:58 schreef jonkeau het volgende:
Soberzo, tuig dat een alfa-studie doet.............
Ik had al zo'n idee dat je dit er mee kon worden. En misschien zwaar autistische kindertjes opvrolijken. Studie krijgt voordeel van de twijfel.quote:Op donderdag 12 januari 2012 07:07 schreef Klonk het volgende:
Ondanks de kleine fout in de TTkan ik niet anders dan serieus reageren.
Muziektherapie klinkt als vage hippiezooi maar ik werk in de zorg en daar doet een goeie muziektherapeut wonderen, zeker bij de mensen met een meervoudige handicap (dus mensen met een verstandelijke en lichamelijke handicap) is er zoveel mee te bereiken dat wil je niet weten.
Dus ff die kortzichtige ''dat past niet in mijn wereld'' bril afzetten en je ergens in verdiepen voordat je ergens over begint te blaten
En hun incompetenties verbloemen met onovertuigend lullen...quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:58 schreef jonkeau het volgende:
Soberzo, tuig dat een alfa-studie doet.............
niet om dit soort studies goed te praten, volg zelf ook een zinvollere studie, maar kunstacademies en dat soort opleidingen gaan vooral over het ontwikkelen en goed gebruiken van je creativiteit, en op verschilende manieren en met verschillende technieken uiten. Zinvol als je een groot kunstenaar wil worden, maar dat is slecht van 0,005 procent van de kunstacademie mensen gegundquote:Op donderdag 12 januari 2012 14:02 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Ergens snap ik wel dat je aan de naam van een opleiding al de kwaliteit of wat dan ook kan aflezen.
Neem bijvoorbeeld de Jan des Bouvrie Academie, dat kan ik niet serieus nemen...
Wat leer je daar dan? Symmetrie? Daar heeft Jan zelf toch al zo'n beetje patent op.... dat is je eigen graf graven zo'n opleiding beginnen.
Voorbeelden met goede onderbouwing graag.quote:Op donderdag 12 januari 2012 02:25 schreef luckass het volgende:
[..]
Er is een overschot aan studies op het wetenschappelijk onderwijs dat in de verste verte niet wetenschappelijk is.
maar de overheid investeert er wel in?quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:25 schreef Levolution het volgende:
Care wat mensen studeren. Ik doe zelf allesbehalve een pretstudie, maar dat geeft mij het recht niet om neer te kijken op andere studies.
Als iemand een studie doet die hij/zij leuk vindt, wat misschien niet zoveel te bieden heeft op de arbeidsmarkt, maar hij/zij is er gelukkig mee, prima toch? Ik kan niets anders dan respect opbrengen voor mensen die er schijt aan hebben dat ze misschien niet dik gaan verdienen maar die tenminste wel een relaxed leventje hebben. Geld is ook niet alles, bovendien kom je in Nederland echt niet om van de honger.
Prachtig sociaal stelsel toch?quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:26 schreef electronique het volgende:
[..]
maar de overheid investeert er wel in?
Bouwkunde, Industrieel Ontwerpen. Knutselstudies. Leuk als hbo-cursus, heeft niets op een technische universiteit te zoeken.quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:15 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Voorbeelden met goede onderbouwing graag.
Die mensen zitten straks thuis zielig te doen dat er geen werk is en ze niet iets 'onder hun nivo' willen doen (voor zover dat uberhaupt mogelijk is)quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:31 schreef Levolution het volgende:
[..]
Prachtig sociaal stelsel toch?
Zal me worst wezen als mijn belastinggeld later naar dat soort zaken gaat. Diversiteit moet er zijn. Daar ga ik niet gierig om doen.
Die mensen zijn dan ook kansloos.quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:52 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Die mensen zitten straks thuis zielig te doen dat er geen werk is en ze niet iets 'onder hun nivo' willen doen (voor zover dat uberhaupt mogelijk is)
en dat betalen jij en ik
Wat ze bijvoorbeeld mbt Bouwkunde er zelf over zeggen:quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:38 schreef luckass het volgende:
[..]
Bouwkunde, Industrieel Ontwerpen. Knutselstudies. Leuk als hbo-cursus, heeft niets op een technische universiteit te zoeken.
Zo zonder specifieke voorbeelden is dit natuurlijk erg algemeen, maar ik kan me ook bij een studie als WO Bouwkunde goed voorstellen dat men zich in tegenstelling tot het HBO niet alleen richt op het leren tekenen, voorbereiden bouwwerkzaamheden, etc, maar ook op het doen van onderzoek.quote:Het grote verschil tussen een hogeschool en een universiteit is het type onderwijs. Hogescholen zijn beroepsopleidingen en hebben daardoor een praktijkgerichte insteek, terwijl universiteiten wetenschappelijk en ontwikkelingsgericht zijn.
Bron: http://home.tudelft.nl/st(...)-aanpak-en-workload/
Denk ik ook. Ik weet niet wat ze er precies leren, maar het zal vast wel een natuurkundige basis hebben. Gebouwen moeten immers ook blijven staan, nietwaar?quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat ze bijvoorbeeld mbt Bouwkunde er zelf over zeggen:
[..]
Zo zonder specifieke voorbeelden is dit natuurlijk erg algemeen, maar ik kan me ook bij een studie als WO Bouwkunde goed voorstellen dat men zich in tegenstelling tot het HBO niet alleen richt op het leren tekenen, voorbereiden bouwwerkzaamheden, etc, maar ook op het doen van onderzoek.
De bouw lijkt mij juist een sector waar goed onderzoek cruciaal is... Iemand die kan tekenen is leuk, maar iemand die op basis van meerdere tekeningen, bouwprojecten, etc gestructureerd opzoek kan gaan naar verbeteringen kan soms ook heel handig zijn
Even voor de duidelijkheid: we hadden het over het wel/niet wetenschappelijk zijn van een studie en niet over het verdere praktisch nut van een studie.quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:50 schreef luckass het volgende:
En dan vergeet ik nog de wildgroei aan alfa-studies om het gepeupel maar bezig te houden.
Dat is Civiele Techniek.quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:59 schreef Levolution het volgende:
[..]
Denk ik ook. Ik weet niet wat ze er precies leren, maar het zal vast wel een natuurkundige basis hebben. Gebouwen moeten immers ook blijven staan, nietwaar?
En wat doen ze bij Bouwkunde dan? Gewoon gebouwtjes met leuke geveltjes tekenen en maar hopen dat ze genoeg stutbalken hebben gebruikt zodat het blijft staan?quote:
De architectuurmaster in Delft komt daar wel op neer. In Ehv is bouwkunde iets technischer geloof ik, omdat daar geen civiele techniek gegeven wordt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:07 schreef Levolution het volgende:
[..]
En wat doen ze bij Bouwkunde dan? Gewoon gebouwtjes met leuke geveltjes tekenen en maar hopen dat ze genoeg stutbalken hebben gebruikt zodat het blijft staan?
Dit. Hoe vaak ik niet de vraag heb gekregen wat ik met mijn IQ van boven de 140 op de pabo deed... Ik ben er zelfs pas op mijn 22e aan begonnen, omdat mijn docent Grieks tegen me heeft staan schreeuwen toen ik vertelde dat ik basisschoolleerkracht wilde worden en ik daarna toch maar naar de uni ben gegaan, wat niks voor me was. Nog steeds vragen ex-klasgenoten van de middelbare school (allemaal WO'ers natuurlijk) waarom ik niet alsnog docent word op een hoger niveau. Laat iedereen toch lekker doen wat ie wil. Ik word elke dag ontzettend gelukkig van mijn werk en dat is toch wat écht telt? Lijkt me vreselijk om je hele leven een nuttige baan te hebben die je kut vindt. Dan ga je niet echt blij dood, lijkt mequote:Op donderdag 12 januari 2012 15:25 schreef Levolution het volgende:
Care wat mensen studeren. Ik doe zelf allesbehalve een pretstudie, maar dat geeft mij het recht niet om neer te kijken op andere studies.
Als iemand een studie doet die hij/zij leuk vindt, wat misschien niet zoveel te bieden heeft op de arbeidsmarkt, maar hij/zij is er gelukkig mee, prima toch? Ik kan niets anders dan respect opbrengen voor mensen die er schijt aan hebben dat ze misschien niet dik gaan verdienen maar die tenminste wel een relaxed leventje hebben. Geld is ook niet alles, bovendien kom je in Nederland echt niet om van de honger.
Hier ben ik gestopt met lezen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:41 schreef Sosha het volgende:
[..]
Dit. Hoe vaak ik niet de vraag heb gekregen wat ik met mijn IQ van boven de 140 op de pabo deed...
Is dat nou lastig, zo'n minderwaardigheidscomplex?quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:42 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Hier ben ik gestopt met lezen.
Mensen die opscheppen over IQ / Niveau van humor / niveau van onderwijs etc. etc.
daar bellen ze de Civielers voorquote:Op donderdag 12 januari 2012 16:07 schreef Levolution het volgende:
[..]
En wat doen ze bij Bouwkunde dan? Gewoon gebouwtjes met leuke geveltjes tekenen en maar hopen dat ze genoeg stutbalken hebben gebruikt zodat het blijft staan?
quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:09 schreef Beardslasher het volgende:
[..]
daar bellen ze de Civielers voor
Ik zeg ook wel eens dat ik middelbare schooldocent wil worden (geen hoogleraar dus). Dan word ik ook raar aangekeken. En een leraar zou weinig verdienen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:41 schreef Sosha het volgende:
[..]
Dit. Hoe vaak ik niet de vraag heb gekregen wat ik met mijn IQ van boven de 140 op de pabo deed... Ik ben er zelfs pas op mijn 22e aan begonnen, omdat mijn docent Grieks tegen me heeft staan schreeuwen toen ik vertelde dat ik basisschoolleerkracht wilde worden en ik daarna toch maar naar de uni ben gegaan, wat niks voor me was. Nog steeds vragen ex-klasgenoten van de middelbare school (allemaal WO'ers natuurlijk) waarom ik niet alsnog docent word op een hoger niveau. Laat iedereen toch lekker doen wat ie wil. Ik word elke dag ontzettend gelukkig van mijn werk en dat is toch wat écht telt? Lijkt me vreselijk om je hele leven een nuttige baan te hebben die je kut vindt. Dan ga je niet echt blij dood, lijkt me. Je leeft maar één keer en wat anderen van je levensdoel vinden moet je aan je reet roesten. Als je er althans niemand pijn mee doet
Is wel een riskante zet, maar ik denk dat dit wel een strategische zet was.quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:41 schreef Sosha het volgende:
[..]
Dit. Hoe vaak ik niet de vraag heb gekregen wat ik met mijn IQ van boven de 140 op de pabo deed...
Dit klinkt echt als een vooroordeel, maar je zit er niet ver vanaf.quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:07 schreef Levolution het volgende:
[..]
Als je het zelf studeert.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:17 schreef unlimited het volgende:
[..]
We hebben een expert in ons midden...
Is het niet zo heel gek dat je jouw studie nuttiger/wetenschappelijker/beter/etc vindt dan de andere studie...quote:
Nee hoor, ik vind het juist fijn dat ik niet in het autistenspectrum bevind en dat ik daar alleen voldoening uit kan trekken door het te melden op FOK!.quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:52 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Is dat nou lastig, zo'n minderwaardigheidscomplex?
Nee hoor.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:37 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Is het niet zo heel gek dat je jouw studie nuttiger/wetenschappelijker/beter/etc vindt dan de andere studie...
Boven nogwelquote:Op donderdag 12 januari 2012 17:41 schreef Sosha het volgende:
[..]
Oh het was geen vraag en het moest ook zijnquote:
had er moeten staanquote:Is het ook niet zo heel gek dat je jouw studie nuttiger/wetenschappelijker/beter/etc vindt dan de andere studie...
Ja, een verkapt verplaswedstrijd...quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:37 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Is het niet zo heel gek dat je jouw studie nuttiger/wetenschappelijker/beter/etc vindt dan de andere studie...
Aaaah, dus je compenseert het door mensen die je onzeker maken te "klappen". Daarna voel je je weer helemaal de man.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:38 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind het juist fijn dat ik niet in het autistenspectrum bevind en dat ik daar alleen voldoening uit kan trekken door het te melden op FOK!.
Zulke mensen doen dat niet op straat omdat ze dan geklapt worden door bazen als ik.
Neen, zulke mensen zijn inferieur en zelfvoldaan. Geen woorden, maar daden.quote:Op donderdag 12 januari 2012 22:37 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Aaaah, dus je compenseert het door mensen die je onzeker maken te "klappen". Daarna voel je je weer helemaal de man.
Je hebt gelijk, dat is niet autistisch. Eerder zwakzinnig.
Je haalt me de woorden uit de vingers.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:42 schreef AgLarrr het volgende:
Zeiken over de studie van een ander terwijl je zelf überhaupt het Nederlands niet machtig bent.
Cry me a river.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |