quote:Ales Loprais heeft twee ruggenwervels gebroken als gevolg van de crash dinsdag tijdens de negende etappe tussen Antofagasta en Iquique. Monteur Petr Almasi hield een hersenschudding aan het ongeluk over. Navigator Michal Ernst bleef wonderwel ongedeerd.
Stuur
Loprais zat ten tijde van het ongeluk niet zelf achter het stuur. De Tsjech had het stuur overgegeven aan Almasi, die het stuk neutralisatie tijdens de negende klassementsproef zou rijden. Loprais wilde op deze manier wat extra rust pakken.
Crash
Het plan pakte rampzalig uit, want Almasi sukkelde even weg. De Tatra-truck raakte van de weg en sloeg vervolgens een paar keer over de kop. "Ik werd wakker toen de truck richting de ravijn denderde. Ik schreeuwde naar Almasi, maar hij reageerde niet. De klap was gigantisch. Beide voorwielen braken meteen af en de truck sloeg een aantal keer over de kop", aldus Loprais op zijn website.
Ziekenhuis
Na het ongeluk, waarbij de Tatra op zijn dak terecht kwam, werd Loprais met zijn teamgenoten per helikopter naar het ziekenhuis in Iquique vervoerd. "Het transport duurde drie uur. We hebben meer dan uur gewacht op de helikopter', zo zei Loprais.
Stand
Het betekende het einde van de rally van Loprais die op een tweede plaats stond achter Gerard de Rooy in het algemeen klassement. Maandag won de Tsjech nog de achtste etappe.
Beelden op RTL 7
Beelden van de crash zijn woensdagavond te zien in de Dakar-uitzending van 22:45 uur op RTL 7.
Met een gebroken ruggewervel ben je wel even zoet kan ik melden. Laat staan met twee.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:32 schreef ArnosL het volgende:
Toch nog een flinke blessure dan. Hopen dat ie er verder niks aan over houdt en volgend jaar gewoon weer mee doet
Ik denk niet dat er tijdens het crashen zelf beelden gemaakt zijn. Het zal wel een beetje rondjes vliegen om die opsekopse truck zijn.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:38 schreef Dekatria het volgende:
Vanavond dus beelden van de crashzal me een bizar schouwspel zijn, pffff...
Inderdaad (zeker RTL kennendequote:Op woensdag 11 januari 2012 15:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er tijdens het crashen zelf beelden gemaakt zijn. Het zal wel een beetje rondjes vliegen om die opsekopse truck zijn.
Met een gebroken been was ik al met al een half jaar bezig en dat is wel iets ernstiger, dus een maand of 8/9 misschien?quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met een gebroken ruggewervel ben je wel even zoet kan ik melden. Laat staan met twee.
Voor normale mensen staat er 2 jaar voor het revalidatietraject na een gebroken ruggewervel. En dan nog is het maar de vraag of je weer helemaal de oude wordt. En die twee jaar is realistischquote:Op woensdag 11 januari 2012 16:14 schreef ArnosL het volgende:
Met een gebroken been was ik al met al een half jaar bezig en dat is wel iets ernstiger, dus een maand of 8/9 misschien?
Sinds de startquote:Op woensdag 11 januari 2012 16:40 schreef Yreal het volgende:
sinds wanneer volg jij de dakar dan, flash?
En bij wp4 1 (!!!!!!!!!!!!) seconde langzamer dan Staceyquote:
Hoe kun je 'ongeveer' of 'een beetje' 9e worden?quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Verhoeven weer 9eDa's al de 3e keer of zo dat hij precies 9e wordt
8e of 10e is ook ongeveer 9e. Een beetjequote:Op woensdag 11 januari 2012 16:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hoe kun je 'ongeveer' of 'een beetje' 9e worden?
[/wijsneus]
ach ja, dat heb je als je normaal Schubbekutterveen 5 - Timboektoe 2 verslaatquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:29 schreef splendor het volgende:
Bij Omroep Brabant volgen ze de race ook nauwkeurig.. Stacey heet ineens Bekx in het commentaar en bij de tussenstand schrijven ze zijn naam als Stacy.
Zeker ook dat ding finaal naar de tyfus gereden, net als Al-Attiyah. Als je ziet hoe die lui lopen te gooien en smijten met die Hummers dat gaat echt nergens overquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:37 schreef Hammer20 het volgende:
Gordon staat stil op de proef volgens dakar.com!
De reden waarom hij stil staat is onbekend
Gisteren tikte hij bijna de 200km/uur aanquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeker ook dat ding finaal naar de tyfus gereden, net als Al-Attiyah. Als je ziet hoe die lui lopen te gooien en smijten met die Hummers dat gaat echt nergens over
slomerd. Dat kon Jan de Rooy beterquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Gisteren tikte hij bijna de 200km/uur aan![]()
195 door die duinen ja, ik zag hetquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Gisteren tikte hij bijna de 200km/uur aan![]()
Vragwaggels mogen maar 150 km/h dit jaar. Volgend jaar zelfs maar 140.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
slomerd. Dat kon Jan de Rooy beter
Toen, vroeger, in 1832... 1988quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
slomerd. Dat kon Jan de Rooy beter
True, maar 'wijs' of niet, je kunt hem nooit beschuldigen van gebrek aan enthousiasme. Leuke vent, die Gordonquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
195 door die duinen ja, ik zag het![]()
Ziet er spectaculair uit natuurlijk, dat zekerMaar dat kan niet goed BLIJVEN gaan natuurlijk
Kaartlezen valt ook niet mee voor de brabo'squote:Gerard De Rooy, Hans Stacey and Miki Biasion have also headed too far north after 237 km of the day's special, most likely on the traces of yesterday's stage. Artur Ardavichus may take advantage to overtake them. We will have confirmation or not at CP3 in fifty kilometres time.
Liever verkeerd rijden dan in slaap vallenquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kaartlezen valt ook niet mee voor de brabo's
Truequote:Op woensdag 11 januari 2012 17:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Liever verkeerd rijden dan in slaap vallen
Verkeerd rijden komt met de TomTomgeneratie steeds meer voor als ze het apparaat een keer niet mogen gebruikenquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Liever verkeerd rijden dan in slaap vallen
Ik denk kilometers tellen. Als je het roadbook volgt en je komt bij kilometer x niet object y tegen dan kun je zien dat je verkeerd zit. Ze gebruiken een kompas om op koers te blijven en als dat te veel afwijkt dan weet je dat het mis is.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
True![]()
Wat ik me trouwens afvraag he, zouden ze nou zelf wel weten dat ze verkeerd gereden zijn? Of zit eoa gabber in zo'n heli van bovenaf te kijken van "Huh waar gaan die Iveco's nou heen?"
Mja, aan die waypoints heb je alleen iets als je binnen enkele kilometers er vandaan bent. Dan wordt je er naar toe geleid en anders moet je blijven zoeken.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
nou kompas, misschien als backup, normaal rijden ze gewoon op GPS lijkt me hoor. Ook al staan er geen wegen op de kaart. Daar zijn die waypoints voor lijkt me. En verder moet je ook rekening houden met het terrein om je heen natuurlijk. Maar het is verleidelijk om een spoor te volgen wat je ziet liggen, en als je dan gisteren ook al op die plek geweest ben heb je dus alsnog de verkeerde route. We gaan het zien.
En Holowczyc staat ook stil met stuurproblemen.quote:Gerard De Rooy stopped for several minutes after 256 km of the special. It would appear that Artur Ardavichus is now opening the road for the convoy of trucks on the tracks. He appears to be closely followed by Miki Biasion and De Rooy. Hans Stacey also seems to have lost a lot of time…
Nja heel veel ruimte was er geloof ik niet echt, maar zoiets merk je toch? Dan ga je toch minstens even kijken of je die man niet over zijn voet gereden hebt of zo?quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:15 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, die actie vond ik ook twijfelachtig. Dat hij het niet EXPRES deed, ok, máár als je bij het ingaan van die rivier al ziet dat er een motorrijder stil staat, je ziet dat 't water stroomt, dan zet je toch een grotere curve in? Denk ik dan....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |