abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107247693
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:22 schreef Kolonia het volgende:
Sjit LB.
Ik hoop dat de oreo's je goed doen. :*

@Cathmar: in mijn ziekenhuis verwachten ze de eisprong 34 tot 38 uur na de pregnyl, maar in andere ziekenhuizen houden ze andere tijden aan. Het komt dus vast niet op een uurtje (of twee).
Daarbij kan het zaad wel even overleven in je baarmoeder, het wordt iig niet aangevallen door vijandig slijm (mocht dat het probleem zijn).
Als je er onzeker over bent moet je morgen gewoon even bellen, dan word je vast gerustgesteld. :*
pi_107247738
Aaaaargh morgen is het weer zover. Ik ben zenuwachtig. Stom he?!
pi_107248580
Neeee, niet stom!
Met een meidenkwartet
pi_107248703
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 08:59 schreef Sorbootje het volgende:
Aaaaargh morgen is het weer zover. Ik ben zenuwachtig. Stom he?!
Ja heul stom!

(mafkees! :P das heul normaal...)
pi_107248734
Ik vind het ontdooien nog het engst. En ik weet dat de kans dat dat goed gaat groot is, maar als het niet goedgaat is het gewoon hoppa doeii embryootje... En dat vind ik zo hard...
pi_107248775
Mocht dat gebeuren, ontdooien ze dan gelijk nog een embryootje? Dat er dan hoe dan ook een terugplaatsing is?

Dat is ook het onzekerste.. misschien nog wel het aller onzekerste gedeelte! Als hij (zij :P) goed ontdooit is de allergrootste stap al gezet.. dan nog dat geplak...
pi_107249063
Ja ze doen meteen een tweede poging als de eerste niet lukt. Maar tijd voor nóg een poging is er niet.

In Utrecht vertelden ze me dat ze tegenwoordig normaal gesproken beginnen met het minst goede embryo, omdat ze ruimtegebrek krijgen in de vriezer omdat het tegenwoordig steeds vaker lukt en ze dan met embryo's blijven zitten. Bizar he? (of vertel ik nou niks nieuws... jullie weten er allemaal veel meer van dan ik)
pi_107249525
Nee dit is bij mij niet bekend... sowieso vind ik het een 'rare' manier van werken, want hoe bepalen ze de 'minst' goede? Als voorbeeld: zwanger worden van blastocystes op het moment van terugplaatsing doe ik niet.. beide keren ben ik zwanger geworden van een embryo die bij muppet op dag 3 en bij deze baby op dag 4, 8 cellig was bij terugplaatsing..

Ze komen er steeds meer achter dat 'perfect' niet persé betekent hogere slagingskans... (als ze erachter komen wát wel dé criteria is voor innestelen dan zijn waarschijnlijk in no time alle vruchtbaarheidsproblemen opgelost ;) want dan plaatsen ze altijd de goede terug zeg maar... 't is net dat stukje waarop wij mensen waarschijnlijk nooit grip zullen krijgen..)

Dus ik vind het wel een beetje raar.. Daarbij willen ze natuurlijk dat het zo snel mogelijk lukt! Dus in die theorie zouden ze de 'beste' dan juist moeten terugplaatsen?

Hoe dan ook.. raar.. er zullen in de toekomst nog wel veel meer embryo's ingevroren gaan worden, dus ze kunnen beter op zoek naar een structurele oplossing voor hun ruimtegebrek ;)

Hoe dan ook, deze gaat gewoon plakken! ^O^
pi_107250517
Maar als de 'slechte' plakt, blijft de goede toch gewoon over? Die neemt dan toch ook ruimte in?

Of ben ik nou gek?

Ik duim mee, Sorbo!
pi_107250554
Ik weet niet hoe ze dat bepalen, maar dat is wat de ivf arts vertelde. En dat dat iets is waar veel ziekenhuizen mee kampen...
pi_107250674
Apart! Bij 'mijn' kliniek nooit wat over gehoord, maar dat is dan ook geen ziekenhuis, maar echt een privé kliniek..

Nou ja, laten we maar hopen dat dit embryootje lekker blijft plakken!

Mijn gyn zei laatst (omdat ik aangaf dat ik onzeker was.. omdat cryo's lagere slagingskans zouden hebben en meer kans op misgaan) dat dat helemaal niet meer zo is, en dat de resultaten momenteel zelfs beter zijn met cryo's dan met verse embryo's! Waarschijnlijk omdat als een cryo goed ontdooit, het al een 'sterke' blijkt! Een soort van extra selectie.

Er is momenteel zelfs een 'discussie' gaande onder fertiliteits artsen of niet alle terugplaatsingen misschien cryo terugplaatsingen moeten worden, omdat die resultaten zo goed lijken. Als je na een punctie een terugplaatsing krijgt is je lichaam óók nog bezig met 'genezen' daarvan en ook de hoeveelheid hormonen die je bij een verse ivf gebruikt kúnnen invloed hebben.

Het zal wel niet zo'n vaart lopen, maar ik vond het wel interessante info.
pi_107250679
Is het niet zo dat ze verwachten dat de slechte niet goed ontdooit en ze er dus nog eentje moeten ontdooien en zo 'sneller door de voorraad' heen zijn zeg maar?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_107250711
Ja dat idee zullen ze wel hebben, en 'perfecte' embryo's hebben zeker nog altijd méér slagingskans.. maar die beredenering is dus niet helemaal juist, omdat in veel gevallen juist een slechtere weer 'beter' plakt dan die perfecte... ;)

Dus een beetje krom en zoals Ssserpente zegt.. als die slechte pakt, zitten ze alsnog met die goede in de vriezer ;)
pi_107250745
Wat is het verschil tussen een cryo en een embryo dan, Gerbera?
pi_107250749
Bij ons hadden ze dat trouwens niet gedaan, vanwege onze 'speciale' situatie. Ik vond het ook maar een gek verhaal, maar ze verzint het natuurlijk niet.

En deze MOET plakken, want ik roep al vanaf het begin dat poging twee hem gaat worden.
pi_107250764
Dus de perfecte heeft meer kans goed te ontdooien maar een slechte heeft meer kans echt te blijven plakken? Apart eigenlijk zeg!
The way you rock'n'roll
pi_107250775
Dat van altijd Cryo's gebruiken had ik ook gehoord van een vriend van mijn schoonvader (gyn). Die heeft daar onderzoek naar gedaan en komt idd tot de conclusie dat de kansen met cryo's groter zijn dan met verse.
pi_107250838
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dus de perfecte heeft meer kans goed te ontdooien maar een slechte heeft meer kans echt te blijven plakken? Apart eigenlijk zeg!
Nee :) ook slechte hebben goede kans om te ontdooien... wáárom de ene slechte beter kan pakken dan die ene goede, of andersom, dát is net het stukje waar geen grip op te krijgen is..

Kort gezegd er is eigenlijk helemaal niks over te zeggen, dus dat ze daar eerst de 'slechtere' (puur op scores gebaseerd) opmaken is gewoon onlogisch ;)
pi_107250872
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:01 schreef Ssserpente het volgende:
Wat is het verschil tussen een cryo en een embryo dan, Gerbera?
Een cryo is een ingevroren embryo!

De slagingskans van 10-15% van een cryo tov 20-25% van een 'verse' embryo ligt hem in het ontdooien. Daarom is de kans lager. Maar op het moment dat een cryo goed is ontdooit ligt de slagings% net zo hoog, zo niet hoger dan bij een verse. :)
pi_107250887
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:04 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Nee :) ook slechte hebben goede kans om te ontdooien... wáárom de ene slechte beter kan pakken dan die ene goede, of andersom, dát is net het stukje waar geen grip op te krijgen is..

Kort gezegd er is eigenlijk helemaal niks over te zeggen, dus dat ze daar eerst de 'slechtere' (puur op scores gebaseerd) opmaken is gewoon onlogisch ;)
Wat is er dan precies slecht aan? Dat stukje mis ik dan even... Tot hoever ze door gedeeld zijn?
The way you rock'n'roll
pi_107250926
Fragmentatie, aantal cellen op een bepaalde dag... ik zoek even een linkje, monument :P
pi_107250987
Er was altijd site (Amerikaans) waar ik op uit kwam als ik weer eens na een terugplaatsing op aan het zoeken was :') en die krijg ik nu natuurlijk niet naar voren. Ik ga hem vinden hoor! Geduld :P
pi_107251111
Dank je :*

Sorbo deze ronde gaat hem gewoon worden ^O^
The way you rock'n'roll
pi_107251281
Maar er zijn sowieso heel veel verschillen nog per ziekenhuis of kliniek... Zo vriezen ze in Nederland over het algemeen pas in vanaf een bepaalde kwaliteit/aantal cellen op dag X. In Dusseldorf vriezen ze nagenoeg álles in, zelfs 2 celligen. Ook daaruit ontstaan namelijk prima baby's. Wellicht in slagings% veel minder dan een blastocyst embryo op dag 4/5 maar de kansen zijn er wel.

In Nederland vind men het vaak de moeite niet, terwijl ze die in Dusseldorf (bijv.) wel doen. Het zou naar mijn idee (maar ik ben geen arts :P gewoon ervaringsdeskundige) juist slim zijn om het wél te doen, omdat een cryo terugplaatsing veel minder belastend is dan weer een volledige IVF. Het zou betekenen meer kansen.

Aan de andere kant is het ontdooien van een cryo érg arbeidsintensief werk en dat vraagt kennis en tijd. En niet elk ziekenhuis/kliniek heeft voldoende gekwalificeerd personeel om de stroom cryo ontdooiingen/terugplaatsingen per maand te kunnen verwerken.

Lastig lastig.. maar tov andere landen heeft Nederland nog wel een inhaalslag te maken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')