En daar ga je zo mee akkoord?quote:Op woensdag 11 januari 2012 13:43 schreef Wouzziej het volgende:
Sinds vandaag na 2,5 jaar ook werkzoekend, net op staande voet ontslagen door onenigheid over een aantal dingen.
Ik hoop voor je dat je snel ander werk hebt, want je hebt geen recht op een ww-uitkeringquote:Op woensdag 11 januari 2012 21:07 schreef Wouzziej het volgende:
Wat valt er niet mee akkoord te gaan?
of we gaan goed uit elkaar, en mn studieschuld word kwijtgescholden.
of de kantonrechter komt erbij kijken en dan mag ik het volledige studiebedrag terugbetalen.
ik kom er in dit geval zo het beste uit, krijg 3 maanden doorbetaald en mn studieschuld word kwijtgescholden.
Met een vaststellings- / beëindigingsovereenkomst heb je er wel recht op.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:10 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je snel ander werk hebt, want je hebt geen recht op een ww-uitkering
Ga er dan vanuit dat je aan de hand van een beëindigingsovereenkomst de ovk hebt beëindigd. Klinkt i i g niet echt als een ontslag op staande voetquote:Op woensdag 11 januari 2012 21:07 schreef Wouzziej het volgende:
Wat valt er niet mee akkoord te gaan?
of we gaan goed uit elkaar, en mn studieschuld word kwijtgescholden.
of de kantonrechter komt erbij kijken en dan mag ik het volledige studiebedrag terugbetalen.
ik kom er in dit geval zo het beste uit, krijg 3 maanden doorbetaald en mn studieschuld word kwijtgescholden.
Je kunt er heel makkelijk omheen is mijn ervaring. Je kan zelf op HR afstappen, open sollicitaties doen, je netwerk aanspreken, naar carrierebeurzen gaan, etc. Ik heb niets aan iemand die alleen bezig is met afwijzingen versturen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:35 schreef Schuifpui het volgende:
Zo weer een gesprek bij een detacheerder/werving en selectiebureau. Dit is wel de laatste waar ik voorlopig heen ga. Het is toch heel erg hetzelfde verhaal en de lijstjes met vacatures vertonen ook wel erg veel overeenkomsten. Zou fijn zijn om eens ergens anders dan een detacheerder een gesprek te hebben. zucht.
Ik denk dat het juist bij een open sollicitatie des te belangrijker is dat je erachteraan belt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:48 schreef Schuifpui het volgende:
Heb zelf al een hoop open sollicitaties gedaan, voornamelijk geen reacties daarop gehad en een paar afwijzingen. Carrièrebeurzen ben ik ook wel geweest, maar heb niet echt het idee dat het voor mij werkt. Ik voel me nogal ongemakkelijk en het levert steeds niets op. Een netwerk heb ik niet echt, ben nog starter. Bij m'n stagebedrijf kan ik niet terecht, daarnaast bij enkele bedrijven via via gesolliciteerd, maar die hadden niets voor me.
Ben bang dat je niet verkeerd zoektquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:52 schreef hetzusjevan het volgende:
Waaaaaar kan je als starter (dus echt minimaal relevante werkervaring) nou het best naar vacatures zoeken? (Universitair diploma). Ik zoek me echt gek: meest bekende vacaturesites, met behulp van google, twitter of gewoon direct naar websites van bedrijven die ik ken.. ik weet het echt niet meer. Ik kan alleen maar tot de volgende conclusie komen: óf ik zoek nog steeds op de verkeerde plek, óf er zijn gewoon echt geen startersbanen in de omgeving in mijn vakgebied.
Ik hoop echt dat ik verkeerd zoek.
Wat voor werk zoek jij dan, wat heb je gedaan?quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:48 schreef Schuifpui het volgende:
Heb zelf al een hoop open sollicitaties gedaan, voornamelijk geen reacties daarop gehad en een paar afwijzingen. Carrièrebeurzen ben ik ook wel geweest, maar heb niet echt het idee dat het voor mij werkt. Ik voel me nogal ongemakkelijk en het levert steeds niets op. Een netwerk heb ik niet echt, ben nog starter. Bij m'n stagebedrijf kan ik niet terecht, daarnaast bij enkele bedrijven via via gesolliciteerd, maar die hadden niets voor me.
Heb luchtvaart- en ruimtevaarttechniek gestudeerd, aan de TU Delft. Waardeloze studie. De laatste weken vooral in de luchtvaartsector gezocht, maar daar is niet zoveel in te vinden. Zoek zowel binnen als buiten Nederland. Nu ook een beetje naar andere sectoren (werktuigbouw bijv) aan het kijken.quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:44 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Wat voor werk zoek jij dan, wat heb je gedaan?
Hoe worden er op jouw sollicitaties werktuigbouw gereageerd, met deze opleiding? Aan wat voor functie's denk je dan?quote:Op donderdag 12 januari 2012 19:54 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Heb luchtvaart- en ruimtevaarttechniek gestudeerd, aan de TU Delft. Waardeloze studie. De laatste weken vooral in de luchtvaartsector gezocht, maar daar is niet zoveel in te vinden. Zoek zowel binnen als buiten Nederland. Nu ook een beetje naar andere sectoren (werktuigbouw bijv) aan het kijken.
Mij wilden ze niet. Het was de investering voor hun niet waard als ik binnen een paar maanden weg zou gaan.quote:Op donderdag 12 januari 2012 20:25 schreef MissionPhailed het volgende:
Maandagochtend 10:50 uur sollicitatiegesprek bij PostNL. Zal dan meteen doorgeven dat ik binnen 2 weken op vakantie ben en tevens weg ben als er weer een nieuwe betrekking in mijn doelgebied opduikt. Hoop dat ze me dan nog willen
Ik had je verhaal gelezen, wel zuur uiteraardquote:Op donderdag 12 januari 2012 20:30 schreef ThaBrain het volgende:
[..]
Mij wilden ze niet. Het was de investering voor hun niet waard als ik binnen een paar maanden weg zou gaan.
Dus als je echt graag bij PostNL wil werken, moet je zeggen dat je van plan bent om er een tijd te blijven werken. Ook moet je niet meer dan 8-10 uur willen werken. Als je zegt dat je op zoek bent naar werk voor 32 uur(zoals ik), dan beginnen ze er niet aan tenzij je ernaast een ander baantje hebt.
Als jij een nieuwe voltijdbaan heb stop je gewoon met PostNL, ongeacht wat je afgesproken hebtquote:Op donderdag 12 januari 2012 20:43 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ik had je verhaal gelezen, wel zuur uiteraard![]()
Zal inderdaad zeggen dat ik genoegen neem met 10 uur en dat ik op zaterdagen beschikbaar blijf, ook als een nieuwe voltijd baan een feit is. Een zaterdag van 12:00 tot 15:00 ofzo erbij werken is niet direct afmattend
Ook zo'n lekkere dooddoener, net als "sorry, maar we hebben gekozen voor mensen die beter bij het door ons gezochte profiel pasten". Als ze nou ook nog even aangaven in welk opzicht.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:16 schreef Nezhi het volgende:
Helaas niet geworden, andere mensen hadden meer ervaring... nu maar weer verder solliciteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |