abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114458921
Utrecht is nogal anders dan Nijmegen, zeg maar. :P Als de set aan verplichte vakken nog steeds gelijk is aan wat het in 2008/2009 was, dan is de verdeling ongeveer als volgt:

Blok 1:
Written English - 8u / week (4u hoorcollege, 4u werkcollege)
Academic Reading - 6u / week (2u hoorcollege, 4u werkcollege)

Blok 2:
Spoken English - 6u / week (2u hoorcollege, 4u werkcollege)
Introduction to Old and Middle English - 6u / week (4u hoorcollege, 2u werkcollege)

Blok 3;
Accurate English - 6u / week (2u hoorcollege, 4u werkcollege)
Inleiding Algemene Taalwetenschappen - 6u / week (4u hoorcollege, 2u werkcollege)

Blok 4:
Inleiding Algemene Literatuurwetenschappen - 4u / week (2u hoorcollege, 2u werkcollege)
Keuzevak.

Waarbij ik er redelijk zeker van ben dat de [x] English vakken iets van aanwezigheidsplicht hebben voor de werkcolleges en volgens mij heeft Inleiding ATW een 80-90 % aanwezigheidsplicht bij de hoorcolleges. Geen idee voor de andere vakken, maar het zou me niets verbazen.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_114460262
Tja, dat wordt het dus niet. Niet dat ik nooit kom opdagen, maar de verplichte lessen van Japans kan ik meestal niet verschuiven...

Alhoewel, zo vaak heb ik verplichte lessen niet en de andere lessen kan ik ook bij een andere groep volgen, doen ze totaal niet moeilijk over.

Maar als de aanwezigheidsplicht op Radboud minder is, gaat mijn voorkeur daar toch naar uit.

[ Bericht 50% gewijzigd door Kerstlied op 20-07-2012 14:04:50 ]
Hall of Randomness, voor tripjes naar de kringloop- en weggeefwinkel, vreemde gedachtes en awkwardness.
Hall of Randomness
pi_114461562
Er is wel aanwezigheidsplicht, máár ik zou altijd via de studieadviseur proberen daar wat aan te doen. Gewoon je probleem voorleggen en zeker als je op je huidige opleiding al goed presteert is dat ook het bewijs (naast het feit dat je twee studies wilt doen) dat je een serieuze en gemotiveerde student bent: dan kan er wel wat geregeld worden, me dunkt.
Ja doei.
pi_114468192
Bedankt voor alle info :) Ik zal de studieadviseur van beide uni's emailen. Ik zie ook dat je bij Radboud niet meteen wordt toegelaten met een hbo-P, dus dan moet ik nog even kijken.

Het valt me trouwens op dat je in Utrecht maar 2 vakken per semester hebt, tegenover 6/7 in Nijmegen.
Hall of Randomness, voor tripjes naar de kringloop- en weggeefwinkel, vreemde gedachtes en awkwardness.
Hall of Randomness
pi_114468461
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 17:04 schreef Kerstlied het volgende:
Bedankt voor alle info :) Ik zal de studieadviseur van beide uni's emailen. Ik zie ook dat je bij Radboud niet meteen wordt toegelaten met een hbo-P, dus dan moet ik nog even kijken.

Het valt me trouwens op dat je in Utrecht maar 2 vakken per semester hebt, tegenover 6/7 in Nijmegen.
4. :P
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_114468470
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 17:04 schreef Kerstlied het volgende:

4 per semester, 2 per blok :)
Ja doei.
pi_114468801
O ja, bedankt voor de correctie :P

Still, je krijgt bij Utrecht dus minder tentamens per blok. Fijn als je bang bent dat je te laat komt voor tentamens vanwege openbaar vervoer.
Hall of Randomness
pi_114468872
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 17:20 schreef Kerstlied het volgende:
O ja, bedankt voor de correctie :P

Still, je krijgt bij Utrecht dus minder tentamens per blok. Fijn als je bang bent dat je te laat komt voor tentamens vanwege openbaar vervoer.
Je hebt nog steeds maar maximaal 5 tentamens per periode hoor :) OCS heb je bijvoorbeeld geen tentamens voor en Writing English is een essay, ook geen tentamen ;)
Ja doei.
pi_114469055
Wij hadden een essay-tentamen voor Academic Writing. Beat that. :7
pi_114469246
Neuh, liever niet :)
Ja doei.
pi_114872106
Nou, na twee mislukte studies ga ik nu beginnen aan Engelse Taal & Cultuur aan de UU! Heb er zin in :)
pi_114872913
Leuk! Heel veel plezier!
Ja doei.
  maandag 30 juli 2012 @ 22:51:44 #63
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_114873511
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:31 schreef Knightofni het volgende:
Nou, na twee mislukte studies ga ik nu beginnen aan Engelse Taal & Cultuur aan de UU! Heb er zin in :)
Veel plezier en succes :D (en je hebt een briljante username)
My hovercraft is full of eel.
pi_114873758
*O* ik ga trouwens, Kerstlied, een Master doen :) totaal andere kant op: Sociale Geografie, maar wel met een imperial literature insteek :) Zoveel zin om te beginnen!
Ja doei.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 08:45:05 #65
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_114884433
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:31 schreef Knightofni het volgende:
Leuk, veel succes vast!! Misschien kom ik je nog wel tegen, ik ga de Master Vertalen Engels-Nederlands doen aan de UU :)
En idd goede username :D
pi_114909561
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:55 schreef motorbloempje het volgende:
*O* ik ga trouwens, Kerstlied, een Master doen :) totaal andere kant op: Sociale Geografie, maar wel met een imperial literature insteek :) Zoveel zin om te beginnen!
Is het niet een beetje heel erg vroeg voor kerstliedjes? :+

Ik kan ook niet wachten op master, maar dat is meer omdat ik al sinds November geen onderwijs meer heb genoten. Ga 't toch missen na een tijdje. :+
  zondag 5 augustus 2012 @ 10:27:25 #67
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_115129132
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:55 schreef motorbloempje het volgende:
Dat is wel een grote verandering! Op welke uni ga je dat doen? En werd je zomaar toegelaten met een hele andere bachelor?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_115129162
Voormalig studente aan de UU hier :)
Tap tap tap
pi_115129598
ja, Hull, ja.
Ja doei.
  zondag 5 augustus 2012 @ 11:57:50 #70
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_115131353
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2012 10:50 schreef motorbloempje het volgende:
ja, Hull, ja.
Good for you ^O^ , maar wel erg raar... Zou in NL nooit gebeuren...
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_115132672
Ik ben gewoon goed en m'n toekomstig begeleider kwam zelf met het idee om de master te gaan doen die ik nu ga doen, dus 't zit wel goed.
Ja doei.
pi_115166485
@motorbloempje Sociale Geografie is inderdaad een andere richting, maar het is wel vet dat je in Engeland gaat studeren :) Mag ik vragen hoeveel duurder je master in Engeland kost vergeleken met een vergelijkbare master in NL?
Hall of Randomness
pi_115168973
Hij kost niet duurder ;) Maar ik ga 3700gbp aftikken, en ga/ben nog op zoek naar wat steun :P En zit nu ook al in Hull waar ik met HARTING m'n derde jaar heb mogen doen O+
Ja doei.
pi_115605835
Dat komt dan wel goed zo te horen! :D

Ik heb ondertussen reacties op mijn mail teruggekregen...

Van Radboud:

"Dag Carol,

Bij Engels bieden wij enkel voltijdige studies aan - eigenlijk is het niet te combineren met een andere studie.

J.
"

Oh.

Van UU:

"Beste Carol,

Het is in het eerste jaar heel lastig, zo niet bijna onmogelijk, om twee bachelorstudies tegelijk te doen. Ik adviseer je om in eerste instantie gewoon met de bacheloropleiding Engels te beginnen. Kijk hoe het je bevalt en hoe zwaar of licht je de opleiding vindt. In november kun je dan, bij de inschrijving voor cursussen voor de blokken 3 en 4, besluiten of je in plaats van de standaard twee je inschrijft voor drie cursussen. Rond die tijd is het dan ook handig om je plannen met je tutor te bespreken of evt. met mij een afspraak te maken.

met vriendelijke groeten,
"

In dat geval ga ik toch verder kijken bij Utrecht. Ik kom er trouwens net achter dat Utrechtse Introductie Tijd morgen is afgelopen :P
Hall of Randomness
pi_115606069
Studieadviseur? Die was altijd wel aardig. Tot ik er een keer kwam en ze begon te lachen om m'n problemen.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')