abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114458921
Utrecht is nogal anders dan Nijmegen, zeg maar. :P Als de set aan verplichte vakken nog steeds gelijk is aan wat het in 2008/2009 was, dan is de verdeling ongeveer als volgt:

Blok 1:
Written English - 8u / week (4u hoorcollege, 4u werkcollege)
Academic Reading - 6u / week (2u hoorcollege, 4u werkcollege)

Blok 2:
Spoken English - 6u / week (2u hoorcollege, 4u werkcollege)
Introduction to Old and Middle English - 6u / week (4u hoorcollege, 2u werkcollege)

Blok 3;
Accurate English - 6u / week (2u hoorcollege, 4u werkcollege)
Inleiding Algemene Taalwetenschappen - 6u / week (4u hoorcollege, 2u werkcollege)

Blok 4:
Inleiding Algemene Literatuurwetenschappen - 4u / week (2u hoorcollege, 2u werkcollege)
Keuzevak.

Waarbij ik er redelijk zeker van ben dat de [x] English vakken iets van aanwezigheidsplicht hebben voor de werkcolleges en volgens mij heeft Inleiding ATW een 80-90 % aanwezigheidsplicht bij de hoorcolleges. Geen idee voor de andere vakken, maar het zou me niets verbazen.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_114460262
Tja, dat wordt het dus niet. Niet dat ik nooit kom opdagen, maar de verplichte lessen van Japans kan ik meestal niet verschuiven...

Alhoewel, zo vaak heb ik verplichte lessen niet en de andere lessen kan ik ook bij een andere groep volgen, doen ze totaal niet moeilijk over.

Maar als de aanwezigheidsplicht op Radboud minder is, gaat mijn voorkeur daar toch naar uit.

[ Bericht 50% gewijzigd door Kerstlied op 20-07-2012 14:04:50 ]
Hall of Randomness, voor tripjes naar de kringloop- en weggeefwinkel, vreemde gedachtes en awkwardness.
Hall of Randomness
pi_114461562
Er is wel aanwezigheidsplicht, máár ik zou altijd via de studieadviseur proberen daar wat aan te doen. Gewoon je probleem voorleggen en zeker als je op je huidige opleiding al goed presteert is dat ook het bewijs (naast het feit dat je twee studies wilt doen) dat je een serieuze en gemotiveerde student bent: dan kan er wel wat geregeld worden, me dunkt.
Ja doei.
pi_114468192
Bedankt voor alle info :) Ik zal de studieadviseur van beide uni's emailen. Ik zie ook dat je bij Radboud niet meteen wordt toegelaten met een hbo-P, dus dan moet ik nog even kijken.

Het valt me trouwens op dat je in Utrecht maar 2 vakken per semester hebt, tegenover 6/7 in Nijmegen.
Hall of Randomness, voor tripjes naar de kringloop- en weggeefwinkel, vreemde gedachtes en awkwardness.
Hall of Randomness
pi_114468461
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 17:04 schreef Kerstlied het volgende:
Bedankt voor alle info :) Ik zal de studieadviseur van beide uni's emailen. Ik zie ook dat je bij Radboud niet meteen wordt toegelaten met een hbo-P, dus dan moet ik nog even kijken.

Het valt me trouwens op dat je in Utrecht maar 2 vakken per semester hebt, tegenover 6/7 in Nijmegen.
4. :P
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_114468470
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 17:04 schreef Kerstlied het volgende:

4 per semester, 2 per blok :)
Ja doei.
pi_114468801
O ja, bedankt voor de correctie :P

Still, je krijgt bij Utrecht dus minder tentamens per blok. Fijn als je bang bent dat je te laat komt voor tentamens vanwege openbaar vervoer.
Hall of Randomness
pi_114468872
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 17:20 schreef Kerstlied het volgende:
O ja, bedankt voor de correctie :P

Still, je krijgt bij Utrecht dus minder tentamens per blok. Fijn als je bang bent dat je te laat komt voor tentamens vanwege openbaar vervoer.
Je hebt nog steeds maar maximaal 5 tentamens per periode hoor :) OCS heb je bijvoorbeeld geen tentamens voor en Writing English is een essay, ook geen tentamen ;)
Ja doei.
pi_114469055
Wij hadden een essay-tentamen voor Academic Writing. Beat that. :7
pi_114469246
Neuh, liever niet :)
Ja doei.
pi_114872106
Nou, na twee mislukte studies ga ik nu beginnen aan Engelse Taal & Cultuur aan de UU! Heb er zin in :)
pi_114872913
Leuk! Heel veel plezier!
Ja doei.
  maandag 30 juli 2012 @ 22:51:44 #63
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_114873511
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:31 schreef Knightofni het volgende:
Nou, na twee mislukte studies ga ik nu beginnen aan Engelse Taal & Cultuur aan de UU! Heb er zin in :)
Veel plezier en succes :D (en je hebt een briljante username)
My hovercraft is full of eel.
pi_114873758
*O* ik ga trouwens, Kerstlied, een Master doen :) totaal andere kant op: Sociale Geografie, maar wel met een imperial literature insteek :) Zoveel zin om te beginnen!
Ja doei.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 08:45:05 #65
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_114884433
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:31 schreef Knightofni het volgende:
Leuk, veel succes vast!! Misschien kom ik je nog wel tegen, ik ga de Master Vertalen Engels-Nederlands doen aan de UU :)
En idd goede username :D
pi_114909561
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:55 schreef motorbloempje het volgende:
*O* ik ga trouwens, Kerstlied, een Master doen :) totaal andere kant op: Sociale Geografie, maar wel met een imperial literature insteek :) Zoveel zin om te beginnen!
Is het niet een beetje heel erg vroeg voor kerstliedjes? :+

Ik kan ook niet wachten op master, maar dat is meer omdat ik al sinds November geen onderwijs meer heb genoten. Ga 't toch missen na een tijdje. :+
  zondag 5 augustus 2012 @ 10:27:25 #67
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_115129132
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:55 schreef motorbloempje het volgende:
Dat is wel een grote verandering! Op welke uni ga je dat doen? En werd je zomaar toegelaten met een hele andere bachelor?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_115129162
Voormalig studente aan de UU hier :)
Tap tap tap
pi_115129598
ja, Hull, ja.
Ja doei.
  zondag 5 augustus 2012 @ 11:57:50 #70
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_115131353
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2012 10:50 schreef motorbloempje het volgende:
ja, Hull, ja.
Good for you ^O^ , maar wel erg raar... Zou in NL nooit gebeuren...
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_115132672
Ik ben gewoon goed en m'n toekomstig begeleider kwam zelf met het idee om de master te gaan doen die ik nu ga doen, dus 't zit wel goed.
Ja doei.
pi_115166485
@motorbloempje Sociale Geografie is inderdaad een andere richting, maar het is wel vet dat je in Engeland gaat studeren :) Mag ik vragen hoeveel duurder je master in Engeland kost vergeleken met een vergelijkbare master in NL?
Hall of Randomness
pi_115168973
Hij kost niet duurder ;) Maar ik ga 3700gbp aftikken, en ga/ben nog op zoek naar wat steun :P En zit nu ook al in Hull waar ik met HARTING m'n derde jaar heb mogen doen O+
Ja doei.
pi_115605835
Dat komt dan wel goed zo te horen! :D

Ik heb ondertussen reacties op mijn mail teruggekregen...

Van Radboud:

"Dag Carol,

Bij Engels bieden wij enkel voltijdige studies aan - eigenlijk is het niet te combineren met een andere studie.

J.
"

Oh.

Van UU:

"Beste Carol,

Het is in het eerste jaar heel lastig, zo niet bijna onmogelijk, om twee bachelorstudies tegelijk te doen. Ik adviseer je om in eerste instantie gewoon met de bacheloropleiding Engels te beginnen. Kijk hoe het je bevalt en hoe zwaar of licht je de opleiding vindt. In november kun je dan, bij de inschrijving voor cursussen voor de blokken 3 en 4, besluiten of je in plaats van de standaard twee je inschrijft voor drie cursussen. Rond die tijd is het dan ook handig om je plannen met je tutor te bespreken of evt. met mij een afspraak te maken.

met vriendelijke groeten,
"

In dat geval ga ik toch verder kijken bij Utrecht. Ik kom er trouwens net achter dat Utrechtse Introductie Tijd morgen is afgelopen :P
Hall of Randomness
pi_115606069
Studieadviseur? Die was altijd wel aardig. Tot ik er een keer kwam en ze begon te lachen om m'n problemen.
Tap tap tap
pi_115607139
in Leiden is er gewoon een deeltijdversie. ik kan de opleiding in Leiden van harte aanraden... vriendin van mij heeft rechten en engels samen in 5 jaar gedaan.
Kwak
  woensdag 15 augustus 2012 @ 23:17:10 #77
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115623559
2 BA-studies aan de UU heb ik ook gedaan, was goed te doen :Y Volgens mij zijn er sindsdien wel veranderingen gekomen waardoor het programma zwaarder is geworden. Combi van twee humanities studies is overigens wel makkelijker, ivm enige overlap.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_115643336
kwakz0r dat zou voor mij een treinreis worden van ongeveer 3 uur, maar toch bedankt :)

MariaEtcetera zijn er zaken in je studententijd die je anders zou hebben aangepakt ivm je twee studies? Had je nog tijd over voor een sociaal leven?

In mijn geval moet ik er nog 2x2 uur treinreis eraan vastplakken. Dat wordt leuk leren in de trein...
Hall of Randomness
  donderdag 16 augustus 2012 @ 16:12:23 #79
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_115645907
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 15:09 schreef Kerstlied het volgende:
kwakz0r dat zou voor mij een treinreis worden van ongeveer 3 uur, maar toch bedankt :)

MariaEtcetera zijn er zaken in je studententijd die je anders zou hebben aangepakt ivm je twee studies? Had je nog tijd over voor een sociaal leven?

In mijn geval moet ik er nog 2x2 uur treinreis eraan vastplakken. Dat wordt leuk leren in de trein...
Kamer is geen mogelijkheid? 2x2 uur sloopt je echt, vooral als je lange dagen hebt (in je eerste jaar heb je dit vaak wel) en je tijdens de spits reist. Je kan je altijd inschrijven bij de SSH of SSHN (Utrecht / Nijmegen), misschien krijg je voorrang bij de toewijzing van een kamer.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_115646226
Ik moest 2 x 1 uur op een dag, in de spits, dat went nog maar 2 x 2 uur :X Een vriendin van me moest elke ochtend vanuit Limburg naar Utrecht, die is snel op kamers gegaan.
Tap tap tap
  donderdag 16 augustus 2012 @ 17:00:55 #81
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115647616
quote:

Ik woonde ook niet in de studiestad zelf, was van stad tot stad een uur en een kwartier kwijt. Dat was wel eens onhandig met eventuele leuke dingen, ik heb niet echt een actief studentenleven gehad geloof ik (geen verenigingen enzo) - al ben ik daar ook niet echt het type naar :P

De twee studies gingen eigenlijk wel prima. Aan de UU had ik niet zoveel contacturen, dus verder een kwestie van plannen (vooral de verplichte vakken e.d.) en keuzes maken. Deadlines zijn deadlines, als je daar niet al teveel in schuift komt het wel goed. Docenten waren veelal wel coulant wat betreft overlap enzo, werkgroep wisselen ivm overlap was meestal geen probleem.

In de weekenden had ik overigens tijd genoeg voor sociaal leven - ik ben sowieso een last minute werker dus ik was veelal alleen echt druk als de deadline eraan kwam :+

Oh enneh tip van Flip voor als je twee scripties moet gaan schrijven in 1 blok: zie het als extra lange papers, dat haalt wat druk van de ketel :+
pi_115663463
quote:

ik zou lekker snel een kamer zoeken, ik vond een half uur reizen al veel te vermoeiend...
Kwak
pi_121585712
Ha! Sorry voor deze schop! Maar ik heb me eindelijk ingeschreven voor de studie English & American Studies aan de universiteit Innsbruck! Wilde ik even delen! ^^
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_124007312
Ik ga dit volgend jaar ook studeren, maar ik twijfel enorm tussen Leiden en Nijmegen! Ik ben een Belg, het enige wat ik ooit al van Nederland heb gezien, is Amsterdam en het zal niet simpel worden om bij beide universiteiten langs te gaan, dus ik heb jullie hulp nodig :D
Weten jullie wat de grote verschillen zijn tussen beide opleidingen?
pi_124007389
Ik heb het zelf in Nijmegen gestudeerd en kan alleen maar zeggen: KIES NIJMEGEN O+

Heb ook in Leiden gestudeerd, een jaar (andere opleiding), maar ik vond Nijmegen qua stad in elk geval een stuk beter bij mij passen (studieverenigingencultuur vs studentenverenigingencultuur). Over de opleiding zelf ben ik ook zeer tevreden. Goede docenten, goede mogelijkheden voor buitenlandstudie (maargoed, die zijn er in Leiden vast ook wel) en gewoon een overall fijne universiteit.
Ja doei.
pi_124053425
Wordt er in Nijmegen genoeg aandacht gegeven aan het beheersen van de taal zelf? Dat vind ik wel heel belangrijk :s)
pi_124053850
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:29 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb het zelf in Nijmegen gestudeerd en kan alleen maar zeggen: KIES NIJMEGEN O+

Heb ook in Leiden gestudeerd, een jaar (andere opleiding), maar ik vond Nijmegen qua stad in elk geval een stuk beter bij mij passen (studieverenigingencultuur vs studentenverenigingencultuur). Over de opleiding zelf ben ik ook zeer tevreden. Goede docenten, goede mogelijkheden voor buitenlandstudie (maargoed, die zijn er in Leiden vast ook wel) en gewoon een overall fijne universiteit.
Ik vind de opleiding Engels in Leiden erg leuk en goed. Heb zelf in Leiden gestudeerd.

Volgens mij is t qua kwaliteit vergelijkbaar, maar ik vind zelf Leiden een veel leukere stad.

Kortom: MoBlo en ik staan op persoonlijke voorkeur lijnrecht tegenover elkaar.
Kwak
pi_124053923
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:40 schreef hannelorevl het volgende:
Wordt er in Nijmegen genoeg aandacht gegeven aan het beheersen van de taal zelf? Dat vind ik wel heel belangrijk :s)
dat gebeurt als het goed is op geen enkele universtiaire opleiding Engels erg uitgebreid. Dat is na het eerste jaar toch vooral zelfstudie en gewoon doen..

Je zou de studiegidsen eens kunnen lezen?

Vroegah was het in Leiden in het eerstejaar twee vakken taalbeheersing en 2 keer taallab, daarna in t tweede jaar ook nog taallab. taalbeheersing was verder vooral engelse schrijfvaardigheid, grammar en idioom was volledige zelfstudie.

Was prima voldoende om een goed niveau te behalen!
Kwak
pi_124053964
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:40 schreef hannelorevl het volgende:
Veel communication skills en uitspraak-lessen gedurende de opleiding (in alledrie de jaren), maar in elk geval in mijn lichting ook gewoon de groep studenten die zeer gemotiveerd was om de taal feilloos onder de knie te krijgen; veel communicatie onderling verloopt ook in het Engels (wat soms wel een beetje op de zenuwen gaat werken :P maar over het algemeen vooral goed is voor je vloeiendheid en uitspraak).
Ja doei.
pi_124054355
Ah, even t programma opgezocht van de Bachelor in Leiden. Lijkt nog op vroegah!

Eerste jaar:
philology 1: introduction to middle english language and literature
literature 1a: introduction to literary studies in English
literature 1b: the classical and christian legacies
Linguistics 1: the phonetics of English
Language Acquisition 1: From scratch to script (= stylistiek en correct schrijven)

literature 2: English Literature, ca. 1550-1700
linguistics 2: the syntax of English
language acquisition 2: From Ash to Affricate (= talenlab)
Philology 2: Introduction to Old English Language and Literature

In t derde jaar heb je nog language acquisition 3, public speaking and rhetoric.

Lijkt weinig, maar ik heb nog nooit te klagen gehad over t niveau van het Engels van de studenten, toen ik studeerde en doceerde (talenlab en philology 6).
Kwak
pi_124054418
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 16:54 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Veel communication skills en uitspraak-lessen gedurende de opleiding (in alledrie de jaren), maar in elk geval in mijn lichting ook gewoon de groep studenten die zeer gemotiveerd was om de taal feilloos onder de knie te krijgen; veel communicatie onderling verloopt ook in het Engels (wat soms wel een beetje op de zenuwen gaat werken :P maar over het algemeen vooral goed is voor je vloeiendheid en uitspraak).
Oh, dat vond ik zó irritant :X Ik ging dan altijd even ergens ander staan als er Engels gesproken werd tijdens een koffiepauze :')

Maar ik heb het zelf in Utrecht gestudeerd, omdat Leiden mij niet leuk leek :s)
pi_124054570
:'( wat zijn jullie allemaal anti Leiden!

dat ballerige van Leiden heb je helemaal niet op de letterenfaculteit. Erg leuk, gemengd, gezellig publiek. Studievereniging is de laatste jaren ook veel actiever geworden (ik heb ook niet bij een van de grote studentenverenigingen gezeten maar bij een kleinere studentenmuziekvereniging)...
Kwak
pi_124056326
quote:
12s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:11 schreef kwakz0r het volgende:
:'( wat zijn jullie allemaal anti Leiden!
't is daar toch alleen maar lijden, hè.

Uitspraaklessen in Utrecht overigens alleen in het eerste jaar - heeft zo z'n voordelen en z'n nadelen.
pi_124075415
Leiden was ook mijn eerste gedacht, maar qua literatuur en geschiedenis heb ik het meer voor Amerika, en daarom lijkt Nijmegen voor mij beter, omdat je daar nog echt kan kiezen tussen Brits/Amerikaans.
De studiewijzers heb ik bij elke universiteit al zo'n 1000 keer herbekeken, maar ik vind dat altijd maar vaag, daarmee dat ik het hier ook nog eens vroeg.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 10:00:16 #95
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_124082363
dan weet je dus eigenlijk al dat je naar Nijmegen wilt ;)

Amerikaans kan ook in Leiden, hebben een track Amerikanistiek geloof ik nog steeds, maar t begin van de studie is wel meteen Brits ja. Ik heb t gecombineerd, vond beide interessant.

Wat is er onduidelijk aan studiegidsen? Daar staat tocvh precies welke vakken er zijn en wat de inhoud is? Specifieker wordt het niet...
Kwak
pi_124082667
Nou ja, studiegidsen zijn niet zaligmakend. Vakken die op papier awesome lijken zijn in het echt om te huilen, en andersom! :P

Ik ben overigens niet anti-Leiden of anti-welke-stad-dan-ook, maar gewoon erg pro-Nijmegen, heb m'n hart verlorena aan die stad (en universiteit) O+
Ja doei.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 11:05:18 #97
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_124084148
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 10:12 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, studiegidsen zijn niet zaligmakend. Vakken die op papier awesome lijken zijn in het echt om te huilen, en andersom! :P

Ik ben overigens niet anti-Leiden of anti-welke-stad-dan-ook, maar gewoon erg pro-Nijmegen, heb m'n hart verlorena aan die stad (en universiteit) O+
was toch ook maar een garpje!

ik ben ook niet anti-nijmegen of anti-utrecht, maar wat nijmegen voor jou is, is leiden voor mij... met nijmegen en utrecht heb ik helemaal niets...
Kwak
pi_124093347
Nee hoor, beide opleidingen hebben wel fijne punten, en ik ben een eeuwige twijfelaar. Dus als ik er niet uit geraak, zal mijn papa waarschijnlijk het laatste zegje hebben :-)
  vrijdag 15 maart 2013 @ 15:40:48 #99
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_124094499
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:14 schreef hannelorevl het volgende:
Nee hoor, beide opleidingen hebben wel fijne punten, en ik ben een eeuwige twijfelaar. Dus als ik er niet uit geraak, zal mijn papa waarschijnlijk het laatste zegje hebben :-)
Utrecht heeft ook Amerika-studies en je kon bij Taalverwerving ook voor een American target accent gaan :Y

De Taalverwervingsvakken vond ik in Utrecht de zwaarste vakken, zelf. Literatuur lag me veel meer, dus dat ging sowieso goed, bij uitspraak enzo moest ik wel buffelen :+
pi_124097227
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 15:40 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Utrecht heeft ook Amerika-studies en je kon bij Taalverwerving ook voor een American target accent gaan :Y

De Taalverwervingsvakken vond ik in Utrecht de zwaarste vakken, zelf. Literatuur lag me veel meer, dus dat ging sowieso goed, bij uitspraak enzo moest ik wel buffelen :+
Ooooh, interessant, dan moet ik daar ook maar eens naar kijken :)

Ik heb nog een vraagje: kan je je bachelor aan universiteit A doen, maar je master aan universiteit B? In België is dit mogelijk, maar ik heb al eens gekeken op een paar sites en daar vind ik er niet meteen iets over...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')