4.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:04 schreef Kerstlied het volgende:
Bedankt voor alle infoIk zal de studieadviseur van beide uni's emailen. Ik zie ook dat je bij Radboud niet meteen wordt toegelaten met een hbo-P, dus dan moet ik nog even kijken.
Het valt me trouwens op dat je in Utrecht maar 2 vakken per semester hebt, tegenover 6/7 in Nijmegen.
4 per semester, 2 per blokquote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:04 schreef Kerstlied het volgende:
Bedankt voor alle infoIk zal de studieadviseur van beide uni's emailen. Ik zie ook dat je bij Radboud niet meteen wordt toegelaten met een hbo-P, dus dan moet ik nog even kijken.
Het valt me trouwens op dat je in Utrecht maar 2 vakken per semester hebt, tegenover 6/7 in Nijmegen.
Je hebt nog steeds maar maximaal 5 tentamens per periode hoorquote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:20 schreef Kerstlied het volgende:
O ja, bedankt voor de correctie![]()
Still, je krijgt bij Utrecht dus minder tentamens per blok. Fijn als je bang bent dat je te laat komt voor tentamens vanwege openbaar vervoer.
Veel plezier en succesquote:Op maandag 30 juli 2012 22:31 schreef Knightofni het volgende:
Nou, na twee mislukte studies ga ik nu beginnen aan Engelse Taal & Cultuur aan de UU! Heb er zin in
Leuk, veel succes vast!! Misschien kom ik je nog wel tegen, ik ga de Master Vertalen Engels-Nederlands doen aan de UUquote:Op maandag 30 juli 2012 22:31 schreef Knightofni het volgende:
Nou, na twee mislukte studies ga ik nu beginnen aan Engelse Taal & Cultuur aan de UU! Heb er zin in
Is het niet een beetje heel erg vroeg voor kerstliedjes?quote:Op maandag 30 juli 2012 22:55 schreef motorbloempje het volgende:
ik ga trouwens, Kerstlied, een Master doen
totaal andere kant op: Sociale Geografie, maar wel met een imperial literature insteek
Zoveel zin om te beginnen!
Dat is wel een grote verandering! Op welke uni ga je dat doen? En werd je zomaar toegelaten met een hele andere bachelor?quote:Op maandag 30 juli 2012 22:55 schreef motorbloempje het volgende:
ik ga trouwens, Kerstlied, een Master doen
totaal andere kant op: Sociale Geografie, maar wel met een imperial literature insteek
Zoveel zin om te beginnen!
Good for youquote:
Kamer is geen mogelijkheid? 2x2 uur sloopt je echt, vooral als je lange dagen hebt (in je eerste jaar heb je dit vaak wel) en je tijdens de spits reist. Je kan je altijd inschrijven bij de SSH of SSHN (Utrecht / Nijmegen), misschien krijg je voorrang bij de toewijzing van een kamer.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:09 schreef Kerstlied het volgende:
kwakz0r dat zou voor mij een treinreis worden van ongeveer 3 uur, maar toch bedankt
MariaEtcetera zijn er zaken in je studententijd die je anders zou hebben aangepakt ivm je twee studies? Had je nog tijd over voor een sociaal leven?
In mijn geval moet ik er nog 2x2 uur treinreis eraan vastplakken. Dat wordt leuk leren in de trein...
Ik woonde ook niet in de studiestad zelf, was van stad tot stad een uur en een kwartier kwijt. Dat was wel eens onhandig met eventuele leuke dingen, ik heb niet echt een actief studentenleven gehad geloof ik (geen verenigingen enzo) - al ben ik daar ook niet echt het type naarquote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:09 schreef Kerstlied het volgende:
kwakz0r dat zou voor mij een treinreis worden van ongeveer 3 uur, maar toch bedankt
MariaEtcetera zijn er zaken in je studententijd die je anders zou hebben aangepakt ivm je twee studies? Had je nog tijd over voor een sociaal leven?
In mijn geval moet ik er nog 2x2 uur treinreis eraan vastplakken. Dat wordt leuk leren in de trein...
ik zou lekker snel een kamer zoeken, ik vond een half uur reizen al veel te vermoeiend...quote:Op donderdag 16 augustus 2012 15:09 schreef Kerstlied het volgende:
Ik vind de opleiding Engels in Leiden erg leuk en goed. Heb zelf in Leiden gestudeerd.quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:29 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb het zelf in Nijmegen gestudeerd en kan alleen maar zeggen: KIES NIJMEGEN
Heb ook in Leiden gestudeerd, een jaar (andere opleiding), maar ik vond Nijmegen qua stad in elk geval een stuk beter bij mij passen (studieverenigingencultuur vs studentenverenigingencultuur). Over de opleiding zelf ben ik ook zeer tevreden. Goede docenten, goede mogelijkheden voor buitenlandstudie (maargoed, die zijn er in Leiden vast ook wel) en gewoon een overall fijne universiteit.
dat gebeurt als het goed is op geen enkele universtiaire opleiding Engels erg uitgebreid. Dat is na het eerste jaar toch vooral zelfstudie en gewoon doen..quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:40 schreef hannelorevl het volgende:
Wordt er in Nijmegen genoeg aandacht gegeven aan het beheersen van de taal zelf? Dat vind ik wel heel belangrijk
Veel communication skills en uitspraak-lessen gedurende de opleiding (in alledrie de jaren), maar in elk geval in mijn lichting ook gewoon de groep studenten die zeer gemotiveerd was om de taal feilloos onder de knie te krijgen; veel communicatie onderling verloopt ook in het Engels (wat soms wel een beetje op de zenuwen gaat werkenquote:Op donderdag 14 maart 2013 16:40 schreef hannelorevl het volgende:
Wordt er in Nijmegen genoeg aandacht gegeven aan het beheersen van de taal zelf? Dat vind ik wel heel belangrijk
Oh, dat vond ik zó irritantquote:Op donderdag 14 maart 2013 16:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Veel communication skills en uitspraak-lessen gedurende de opleiding (in alledrie de jaren), maar in elk geval in mijn lichting ook gewoon de groep studenten die zeer gemotiveerd was om de taal feilloos onder de knie te krijgen; veel communicatie onderling verloopt ook in het Engels (wat soms wel een beetje op de zenuwen gaat werkenmaar over het algemeen vooral goed is voor je vloeiendheid en uitspraak).
't is daar toch alleen maar lijden, hè.quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:11 schreef kwakz0r het volgende:
wat zijn jullie allemaal anti Leiden!
was toch ook maar een garpje!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:12 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, studiegidsen zijn niet zaligmakend. Vakken die op papier awesome lijken zijn in het echt om te huilen, en andersom!
Ik ben overigens niet anti-Leiden of anti-welke-stad-dan-ook, maar gewoon erg pro-Nijmegen, heb m'n hart verlorena aan die stad (en universiteit)
Utrecht heeft ook Amerika-studies en je kon bij Taalverwerving ook voor een American target accent gaanquote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:14 schreef hannelorevl het volgende:
Nee hoor, beide opleidingen hebben wel fijne punten, en ik ben een eeuwige twijfelaar. Dus als ik er niet uit geraak, zal mijn papa waarschijnlijk het laatste zegje hebben :-)
Ooooh, interessant, dan moet ik daar ook maar eens naar kijkenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Utrecht heeft ook Amerika-studies en je kon bij Taalverwerving ook voor een American target accent gaan![]()
De Taalverwervingsvakken vond ik in Utrecht de zwaarste vakken, zelf. Literatuur lag me veel meer, dus dat ging sowieso goed, bij uitspraak enzo moest ik wel buffelen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |