abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106675131
O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  woensdag 11 januari 2012 @ 11:19:02 #2
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106675200
Kan het niet laten hem nog eens te posten DUSSS:

CRAZY WOMBAT YAY

Wombats zijn zo awesome O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_106675241
En voor de mensen die nog even willen lachen:

(PAINT) Sven Kramer

:')
Ja doei.
pi_106675277
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:13 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Hm geen idee eigenlijk! Zal wellicht per panda verschillen? Ik heb in Australië wel een koala vastgehouden, maar zodra dat beestje nukkig werd, werd ie teruggebracht naar z'n habitat. Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat ze er niet megablij van worden ofzo. Maar dat worden Perry en Tamina ook niet als ik ze luuuv probeer te geven :')
Maar een konijn dat gefokt is om tam te zijn is toch nog iets heel anders dan een beer, die in feite gewoon een wild dier is. Nou weet ik niet hoe agressief panda's in het wild zijn vergeleken met andere beren (aangezien het planteneters zijn enzo), maar ik kan me niet voorstellen dat stilzitten en het ondergaan zijn natuurlijke reactie zou zijn op mensen die komen knuffelen. De vraag is dan welke methodes ze hebben gebruikt om die beesten hun natuurlijke reacties af te leren.
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_106675315
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:21 schreef Mini. het volgende:

[..]

Maar een konijn dat gefokt is om tam te zijn is toch nog iets heel anders dan een beer, die in feite gewoon een wild dier is. Nou weet ik niet hoe agressief panda's in het wild zijn vergeleken met andere beren (aangezien het planteneters zijn enzo), maar ik kan me niet voorstellen dat stilzitten en het ondergaan zijn natuurlijke reactie zou zijn op mensen die komen knuffelen. De vraag is dan welke methodes ze hebben gebruikt om die beesten hun natuurlijke reacties af te leren.
Planteneters? Ze eten ook vlees hoor ;)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_106675340
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:22 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Planteneters? Ze eten ook vlees hoor ;)
Wat, panda's? Die eten toch bamboe?
Everything has changed
pi_106675375
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:23 schreef Mini. het volgende:

[..]

Wat, panda's? Die eten toch bamboe?
quote:
A wild panda is caught on surveillance camera eating a dead gnu in south-west China. An analyst says the bamboo-loving animals were predators millions of years ago. Although classified as carnivores, giant pandas mainly live on bamboo, but eat other foods including honey, eggs, fish, oranges and bananas when they are available
http://www.guardian.co.uk(...)ht-eating-meat-video
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 11 januari 2012 @ 11:26:12 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106675408
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:21 schreef Mini. het volgende:

[..]

Dat is waar :Y Als ik denk aan Pandamonium, denk ik dat ze van jongs af aan al met mensen in aanraking komen. Of dat goed is is een tweede :P Ben wel benieuwd of iemand er objectieve studie naar gedaan heeft eigenlijk!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_106675503
quote:
Ok, ze eten misschien vlees als ze het vinden maar ze jagen in elk geval niet meer. Aan de andere kant hebben ze nog steeds de genen van beren dus misschien zijn ze wel net zo agressief als andere beren (en dan vraag ik me helemaal af hoe ze dat afleren bij knuffelpanda's).

Maria: tja, hoe moet je bestuderen wat "goed" is voor een dier. Hoe definieer je dat überhaupt, dierenwelzijn.
Everything has changed
pi_106675583

Hell yeah :D
pi_106675636
Lijst voor vandaag:

O: grote kom Griekse yoghurt met walnoten en honing
T: banaan
L: omelet met spinazie
T: knackebrodje met paté
S: hardlopen, 5km (met wat ruststukjes)
D: boboti met wat gebakken aardappels
T: koekje en mok melk
Ja doei.
pi_106675717
Dus. Volgende week start de tentamenperiode. Én hebben we een nieuwe keuken. Een mooi moment om weer eens helemaal goed te beginnen :) Sporten gaat op zich al aardig, nu moeten we weer gezond(er) gaan koken & eten enzo.

Zeker nu ik gisteren weer met mijn neus op de feiten ben gedrukt en dus gewoon te veel vet heb :')
  Vis een optie? woensdag 11 januari 2012 @ 11:39:44 #14
70532 loveli
N
pi_106675849
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:31 schreef Cocotrimonium het volgende:
[ afbeelding ]

Hell yeah :D
Crap. We're doomed.
crap in = crap out
pi_106675927
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:39 schreef loveli het volgende:

[..]

Crap. We're doomed.
Ken je George Carlin? Hij is (was) tof O+ Cynisch, kritisch, slim, me like O+
  woensdag 11 januari 2012 @ 11:44:29 #16
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106675993
Tof Maria :D

Morgen maar op de weegschaal Mar.

Mijn lijstje
O: boterham kaas, beker melk
S: 10.25 km hardlopen
T: 500 gram kwark met 2 mandarijnen erdoor
L: 2 pistoletjes, 1 met tartaar/ui/frietsaus/curry 1 met ham/kaas/tomaat/sla/komkommer en gekookt ei
T;s: appel, peer, blokje choco, beschuit kaas
D: halve kip uit de oven, ovenpatat, sperziebonen, zelfgemaakte appelmoes
T: vla
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 11 januari 2012 @ 11:52:08 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106676229
Ik snap de panda-hype niet zo :@
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_106676247
Dat Kramertopic _O- _O- _O-
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_106676251
:W ik ben weer lekgeprikt O+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_106676258
quote:
9s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik snap de panda-hype niet zo :@
Hoe kun je hier nu niet voor vallen?!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_106676261
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:52 schreef Ewelina het volgende:
Dat Kramertopic _O- _O- _O-
ja geniaal hihi _O-
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  woensdag 11 januari 2012 @ 11:54:17 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106676310
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Hoe kun je hier nu niet voor vallen?!
[ afbeelding ]
Mja, ik weet niet. De kootsjiekoo-feelings heb ik er echt niet bij.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? woensdag 11 januari 2012 @ 11:57:27 #23
70532 loveli
N
pi_106676415
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:54 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Mja, ik weet niet. De kootsjiekoo-feelings heb ik er echt niet bij.
Birdies?
crap in = crap out
pi_106676469
Pfeiffer. Ik zit nu tussen hysterisch lachen en heel hard huilen in. Damn daar gaan mijn plannen.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_106676477
-O- :*
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')