Oh uiteraard, want als Amerika het heeft gedaan mag iedereen het doen. Geef elk land maar een kernbom, is goed voor de wereld.quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:37 schreef stbabylon het volgende:
Want stel je voor dat een land een nuke krijgt, dat kan Amerika (duizenden nukes, 2 gebruikt, op burgerdoelen) niet toelaten natuurlijk.
Neen, maar het zou Amerika sieren om niet de hele tijd de heilige op dat vlak te spelen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:41 schreef waht het volgende:
[..]
Oh uiteraard, want als Amerika het heeft gedaan mag iedereen het doen.
Ze mogen van mij zo hypocriet als de pest zijn in deze kwestie. Iran met een kernbom is rampzalig voor de regio.quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:42 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Neen, maar het zou Amerika sieren om niet de hele tijd de heilige op dat vlak te spelen.
Dan had Iran geen resolutie moeten ondertekenen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:42 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Neen, maar het zou Amerika sieren om niet de hele tijd de heilige op dat vlak te spelen.
We zijn allemaal hypocriet, ik ga Amerika daarvoor niet veroordelen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:42 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Uranium opwekken tot 20% voor energieopwekking, wat is daar verkeerd aan?quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:44 schreef imanidiot het volgende:
[..]
Dan had Iran geen resolutie moeten ondertekenen.
Wat ze nu doen is uitlokken.
qft.quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:43 schreef Hephaistos. het volgende:
Ze mogen van mij zo hypocriet als de pest zijn in deze kwestie. Iran met een kernbom is rampzalig voor de regio.
Het was rampzalig dat we ooit in dat gebied een nieuw land gesticht hebben en we daar krampachtig aan vast blijven houden waarbij we heel hypocriet dat land ook dingen laten doen die wanneer het door andere landen gedaan wordt meteen als terroristische daad veroordeelt zouden worden.quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:43 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ze mogen van mij zo hypocriet als de pest zijn in deze kwestie. Iran met een kernbom is rampzalig voor de regio.
CIA doet daar verdomd weinig aan, die staan niet al te goed bekend qua 'effectiviteit' van zulke acties.quote:
enkel, vroeger of later krijgt Iran die bom toch... juist ook omdat deze de bom steeds harder nodig hebben ter zelfbescherming.quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:43 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Onfortuinlijk inderdaad. Maar goed, een land dat van Israël tot Afghanistan en van de Kaukasus tot Jemen reikt zou wel erg veel macht hebben over de meest waardevolle energiedrager van nu. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het was rampzalig dat we ooit in dat gebied een nieuw land gesticht hebben en we daar krampachtig aan vast blijven houden waarbij we heel hypocriet dat land ook dingen laten doen die wanneer het door andere landen gedaan wordt meteen als terroristische daad veroordeelt zouden worden.
ik denk niet dat een kernfysicus die hoofd was bij een onderzoeksafdeling op een Iranese uraniumverrijkingsfabriek de eerste zal zijn om tegen het regime in Iran in opstand te komenquote:Op woensdag 11 januari 2012 11:23 schreef Elfletterig het volgende:
Logisch... intelligente mensen die zich wel eens tegen het zittende regime zouden kunnen keren, worden natuuuuurlijk door de VS uit de weg geruimd.
Aan intelligente mensen heb je amper wat. Je moet visionairen met gebalde vuisten hebben.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:23 schreef Elfletterig het volgende:
Logisch... intelligente mensen die zich wel eens tegen het zittende regime zouden kunnen keren, worden natuuuuurlijk door de VS uit de weg geruimd.
Het Iraanse regime kan ongestoord doorgaan met misdaden tegen de menselijkheid en met het onderdrukken van de eigen bevolking. De wereld kijkt toe.
Ja wat dat betreft vind ik het nog enigszins een gelegitimeerd doelwit. Alhoewel de wetenschap in Iran nog opvallend vrij en van gemiddeld hoog niveau is, kom je niet op zo'n positie terecht door gewetensbezwaren te hebben of het regime tegen de haren te strijken. In het allerbeste geval was het een soort Debye, maar waarschijnlijker was hij weldegelijk enthousiast de verrijking proberen te verhogen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:26 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik denk niet dat een kernfysicus die hoofd was bij een onderzoeksafdeling op een Iranese uraniumverrijkingsfabriek de eerste zal zijn om tegen het regime in Iran in opstand te komen
mwah, verrijking is gewoon een proces dat evengoed bij energiewinning noodzakelijk is en kan evengoed ten doel hebben de door de VS aan Iran geleverde kernenergieinstallaties gewoon te moderniseren.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja wat dat betreft vind ik het nog enigszins een gelegitimeerd doelwit.
Het is kiezen tussen meerdere kwaden. Als je moet kiezen tussen een militaire aanval of een moord is het laatste de minst slechte. Ook al is moord onethisch en heeft het slachtoffer waarschijnlijk weinig fout gedaan.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:06 schreef RM-rf het volgende:
[..]
mwah, verrijking is gewoon een proces dat evengoed bij energiewinning noodzakelijk is en kan evengoed ten doel hebben de door de VS aan Iran geleverde kernenergieinstallaties gewoon te moderniseren.
verrijking an sich is niet verboden, zelfs niet binnen het non-proliferatieverdrag dat Iran ooit ondertekende...
Bv nederland kent ook een uraniumverrijkingsintallatie en een hoop kernfysici die werken aan uraniumverrijking.
zulk een aanslag 'legitiem' te noemen is volgens mij niet erg correct, het blijft gewoon een moord op een wetenschapper.
Alhoewel ik ook niet grag zie dat Iran nog meer kennis ontwikkeld (maar niet denk dat dat te voorkomen is), is het toestemming of zelfs 'legitimeren' van zulk een moord een erg hellend vlak en iets dat een wetserse democratische staat nooit zou mogen doen.
Interessant om te volgen hoe je dit uit alle macht probeert te legitimeren. Je bent er nog niet helemaal, maar over een pagina of 4 heb je vast een mooie drogreden gevonden om je achter deze daad te kunnen scharen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:14 schreef waht het volgende:
[..]
Het is kiezen tussen meerdere kwaden. Als je moet kiezen tussen een militaire aanval of een moord is het laatste de minst slechte. Ook al is moord onethisch en heeft het slachtoffer waarschijnlijk weinig fout gedaan.
Maar het is inderdaad een hellend vlak en de minst onacceptabele optie is om vrienden te worden met Iran, dan hoeven er sowieso amper slachtoffers te vallen.
Ik ben er nu al, als je dat zo graag wilt.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:19 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Interessant om te volgen hoe je dit uit alle macht probeert te legitimeren. Je bent er nog niet helemaal, maar over een pagina of 4 heb je vast een mooie drogreden gevonden om je achter deze daad te kunnen scharen.
Iran is helemaal niet bezig met het ontwikkelen van een kernbom, waarom zouden ze dat over een jaar of 10 voor elkaar hebbenquote:Op woensdag 11 januari 2012 12:27 schreef RM-rf het volgende:
Het probleem van een hellend vlak is op een gegeven moment dat de weg een doel wordt...
het vermoord van wetenschappers in andere landen die als 'vijand' gelden en behindert moeten worden.
straks misschien niet eens kenfysici maar ook ontwikkelaars van andere wapens, of gewoon belangrijke personen in het bedrijfsleven die een land economische stabiliteit geven
Uiteidelijk is niet te voorkomen dat Iran een kernbom zal ontwikkelen, zoals er vermoedelijk over 10 jaar zo'n 10-15 kernmachten bijgekomen zijn..
dat voorkom je niet door at random kernfysici specifiek in vijandige landen , of mischien ter zekerheid gewoon overal ter wereld af te knallen
Dat zeggen ze ja.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:28 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Iran is helemaal niet bezig met het ontwikkelen van een kernbom, waarom zouden ze dat over een jaar of 10 voor elkaar hebben
Och, de hoogste bazen zeggen dat het niet mag van de Koran. Lijkt me een heel goede reden om het niet te doen.quote:
quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:32 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Och, de hoogste bazen zeggen dat het niet mag van de Koran. Lijkt me een heel goede reden om het niet te doen.
ik zou mn geld zetten op de Mossad,quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:24 schreef Nemephis het volgende:
Terreur van de Mossad of terreur van de CIA?
quote:Report: Israel preparing for nuclear Iran within a year
U.K.'s Times newspaper cites report by Israeli think tank that Israel is readying for Iran with nuclear capabilities within twelve months.
Israel is preparing for an Iran with nuclear capabilities within the next 12 months, according to a report by the Institute for National Security Studies (INSS), an Israeli think tank.
The U.K. daily Times newspaper published extracts of the report by the Tel Aviv University institute on Monday, according to an AFP report.[..]
Ja ik ook. Die zijn wel in voor dat soort James Bond acties. Wanen zich onschendbaar.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:39 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik zou mn geld zetten op de Mossad,
* knip *
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |