quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:50 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb nooit met boekjes etc. leren lezen, ik kon al lezen toen ik 4 was. Weet nog wel dat we in de eerste klas "hakken en plakken" hadden. Dat ging ook met letterdozen en daar moest je dan ook handbewegingen bij doen. En ik verveelde me rot.
Dat moeten ze bij ons op de basisschool ook gedaan hebben, maar hoewel ik druk genoeg was om geregeld straf te krijgen, kan ik me dat niet als straf herinneren. Sorteren vond ik heerlijk! Al mijn Legosteentjes haden ook hun eigen vak in de kist. Bijgevolg konden mijn vriendjes niet helpen opruimen, want die begrepen het 'systeem' niet. Kleur bij kleur en grootte bij grootte, kan het simpeler?quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:13 schreef Eska het volgende:
Oh, en dan herkennen jullie deze vast ook wel?
[ afbeelding ]
De letterdoos.
Zo nu en dan (of wat vaker) viel er eens eentje op de grond. Die werd dan apart gehouden voor de eerstvolgende leerling die straf verdiend had.
Mijn moeder had hetzelfde. Mijn zusje schrijft wel links, maar verder heeft ze bijvoorbeeld wel mes en schaar rechts.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:18 schreef Karzai het volgende:
Heeeeeeeeel vroagah mocht je trouwens alleen met rechts schrijven, mijn oma kon hierdoor met links en rechts schrijven.
Wel na de nodige tikken op haar hand
Is dat Fries ?quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:30 schreef ultra_ivo het volgende:
Een ander leesplankje:
[ afbeelding ]
Mestreechter taol. Maastricht, dus.quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Is dat Fries ?
eh... uit Friesland dus bedoel ik...
Mijn moeder kreeg nog meppen op haar hand met het Spaanse rietje van die klote nonnen,quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:18 schreef Karzai het volgende:
Heeeeeeeeel vroagah mocht je trouwens alleen met rechts schrijven, mijn oma kon hierdoor met links en rechts schrijven.
Wel na de nodige tikken op haar hand
Nee, dat is deze:quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Is dat Fries ?
eh... uit Friesland dus bedoel ik...
quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mestreechter taol. Maastricht, dus.
Ah ! Dank, ik kon het al niet thuisbrengen, die zijn ook niet te verstaan dan als ze echtquote:Op donderdag 12 januari 2012 15:42 schreef Bengeltje het volgende:
Denk Maastricht, aangezien er Mestreech onder staat.
spuit11
Leuk, alleen mem herken ik dat is moeder of mama dat weet ik van mijn schoonzusquote:
Heit staat naast mem.quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Leuk, alleen mem herken ik dat is moeder of mama dat weet ik van mijn schoonzus
die is geboren en getogen in Friesland,
Heit staat er niet opdie is zeker de koeien melken
oepsquote:
Een hollende koe werkt op m'n lachspieren.quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
oepsik had de arme man helemaal over het hoofd gezien !
![]()
en wat doet Heit ? dat kan ik nou net weer niet zien, toch geen koeien melken heh
Heb jij vijanden dan?quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:39 schreef Plumootje het volgende:
Toen ik mij aanmeldde op FoK! dacht ik even: 'zou ik dat nú wel doen?' Was tenslotte de elfde van de elfde 11, pure toeval. Nu twee maanden verder: is me redelijk goed vergaan, gelukkig, ik zou FoK niet willen missen. (Dus even dit, voor eventuele vijandig gezinden: ik blijf lekker hier op m'n kont posten op FoK!
Hoe krijg je dat voor elkaar om die posts van je kont naar Internet en op Fok! te laten belandenquote:Op donderdag 12 januari 2012 17:39 schreef Plumootje het volgende:
(Dus even dit, voor eventuele vijandig gezinden: ik blijf lekker hier op m'n kont posten op FoK!
''burp''quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik ga wentelteevies bakken effe mijn BMI opkrikken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |