Dus nu zijn er in NL weer procentueel meer blowers?quote:• Er in de VS procentueel meer mensen een stickie rookten dan in Nederland, terwijl men daar juist denkt dat het andersom is?
Het boek ligt helaas maar beperkt in de winkel, maar is gelukkig via internet overal te bestellen. Waarom het zo beperkt in de winkel ligt, komt doordat boekhandels heel erg voorzichtig zijn met onderwerpen zoals cannabis. Daar werd ik al voor gewaarschuwd door andere mensen die boeken over het onderwerp schreven. Ook de auteurs van het (hele fijne) boek Polderwiet ervaarden dat.quote:Op woensdag 11 januari 2012 09:14 schreef alledaagsewaanzin het volgende:
De vraag die ik nu stel mag beantwoord worden door een forumgebruiker of dhr. Kivits zelf:
Waar haal ik dit boek? En daarmee bedoel ik: Ligt het al in de winkels?
Ik wil hem namelijk in Groningen kopen, maar ik vind hem alleen op webshops zoals bv. De Slegte.
Wat je zegt over mango's klopt. Mango's bevatten myrceen. En deze stof heeft invloed op je high, volgens kenners. Andere fruitsoorten met een hoge concentratie myrceen heeft ook invloed op je high. Denk daarbij aan citroengras. Maar mango werkt het beste. Volgens de laatste tests (en eigen ervaring) gaat het hier niet om een placebo-effect.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:16 schreef K.A.Bouter het volgende:
Goedemiddag Hr Kivits, mijn vraag aan u:
Kunt u mij meer vertellen over de interactie tussen terpenen in wiet en het soort "high" een bepaalde wiet soort teweeg brengt?
Ik ben bijvoorbeeld bekend met de interactie tussen wiet en (rijpe) mango, ik ben echter benieuwd of dit ook opgaat voor ander voedsel. Ik ben ook benieuwd of dit nou een placebo effect is of niet.
Alvast bedankt,
Heel veel succes en mega verkoop aantallen gewenst!
Ik vel in mijn boek geen oordeel. Dat is aan de lezer. Ik geef alleen de feiten, zodat de discussie op gang komt. Maar ik ga zeker in op het gedoogbeleid. Als je het mij persoonlijk vraagt zeg ik dat ik denk dat de invloed van alcohol vele malen erger is dan die van cannabis en dat vooral komt door de vrije verkrijgbaarheid van het spul. Maar voor allebei geldt dat wanneer je er onverantwoordelijk mee omgaat, dat het mis kan gaan.quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:43 schreef havanagila het volgende:
Gaat ie in het boek niet in op de hypocrisie rondom het gedoogbeleid en alcohol? De een heeft namelijk over 70.000 verkooppunten in NL en zorgt voor duizenden verslaafden, en is alsnog legaal, terwijl er nog nooit iemand aan wietgebruik is overleden maar het nog steeds in de illegaliteit zweeft.
Waarom het gedoogbeleid langzaam maar zeker afgebroken wordt is niet helemaal duidelijk. Niemand heeft daar een eenduidig antwoord op. De oorzaak lijkt hem te zitten in het feit dat Nederland druk ondervindt vanuit het buitenland. Vooral Frankrijk en Duitsland voeren de druk aardig op de laatste jaren. En dat heeft als effect dat Nederland inmiddels voorbijgestreefd dreigt te worden door andere landen als België, Spanje en delen van de VS.quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:14 schreef Viajero het volgende:
Ja, ik heb een vraag. Waarom wordt het gedoogbeleid in Nederland langzaam maar zeker afgebroken, terwijl men in andere landen en regios steeds meer gaat gedogen?
En die afbraak is al langer bezig, midden jaren 90 werd bijvoorbeeld onder Franse druk de leeftijd verhoogd van 16 naar 18, en de hoeveelheid verlaagd van 30 gram naar 5 gram.
Terwijl ik in California inmiddels ruim honderd gram mag hebben. (van de staat, niet van de federale regering - Obama: no, you can't).
Nee, procentueel gezien zijn er in de VS meer mensen die eens een joint gerookt hebben dan in Nederland.quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:28 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dus nu zijn er in NL weer procentueel meer blowers?
De belangrijkste lobbygroep in Nederland is de Vereniging voor Opheffing van het Cannabisverbod (VOC). Zij beschouwen de toegenomen repressie rond cannabis als een achterhoedegevecht en vinden dat repressie negatieve effecten heeft (waar ik het overigens mee eens ben). De VOC bepleit een rechtvaardig en effectief cannabisbeleid, dat op feiten gebaseerd is. Ook daar ben ik zelf een voorstander van. De VOC voert vooral actie en lobby bij Kamerleden. Meer informatie over wat zij doen vind je op http://www.voc-nederland.(...)lijk-cannabisbeleid/quote:Op maandag 16 januari 2012 18:36 schreef edcetera het volgende:
Cannabis heeft diverse toepassingen zoals bijvoorbeeld genotsmiddel, medicijn en grondstof voor vezels. Helaas is er in de meeste landen wettelijk voor alle toepassingen nog geen officiele legale status vastgelegd.
Kun je iets meer vertellen over de status en initiatieven van diverse lobbygroeperingen, die via de Nederlandse en Europese politiek dit onderwerp ter discussie stellen?
Bedankt voor de felicitatie! Een boek dat je zelf geschreven hebt in je hand houden is telkens weer een bijzondere ervaring.quote:Op maandag 16 januari 2012 19:22 schreef Kamigot het volgende:
Gefeliciteerd met je boek.
Ik lees de laatste tijd veel over het gebruik van rauwe wiet. Een video op youtube over dit onderwerp is helaas verwijderd. Er zijn volgens de feiten boven genoemd meer dan 400 werkzame stoffen in cannabis te vinden. Ik vroeg af welke methodes van gebruik ervoor zorgen dat je de meeste actieve stoffen binnenkrijgt en werken op je systeem. Dus het verschil in opname van actieve stoffen tussen roken, vaporizen, spacecake en rauwe consumptie.
Snap je dat er zo voorzichtig met dit onderwerp wordt omgegaan, of denk je dat het eigenlijk niet zo'n taboe zou moeten zijn?quote:Op maandag 16 januari 2012 17:25 schreef NickKivits het volgende:
[..]
Het boek ligt helaas maar beperkt in de winkel, maar is gelukkig via internet overal te bestellen. Waarom het zo beperkt in de winkel ligt, komt doordat boekhandels heel erg voorzichtig zijn met onderwerpen zoals cannabis. Daar werd ik al voor gewaarschuwd door andere mensen die boeken over het onderwerp schreven. Ook de auteurs van het (hele fijne) boek Polderwiet ervaarden dat.
Interessante mini-docu, maar volgens mij is er nog geen onafhankelijk onderzoek verricht naar 'juicing'. Daarbij wordt vrijwel de hele plant gebruikt en niet enkel de toppen, wat ook een ander effect teweeg kan brengen.quote:Op maandag 16 januari 2012 19:52 schreef Kamigot het volgende:
Toch de video gevonden, misschien interessant als toevoeging.
Daar heb ik geen echte mening over. Ik weet niet eens of het waar is dat er gemiddeld meer buitenlanders in de shop rondhangen of niet en daar houd ik me ook niet zo mee bezig. Ik heb in ieder geval geen probleem met mensen uit andere landen.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:01 schreef Dr.Mikey het volgende:
Beste schrijver wat vind jij van het hoge gehalte buitenlanders oi n de meeste shops ? Ik voel me wel eens onveillig.
Niet veel. Ik rook alleen wiet op speciale momenten. Op bijzonder gezellige bijeenkomsten met vrienden of op een festival.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:02 schreef Dr.Mikey het volgende:
Hoeveel weed rook jij weg op een dag schrijver ?
In ieder geval een stuk minder gevaarlijk dan sommige instanties je willen doen geloven. Net als bij het gebruik van andere stoffen ligt het heel erg aan de manier waarop je het gebruikt. Ga je verantwoordelijk met wiet om, gebruik je niet te vaak en tik je geen halve spacecake achterover op een avond (één plak is meer dan genoeg), dan valt het gevaar alleszins mee. Maar net als in alles heb je ook hierbij excessen. Mensen die te ver gaan. Iedere dag blowen hoeft niet per se ongezond te zijn, al ken ik weinig mensen die iedere dag blowen en die nog helemaal helder van geest zijn. Maar of er een verband is...quote:Op maandag 16 januari 2012 20:04 schreef Herpderphawk het volgende:
Hoe 'gevaarlijk' is wiet nou eigenlijk?
Een enorm taboe, in mijn mening. Enkele jaren geleden wilde weekblad Nieuwe Revu (volgens mij) een lollige actie uithalen en voegde zakjes cannabiszaad bij het blad. Daarop werden in bijna alle boekhandels en supermarkten de zakjes zaad bij het tijdschrift gehaald en weggegooid (of het blad werd uit de schappen gehaald). En dat terwijl cannabiszaad helemaal geen effect op je heeft. Sterker nog: het zit zelfs gewoon in vogelzaad (kempzaad). Veel bedrijven (zoals boekhandels) zijn bang voor cannabis, terwijl het juist zo fijn zou zijn als er eens fatsoenlijke, eerlijke en feitelijke informatie verstrekt zou worden. Dat gebeurt ook wel, maar nog niet genoeg.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:05 schreef DaMart het volgende:
[..]
Snap je dat er zo voorzichtig met dit onderwerp wordt omgegaan, of denk je dat het eigenlijk niet zo'n taboe zou moeten zijn?
Dus het is waar dat er geen directe gevaren verbonden zijn aan wiet?quote:Op maandag 16 januari 2012 20:09 schreef NickKivits het volgende:
[..]
In ieder geval een stuk minder gevaarlijk dan sommige instanties je willen doen geloven. Net als bij het gebruik van andere stoffen ligt het heel erg aan de manier waarop je het gebruikt. Ga je verantwoordelijk met wiet om, gebruik je niet te vaak en tik je geen halve spacecake achterover op een avond (één plak is meer dan genoeg), dan valt het gevaar alleszins mee. Maar net als in alles heb je ook hierbij excessen. Mensen die te ver gaan. Iedere dag blowen hoeft niet per se ongezond te zijn, al ken ik weinig mensen die iedere dag blowen en die nog helemaal helder van geest zijn. Maar of er een verband is...
enig idee waar dat taboe vandaan komt? en is datzelfde taboe oorzaak van de vrij eenzijdige informatievoorziening?quote:Op maandag 16 januari 2012 20:12 schreef NickKivits het volgende:
[..]
Een enorm taboe, in mijn mening. Enkele jaren geleden wilde weekblad Nieuwe Revu (volgens mij) een lollige actie uithalen en voegde zakjes cannabiszaad bij het blad. Daarop werden in bijna alle boekhandels en supermarkten de zakjes zaad bij het tijdschrift gehaald en weggegooid (of het blad werd uit de schappen gehaald). En dat terwijl cannabiszaad helemaal geen effect op je heeft. Sterker nog: het zit zelfs gewoon in vogelzaad (kempzaad). Veel bedrijven (zoals boekhandels) zijn bang voor cannabis, terwijl het juist zo fijn zou zijn als er eens fatsoenlijke, eerlijke en feitelijke informatie verstrekt zou worden. Dat gebeurt ook wel, maar nog niet genoeg.
Ik heb eens een onderzoek gelezen dat mensen met Asperger een verhoogde kans op een psychose lopen dan mensen zonder Asperger, maar pin me daar niet op vast. Maar volgens anderen kan het gematigd gebruik van cannabis iemand met Asperger juist helpen. Wietgoeroe Wernard Bruining heeft daar een leuk voorbeeld van op zijn website (link: http://www.mediwiet.nl/Mitsz.html). Zijn Mediwiet is overigens ontzettend interessant, maar verdient nog wel wat meer wetenschappelijke tests voordat we zeker kunnen zijn van het effect.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:06 schreef Dr.Mikey het volgende:
in welke zin is wiet nou gevaarlijker voor iemand met Aperger?
Ten opzicht van normaal persoon?
Ik ben honderd procent voor het legaliseren. Maar een nog betere oplossing vind ik het stimuleren van kleine thuiskweek. De welbekende vijf plantjes. Als iedereen die thuis zou kweken (in een goedgekeurde kweekkast, zonder het aftappen van andermans stroom), dan zouden we al een enorme deuk slaan in de criminele aanlevering. Minder vraag, dus minder aanbod nodig. Laat coffeeshops voor de rest aanlevering vinden via een paar grotere, gecertificeerde kwekers (zoals de kwekers die de medicinale cannabis kweken) en je bent al een heel eind, volgens mij.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:10 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ben jij voor of tegen het legaliseren van wiet ?
Tevens wat vind je van de hypocrite personen die elke dag een wijntje drinken maar wel totaal anti wiet zijn ? (Jan en Ingrid)
Komt dit taboe ook veel door de voorlichting van o.a. Bureau Halt en de GGD (ik kan me nog een poster herinneren waar een 'stoner' helemaal als slecht werd afgebeeld) denkt u?quote:Op maandag 16 januari 2012 20:12 schreef NickKivits het volgende:
[..]
Een enorm taboe, in mijn mening. Enkele jaren geleden wilde weekblad Nieuwe Revu (volgens mij) een lollige actie uithalen en voegde zakjes cannabiszaad bij het blad. Daarop werden in bijna alle boekhandels en supermarkten de zakjes zaad bij het tijdschrift gehaald en weggegooid (of het blad werd uit de schappen gehaald). En dat terwijl cannabiszaad helemaal geen effect op je heeft. Sterker nog: het zit zelfs gewoon in vogelzaad (kempzaad). Veel bedrijven (zoals boekhandels) zijn bang voor cannabis, terwijl het juist zo fijn zou zijn als er eens fatsoenlijke, eerlijke en feitelijke informatie verstrekt zou worden. Dat gebeurt ook wel, maar nog niet genoeg.
Er is geen direct gevaar als je verantwoordelijk met wiet omgaat. Wil je in een psychose terecht komen, dan moet je het redelijk bont maken. Te vaak of te veel nemen. Het risico is vooral aanwezig bij het teveel eten van spacecake. Ook een aanrader: gebruik nooit als je je niet vrolijk voelt. Ook niet als je doet alsof je vrolijk bent, maar dat eigenlijk niet bent.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:13 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Dus het is waar dat er geen directe gevaren verbonden zijn aan wiet?
Maar ik hoor ook wel eens over mensen die een psychose krijgen nadat ze wiet gebruikt hebben, hoe zit dat dan?
Net ook gelezen bedankt ik heb zelf Asperger en gebruik veel daarom mijn vraag.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:14 schreef NickKivits het volgende:
[..]
Ik heb eens een onderzoek gelezen dat mensen met Asperger een verhoogde kans op een psychose lopen dan mensen zonder Asperger, maar pin me daar niet op vast. Maar volgens anderen kan het gematigd gebruik van cannabis iemand met Asperger juist helpen. Wietgoeroe Wernard Bruining heeft daar een leuk voorbeeld van op zijn website (link: http://www.mediwiet.nl/Mitsz.html). Zijn Mediwiet is overigens ontzettend interessant, maar verdient nog wel wat meer wetenschappelijke tests voordat we zeker kunnen zijn van het effect.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |