Je hebt inderdaad gelijk: http://www.consuwijzer.nl(...)ilen_of_terugbrengenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Sinds het niet voldoet aan de wet koop op afstand.
Ik heb deze man aangegeven dat het materiaal dat ik wil vertonen groter is dan 4GB. Dit heb ik inderdaad gedaan toen ik terugging met de TV omdat de usb-functie niet werkte zoals ik wilde dat het werkt.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hoe moet de verkoper dat dan weten?
Er staat op jouw voorhoofd vet gedrukt dat je een domme sukkel bent die alles voorgekauwd moet worden of wat?
Je zeurt toch een beetje. Het is niet iets specifiek van de mediamarkt of van dat merk maar iets heel algemeens. Wat had je gedaan als de verkoper het wel expliciet erbij had gezegd? Echt alternatieven heb je namelijk niet. Zie het als een leermoment. Niet zomaar iets aannemen en geen ingewikkelde dingen kopen zonder je er in te verdiepen.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:16 schreef DutchMan0211 het volgende:
[..]
Ik ga redelijk met het product om.
Waarom mag het niet aannemelijk zijn dat als ik een USB stick koop waar op staat '16 GB' dat ik er dan ook bestanden op kan zetten. Zoveel als ik wil. Of ze nu 10 mb of 8 GB zijn ?
Heb je dit letterlijk zo gezegd? Beetje vreemd dat je hiermee pas na 50 reacties mee komt namelijk.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:25 schreef DutchMan0211 het volgende:
[..]
Ik heb deze man aangegeven dat het materiaal dat ik wil vertonen groter is dan 4GB. Dit heb ik inderdaad gedaan toen ik terugging met de TV omdat de usb-functie niet werkte zoals ik wilde dat het werkt.
Ik ga er vooraf van uit dat als ik zo'n product koop; dat er verder geen belemmeringen aan zitten.
Je kunt zeggen wat je wilt, ik kan een domme sukkel zijn, maar ik denk dat veel mensen van wie het verstand omtrent dit soort zaken niet zo heel ver reikt, hier in zouden trappen.
Dan is het toch netjes om dit bij de verkoop ervan aan te geven ?
Ja, je kunt dit verschillend opvatten.... maar ik heb dit dus vandaag aangegeven aan de verkoper.
De verkoper zei dat ik het dus moest proberen in de FAT32 modus. Hij wist zelf ook niet helemaal wat het limiet was qua bestandsgrootte, maar als het niet werkt kan ik terugkomen.
Dat ga ik dus morgen doen. Ben benieuwd wat z'n antwoord is.
Ik zie dit zeker als een leermoment... Je hebt gelijk dat ik volgende keer nog meer moet vragen voordat ik iets koop. Ik ben echt niet zo'n zeikerd dat ik over elk dingetje ga lopen zeiken. Ik kan zelf vrij veel uitzoeken en als het aankomt op computers etc... heb ik er vrij veel verstand van.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:27 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Je zeurt toch een beetje. Het is niet iets specifiek van de mediamarkt of van dat merk maar iets heel algemeens. Wat had je gedaan als de verkoper het wel expliciet erbij had gezegd? Echt alternatieven heb je namelijk niet. Zie het als een leermoment. Niet zomaar iets aannemen en geen ingewikkelde dingen kopen zonder je er in te verdiepen.
Lees even de zin die er na komtquote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:30 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Heb je dit letterlijk zo gezegd? Beetje vreemd dat je hiermee pas na 50 reacties mee komt namelijk.
Dan breng je die USB-stick terug en koop je een mediaspeler, dan is het probleem ook opgelost.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:33 schreef DutchMan0211 het volgende:
[..]
Lees even de zin die er na komt![]()
Ik heb er natuurlijk niet bij nagedacht toen ik de tv kocht omdat ik er vanuit ga dat als ik hoor dat het geen wat ik wil doen mogelijk is met een USB-stick dat dat dan ook zo is en dat er geen limiet aan zit aan de grootte van de bestanden die ik er per keer op wil zetten.
Ik begin wel steeds meer te denken dat ik toch beter een mediaspeler had kunnen nemen.
Nogmaals... ik vond de gedachte dat je een tv films af kan laten spelen vanaf een usb stick al een beetje ouderwets. Volgens mij kan dat makkelijker.
Maar de prijs was hoger... en volgens de verkoper was het echt mogelijk om dit met een simpele usb-stick te doen.
Dat is misschien ook een optie.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:35 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan breng je die USB-stick terug en koop je een mediaspeler, dan is het probleem ook opgelost.
nog simpeler?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:33 schreef DutchMan0211 het volgende:
[..]
Lees even de zin die er na komt![]()
Ik heb er natuurlijk niet bij nagedacht toen ik de tv kocht omdat ik er vanuit ga dat als ik hoor dat het geen wat ik wil doen mogelijk is met een USB-stick dat dat dan ook zo is en dat er geen limiet aan zit aan de grootte van de bestanden die ik er per keer op wil zetten.
Ik begin wel steeds meer te denken dat ik toch beter een mediaspeler had kunnen nemen.
Nogmaals... ik vond de gedachte dat je een tv films af kan laten spelen vanaf een usb stick al een beetje ouderwets. Volgens mij kan dat makkelijker.
Maar de prijs was hoger... en volgens de verkoper was het echt mogelijk om dit met een simpele usb-stick te doen.
Goed planquote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:37 schreef DutchMan0211 het volgende:
[..]
Dat is misschien ook een optie.
Zoals ik volgens mij net al gezegd heb... ik mag morgen terugkomen als het niet werkt.
Dit ga ik ook zeker doen. Ik ga die mensen op een correcte manier laten weten dat ik gewoon niet tevreden ben over het produkt. Dat ik zelf misschien beter had moeten opletten.... daar hebben jullie gelijk in. Dat zal ik de volgende keer doen.
Maar dat zal bij hun niet meewegen of ik het product nu om mag ruilen of niet.
Ik ga morgen terug en kijken wat mogelijk is.
Voor de geïnteresseerden zal ik morgenmiddag laten weten wat het geworden is) Bedankt voor jullie reacties en een fijne avond !
idioot!!!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:12 schreef DutchMan0211 het volgende:
Dus als ik een 16 GB usbstick koop waarvan vervolgens blijkt dat ik er bestanden kan opzetten die per bestand maximaal 4 GB groot mogen zijn, en mij dat niet verteld is dan is dat mijn probleem ?
Zij verkopen mij toch iets ?
Dus als ik morgen met die USB stick of met die TV terug ga en die verkoper zegt mij .... Ja meneer... dat had u kunnen weten... dan moet ik daar mee akkoord gaan ?
Handleidingquote:Speel het gewenste filmbestand af.
Nadat een filmbestand is
afgespeeld, wordt het volgende
door u geselecteerde filmbestand
automatisch afgespeeld.
nee, de bestandslimiet voor fat32 is 4gb.Jij hebt gezegd dat je hem voor bedrijfsfilmmateriaal gebruikt. Dan denk je toch aan korte filmpjes, en niet gelijk aan films die groter zijn dan 4gb. want dan brand je wel ff een DVD.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:16 schreef DutchMan0211 het volgende:
[..]
Ik ga redelijk met het product om.
Waarom mag het niet aannemelijk zijn dat als ik een USB stick koop waar op staat '16 GB' dat ik er dan ook bestanden op kan zetten. Zoveel als ik wil. Of ze nu 10 mb of 8 GB zijn ?
Niet "niet helemaal goed" maar "helemaal niet goed". Dit is gewoon je eigen schuld. Je hebt het over hele specifieke toepassingen waar een gemiddelde TV gewoon niet voor bedoeld is. Dat had je aan moeten kunnen voelen en dus in de winkel gewoon moeten proberen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 08:03 schreef DutchMan0211 het volgende:
Ik had volgens mij gisteravond al verteld dat ik zelf meer had moeten doorvragen over die usb-functie. Dus enkele reacties na mijn laatste reactie vind ik een beetje jammer. Ik heb immers al toegegeven dat ik misschien zelf ook niet helemaal goed heb opgelet.
Niet als TS in zijn winkeltje of showroom continu een promofilmpje wil afspelen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 09:14 schreef Lienekien het volgende:
Voor bedrijfstoepassingen hang je toch gewoon een laptop aan het beeldscherm?
Thanks voor je reactiequote:Op woensdag 11 januari 2012 11:16 schreef Catbert het volgende:
Dat TVs e.d. vaak alleen FAT32 kunnen lezen van sticks en dat daar een limiet aan zit, is teneerste redelijk algemeen bekend en ten tweede ook gewoon jouw probleem. Waarom je niet gewoon een stick meegenomen hebt naar die toko en het daar geprobeerd hebt is me een raadsel. Je wil een goedkope TV (die dus vaak weinig mogelijkheden hebben) voor een heel specifiek doel gebruiken. Dan TEST je dat voordat je het koopt, of je zoekt VOORAF op internet op of het kan.
TVs kunnen foto's en SOMMIGE fimptypes afspelen van USB stick, maar dat laatste is heel beperkt. Mijn TV bijvoorbeeld kan alleen MPEG2 afspelen. al het andere lukt 'em niet, en da's een vrij recente Sony Bravia.
Dat ze een TV niet zomaar terugnemen met een kras erop lijkt me logisch. Ook dit had je kunnen voorkomen door het in de winkel te testen.
[..]
Niet "niet helemaal goed" maar "helemaal niet goed". Dit is gewoon je eigen schuld. Je hebt het over hele specifieke toepassingen waar een gemiddelde TV gewoon niet voor bedoeld is. Dat had je aan moeten kunnen voelen en dus in de winkel gewoon moeten proberen.
Dat jij niet weet dat FAT32 deze beperking heeft en veel apparaten alleen FAt32 kunnen lezen is wederom je eigen schuld. Dan moet je of iemand meenemen die dit soort zaken weet, of het in de winkel testen.
Wat betreft die kras: niemand hier kan in z'n glazen bol zien of jij die kras al dan niet gemaakt hebt. Dat moet je met de winkel uitvechten. Krassen op de display zelf kunnen gewoon niet optreden als dat ding in de doos zit dus de kans is gewoon het grootst dat het bij het weer inpakken gebeurd is.
Ik vind inderdaad dat ze er een hoop tijd voor je insteken. Succesquote:Op woensdag 11 januari 2012 16:38 schreef DutchMan0211 het volgende:
Met dank aan de fantastische service van de Harense Smid voor deze oplossing ! :![]()
Dat heb ik niet getest, maar de verkoper wist mij gisteren te melden (Dit was toevallig de filiaal-leider die wel verstand had van zaken) dat deze tv niet om kan gaan met NTFS en dat alle andere tv's die hij daar heeft staan dat ook niet kunnen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:55 schreef Basp1 het volgende:
Ik verwacht alleen niet dat een mediaplayert met macformaten om zal kunenn gaan. Maar dan moet TS gewoon een mac tv kopen voor een 10 voudige prijs die hij nu betaald.
Heeft TS nu al geprobeerd of de TV toch geen NTFS aan kon.
Ik heb in ieder geval een LG tv die wel NTFS aan kan. Het enigste wat fout gaat zijn MKV bestanden waarbij 1 audio formaten niet doorgeven wordt.
ik dacht dat je je lesje wel hebt geleerd?quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:10 schreef DutchMan0211 het volgende:
[..]
Dat heb ik niet getest, maar de verkoper wist mij gisteren te melden (Dit was toevallig de filiaal-leider die wel verstand had van zaken) dat deze tv niet om kan gaan met NTFS en dat alle andere tv's die hij daar heeft staan dat ook niet kunnen.
Ik ga er dan vanuit dat de verkoper mij juiste informatie geeft.
De verkoper vandaag weet mij in ieder geval te melden dat ze alle mogelijke bestandsformaten gaan uitproberen en dat ze zullen uitzoeken op welke manier ik de film vanaf mijn iMac wel op die usbstick kan zetten zodat de tv hem kan lezen. Uiteraard gaan ze dat testen met de wetenschap dat ik een iMac heb.
Ja ik zal de volgende keer wel meer doorvragen voordat ik zoiets koop.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:16 schreef YebCar het volgende:
[..]
ik dacht dat je je lesje wel hebt geleerd?
LES 1 : Geloof NOOIT een sales persoon !
Ho Ho het was wel de filiaal leider die moet echt wel verstand van techniek hebben, boven de commercie uit.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:16 schreef YebCar het volgende:
[..]
ik dacht dat je je lesje wel hebt geleerd?
LES 1 : Geloof NOOIT een sales persoon !
Wat is de geboden oplossing, dat je zelf nog een mediastation moet aanschaffen tegen een minimale korting of iets anders?quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:20 schreef DutchMan0211 het volgende:
[..]
Ja ik zal de volgende keer wel meer doorvragen voordat ik zoiets koop.
Ik begrijp natuurlijk wel dat die verkoper mij die tv niet verkocht heeft met deze wetenschap.
Hij heeft dit natuurlijk niet met opzet gedaan.
Maar ik ben tevreden met de moeite die ze nemen en de geboden oplossing.
Waarschijnlijk wel ja.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:22 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Wat is de geboden oplossing, dat je zelf nog een mediastation moet aanschaffen tegen een minimale korting of iets anders?
Ik was wel op mijn strepen gaan staan en zeker de helft van de prijs van dat station eraf krijgen. Als ik er van overtuigd was dat die kras er niet door mijn schuld op zat en mij ook nog eens verkeerde info door de verkoper werd verteld had ik echt wel die tegemoetkoming verwacht. Ik zou best pissed zijn denk ik en zou ook wel een echte compensatie willen gezien de winkel zelf ook aangeeft dat de kras er misschien ook wel al op had kunnen zitten.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:25 schreef DutchMan0211 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel ja.
Ik kan wel een andere tv kopen, maar daar zal mijn probleem niet mee opgelost zijn.
Terwijl de tv zelf wel gewoon goed werkt. Dus dat is het probleem opzich niet.
Mja... als het krasje echt goed zichtbaar was. Is ongeveer 1 á 2 cm.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:31 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik was wel op mijn strepen gaan staan en zeker de helft van de prijs van dat station eraf krijgen. Als ik er van overtuigd was dat die kras er niet door mijn schuld op zat en mij ook nog eens verkeerde info door de verkoper werd verteld had ik echt wel die tegemoetkoming verwacht. Ik zou best pissed zijn denk ik en zou ook wel een echte compensatie willen gezien de winkel zelf ook aangeeft dat de kras er misschien ook wel al op had kunnen zitten.
Jij vind het misschien niet erg maar de Harense Smid vindt het 70 euro waard. Ook als je de tv later wilt doorverkopen kan je hierdoor minder geld er voor terug krijgen. Dus of het erg is of niet, er zit schade aan wat de prijs niet ten goede komt en hiervoor zou ik zelf wel een behoorlijke compensatie willen en al helemaal als ik ook nog eens een product bij hun moet kopen omdat ik verkeerd geïnformeerd ben.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:32 schreef DutchMan0211 het volgende:
[..]
Mja... als het krasje echt goed zichtbaar was. Is ongeveer 1 á 2 cm.
Maar zowel als je de tv uit hebt staan als dat hij aan staat. Je ziet hem niet.
Pas als je 'm uitzet en 'm in het licht houdt zie je hem duidelijk.
Dus zo erg vind ik het niet. Ik vond wel dat er enige compensatie moest komen maar dat vond de verkoper vandaag dus ook zonder dat ik er zelf over begon.
Dat moest ie nog even bekijken. Maar daar moeten we samen morgen ook wel uitkomen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:36 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Jij vind het misschien niet erg maar de Harense Smid vindt het 70 euro waard. Ook als je de tv later wilt doorverkopen kan je hierdoor minder geld er voor terug krijgen. Dus of het erg is of niet, er zit schade aan wat de prijs niet ten goede komt en hiervoor zou ik zelf wel een behoorlijke compensatie willen en al helemaal als ik ook nog eens een product bij hun moet kopen omdat ik verkeerd geïnformeerd ben.
Maarja anyway, hoeveel korting krijg je eigenlijk op dat station?
Laat je in ieder geval niet zomaar afschepen, we zijn niet voor niks Nederlandersquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:38 schreef DutchMan0211 het volgende:
[..]
Dat moest ie nog even bekijken. Maar daar moeten we samen morgen ook wel uitkomen.
Ik heb eerst gezegd... kijk maar of het werkt en hoe het werkt. Als het werkt gaan we het over de centjes hebben.
Thanks voor de tipquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:41 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Laat je in ieder geval niet zomaar afschepen, we zijn niet voor niks Nederlanders
En check ff wat het betreffende station op internet kost voordat je je een oor laat aannaaien
Ze gingen dat nog even proberen met een USB stick in die winkel. Gisteren hebben ze ook een usbstick van daar aangesloten.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:53 schreef Basp1 het volgende:
Formateer nu gewoon een memory stick in NTFS formaat en probeer die nog even morgen op de tv uit dan heb je misschien niet eens een mediaplayer nodig.
Ja dat gaan een paar verkopers echt doen en uitkomen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:55 schreef DutchMan0211 het volgende:
[..]
Ze gingen dat nog even proberen met een USB stick in die winkel. Gisteren hebben ze ook een usbstick van daar aangesloten.
TV staat daar nu al dus dat gaan zij doen.
zie TS wel met een nieuwe pc thuiskomen denk ikquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja dat gaan een paar verkopers echt doen en uitkomen.Die zeggen vervolgens tegen jou sorry meneer het werkt toch niet u heeft echt een mediaspeler nodig, maar de goedkoopste nee die we hebben nee die kunnen ook geen HFS formaten aan, dus u heeft de duurste mediaspeler nodig die we hebben maar weet u wat u krijgt wel 25% korting erop.
Toch ben ik benieuwd wat hun antwoord isquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja dat gaan een paar verkopers echt doen en uitkomen.Die zeggen vervolgens tegen jou sorry meneer het werkt toch niet u heeft echt een mediaspeler nodig, maar de goedkoopste nee die we hebben nee die kunnen ook geen HFS formaten aan, dus u heeft de duurste mediaspeler nodig die we hebben maar weet u wat u krijgt wel 25% korting erop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |