abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106637481
Drie jongens en twee meisjes in de leeftijd van 10 tot 12 jaar hebben gisteren een armband van een viaduct gegooid aan de Nieuwe Damlaan in Schiedam. Daardoor raakte de voorruit van een passerende auto beschadigd.
De bestuurder kwam met de schrik vrij en waarschuwde de politie. Die kon met het duidelijke signalement de jonge daders snel in de kraag vatten.

'Zo jong als dit maken we ze zelden mee,' vertelt een politiewoordvoerder aan het AD/Rotterdams Dagblad. 'Uit gesprekken met de kinderen bleek dat zij de gevolgen van hun daad niet hebben overzien. Want het had natuurlijk veel slechter kunnen aflopen. Je moet er niet aan denken dat de bestuurder de controle over het stuur was verloren.'

Aangezien het om kinderen gaat, is het niet mogelijk hen strafrechtelijk te vervolgen. Ook een werkstraf via bureau Halt is geen optie.

Bovendien heeft de automobilist besloten geen aangifte te doen. Wel is hij in gesprek met de ouders van de kinderen over een vergoeding voor de materiële schade. Ook zijn de ouders door de politie op hun verantwoordelijkheid gewezen. 'Al moeten kinderen natuurlijk wel gewoon buiten kunnen spelen.' (Redactie)

Bron : http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)s-gaan-vrijuit.dhtml

Kunnen ze die kinderen niet na school direct opsturen naar een opvoedkamp tot savonds laat? Het moet toch niet gekker worden.

Volgens google maps hebben ze het voor het politiebureau gedaan _O-
pi_106637546
Als de schade gewoon door de ouders vergoed wordt en de automobilist daarmee ook tevreden is, voldoet dat geheel..
Zeker als de indruk ontstaat dat die kinderen ook geschrokken zijn en de ouders hun verantwoordelijkheid nemen en ook hun kinderen duidelijk terechtwijzen (en die ouders zelf ook die schade betalen en dus voor de daden van hun kinderen moeten dokken)

wat hoop je verder nog met 'opvoedingskampen' te bereiken...? de meeste jongeren die daarin zitten komen net zo crimineel, maar nog vaker eerder crimineler daaruit.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 10 januari 2012 @ 12:50:22 #3
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_106637652
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:47 schreef RM-rf het volgende:
Als de schade gewoon door de ouders vergoed wordt en de automobilist daarmee ook tevreden is, voldoet dat geheel..
Zeker als de indruk ontstaat dat die kinderen ook geschrokken zijn en de ouders hun verantwoordelijkheid nemen en ook hun kinderen duidelijk terechtwijzen (en die ouders zelf ook die schade betalen en dus voor de daden van hun kinderen moeten dokken)

wat hoop je verder nog met 'opvoedingskampen' te bereiken...? de meeste jongeren die daarin zitten komen net zo crimineel, maar nog vaker eerder crimineler daaruit.
Eens. Prima opgelost.
10 jaar en het was een armband. Dat is toch even wat anders dan bewust een baksteen gooien in de hoop op ernstige gevolgen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 12:50:25 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_106637656
We kunnen die kinderen beter een baan aanbieden in een circus. Je ziet niet vaak 10-jarigen die viaducten kunnen gooien...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 10 januari 2012 @ 12:50:28 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_106637659
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:45 schreef Stephan1237 het volgende:
Kunnen ze die kinderen niet na school direct opsturen naar een opvoedkamp tot savonds laat? Het moet toch niet gekker worden.

Doe normaal.
pi_106637673
quote:

Met een opvoedkamp bedoel ik dat er eens harde lessen zoals vroeger worden gegeven. Vroeger gebeurde dit haast niet en tegenwoordig is het een trend. Nu denken die kinderen van, wij krijgen geen straf om zoiets , laten we het eens met een baksteen doen, we krijgen toch geen straf.
pi_106637707
quote:

Niets aan toe te voegen :)

Ik geloof ook dat ze zich voortaan wel een keer bedenken.
pi_106637754
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:50 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

Met een opvoedkamp bedoel ik dat er eens harde lessen zoals vroeger worden gegeven. Vroeger gebeurde dit haast niet en tegenwoordig is het een trend.
wat een nonsens.... vroeger gebeurde zulke dingen ook (voor zover er viaducten en auto's waren) en was er net zo goed een roep van wat types over 'opvoedingskampen' die alles beter zouden maken betreffende die opgechoten jeugd die dingen deed die ze nóg vroegerder nooit zouden hebben gedaan...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 10 januari 2012 @ 12:52:56 #9
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_106637756
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:50 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

Met een opvoedkamp bedoel ik dat er eens harde lessen zoals vroeger worden gegeven. Vroeger gebeurde dit haast niet
Vroeger gebeurde dit net zo goed. Alleen had je toen geen Internet en stond het hoogstens in een plaatselijk sufferdje. Zeker dit soort gebeurtenissen, die echt te minimaal voor woorden zijn.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 10 januari 2012 @ 12:53:48 #10
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_106637798
quote:

Dit. Daarnaast komen de meeste criminele jongeren nog crimineler uit de instellingen dan ze er in gingen.... dat stond er dus al...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  dinsdag 10 januari 2012 @ 12:56:23 #11
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_106637889
De automobilist heeft wel geluk gehad dat hij de controle over zijn auto niet verloren had. Als er een kettingbotsing was geweest, zouden de gevolgen voor de kinderen wellicht anders geweest zijn.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_106638069
nou woon op nog geen 500 mr er vanaf ...... dcus dat wordt voer voor andere???en er is maar in weg daar of je moet 3mk omrijden om op de rijksweg te komen
  † In Memoriam † dinsdag 10 januari 2012 @ 13:04:51 #13
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_106638162
quote:
De jaren 70 zijn al voorbij. Helaas.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_106638353
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Vroeger gebeurde dit net zo goed. Alleen had je toen geen Internet en stond het hoogstens in een plaatselijk sufferdje. Zeker dit soort gebeurtenissen, die echt te minimaal voor woorden zijn.
Precies. Het gebeurde bij ons ook wel, toen ik die leeftijd had (en da's meer dan 20 jaar geleden). Werden er kluitjes aarde vanaf een viaduct gegooid. Dat richtte geen schade aan, maar achteraf moet je er niet aan denken wat er gebeurd had kunnen zijn als een automobilist van schrik een ruk aan het stuur had gegeven of zo. Maar ja... daar sta je als 10-jarige niet zo bij stil.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:17:23 #15
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_106638617
De toekomstige criminelen van Nederland.
Nu is het een armband, over een paar jaar Stephany Flores.

Laat ze maar naar een opvoedkamp gaan inderdaad, aan dit soort kutkinderen heb je niks. WEG ERMEE!
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:25:32 #16
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_106638942
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:17 schreef Compoantje het volgende:
De toekomstige criminelen van Nederland.
Nu is het een armband, over een paar jaar Stephany Flores.

Laat ze maar naar een opvoedkamp gaan inderdaad, aan dit soort kutkinderen heb je niks. WEG ERMEE!
:D!
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_106640086
Heel leuk dat er niets gebeurd is. maar wat als deze man de macht over het stuur verloor? het had veel erger af kunnen lopen!

dat je het leuk vind om iets van een viaduct af te gooien. hoe haal je t in je hoofd?
ga verstoppertje spelen ofzo
pi_106640172
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:55 schreef D_Bosman het volgende:
hoe haal je t in je hoofd?

door dit soort berichten in het nieuws overal op de radio , in kranten , mensen die erover blijven praten.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 14:13:43 #19
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_106640874
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:56 schreef jcdragon het volgende:
De automobilist heeft wel geluk gehad dat hij de controle over zijn auto niet verloren had. Als er een kettingbotsing was geweest, zouden de gevolgen voor de kinderen wellicht anders geweest zijn.
Had hij een art 5 gekregen.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 14:32:47 #20
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_106641644
Ik had een heel ander beeld bij een 'viaductgooier'...

Vond het nogal knap dat een 10jarige met viaducten ging gooien...
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 10 januari 2012 @ 14:36:10 #21
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_106641761
quote:

Eens. ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
We kunnen die kinderen beter een baan aanbieden in een circus. Je ziet niet vaak 10-jarigen die viaducten kunnen gooien...
:D
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 14:38:38 #22
15600 BB-King
Long live the King!
pi_106641832
Valt mij nog mee dat ze geen stoeptegel naar beneden getieft hebben... ze worden softer lijkt het.

Serieus, die kinderen hebben echt een standje nodig. Iets waardoor ze dit nooit meer durven te doen.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 14:41:56 #23
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_106641937
Ik denk dat ze zo wel genoeg geschrokken zijn. Kom nou, 10 jaar oud. Ik wil echt niet geloven dat dat met kwade opzet is geweest. :N
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  dinsdag 10 januari 2012 @ 14:44:41 #24
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106642041
Een kind dat met een heel viaduct gaat smijten ... in een vat toverdrank gevallen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 14:45:52 #25
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_106642080
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:44 schreef Copycat het volgende:
Een kind dat met een heel viaduct gaat smijten ... in een vat toverdrank gevallen?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')