abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:53:12 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106635953
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:50 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dat is alleen voor nieuwe wajongers. Als je er voor 2010 in zat verandert er niet zoveel dacht ik?
Die worden toch ook opnieuw gekeurd?
The love you take is equal to the love you make.
pi_106636011
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Is dat zo? Dacht dat de veranderingen alleen voor de wajongers na 2010 en 2011 golden.. misschien komt er wel weer een keuring ja en zullen ze strenger gaan zijn maar als er niks veranderd blijven ze toch gewoon in dezelfde situatie zitten?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2012 11:55:12 ]
pi_106636517
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:54 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Is dat zo?
Volgens mij wel. Als je overstapt naar een nieuw systeem is het wel zo handig om te inventariseren wie daar allemaal voor in aanmerking komt. Ik denk dat je dat ook voorzichting kunt halen uit de volgende zin:

Gevolgen voor huidige Wajongers: Het Uitvoeringsinstituut Werknemers Verzekeringen (UWV) gaat bekijken welke mensen met Wajong-uitkering kunnen werken. Bron
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 10 januari 2012 @ 12:14:40 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106636597
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:54 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Is dat zo? Dacht dat de veranderingen alleen voor de wajongers na 2010 en 2011 golden.. misschien komt er wel weer een keuring ja en zullen ze strenger gaan zijn maar als er niks veranderd blijven ze toch gewoon in dezelfde situatie zitten?
Sowieso zou TS in de nieuwe regeling terecht komen. Voor de oude Wajongers zou ik er niet van uitgaan dat voor hen alles bij het oude blijft, want dat hangt van het kabinet af.
pi_106641536
Ben je nog bezig met school/studie? Want op je 18e gaan werken op een advocatenkantoor klinkt interessant, maar dan ben je ws. de kopieerjongen. Hoe zie je je carrière daar over 10 jaar?

Ik zou idd ook geen wajong nemen als ik het zo lees. Ik neem aan dat je het op elk ander moment nog wel kunt aanvragen? Of kan dat alleen nu je 18 wordt?
pi_106643757
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:47 schreef Vstark het volgende:
Ik ben al uitgenodigd om bij een advocatenkantoor te komen werken (Heb er 40 uur maatschappelijke stage gelopen) en heb in het algemeen geen enkel probleem met werken.
Super! Doen! ^O^

Ik snap niet dat er nog over wajong aanvragen gedacht wordt als je 1. kunt werken en dat zelf ook vindt, en 2. je nog een baan in je schoot geworpen hebt gekregen ook.
pi_106643802
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:30 schreef Palomar het volgende:
Ben je nog bezig met school/studie? Want op je 18e gaan werken op een advocatenkantoor klinkt interessant, maar dan ben je ws. de kopieerjongen. Hoe zie je je carrière daar over 10 jaar?
Mmmm, "kopieerjongen" vs "Wajong".... wat zal het worden... *peins* *peins*
quote:
Ik zou idd ook geen wajong nemen als ik het zo lees. Ik neem aan dat je het op elk ander moment nog wel kunt aanvragen? Of kan dat alleen nu je 18 wordt?
Nee, een wajong neem je ook niet. Die krijg je, omdat je niet kunt werken. Wat dus bij TS niet het geval is.
pi_106644076
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Alle wajongers worden opnieuw gekeurd ,maar gevolg van deze keuring is niet zo groot, men gaat enkel kijken wie nog werkcapaciteit heeft, diegene wordt in 2014 5 % gekort.
Wat vervelender is voor nieuwe wajongers (instroom vanaf 2012) is, dat als ze niet geheel en al arbeidsongeschikt zijn, ze waarschijnlijk over een tijdje onder de nieuwe bijstandswet gaan vallen ,met huishoudeninkomenstoets
pi_106648685
Moet daar als bijbaantje het archief beheren, ik studeer overigens nog.
pi_106648743
Doe het niet. Wees zelfstandig.
  † In Memoriam † dinsdag 10 januari 2012 @ 17:51:35 #36
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_106648782
Gewoon doen.
Je bent toch geen pool die voor een habbekrats van zijn reet komt?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 18:24:58 #37
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_106650064
Laat die wajong maar schieten, TS!
Je hebt al werk, dus ga daarvoor. Het stigma 'wajong' blijft altijd aan je 'hangen', en die uitkering is maar een habbekrats (en wordt in de nabije toekomst waarschijnlijk nog verder uitgekleed).
Zet je in op je werk en je studie. Veel succes! ^O^
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  † In Memoriam † dinsdag 10 januari 2012 @ 18:26:17 #38
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_106650120
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 18:24 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Laat die wajong maar schieten, TS!
Je hebt al werk, dus ga daarvoor. Het stigma 'wajong' blijft altijd aan je 'hangen', en die uitkering is maar een habbekrats (en wordt in de nabije toekomst waarschijnlijk nog verder uitgekleed).
Zet je in op je werk en je studie. Veel succes! ^O^
Waarom blijft dat hangen? Dat hoef je niet op je cv te zetten hoor. :')
Net zo min als je lekker tijdens de WW lekker wat bijverdiend met wat wiet-kweek.
pi_106650161
Ik zou 't niet doen, dadelijk ben je idd je baantje bij 'n advocatenkantoor kwijt. Sowieso als je gewoon kunt werken vind ik dat je eigenlijk 'n beetje profiteert als je toch nog geld van de overheid erbij krijgt. :@
Hallon!
  dinsdag 10 januari 2012 @ 18:36:14 #40
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_106650465
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 18:26 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Net zo min als je lekker tijdens de WW lekker wat bijverdiend met wat wiet-kweek.
Hoeveel vertrouwen heb jij in de beveiliging van (semi-)overheidsgegevens?
Na de diverse fiasco's waarbij persoonlijke gegevens op straat kwamen te liggen (de laatste was de DigiD-affaire) lijkt het me persoonlijk niet zo prettig om in een uitkerings-database geregistreerd te blijven staan als iemand die wajong heeft aangevraagd/verkregen, ookal is dat in het verleden. Werkgevers hebben nou eenmaal de nare neiging om iedereen waar een 'vlekje' (in geval van TS een VLEK, namelijk 'gehandicapt') aan zit, te weigeren en wie verzekert mij dat in de toekomst ze niet op de een of andere manier inzage kunnen hebben in je uitkeringsverleden?

Bovendien, TS heeft nu al een baan, en heeft m.i. die wajong uitkering helemaal niet nodig, als-ie er in de toekomst überhaupt nog een beroep op zal kunnen doen. "Licht autisme" lijkt me nou precies zo'n aandoening waar dit rechtse pretkabinet ( :r ) van zal zeggen, 'oh maar daar kun je toch prima mee werken?'... of dat nou waar is of niet doet niet meer ter zake.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  † In Memoriam † dinsdag 10 januari 2012 @ 18:40:23 #41
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_106650639
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 18:36 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Hoeveel vertrouwen heb jij in de beveiliging van (semi-)overheidsgegevens?
Na de diverse fiasco's waarbij persoonlijke gegevens op straat kwamen te liggen (de laatste was de DigiD-affaire) lijkt het me persoonlijk niet zo prettig om in een uitkerings-database geregistreerd te blijven staan als iemand die wajong heeft aangevraagd/verkregen, ookal is dat in het verleden. Werkgevers hebben nou eenmaal de nare neiging om iedereen waar een 'vlekje' (in geval van TS een VLEK, namelijk 'gehandicapt') aan zit, te weigeren en wie verzekert mij dat in de toekomst ze niet op de een of andere manier inzage kunnen hebben in je uitkeringsverleden?

Bovendien, TS heeft nu al een baan, en heeft m.i. die wajong uitkering helemaal niet nodig, als-ie er in de toekomst überhaupt nog een beroep op zal kunnen doen. "Licht autisme" lijkt me nou precies zo'n aandoening waar dit rechtse pretkabinet ( :r ) van zal zeggen, 'oh maar daar kun je toch prima mee werken?'... of dat nou waar is of niet doet niet meer ter zake.
Met de DigiD waren gewoon mensen getroffen die de site van hun gemeente bezoeken en gingen kijken waar de vergunning voor de schuur bleef etc.

Precies wat je zegt. Nu kan het nog dus gauw klauwen voordat de schatkist weer op slot gaat.
pi_106676392
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 18:27 schreef BlueMage het volgende:
Ik zou 't niet doen, dadelijk ben je idd je baantje bij 'n advocatenkantoor kwijt. Sowieso als je gewoon kunt werken vind ik dat je eigenlijk 'n beetje profiteert als je toch nog geld van de overheid erbij krijgt. :@
Als je meer dan het minimumloon verdient, wat bij ts waarschijnlijk het geval zal zijn, krijg je sowieso geen uitkering.
signatuurloos
pi_106677062
Wajong heeft niks te maken met wat je verdient voor de uren die je wel mag werken hoor. Als je 10 uur mag werken en met die 10 uur per week verdien je netto ¤10.000 euro per maand krijg je voor de overige uren nog steeds ¤600,- ofzo uitkering :P
  woensdag 11 januari 2012 @ 12:32:22 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106677395
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:20 schreef heaven7 het volgende:
Wajong heeft niks te maken met wat je verdient voor de uren die je wel mag werken hoor. Als je 10 uur mag werken en met die 10 uur per week verdien je netto ¤10.000 euro per maand krijg je voor de overige uren nog steeds ¤600,- ofzo uitkering :P
Dat is toch niet meer van deze tijd.
  woensdag 11 januari 2012 @ 12:34:00 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106677447
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:20 schreef heaven7 het volgende:
Dat is zelfs in de WAO niet zo, maar je hebt vast wel een bron?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_106677629
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 18:26 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

En op deze manier blijf je zwakzinnig, zoals de wijze profeet H.Teeuwen zei.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2012 12:41:26 ]
pi_106678304
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is toch niet meer van deze tijd.
Uhm nee maar de wajong is puur ter aanvulling, dus als je voor 50% afgekeurd bent wordt 50% van een inkomen opgevangen en de andere helft ben je zelf verantwoordelijk voor, ongeacht wat je daarmee verdient. Pas als je over je voorgeschreven uren heen gaat word je gekort, niet als je meer verdient. Partner inkomen telt ook niet mee.
Bron ben ik zelf, geen zin om een UWV artikel op te zoeken.
  woensdag 11 januari 2012 @ 13:12:53 #48
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106678559
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:04 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Uhm nee maar de wajong is puur ter aanvulling, dus als je voor 50% afgekeurd bent wordt 50% van een inkomen opgevangen en de andere helft ben je zelf verantwoordelijk voor, ongeacht wat je daarmee verdient. Pas als je over je voorgeschreven uren heen gaat word je gekort, niet als je meer verdient. Partner inkomen telt ook niet mee.
Bron ben ik zelf, geen zin om een UWV artikel op te zoeken.
hoe zit het dan met overwerk?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_106678576
Dat zijn extra uren die je moet opgeven en als je daardoor over je uren heen komt word je gekort op je uitkering :)
  woensdag 11 januari 2012 @ 13:13:58 #50
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106678595
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:13 schreef heaven7 het volgende:
Dat zijn extra uren die je moet opgeven en als je daardoor over je uren heen komt word je gekort op je uitkering :)
Da's wel een nadeel als je een wajong-er aan wilt nemen :'(
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')