abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106621783
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter óf één van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks:

Riann

BrandX

[ Bericht 3% gewijzigd door ymme op 11-01-2012 10:51:42 ]
pi_106621858
Ik vind balansdagjes wel fijn, puur zodat ik weet het gevoel heb dat het goed gaat. Als ik een slechte dag heb gehad voel ik me gewoon slecht, ik zou dat gevoel houden als ik niet zou balansen en dan zou ik eerder terugvallen in mijn vreetbuien.
pi_106622065
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:34 schreef ymme het volgende:
Goed avond allen.

Ik heb van modifast 2 bussen shakes besteld, dit puur om 1 maal per dag de lunch te vervangen.
's ochtends wil ik gewoon brood/cracker of melk met ontbijtgranen eten. En 's avonds een gezonde maaltijd. Ná die 2 bussen ga ik dan ook weer gewoon s middags vast voedsel eten. Het is meer om mij even van de eerste kilo's te verlossen, mijn doorzettingsvermogen wat op te hogen hierdoor en weer goede moed hebben.

Vorige week is het allemaal ook best goed gegaan qua eten. Alleen dit weekend dan weer niet. Zaterdag pannenkoeken gegeten (zelf gebakken door manlief en er 4 van op, met kaas). En zondag langs de mac drive gereden ivm brakheid en geen zin om te koken.

Vandaag wel even een balansdag gehouden door te ontbijten met 2 appels, lunch 2 gekookte eieren en vanvond een flink bord met carpaccio op. En warme kersen ná.

Ik heb heel erg de neiging om tussendoor naar 'zoet' te grijpen. (heb dit ook niet meer in huis, op een paar dingen voor mijn zoontje ná). Ik merk ook dat er heel veel tussen mijn oren zit. Ik denk veel en vaak over eten en denk dat ik door lekker (wat dus meestal ook ongezond is bij mij) me beter in mijn vel ga voelen etc. Wat eigenlijk heel dubbel is want met mijn 107 :'( kilo voel ik mij dus helemaal niet goed in mijn vel en zou ongezond en zoet dit juist alleen maar erger maken.

Ik ben ook sinds een paar dagen begonnen met flink water te drinken, 1,5/2 liter per dag.
Het begin is er dus. Maar ik ben er nog láng niet!
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:10 schreef ymme het volgende:
Balansdag is puur alleen om mij weer op het rechte spoor te zetten.
En hoe gek het ook klinkt, ná het weekend heb ik nooit zn honger.
Maar in het weekend, dan heb ik ineens trek in van alles! En door de weeks 's avonds ook hoor, maar dat druk ik nu de kop in door veel water te drinken en dat helpt goed moet ik zeggen!
pi_106622134
Uhm stomme vraag misschien maar zijn er ook topics om aan te komen? Of mag ik hier ook meedoen in de tegenovergestelde richting?
pi_106622164
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:10 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Volgens mij is het vrij normaal dat je na een dag waar je veel eet, een dag rustig aan doet. Alleen dat voedingscentrum moest het weer eens een mooie naam geven ;)
het wordt te vaak als een soort ongezonde compensatie gebruikt. mensen vliegen van snaaidag in hongerdag onder het motte "ja, maar ik balans voor gisteren/het weekend/niet sporten" of "ja, maar morgen balans ik een dagje". het leert je gewoon geen structuur en gezonde basis aan. vind ik dan.

wat jij beschrijft is vrij logisch, maar ik kreeg van de dietiste op t hart gedrukt dat je als je wilt balansen NOOIT iets van de basisvoeding af moet halen, omdat je dan juist de kans loopt om méér te gaan snoepen die dag of de dag erna, en je voedingsstoffen tekort komt. de basis moet er altijd zijn, en als je daar bovenop teveel eet zul je met bewegen of een luxigheidje mionder moeten compenseren, niet gaan balansen door maaltijden overslaan of geen brood te eten ofzo...
Kwak
pi_106622265
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:24 schreef Hydrogeny het volgende:
Uhm stomme vraag misschien maar zijn er ook topics om aan te komen? Of mag ik hier ook meedoen in de tegenovergestelde richting?
Foktopics over aankomen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_106622615
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:24 schreef Hydrogeny het volgende:
Mocht je in de links van Isa niets vinden, dan wil ik je vooral doorverwijzen naar Slank. Daar post V1Zor en die heeft vaak erg goede tips qua voeding en sporten, die kun je vast wel wat vragen.

Ook in SPT, in het bodybuild topic zijn nuttige tips te vinden, net als op het nederlandse bodybuild forum. Laat je niet door de naam misleiden, het is heus niet alleen maar bedoeld om mega-gespierd te worden: genoeg mensen die aan body builden doen met jouw motivatie.
Ja doei.
  maandag 9 januari 2012 @ 22:38:17 #8
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_106622882
Ymme welkom..

Ik was volgens de schoolarts altijd net op het randje, dus neiging naar te zwaar. Als ik er nu aan terugdenk heb ik er best wel een negatief zelfbeeld aan over gehouden. Ik het tot mijn 14 3x in de week gesport, at gezond want daar lette mijn ouders heel erg op en nog werd ik dik genoemt, ben ook best vaak gepest. Ben nooit de slankste geweest altijd een flinkertje. Best stom ook, leeftijdgenoten vonden je dik, en dat je 3x in de week in het zwembad lag daar keek men niet naar. Ik was "afwijkend" liep niet met de mode mee, had een raar geloof en was inverhouding dikker dan de rest, tja de jeugd is wreed onder elkaar :{
Ik wou dat er vroeger ook door bijv de schoolarts positiever gereageerd werd, zoals wat goed dat je 3x in de week sport ipv van je op jonge leeftijd al een complex aan te praten
Be happy with the little things in life
pi_106622938
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:38 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ymme welkom..

Ik was volgens de schoolarts altijd net op het randje, dus neiging naar te zwaar. Als ik er nu aan terugdenk heb ik er best wel een negatief zelfbeeld aan over gehouden. Ik het tot mijn 14 3x in de week gesport, at gezond want daar lette mijn ouders heel erg op en nog werd ik dik genoemt, ben ook best vaak gepest. Ben nooit de slankste geweest altijd een flinkertje. Best stom ook, leeftijdgenoten vonden je dik, en dat je 3x in de week in het zwembad lag daar keek men niet naar. Ik was "afwijkend" liep niet met de mode mee, had een raar geloof en was inverhouding dikker dan de rest, tja de jeugd is wreed onder elkaar :{
Ik wou dat er vroeger ook door bijv de schoolarts positiever gereageerd werd, zoals wat goed dat je 3x in de week sport ipv van je op jonge leeftijd al een complex aan te praten
Zo'n schoolarts ziet toch niets anders dan cijfertjes.
  maandag 9 januari 2012 @ 22:43:50 #10
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_106623190
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:39 schreef Myraela het volgende:

[..]

Zo'n schoolarts ziet toch niets anders dan cijfertjes.
Klopt, een keer heeft de schoolarts positief gereageerd want ivm tegen de bovenkant van het lijntje zo'n vetmeting gedaan, hij had toen niet veel vet om vast te pakken, maar ja ti's gebeurd en vanaf m'n 15 toen ik gestopt was met zwemmen ben ik gewoon elkaar jaar wel wat bijgekomen :{ Helaas zit overgewicht wel in de familie dus is opletten gewoon een must, maar we komen er wel.
pi_106623353
Grappig, ik was ook altijd aan het zwemmen, 2 trainingen per week en in het weekend wedstrijden. Heel mijn team uit die tijd is nu te dik. Ik noem het het Erica Terpstra syndroom :')

Ik was de 'dikste' (lees: stevigste) in mijn klas met minstens 3 uur zwemtraining in de week (en ik zwom ook vrijwillig elke dag baantjes in de zomer), ik ging hardlopen met mijn vader, ik moest elke dag 2x een half uur naar school fietsen èn ik had schoolgym. En toch werd ik gepest met mijn dikke achterste :') Had dus ook een vreselijk negatief zelfbeeld.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_106623962
Ik had het geluk dat er op school iemand was die nog veel dikker was, het meeste negatieve commentaar ging dus naar hem. Nouja, geluk. :') Arme jongen, ben benieuwd wat er van hem geworden is nu een paar jaar later.

Gelukkig was mijn moeders (tegenwoordig ex) vriend wat eerlijker tegen me, anders had ik nog bijna tevreden met mezelf geweest, stel je voor. :')

quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:43 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

Klopt, een keer heeft de schoolarts positief gereageerd want ivm tegen de bovenkant van het lijntje zo'n vetmeting gedaan, hij had toen niet veel vet om vast te pakken, maar ja ti's gebeurd en vanaf m'n 15 toen ik gestopt was met zwemmen ben ik gewoon elkaar jaar wel wat bijgekomen :{ Helaas zit overgewicht wel in de familie dus is opletten gewoon een must, maar we komen er wel.
Dan heeft die het wel beter aangepakt ja, zoiets zegt veel meer dan zo'n stom lijntje. Is overgewicht echt erfelijk dan? Ik zou het graag willen geloven, want in mijn familie is ook bijna iedereen wel wat stevig, maar als ik zie wat ze eten kan ik het daar ook niet helemaal op afschuiven.
pi_106624133
Welkom Ymme. :W
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 9 januari 2012 @ 23:14:00 #14
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_106624646
@myraela geen idee of het echt zo is, maar als ik naar mijn moeder en haar zussen kijk en ook mijn oma, zie je toch duidelijk de strijd met het gewicht en ook de jojo. Als ik naar mijn moeder kijkt ligt het niet aan het eten, dan denk eerder aan het niet eten, ze eet gezond maar heel weinig, bij mijn tantes geen idee. Maar ze schommelen wel erg met hun gewicht. Ik heb maar een nichtje die "mager" is de rest heeft dezelfde bouw als ik en toch aanleg tot dikker worden als er niet goed op het eetpatroon gelet word. Alles wat los en vast zit eten kunnen wij echt niet, behalve mijn vader vroeger, maar sinds die ziek thuis is ook niet meer
pi_106624704
ik heb mijn lilly maar weer eens aangepast was wel weer nodig want ja ben de magische 50 kilo kwijt natuurlijk
pi_106624730
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:53 schreef ymme het volgende:
Zitten er ook schapen hier dan :D :)

Maar ik ga proberen met in te lezen en elke dag mijn ervaringen neer te zetten en op die van jullie te reageren. En natuurlijk mijn updates qua gewicht hier neer zetten.

Ik hoop snel te mogen mededelen dat er wat kilo's verdwenen zijn.
Wat is rieel qua verwachtingen? 2/3 kilo per week?
Was het maar waar _O- ...is 500 gram in de maand ook goed (en soms maanden stilstaan }:| )? :')
Als je lijf een beetje meewerkt is 500 gram-1 kilo per week een mooi afvalgewicht maar hou er rekening mee dat het makkelijk minder kan zijn of dat je helemaal stilstaat. ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door trovey op 09-01-2012 23:22:41 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_106624865
Trouwens Isa ben jij eigenlijk nog ooit bezig met afvallen of doe je er niet meer aan? Of ben je inmiddels een slanke den geworden????
  Licht Ontvlambaar dinsdag 10 januari 2012 @ 00:48:19 #18
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106628224
Maar een extra volletbaltraining ingelast en geen sjoes aan de bar :+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_106628590
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:18 schreef Riann het volgende:
Trouwens Isa ben jij eigenlijk nog ooit bezig met afvallen of doe je er niet meer aan? Of ben je inmiddels een slanke den geworden????
Ik voel me prima nu ;) Zit ongeveer tussen mijn zwaarste gewicht en mijn lichtste gewicht (gezond BMI) van 3 jaar geleden in :7 (en daar zat 35 kilo tussen)
pi_106630752
Goeiemorgen! Mijn eerste doel is bereikt, de eerste kilo's zijn eraf! Nu zo doorgaan, en daar zit meestal het probleem..
Mijn vakantie is weer voorbij, dus nu kijken hoe het in combi met mijn werk gaat..
pi_106631128
Van de laatste 3 dagen waren er 2 "slecht". Schrikbarend om te zien hoe hard de kilo's er weer bij komen.

Merk ook meteen dat ik in de ochtend na een slechte avond weer lamlendig en lusteloos ben in plaats van energiek.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_106631780
Hier de dag goed begonnen met ontbijtgranen :) en zit alweer aan mijn 2de glas water.

Goede morgen u allen. Dat het maar een gezonde dag voor jullie mag worden. En mijzelf.
pi_106631837
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 01:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik voel me prima nu ;) Zit ongeveer tussen mijn zwaarste gewicht en mijn lichtste gewicht (gezond BMI) van 3 jaar geleden in :7 (en daar zat 35 kilo tussen)
Dat is netjes en het belangrijkste is dat je eigen goed voelt. En als je eigen op gewicht kunt houden en niet meer die kilo's aankomt waardoor je weer minder goed gaat voelen is het toch prima.
pi_106632158
Goedemorgen, ik spam m'n ticker nog maar eens: mag hij in de OP?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 10 januari 2012 @ 09:20:20 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106632171
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 06:41 schreef laiveneertiekje het volgende:
Goeiemorgen! Mijn eerste doel is bereikt, de eerste kilo's zijn eraf! Nu zo doorgaan, en daar zit meestal het probleem..
Mijn vakantie is weer voorbij, dus nu kijken hoe het in combi met mijn werk gaat..
Op de goede weg *O*

Ik merk dat op werkdagen de regelmaat veel beter gaat, hoop dat het voor jou ook zo is.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')