abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106618474
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
pi_106618686
Ik zit mobiel.. Misschien wil iemand de laatste posts quoten?
pi_106618835
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:21 schreef Nirak het volgende:
Mooie stats sanne!

Hier ook de vraag gehad op mn werk hoe lang ik nog doorga. Mijn antwoord is: zolang het goed gaat en het voor mij leuk blijft. Er wordt vreemd opgekeken naar mensen die een jaar bv geven in mijn omgeving, ik kijk gewoon hoe het loopt, wil er geen termijn aanhangen nu.

Hoewel ik vandaag en gisteren wel eens denk: auw auw.. Hij is volgens mij aan het regelen en drinkt nu 2 borsten per keer ipv 1 en ook iedere 2 uur zo ongeveer ipv iedere 3. Mijn tepels voelen gekneusd aan inmiddels :') morgen maar extra vaak kolven op mn werk.
Zijn ontlasting is nu wel geler ipv mosterdkleur.. komt dat misschien omdat hij zich aan het overeten is?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 9 januari 2012 @ 21:30:28 #4
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106619052
Nirak hier verschillende gradaties geel ook hoor :+ en bij een dieetfoutje groen :+

Wat is een droomvoeding :o?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 januari 2012 @ 21:33:08 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106619197
Je kindje voeden terwijl het slaapt Evenstar ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106619355
Nirak wat je zegt, hier wordt ook heel gek tegen langvoeden aangekeken. Niet door mijn familie, oudtante voedde ook 2 jaar per kind, maar wel door kennissen.
Kreeg laatst een mail met in koeienletters KIJK DIT!! BELACHELIJK!!
Bleek het een artikel over tandemvoeden te zijn. Heb toch even teruggemaild waarom borstvoeding belachelijk zou zijn met wat feitjes erbij.. :P Kan het niet laten!
pi_106619455
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:30 schreef _evenstar_ het volgende:
Nirak hier verschillende gradaties geel ook hoor :+ en bij een dieetfoutje groen :+

Wat is een droomvoeding :o?
Grappig dat ik nu jargon gebruik terwijl ik een tijdje geleden me dit soort dingen ook af vroeg. :Y
pi_106619617
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:37 schreef sverbern het volgende:

[..]

Grappig dat ik nu jargon gebruik terwijl ik een tijdje geleden me dit soort dingen ook af vroeg. :Y
Ik had trouwens vooraf echt niet gedacht dat er zoiets bestond als bv-jargon.
Clusteren, regeldagen, droomvoeding, 4-maanden-dip...
pi_106620197
Nieuwe website, vanuit diverse zorgverleners ontstaan, dus niet helemaal voor de 'leek' maar er staat wel heel veel info op. Misschien voor in de OP ook? :)

http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
:)
pi_106620232
4 maanden dip? Nooit van gehoord, nooit gehad ook :P
pi_106620335
Maar wat ik niet snap aan die droomvoedingen.. Hoe hapt een slapend kindje aan? Vast een domme vraag :')

Ik maak ons manneke wakker als we naar bed gaan, schone luier en eten. Geen idee wat er gebeurd als ik hem niet wakker maak. Maar ik vind hem nu nog te jong voor maar 5 voedingen.
Hij slaapt daarna meteen weer (valt aan de borst in slaap), dus droomvoeding is denk ik niet nodig in ons geval... Die schone luier is trouwens ook geen overbodige luxe, want die red het niet van 20.00 tot 07.00. Van 23.00 tot 07.00 lekt hij zelfs al wel eens door :(
pi_106620369
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:51 schreef Sannne het volgende:
Dit: http://www.kellymom.com/parenting/sleep/4mo-sleep.html
Alles is interessanter dan je borst.
pi_106620399
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:51 schreef Sannne het volgende:
Ik vraag me nu wel af wat dat is.. Zit je dan zelf in een dip of dipt je productie..

Edit:
Spuit 11, link gelezen en hoop dat mijn baby braaf die 4 maanden dip over slaat :D ik word nml geen leuker mens van nachtvoedingen.. Maar het komt zoals het komt...

[ Bericht 18% gewijzigd door Nirak op 09-01-2012 22:00:10 ]
pi_106620421
Een slapend kind ruikt je :')

I kid you not :D
:)
pi_106620710
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:54 schreef Nirak het volgende:

[..]

Ik vraag me nu wel af wat dat is.. Zit je dan zelf in een dip of dipt je productie..
Je kindje ziet en hoort zoveel dat het is afgeleid en daardoor minder goed drinkt. 's Nachts wel goed doordrinken maar overdag steeds wegkijken, huilen, lachen. Daarnaast kan je productie dippen als je weer aan het werk gaat en dit is ook vaak bij 4 maanden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 januari 2012 @ 22:00:41 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106620788
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:54 schreef Nirak het volgende:

[..]

als ik het me goed herinner .. lijkt je kindje op de curve die de constulatiebureau's gebruiken, af te buigen naar beneden of een terugval te maken tov de fles gevoede kindjes. Er is dus eigenlijk helemaal geen sprake van een dip, maar van een buiging in de curve die te verklaren is omdat kindjes aan de borst natuurlijker groeien dan aan de fles.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_106620849
Grappig, DJMO geeft een andere betekenis van de 4-maanden-dip dan ik. Misschien is het allebei wel waar.
pi_106621143
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:54 schreef mignonne het volgende:
Een slapend kind ruikt je :')

I kid you not :D
Lekkah :Y)

Mijne werd daar overigens wakker van. Misschien omdat ik haar in de grotetietstellage moest hijsen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_106621254
Elise wordt ook echt wakker voor voeding. Na 10 slokken slaapt ze weer.

Die dip hebben we echt niet gehad. Afgeleid zijn wel, maar ze is een te grote vreetzak om andere dingen interessanter te vinden dan melk :P
pi_106621304
Volgens mij is het ook de verklaring die DJMO geeft....alleen zou het niet de borstvoedingsdip, maar de flesvoedingspurt moeten heten! ;) (niet zelf bedacht)
pi_106621346
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:53 schreef Nirak het volgende:
Maar wat ik niet snap aan die droomvoedingen.. Hoe hapt een slapend kindje aan? Vast een domme vraag :')
Nee hoor, ik geloofde het ook eerst niet maar een iets oudere baby kan dat. Soms klaagt J. hongerig terwijl zijn ogen nog dicht zijn. Ik leg hem dan slapend bij me en hij drinkt goed. :z
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 januari 2012 @ 22:11:51 #22
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106621414
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:08 schreef Sannne het volgende:
Elise wordt ook echt wakker voor voeding. Na 10 slokken slaapt ze weer.

Die dip hebben we echt niet gehad. Afgeleid zijn wel, maar ze is een te grote vreetzak om andere dingen interessanter te vinden dan melk :P
wij hebben die dip ook niet gehad hoor :)
en in toevoeging op die droomvoedingen : wij hadden dus wél een periode dat hij te afgeleid was om wakker te drinken. Ik liet hem dan gewoon in slaap vallen hoe hij zelf wilde, maar legde hem vaker slapend aan met borstcompressie zodat hij in z'n slaap dronk. Dat is hier de verklaring geweest waarom hij niet afboog in de curve ;)

pi_106621532
Oh, maar mijn baby is dan nog niet oud genoeg voor droomvoeden sverbern, want die moet woensdag eerst nog maar eens 11 weken worden :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 januari 2012 @ 22:14:57 #24
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106621591
is oud genoeg hoor Nirak :P

pi_106621679
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:14 schreef Nirak het volgende:
Oh, maar mijn baby is dan nog niet oud genoeg voor droomvoeden sverbern, want die moet woensdag eerst nog maar eens 11 weken worden :)
haha, ik had uit je berichtje opgemaakt dat je kindje jonger was.
Maar J. is nu 16 weken en kan dat slapend drinken nog niet zo lang hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')