abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106592088
De reden dat ik hier post is omdat ik advies nodig heb. Mensen met dezelfde ervaringen zullen er ook vast wel zijn, dus mocht je hebben meegemaakt (of nog steeds) post hier dan vooral jouw ervaringen aub! Ik zal het proberen kort te houden maar ik kan niet beloven dat dat gaat lukken.

Het zit namelijk zo, ik heb al ongeveer 9 maanden een vriendin, we wonen inmiddels samen. Echter is zij nu we samenwonen niet meer dezelfde persoon (ze is altijd al wel geweest zoals ze nu ook is, echter is het nu een stuk sterker geworden en was ze voorheen veel liever). Ze loopt over me heen, het is dat ze me nog net niet gebruikt, echter denk ik dat wel. Ze is erg kinderachtig in haar reacties en in haar doen en laten. Ik zal zo wat voorbeelden geven. Het punt is eigenlijk vooral, dat ik constant nerveus ben en in angst leef, als ik bij haar ben. Voorheen vond ik het nooit leuk om naar mijn werk te gaan, nu juist wel, omdat ik dan niet meer bang hoef te zijn. Ook is altijd alles mijn schuld, en ik doe nooit wat, en zij doet alles (wat totaal niet waar is, dat zie je zo in mijn voorbeelden).

De reden waarom ik bang ben, is dat ik altijd bang ben voor hoe ze reageert, als ik iets verkeerds zeg of doe. Ze kan namelijk behoorlijk als een puber reageren, en dat is juist niet het soort type waar ik nou op zoek ben geweest in een vriendin. Even nog onze leeftijden, ik ben 26, zij is 28.

Even nog wat voorbeelden ter verbeelding. Zij is zaterdag teruggekomen van een weekje weg, ze komt oorspronkelijk uit het buitenland en daar is ze een week naar terug geweest om nog wat zaken te regelen en op te halen etc. Toen ik haar zaterdag op had gehaald van het vliegveld, was alles ok, méér dan ok zelfs, en ik had eigenlijk na die hele zaterdag weer hoop, en ik was ook niet bang of iets dergelijks. De hele dag was ze lief en leuk etc en reageerde ook normaal. Ook toen ik zei dat ik de afwas van de dag daarvoor nog niet had gedaan, nog niet had gestofzuigd en nog niet de was had gedaan. Dit had ik trouwens wel op die zaterdag allemaal gedaan, ze heeft me verder ook niet geholpen ofzo, hoefde ook niet, het was mijn troep.

De dag erna toen zij opstond (ik was al een uurtje wakker) wilde ik haar een knuffel en een kus geven, echter zij ze dat ze boos op mij was. Maar ze wilde me niet vertellen waarom, het was niet belangrijk. Uiteraard denk ik dan bij mezelf, hou óf je mond gewoon helemaal, óf vertel me het hele verhaal, maar niet zeggen dat je boos bent en dan niet waarom...

Uiteindelijk had ik haar dan zover dat ze het zou vertellen. Ze zei, dat ze thuis kwam en het huis was een bende, en dat zij alles had moeten opruimen etc etc. Hier zijn 2 dingen dus vreemd aan, ten eerste, dat zij totaal niets had gedaan, ik had zelf de afwas gedaan, de keuken gepoetst, gestofzuigd en gedweild, de was gedaan, en de overige troep opgeruimd. Ten tweede vind ik het vreemd dat ze de gehele zaterdag er geen woord over gesproken heeft, maar dat ze nu opeens boos was. Dus ik zei tegen haar, dat dat niet hetgeen was waarover ze boos was. Ze dreigde nog zelfs met "Zou ik mijn spullen maar pakken en teruggaan" (ze bedoeld dus naar haar "eigen" land). Dit heeft ze vaker gedaan. In ieder geval, ik ben gelijk weer naar haar toe gegaan om te praten. Schijnbaar was hetgeen waarover ze boos was toch iets anders, wat dat was doet er nu niet toe.

Dit is 1 van de vele, vele voorbeelden die ik geven kan. Telkens als ik iets verkeerd zeg of doe (lees: in haar ogen) dan word ze kwaad en ze kan behoorlijk fel reageren. Een paar dagen geleden nog, kwamen we thuis met nog spullen voor het huis die ik naar boven wilde dragen. Ze wilde nog een sigaret roken, en toen ik naar boven wilde gaan, reageerde ze kinderachtig "Oh dus ik kan geen peuk meer roken?". Ik zeg, jawel doe je best ik breng dit alleen even eerst naar boven. Maar ze had haar handen vol en ze reageerde weer kinderachtig "Maar ik heb mijn handen vol hoe moet ik nu roken". Dus ik pak het uit haar handen en zet het op de grond neer om vervolgens de doos open te maken en het daarin te stoppen om te kunnen meenemen. Ze schopte daarop toen de spullen over de grond heen en ze was kwaad, waarom was mij een raadsel op dat moment. Anyway, de reactie is kinderachtig.

SAMENVATTING: Ik kan nog tig voorbeelden gaan noemen maar ik denk dat dat weinig zin heeft. Het hele punt hier is, dat ik constant nerveus ben als ik samen ben met mijn vriendin, en dat ik altijd bang ben om iets verkeerds te zeggen of te doen, dat zij dan weer kwaad reageert en kinderachtig gaat doen. Ik wil niet meer over me heen laten lopen. Ik heb zelfs het gevoel dat ik niet meer van haar hou. Het is makkelijk om te zeggen, stop ermee, en diep van binnen weet ik dat ook wel, maar hoe pak ik zoiets aan, hoe vertel ik haar dit op een normale manier zodat ze ook normaal reageert en normaal met mij praat hierover? Iemand met soortgelijke ervaringen?

Heb je vragen, stel ze gerust.

[ Bericht 84% gewijzigd door Daniel1976 op 09-01-2012 16:55:18 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 9 januari 2012 @ 08:15:36 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_106592115
Zo te horen kan je een normale reactie wel vergeten als je besluit er een punt achter te zetten.
Ik denk dat het voor je eigen gezondheid een goede zet zou zijn om er mee te kappen.
Een alternatief zou zijn om naar een therapeut te gaan met haar, kijken wat er uit komt...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 9 januari 2012 @ 08:19:39 #3
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_106592147
Wat een nare griet, misschien een borderliner die hebben ook vaak stemmingswisselingen. Ze zit met zichzelf overhoop en laat zich uit op jou. Wegwezen bij die meid want er zit geen toekomst in. Ik zou het haar gewoon vertellen waarom je haar niet meer moet, hoe ze erop reageert of het opvat is haar probleem. Wellicht zal je de wind van voren krijgen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_106592189
Wind van voren denk ik zelf inderdaad ook wel. En daarna als ze zich realiseert dat ik het echt meen, zal ze er alles aan proberen te doen om ervoor te zorgen dat ik het niet uitmaak (dit is namelijk al 2x voorgekomen, en ze heeft me twee keer weten om te praten ).. Ik had het ook meteen moeten breken en niet zo dom moeten zijn, want nu wonen we samen en is het alweer een stukje moeilijker.

En dit misschien beter voor W&R, maar toch vraag ik het hier even, ze is nu bij mij ingeschreven en heeft een burger service nummer gekregen. Hoe werkt het als ik haar moet laten uitschrijven, moeten we dat weer samen doen of hoe gaat het in zijn gang, en zijn daar nog verdere dingen aan verbonden of is het gewoon uitschrijven en klaar?

[ Bericht 100% gewijzigd door Daniel1976 op 09-01-2012 16:55:34 ]
pi_106592254
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 08:11 schreef Rbergs1 het volgende:

Schijnbaar was hetgeen waarover ze boos was toch iets anders, wat dat was doet er nu niet toe.
Hier ben ik erg benieuwd naar.
  maandag 9 januari 2012 @ 08:37:29 #6
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_106592293
Wie weet is ze wel vreemd gegaan in haar eigen land, omdat ze zich nu schuldig voelt en niet weet hoe ze ermee moet omgaan laat ze zich op jou uit.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_106592339
Ik kan je garanderen dat ze dat niet heeft gedaan, vreemdgaan. Tevens is dit iets dat altijd al heeft gespeeld, en niet iets is van de laatste paar dagen ofzo. Ik weet, het is stom om dan tóch samen te gaan wonen maar goed, ik heb het gedaan dus...

[ Bericht 100% gewijzigd door Daniel1976 op 09-01-2012 16:57:06 ]
pi_106592351
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 08:33 schreef Dauntl3ss het volgende:

[..]

Hier ben ik erg benieuwd naar.
pi_106592384
Het is niets bijzonders en ook iets persoonlijks, maar ik zal het anders omschrijven. Ik heb iets niet gedaan wat zij wel verwacht had van mij, dat is alles. Niets bijzonders dus, en ook niets om boos over te worden voor haar, vooral als ik totaal niet wist waar ze het over had.
pi_106592421
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 08:46 schreef Rbergs1 het volgende:
Het is niets bijzonders en ook iets persoonlijks, maar ik zal het anders omschrijven. Ik heb iets niet gedaan wat zij wel verwacht had van mij, dat is alles. Niets bijzonders dus, en ook niets om boos over te worden voor haar, vooral als ik totaal niet wist waar ze het over had.
Beetje vaag, want het andere niet bijzondere en niet persoonlijke, namelijk dat je niet had opgeruimd, vermeld je wel gewoon.

Het is moeilijk om een goed beeld van de situatie te krijgen op basis van een eenzijdig én onvolledig verhaal.
pi_106592484
ja maar los van het verhaal en van haar

de angst voor woede? grenzen aangeven?

genoegen nemen met iemand waar je niet helemaal gek op bent? (nu dan niet meer; goed om te beseffen dat je beter verdient dan met iemand te zijn waar je bang/nerveus van wordt)

toch zoiets.. want gaat om jou en wat jij wilt.. en wat vooor jou goed voelt..

of begrijp ik de vraag niet
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
pi_106592506
quote:
Ik wil niet meer over me heen laten lopen.
Jezus man, groei wat ruggegraat en klap die bitch je huis uit! o|O
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 9 januari 2012 @ 08:59:25 #13
347320 Velma
nerdy vamp
pi_106592529
quote:
Ze loopt over me heen, het is dat ze me nog net niet gebruikt, echter denk ik dat wel.
Mensen behandelen je zoals je ze jou laat behandelen. Als jij het idee hebt dat zij vreselijk onredelijk is tegen jou dan moet je dit aangeven met daarbij dat je dit niet meer pikt van haar. Ze is 28 jaar en schopt nog spullen omver als ze niet d'r zin krijgt. Ik kan me wel voorstellen dat ze ervan baalt dat als ze thuiskomt van reizen jij nog moet beginnen met je zooi opruimen, maar dat kan ook op volwassen wijze duidelijk gemaakt worden.

Praat met haar of dump haar, maar doe iets. Want uit zichzelf wordt zij echt niet liever, beter en leuker.
I lost my glasses again
pi_106592542
Dit hoort bij één voorbeeld wat ik gegeven had. Ik kan nog tig andere voorbeelden geven, echter heeft dat weinig zin aangezien het feit is dat ik bang ben om wat verkeerds te doen als ik bij haar ben, of beter gezegd, ik ben gewoon bang om überhaupt wat te doen. Ik durf niet eens mijn eigen ding te doen, bijvoorbeeld iets op TV te kijken. Ook als we in de keuken bezig zijn, bijvoorbeeld koffie maken, ik noem maar wat, en ik loop weg, de kamer in, dan zegt ze alweer gelijk "laat je me weer alleen hier". Ik heb dan zoiets van, ik hoef niet constant elke seconde van de dag bij je te zijn en we hoeven ook niet alles 100% samen te doen.

Maar goed, hetgeen waarover ze dus boos was gisteren, was het feit dat we zaterdagavond geen sex gehad hebben, terwijl zij dat wel duidelijk wilde, en ik gewoon ben gaan slapen toen we naar bed gingen. Begrijp goed, ik ben geen homo en ik was op dat moment ook gewoon echt moe, maar had ik geweten dat ze sex wilde dan had ik dat uiteraard niet afgeslagen. Ze zei, ze had me genoeg "seintjes" gegeven. Ik wist van niks, dus ik vroeg haar om een voorbeeld van zo'n "seintje" te geven, maar toen hield ze haar mond dicht. Is voor mij een teken dat het weer verzonnen dingen zijn, anders zou ze het wel zeggen. Altijd weglopen en negeren als we ruzie hebben, is ook zoiets.

@Sientelo, Angst voor woede niet echt, angst om wat verkeerds te doen en dan weer ruzie te krijgen. Want ze kan van een mug een totaal uit de kluiten gewassen olifant maken, en dat meen ik gewoon serieus. En ze wilt haar ongelijk NOOIT toegeven. Vandaar ook dat ze van een mug al gauw een olifant kan maken. En mocht ik ooit een keer reageren zoals zij reageert, dan moet je eens zien hoe gauw ze boos is. En alles is mijn schuld, zij doet nooit wat verkeerd. Als ik er dan wat van zeg, heb ik het toch weer gedaan.

@vosss en @Velma, makkelijk gezegd inderdaad en ik ben dat ook van plan, ik ga het haar vanavond met haar over hebben en het zal er dan wel op uitdraaien dat ik het uitmaak, of dat ze toch inziet dat zij totaal verkeerd bezig is. Ik wil het nog niet beëindigen, maar we zullen zien wat er vanavond gaat gebeuren.

[ Bericht 100% gewijzigd door Daniel1976 op 09-01-2012 16:57:31 ]
  maandag 9 januari 2012 @ 09:03:09 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106592576
Ik gok dat ze vanavond zegt dat ze het inziet en dat je volgende week weer in hetzelfde zinkende schuitje zit.
Als je heel eerlijk bent, zie je dan nog toekomst met haar?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_106592627

[ Bericht 100% gewijzigd door Rbergs1 op 09-01-2012 15:00:40 ]
pi_106592628
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:00 schreef Rbergs1 het volgende:

Maar goed, hetgeen waarover ze dus boos was gisteren, was het feit dat we zaterdagavond geen sex gehad hebben, terwijl zij dat wel duidelijk wilde, en ik gewoon ben gaan slapen toen we naar bed gingen. Begrijp goed, ik ben geen homo en ik was op dat moment ook gewoon echt moe, maar had ik geweten dat ze sex wilde dan had ik dat uiteraard niet afgeslagen. Ze zei, ze had me genoeg "seintjes" gegeven. Ik wist van niks, dus ik vroeg haar om een voorbeeld van zo'n "seintje" te geven, maar toen hield ze haar mond dicht. Is voor mij een teken dat het weer verzonnen dingen zijn, anders zou ze het wel zeggen. Altijd weglopen en negeren als we ruzie hebben, is ook zoiets.
Dat is dus wel degelijk van belang. Als zelfs dat een punt van drama is, wat voor positiefs hebben jullie dan eigenlijk nog? (Echte vraag, geen retorische).
pi_106592637
oke.. maar ziet ze het nooit in op het moment van ruzie of daarna ook niet?

ik bedoel het is gewoon zo dat je als je ruzie hebt in een negatieve sfeer komt waarin je vaak steeds negatievere dingen gaat zeggen en totaal onredelijk wordt.. zo te horen zit zij daar heel snel in en waarschijnlijk zijn en gewoon dingen waar ze mee zit..

als ze wel inziet wat ze doet op zon moment kan ze eraan werken... als ze dat ook niet inziet dan zou ik weggaan..
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
  maandag 9 januari 2012 @ 09:08:06 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106592638
Heb je haar wel eens duidelijk verteld wat voor effect haar gedrag op jou heeft?
The love you take is equal to the love you make.
pi_106592673
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:06 schreef Rbergs1 het volgende:

[..]

Ik zie eerlijk gezegd wel nog een toekomst,
Wat doe je jezelf toch aan... :').

Lees je eigen OP eens nogmaals. Hell, lees het een aantal keren door. Wil je echt doorgaan hiermee totdat je walgt van haar?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2012 09:14:36 ]
pi_106592696

[ Bericht 100% gewijzigd door Rbergs1 op 09-01-2012 15:00:47 ]
pi_106592710
Had je dat overigens niet kunnen doen VOORDAT ze emigreerde naar Nederland? :{
vosss is de naam,
pi_106592720
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:11 schreef Rbergs1 het volgende:

[..]

Paar keer over gehad, nog niet echt duidelijk. Dat ga ik vanavond wel doen.
Succes ermee. Doet me denken aan dat stel van Keeping Up Appearances, dit.
pi_106593383
De eerste vraag die in mij opkomt is nu:

Heeft zij een Nederlands paspoort?

Oh, ik lees nu een soort van antwoord in 1 van je vorige posts.

Ik heb zo'n vermoeden dat die griet bij jou is om je paspoort en niet zozeer om jou. Komt ze uit een arm land o.i.d.?
pi_106593552
Het is niet heel belangrijk, en als je het niet wilt zeggen is dat ook prima, maar komt ze toevallig uit een van de oost Europese landen?
En hoe heb je haar leren kennen? Heeft ze meer mensen hier in Nederland wonen of ben jij de enige?

En verder ja die op maakt me wel denken dat je waarachijnlijk niet heel veel toekomst hebt samen. Kleine dingen worden groot als je samenwoont, en grote dingen worden nog groter. Problemen dan he
pi_106593578
quote:
Problemen dan he
Ik dacht even dat je het over TS zn piem0l had B-)
vosss is de naam,
pi_106594025

[ Bericht 100% gewijzigd door Rbergs1 op 09-01-2012 15:00:56 ]
  maandag 9 januari 2012 @ 10:37:07 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106594187
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:29 schreef Rbergs1 het volgende:
Ja, ze komt uit Hongarije, en nee, ze heeft hier niemand wonen. Ik heb al gepraat met haar, het lijkt erop dat ze gewoon ook niet wilt snappen waar ik het over heb. Ik pak me de rest van de dag vrij op het werk en ga naar huis om haar helpen in te pakken.. :P
Maak je nou een grapje?
pi_106594231
Jó napot palacsinta ásványvíz öt!
vosss is de naam,
pi_106594247
hoe ken je haar dan als ze hier niemand heeft? via vakantie ofzo?
pi_106594274
Nou ja fijn voor je dat je nu een keuze hebt gemaakt, jammer dat het niet werkt voor je maar wel goed dat je nu weet waar je aan toe bent. Succes er verder mee en laat even weten of je voet bij stuk hebt gehouden, of weer gezwicht bent
pi_106594323
Er zitten overigens wel een paar Hongaren op FOK!, misschien kan je haar koppelen :Y
vosss is de naam,
pi_106594488
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:29 schreef Rbergs1 het volgende:
ga naar huis om haar helpen in te pakken.. :P
Ik had gewoon alles naar buiten gegooid. Je zoekt het maar uit met zo'n drama queen attitude. :W
pi_106594537

[ Bericht 100% gewijzigd door Rbergs1 op 09-01-2012 15:01:07 ]
  maandag 9 januari 2012 @ 10:50:49 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106594543
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:48 schreef Arriviste het volgende:

[..]

Ik had gewoon alles naar buiten gegooid. Je zoekt het maar uit met zo'n drama queen attitude. :W
Als het zo'n vent was, had hij dit probleem nooit gehad. Want of hij was nooit met haar gaan samenwonen of hij had zich niet zo als een deurmat gedragen.
pi_106594638
Waarom gaan mensen in godsnaam na 9 maanden al samenwonen?

Je weet dat de eerste 7 a 8 maanden pure verliefdheid is (lees: hormonen/roze bril) :|W
pi_106594669
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:54 schreef hugsy33 het volgende:

Ik woonde na 2 maanden al samen en dat gaat na anderhalf jaar nog steeds uitstekend *;
vosss is de naam,
pi_106594688
quote:
Dat vind ik nog niet eens zo vreemd. Het is meer de houding van TS waarvan ik me afvraag hoe ver het hem gaat brengen. :')
pi_106594696
Euhm....mis ik wat? Je schrijft dat je haar gaat helpen in te pakken? Igor asks "why?" ;)

(haja, stemmingswisselingen en de hele reutemeteut aan andere bijzonderheden? en dan ts die roept dat zij écht niet vreemd gaat?? pfff... :N )
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
pi_106594720
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als het zo'n vent was, had hij dit probleem nooit gehad. Want of hij was nooit met haar gaan samenwonen of hij had zich niet zo als een deurmat gedragen.
True :')

quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:50 schreef Rbergs1 het volgende:
Hehe, alles naar buiten gooien gaat mij ook weer wat ver :P Maar we zullen zien wat er komen gaat. Ik zal waarschijnlijk toch wel weer zwichten, mezelf kennende.. Hopelijk niet :P
Dat moet je vooral niet doen. Ik hoop echt voor je dat het niet zo is, maar ik kan er echt heel erg slecht tegen dat autochtone mannen zich blind 'laten gebruiken' door vrouwen uit armere landen. Ik ken genoeg van dit soort voorbeelden in mijn omgeving. :r

quote:
Ik durf erop te wedden dat zij met dit idee kwam. :D
pi_106594813
quote:

Je weet dat de eerste 7 a 8 maanden pure verliefdheid is (lees: hormonen/roze bril) :|W
Omdat dat binnen de normale grenzen valt.

Niet iedereen blijft de eerste drie jaar bij mama wonen.

(ja, je kunt ook op iedere slak zout gaan leggen maar zo weird is ts niet ;) )
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
  maandag 9 januari 2012 @ 11:04:11 #42
78918 SeLang
Black swans matter
pi_106594893
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:06 schreef Rbergs1 het volgende:

[..]

Ik gok daar eerlijk gezegd ook op. Ik zie eerlijk gezegd wel nog een toekomst, mits ze inderdaad echt veranderd, maar ik denk ook eerlijk gezegd niet dat dat zal gaan gebeuren, vooral niet op korte termijn.
Als je een relatie baseert op de hoop dat iemand gaat veranderen dan ben je fout bezig. Mensen veranderen niet. je moet jezelf afvragen of je tevreden bent met hoe ze nu is, want zo zal ze altijd zijn. Als je daar niet mee kunt leven dan moet je er een punt achter zetten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_106595525
mensen kunnen wel veranderen.. maar hopen dat iemand verandert of iemand willen veranderen helpt alleen niks..

mensen kunnen veranderen als ze daar zelf voor kiezen..
pi_106595699

[ Bericht 100% gewijzigd door Rbergs1 op 09-01-2012 15:01:16 ]
  maandag 9 januari 2012 @ 11:36:29 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_106595753
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:34 schreef Rbergs1 het volgende:

[..]

Alle reacties kloppen wel hoor, vooral deze. Ik ben ook maar een softie :P Ik durf het tenminste wel toe te geven ;) Maar dat is inderdaad ook de reden dat dit nooit eerder is opgelost. Ik moet gewoon een ruggengraat groeien en het oplossen. Wat er ook gebeurt.
Een softie is niet erg, maar de combinatie met iemand die daarover heenwalst, is niet goed. Je gaat het altijd verliezen.
  maandag 9 januari 2012 @ 11:39:35 #46
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106595834
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:34 schreef Rbergs1 het volgende:

Alle reacties kloppen wel hoor, vooral deze. Ik ben ook maar een softie :P Ik durf het tenminste wel toe te geven ;) Maar dat is inderdaad ook de reden dat dit nooit eerder is opgelost. Ik moet gewoon een ruggengraat groeien en het oplossen. Wat er ook gebeurt.
Erkenning is stap een. Nu vasthouden. Uit alles wat je hier post blijkt imo dat haar motieven om bij jou te zijn niet bepaald zuiver zijn of worden ingegeven door liefde. Behalve als je het heet onder haar voeten maakt, dan weet ze je met haar vrouwelijke charme weer poeslief om haar vingertje te winden. Wapen jezelf daartegen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_106596065
Dit is er zo 1 dat je denkt: "Vrouwen... :N Je kan beter kippen houden" :')
pi_106596255

[ Bericht 100% gewijzigd door Rbergs1 op 09-01-2012 15:01:22 ]
pi_106596339
quote:
De reden waarom ik bang ben, is dat ik altijd bang ben voor hoe ze reageert, als ik iets verkeerds zeg of doe. Ze kan namelijk behoorlijk als een puber reageren, en dat is juist niet het soort type waar ik nou op zoek ben geweest in een vriendin.
Hoe kan het dan dat je nu een relatie met haar hebt?

Het mag duidelijk zijn dat je deze situatie niet wil maar kan het zo zijn dat je deze situatie nodig hebt om te leren dat zolang jij niet je eigen persoon wordt, je eigen identiteit vormt en leert opkomen voor en verdedigen van wie jij bent je leven eigenlijk een heel nare bedoeling zal zijn?

Ze loopt niet over je heen omdat zij dat doet; ze loopt over je heen omdat jij bent gaan liggen.

Je vriendin heeft jou daar ook (zal voornamelijk onbewust zijn) op 'uitgezocht'; ze wil de macht over iemand zodat ze zich dan 'veilig' voelt, dat zal zo doorgaan (ook nadat het met jou uit is) totdat ze leert dat er maar 1 soort echte veiligheid is en dat is vertrouwen in jezelf opbouwen. Dan heeft het willen hebben van macht over iets of iemand anders geen functie meer.

Bang voor de reacties van anderen is iets voor kinderen, als jij bent wie je bent en weet wie je bent dan sta je achter je acties en telt dat het meeste mee.

Je kan dan de valse hoop koesteren dat zij zal veranderen voor jou (zal nooit gebeuren) en dat het dan weer 'goed' is maar zo werkt het niet; jij moet de dingen voor jou goed maken.

Het wordt tijd dat je opgroeit, volwassen wordt en jezelf leert zijn, dat je verantwoordelijkheid als volwassen persoon, neem je die niet dan zal je altijd angstig door het leven gaan omdat je geen echte veiligheid en vertrouwen in jezelf mee draagt. Dat geldt ook voor haar.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_106596980

[ Bericht 100% gewijzigd door Rbergs1 op 09-01-2012 15:01:28 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')