Alleen effectief bij zeer ernstige depressiequote:Op maandag 9 januari 2012 13:28 schreef sientelo het volgende:
[..]
nou dit staat er:
Een antidepressivum (ook wel stemmingsverbeteraar genoemd) is een medicijn dat de intentie heeft de symptomen van een depressie te verminderen. Bij matige tot ernstige depressie blijken antidepressiva niet effectief te zijn, aldus een meta-analyse die de eerste week van januari 2010 in de JAMA gepubliceerd werd. Alleen bij de allerzwaarste depressies hebben deze stoffen zin.[1] De grote omzet van antidepressiva ligt echter vooral bij de matige en milde depressies.
Het is troep. Ik heb het ooit geslikt toen ik 15 was. En ik heb vele vele mensen ontmoet die medicijnen slikten of geslikt hadden en ook genoeg verhalen gehoord. Ik heb eigenlijk geen zin om al die verhalen hier te schrijven. Maar genoeg over te vinden als je maar andere bronnen raadpleegt.
Het heeft dus wel degelijk zin. Ik ben er van overtuigd dat er mensen zijn die dit wel degelijk kunnen gebruiken.quote:Op maandag 9 januari 2012 13:31 schreef woads het volgende:
[..]
Alleen effectief bij zeer ernstige depressie
In januari 2008 meldden Amerikaanse onderzoekers, Turner en collega's, dat de effectiviteit van 12 antidepressiva overdreven was, omdat studies met negatieve of twijfelachtige resultaten niet gepubliceerd zijn[13].
Een meta-analyse, door Kirsch en collega's, van circa 50 studies op basis van gegevens die aan de FDA waren geleverd betreffende de nieuwe-generatie antidepressiva fluoxetine, venlafaxine, nefazodone, en paroxetine, concludeerde dat deze middelen geen significante klinische verbeteringen veroorzaken bij patiënten met matige tot zeer ernstige depressie. Alleen bij de zwaarst depressieve patiënten worden significante klinische verbeteringen gevonden. Volgens de onderzoekers kan dit worden toegeschreven aan een verminderde gevoeligheid voor het placebo-effect van deze groep, in plaats van aan een grotere gevoeligheid voor de medicatie. Op basis van deze resultaten concluderen de onderzoekers dat er weinig reden is om nieuwe-generatie antidepressiva voor te schrijven aan depressieve patiënten, uitgezonderd in de allerzwaarste gevallen of wanneer alternatieve behandelmethoden ineffectief zijn gebleken[14].
De uitkomsten van de onderzoeken van Turner en Kirsch werden bevestigd in een meta-analyse die de eerste week van januari 2010 in de JAMA gepubliceerd werd. Daaruit bleek dat antidepressiva alleen bij ernstige depressies zin hebben.[1]
Elke 40 seconden onderneemt er iemand een zelfmoordpoging, elke 3 minuten lukt het bij iemand. Ik vind niet dat je mag praten over die ene. Het zijn er namelijk meer dan je misschien zal denken.quote:Op maandag 9 januari 2012 13:34 schreef sientelo het volgende:
voor die ene persoon die anders voor de trein springt als ie niet een pilletje krijgt.. oke.. maar ik ben er van overtuigd dat het zowel geestelijk als lichamelijk slecht voor je is om al deze soorten legale drugs tot je te nemen
En juist om die reden vind ik antidepressiva wel een goed iets.quote:Op maandag 9 januari 2012 13:39 schreef woads het volgende:
[..]
Elke 40 seconden onderneemt er iemand een zelfmoordpoging, elke 3 minuten lukt het bij iemand. Ik vind niet dat je mag praten over die ene. Het zijn er namelijk meer dan je misschien zal denken.
quote:Op maandag 9 januari 2012 13:41 schreef Netsplitter het volgende:
Ik had toch gezegd dat dat geneuzel rondom medicijnen achterwege mocht blijven?
Dit dus.quote:Op maandag 9 januari 2012 11:08 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
De meeste niet, maar er wordt tegenwoordig wat afgediagnosticeerd alleen maar om met een stempeltje rond te lopen. Een stempeltje dat mensen moet vrijwaren van belangrijke keuzes, plichten of taken.
Afrikanen hebben ook niet voor elke kleine persoonlijkheidsafwijking een naam. Als je dat niet inziet dan ben je in mijn ogen pas echt wereldvreemd.
Wetenschap. Ooit van gehoord? Of wil je nu zeggen dat alles een complot is? Want dan zit je in het verkeerde subforum.quote:Op maandag 9 januari 2012 11:05 schreef sientelo het volgende:
wereldvreemd ja dat ben ik ook.. dat was de man die beweerde dat de zon niet om de aarde draaide ook daar..
dat waren "heksen" ook in de middeleeuwen en dan kwamen ze op de brandstapel
dat er oprechte hulpverleners zijn die met ziektes en stoornissen werken zeker.. maar dat ik het een goed idee vind om iemand een ziekte of stoornis aan te praten nee nooit..
dat iedereen denkt dat de aarde plat is en dat degen als ziek word gezien die oppert dat ie misschien rond is...
Nu ben ik wel best benieuwd.quote:Op maandag 9 januari 2012 15:58 schreef sientelo het volgende:
ja eigenlijk zijn al die dingen off topic en werd er gevraagd daar niet meer over te hebben.. anders had ik er een reactie op gegeven..
Dit klopt, met name dat rijbewijs is zowel tijdens als achteraf een ramp.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:29 schreef schaal_9 het volgende:
Ja, een diagnose in het autistisch spectrum kan invloed hebben bij het aanvragen van een levensverzekering. Namelijk doordat autisme en aanverwante stoornissen vallen onder de noemer psychiatrische aandoening. Het kan betekenen dat je meer premie betaalt of zelfs geweigerd wordt. Dit verschilt per verzekeraar, maar zie bijvoorbeeld hier:
Gezondheidsverklaring ORV
Het halen van een rijbewijs als je al een diagnose hebt, schijnt tegenwoordig helemaal een crime te zijn.
Met name hoogfunctionerende mensen met autisme worden dus gediscrimineerd. Beter geen diagnose aanvragen dus, het kan je mogelijkheden flink beperken!
Niet geheel juist - er zijn wel professionele groepssessies waarin bijv. mensen met asperger wat trucjes aangeleerd krijgen om sociale interactie makkelijker te maken, vaak voorkomende fouten worden behandeld en tips worden gegeven om die te omzeilen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:52 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Het veranderd niet wie jij bent, en ten tweede, er is geen behandeling voor.
even zwaar.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:24 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ligt er aan van waaruit je de vergelijking trekt. Asperger is een relatief milde vorm, maar zwaarder dan bv PDD-NOS.
Je loopt ook nog het risico dat je een stempel gaat krijgen waar je nooit meer vanaf gaat komenquote:Op woensdag 11 januari 2012 15:52 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dus, in geval van twijfel, niet doen !
Het veranderd niet wie jij bent, en ten tweede, er is geen behandeling voor. Als je toch de behoefte voelt om meer te weten dan zijn er vast fora of groepen waar je met vragen terecht kunt.
Op internet is genoeg te vinden.
Laat je niets aanmeten ! Aan je verhaal te lezen val je waarschijnlijk in de restcategorie pdd-nos. Dat is niets anders dan een mooie term voor het niet weten wat je mankeert.
ik weet niet wat je hebt gemerkt qua asperger, maar de ene asperger is de andere niet.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:33 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Goed, laat ik het anders stellen, met pdd-nos vallen de signalen minder op. Bij Asperger is dat anders heb ik gemerkt. Maar inderdaad ze vallen beide onder de pervasieve ontwikkelings stoornis.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |