abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 januari 2012 @ 00:38:53 #226
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_106790292
Ja die voor de Ritalin staat in mijn telefoon, moet je t wel doen.
Oja nu weet ik het weer, van de tractatie toch? ik kon geen filmpje vinden, er was niks klikbaar :o
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_106790413
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 00:38 schreef YskaFredriksson het volgende:
Oja nu weet ik het weer, van de tractatie toch? ik kon geen filmpje vinden, er was niks klikbaar :o
Ritalin heb ik ook mee. En Concerta *;
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 januari 2012 @ 00:43:22 #228
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106790485
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 00:38 schreef YskaFredriksson het volgende:
DM!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 januari 2012 @ 00:44:06 #229
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106790516
hebben jullie allebei ritalin nodig :o dat zou je ook niet zeggen :N
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_106790581
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 00:44 schreef DJMO het volgende:
Jup :)
Sinds kort over op Concerta, maar ik heb altijd nog wel een stripje Ritalin op zak :)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2012 00:47:44 ]
  zaterdag 14 januari 2012 @ 00:47:46 #231
242204 YskaFredriksson
pi_106790679
Lekker ADHD-en jippieeeeeee ik ga maar eens een beker warme melk met een sloot Hagel&Donder. Kan ik vast lekker van slapen zometeen als The Guardian is afgelopen..
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 januari 2012 @ 00:47:54 #232
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106790684
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 00:45 schreef Papabear het volgende:

[..]

Jup :)
Sinds kort over op Concerta.
ik ga zondag heel wat met jou te bespreken hebben denk ik .. (betreffende m'n oudste zoontje). Waarom, dat zul je zondag wel merken denk ik :X :')

pi_106790764
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 00:47 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik ga zondag heel wat met jou te bespreken hebben denk ik .. (betreffende m'n oudste zoontje). Waarom, dat zul je zondag wel merken denk ik :X :')
Ik ben wel wat gewend, dus ik heb er zin in ;)
pi_106790855
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 00:47 schreef YskaFredriksson het volgende:
Lekker ADHD-en jippieeeeeee ik ga maar eens een beker warme melk met een sloot Hagel&Donder. Kan ik vast lekker van slapen zometeen als The Guardian is afgelopen..
Kom je zondag ook? En slaap lekker voor straks alvast :*
  zaterdag 14 januari 2012 @ 00:53:26 #235
242204 YskaFredriksson
pi_106790919
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 00:44 schreef DJMO het volgende:
En Jan met zijn melatonine doet mij vermoeden dat hij in dezelfde categorie valt.
Maar wij zijn ook heel leuk hoor en creatief etc :D
Zolang er maar structuur in je leven zit kom je al een heel eind..

Ik kiek morgen naar t filmpje :)
  zaterdag 14 januari 2012 @ 00:56:47 #236
242204 YskaFredriksson
pi_106791062
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 00:52 schreef Papabear het volgende:

[..]

Kom je zondag ook? En slaap lekker voor straks alvast :*
Nee vanuit Groningen vind ik dat toch net ff te ver. Daarnaast heb ik nog allemaal studie zooi wat ik moet doen :p
Maar jullie allemaal veel plezier! ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 januari 2012 @ 01:00:00 #237
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106791190
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 00:53 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

En Jan met zijn melatonine doet mij vermoeden dat hij in dezelfde categorie valt.
Maar wij zijn ook heel leuk hoor en creatief etc :D
Zolang er maar structuur in je leven zit kom je al een heel eind..

Ik kiek morgen naar t filmpje :)
dát dus. 30-1 huisbezoek van pedagoog (op mijn verzoek een thuisbezoek, is niet gebruikelijk blijkbaar) van een uur om te zien waar ik hier thuis tegen aan loop met hem. we werken inmiddels met picto's en visuele beloningen (positief danwel negatief< groene thums up en rode thumbs down kaarten), vaste rituelen (vooral 's ochtends en 's avonds 't bedritueel) en er staan twee of drie onderzoeken door kinderpsycholoog / psychiater in de planning voor februari :{ )

zaterdag 14 januari 2012 @ 01:15:21 #238
242204 YskaFredriksson
pi_106791765
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 01:00 schreef DJMO het volgende:

[..]

dát dus. 30-1 huisbezoek van pedagoog (op mijn verzoek een thuisbezoek, is niet gebruikelijk blijkbaar) van een uur om te zien waar ik hier thuis tegen aan loop met hem. we werken inmiddels met picto's en visuele beloningen (positief danwel negatief< groene thums up en rode thumbs down kaarten), vaste rituelen (vooral 's ochtends en 's avonds 't bedritueel) en er staan twee of drie onderzoeken door kinderpsycholoog / psychiater in de planning voor februari :{ )
Structuur, duidelijkheid, begrip en uitdagingen. Met die dingen kom je een heel eind bij de meeste ADHD-ers.
Mijn hyperfocus is soms heel fijn en soms kost het je meer tijd dan je wil. Maargoed ik weet dan wel de complete
Achtergrond omdat ik alles onderzocht heb en de onderste steen boven wil hebben als het mij interesseert ;)
Maar elke ADHD-er is natuurlijk verschillend. Maar uit eigen ervaring (mezelf, een adhd-medeleiding voordat bij mij
De diagnose werd gesteld, 2 kinderen met adhd bij scouting) zegt me wel
Dat die 4 dingen wel de basis zijn.

Bij mij is de diagnose pas vorig jaar maart oid gesteld. Mijn ouders wisten wel dat ik niet helemaal
Normaal was. Ben ook voor verschillende dingen getest (het enige wat ik me kan herinneren is hoogbegaafdheid)
Maar mijn moeder is enorm gestructureerd wat ervoor heeft gezorgd dat de boel enigszins binnen de perken bleef.
Alleen was school altijd een probleem..
pi_106792080
Bij mij is de diagnose ook nog maar 2 jaar geleden gesteld (ik was vroeger ook het drukke kindje). Na de LTS ging ik werken als groenteboer.
Nu, jaren later heb ik een HBO/UNI functie bij de grootste bank van NL omdat ik goed ben met getallen :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 januari 2012 @ 01:30:20 #240
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106792226
wat er tijdens 't eerste vooronderzoek al werd vastgesteld is dat Jan fladdert zeg maar. Zodra hij meer dan 'n meter uit m'n buurt is, wordt 't een ongeleid projectiel Hij luistert niet, doet (express) precies het tegenovergestelde van wat je 'm opdraagt en ik ben meer bezig met politieagentje te spelen dan met de leuke mama te zijn. 't vreet gewoon energie :X zelfs een (mid)dag dierentuin krijgt 'm vaak niet rustig (moe), de laatste keer was hij zelfs hyperactief in de metro naar huis. Gillen, schreeuwen, en eindeloos herhalen ondanks bevestiging van z'n woorden/gevoelens etc.

pi_106792363
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 01:30 schreef DJMO het volgende:
wat er tijdens 't eerste vooronderzoek al werd vastgesteld is dat Jan fladdert zeg maar. Zodra hij meer dan 'n meter uit m'n buurt is, wordt 't een ongeleid projectiel Hij luistert niet, doet (express) precies het tegenovergestelde van wat je 'm opdraagt en ik ben meer bezig met politieagentje te spelen dan met de leuke mama te zijn. 't vreet gewoon energie :X zelfs een (mid)dag dierentuin krijgt 'm vaak niet rustig (moe), de laatste keer was hij zelfs hyperactief in de metro naar huis. Gillen, schreeuwen, en eindeloos herhalen ondanks bevestiging van z'n woorden/gevoelens etc.
Dat fladderen is heel herkenbaar, heeft Patrick ook. Soms wil je niets liever dan hem de mond snoeren, maar zo te lezen lijkt Jan me een heel interessant mannetje :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 januari 2012 @ 01:36:55 #242
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106792412
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 01:34 schreef Papabear het volgende:

[..]

Dat fladderen is heel herkenbaar, heeft Patrick ook. Soms wil je niets liever dan hem de mond snoeren, maar zo te lezen lijkt Jan me een heel interessant mannetje :)
ik hoop echt dat ik zondag wat bruikbare tips ga opdoen :Y dit kost me meer energie dan ik eigenlijk heb ... ik was al blij met jou, maar nu op voorhand nog meer! :*

zaterdag 14 januari 2012 @ 01:40:13 #243
242204 YskaFredriksson
pi_106792492
Ik heb geen ervaring met zulke jonge kinderen met ADHD :p of iig niet bewust.
Maar je hoeft tegen mij nog steeds niet op een bepaalde manier te zeggen dat ik iets wel of niet moet doen.
Volgens mijn oma kon ik altijd wel heeeel boos worden. Ik kan ook gerust een uur lang op een normaal geluidsniveau
Allemaal geluidjes maken. Dat is dan een impuls, maar op mn 16e heb ik dat ook nog weleens gedaan. Niet om iemand te irriteren, tis gewoon een impuls.

In de metro krijgt Jan denk ik sowieso veel impulsen. Als ik in een openbare gelegenheid ben en een kind maakt ongewenste harde geluiden
Probeer ik vaak oogcontact met het kind te krijgen. Een beetje kiekeboeen, gekke bekken trekken en die kinderen
Snappen er geen fuck van wie je bent maar ze zijn wel stil :p werkt ook in indonesie bij kinderen uit australie ghehehe
Ach weet je DJMO, tis niet alleen de adhd natuurlijk. Je hebt sowieso nog die peuter fase (ik lees allemaal dingen over: ik ben 2 en ik ze NEE)
De adhd zal dit wel wat versterken misschien.
pi_106792574
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 01:36 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik hoop echt dat ik zondag wat bruikbare tips ga opdoen :Y dit kost me meer energie dan ik eigenlijk heb ... ik was al blij met jou, maar nu op voorhand nog meer! :*
Het heeft ons ook jaren gekost om te accepteren dat Patrick nou eenmaal is zoals hij is. Je kunt een kind met ADHD nu eenmaal niet sturen zoals je graag zou willen (in ieder geval niet op het moment dat jij dat graag zou willen :D )
Wij hebben intussen wel geleerd om juist van hem te genieten, maar daar hebben we het zondag wel verder over :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 januari 2012 @ 01:43:31 #245
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106792591
hij is de ik ben twee en zeg nee fase al gepasseerd Yska .. 't is nu ik ben drie en luister nie geworden :P :')

En ja, ik snap wel dat een metro voor veel impulsen kan zorgen, maar normaal gesproken heb ik juist in die metro 't minste last van 'm :? maar overall issie gewoon eigenlijk altijd op giltoon aan 't praten. behalve als ie heel moe of ziek is :{

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 januari 2012 @ 01:46:01 #246
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106792662
van de kleine dingen geniet ik ook zeker wel hoor PB ! met name als hij mij imiteert zen bv zegt: "tisser geert? kiekiek geert koekepeert" of vanavond bij de douche, jan stond er al onder en Geert zat er nog buiten: "kom maar geert, isse nie eng!" O+ op zo'n moment loopt m'n moederhart toch wel even over van trots :Y

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 14 januari 2012 @ 01:46:46 #247
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106792678
enfin, ik ga naast m'n koortskacheltje liggen, hopelijk issie morgen weer zichzelf ;)

trusten lieverds :* :*

zaterdag 14 januari 2012 @ 01:50:32 #248
242204 YskaFredriksson
pi_106792774
Ooo over gillen daar had ik vandaag nog wat mee.
Er was een jongetje van een jaar of 3 en die liep te gillen. En ik dacht, dat klinkt of er wat ernstigs aan de hand is.
Maar hij was alleen aan t gillen omdat het zo lekker galmde waar hij liep.
Ik wilde eigenlijk wel (als impuls) naar het jongetje toesnellen en dan heel bezorgd kijken: gaat alles goed? Je bent zo aan het gillen moeten we naar de politie is er wat aan de hand etc. Wie weet dat t jongetje er zo van onder de indruk zou zijn dat al het onnodig gegil verbannen zou zijn. Maarja dat was een hersenspinsel van 10 sec :p
  zaterdag 14 januari 2012 @ 01:53:58 #249
242204 YskaFredriksson
pi_106792843
Ik reageer morgen wel even op alle teksten :p

Slaap lekker allemaal :D
  zaterdag 14 januari 2012 @ 05:07:29 #250
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_106794285
Ik was in slaap gevallen. :@

quote:
12s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:12 schreef DJMO het volgende:
[..]

BBQ?!?! :D :D
Dat doe ik van de zomer wel. Ik heb wel een gourmetstel. :9

quote:
12s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 01:46 schreef DJMO het volgende:
van de kleine dingen geniet ik ook zeker wel hoor PB ! met name als hij mij imiteert zen bv zegt: "tisser geert? kiekiek geert koekepeert" of vanavond bij de douche, jan stond er al onder en Geert zat er nog buiten: "kom maar geert, isse nie eng!" O+ op zo'n moment loopt m'n moederhart toch wel even over van trots :Y
Ik zie het helemaal voor me. :D
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')