abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106593590
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:05 schreef Ebbao het volgende:

[..]

Ga er eens inhoudelijk op in.
Waarom zou ik?
pi_106593681
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:06 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Waarom zou ik?
Omdat de gemiddelde mens dat doet tijdens het voeren van een discussie.
pi_106593693
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:11 schreef Ebbao het volgende:

[..]

Omdat de gemiddelde mens dat doet tijdens het voeren van een discussie.
Bij een discussie moeten er minimaal 2 mensen meedoen.

Helaas :*
pi_106593715
Zegt alweer voldoende. :)
pi_106593727
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:12 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Bij een discussie moeten er minimaal 2 mensen meedoen.

Helaas :*
Iemand vroeg iets en jij reageert erop. Dat zijn dus twee personen.
  maandag 9 januari 2012 @ 10:14:42 #256
343772 TheFatLady
It ain't over till.......
pi_106593745
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:13 schreef Ebbao het volgende:

[..]

Iemand vroeg iets en jij reageert erop. Dat zijn dus twee personen.
Laat maar joh, tis mij duidelijk ;)
Ik heb het lichaam van een jonge god..... naja een boeddha dan.
pi_106593767
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:14 schreef TheFatLady het volgende:

[..]

Laat maar joh, tis mij duidelijk ;)
Ah, eindelijk :)
  maandag 9 januari 2012 @ 10:17:03 #258
343772 TheFatLady
pi_106593799
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:15 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Ah, eindelijk :)
Ik geloof niet dat jij echt begrijpt wat ik bedoel :)
pi_106593818
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:17 schreef TheFatLady het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat jij echt begrijpt wat ik bedoel :)
oké :)
pi_106593946
Ik erger me niet zozeer of bepaalde users hier fappen op Messi of Ronaldo of wie dan ook.

Ik stoor me meer aan hoe de media Barcelona benaderen, eigenlijk zowel de NOS als Voetbal International. Vooral de NOS uitzendingen rond de Champions League zijn daar echt een goed voorbeeld van. Er wordt nu echt al jaren achter elkaar gezegd: Barcelona van nu is het beste voetbal ooit, en Messi is de beste voetballer ooit. Elke uitzending weer, en ook de commentatoren (vooral Grueter en soms ook Snoeks) vinden het spel van Barcelona zo geweldig dat ze bijna vergeten te noemen welke tegenstander er op het veld staat. Ook de hele nabeschouwing heeft een toontje van zelfbevlekking en "alles wat Barcelona aanraakt is geweldig".

Omdat ik de Spaanse competitie van een afstandje bekijk, en verder geen band heb met Spanje kan ik zowel het spel van Barcelona als Real Madrid waarderen (had wel een lichte voorkeur voor Real, maar dat is een gevoelskwestie). Echter, dat de media constant aandacht schenken aan Barcelona en zo goed als niet aan Real stoort mij dan enorm. De NOS kiest zo goed als altijd voor de wedstrijd van Barcelona en ongeveer nooit voor Real Madrid (toegegeven, Real zat in dezelfde poule als Ajax, dus dan is het logisch als ze Ajax uitzenden, maar op de andere CL avond wordt bijna automatisch Barcelona gekozen. Door deze benadering, en continue overdreven lofuiting voor Barcelona heb ik gewoon het gevoel gekregen: "Het is ook wel een keer genoeg geweest." Daarom vind ik het fijn dat het Real nu beter af gaat dan Barça.

Als ik naar Barcelona kijk zie ik wel fraai voetbal (in het algemeen, gisteravond niet echt), maar dan denk ik "is dit nou het beste voetbal.... ooit? Messi is goed, maar de beste... ooit?" Voor het beste voetbal ooit wil ik het gevoel hebben dat mensen hebben die Cruijff hebben zien voetballen, dat je haast met de mond vol tanden zit, te gapen van "hoe doet hij dat?", en dat heb ik niet bij Messi. Ik kan mij tenminste niet voorstellen dat ik over 50 jaar nog eens tegen iemand zeg, "Cruijff, Pele, Maradona etc. waren goed, maar Messi, die was beter." En dat is iets wat Jack van Gelder blijkbaar wel de mensen wil doen laten geloven, en dat vind ik echt misselijkmakend. Het 'wow' gevoel dat hij blijkbaar wel heeft ontbreekt bij mij.

De Barcelona-stijl is het combinatievoetbal, 30 keer passen, en dat de bal dan in het net ligt. Is vaak mooi, maar bijvoorbeeld de goal van Real tegen Ajax, dat in 20 seconden de bal van de ene helft van het veld opeens in het doel van Ajax ligt vind ik dan mooier. Dat dit laatste totaal onderbelicht wordt door de NL media komt op mij als objectieve toeschouwer oneerlijk over. In de Spaanse competitie heeft Real 10 doelpunten meer gemaakt dan Barcelona, maar alsnog hoor ik de analytici alleen maar offers brengen aan Barcelona, en dat jaren lang.
pi_106594097
Kijk dat is tenminste een goede reactie, en ik kan me er wel iets bij voorstellen alleen kijk ik nooit Barca/Real bij de Nos dus ik heb geen idee hoe zij erover praten, ik weet wel dat Van Hanegem en Van Basten fans van het spel zijn en daar graag over praten bij sport1 maar het stoort mij iig niet.
pi_106594179
Ik sta sowieso wel met mijn beide benen op de grond (hoop ik), en daarom ben ik sowieso tegen overdreven en constante 'heiligverklaring' van dingen of bepaalde personen (in of buiten het voetbal).

Toegegeven, in het VI topic hier lijkt het ook wel eens of wij JD hebben heilig verklaard, maar wij nemen onszelf tenminste niet zo serieus, en dat kan ik van de NOS analytici niet zeggen.
  maandag 9 januari 2012 @ 10:52:16 #263
343772 TheFatLady
pi_106594580
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:25 schreef johannes_vermeer het volgende:
....
Goede post en ik kan me in de meeste punten ook wel vinden, al hoor ik zelf nooit Jack van Gelder.
En ja, Barca wordt ,vooral door hem, gehyped. Mede dankzij de resultaten en het vertoonde spel van de laatste jaren, maar er wordt helaas veelal te sterk overdreven. Dat vind ik (en menig ander Barca-fan) ook !
Dat “beste team ooit en beste speler ooit” wordt dan ook vooral door de media gecreëerd.
Ik kan alleen niet begrijpen dat je omwille van de media je sympathie voor een club gaat verliezen of zelf gaat haten.
Daar kunnen zij zelf toch ook niets aan doen ?

Gezonde gefundeerde kritiek is trouwens de basis voor een goede discussie. Laat dat duidelijk zijn.
Maar dat is dan ook heel wat anders dan dat blinde gehaat van een aantal users hier bij elke wedstrijd van Barca.
  maandag 9 januari 2012 @ 10:55:44 #264
344378 J2T
Niet kijken is niet voetballen
pi_106594678
Jack van Gelder :r :r :r

Oh en een goede post van johannes. Ik ben het helemaal eens met je.
  maandag 9 januari 2012 @ 12:16:29 #265
131800 Tarado
capô de fusca
pi_106596829
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:36 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik sta sowieso wel met mijn beide benen op de grond (hoop ik), en daarom ben ik sowieso tegen overdreven en constante 'heiligverklaring' van dingen of bepaalde personen (in of buiten het voetbal).

Toegegeven, in het VI topic hier lijkt het ook wel eens of wij JD hebben heilig verklaard, maar wij nemen onszelf tenminste niet zo serieus, en dat kan ik van de NOS analytici niet zeggen.
Ben het wel met je eens, dat Barcelona CL wedstrijden wanneer ze de kans hebben worden uitgezonden heeft echter niet met de voorkeur van deze analytici te maken maar gewoon met waar de interesse voor de kijker het hoogst is, het gaat nog steeds om de kijkcijfers. Met Sport1 kan je gelukkig zelf bepalen welke CL wedstrijd je live wil zien.
pi_106597079

:9~
pi_106597209
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 12:26 schreef Paul-89 het volgende:
[ afbeelding ]

_O_
pi_106597247
quote:
[ afbeelding ]

Wat moet een PSV gifje in het Primera Division topic?
  maandag 9 januari 2012 @ 12:56:19 #269
347534 vincerusso
Vork in je reet en gaan !!
pi_106597964
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 12:32 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Wat moet een PSV gifje in het Primera Division topic?
Psv heeft inderdaad gele shirts tegenwoordig
  maandag 9 januari 2012 @ 12:59:30 #270
131800 Tarado
capô de fusca
pi_106598075
De tijd dat er in de eredivisie zulk combinatievoetbal (op tempo) gespeeld werd ligt ver achter ons
  maandag 9 januari 2012 @ 13:02:34 #271
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_106598155
quote:
[ afbeelding ]

En dan vervolgens alsnog 2-2 spelen :')
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_106598225
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:02 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

En dan vervolgens alsnog 2-2 spelen :')
Ik kan er niet meezitten, was een mooie wedstrijd. :)
  maandag 9 januari 2012 @ 13:09:02 #273
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_106598326
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 13:05 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

Ik kan er niet meezitten, was een mooie wedstrijd. :)
Ging aardig gelijk op ja, alleen die eerste goal van Villareal, die defence van Valencia was wel bagger :')
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
  maandag 9 januari 2012 @ 13:12:11 #274
344378 J2T
Niet kijken is niet voetballen
pi_106598431
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 12:59 schreef Tarado het volgende:
De tijd dat er in de eredivisie zulk combinatievoetbal (op tempo) gespeeld werd ligt ver achter ons
Gelukkig hebben we Oranje nog.
pi_106600665
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:52 schreef TheFatLady het volgende:

[..]

Goede post en ik kan me in de meeste punten ook wel vinden, al hoor ik zelf nooit Jack van Gelder.
En ja, Barca wordt ,vooral door hem, gehyped. Mede dankzij de resultaten en het vertoonde spel van de laatste jaren, maar er wordt helaas veelal te sterk overdreven. Dat vind ik (en menig ander Barca-fan) ook !
Dat “beste team ooit en beste speler ooit” wordt dan ook vooral door de media gecreëerd.
Ik kan alleen niet begrijpen dat je omwille van de media je sympathie voor een club gaat verliezen of zelf gaat haten.
Daar kunnen zij zelf toch ook niets aan doen ?

Gezonde gefundeerde kritiek is trouwens de basis voor een goede discussie. Laat dat duidelijk zijn.
Maar dat is dan ook heel wat anders dan dat blinde gehaat van een aantal users hier bij elke wedstrijd van Barca.
Jack van Gelder moet je ook niet serieus nemen. Die zei ergens in Studio Voetbal ooit "Oh, ik wil even melden dat Real Madrid - Barcelona 1-2 staat, altijd leuk". Een tafelgast vervolgens "Waarom vindt je dat leuk dan?" Jack weer: "Ja ik ben nogal fan van Barcelona en haat Real Madrid" :')

De NOS inderdaad één en al Barcelona fanatisme, wat overigens net zo goed weer over gaat mocht Barcelona in een mindere fase komen. Dat zag je ook met Bayern, toen Van Gaal dat team even op de rails kreeg was het meteen één en al lofzang, werden wedstrijden van Bayern uitgezonden, inmiddels is die euforie ook als sneeuw voor de zon verdwenen. En gek genoeg toen Van Nistelrooy, Sneijder, Robben, VDV en Drenthe bij Real speelde stond men ineens niet meer zo negatief tegenover Real Madrid. Allemaal subjectief geblaat dus.

Zelf heb ik trouwens niets met beide teams, kan er met genoegen naar kijken, maar heb gewoon geen voorkeur. Kan me wel wat ergeren aan het in mijn optiek beetje overdreven verheerlijken van Barcelona waarbij Messi wordt afgeschilderd als een soort van heilig mens, waar Ronaldo dan weer wordt afgeschilderd alsof hij een seriemoordenaar is zoveel haat en afschuw krijgt die man over zich heen. Maar goed, ach die media ook.

Als ik toch een club moet aanwijzen in Spanje voor wie ik ben, is dat zonder twijfel Valencia _O_ .. vind ik echt een tof team.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')