quote:
Op maandag 9 januari 2012 10:52 schreef TheFatLady het volgende:[..]
Goede post en ik kan me in de meeste punten ook wel vinden, al hoor ik zelf nooit Jack van Gelder.
En ja, Barca wordt ,vooral door hem, gehyped. Mede dankzij de resultaten en het vertoonde spel van de laatste jaren, maar er wordt helaas veelal te sterk overdreven. Dat vind ik (en menig ander Barca-fan) ook !
Dat “beste team ooit en beste speler ooit” wordt dan ook vooral door de media gecreëerd.
Ik kan alleen niet begrijpen dat je omwille van de media je sympathie voor een club gaat verliezen of zelf gaat haten.
Daar kunnen zij zelf toch ook niets aan doen ?
Gezonde gefundeerde kritiek is trouwens de basis voor een goede discussie. Laat dat duidelijk zijn.
Maar dat is dan ook heel wat anders dan dat blinde gehaat van een aantal users hier bij elke wedstrijd van Barca.
Jack van Gelder moet je ook niet serieus nemen. Die zei ergens in Studio Voetbal ooit "Oh, ik wil even melden dat Real Madrid - Barcelona 1-2 staat, altijd leuk". Een tafelgast vervolgens "Waarom vindt je dat leuk dan?" Jack weer: "Ja ik ben nogal fan van Barcelona en haat Real Madrid"
De NOS inderdaad één en al Barcelona fanatisme, wat overigens net zo goed weer over gaat mocht Barcelona in een mindere fase komen. Dat zag je ook met Bayern, toen Van Gaal dat team even op de rails kreeg was het meteen één en al lofzang, werden wedstrijden van Bayern uitgezonden, inmiddels is die euforie ook als sneeuw voor de zon verdwenen. En gek genoeg toen Van Nistelrooy, Sneijder, Robben, VDV en Drenthe bij Real speelde stond men ineens niet meer zo negatief tegenover Real Madrid. Allemaal subjectief geblaat dus.
Zelf heb ik trouwens niets met beide teams, kan er met genoegen naar kijken, maar heb gewoon geen voorkeur. Kan me wel wat ergeren aan het in mijn optiek beetje overdreven verheerlijken van Barcelona waarbij Messi wordt afgeschilderd als een soort van heilig mens, waar Ronaldo dan weer wordt afgeschilderd alsof hij een seriemoordenaar is zoveel haat en afschuw krijgt die man over zich heen. Maar goed, ach die media ook.
Als ik toch een club moet aanwijzen in Spanje voor wie ik ben, is dat zonder twijfel Valencia

.. vind ik echt een tof team.