abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 januari 2012 @ 18:02:45 #101
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_106649214
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 17:51 schreef drijfhout het volgende:
Uit het artikel:

[..]

Zijn deze quotes gewoon leugens volgens jou, Yvonne?
Of heb jij een beter inzicht in de motieven van Nico, dan Nico zelf?
Nou quotes. De bron is een extreem links krakersblaadje, dus om dat nou helemaal objectief te noemen...

[ Bericht 0% gewijzigd door B.R.Oekhoest op 11-01-2012 09:43:56 ]
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_106649227
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 17:51 schreef drijfhout het volgende:
Uit het artikel:

[..]

Zijn deze quotes gewoon leugens volgens jou, Yvonne?
Of heb jij een beter inzicht in de motieven van Nico, dan Nico zelf?
Dat hij zich aangesloten had bij neonazi's is algemeen bekend. Dat maakt dit nog niet perse een racistische moord.

En de gequote zin: "Ik heb nog steeds een hekel aan twee dingen: discriminatie en niet-Nederlanders dus zwarten, bruinen, joden, gelen, enzovoort (haha)”
Hij legt het even uit :')
  dinsdag 10 januari 2012 @ 18:05:47 #103
3647 B.R.Oekhoest
pi_106649317
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 18:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat hij zich aangesloten had bij neonazi's is algemeen bekend. Dat maakt dit nog niet perse een racistische moord.

En de gequote zin: "Ik heb nog steeds een hekel aan twee dingen: discriminatie en niet-Nederlanders dus zwarten, bruinen, joden, gelen, enzovoort (haha)”
Hij legt het even uit :')
haha, ja da's extreem rechtse humor?
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 10 januari 2012 @ 18:12:34 #104
3647 B.R.Oekhoest
pi_106649602
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 17:53 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk. En als je in die tijd iemand neerstak werd het meteen een moord genoemd. Bizarre tijden waren dat.
Ja, in die tijd als je een leraar doodstak, dan waren de spreekwoordelijke rapen gaar:

pi_106650669
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 17:53 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk. En als je in die tijd iemand neerstak werd het meteen een moord genoemd. Bizarre tijden waren dat.
:')
Dus een hekel aan een neger hebben is gelijk racisme?
Neersteken is gelijk moord?

Goooooeedd......
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_106652117
En nu ik het verhaal heb gelezen vind ik het wel heel sneu zeg. En die dader heeft zelf toch ook gewoon bekend dat hij racistisch is en buitenlanders niet op prijs stelde? Of zijn het weer geen goede sites en staat daar zomaar wat?

Maar een taxichauffeur die een jongen niet binnenlaat omdat hij bloedt. Triest zeg. Die man had ook wel een straf mogen verdienen toen, vind ik. Iemand rent naar je toe: ''ik ben neergestoken, kun je mij vervoeren naar het ziekenhuis'' en jij zegt: ''nee, wil je er niet in hebben omdat je onder het bloed zit'', dan ben je ook niet goed wijs.
pi_106652242
Het feit dat de dader een racist is maakt het toch nog niet per se een racistische moord?

En al zou de dader het slachtoffer een racistisch scheldwoord toegeworpen hebben, dan is het nog steeds niet per se een racistische moord.

Het is pas een racistische moord, als het motief voor die moord racisme was.

Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen?
pi_106652923
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:19 schreef Ludd het volgende:
Het feit dat de dader een racist is maakt het toch nog niet per se een racistische moord?

En al zou de dader het slachtoffer een racistisch scheldwoord toegeworpen hebben, dan is het nog steeds niet per se een racistische moord.

Het is pas een racistische moord, als het motief voor die moord racisme was.

Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen?
De dader geeft zelf toe dat hij die racistische uitlatingen tijdens de moord heeft geroepen, dus niet ''al zou''. Het is in ieder geval duidelijk dat deze jongen niet helemaal goed in z'n hoofd was. Met zijn tattoo ''100% blank!'' :')
pi_106653041
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:32 schreef esperanza93 het volgende:

[..]

De dader geeft zelf toe dat hij die racistische uitlatingen tijdens de moord heeft geroepen, dus niet ''al zou''. Het is in ieder geval duidelijk dat deze jongen niet helemaal goed in z'n hoofd was. Met zijn tattoo ''100% blank!'' :')
Dat hij racistische uitlatingen gedaan heeft wil nog niet zeggen dat het een racistische moord was.
pi_106653379
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:34 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat hij racistische uitlatingen gedaan heeft wil nog niet zeggen dat het een racistische moord was.
Waarom zeg je dat tegen mij?
pi_106653540
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:16 schreef esperanza93 het volgende:
En nu ik het verhaal heb gelezen vind ik het wel heel sneu zeg. En die dader heeft zelf toch ook gewoon bekend dat hij racistisch is en buitenlanders niet op prijs stelde? Of zijn het weer geen goede sites en staat daar zomaar wat?

Maar een taxichauffeur die een jongen niet binnenlaat omdat hij bloedt. Triest zeg. Die man had ook wel een straf mogen verdienen toen, vind ik. Iemand rent naar je toe: ''ik ben neergestoken, kun je mij vervoeren naar het ziekenhuis'' en jij zegt: ''nee, wil je er niet in hebben omdat je onder het bloed zit'', dan ben je ook niet goed wijs.
I
met die taxi, is dat een feit of alleen stuk tekst van Frank Boeijen?
pi_106653592
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:32 schreef esperanza93 het volgende:

[..]

De dader geeft zelf toe dat hij die racistische uitlatingen tijdens de moord heeft geroepen, dus niet ''al zou''.
Nee hoor hij zegt juist dat hij het niet weet.
quote:
Het is in ieder geval duidelijk dat deze jongen niet helemaal goed in z'n hoofd was. Met zijn tattoo ''100% blank!'' :')
Waar staat dat eigenlijk, die tattoo? Want dat was maar een verzonnen iets?
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_106653709
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:16 schreef esperanza93 het volgende:
quote:
Bestuurslid Joop Wilkers van de Taxicentrale stelde enkele dagen na de gebeurtenis dat het niet zo is dat chauffeurs mensen moeten of willen laten doodbloeden, maar dat het tegen de regels zou zijn, gewonden te vervoeren.
pi_106653711
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:40 schreef esperanza93 het volgende:

[..]

Waarom zeg je dat tegen mij?
Omdat ik dacht dat jij insinueerde dat het wel een racistische moord moest zijn omdat het slachtoffer een racistische verwerping toegeworpen is.
pi_106653741
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik vind het sowieso irrelevant eigenlijk.
pi_106653868
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

[..]

Ja, dus jij bent een taxichauffeur en iemand zit onder het bloed en jij gaat je daadwerkelijk aan zo'n regel houden? :D _O-
pi_106653947
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee hoor hij zegt juist dat hij het niet weet.

[..]

Hij zegt dat hij het wel weet, dan weer niet en dan weer ongeveer. Op de sites die ik heb gelezen staat dat het waar is, hoe weet jij dat het niet waar is? Waar staat dat, eigenlijk?
pi_106654069
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:51 schreef esperanza93 het volgende:

[..]

Hij zegt dat hij het wel weet, dan weer niet en dan weer ongeveer. Op de sites die ik heb gelezen staat dat het waar is, hoe weet jij dat het niet waar is? Waar staat dat, eigenlijk?
Er is een tattoo alleen niet met die debiele tekst, gewoon kansloos om dat te verzinnen
pi_106654198
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Er is een tattoo alleen niet met die debiele tekst, gewoon kansloos om dat te verzinnen
Oh. En hoe weet jij dat?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 19:57:07 #120
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_106654270
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 17:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Juist in die tijd werd alles racistisch genoemd. Als je al een neger een klootzak vond, dan was je een racist. Daarom werd dit ook zo met alle liefde aangegrepen.
En tegenwoordig is racisme volgens sommigen een sprookje.

Al schreeuwt iemand dat hij/zij alle zwarten haat en negers als minderwaardig ras ziet, dan nog blijven sommigen volhouden dat dit geen racisme is... Het wordt dan bijvoorbeeld 'realisme' genoemd :')

Even los daarvan ben ik wel van mening dat we onderscheid moeten maken tussen een racistisch persoon en een racistische moord.

Er is m.i. pas sprake van een racistische moord wanneer er sprake was van doorslaggevende racistische motieven. En ik denk dat in het geval van Duinmeijer niet exact is vast te stellen in hoeverre er sprake was van racistische motieven en in hoeverre deze doorslaggevend waren... Dat deze Nico een zwakbegaafde racist was, dat lijkt me redelijk zeker.
Krekker is de bom!
pi_106655088
Ik denk, maar dat valt niet te bewijzen, dat als Kerwin blank was hij nog gewoon had geleefd.

Verder vind ik dat Nico Bodemeijer na zijn straf moeite had kunnen doen om het beeld van hem te wijzigen. Mits dat beeld niet klopte dan he. Hij had beter zijn best kunnen doen om van dit stempel af te komen... Hij was 16 toen het gebeurde en daarmee kon hij de jeugdzonde troef prima uitspelen. Dat heeft hij niet gedaan, ook niet tijdens de Profiel uitzending in 2008. Blijkbaar vond Nico het prima dat neo-nazi's zijn naam gebruikten voor fascistische doeleinden, het maakte hem allemaal weinig uit. Hij nam nooit openlijk afstand van de daad of van het verhaal er omheen.

Ik begrijp de discussie wel en de 'discriminatie' sticker werd inderdaad in die tijd veel te snel op iets of iemand geplakt. Toch denk ik dat Nico dit stempel dik verdiend heeft, hij was een onderontwikkelde meeloper in een foute scene en is dat jammer genoeg altijd gebleven. En dat terwijl hij met deze geschiedenis nog best iets zinnigs had kunnen bijdragen aan deze samenleving.
pi_106655991
quote:
0s.gif In 1984 schreef Nico Bodemeijer het volgende:

Bij de rechtbank heb ik dus alles op een vechtpartij geschoven en ik heb gezegd dat het niets met racisme te maken had, en dat geloofden ze dus (haha). Ze moesten eens weten. Ik heb nog steeds een hekel aan twee dingen: discriminatie en niet-Nederlanders dus zwarten, bruinen, joden, gelen, enzovoort :D
Sorry Nico, Die_Hofstadtgruppe en yvonne geloven je toch niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2012 20:25:48 ]
pi_106656074
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:51 schreef esperanza93 het volgende:

[..]

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1144640

In de rechterlijke uitspraak staat trouwens dat het geen racistische moord was. Dat zijn de feiten die we hebben, de rest zijn verzinsels die niet onderbouwd zijn.
pi_106656262
Dus mogen we het er niet meer over hebben?
pi_106656303
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1144640

In de rechterlijke uitspraak staat trouwens dat het geen racistische moord was. Dat zijn de feiten die we hebben, de rest zijn verzinsels die niet onderbouwd zijn.
In de rechterlijke uitspraak staat het dus is het een feit. I see you trolling. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')