abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106581284
@ Juud, is ook wel zo rustig hoor, als ze dat nog niet doen. Wij zijn gewoon iedere minuut dat ze wakker is met d'r bezig. De box kan nog net 5 minuten, maar vaak bieden we dat niet eens aan. Ze kijkt om zich heen, raakt wat speelgoed aan, trekt zich op aan de spijlen en begint te huilen dat ze eruit wil.
Nou, dan komt ze er lekker uit. Ze begint nu wel zo groot te worden dat ze zich ook zelf kan vermaken, dus lekker door het huis banjeren en ontdekken.
Alleen is ze nog zo klein, dus echt waarschuwen enzo heeft nog weinig zin. We doen het wel, want ze moet het toch leren, we verwachten er alleen niet teveel van.

Ze zet nu wat stapjes langs de salontafel en achter haar babywalker. Ik loop er dan wel bij met mijn handen langs haar zij, mocht dat ding er vandoor rijden, dan kan ik haar opvangen. Gaat toch al best aardig moet ik zeggen.
Net was ze voor het eerst boos op mij :') We hebben 1 laag stopcontact in de woonkamer, eentje voor een telefoon en daar staat geen spanning op. Maar toch mag ze er niet aankomen. Ze vindt alles lief en alles wordt gezoent (lees: gelebberd) dus ik moet er niet aan denken dat ze dat ook gaat doen bij stopcontacten. Daarbij: van stopcontacten blijf je af. punt.

Dus ik haal haar daar weg en zeg dat ze daar niet aan mag komen. Vervolgens draait ze zich om en dendert er gelijk weer op af. Ik haar weer weg gehaald en om een herhaling te voorkomen ga ik er voor zitten. Dus de weg versperren. Wordt ze me toch boos! Echt hard huilen, rood aanlopen en blijven proberen. Helaas.....ik heb gewonnen.
Maar ik merkte nu pas goed wat er allemaal al niet bij zo'n kleintje binnenkomt, ze liet zich echt niet afleiden met speelgoed. Ja heel even, en dacht dat ik het erna wel vergeten zou zijn en probeerde ze het weer.
Nou _O_ voor d'r doorzettingsvermogen.
pi_106583070
Ik vind maillots een beetje warm als er ook nog een broek overheen gaat. En slofjes passen nog niet, de kleinste maat valt nog uit.

Ik vind het trouwens wel leuk om te lezen hoe het met de oudere kindjes gaat, zo kan ik me alvast voorbereiden op wat me te wachten staat.

SB; jouw kleintje ook al gericht aan het kijken naar de mobiel, leuk!

BJ; ik duim voor een goede nacht.
pi_106583341
Eva kruipt de hele dag over de vloer, dus dan vind ik een maillot onder haar broek wel prettig. Moet het geen gevoerde broek zijn, dan zijn het sokjes en voor buiten en soms ook binnen dr 'schoentjes'. (die roze van de Hema voor de kenners).
Maar als je kindje kleiner is en veelal op een warm (box)kleed ligt is dat anders denk ik.
Daarbij heeft eva zomerbroekjes gekregen in de kraamperiode en die pas ze nu. Met een maillot kan ze ze toch dragen.
pi_106585384
Hier ook altijd een maillot onder de broek puur omdat er inderdaad de hele dag over de vloer gekropen word en schoenen en sokken toch gelijk uitgetrokken worden ;) Ik heb nu gympies maat 19 met veters en als ik die straks doe dan blijven ze redelijk zitten, maar in huis mag ze lekker met vrije voetjes van mij :)
Sarah heeft echt veel last van de Losec stop en de nieuwe start lijkt wel.. Maar er komt ook een tweede tandje door en ze is over gegaan van nutrilon 2 naar nutrilon 3. Vraag voor mama's met grote kindjes dus, hebben jullie kindjes hier last van gehad van deze overgang en hoe uitte zich dat?? Ik heb het idee dat Sarah haar lijfje echt meer moeite heeft om deze voeding te verwerken en dat ze er bijna krampen van krijgt. Aan de andere kant hadden we wel het idee dat ze toe was aan iets zwaardere flessen. Overigens lijkt deze voeding ook dikker van structuur en heeft ze duidelijk moeite de fles leeg te drinken, zijn er mama's (of papa's) die dit herkennen??
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 januari 2012 @ 23:30:16 #80
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106585653
5 a 10 cc meer water toevoegen, grotere speen een optie?

over in huis met vrije voetjes .. Jan loopt binnenshuis nog steeds blootsvoets / met sokken, omdat hij platvoetjes had/heeft en met blote voeten (leren) lopen is nog altijd het beste voor de goede ontwikkeling van de voet(zool) :-)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106586192
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:38 schreef Take_A_Picture het volgende:
Dat pakje van de bovenste foto is haar allereerste pakje die ze aan heeft gehad, maar ik vond 'm zo leuk dat ik 'm nog een keer heb gekocht :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lex had een overslagvestje van die lijn O+ die heeft Bodpa nu met een klein bruin vogeltje O+
pi_106586246
Zelfs Mex had daar last van MamaPurk, van naar 3 gaan. En ik geloof dat er juist minder voedingsstoffen inzitten. Hij kreeg iig veel sneller honger. Ik ben toen gewoon weer 2 gaan geven en vanaf 1 naar gewone melk.
Zielig dat ze zo'n last heeft weer.
pi_106586282
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 13:21 schreef danic het volgende:
We hebben hier trouwens een vermaanddag, 8 maanden alweer. Dan mag er best wel een foto bij toch O-)

[ afbeelding ]

Helaas heeft ze geen lekker dagje. Stomme tandjes. Ze slaapt onrustig, gloeit en is wat hangerig. Maar gelukkig verder wel vrolijk en lief.
O+ wat een muppie O+ en met Sennakapsel :D

en voor de mamazeggers , thumbsup!
pi_106586911
quote:
12s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:30 schreef DJMO het volgende:
5 a 10 cc meer water toevoegen, grotere speen een optie?

over in huis met vrije voetjes .. Jan loopt binnenshuis nog steeds blootsvoets / met sokken, omdat hij platvoetjes had/heeft en met blote voeten (leren) lopen is nog altijd het beste voor de goede ontwikkeling van de voet(zool) :-)
Meer vocht doen we al grotere speen ga ik morgen halen, maar ze word nu vaker wakker en is echt meer aan het trappen, ze is ook weer veel minder troostbaar.. Ik vind het zo sneu.

En wat jij beschrijft Troeta, ze kwam afgelopen nacht opeens ook vaker idd. Ik denk dat we het ng een paar dagen aankijken misschien moet ze gewoon wennen en anders gaan we denk ik ook terug naar 2. Ik weet dus echt niet meer hoe dit bij J is verlopen.
Voor nu slaapt ze en hopelijk blijft dat de komende uren zo :)
  maandag 9 januari 2012 @ 00:04:24 #85
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_106587182
Thnx voor alle felicitaties. Vandaag was een drukke, maar vooral vermoeiende dag en ik vermoed dan ook dat Eline zich al vroeg weer meld.
De laatste tijd heb ik niet zo veel meer geschreven, wel gelezen. Eline was al een tijdje baby-af en helemaal toen ze met goed 11 maanden ging lopen.
Morgen doe ik een uitgebreide foto-spam, voor nu tot ziens in het dreumestopic!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 januari 2012 @ 00:17:53 #86
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106587627
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:04 schreef Sugarsnap het volgende:
Thnx voor alle felicitaties. Vandaag was een drukke, maar vooral vermoeiende dag en ik vermoed dan ook dat Eline zich al vroeg weer meld.
De laatste tijd heb ik niet zo veel meer geschreven, wel gelezen. Eline was al een tijdje baby-af en helemaal toen ze met goed 11 maanden ging lopen.
Morgen doe ik een uitgebreide foto-spam, voor nu tot ziens in het dreumestopic!
jij nog gefeliciteerd schat! Ik vergat je helemaal :@ tot snel!!!
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

maandag 9 januari 2012 @ 04:32:15 #87
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106591142
Ah bah, dacht ik het geluk te hebben dat ze al enigszins door sliep... Nu al de 2de nacht dat ze tussen 3 en 4 wakker wordt. En op zich niet erg, maar ze is dan ook echt wakker! Ik krijg de grootste glimlachen en ze is lekker bellen aan het blazen, heel lief, maar het is nog zo donker buiten! :D Mja, nog een uurtje en dan weer slapen hoop ik...
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_106591759
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 23:43 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

O+ wat een muppie O+ en met Sennakapsel :D

en voor de mamazeggers , thumbsup!
Dat zei miss_sly ook gelijk tegen me toen ze Eva irl zag! Ik vind het nog steeds een raar gezicht, maar vind het ook zonde om af te knippen.
Heb er van de week wel zo'n 2 á 3 cm (!!) afgeknipt omdat het te lang werd en in haar ogen ging hangen.

Hier een drama nacht. van 02.30 tot 04.30 was ze wakker. Boh, en precies terwijl vriend de nacht heeft en ik vandaag van 08.30 tot 20.30 moet werken.
Het was huilen, huilen, huilen. Totdat ik haar bij me legde, toen was het keten }:|
Ik heb net gedaan of ik sliep en heel af en toe gereageerd (als ze dr speen kwijt was of me pijn deed). Verder genegeerd, hoewel dat best moeilijk is als je allemaal lieve lebbers krijgt O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 januari 2012 @ 07:42:42 #89
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106591922
ik werd op een geeeven moment wakker, ook rond een uur of vier, van een breed grijnzende Geert die me vrolijk op mijn wangen aan het petsen was :')

pi_106592065
Hebben alle kindjes in het geheim afgesproken om hun ouders rond 4en wakker te maken ofzo? Ook Marieke lag om die tijd te mopperen en ik zag op de baby-videofoon dat ze mijn wijdopen ogen in haar bedje lag. Ik dus mijn bed uit om haar een aai over haar bol en eventueel een speen te geven. Kom ik op haar kamer aan ligt ze alweer te snurken (ja echt, snurken. Mijn meisje van 6 weken oud snurkt :') )

Ik vind dus eigenlijk dat mevrouw nu voor de tweede nacht op rij op haar eigen kamertje heeft doorgeslapen. Het op bed gaan na het badje om een uur of 8 was drama. Zodra vriend of ik haar kamer verliet zette ze het op een huilen. Uiteindelijk hebben we haar maar weer mee naar beneden genomen. Daar heeft ze nog een half uurtje naar ons liggen grijnzen waarna ze als een blok in slaap viel. Uit eigen luiheid besloten om haar maar even op het aankleedkussen op de bank te laten slapen totdat we zelf op bed gingen.

Uiteindelijk heb ik haar om half 12 wakker gemaakt voor de laatste fles, die ze overigens maar voor de heeft heeft opgedronken. En daarna heeft ze, met dan die korte onderbreking rond vier uur, doorgeslapen tot 6 uur omdat ze toen wakker werd van onze wekker.

Ik heb haar een flesje gegeven en nu ligt ze alweer lekker anderhalf uur te slapen. En te lachen in haar slaap. Wat een heerlijkheid :)

[ Bericht 25% gewijzigd door SummerBreeze op 09-01-2012 08:13:17 ]
pi_106592097
Wij werden om 6 uur (doorgeslapen *O*) wakker van een Dottir die waarschijnlijk gisteravond al in haar bed had overgegeven. Overal stukjes, maar nauwelijks meer nat.
Zielig en yuck!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_106592102
Hier is 4 uur ook een moment dat wij vaak even naar de kleine man moeten voor een aai over zijn bol of de speen, waarna hij vervolgens meestal weer verder slaapt.
pi_106592188
Ach dottir, sneutje! En yuck idd.

Geert hahaha ik moest lachen. Ben nogal visueel ingesteld, sorry.
Eerlijk, zit nu nog steeds te lachen....
pi_106592269
Ik werd vannacht rond 4 uur wakker van mijn vriend die van de trap afviel.... Maar Bartje was rond 6 uur pas een keertje wakker, en toen weer om half 8.
pi_106592333
Onze jongen is weer beter! en zit in een andere fase :P Hij wilt niet slapen, maar spelen in z'n bed. Pakt z'n speen uit z'n mond en haalt hem langs de spijlen...het lijkt wel een gevangene :P. Het lijkt er op dat er kiezen door komen aan de onderkant (rare volgorde, want boven heeft ie nog niks). Hij lust toch wel een beetje groente nu en wordt standaard 's nachts om 3:00 wakker.

Was je vriend een beetje dronken l'tiekje of niet?
ah...arme Dottir!
Gefeliciteerd Danic en Sugarsnap!
pi_106592398
Ach gos arme dot!

Hier was het half zeven *O*

MP wij hebben met friso geen last gehad van de overgang van twee naar drie.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_106592427
Sneu dat Dottir de hele nacht in haar eigen kots heeft gelegen. Aan de andere kant, ze was stil dus zal er geen last van hebben gehad.
  maandag 9 januari 2012 @ 09:07:51 #98
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106592636
Ach wat zielig voor Dot!

En volgens mij is het echt een pact van de beebs!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_106592656
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:29 schreef Take_A_Picture het volgende:
Sugarsnap, gefeliciteerd met je mini!

Enne, vandaag een jaar geleden een tweede streepje gepiest:

[..]

En dat tweede streepje is nu mijn prachtige meisje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

O+ O+ O+ O+ word met de dag verliefder op dat kleine hummeltje!
Rond deze tijd had ik het dus ook kunnen weten....
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_106592754
Voor alle ouders van niet doorslapende kindjes :*

Hier na een zeer onrustige avond een heerlijke nacht, wel bij ons in bed maar goed dat was maar even zo, we hebben allemaal geslapen tot 7 uur :D En toen werd ik wakker gemaakt met een lekkere kus (lees lebber over mijn want ;)). Ze lijkt nu iets betrer in haar velletje te zitten, maar de rest van de dag zal leren of dat ook echt zo is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')