@ Juud, is ook wel zo rustig hoor, als ze dat nog niet doen. Wij zijn gewoon iedere minuut dat ze wakker is met d'r bezig. De box kan nog net 5 minuten, maar vaak bieden we dat niet eens aan. Ze kijkt om zich heen, raakt wat speelgoed aan, trekt zich op aan de spijlen en begint te huilen dat ze eruit wil.
Nou, dan komt ze er lekker uit. Ze begint nu wel zo groot te worden dat ze zich ook zelf kan vermaken, dus lekker door het huis banjeren en ontdekken.
Alleen is ze nog zo klein, dus echt waarschuwen enzo heeft nog weinig zin. We doen het wel, want ze moet het toch leren, we verwachten er alleen niet teveel van.
Ze zet nu wat stapjes langs de salontafel en achter haar babywalker. Ik loop er dan wel bij met mijn handen langs haar zij, mocht dat ding er vandoor rijden, dan kan ik haar opvangen. Gaat toch al best aardig moet ik zeggen.
Net was ze voor het eerst boos op mij

We hebben 1 laag stopcontact in de woonkamer, eentje voor een telefoon en daar staat geen spanning op. Maar toch mag ze er niet aankomen. Ze vindt alles lief en alles wordt gezoent (lees: gelebberd) dus ik moet er niet aan denken dat ze dat ook gaat doen bij stopcontacten. Daarbij: van stopcontacten blijf je af. punt.
Dus ik haal haar daar weg en zeg dat ze daar niet aan mag komen. Vervolgens draait ze zich om en dendert er gelijk weer op af. Ik haar weer weg gehaald en om een herhaling te voorkomen ga ik er voor zitten. Dus de weg versperren. Wordt ze me toch boos! Echt hard huilen, rood aanlopen en blijven proberen. Helaas.....ik heb gewonnen.
Maar ik merkte nu pas goed wat er allemaal al niet bij zo'n kleintje binnenkomt, ze liet zich echt niet afleiden met speelgoed. Ja heel even, en dacht dat ik het erna wel vergeten zou zijn en probeerde ze het weer.
Nou

voor d'r doorzettingsvermogen.