Het werkt niet. punt.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:15 schreef Gray het volgende:
[..]
Big Alternative Pharma vind ik hier ook wel mogen.
Deze serie is erg leuk en interessantquote:Op zondag 8 januari 2012 16:11 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ach, er wordt hier regelmatig aangegeven dat homeopathie het antwoord op BigPharma is. Dus is het wel degelijk on-topic.
Ik ook niet echt. Volgens mij is kloteomanie een andere tak van niet-sport.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:37 schreef Re het volgende:
Veel cytostatica komen ook uit planten
Verder lijkt het me dit weinig met big pharma te maken heeft
.. en dus wil BigPharma onder geen enkel beding of situatie de patiënt beter maken.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:13 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen homeopathie eigenlijk. Mits het maar gedegen wetenschappelijk onderzocht wordt en dat ontbreekt vaak bij homeopathie. Geen enkel farmaceutisch bedrijf wil zich daaraan wagen, omdat men daar geen patent op kan aanvragen of kan krijgen.
Gek genoeg kon geen enkele alternatieve genezer mijn vriendin genezen van haar dystrofie, terwijl een neuroloog met een laser dat wél kon.quote:Op maandag 9 januari 2012 07:43 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
.. en dus wil BigPharma onder geen enkel beding of situatie de patiënt beter maken.
Nee, het gaat erom dat onderzoek geld kost en je dat ook terug moet verdienen.quote:Op maandag 9 januari 2012 07:43 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
.. en dus wil BigPharma onder geen enkel beding of situatie de patiënt beter maken.
Wat zou onderzocht moeten worden dan? Of water helpt tegen ziekte-x?quote:Op zondag 8 januari 2012 16:13 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen homeopathie eigenlijk. Mits het maar gedegen wetenschappelijk onderzocht wordt en dat ontbreekt vaak bij homeopathie.
Hoe een oplossing van paardenlullen extract in een gigantische verdunning in een dubbelblind-onderzoek scoort ten opzichte van de placebo en reguliere medicatie.quote:Op maandag 9 januari 2012 12:49 schreef Zith het volgende:
[..]
Wat zou onderzocht moeten worden dan? Of water helpt tegen ziekte-x?
Helemaal goedquote:Op maandag 9 januari 2012 13:22 schreef De_Kardinaal het volgende:
Het is toch een dermate sterke verdunning maken dat het theoretisch onmogelijk is dat er nog oorspronkelijk stof over is gebleven in de uiteindelijke verdunning?
Ja, oneindig verdund, bijna alle werkzame stoffen eruit, alleen blijft het in het geheugen van het water zitten en dát doet het hemquote:Op maandag 9 januari 2012 13:22 schreef De_Kardinaal het volgende:
Het is toch een dermate sterke verdunning maken dat het theoretisch onmogelijk is dat er nog oorspronkelijk stof over is gebleven in de uiteindelijke verdunning?
Nope. Duidelijk heel snel last van Alzheimer. Binnen 50 Femto-seconde.quote:Nature. 2005 Mar 10;434(7030):199-202.
Ultrafast memory loss and energy redistribution in the hydrogen bond network of liquid H2O.
Cowan ML, Bruner BD, Huse N, Dwyer JR, Chugh B, Nibbering ET, Elsaesser T, Miller RJ.
Source
Department of Chemistry, University of Toronto, 80 St George Street, Toronto, Ontario, Canada M5S3H6.
Abstract
Many of the unusual properties of liquid water are attributed to its unique structure, comprised of a random and fluctuating three-dimensional network of hydrogen bonds that link the highly polar water molecules. One of the most direct probes of the dynamics of this network is the infrared spectrum of the OH stretching vibration, which reflects the distribution of hydrogen-bonded structures and the intermolecular forces controlling the structural dynamics of the liquid. Indeed, water dynamics has been studied in detail, most recently using multi-dimensional nonlinear infrared spectroscopy for acquiring structural and dynamical information on femtosecond timescales. But owing to technical difficulties, only OH stretching vibrations in D2O or OD vibrations in H2O could be monitored. Here we show that using a specially designed, ultrathin sample cell allows us to observe OH stretching vibrations in H2O. Under these fully resonant conditions, we observe hydrogen bond network dynamics more than one order of magnitude faster than seen in earlier studies that include an extremely fast sweep in the OH frequencies on a 50-fs timescale and an equally fast disappearance of the initial inhomogeneous distribution of sites. Our results highlight the efficiency of energy redistribution within the hydrogen-bonded network, and that liquid water essentially loses the memory of persistent correlations in its structure within 50 fs
Domme gezwets van achterlijke reguliere wetenschap.quote:Op maandag 9 januari 2012 13:51 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nope. Duidelijk heel snel last van Alzheimer. Binnen 50 Femto-seconde.
Nee, zo'n reclamefilmpje van een zender! is een goede wetenschappelijke bronquote:Op maandag 9 januari 2012 18:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Domme gezwets van achterlijke reguliere wetenschap.
Dit is plagiaat zonder de bron (wikipediaquote:Op maandag 9 januari 2012 18:46 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, zo'n reclamefilmpje van een zender! is een goede wetenschappelijke bron![]()
Randi then forwarded the $1 million challenge to the BBC Horizon program to prove the "water memory" theory following Ennis' experimental procedure. In response, experiments were conducted with the Vice-President of the Royal Society, Professor John Enderby, overseeing the proceedings. The challenge ended with no memory effect observed by the Horizon team.[26] For a piece on homeopathy, the ABC program 20/20 also attempted, unsuccessfully, to reproduce Ennis's results
Ik weet niet wat jij verstaat onder alternatieve pharma, maar ik wil het alsnog wel Big Homeopathy noemen. Dat past net wat beter.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:24 schreef De_Kardinaal het volgende:
Nou homeopathie dan. Alternatieve pharma is wat anders. Daarvan is al bewezen dat het werkt. Daar komen ook vrij veel medicijnen van oorsprong vandaan.
Cinchona ledgeriana -> malaria.
Salix -> pijn.
papaver somniferum -> pijn.
podophyllum peltatum -> chemotherapie.
En dat waren enkele planten-extracten.
Aspirine ook dacht ik.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:37 schreef Re het volgende:
Veel cytostatica komen ook uit planten
Verder lijkt het me dit weinig met big pharma te maken heeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |