Probeer Autoweek 'ns, die hebben me als <24er nog nooit ergens voor geweigerd. Ik zit daar zelf ingeschreven en keek gisteren toevallig even wat zo'n NB 1.8 me zou kosten; dat is (bij 8000-10.000 km per jaar) ¤57,- per maand als ik 0 schadevrije jaren invul. Dan heb je WA + storm/brand/natuurschade.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:50 schreef Dreetjuh het volgende:
Ik ga me eerst richten op een NB, vind deze toch iets mooier.
Morgen ga ik er eentje bekijken, een rode met een soort van bodykit (fabrieksoptie).
Ik zit nu alleen met de verzekering, óf ze willen me niet wa+ verzekeren omdat de auto te oud is, óf ik ben nog te jong, óf het is schandalig duur (ANWB bijvoorbeeld).
Ik wil graag de wa+ omdat daar stormschade bij zit, er staan nogal wat bomen hier in de buurt en als er 1 op valt in een storm wil ik wel verzekerd zijn.
Toen ik mijn huidige auto kocht had ik nog geen probleem met het verzekeren.
En een 20-jarige met een auto van 950kg met 107pk lijkt me toch een groter risico.
Ik begrijp niet waarom iemand van 23 geen auto uit 1998 gewoon mag verzekeren...
56.45 incl inzittenden en rechtsbijstand, dat valt me nog wel meequote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:09 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Probeer Autoweek 'ns, die hebben me als <24er nog nooit ergens voor geweigerd. Ik zit daar zelf ingeschreven en keek gisteren toevallig even wat zo'n NB 1.8 me zou kosten; dat is (bij 8000-10.000 km per jaar) ¤57,- per maand als ik 0 schadevrije jaren invul. Dan heb je WA + storm/brand/natuurschade.
Valt me op zich best mee, zeker als je wat meer korting hebt. Reëel zou ik over een jaar op twee punten zitten als ik zo doorga, dan is het nog maar 50,-.
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:14 schreef Dreetjuh het volgende:
[..]
56.45 incl inzittenden en rechtsbijstand, dat valt me nog wel mee
Alleen ik kan geen ruitschade, betekend dat dus dat een sterretje voor eigen kosten is, iemand een idee wat dat zou kosten?
Erm, Scholten is niet echt een expert, meer een MX-5 verneuker. (lees: NB dasbords in NA's zetten, dikke spoilers en body kits monteren)quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:49 schreef Dreetjuh het volgende:
Hoewel, ik heb 1 keer een sterretje in de ruit gehad, maar deze bleek al gerepareerd te zijn toen ik het wou laten maken (vast niet met de geweldige HPX was van carglass
En anders is het gewoon pech.
Ik dacht om ook even langs Scholten in Almelo te gaan, zij zijn tenslotte MX-5 experts, zijn ze gesloten op woensdag, mijn enige vrije dag door de week...
Een NA is trouwens ook wel leuk met zulke lampen, die zijn tenminste niet zo overdreven groot:
[ afbeelding ]
Wat een erg toffe en mooie foto van je huidige mx-5!quote:Op zondag 8 januari 2012 13:23 schreef Paladijn het volgende:
Ik zou zelf eerder voor een 1.8 gaan bij een model van na 1993 zodat je niet later spijt krijgt omdat het voor je gevoel ondergemotoriseerd is. Ga sowieso eens in een paar types rijden voor je de knoop doorhakt zodat je een goed gevoel krijgt welke auto bij jou (en je vriendin - als die een andere mening daarover heeft) past.
En laat je bij de MX5 niet leiden door bouwjaar/km-stand. Belangrijker is hoe de auto onderhouden is en of er een hobbybob dingen heeft aangebracht (mijn elektrische ramen waren onder de schakelaar met kroonsteentjes aangesloten bijvoorbeeld...). Een goedkopere mx5 met slechte dorpels of kap, maar verder technisch goed kun je bijvoorbeeld binnen een redelijk budget laten repareren. Er rijden er genoeg rond en staan genoeg te koop, dus keuze zat. Zodra de zomer eraan komt schieten de prijzen wel weer omhoog
Nog een waarschuwing, zodra je er een gereden hebt wil je niet meer zonder
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En mijn huidige
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |