abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106541983
Na lang rondneuzen hier toch maar besloten om een topic hier te maken aangezien ik nog niemand heb waar ik er mee over kan praten... Ik ben een jongen van 17 (haast 18) jaar en weet al sinds mijn 12de dat ik homo ben.

Niemand weet nog van mij dat ik homo ben, er zijn ook weinig trekjes aan mij waardoor mensen zouden kunnen denken dat ik homo ben. Ik heb me zelf er eerst tot een jaartje terug heel erg kloten om gevoeld maar ik heb mezelf nu wel kunnen accepteren. Ik hoor vaak van vrienden/familie 'Wanneer krijg je nou een meisje?', 'Waarom neem je nooit is een meisje mee naar huis?' en ontwijk de vraag dan maar een beetje, maar daar ben ik eigenlijk wel helemaal klaar mee.

Ik zou wel uit de kast willen komen, maar weet niet wanneer het juiste moment is.. Moet ik wachten tot ik ouder ben? Of tot dat ik een vriend heb?

Ik weet het zelf echt niet goed en hoop dat hier wat mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt of wat advies hebben.
pi_106542091
Waarom zou je wachten?

Het gesprek word er niet makkelijker op, jij voelt je er niet beter door plus dat wanneer je het pas verteld als je een vriend hebt niemand de tijd heeft eraan te wennen.
pi_106542133
[HOMO] #3076 wie is de homo ?
Daar zitten wij, en we hebben toevallig genoeg ervaring hiermee. ;).
Don't be a drag, just be a queen!
pi_106542212
wanneer je wilt
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:55:18 #5
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_106542237
Je bent wie je bent en iedereen moet dat maar gewoon accepteren.
Dus een beetje ballen tonen en het vertellen aan wie je het moet vertellen
(hoeft echt niet aan iedereen dat is ook weer zo overdreven).

Het zal enorm opluchten.
pi_106542284
Ik heb het zelf nooit meegemaakt, maar wel ooit aan de andere kant van de tafel gezeten.

Voor mij toen een complete verrassing, maar het veranderde niks aan de omgang met die persoon. (mijn zus in dit geval)
Er is even een moment besef van: Oh, ze komt dus niet met een jongen thuis maar met een vrouw, als ze een relatie heeft. Nouja, prima. Dit is een paar jaar geleden en ik weet het, maar dat is dan alles. De eerste keer dat ze daadwerkelijk met een vrouw thuis komt moet nog komen, maar ik weet zeker dat dat niet echt ter zake doet. Het is cliché, maar als dat is wat ze wilt moet ze dat vooral doen, dat maakt mij toch niet uit.

Maar dat is de andere kant van het gesprek dus. Ik kan me wel voorstellen dat het veel makkelijker moet zijn wanneer mensen om je heen het wel weten.
_________________O_________________
pi_106542676
Ik weet ook wel zeker dat het ontzettend gaat opluchten en dat ik me er een stuk prettiger door ga voelen...

Maar de stap nemen blijft toch wel moeilijk. Mijn vader heeft een hekel aan homo's dus dat maakt het er dan ook al niet makkelijker op. Mijn moeder aan de andere kant heeft er niks tegen.

Ik denk dat ik morgen de stap toch maar ga zetten, dan ben ik er in ieder geval wel vanaf...
pi_106542949
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 23:03 schreef me_ik het volgende:
Ik weet ook wel zeker dat het ontzettend gaat opluchten en dat ik me er een stuk prettiger door ga voelen...

Maar de stap nemen blijft toch wel moeilijk. Mijn vader heeft een hekel aan homo's dus dat maakt het er dan ook al niet makkelijker op. Mijn moeder aan de andere kant heeft er niks tegen.

Ik denk dat ik morgen de stap toch maar ga zetten, dan ben ik er in ieder geval wel vanaf...
Shit dat je vader zo'n homohater is... Maar gelukkig heb je je moeder achter je en daarnaast bestaat de kans dat je vader wel bijdraait zodra het grote woord eruit is. Je bent toch zijn zoon + misschien kent hij gewoon niemand die homo is? Misschien is hij gewoon bang voor het onbekende?

Succes voor als je het morgen gaat vertellen!!
pi_106543243
Nouja, als hij een homo ziet dan begint die meteen in te fluisteren wat voor viezeriken dat toch ook zijn en andere onaangename scheldwoorden. Ik weet me dan wel moeilijk houding te geven.

Het staat nog wel voor morgen op de planning. Ik wil het eigenlijk al weken vertellen maar nu moet het toch is gebeuren.
pi_106543434
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 23:15 schreef me_ik het volgende:
Nouja, als hij een homo ziet dan begint die meteen in te fluisteren wat voor viezeriken dat toch ook zijn en andere onaangename scheldwoorden. Ik weet me dan wel moeilijk houding te geven.

Het staat nog wel voor morgen op de planning. Ik wil het eigenlijk al weken vertellen maar nu moet het toch is gebeuren.
Zo gedragen wel meer mannen onderling zich. Maar als puntje bij paaltje komt en iemand uit de directe omgeving homo blijkt te zijn met wie ze het goed kunnen vinden/iemand die familie is, blijkt die ''haat'' ontzettend mee te vallen.

Ga uit van het positieve :Y
  zaterdag 7 januari 2012 @ 23:20:40 #11
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106543468
veel succes morgen!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 7 januari 2012 @ 23:24:58 #12
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_106543666
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 23:19 schreef venusonherknees het volgende:

[..]

Zo gedragen wel meer mannen onderling zich. Maar als puntje bij paaltje komt en iemand uit de directe omgeving homo blijkt te zijn met wie ze het goed kunnen vinden/iemand die familie is, blijkt die ''haat'' ontzettend mee te vallen.

Ga uit van het positieve :Y
Mee eens, ga er ook meteen vanuit dat het bij sommige mensen even moet zakken...
Misschien is een eerste reactie bot maar dat trekt ook al heel vaak weer bij.
pi_106543751
Laten we daar maar van uit gaan dan... Ik laat morgen nog wel weten hoe het is gegaan.
pi_106543977
Zoals ik net al zei, vraag het in het homo topic. Wij zijn allemaal mannen met genoeg ervaring op dit gebied. :).
Don't be a drag, just be a queen!
pi_106544076
Succes! De eerste reactie is idd vaak bot maar dat is dan ook vaak omdat mensen niet weten hoe ze moeten reageren. Laat je door een initiele reactie dus niet te veel negatief beinvloeden en geef je ouders ook de kans om een beetje aan het idee te wennen :)
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_106544543
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 23:32 schreef Cosmo2.0 het volgende:
Zoals ik net al zei, vraag het in het homo topic. Wij zijn allemaal mannen met genoeg ervaring op dit gebied. :).
Sorry, ik had even over je post heen gelezen 8)7 . Zal ik doen :).
  zaterdag 7 januari 2012 @ 23:46:57 #17
88233 Steve
Still the best.
pi_106544625
Oh ik zie dat je het morgen wil gaan vertellen. Wat Ripley en anderen zeggen, geef je omgeving ook tijd om het even te laten bezinken. :).

Een écht goed moment zal er meestal niet komen, omdat het voor jezelf gewoon een moeilijk iets is om mee naar buiten te komen. Ik denk dat het vertellen dat je homo bent achteraf verlichtend werkt, omdat je geen geheim meer met je mee hoeft te dragen. Ook daar moet je niet altijd kijken naar hoe je jezelf voelt direct na de coming out, maar kan het ook even duren om dat allemaal ook te verwerken.

Persoonlijk zou ik ook niet té lang wachten (wat ik achteraf wel heb gedaan), omdat je dan steeds met hetzelfde gevoel blijft zitten als wat je nu hebt. Maar dat is heel persoonlijk, sommigen vinden het ook fijner te wachten tot ze bijvoorbeeld een relatie hebben. Maar ik denk dat je na je coming out je vrijer zult voelen (hoe cliché dat ook mag klinken :P).

Succes morgen in ieder geval.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  zaterdag 7 januari 2012 @ 23:48:17 #18
88233 Steve
Still the best.
pi_106544679
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 23:45 schreef me_ik het volgende:

[..]

Sorry, ik had even over je post heen gelezen 8)7 . Zal ik doen :).
Het gaat daar ook vaak over onzinnigheden hoor ;), maar als je een vraag hebt gewoon posten. :).
  zaterdag 7 januari 2012 @ 23:58:23 #19
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_106545135
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 23:32 schreef Cosmo2.0 het volgende:
Zal best maar iedereen heeft recht op zijn eigen topic :( !
Die mannen uit het homo topic kunnen ook hier heen komen :(
pi_106545729
Denken jullie dat het ook verstandig is om het op de middelbare school in mijn klas te bespreken? Hoe zou ik dat het best kunnen aanpakken?
  zondag 8 januari 2012 @ 00:15:06 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106545819
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 00:12 schreef me_ik het volgende:
Denken jullie dat het ook verstandig is om het op de middelbare school in mijn klas te bespreken? Hoe zou ik dat het best kunnen aanpakken?
Dat is nergens voor nodig. Je bent maar homo, je hebt geen kanker ofzo of iets anders wat echt relevant is voor het vervolg van je schoolcarriëre.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_106545848
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 00:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat is nergens voor nodig. Je bent maar homo, je hebt geen kanker ofzo of iets anders wat echt relevant is voor het vervolg van je schoolcarriëre.
Maar ik heb zeg maar wel veel vrienden in die klas, is het dan niet beter om het ineens te vertellen dan het via-via door te laten komen?
  zondag 8 januari 2012 @ 00:17:02 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106545881
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2012 00:16 schreef me_ik het volgende:

[..]

Maar ik heb zeg maar wel veel vrienden in die klas, is het dan niet beter om het ineens te vertellen dan het via-via door te laten komen?
je kunt het natuurlijk wel aan je vrienden vertellen, maar een klassengesprek ervan maken vind ik echt super lame. ik zou degene die dat doet ook niet serieus nemen als het in mijn klas zou gebeuren. je valt op mannen. big deal.
Een gedicht over Maanvis
  † In Memoriam † zondag 8 januari 2012 @ 00:17:29 #24
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_106545900
Hihi - not

[ Bericht 97% gewijzigd door Re op 08-01-2012 00:20:23 ]
pi_106545939
http://uitdekast.kro.nl/

Meld je aan zou ik zeggen 8-)
Hi, this is Mike Mareen
  zondag 8 januari 2012 @ 00:19:00 #26
88233 Steve
Still the best.
pi_106545961
Ik zou daar ook niet een heel 'ding' van maken op je school, ook misschien omdat dat anders opgevat kan worden dan dat jouw bedoeling is. Plus, dan maak je er zelf een heel erg onderwerp van. Het 'beste' (vind ik persoonlijk) is er om niet zóveel heisa om te maken. Dat je het je vrienden wil vertellen is logisch, maar dat zou ik gewoon apart doen. De rest heeft er toch niet veel mee te maken? Plus, je bent uiteindelijk ook maar een gewone jongen die toevallig homo is, wil je dat als iets bijzonders maken?
  zondag 8 januari 2012 @ 00:22:11 #27
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106546070
Ik ben zelf altijd voor het vertellen als het gesprek er toevallig op komt, dus als ze vragen wanneer je een vriendin krijgt (en dan zeg je "nooit want ik heb liever een jongen" of zo). Ga ermee om alsof je het al verteld hebt en ze het al weten, dan krijgt het de minste lading. Nadeel is dat niet iedereen het meteen oppikt, en het kan zijn dat ze er dan ineens over willen gaan praten, dus zorg ervoor dat je de antwoorden op de meest voor de hand liggende vragen weet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_106546102
-weg-

[ Bericht 97% gewijzigd door Daniel1976 op 08-01-2012 10:12:27 ]
  † In Memoriam † zondag 8 januari 2012 @ 00:24:49 #29
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_106546161
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 00:22 schreef wonderer het volgende:
Ik ben zelf altijd voor het vertellen als het gesprek er toevallig op komt, dus als ze vragen wanneer je een vriendin krijgt (en dan zeg je "nooit want ik heb liever een jongen" of zo). Ga ermee om alsof je het al verteld hebt en ze het al weten, dan krijgt het de minste lading. Nadeel is dat niet iedereen het meteen oppikt, en het kan zijn dat ze er dan ineens over willen gaan praten, dus zorg ervoor dat je de antwoorden op de meest voor de hand liggende vragen weet.
Wanneer is het gratis SOA spreekuur bij de GGD? of wat voor vragen bedoel je?
  zondag 8 januari 2012 @ 00:25:09 #30
88233 Steve
Still the best.
pi_106546171
quote:
Dat is inderdaad ook wel een fijne manier. :Y.

Maar ik kan me voorstellen dat je bij bv. je ouders of goeie vrienden het echt even op een bepaald moment wilt vertellen.
pi_106546211
quote:
Ok, bedankt voor het advies... Ik weet zelf moeilijk om er mee om te gaan maar dat lijkt me inderdaad als ik het zo lees ook wel de beste manier. Niet iedereen hoeft het eigenlijk te weten... Want zo'n big deal (hoort) het eigenlijk niet te zijn.
  zondag 8 januari 2012 @ 00:28:35 #32
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106546310
quote:
11s.gif Op zondag 8 januari 2012 00:25 schreef Steve het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook wel een fijne manier. :Y.

Maar ik kan me voorstellen dat je bij bv. je ouders of goeie vrienden het echt even op een bepaald moment wilt vertellen.
Klopt maar ik vind het respectloos tegen andere homo's als je er zo'n big deal van maakt dat het gelijk klassikaal besproken moet worden.
Een gedicht over Maanvis
  zondag 8 januari 2012 @ 00:31:27 #33
88233 Steve
Still the best.
pi_106546413
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 00:28 schreef Maanvis het volgende:
Klopt maar ik vind het respectloos tegen andere homo's als je er zo'n big deal van maakt dat het gelijk klassikaal besproken moet worden.
Klas stond er dan ook niet bij. :+.

Klassikaal... dan maak je er zelf heel erg een probleem van. Terwijl er helemaal niet een probleem hoeft te zijn.
pi_106546421
doe het stap voor stap, begin bij de mensen bij wie je je het beste voelt en daarna de mensen waarvan je niet zeker weet hoe ze reageren :Y
niet meer
  † In Memoriam † zondag 8 januari 2012 @ 00:33:24 #35
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_106546489
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2012 00:26 schreef me_ik het volgende:

[..]

Ok, bedankt voor het advies... Ik weet zelf moeilijk om er mee om te gaan maar dat lijkt me inderdaad als ik het zo lees ook wel de beste manier. Niet iedereen hoeft het eigenlijk te weten... Want zo'n big deal (hoort) het eigenlijk niet te zijn.
Dat dus. Alsof elke hetero een parade door de klas maakt om te zeggen dat ie hetero is. Zeg het tegen de mensen waarvan je denkt dat ze het moeten weten, ouders, gezin et cetera. Zeg het tegen anderen wanneer het ter sprake komt en zwijg tegen degenen die niet hoeven te weten.
pi_106546599
en ga het met opgeheven hoofd tegemoet :Y
toen ik eerst uit de kast moest komen keek ik er ook heel erg tegenop.
maar dat is de verkeerde instelling, je moet trots zijn op wie je bent en dat durven tonen :Y
als jij zelfverzekerd bent erover dan pikt je omgeving dat ook heus wel op.
het is niks om je voor te schamen en je bent er heus ook niet minder om O+
niet meer
  zondag 8 januari 2012 @ 00:56:18 #37
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_106547314
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 00:33 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Dat dus. Alsof elke hetero een parade door de klas maakt om te zeggen dat ie hetero is. Zeg het tegen de mensen waarvan je denkt dat ze het moeten weten, ouders, gezin et cetera. Zeg het tegen anderen wanneer het ter sprake komt en zwijg tegen degenen die niet hoeven te weten.
Hetero's benadrukken constant dat ze hetero zijn, alleen valt het niet op omdat we het gewend zijn. Het leven is een grote heteroparade.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_106547461
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 00:56 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hetero's benadrukken constant dat ze hetero zijn, alleen valt het niet op omdat we het gewend zijn. Het leven is een grote heteroparade.
dat valt ook heus wel mee, je hebt nou eenmaal hetero's en homo's en de hetero's zijn in de meerderheid.
maar het is heus niet zo dat het je "inwrijven" wordt, ligt er gewoon aan hoe jij naar de wereld kijkt.
jij kijkt met een schrijversblik, anderen hebben er weer een andere kijk op.

maar je hoeft het idd niet iedereen het te vertellen, en op ten duur gaat het woord wel rond.
zelf vind ik het eigenlijk prettiger als mensen het van een ander horen.
bijvoorbeeld als ik het m'n moeder net verteld heb mag zij het best aan m'n broer/zus vertellen, dat scheelt mij weer.
en het is altijd makkelijker als de tegenpartij erover begint, de eerste woorden zijn moeilijk te vinden :o

[ Bericht 0% gewijzigd door welkominspace op 08-01-2012 01:07:31 ]
niet meer
  zondag 8 januari 2012 @ 10:12:54 #39
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_106552395
Vandaag D-Day. Nou zet hem op en hou ons op de hoogte TS!
pi_106552424
Heel veel succes vandaag!
pi_106552584
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 10:16 schreef wc-eendjuh het volgende:
Heel veel succes vandaag!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 8 januari 2012 @ 17:48:19 #42
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_106567505
Zouden ze hem de kast weer ingeduwd hebben
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 8 januari 2012 @ 18:59:41 #43
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_106570234
Ik ben nieuwsgierig.

Ik heb het nooit hoeven doen, maar ik denk dat je inderdaad beter voor jezelf het moment kan prikken (nu), dan wachten op het juiste moment. Want op dat zgn. juiste moment moet je er zelf ook maar net zin in hebben, zo dat moment ueberhaupt al ooit langs komt.

Op school zou ik er zelf geen issue van maken. Gewoon zijn wie je bent, wel eerlijk noemen als het toevallig langs komt in gesprek met goede vrienden. En daarbuiten inderdaad gewoon doen alsof dat algemeen bekend verondersteld mag worden. Als jij er doodgewoon doet, zullen de mensen om je heen dat ook doen normaal gesproken. ;-)

Arme Pa! :D
Gelukkig maar dat er lieve mama's zijn.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  zondag 8 januari 2012 @ 19:05:35 #44
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_106570456
Succes!
Dikke kans trouwens dat je moeder het al lang weet. Moeders hebben daar vaak een sixth sense voor.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 9 januari 2012 @ 16:57:19 #45
88233 Steve
Still the best.
pi_106606047
Hopelijk komt 'ie nog een update geven.
  zondag 15 januari 2012 @ 14:48:08 #46
132170 TheaterMaMa
levenskunstenaar
pi_106832460
daar lijkt het niet op
Niet naar wat men is wordt men beoordeeld, maar naar wat men schijnt
pi_106832602
z'n ouders hebben hem in stukjes gehakt...
niet meer
pi_106884083
echt geen update Ts? ;(
niet meer
pi_106884130
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 22:53 schreef Cosmo2.0 het volgende:
[HOMO] #3076 wie is de homo ?
Daar zitten wij, en we hebben toevallig genoeg ervaring hiermee. ;).
wat?
jij bent gay?
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  maandag 16 januari 2012 @ 20:34:05 #50
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_106884779
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:23 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

wat?
jij bent gay?
Dit is een grap toch? :') Wist je dat niet?
hallo dus dit noemen ze nou twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')