Shit dat je vader zo'n homohater is... Maar gelukkig heb je je moeder achter je en daarnaast bestaat de kans dat je vader wel bijdraait zodra het grote woord eruit is. Je bent toch zijn zoon + misschien kent hij gewoon niemand die homo is? Misschien is hij gewoon bang voor het onbekende?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:03 schreef me_ik het volgende:
Ik weet ook wel zeker dat het ontzettend gaat opluchten en dat ik me er een stuk prettiger door ga voelen...
Maar de stap nemen blijft toch wel moeilijk. Mijn vader heeft een hekel aan homo's dus dat maakt het er dan ook al niet makkelijker op. Mijn moeder aan de andere kant heeft er niks tegen.
Ik denk dat ik morgen de stap toch maar ga zetten, dan ben ik er in ieder geval wel vanaf...
Zo gedragen wel meer mannen onderling zich. Maar als puntje bij paaltje komt en iemand uit de directe omgeving homo blijkt te zijn met wie ze het goed kunnen vinden/iemand die familie is, blijkt die ''haat'' ontzettend mee te vallen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:15 schreef me_ik het volgende:
Nouja, als hij een homo ziet dan begint die meteen in te fluisteren wat voor viezeriken dat toch ook zijn en andere onaangename scheldwoorden. Ik weet me dan wel moeilijk houding te geven.
Het staat nog wel voor morgen op de planning. Ik wil het eigenlijk al weken vertellen maar nu moet het toch is gebeuren.
Mee eens, ga er ook meteen vanuit dat het bij sommige mensen even moet zakken...quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:19 schreef venusonherknees het volgende:
[..]
Zo gedragen wel meer mannen onderling zich. Maar als puntje bij paaltje komt en iemand uit de directe omgeving homo blijkt te zijn met wie ze het goed kunnen vinden/iemand die familie is, blijkt die ''haat'' ontzettend mee te vallen.
Ga uit van het positieve
Sorry, ik had even over je post heen gelezenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:32 schreef Cosmo2.0 het volgende:
Zoals ik net al zei, vraag het in het homo topic. Wij zijn allemaal mannen met genoeg ervaring op dit gebied..
Het gaat daar ook vaak over onzinnigheden hoorquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:45 schreef me_ik het volgende:
[..]
Sorry, ik had even over je post heen gelezen. Zal ik doen
.
Zal best maar iedereen heeft recht op zijn eigen topicquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:32 schreef Cosmo2.0 het volgende:
Zoals ik net al zei, vraag het in het homo topic. Wij zijn allemaal mannen met genoeg ervaring op dit gebied..
Dat is nergens voor nodig. Je bent maar homo, je hebt geen kanker ofzo of iets anders wat echt relevant is voor het vervolg van je schoolcarriëre.quote:Op zondag 8 januari 2012 00:12 schreef me_ik het volgende:
Denken jullie dat het ook verstandig is om het op de middelbare school in mijn klas te bespreken? Hoe zou ik dat het best kunnen aanpakken?
Maar ik heb zeg maar wel veel vrienden in die klas, is het dan niet beter om het ineens te vertellen dan het via-via door te laten komen?quote:Op zondag 8 januari 2012 00:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat is nergens voor nodig. Je bent maar homo, je hebt geen kanker ofzo of iets anders wat echt relevant is voor het vervolg van je schoolcarriëre.
je kunt het natuurlijk wel aan je vrienden vertellen, maar een klassengesprek ervan maken vind ik echt super lame. ik zou degene die dat doet ook niet serieus nemen als het in mijn klas zou gebeuren. je valt op mannen. big deal.quote:Op zondag 8 januari 2012 00:16 schreef me_ik het volgende:
[..]
Maar ik heb zeg maar wel veel vrienden in die klas, is het dan niet beter om het ineens te vertellen dan het via-via door te laten komen?
Wanneer is het gratis SOA spreekuur bij de GGD? of wat voor vragen bedoel je?quote:Op zondag 8 januari 2012 00:22 schreef wonderer het volgende:
Ik ben zelf altijd voor het vertellen als het gesprek er toevallig op komt, dus als ze vragen wanneer je een vriendin krijgt (en dan zeg je "nooit want ik heb liever een jongen" of zo). Ga ermee om alsof je het al verteld hebt en ze het al weten, dan krijgt het de minste lading. Nadeel is dat niet iedereen het meteen oppikt, en het kan zijn dat ze er dan ineens over willen gaan praten, dus zorg ervoor dat je de antwoorden op de meest voor de hand liggende vragen weet.
Dat is inderdaad ook wel een fijne manier.quote:Op zondag 8 januari 2012 00:22 schreef wonderer het volgende:
Ik ben zelf altijd voor het vertellen als het gesprek er toevallig op komt, dus als ze vragen wanneer je een vriendin krijgt (en dan zeg je "nooit want ik heb liever een jongen" of zo). Ga ermee om alsof je het al verteld hebt en ze het al weten, dan krijgt het de minste lading. Nadeel is dat niet iedereen het meteen oppikt, en het kan zijn dat ze er dan ineens over willen gaan praten, dus zorg ervoor dat je de antwoorden op de meest voor de hand liggende vragen weet.
Ok, bedankt voor het advies... Ik weet zelf moeilijk om er mee om te gaan maar dat lijkt me inderdaad als ik het zo lees ook wel de beste manier. Niet iedereen hoeft het eigenlijk te weten... Want zo'n big deal (hoort) het eigenlijk niet te zijn.quote:Op zondag 8 januari 2012 00:22 schreef wonderer het volgende:
Klopt maar ik vind het respectloos tegen andere homo's als je er zo'n big deal van maakt dat het gelijk klassikaal besproken moet worden.quote:Op zondag 8 januari 2012 00:25 schreef Steve het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook wel een fijne manier..
Maar ik kan me voorstellen dat je bij bv. je ouders of goeie vrienden het echt even op een bepaald moment wilt vertellen.
Klas stond er dan ook niet bij.quote:Op zondag 8 januari 2012 00:28 schreef Maanvis het volgende:
Klopt maar ik vind het respectloos tegen andere homo's als je er zo'n big deal van maakt dat het gelijk klassikaal besproken moet worden.
Dat dus. Alsof elke hetero een parade door de klas maakt om te zeggen dat ie hetero is. Zeg het tegen de mensen waarvan je denkt dat ze het moeten weten, ouders, gezin et cetera. Zeg het tegen anderen wanneer het ter sprake komt en zwijg tegen degenen die niet hoeven te weten.quote:Op zondag 8 januari 2012 00:26 schreef me_ik het volgende:
[..]
Ok, bedankt voor het advies... Ik weet zelf moeilijk om er mee om te gaan maar dat lijkt me inderdaad als ik het zo lees ook wel de beste manier. Niet iedereen hoeft het eigenlijk te weten... Want zo'n big deal (hoort) het eigenlijk niet te zijn.
Hetero's benadrukken constant dat ze hetero zijn, alleen valt het niet op omdat we het gewend zijn. Het leven is een grote heteroparade.quote:Op zondag 8 januari 2012 00:33 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat dus. Alsof elke hetero een parade door de klas maakt om te zeggen dat ie hetero is. Zeg het tegen de mensen waarvan je denkt dat ze het moeten weten, ouders, gezin et cetera. Zeg het tegen anderen wanneer het ter sprake komt en zwijg tegen degenen die niet hoeven te weten.
dat valt ook heus wel mee, je hebt nou eenmaal hetero's en homo's en de hetero's zijn in de meerderheid.quote:Op zondag 8 januari 2012 00:56 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hetero's benadrukken constant dat ze hetero zijn, alleen valt het niet op omdat we het gewend zijn. Het leven is een grote heteroparade.
quote:
wat?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:53 schreef Cosmo2.0 het volgende:
[HOMO] #3076 wie is de homo ?
Daar zitten wij, en we hebben toevallig genoeg ervaring hiermee..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |