Chocolade hebben wij alleen gebruikt in de latte macchiato versie, puur vond ik 'm niet te zuipenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:16 schreef BrandX het volgende:
Ik ben bijna door mijn chocoladesmaak heen
quote:Op zondag 8 januari 2012 09:32 schreef Rewimo het volgende:
Waarom staat er eigenlijk een 's' te veel in de TT?
Hoezo dat?quote:Op zondag 8 januari 2012 09:59 schreef Copycat het volgende:
Ik doe 's ochtends altijd een cappuccino ristretto en 's avonds na het eten eentje met Arpeggio. Mag eigenlijk officieel niet meer na tien uur in de ochtend, maar boeien.
quote:Op zondag 8 januari 2012 10:36 schreef Copycat het volgende:
Italiaanse stelregel: cappuccino mag tot tien uur in de ochtend.
Keken me altijd raar aan, als ik 's middags op het terras de een na de ander zat weg te drinken en toen vertelde mijn beste vriend die daar woonde me dat. Begreep ik meteen al die vreemde blikken. Waar ik me niks van aantrok.
Ik kan Nespresso maken vanuit mijn bedquote:Op zondag 8 januari 2012 09:38 schreef Copycat het volgende:
[..]![]()
Dat is er zo te zien bij het vorige deeltje ingeslopen. Typisssch.
Ik heb zin in een Nespresso, maar dan moet ik eerst mijn bed uit.
Dat is wel heel ergquote:Op zondag 8 januari 2012 13:00 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik kan Nespresso maken vanuit mijn bed
Nee heb hem gewoon naast mijn bed staanquote:Op zondag 8 januari 2012 16:37 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Dat is wel heel ergklein behuist
Glas geleidt gemakkelijker warmte en kou, dus antwoord is ja.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:49 schreef Drossie het volgende:
Klopt het dat koffie langer warm blijft in glazen?
Zoja, welke glaasjes gebruiken jullie?
Dat betekent toch juist dat de koffie sneller koud is omdat de warmte sneller wordt afgevoerd? Daarom zijn goede koffieglazen juist dubbelwandig, dacht ik.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:10 schreef morpheus_at_work het volgende:
Glas geleidt gemakkelijker warmte en kou, dus antwoord is ja.
Goede koffie dient op temperatuur gedronken te worden ivm de aromaten, vandaar officieel kleine kopjes.quote:Op zondag 8 januari 2012 21:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat betekent toch juist dat de koffie sneller koud is omdat de warmte sneller wordt afgevoerd? Daarom zijn goede koffieglazen juist dubbelwandig, dacht ik.
De temperatuur tijdens het zetten van de koffie is belangrijker. Koude koffie behoudt smaak. Het is alleen geen gewoonte.quote:Op zondag 8 januari 2012 23:12 schreef morpheus_at_work het volgende:
Goede koffie dient op temperatuur gedronken te worden ivm de aromaten, vandaar officieel kleine kopjes.
Mijn moeder deed dat ook en ik heb er nooit van gehouden.quote:Op zondag 8 januari 2012 23:41 schreef Ringo het volgende:
[..]
De temperatuur tijdens het zetten van de koffie is belangrijker. Koude koffie behoudt smaak. Het is alleen geen gewoonte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |