quote:
Een compressor, kun je de dynamiek inperken en hem wat softer laten klinken wanneer je het goed gebruikt.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:07 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ja nou, er zit zo'n active EQ-switch op. Op de ene stand is 'ie veel te schel inderdaad (vooral met de bridge pickup) en anders is 'ie veel te dof.
Op internet lees je alleen genoeg dat het mensen wel gelukt is met de desbetreffende gitaar (Ibanez rga42bk) een mooi clean geluid te produceren.
Hij heeft dan weer wel een heerlijke sustain en speelt heel lekker.
[..]
Een wat?
Ik moet er trouwens bij zeggen dat ik geen metal of iets speel, dus als het echt niet lukt moet ik misschien eens kijken of ik hem kan inruilen voor een andere gitaar.
Songsterrquote:
Ik heb precies dezelfde hier aan de muur hangenquote:Op maandag 9 januari 2012 16:07 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ja nou, er zit zo'n active EQ-switch op. Op de ene stand is 'ie veel te schel inderdaad (vooral met de bridge pickup) en anders is 'ie veel te dof.
Op internet lees je alleen genoeg dat het mensen wel gelukt is met de desbetreffende gitaar (Ibanez rga42bk) een mooi clean geluid te produceren.
Hij heeft dan weer wel een heerlijke sustain en speelt heel lekker.
[..]
Een wat?
Ik moet er trouwens bij zeggen dat ik geen metal of iets speel, dus als het echt niet lukt moet ik misschien eens kijken of ik hem kan inruilen voor een andere gitaar.
Dan ken je meshuggah wss ook wel?quote:Op maandag 9 januari 2012 16:20 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Songsterr
Hoe moet ik hieraan beginnen? Alles uitschrijven qua tellen ofzo? Het ritme is onmogelijk om op gehoor te doen, ik ben muzikaal maar dit gaat me te boven. Al die ingewikkelde afwisselende maatsoorten zien er eng uit
Tuurlijkquote:Op maandag 9 januari 2012 16:22 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Dan ken je meshuggah wss ook wel?
8 snarige maffe gitaristen die niet eens effect pedalen gebruiken![]()
Heb ze live gezien in 013Dat was echt facking bruut
Die zijn nog erger, die hebben gewoon een 8 snarige gitaar. En doen maar watquote:
Uitschrijven? Maar dat staat er toch allemaal al? Waarom zou je het wiel voor de 2e keer uitvinden?quote:Op maandag 9 januari 2012 16:20 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Songsterr
Hoe moet ik hieraan beginnen? Alles uitschrijven qua tellen ofzo? Het ritme is onmogelijk om op gehoor te doen, ik ben muzikaal maar dit gaat me te boven. Al die ingewikkelde afwisselende maatsoorten zien er eng uit
Uitschrijven qua tellen v.d. moeilijke maten. Hoe tel je 9/16?quote:Op maandag 9 januari 2012 16:25 schreef brother52 het volgende:
[..]
Uitschrijven? Maar dat staat er toch allemaal al? Waarom zou je het wiel voor de 2e keer uitvinden?
Niet lijkt me, gewoon oefenen en meespelen. Als je niet achterloopt weet je vanzelf of je het goed in de maat speeltquote:Op maandag 9 januari 2012 16:26 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Uitschrijven qua tellen v.d. moeilijke maten. Hoe tel je 9/16?
Guitar pro bpm langzaam zettenquote:Op maandag 9 januari 2012 16:20 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Songsterr
Ah, ok. Ik kan zo snel op internet geen winkel meer vinden die dat pedaal nog verkoopt. Hoe duur was hij ongeveer?quote:Op maandag 9 januari 2012 16:21 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Ik heb precies dezelfde hier aan de muur hangen
en met een compressor kun je hem clean wel baas laten klinken. Kheb daarvoor een multi-effect pedaal , de zoom g2.1u. Kun je de compressor helemaal instellen, naar je voorkeur;
pfff, of 120 of 200 euro weet et niet zeker meer. Is toch al weer tijdje terug.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:31 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ah, ok. Ik kan zo snel op internet geen winkel meer vinden die dat pedaal nog verkoopt. Hoe duur was hij ongeveer?
kvind de rolling stones sowieso wel goedquote:Op maandag 9 januari 2012 16:36 schreef CoiLive het volgende:
Wil je een zooi muzikanten zien genieten? Geweldig nummer dit:
Vooral Buddy Guy. Tijdens het spelen zo'n grote lach op zijn gezicht met zijn rare moves erbijquote:Op maandag 9 januari 2012 16:36 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
kvind de rolling stones sowieso wel goed
Jammer dat de Stones er dan weer zo nodig bij moeten staan...quote:Op maandag 9 januari 2012 16:36 schreef CoiLive het volgende:
Wil je een zooi muzikanten zien genieten? Geweldig nummer dit:
quote:Op maandag 9 januari 2012 16:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
Jammer dat de Stones er dan weer zo nodig bij moeten staan...
Volgens mij heeft iemand het niet zo op de Stonesquote:Op maandag 9 januari 2012 16:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
Jammer dat de Stones er dan weer zo nodig bij moeten staan...
De Stones hebben eigenlijk nog nooit iets interessants uitgebracht. Wel knap van ze dat ze steeds weer succes hebben als ze hetzelfde album weer uitbrengen.quote:Op maandag 9 januari 2012 17:33 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Volgens mij heeft iemand het niet zo op de Stones
Dat mag, zolang je maar niet zegt wat je The Beatles wel goed vindt
The Beatles met The Stones vergelijkenquote:Op maandag 9 januari 2012 17:33 schreef CoiLive het volgende:
Volgens mij heeft iemand het niet zo op de Stones
Dat mag, zolang je maar niet zegt wat je The Beatles wel goed vindt
Dat!quote:
Ik vergelijk ze er niet mee, maar ik vroeg het me gewoon af of hij the Beatles wel goed vond (want daar heb ik helemaal niks mee)quote:Op maandag 9 januari 2012 18:04 schreef Trollscience het volgende:
[..]
The Beatles met The Stones vergelijken.
Echt interessant zijn de Stones inderdaad niet, maar ik vind het wel erg lekkere muziek. De Beatles doen muzikaal meer, maar daar vind ik helemaal niks aan. Voor mij persoonlijk blijft qua muziek Frank Zappa toch de bestequote:Op maandag 9 januari 2012 17:57 schreef brother52 het volgende:
[..]
De Stones hebben eigenlijk nog nooit iets interessants uitgebracht. Wel knap van ze dat ze steeds weer succes hebben als ze hetzelfde album weer uitbrengen.
En The Beatles, tja, een betere band moet nog steeds opstaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |