abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106526471
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:50 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Wel heel flauw om te zeggen dat het middelbare school-niveau is, want dat is het natuurlijk gewoon niet. Prima geschreven, alleen ontbreken de nodige eigen inzichten en kritiekpunten. Maar middelbare schoolwerk is het natuurlijk niet. Een doorsnee HBO-er kan dit ook niet afleveren.
Eehm... dit was "in mijn tijd" een vrij normaal VWO werkstuk geweest hoor. Ongeveer vierde jaar - al geef ik toe dat het waarschijnlijk tot 30 pagina's beperkt was gebleven.

Universiteit stelde aanzienlijk hogere eisen.
pi_106526780
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:53 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Eehm... dit was "in mijn tijd" een vrij normaal VWO werkstuk geweest hoor. Ongeveer vierde jaar - al geef ik toe dat het waarschijnlijk tot 30 pagina's beperkt was gebleven.

Universiteit stelde aanzienlijk hogere eisen.
Ja, vast wel. Los van het feit dat de gebruikte bronnen en de conclusie je niet aanstaat is het gewoon goed geschreven. Het is waanzin om te beweren dat normale scholieren in 4 VWO zo'n tekst in het Engels kunnen afleveren en dat weet je zelf ook best. Maar het bekt zo lekker he. ;)

Zo'n scriptie heeft wat mij betreft weinig met het onderwijs-niveau te maken. Een opdracht maken zie ik min of meer als een autonoom proces, waarin je pas werkelijk kunt zien wat mensen in hun mars hebben. Goed, ze kunnen daarbij beperkt worden door een gebrek aan kennis dat een onderwijsinstelling mede te verwijten valt, maar daar kun je wel doorheen lezen.

Volgens mij heb je daarnaast een nogal vertekend beeld van het niveau op de diverse onderwijs-instellingen. Denk je nu werkelijk dat elke student aan een Universiteit een geniale wetenschapper in spé is? Dat zou nogal naïef zijn, aangezien in principe eenieder met een VWO-diploma toegang heeft tot diverse Universiteiten, maar er niemand is die verwacht dat elke VWO-geslaagde scholier een topstudent in spé is.

Uit eigen ervaring weet ik dat er meer dan genoeg studenten zijn die het niveau of het tempo niet kunnen bijbenen. Er zijn zoveel mensen die gedurende het hele traject afvallen, dat het vreemd is om te stellen dat het niveau op Universiteiten enorm te wensen overlaat.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2012 16:08:17 ]
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:04:53 #53
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_106526808
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:33 schreef speknek het volgende:
Het is best knap voor een bachelorstudent om 64 pagina's te schrijven (of zo'n lang verhaal om te herhalen wat we van zijn begeleider al wisten goed is, is een tweede).
Hierin zit 18 studiepunten (een studiejaar is 60), dus aan deze 64 pagina's heeft de student ongeveer 3 maanden fulltime kunnen werken.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_106526815
quote:

...
alleen ontbreken de nodige eigen inzichten, degelijke bronnen, afgebakende definities, zinnige argumentatie, zuivere conclusies, en kritiekpunten.
...
je miste een paar.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_106526857
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:05 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

Wil je je post even aanpassen? Nu lijkt het net alsof je mij quote, terwijl ik bovenstaande nooit gezegd heb.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2012 16:07:11 ]
pi_106526881
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:07 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Wil je je post even aanpassen? Nu lijkt het net alsof je mij quote, terwijl ik bovenstaande nooit gezegd heb.
normaal stijlfiguur op fok.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_106526903
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:07 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

normaal stijlfiguur op fok.
Mwoah...vind het niet echt netjes dat zo te doen. Maargoed, wanneer jij daar vrolijk van wordt moet je het vooral doen.

-edit-
Je hebt nu wat bij je post geschreven. Ik snap 'm nu. :P

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2012 16:09:45 ]
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:09:17 #58
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_106526906
quote:

[..]

Wel heel flauw om te zeggen dat het middelbare school-niveau is, want dat is het natuurlijk gewoon niet. Prima geschreven, alleen ontbreken de nodige eigen inzichten en kritiekpunten. Maar middelbare schoolwerk is het natuurlijk niet. Een doorsnee HBO-er kan dit ook niet afleveren.
Zit je nog in een chronische ontkenningsfase ofzo? :|W
pi_106526926
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:09 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Zit je nog in een chronische ontkenningsfase ofzo? :|W
Wat bedoel je precies?
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:10:27 #60
111382 Ofyles2
pi_106526929
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:04 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Hierin zit 18 studiepunten (een studiejaar is 60), dus aan deze 64 pagina's heeft de student ongeveer 3 maanden fulltime kunnen werken.
Volgens mij 3 maanden Ctrl-C'en en Ctrl-V'en.

De kutreputatie van de KUT is werkelijk kut te nomen en kan niet meer dichtgenaaid worden...
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:11:20 #61
111382 Ofyles2
pi_106526956
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:10 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
Je probeert nog heilig die scriptie te verdedigen terwijl al reeds duidelijk is dat je boter aan de galg smeert...
pi_106527004
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:10 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Volgens mij 3 maanden Ctrl-C'en en Ctrl-V'en.

De kutreputatie van de KUT is werkelijk kut te nomen en kan niet meer dichtgenaaid worden...
Gebaseerd op:
1) Een onderzoeker die de boel belazerde, maar die gedurende vele jaren door de hele academische wereld werd opgehemeld als zijnde een top-onderzoeker.
2) Een bachelor-scriptie die een 10 krijgt van mensen die in principe helemaal geen connectie hebben met de Universiteit.

Poeh poeh. :')

De eerste is een ernstig geval, maar valt dit aan de UvT te verwijten? Ik weet het niet? Uiteindelijk zijn ze er binnen de UvT achter gekomen en hebben ze het ook aangekaart. Wat hadden ze meer kunnen doen?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2012 16:15:08 ]
pi_106527031
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:11 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Je probeert nog heilig die scriptie te verdedigen terwijl al reeds duidelijk is dat je boter aan de galg smeert...
Nee...ik zal eerlijk zijn dat ook ik steeds meer op m'n woorden terug moet komen. Jullie hebben inderdaad allemaal wel een punt. Alleen hoeft niet alles zwart of wit te zijn. Waarom direct zo extreem? Nuanceer eens een beetje. Dat zou dit land zoveel ten goede komen.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:19:59 #64
111382 Ofyles2
pi_106527217
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:14 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Nee...ik zal eerlijk zijn dat ook ik steeds meer op m'n woorden terug moet komen. Jullie hebben inderdaad allemaal wel een punt. Alleen hoeft niet alles zwart of wit te zijn. Waarom direct zo extreem? Nuanceer eens een beetje. Dat zou dit land zoveel ten goede komen.
Ik kan heus grijzer denken als universiteiten en hogescholen nog enig zelfreiniging vertoonden.

Dat is helaas niet het geval met zichzelf omhoogneukende studenten, politieke spelletjes, intriges, fraude, bedrog, oplichting, hetzes, ophitserijen en weet ik veel wat nog meer.

Je kunt wel blijven vechten tegen die oplichters in het onderwijs, maar uiteindelijk moet je inzien dat je al vanaf het begin tegen een onoverbrugbare achterstand aankijkt...
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:20:18 #65
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_106527228
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:03 schreef kapiteintje het volgende:
Volgens mij heb je daarnaast een nogal vertekend beeld van het niveau op de diverse onderwijs-instellingen. Denk je nu werkelijk dat elke student aan een Universiteit een geniale wetenschapper in spé is? Dat zou nogal naïef zijn, aangezien in principe eenieder met een VWO-diploma toegang heeft tot diverse Universiteiten, maar er niemand is die verwacht dat elke VWO-geslaagde scholier een topstudent in spé is.
Ok los van die middelbare school opmerking waar je op reageert, met deze quote geef je impliciet wel aan dat dit niet zo geniaal is als De Ruiter beweert.

En dus mag er bij die 10 een heel groot vraagteken worden gezet.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_106527275
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:20 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ok los van die middelbare school opmerking waar je op reageert, met deze quote geef je impliciet wel aan dat dit niet zo geniaal is als De Ruiter beweert.

En dus mag er bij die 10 een heel groot vraagteken worden gezet.
Klopt. Ik kom ook terug op mijn woorden. Jullie hebben wel degelijk een punt. Ik ben ook niet heel objectief. Dat neemt echter niet weg dat veel reacties gigantisch overtrokken zijn en waren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2012 16:22:00 ]
pi_106527350
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:19 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik kan heus grijzer denken als universiteiten en hogescholen nog enig zelfreiniging vertoonden.

Dat is helaas niet het geval met zichzelf omhoogneukende studenten, politieke spelletjes, intriges, fraude, bedrog, oplichting, hetzes, ophitserijen en weet ik veel wat nog meer.

Je kunt wel blijven vechten tegen die oplichters in het onderwijs, maar uiteindelijk moet je inzien dat je al vanaf het begin tegen een onoverbrugbare achterstand aankijkt...
Man...kap nou toch eens met dat onnodige populistische gebral van je. DE WERELD IS NIET ZWART OF WIT! :')

Ik snap dat het leven wat 'overzichtelijker' is wanneer je in extremen en hokjes denkt, maar in werkelijkheid zit het leven toch niet zo in elkaar? Dat weet je zelf toch ook wel? Je bent toch slim genoeg om dat te zien, mag ik hopen?
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:28:25 #68
111382 Ofyles2
pi_106527499
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:24 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Man...kap nou toch eens met dat onnodige populistische gebral van je. DE WERELD IS NIET ZWART OF WIT! :')

Ik snap dat het leven wat 'overzichtelijker' is wanneer je in extremen en hokjes denkt, maar in werkelijkheid zit het leven toch niet zo in elkaar? Dat weet je zelf toch ook wel? Je bent toch slim genoeg om dat te zien, mag ik hopen?
Het zijn juist de universiteiten en politici die elkaar betichten van hokjesdenken, ik wil er niets mee te maken hebben.
pi_106527516
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:21 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Klopt. Ik kom ook terug op mijn woorden. Jullie hebben wel degelijk een punt. Ik ben ook niet heel objectief. Dat neemt echter niet weg dat veel reacties gigantisch overtrokken zijn en waren.
Nogal rare conclusie.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:34:04 #70
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_106527671
Ik had ook dit onderwerp moeten nemen. Dan werd mijn bachelorscriptie meer gelezen dan alleen door mijn begeleider, moeder en een van mijn huidige docenten. :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:04 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

18 studiepunten voor een bachelorscriptie gebaseerd op enkel literatuuronderzoek :? Dat is best wel pittig. :?

Wilders een fascist noemen met een wetenschappelijke onderbouwing is natuurlijk wel weer mooi. Het is een aanzetje om de discussie over de PVV naar een wat hoger plan te tillen. De powned.nl en telegraaf.nl reacties waar rechts/links elkaar tegenkomen doen pijn aan je ogen. Daar valt niet zinnig op te reageren.

Vroeger was de academische wereld een uitgelezen plek waar dit discussies werden uitgevochten door verschillende studenten en docenen. De sociale (en dit geval historische?) wetenschappen geven de ruimte om wel beargumenteerd kritiek op maatschappelijke fenomenen en op elkaar te leveren. Daar mag best meer gebruik van worden gemaakt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:36:58 #71
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_106527759
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:21 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Ik ook niet, heb ook nog college gehad van dhr. De Ruiter en vind het een fijne vent. Had graag achter 'm willen staan, maar na het lezen van de scriptie kan ik dat niet meer. Zijn academische geloofwaardigheid is er bij mij wel af. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_106528041
Na 3/4 wist ik het wel.

Overigens hier en daar wat rammelend Engels-zinsbouw.

Waarom in hemelsnaam een 10 hiervoor?

Die 10 zegt , naar mijn mening , veel meer over de politieke mening-voorkeur van schrijver en beoordeling.

Op de , bij sommige anti PVV heersende sentimenten meeliften.

Hij heeft nu ook even z'n 10 minuten wereldfaam.

quote:
4. The PVV is a fascist party and its leader Geert Wilders is a fascist.

This is my bachelor’s thesis. In this essay I have endeavored to clarify, to
myself and to my readers, something in serious need of clarification. My
only hope is that I have succeeded in doing so.
Grote knul.
pi_106528162
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:46 schreef DrMabuse het volgende:
Na 3/4 wist ik het wel.

Overigens hier en daar wat rammelend Engels-zinsbouw.

Waarom in hemelsnaam een 10 hiervoor?

Die 10 zegt , naar mijn mening , veel meer over de politieke mening-voorkeur van schrijver en beoordeling.

Op de , bij sommige anti PVV heersende sentimenten meeliften.

Hij heeft nu ook even z'n 10 minuten wereldfaam.

[..]

Grote knul.
Toch doet hij wat velen niet durven (want het komt je blijkbaar op bakken vol kritiek te staan). En wie weet heeft hij wel gelijk? Wat mij vooral opvalt is dat niemand eigenlijk durft in te gaan op de inhoud.
pi_106528257
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:50 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Toch doet hij wat velen niet durven (want het komt je blijkbaar op bakken vol kritiek te staan). En wie weet heeft hij wel gelijk? Wat mij vooral opvalt is dat niemand eigenlijk durft in te gaan op de inhoud.
Wat is die inhoud dan? (Behalve de mening dat Wilders een fascist is)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_106528267
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:50 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Dat komt omdat de inhoud an sich weinig tot niks voorstelt. De conclusie is echter nogal kenmerkend qua HBO-niveau.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')