Ik vestig mijn hoop nu op twee dingenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:57 schreef Arriviste het volgende:
Rond deze tijd is het wel moeilijker dan gemiddeld om aan een baan te komen.
Tenzij je met superieure studieresultaten bent afgestudeerd.
Vaak zat. Het scheelt hun nl. weer een nieuwe werknemer inwerken (toch een paar weken productiviteitverlies), dus als ze gewoon tevreden zijn met jou dan is jou behouden voor hun dikke winst.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:07 schreef Marktplaatsman het volgende:
[..]
Ik vestig mijn hoop nu op twee dingen
1.Ik mag bij mijn stageplaats werken (hoe vaak gebeurt dit?)
Dit!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:58 schreef 49R het volgende:
Het lijkt me dat je met zo'n studie in combinatie met de Chinese taal toch wel een leuke job moet kunnen vinden!
Je bent arbeidsongeschikt/ gehandicapt?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:46 schreef Marktplaatsman het volgende:
Hoor dat je trouwens heel snel een WAJONG uitkering krijgt toegewezen dus kan altijd dat nog aanvragen mocht ik geen werk kunnen vinden.
Lijkt me niet.. naar cijfers oid wordt vaak niet eens gevraagdquote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:57 schreef Arriviste het volgende:
Nee maar misschien heeft de economische crisis zo'n groot effect op mij dat ik tegen die tijd mentaal niet meer helemaal stabiel benquote:Op zaterdag 7 januari 2012 01:21 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Je bent arbeidsongeschikt/ gehandicapt?
Bij vacatures staan altijd eisen die onhaalbaar zijn. Toen ik een baan zocht, keek ik alleen of de funtie mij aansprak en of ik de juiste diploma's had. De rest is onzin en hoef je niet naar te kijken. Laat je daar niet door afschrikken.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:46 schreef Marktplaatsman het volgende:
Het duurt wel nog even voordat ik afstudeer maar ik ben alvast aan het oriënteren op vacaturesites en het verbaasd me wat voor absurde eisen er worden gesteld aan starterfuncties. Ik zie bijna geen een vacature waar ze niet om minstens 2-5 jaar relevante werkervaring vragen en vervolgens een startersalaris bieden. Verder ben ik al 2 maanden bezig met het vinden van een bijbaan zonder succes
Ik doe trouwens een studie die zich richt op handel met Azië (HBO) en omdat ik vloeiend chinees kan, kan ik ook eventueel nog in China een baan vinden maar dat doe ik liever voor een Europees bedrijf dan dat ik er zelfstandig naar toe ga. Of ik moet tijdens mijn studie nog een soort van netwerk opbouwen
Hoor dat je trouwens heel snel een WAJONG uitkering krijgt toegewezen dus kan altijd dat nog aanvragen mocht ik geen werk kunnen vinden.
Ligt aan het type bedrijf waar je solliciteert. Ik heb tot nu toe 7 van de 10 keer mijn cijferlijst moeten insturen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 01:22 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Lijkt me niet.. naar cijfers oid wordt vaak niet eens gevraagd
Nee, vooral tegenwoordig niet meer.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:46 schreef Marktplaatsman het volgende:
Het duurt wel nog even voordat ik afstudeer maar ik ben alvast aan het oriënteren op vacaturesites en het verbaasd me wat voor absurde eisen er worden gesteld aan starterfuncties. Ik zie bijna geen een vacature waar ze niet om minstens 2-5 jaar relevante werkervaring vragen en vervolgens een startersalaris bieden. Verder ben ik al 2 maanden bezig met het vinden van een bijbaan zonder succes
Ik doe trouwens een studie die zich richt op handel met Azië (HBO) en omdat ik vloeiend chinees kan, kan ik ook eventueel nog in China een baan vinden maar dat doe ik liever voor een Europees bedrijf dan dat ik er zelfstandig naar toe ga. Of ik moet tijdens mijn studie nog een soort van netwerk opbouwen
Uiteindelijk draait het om inkomsten en zie maar eens om betaalde klanten te vinden als je geen werkervaring of referenties hebt.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 11:59 schreef El_Liberaliste het volgende:
En btw: Eigen bedrijf beginnen kan ALTIJD natuurlijk, dus werkeloos zijn hoeft nooit.
True, maar niets verplicht je om een bedrijf te beginnen in de business waar je voor bent opgeleid. Dat is juist het mooie!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:07 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Uiteindelijk draait het om inkomsten en zie maar eens om betaalde klanten te vinden als je geen werkervaring of referenties hebt.
Hoe heb je vloeiend Chinees leren schrijven en spreken dan?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:46 schreef Marktplaatsman het volgende:
Niet als je beta studie hebt gedaanquote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:57 schreef Arriviste het volgende:
Maar dan verdien je permanent minder dan salesboys die niet zo veel kunnen maar wel beter in onderhandelen zijn.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:52 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Niet als je beta studie hebt gedaan
Inderdaad ja. Beta's verdienen geen kloot. Zo ken ik iemand die Geologie heeft gestudeerdquote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:55 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Maar dan verdien je permanent minder dan salesboys die niet zo veel kunnen maar wel beter in onderhandelen zijn.
Alsof alles alleen om geld draait. Ik heb nog nooit zonder werk gezeten, maar vraag dan ook niet om de hoofdprijsquote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:55 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Maar dan verdien je permanent minder dan salesboys die niet zo veel kunnen maar wel beter in onderhandelen zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |