abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106509398
Het duurt wel nog even voordat ik afstudeer maar ik ben alvast aan het oriënteren op vacaturesites en het verbaasd me wat voor absurde eisen er worden gesteld aan starterfuncties. Ik zie bijna geen een vacature waar ze niet om minstens 2-5 jaar relevante werkervaring vragen en vervolgens een startersalaris bieden. Verder ben ik al 2 maanden bezig met het vinden van een bijbaan zonder succes

Ik doe trouwens een studie die zich richt op handel met Azië (HBO) en omdat ik vloeiend chinees kan, kan ik ook eventueel nog in China een baan vinden maar dat doe ik liever voor een Europees bedrijf dan dat ik er zelfstandig naar toe ga. Of ik moet tijdens mijn studie nog een soort van netwerk opbouwen

Hoor dat je trouwens heel snel een WAJONG uitkering krijgt toegewezen dus kan altijd dat nog aanvragen mocht ik geen werk kunnen vinden. :P
pi_106509940
Rond deze tijd is het wel moeilijker dan gemiddeld om aan een baan te komen.

Tenzij je met superieure studieresultaten bent afgestudeerd.
pi_106510009
Het lijkt me dat je met zo'n studie in combinatie met de Chinese taal toch wel een leuke job moet kunnen vinden! Alleen lijkt het me niet dat je dat vind op de eerste de beste vacature site.

Orienteer je eens op headhunters die zich richten op tweetalige kandidaten!
pi_106510126
ja klopt je moet gewoon zeggen dat je onrustig en druk bent en niet goed kan concentreren. want met een adhd diagnose kan je in aanmerking komen voor een wajong regeling
pi_106510475
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 23:57 schreef Arriviste het volgende:

Ik vestig mijn hoop nu op twee dingen

1.Ik mag bij mijn stageplaats werken (hoe vaak gebeurt dit?)
2.Ik schrijf een scriptie die een bedrijf aanspreekt
pi_106510716
:9 Bij mijn ex-stage bedrijf hebben ze laatst nog 2 HBO-ers aangenomen die ongeveer het zelfde doen als jij.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 00:32:48 #7
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_106511531
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 00:07 schreef Marktplaatsman het volgende:

[..]

Ik vestig mijn hoop nu op twee dingen

1.Ik mag bij mijn stageplaats werken (hoe vaak gebeurt dit?)
Vaak zat. Het scheelt hun nl. weer een nieuwe werknemer inwerken (toch een paar weken productiviteitverlies), dus als ze gewoon tevreden zijn met jou dan is jou behouden voor hun dikke winst.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 23:58 schreef 49R het volgende:
Het lijkt me dat je met zo'n studie in combinatie met de Chinese taal toch wel een leuke job moet kunnen vinden!
Dit!
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_106513358
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 23:46 schreef Marktplaatsman het volgende:
Hoor dat je trouwens heel snel een WAJONG uitkering krijgt toegewezen dus kan altijd dat nog aanvragen mocht ik geen werk kunnen vinden. :P
Je bent arbeidsongeschikt/ gehandicapt?
pi_106513382
quote:

Lijkt me niet.. naar cijfers oid wordt vaak niet eens gevraagd
pi_106515148
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 01:21 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Je bent arbeidsongeschikt/ gehandicapt?
Nee maar misschien heeft de economische crisis zo'n groot effect op mij dat ik tegen die tijd mentaal niet meer helemaal stabiel ben
pi_106515784
Oei, ik hoor hele slechte verhalen over Azie studies van HBO.
pi_106517839
quote:
Het duurt wel nog even voordat ik afstudeer maar ik ben alvast aan het oriënteren op vacaturesites en het verbaasd me wat voor absurde eisen er worden gesteld aan starterfuncties. Ik zie bijna geen een vacature waar ze niet om minstens 2-5 jaar relevante werkervaring vragen en vervolgens een startersalaris bieden. Verder ben ik al 2 maanden bezig met het vinden van een bijbaan zonder succes

Ik doe trouwens een studie die zich richt op handel met Azië (HBO) en omdat ik vloeiend chinees kan, kan ik ook eventueel nog in China een baan vinden maar dat doe ik liever voor een Europees bedrijf dan dat ik er zelfstandig naar toe ga. Of ik moet tijdens mijn studie nog een soort van netwerk opbouwen

Bij vacatures staan altijd eisen die onhaalbaar zijn. Toen ik een baan zocht, keek ik alleen of de funtie mij aansprak en of ik de juiste diploma's had. De rest is onzin en hoef je niet naar te kijken. Laat je daar niet door afschrikken.
Nu stel ik vacatureteksten soms op en vraag ook de onhaalbare dingen, dat hoort erbij.

Dat laatste zou ik nooit doen, net zoals een uitkering aanvragen. Zogauw een bedrijf door hebt dat je een uitkering had (tenzij dat je echt ziek bent) is je carriere voorbij. Het bedrijf waar ik werk zal nooit een bijstandstrekker aannemen, er zijn namelijk zat baantjes te vinden bij uitzendburos voor hoger opgeleide mensen. Het is absuluut NOT DONE om dingen niet te doen omdat je vind dat je te hoog bent opgeleid.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_106518376
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 01:22 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Lijkt me niet.. naar cijfers oid wordt vaak niet eens gevraagd
Ligt aan het type bedrijf waar je solliciteert. Ik heb tot nu toe 7 van de 10 keer mijn cijferlijst moeten insturen.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 10:28:10 #14
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_106518451
Zelfs mét die 5 jaar werkervaring is het momenteel niet echt makkelijk om iets te vinden :').
pi_106519808
quote:

Nee, vooral tegenwoordig niet meer.
pi_106519828
Hangt van je studierichting af.

edit: ik ken iemand die gepromoveerde psychologe is. Ze kan geen baan vinden en is daarom iets anders gaan studeren. :)
pi_106520064
Een vriend van mij heeft hbo recht een jaar geleden gehaald en werkt nog steeds bij de bloemenveiling tussen de Polen, een vriendin heeft een half jaar geleden geen contractverlenging gehad in een hbo-functie op logistiek en is ook nog hard op zoek.

Zelf heb ik niet het idee dat ik lastig aan een baan kom omdat ik af en toe aanbiedingen krijg en ook met stages (eigen netwerk) altijd snel wat had. (hbo communicatie)

Ik denk dat de sector waarin je zit dus vrij belangrijk is.
pi_106520092
En btw: Eigen bedrijf beginnen kan ALTIJD natuurlijk, dus werkeloos zijn hoeft nooit.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 12:07:11 #19
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_106520264
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 11:59 schreef El_Liberaliste het volgende:
En btw: Eigen bedrijf beginnen kan ALTIJD natuurlijk, dus werkeloos zijn hoeft nooit.
Uiteindelijk draait het om inkomsten en zie maar eens om betaalde klanten te vinden als je geen werkervaring of referenties hebt.
pi_106520359
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:07 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Uiteindelijk draait het om inkomsten en zie maar eens om betaalde klanten te vinden als je geen werkervaring of referenties hebt.
True, maar niets verplicht je om een bedrijf te beginnen in de business waar je voor bent opgeleid. Dat is juist het mooie!
  zaterdag 7 januari 2012 @ 12:42:15 #21
364131 Kapitalist.
Enjoy capitalism
pi_106521069
quote:

Hoe heb je vloeiend Chinees leren schrijven en spreken dan?
pi_106521306
quote:

Niet als je beta studie hebt gedaan _O_
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_106521360
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:52 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Niet als je beta studie hebt gedaan _O_
Maar dan verdien je permanent minder dan salesboys die niet zo veel kunnen maar wel beter in onderhandelen zijn.
pi_106521568
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:55 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Maar dan verdien je permanent minder dan salesboys die niet zo veel kunnen maar wel beter in onderhandelen zijn.
Inderdaad ja. Beta's verdienen geen kloot. Zo ken ik iemand die Geologie heeft gestudeerd :') Echt fail. Hij verdient nu, als starter, slechts 6k p.m. bij Shell. ;(
  zaterdag 7 januari 2012 @ 13:06:17 #25
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106521616
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:55 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Alsof alles alleen om geld draait. Ik heb nog nooit zonder werk gezeten, maar vraag dan ook niet om de hoofdprijs
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')