Jij zegt dat een winkel (en dit geval MM/Saturn) een enorme marge heeft, dan lijkt het mij dat je enige kennis van zaken hebt. Blijkbaar lul je dus maar wat in de ruimte.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:19 schreef Downstar het volgende:
[..]
Dat is een vraag van niets, elk product(groep) heeft natuurlijk zo zijn eigen marges, de 1 natuurlijk wat lager als een ander..
Daarnaast is het natuurlijk maar de vraag hoeveel ze ook daadwerkelijk verkopen, een winst die ze maken kan ik natuurlijk niet vertellen..
Het was een grapje hoor.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Lol, die 'paar euro' is dus een aantal maal goedkoper en ketens als de mediamarkt bestellen diezelfde producten ook gewoon in China. Enige dat jij dus doet is dubbel betalen voor een nederlandse tussenhandel.
En doe gelijk dat alu-hoedje maar af.
Gelukkig, helaas zijn er genoeg mensen die zo'n verwrongen gedachte-patroon hebben. Zeker op TRU & BNW.quote:
Dat is gewoon een objectief te maken constatering. Wat voor bedrijf je ook mee te maken hebt moet het boven alles winst maken. Zo werkt de kapitalistische economie.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:21 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Jij zegt dat een winkel (en dit geval MM/Saturn) een enorme marge heeft, dan lijkt het mij dat je enige kennis van zaken hebt. Blijkbaar lul je dus maar wat in de ruimte.
Ik lul niks zomaar wat in de ruimte, jij komt met directe vragen die ik niet kan beantwoorden natuurlijk.. een vraag als hoeveel netto ze overhouden is neem ik aan door niemand hier op fok te beantwoorden..quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:21 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Jij zegt dat een winkel (en dit geval MM/Saturn) een enorme marge heeft, dan lijkt het mij dat je enige kennis van zaken hebt. Blijkbaar lul je dus maar wat in de ruimte.
Een beetje medewerker van MM/Saturn kan zo alle cijfers inzien. Dus zo bijzonder is dat niet. Je kunt toch wel aangeven wat je onder veel marge verstaat? Is dat 10, 20, 30, 50%? Of nog meer? Zo moeilijk is die vraag niet hoor.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:27 schreef Downstar het volgende:
[..]
Ik lul niks zomaar wat in de ruimte, jij komt met directe vragen die ik niet kan beantwoorden natuurlijk.. een vraag als hoeveel netto ze overhouden is neem ik aan door niemand hier op fok te beantwoorden..
Zelfs als je dat zou weten dan zegt dat nog helemaal niets. Als je 100% winst maakt op een product, maar de omloopsnelheid is 5x lager dan bij een product met maar 30% dan ga je er op achteruit. Tevens spelen al de kosten die je maakt om een product te verkopen en de risico's die je als winkelier loopt een grote rol.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:27 schreef Downstar het volgende:
[..]
Ik lul niks zomaar wat in de ruimte, jij komt met directe vragen die ik niet kan beantwoorden natuurlijk.. een vraag als hoeveel netto ze overhouden is neem ik aan door niemand hier op fok te beantwoorden..
Een beetje medewerker kan dat soort dingen helemaal niet in zien, een beetje medewerker krijgt zijn opdrachten van zijn leidinggevende en krijgt zo nu en dan te horen dat de verkoopcijfers op een bepaald product wel weer wat omhoog mogen.. en dat je daardoor klanten een korting kan geven indien zelf afdingen.. en dan krijg je toch wel een flinke korting zo mocht ik TV's ongeveer een marge van 30% op houden. zo kon ik tv's van 250 normaal gesproken mee geven aan mensen voor z'n 175 euro etc.. en dat heb ik met meerdere productgroepen mee mogen maken..quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:28 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Een beetje medewerker van MM/Saturn kan zo alle cijfers inzien. Dus zo bijzonder is dat niet. Je kunt toch wel aangeven wat je onder veel marge verstaat? Is dat 10, 20, 30, 50%? Of nog meer? Zo moeilijk is die vraag niet hoor.
Wat voor wereld leeft jij in dan? Je krijgt als simpele MM medewerker echt geen gedetailleerde inzage in de cijfers. Dat krijgt geen enkele medewerker van geen enkel bedrijf.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:28 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Een beetje medewerker van MM/Saturn kan zo alle cijfers inzien. Dus zo bijzonder is dat niet. Je kunt toch wel aangeven wat je onder veel marge verstaat? Is dat 10, 20, 30, 50%? Of nog meer? Zo moeilijk is die vraag niet hoor.
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:35 schreef Alpha_Bootis het volgende:
[..]
Wat voor wereld leeft jij in dan? Je krijgt als simpele MM medewerker echt geen gedetailleerde inzage in de cijfers. Dat krijgt geen enkele medewerker van geen enkel bedrijf.
Ik merk in ieder geval dat je jullie er niet werken, dat maakt niet uit, maar praat dan geen onzin.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:33 schreef Downstar het volgende:
[..]
Een beetje medewerker kan dat soort dingen helemaal niet in zien, een beetje medewerker krijgt zijn opdrachten van zijn leidinggevende en krijgt zo nu en dan te horen dat de verkoopcijfers op een bepaald product wel weer wat omhoog mogen.. en dat je daardoor klanten een korting kan geven indien zelf afdingen.. en dan krijg je toch wel een flinke korting zo mocht ik TV's ongeveer een marge van 30% op houden. zo kon ik tv's van 250 normaal gesproken mee geven aan mensen voor z'n 175 euro etc.. en dat heb ik met meerdere productgroepen mee mogen maken..
en dat noem ik toch wel een flinke marge..
Maar genoeg over ons gekibbel over de marges, TS vroeg iets om een voorraad systeem; dus laten we het ontopic houden
Gelukkig heb jij al op een constructieve manier aangetoont dat wij er naast zitten.... oh wacht.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:37 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
[..]
Ik merk in ieder geval dat je jullie er niet werken, dat maakt niet uit, maar praat dan geen onzin.
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:25 schreef Alpha_Bootis het volgende:
[..]
Dat is gewoon een objectief te maken constatering. Wat voor bedrijf je ook mee te maken hebt moet het boven alles winst maken. Zo werkt de kapitalistische economie.
Dus het is logisch dat je er van uit gaat dat als ze je al een duur apparaat met verlies verkopen, ze die winst elders weghalen. Anders doe je zoiets gewoon niet. Je bent geen liefdadigheidsinstelling.
Ergo: standaard afdingen. Want het kan gewoon, is het niet de marge op het één is het de marge op het ander.
Ik kan moeilijk met cijfers en werkwijzen gaan lopen strooien, mijn baan is me ook wat waard.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:40 schreef Alpha_Bootis het volgende:
[..]
Gelukkig heb jij al op een constructieve manier aangetoont dat wij er naast zitten.... oh wacht.
Ik zie niet wat daar steekhoudend aan is, sterker nog, voor wat is het argument? Ik stel hier een simpele vraag (wat vinden jullie een hoge marge) en ik krijg alleen maar dit soort geneuzel. Dat de winkel genoeg marge overhoudt om te overleven snap ik ook wel, maar jullie doen het overkomen alsof er op elk product rond de 30% marge zit. Als dat zou zijn zou iedereen wel een elektronicawinkel beginnen.quote:Ik zie je bijvoorbeeld helemaal niet reageren op dit soort steekhoudende punten.
[..]
Het kost je je baan als je hier in procenten uitdrukt wat je werkgever overhoud aan verkoop?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:46 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik kan moeilijk met cijfers en werkwijzen gaan lopen strooien, mijn baan is me ook wat waard.
Jou vraag om procenten is helemaal niet boeiend. Het feit dat ze me voor 50 euro minder een apparaat verkopen dat uberhaupt maar een vijfvoud van dat bedrag kost zegt genoeg. Dat is 20% wat ze er zomaar even afhalen.quote:[..]
Ik zie niet wat daar steekhoudend aan is, sterker nog, voor wat is het argument? Ik stel hier een simpele vraag (wat vinden jullie een hoge marge) en ik krijg alleen maar dit soort geneuzel. Dat de winkel genoeg marge overhoudt om te overleven snap ik ook wel, maar jullie doen het overkomen alsof er op elk product rond de 30% marge zit. Als dat zou zijn zou iedereen wel een elektronicawinkel beginnen.
Ik gooi de cijfers van mijn werkgever niet online, zeker niet omdat dit account niet zo anoniem is als ik zou willen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:55 schreef Alpha_Bootis het volgende:
[..]
Het kost je je baan als je hier in procenten uitdrukt wat je werkgever overhoud aan verkoop?
Ik ging er niets mee aantonen, ik vind het alleen vreemd dat meedere mensen (niet alleen hier) lopen te roepen dat de MM grote marges heeft terwijl ze blijkbaar geen idee hoeveel dat dan wel niet is, dat verbaasd mij.quote:[..]
Jou vraag om procenten is helemaal niet boeiend. Het feit dat ze me voor 50 euro minder een apparaat verkopen dat uberhaupt maar een vijfvoud van dat bedrag kost zegt genoeg. Dat is 20% wat ze er zomaar even afhalen.
Hoezo moet ik dan gaan zeggen wat ik veel marge vind en wat ga je er mee aantonen?
En tuurlijk gaat niet iedereen een electronicawinkel beginnen, concurreren met de Mediamarkt en BCC kost geld. Veel geld. En dan moet je nog gaan price-matchen. Je kan met je eenzame electronicazaakje echt niet aan hetzelfde type inkoop doen als de Mediamarkt of de BCC. Dus dan bij je bijvoorbaat al de sjaak.
Dat de mediamarkt vaak producten heeft liggen die net zo veel kosten danwel meer dan bij die kleine zaakjes geeft je echter wel genoeg food four thought. De Mediamarkt betaald echt niet zo veel inkoop-per-product als Sjaaks Super Stofzuigers in schubbekutteveen doet.
Sure, maar dan wordt het voor mij ook niet makkkelijker om overtuigd te raken van jou standpunt.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:59 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik gooi de cijfers van mijn werkgever niet online, zeker niet omdat dit account niet zo anoniem is als ik zou willen.
Maar wat is de toegevoegde waarde van het zeggen van een subjectief iets als wat iemand een hoog percentage vind nadat ik je zeg dat ik zonder enige moeite, echt geen enkele moeite, een stofzuiger meekrijg met 20% prijsvermindering? (wat ik, voor de record, veel vind)quote:[..]
Ik ging er niets mee aantonen, ik vind het alleen vreemd dat meedere mensen (niet alleen hier) lopen te roepen dat de MM grote marges heeft terwijl ze blijkbaar geen idee hoeveel dat dan wel niet is, dat verbaasd mij.
Ik heb ook al eens meegemaakt dat een zelfde product in het ene filiaal een kwart duurder was dan in het andere filiaal.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 01:06 schreef Alpha_Bootis het volgende:
[..]
Sure, maar dan wordt het voor mij ook niet makkkelijker om overtuigd te raken van jou standpunt.
[..]
Maar wat is de toegevoegde waarde van het zeggen van een subjectief iets als wat iemand een hoog percentage vind nadat ik je zeg dat ik zonder enige moeite, echt geen enkele moeite, een stofzuiger meekrijg met 20% prijsvermindering? (wat ik, voor de record, veel vind)
Ze moeten het dan ergens niet slecht doen anders doe je dat gewoon niet.
Nogmaals, commercieel bedrijf enzo.
En nogmaals dit is geen uitzondering. Het lukt me in meerdere of mindere mate vaker, iedereen om me heen die een beetje bijdehant gebekt is doet het, en wellicht meer mensen die ik niet ken die niet op hun achterhoofd zijn gedonderd doen het. Het gaat dus niet om 1 stofzuiger die verkocht wordt aan 1 persoon.
Dus ik zie niet waarom ik zou moeten weten wat de exacte marges zijn om toch te kunnen stellen dat ze voldoende ruimte hebben om mee te spelen?
Ik kan je wel vertellen dat bijna elke medewerker in het systeem sowieso de marges terug kan vinden, de omzet, etc. Daarbij wordt in sommige vestigingen ook jaarlijks de nettoresultaten gepresenteerd.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 01:06 schreef Alpha_Bootis het volgende:
[..]
Sure, maar dan wordt het voor mij ook niet makkkelijker om overtuigd te raken van jou standpunt.
Omdat ik het idee dat jullie denken dat Media Markt (of een BCC wat mij betreft) genoeg ruimte heeft om met flinke kortingen te strooien aan iedereen, als je ziet wat er onder aan de streep overblijft houdt dat zeker niet over. Ik vraag ook geen exacte marges, ik vraag me simpelweg af wat jullie veel vinden (ik snap echt niet wat er moeilijk is aan deze vraag). Laat me het in ieder geval zo zeggen. In deze branche (algemeen dus) zul je onder aan de streep nog geen 10% overhouden.quote:[..]
Maar wat is de toegevoegde waarde van het zeggen van een subjectief iets als wat iemand een hoog percentage vind nadat ik je zeg dat ik zonder enige moeite, echt geen enkele moeite, een stofzuiger meekrijg met 20% prijsvermindering?
Ze moeten het dan ergens niet slecht doen anders doe je dat gewoon niet.
Nogmaals, commercieel bedrijf enzo.
En nogmaals dit is geen uitzondering. Het lukt me in meerdere of mindere mate vaker, iedereen om me heen die een beetje bijdehant gebekt is doet het, en wellicht meer mensen die ik niet ken die niet op hun achterhoofd zijn gedonderd doen het. Het gaat dus niet om 1 stofzuiger die verkocht wordt aan 1 persoon.
Dus ik zie niet waarom ik zou moeten weten wat de exacte marges zijn om toch te kunnen stellen dat ze voldoende ruimte hebben om mee te spelen?
Dat zou zomaar kunnen. Volgens mij werken ze op Franchisebasis. Daarom hebben ze op hun website e.d. ook niet zo mieters vaak harde prijzen en een inventaris staan.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 01:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik heb ook al eens meegemaakt dat een zelfde product in het ene filiaal een kwart duurder was dan in het andere filiaal.
Ga je toch met cijfers gooienquote:Op zaterdag 7 januari 2012 01:12 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik kan je wel vertellen dat bijna elke medewerker in het systeem sowieso de marges terug kan vinden, de omzet, etc. Daarbij wordt in sommige vestigingen ook jaarlijks de nettoresultaten gepresenteerd.
[..]
Omdat ik het idee dat jullie denken dat Media Markt (of een BCC wat mij betreft) genoeg ruimte heeft om met flinke kortingen te strooien aan iedereen, als je ziet wat er onder aan de streep overblijft houdt dat zeker niet over. Ik vraag ook geen exacte marges, ik vraag me simpelweg af wat jullie veel vinden (ik snap echt niet wat er moeilijk is aan deze vraag). Laat me het in ieder geval zo zeggen. In deze branche (algemeen dus) zul je onder aan de streep nog geen 10% overhouden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |