abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106502848

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie is Laura?
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? :? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) ontvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht?
En who de fok is mister Mercer?! :?

En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Reden genoeg dus voor deze geanimeerde discussie! :Y

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:

avatar.png BabeWatcher ("Laura is fantasties! *O* ")

xc0ysg.jpg spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),

noiconn.png Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")

disana2.jpg Disana ("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor! :P ")

wereldbol1.JPG livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")

noiconn.png svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)

Mexklein.jpg RobertoCarlos, tevens maker van de OP ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")

noiconn.png wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")

noiconn.png Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!! :N ")

wksp3c.JPG sp3c ("owja ik mod dit hele spektakel")

zoso.jpg Spijkerbroek ("Ach, ze heeft ook de motor nog.")

Tide.jpg Tide (" http://solozeilster.hyves.nl/ ")

Eclipse%20klein.jpg Motorboot ("Zeilersspirit zit in ieder geval in d'r bloed! ")

noiconn.png MrFoureyes ("Die Mercer mediablokkade is inderdaad onverdraaglijk!")
Topicreeks: Laura Dekker
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_106503029
Als ze nou gewoon door blijft zeilen dan heeft ze dat record ook, plus de topics hier kunnen door blijven gaan. :D
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_106503537
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 21:46 schreef Trommeldaris het volgende:
Als ze nou gewoon door blijft zeilen dan heeft ze dat record ook, plus de topics hier kunnen door blijven gaan. :D
Laura zou nog een snelheidsrecord kunnen proberen. 8 maart vertrekken en nog in 2012 terugkeren van haar volgende rondtocht. Of samen met Abby en Jessica iets gaan doen.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_106503811
Of ze doet hetzelfde rondje nog een keer, maar nu de andere kant op: weer een record.
Gaan we nu alle mogelijke records opnoemen? Dan komen we wel aan de 100 topics (en nog voordat ze in Sint Maarten is). :{
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 22:49:15 #5
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_106506538
Ik ben ervoor dat ze eeuwig blijft doorzeilen, als een vliegende Nieuw Zeelander. De Hollanders hadden Van der Decken (uit Terneuzen overigens, dat is vlak bij Brouwershaven), en de Nieuw Zeelanders hebben Dekker. Dat isl al het eerste record. Daarnaast krijgt ze dan ook nog het grootste en meest positieve gastenboek. Dat zijn er dus al twee.

En wij kunnen hier eeuwig doorgaan met dit topic - dat wordt dan een record voor het langslopende topic.

Drie stuks dus!

Voor degenen die Van der Decken niet kennen:

"Volgens Marryats verhaal verlaat Kapitein Van der Decken op paasmorgen tegen de zin van zijn vrouw de haven van Terneuzen, op weg naar Oost-Indië. Bij de Kaap de Goede Hoop komt hij in grote stormen terecht die negen weken aanhouden. Van der Decken probeert tevergeefs de Kaap te passeren. De volledig uitgeputte bemanning smeekt hem terug te keren naar de Tafelbaai om daar beter weer af te wachten. Willem van der Decken weigert en gooit in zijn wilde drift de stuurman overboord. Terwijl hij dit doet roept Van der Decken: "God of de Duivel de Kaap vaar ik om, al moet ik varen tot het laatste oordeel !" Sindsdien zwerft het spookschip tegen de wind in over de wereldzeeën. De bemanning is dood en verricht zwijgend haar taken, zonder antwoord te geven aan de kapitein. Kapitein Van der Decken moest blijven leven. Hij staat aan het roer en brengt ongeluk en verderf aan ieder schip dat hij tegenkomt."

bron: www.terneuzen.com

[ Bericht 20% gewijzigd door MrFoureyes op 07-01-2012 10:39:07 ]
  zaterdag 7 januari 2012 @ 01:12:37 #6
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_106513018
Een nonstop topic? Een solo nonstop topic lukt niet meer... ;)
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  Moderator zaterdag 7 januari 2012 @ 01:18:59 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106513244
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 22:49 schreef MrFoureyes het volgende:
De Hollanders hadden Van der Decken (uit Terneuzen overigens, dat is vlak bij Brouwershaven), en de Nieuw Zeelanders hebben Dekker.

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 02:56:45 #8
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_106516314
Laura op de duitse tv vanaf 9:53 tot 11:48

http://www.sat1.de/news/v(...)012_255894/index.php
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
pi_106516846
Ik krijg een internal error code #15.
Wat wordt er gezegd?
  zaterdag 7 januari 2012 @ 03:49:27 #10
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_106517008
Laura is een baas en een top-onderneemster. Chapeau voor haar wereldrecord als jongste solozeilster.

Het zou me niks verbazen als ze ooit een grootbedrijf opent in Nieuw Zeeland en superrijk wordt. Want de skills die ze nu op reis leert zullen bij haar altijd blijven, meer zo dan enige beperkende schoolopleiding. Bovendien gaat ze goed om met kritiek.

Ik kan me deels in haar kritiek over Nederland vinden, mensen willen niet dat je anders denkt. Anders word je zonder pardon keihard de grond in gestampt.

Zal leuk zijn als we haar kunnen blijven volgen in Nieuw Zeeland. Succes met je nieuw thuisland, Laura O+ :W
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
pi_106517123
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 03:49 schreef dikkebroekzak het volgende:
Laura is een baas en een top-onderneemster.
Ze onderneemt iets. Dat is iets anders dan een ondernemer.
quote:
Chapeau voor haar wereldrecord als jongste solozeilster.
Het is geen record.
quote:
Het zou me niks verbazen als ze ooit een grootbedrijf opent in Nieuw Zeeland en superrijk wordt. Want de skills die ze nu op reis leert zullen bij haar altijd blijven, meer zo dan enige beperkende schoolopleiding.
Ja, want solo varen staat gelijk aan een miljoenenbedrijf starten/leiden. _O-
quote:
Bovendien gaat ze goed om met kritiek.
_O-
quote:
Ik kan me deels in haar kritiek over Nederland vinden, mensen willen niet dat je anders denkt. Anders word je zonder pardon keihard de grond in gestampt.
Mensen in Nederland vinden het prima als je anders denkt. Als je goede ideeen hebt, moet je die vooral ten uitvoer brengen. De vraag is of het een goed idee was om de wereld solo rond te varen. En ook in andere landen dan Nederland wordt er met argwaan gekeken naar ideeen die niet goed uitgewerkt zijn en waar allerlei vraagtekens bij staan.
quote:
Zal leuk zijn als we haar kunnen blijven volgen in Nieuw Zeeland. Succes met je nieuw thuisland, Laura O+ :W
En daar ben ik het dan wel weer mee eens :)
  zaterdag 7 januari 2012 @ 04:30:14 #12
354945 dikkebroekzak
pi_106517263
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 04:01 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ze onderneemt iets. Dat is iets anders dan een ondernemer.

[..]

Het is geen record.

[..]

Ja, want solo varen staat gelijk aan een miljoenenbedrijf starten/leiden. _O-

[..]

_O-

[..]

Mensen in Nederland vinden het prima als je anders denkt. Als je goede ideeen hebt, moet je die vooral ten uitvoer brengen. De vraag is of het een goed idee was om de wereld solo rond te varen. En ook in andere landen dan Nederland wordt er met argwaan gekeken naar ideeen die niet goed uitgewerkt zijn en waar allerlei vraagtekens bij staan.

[..]

En daar ben ik het dan wel weer mee eens :)
Wat ben jij een cynist :N

Tuurlijk is het een record, ze is de jongste persoon ter wereld om solo te zeilen om de wereld heen. En dat ze soms een motor gebruikte diskwalificeert haar niet, dat is zelfs noodzakelijk om het gevaar te beperken in sommige zeegebieden. Dat deed trouwens die andere dame haar voorganger Abby of Jessica die alsnog het record haalde. En bovendien heeft ze alleen maar met haar vader aan boord gevaren van NL tot Gibraltar. Daar vandaan deed ze het solo en nu gaat ze straks aankomen in St. maarten waardoor ze meer dan eenmaal de wereld om gevaren zou hebben.

En al is het niet technisch gesproken een record dan nog wel een topprestatie. Veel meer dan wat vele jaloerse, bekrompen zolderbewoners hier ooit zullen kunnen zeggen. :W

En je hoeft je niet aangesproken te voelen als ik NL op dit punt bekritiseer, het geldt overal ter wereld maar meer zo in NL. Mensen zijn gewoon geindoctrineerd om in hokjes te denken. Omdat NL zo klein is.

Daarnaast is NZ een ideale vakantiespot en waterland. Ze kan veel kennis opdoen voor een carriere als zeilster omdat die mensen kennen het water als geen ander.

Beetje triest om zo een 16 jarige meisje af te kraken.

:{
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  zaterdag 7 januari 2012 @ 04:46:21 #13
354945 dikkebroekzak
pi_106517324
Dit is wat Laura zelf over haar "record" zegt.

quote:
Toen ik 10 was en mijn wereldreis echt begon voor te bereiden had ik nog nooit van een Jessica, Abby , zac of Mike gehoord.Wel grappig is dat iedereen mij met hen vergelijkt.Jessica, Abby, zac en Mike probeerde iets totaal anders dan ik. Zij probeerde non-stop rond de wereld te zeilen. Ik dus niet. Ik ontwijk de storm seizoenen en wil bovendien graag wat van de wereld zien en leren. Waardoor mijn reis 2 jaar duurt. Ik kan nu niet verder omdat ik dan bij Thaïti weer zou moeten wachten. En dan lig ik liever hier.Kortom ik probeer dus eigenlijk een ander record te halen dan Jessica, Abby, Zac en Mike. Mijn reis is beter te vergelijken met die van Tania Aebi en Robin lee Graham . Tania was 18jaar oud en zeilde tussen 1985 en 1987 de wereld rond. Zij vloog onderweg ook naar huis en kreeg geregeld familiebezoeken. Dat maakt voor het record dus niks uit. Haar record is helaas niet erkend omdat ze 1 dag iemand meegenomen heeft op haar boot in de westelijke richting en dat niet teruggevaren is. Robin was 16 jaar oud en zeilde tussen 1965 en 1970 rond in een 24 foot boot. Maar beide hebben ze het wel gedaan zonder GPS en de tegenwoordige apparatuur. Bovendien had Tania geen zeilervaring toen ze vertrok vanuit new York. Dit schrijf ik omdat ik wel eens tehoren krijg dat ik beter niet naar de HISWA kan komen omdat dat mijn record in gevaar zou brengen. Dat hoor ik zo vaak dat ik er nu even op in wou gaan. Mijn record word sowieso al niet erkend als een echt record. Het guinnis book doet namelijk niet meer aan leeftijd records.

Het is trouwens erg grappig om reacties op internet te lezen. Voordat ik uit Nederland vetrok was iedereen van mening dat mijn reis gevaarlijk is en dat ik gestoord ben. Nu lees ik dat een baby dit ook kan en dat ik een vakantiereis maak??? Mensen: Zoek eerst uit waarover u oordeelt. Negatieve reacties ontvang ik met open armen maar ze moeten op waarheid gebaseerd zijn en goed onderbouwt.
Heb ik niets meer aan toe te voegen, behalve dat Laura laat blijken boven ongefundeerde kritiek te staan.

Hoe je het ook bekijkt, ze is, als ze straks op St Maarten aankomt, de jongste solozeilster die de wereld is rondgegaan.
― Albert Einstein
  zaterdag 7 januari 2012 @ 04:57:09 #14
354945 dikkebroekzak
pi_106517358
Ter clarificatie:

Lees wat Laura zelf over haar reis en "record" zegt.

Haar reis is meer te vergelijken met die van Tanya Abbey. En die heeft ook haar motor gebriuikt. (als ie het deed tenminste)
Maar inderdaad, Tanya heeft een trip van 80 mijl niet solo gevaren en heeft daarom het record van destijds niet gehaald.
Laura heeft alle afstanden alleen gezeild/gevaren

Alleen van Nederland naar Gibraltar voer ze met iem aan boord. Dat had te maken met de Nederlandse regelgeving, dat Laura toen te jong was om alleen een boot van 11 meter te mogen besturen. Maar ze is vanaf Gibraltar alleen naar St Maarten gevaren. Dus als ze straks op St Maarten aankomt heeft ze meer dan de wereld rond alleen gevaren.
― Albert Einstein
pi_106517363
Goed, dan zijn we het er over eens dat we het op bepaalde punten niet met elkaar eens zijn.
Prima :)
  zaterdag 7 januari 2012 @ 05:15:30 #16
354945 dikkebroekzak
pi_106517386
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 05:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Goed, dan zijn we het er over eens dat we het op bepaalde punten niet met elkaar eens zijn.
Prima :)
OK, misschien voor jou geen record dan maar het is toch wel een feit :W
― Albert Einstein
pi_106517409
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 05:15 schreef dikkebroekzak het volgende:
OK, misschien voor jou geen record dan maar het is toch wel een feit :W
Zoals ik al vaak gezegd heb, vind ik haar prestatie top.
Zelfs met delen gevaren met motor is het top. Ik doe het haar niet na.
Daarover verschillen we niet van mening.

Ik heb ook een record gehaald. Tot en met 2011 ben ik niet de wereld rondgevaren. Topprestatie van mij! Wil niet zeggen dat het een algemeen geaccepteerd record is.
Net als de reis van Laura. Eigen regels maken alleen een persoonlijk record, geen algemeen wereldrecord.
PS: ik kraak haar niet af. Ik geef mijn mening. Dat die bij die-hard fans niet in goede aarde valt, daar kan ik niks aan doen. Naar mijn mening zijn er veel dingen waar terecht kritiek op geuit mag worden. Maar mensen bij wie ze niks fout kan doen, kunnen die kritiek kennelijk niet aan. Lijkt een beetje op de bekrompenheid waar de criticasters van beschuldigd worden, zeg maar..
  zaterdag 7 januari 2012 @ 05:42:45 #18
354945 dikkebroekzak
pi_106517428
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 05:26 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Zoals ik al vaak gezegd heb, vind ik haar prestatie top.
Zelfs met delen gevaren met motor is het top. Ik doe het haar niet na.
Daarover verschillen we niet van mening.

Ik heb ook een record gehaald. Tot en met 2011 ben ik niet de wereld rondgevaren. Topprestatie van mij! Wil niet zeggen dat het een algemeen geaccepteerd record is.
Net als de reis van Laura. Eigen regels maken alleen een persoonlijk record, geen algemeen wereldrecord.
PS: ik kraak haar niet af. Ik geef mijn mening. Dat die bij die-hard fans niet in goede aarde valt, daar kan ik niks aan doen. Naar mijn mening zijn er veel dingen waar terecht kritiek op geuit mag worden. Maar mensen bij wie ze niks fout kan doen, kunnen die kritiek kennelijk niet aan. Lijkt een beetje op de bekrompenheid waar de criticasters van beschuldigd worden, zeg maar..
Dat doet er niets aan af. Als ik het goed begrepen heb (correct me if I'm wrong) is het bij bepaalde wedstrijden zelfs verplicht om de motor te gebruiken als je niet verder komt, omdat het anders te gevaarlijk wordt. Ik heb het niet over regeltjes, maar over het gegeven dat het onder bepaalde omstandigheden onverantwoordelijk kan zijn om de motor niet te gebruiken.

Toen de buitenboordmotor van haar dingy het even niet deed, heeft ze ook een heel eind gepeddeld!

Voor mij is Laura geen zeilmeisje maar een zeilkeizerin, zij heeft bewezen ergens voor te gaan wat vele hier niet kunnen zeggen met hun nietszeggende inhoudsloze commentaar over waanideen en zo. We zijn op deze manier weer een echte heldin kwijt.
― Albert Einstein
pi_106517465
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 05:42 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Dat doet er niets aan af. Als ik het goed begrepen heb (correct me if I'm wrong) is het bij bepaalde wedstrijden zelfs verplicht om de motor te gebruiken als je niet verder komt, omdat het anders te gevaarlijk wordt. Ik heb het niet over regeltjes, maar over het gegeven dat het onder bepaalde omstandigheden onverantwoordelijk kan zijn om de motor niet te gebruiken.
OMG! Wat snap je niet aan mijn commentaar?! Ik ZEG toch dat ik vind dat ze de reis goed doet?! Al dan niet met motor! Jeutje..
En btw, het is geen wedstrijd.
quote:
Voor mij is Laura geen zeilmeisje maar een zeilkeizerin,
Da's mooi voor je! ^O^
quote:
zij heeft bewezen ergens voor te gaan wat vele hier niet kunnen zeggen met hun nietszeggende inhoudsloze commentaar over waanideen en zo. We zijn op deze manier weer een echte heldin kwijt.
Ach, heldin.. Ik vind dat meisje dat vorig jaar (?) in haar uppie een paar aso's tegenhield die een treinconducteur in elkaar aan het trappen waren, een heldin.
Laura heeft een leuke reis gemaakt. Dat maakt haar geen heldin. Ook het schoppen tegen instanties maakt haar geen heldin. In tegendeel zelfs.
Ze is een meisje dat goed kan zeilen, en dat koppig genoeg was om te gaan varen. Dat noem ik geen heldin, maar da's een kwestie van definitie van "heldin" uiteraard.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 06:33:52 #20
354945 dikkebroekzak
pi_106517482
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 06:19 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

OMG! Wat snap je niet aan mijn commentaar?! Ik ZEG toch dat ik vind dat ze de reis goed doet?! Al dan niet met motor! Jeutje..
En btw, het is geen wedstrijd.

[..]

Da's mooi voor je! ^O^

[..]

Ach, heldin.. Ik vind dat meisje dat vorig jaar (?) in haar uppie een paar aso's tegenhield die een treinconducteur in elkaar aan het trappen waren, een heldin.
Laura heeft een leuke reis gemaakt. Dat maakt haar geen heldin. Ook het schoppen tegen instanties maakt haar geen heldin. In tegendeel zelfs.
Ze is een meisje dat goed kan zeilen, en dat koppig genoeg was om te gaan varen. Dat noem ik geen heldin, maar da's een kwestie van definitie van "heldin" uiteraard.
Ok ik bedoelde meer de andere posters die met allerlei onbewezen 'feitjes' op de proppen komen. Ik snap dat jij redelijk bent. We hebben pagina's lang reacties in de reeks van mensen met vreemde persoonlijke motieven. Ik laat het daarbij.

Tuurlijk mag je kritiek geven. Kritiek geven en accepteren, dat siert de mens.

Maar we moeten niet vergeten dat Laura alleen maar 16 jaar is, dus is het voor haar een soort leerervaring. Al doet ze wel dingen hier en daar fout, dan nog is het niet eerlijk wanneer een hele grote groep volwassen forumlui alles op haar zo mikt. ;)

Dat was het enige. Blij dat je mijn punten kon waarderen ;)
― Albert Einstein
pi_106517487
Respect voor Laura _O_ . Record of geen record, toen jij 13 was zat je waarschijnlijk elke avond als een kutje thuis op de bank
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_106517503
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 06:33 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Ok ik bedoelde meer de andere posters die met allerlei onbewezen 'feitjes' op de proppen komen.
Ach, er zijn hier ook een aantal Laura-adepten die allerlei onbewezen 'feitjes' posten.
quote:
Ik snap dat jij redelijk bent.
Ik ben altijd redelijk *kuch* ;)
quote:
Maar we moeten niet vergeten dat Laura alleen maar 16 jaar is, dus is het voor haar een soort leerervaring. Al doet ze wel dingen hier en daar fout, dan nog is het niet eerlijk wanneer een hele grote groep volwassen forumlui alles op haar zo mikt. ;)

Dat was het enige. Blij dat je mijn punten kon waarderen ;)
Wat de meesten hier als grootste probleem van Laura zien, is het constante gedraai en het vertellen van dingen, die aantoonbaar leugens zijn. Maar ja, dit heeft ze van haar vader, die is er ook heel goed in. Zijzelf ziet waarschijnlijk helemaal niet dat ze dit doet, juist omdat ze er te dicht op zit. Wij zitten er wat verder vandaan en kunnen dus ook alles in perspectief zien. En er zijn toch heel wat gaten in haar verhaal.
En of het eerlijk is dat velen hier negatieve dingen zeggen? Vanaf het moment dat ze in het nieuws kwam, was ze een openbare figuur, en daarover wordt gesproken. Ze heeft er zelf voor gekozen een openbare figuur te worden door deze tocht te willen maken. Een consequentie daarvan is dat ze bekend werd, of ze zich daar nu bewust van was of niet. Haar vader had haar eigenlijk moeten zeggen dat dit een consequentie was, maar die zag alleen de positieve kanten en zag kranten al jubelend grootse koppen schrijven en extra journaals op tv. Breaking News op CNN enzo. Tja, de realiteit is toch een beetje anders dan Dick's fantasie.

Ik vind dat we het hier nog redelijk beschaafd houden. Lees de commentaren op het laatste artikel op nu.nl bijvoorbeeld eens. Hier wordt tenminste nog gediscussieerd en gepoogd de waarheid te vinden.

Uiteraard waardeer ik je standpunt. Ik waardeer ieders standpunt. Of ik het er mee eens ben, is een tweede ;)
pi_106517505
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 06:37 schreef Stokstaart het volgende:
Respect voor Laura _O_ . Record of geen record, toen jij 13 was zat je waarschijnlijk elke avond als een kutje thuis op de bank
Net als Laura dus?
pi_106518329
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 05:42 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Toen de buitenboordmotor van haar dingy het even niet deed, heeft ze ook een heel eind gepeddeld!

Voor mij is Laura geen zeilmeisje maar een zeilkeizerin, zij heeft bewezen ergens voor te gaan wat vele hier niet kunnen zeggen met hun nietszeggende inhoudsloze commentaar over waanideen en zo. We zijn op deze manier weer een echte heldin kwijt.
Je krijgt nogal een harde tak van zeikmeisje Laura hé :')

Solozeiltrip rond de wereld me reet overal stond pappie Dekker dit verwende kind op te wachten om te helpen met reparaties etc. als het zeikmeisje pappie even niet in de buurt had, ging ze gezellig buurten en mee eten op andere zeilboten en ook nog op groepsexcursie als het haar zo uitkwam.

Het zeikmeisje heeft zich pas echt gediskwalificeerd toen ze gestopt is met school. Want dat was de prestatie geweest. De wereld rondzeilen als puberend kutkind waar iedereen wat op aan te merken heeft maar dan toch nog even je studie afronden tijdens je reis rond de wereld.

Zodra ze aangelegd heeft en Guppy de mottenballen ingaat is iedereen het zeikmeisje binnen een maand vergeten. Let maar op. Wellicht dat je d'r nog een paar langs ziet komen in kansloze programma's zoals waku waku etc. maar daarna dooft definitief het sterrenlichtje voor het zeikmeisje :W
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
pi_106518687
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 10:14 schreef OpperTokkie het volgende:
Wellicht dat je d'r nog een paar langs ziet komen in kansloze programma's zoals waku waku
Bestaat dat nog joh?? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')