Laura zou nog een snelheidsrecord kunnen proberen. 8 maart vertrekken en nog in 2012 terugkeren van haar volgende rondtocht. Of samen met Abby en Jessica iets gaan doen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:46 schreef Trommeldaris het volgende:
Als ze nou gewoon door blijft zeilen dan heeft ze dat record ook, plus de topics hier kunnen door blijven gaan.
HAHAHAHAHAHAHAHAHA!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:49 schreef MrFoureyes het volgende:
De Hollanders hadden Van der Decken (uit Terneuzen overigens, dat is vlak bij Brouwershaven), en de Nieuw Zeelanders hebben Dekker.
Ze onderneemt iets. Dat is iets anders dan een ondernemer.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 03:49 schreef dikkebroekzak het volgende:
Laura is een baas en een top-onderneemster.
Het is geen record.quote:Chapeau voor haar wereldrecord als jongste solozeilster.
Ja, want solo varen staat gelijk aan een miljoenenbedrijf starten/leiden.quote:Het zou me niks verbazen als ze ooit een grootbedrijf opent in Nieuw Zeeland en superrijk wordt. Want de skills die ze nu op reis leert zullen bij haar altijd blijven, meer zo dan enige beperkende schoolopleiding.
quote:Bovendien gaat ze goed om met kritiek.
Mensen in Nederland vinden het prima als je anders denkt. Als je goede ideeen hebt, moet je die vooral ten uitvoer brengen. De vraag is of het een goed idee was om de wereld solo rond te varen. En ook in andere landen dan Nederland wordt er met argwaan gekeken naar ideeen die niet goed uitgewerkt zijn en waar allerlei vraagtekens bij staan.quote:Ik kan me deels in haar kritiek over Nederland vinden, mensen willen niet dat je anders denkt. Anders word je zonder pardon keihard de grond in gestampt.
En daar ben ik het dan wel weer mee eensquote:Zal leuk zijn als we haar kunnen blijven volgen in Nieuw Zeeland. Succes met je nieuw thuisland, Laura![]()
Wat ben jij een cynistquote:Op zaterdag 7 januari 2012 04:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ze onderneemt iets. Dat is iets anders dan een ondernemer.
[..]
Het is geen record.
[..]
Ja, want solo varen staat gelijk aan een miljoenenbedrijf starten/leiden.
[..]
[..]
Mensen in Nederland vinden het prima als je anders denkt. Als je goede ideeen hebt, moet je die vooral ten uitvoer brengen. De vraag is of het een goed idee was om de wereld solo rond te varen. En ook in andere landen dan Nederland wordt er met argwaan gekeken naar ideeen die niet goed uitgewerkt zijn en waar allerlei vraagtekens bij staan.
[..]
En daar ben ik het dan wel weer mee eens
Heb ik niets meer aan toe te voegen, behalve dat Laura laat blijken boven ongefundeerde kritiek te staan.quote:Toen ik 10 was en mijn wereldreis echt begon voor te bereiden had ik nog nooit van een Jessica, Abby , zac of Mike gehoord.Wel grappig is dat iedereen mij met hen vergelijkt.Jessica, Abby, zac en Mike probeerde iets totaal anders dan ik. Zij probeerde non-stop rond de wereld te zeilen. Ik dus niet. Ik ontwijk de storm seizoenen en wil bovendien graag wat van de wereld zien en leren. Waardoor mijn reis 2 jaar duurt. Ik kan nu niet verder omdat ik dan bij Thaïti weer zou moeten wachten. En dan lig ik liever hier.Kortom ik probeer dus eigenlijk een ander record te halen dan Jessica, Abby, Zac en Mike. Mijn reis is beter te vergelijken met die van Tania Aebi en Robin lee Graham . Tania was 18jaar oud en zeilde tussen 1985 en 1987 de wereld rond. Zij vloog onderweg ook naar huis en kreeg geregeld familiebezoeken. Dat maakt voor het record dus niks uit. Haar record is helaas niet erkend omdat ze 1 dag iemand meegenomen heeft op haar boot in de westelijke richting en dat niet teruggevaren is. Robin was 16 jaar oud en zeilde tussen 1965 en 1970 rond in een 24 foot boot. Maar beide hebben ze het wel gedaan zonder GPS en de tegenwoordige apparatuur. Bovendien had Tania geen zeilervaring toen ze vertrok vanuit new York. Dit schrijf ik omdat ik wel eens tehoren krijg dat ik beter niet naar de HISWA kan komen omdat dat mijn record in gevaar zou brengen. Dat hoor ik zo vaak dat ik er nu even op in wou gaan. Mijn record word sowieso al niet erkend als een echt record. Het guinnis book doet namelijk niet meer aan leeftijd records.
Het is trouwens erg grappig om reacties op internet te lezen. Voordat ik uit Nederland vetrok was iedereen van mening dat mijn reis gevaarlijk is en dat ik gestoord ben. Nu lees ik dat een baby dit ook kan en dat ik een vakantiereis maak??? Mensen: Zoek eerst uit waarover u oordeelt. Negatieve reacties ontvang ik met open armen maar ze moeten op waarheid gebaseerd zijn en goed onderbouwt.
OK, misschien voor jou geen record dan maar het is toch wel een feitquote:Op zaterdag 7 januari 2012 05:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Goed, dan zijn we het er over eens dat we het op bepaalde punten niet met elkaar eens zijn.
Prima
Zoals ik al vaak gezegd heb, vind ik haar prestatie top.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 05:15 schreef dikkebroekzak het volgende:
OK, misschien voor jou geen record dan maar het is toch wel een feit
Dat doet er niets aan af. Als ik het goed begrepen heb (correct me if I'm wrong) is het bij bepaalde wedstrijden zelfs verplicht om de motor te gebruiken als je niet verder komt, omdat het anders te gevaarlijk wordt. Ik heb het niet over regeltjes, maar over het gegeven dat het onder bepaalde omstandigheden onverantwoordelijk kan zijn om de motor niet te gebruiken.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 05:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zoals ik al vaak gezegd heb, vind ik haar prestatie top.
Zelfs met delen gevaren met motor is het top. Ik doe het haar niet na.
Daarover verschillen we niet van mening.
Ik heb ook een record gehaald. Tot en met 2011 ben ik niet de wereld rondgevaren. Topprestatie van mij! Wil niet zeggen dat het een algemeen geaccepteerd record is.
Net als de reis van Laura. Eigen regels maken alleen een persoonlijk record, geen algemeen wereldrecord.
PS: ik kraak haar niet af. Ik geef mijn mening. Dat die bij die-hard fans niet in goede aarde valt, daar kan ik niks aan doen. Naar mijn mening zijn er veel dingen waar terecht kritiek op geuit mag worden. Maar mensen bij wie ze niks fout kan doen, kunnen die kritiek kennelijk niet aan. Lijkt een beetje op de bekrompenheid waar de criticasters van beschuldigd worden, zeg maar..
OMG! Wat snap je niet aan mijn commentaar?! Ik ZEG toch dat ik vind dat ze de reis goed doet?! Al dan niet met motor! Jeutje..quote:Op zaterdag 7 januari 2012 05:42 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Dat doet er niets aan af. Als ik het goed begrepen heb (correct me if I'm wrong) is het bij bepaalde wedstrijden zelfs verplicht om de motor te gebruiken als je niet verder komt, omdat het anders te gevaarlijk wordt. Ik heb het niet over regeltjes, maar over het gegeven dat het onder bepaalde omstandigheden onverantwoordelijk kan zijn om de motor niet te gebruiken.
Da's mooi voor je!quote:Voor mij is Laura geen zeilmeisje maar een zeilkeizerin,
Ach, heldin.. Ik vind dat meisje dat vorig jaar (?) in haar uppie een paar aso's tegenhield die een treinconducteur in elkaar aan het trappen waren, een heldin.quote:zij heeft bewezen ergens voor te gaan wat vele hier niet kunnen zeggen met hun nietszeggende inhoudsloze commentaar over waanideen en zo. We zijn op deze manier weer een echte heldin kwijt.
Ok ik bedoelde meer de andere posters die met allerlei onbewezen 'feitjes' op de proppen komen. Ik snap dat jij redelijk bent. We hebben pagina's lang reacties in de reeks van mensen met vreemde persoonlijke motieven. Ik laat het daarbij.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 06:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
OMG! Wat snap je niet aan mijn commentaar?! Ik ZEG toch dat ik vind dat ze de reis goed doet?! Al dan niet met motor! Jeutje..
En btw, het is geen wedstrijd.
[..]
Da's mooi voor je!
[..]
Ach, heldin.. Ik vind dat meisje dat vorig jaar (?) in haar uppie een paar aso's tegenhield die een treinconducteur in elkaar aan het trappen waren, een heldin.
Laura heeft een leuke reis gemaakt. Dat maakt haar geen heldin. Ook het schoppen tegen instanties maakt haar geen heldin. In tegendeel zelfs.
Ze is een meisje dat goed kan zeilen, en dat koppig genoeg was om te gaan varen. Dat noem ik geen heldin, maar da's een kwestie van definitie van "heldin" uiteraard.
Ach, er zijn hier ook een aantal Laura-adepten die allerlei onbewezen 'feitjes' posten.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 06:33 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Ok ik bedoelde meer de andere posters die met allerlei onbewezen 'feitjes' op de proppen komen.
Ik ben altijd redelijk *kuch*quote:Ik snap dat jij redelijk bent.
Wat de meesten hier als grootste probleem van Laura zien, is het constante gedraai en het vertellen van dingen, die aantoonbaar leugens zijn. Maar ja, dit heeft ze van haar vader, die is er ook heel goed in. Zijzelf ziet waarschijnlijk helemaal niet dat ze dit doet, juist omdat ze er te dicht op zit. Wij zitten er wat verder vandaan en kunnen dus ook alles in perspectief zien. En er zijn toch heel wat gaten in haar verhaal.quote:Maar we moeten niet vergeten dat Laura alleen maar 16 jaar is, dus is het voor haar een soort leerervaring. Al doet ze wel dingen hier en daar fout, dan nog is het niet eerlijk wanneer een hele grote groep volwassen forumlui alles op haar zo mikt.
Dat was het enige. Blij dat je mijn punten kon waarderen
Net als Laura dus?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 06:37 schreef Stokstaart het volgende:
Respect voor Laura. Record of geen record, toen jij 13 was zat je waarschijnlijk elke avond als een kutje thuis op de bank
Je krijgt nogal een harde tak van zeikmeisje Laura héquote:Op zaterdag 7 januari 2012 05:42 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Dat doet er niets aan af. Als ik het goed begrepen heb (correct me if I'm wrong) is het bij bepaalde wedstrijden zelfs verplicht om de motor te gebruiken als je niet verder komt, omdat het anders te gevaarlijk wordt. Ik heb het niet over regeltjes, maar over het gegeven dat het onder bepaalde omstandigheden onverantwoordelijk kan zijn om de motor niet te gebruiken.
Toen de buitenboordmotor van haar dingy het even niet deed, heeft ze ook een heel eind gepeddeld!
Voor mij is Laura geen zeilmeisje maar een zeilkeizerin, zij heeft bewezen ergens voor te gaan wat vele hier niet kunnen zeggen met hun nietszeggende inhoudsloze commentaar over waanideen en zo. We zijn op deze manier weer een echte heldin kwijt.
Bestaat dat nog joh??quote:Op zaterdag 7 januari 2012 10:14 schreef OpperTokkie het volgende:
Wellicht dat je d'r nog een paar langs ziet komen in kansloze programma's zoals waku waku
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |