Laura zou nog een snelheidsrecord kunnen proberen. 8 maart vertrekken en nog in 2012 terugkeren van haar volgende rondtocht. Of samen met Abby en Jessica iets gaan doen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:46 schreef Trommeldaris het volgende:
Als ze nou gewoon door blijft zeilen dan heeft ze dat record ook, plus de topics hier kunnen door blijven gaan.
HAHAHAHAHAHAHAHAHA!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:49 schreef MrFoureyes het volgende:
De Hollanders hadden Van der Decken (uit Terneuzen overigens, dat is vlak bij Brouwershaven), en de Nieuw Zeelanders hebben Dekker.
Ze onderneemt iets. Dat is iets anders dan een ondernemer.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 03:49 schreef dikkebroekzak het volgende:
Laura is een baas en een top-onderneemster.
Het is geen record.quote:Chapeau voor haar wereldrecord als jongste solozeilster.
Ja, want solo varen staat gelijk aan een miljoenenbedrijf starten/leiden.quote:Het zou me niks verbazen als ze ooit een grootbedrijf opent in Nieuw Zeeland en superrijk wordt. Want de skills die ze nu op reis leert zullen bij haar altijd blijven, meer zo dan enige beperkende schoolopleiding.
quote:Bovendien gaat ze goed om met kritiek.
Mensen in Nederland vinden het prima als je anders denkt. Als je goede ideeen hebt, moet je die vooral ten uitvoer brengen. De vraag is of het een goed idee was om de wereld solo rond te varen. En ook in andere landen dan Nederland wordt er met argwaan gekeken naar ideeen die niet goed uitgewerkt zijn en waar allerlei vraagtekens bij staan.quote:Ik kan me deels in haar kritiek over Nederland vinden, mensen willen niet dat je anders denkt. Anders word je zonder pardon keihard de grond in gestampt.
En daar ben ik het dan wel weer mee eensquote:Zal leuk zijn als we haar kunnen blijven volgen in Nieuw Zeeland. Succes met je nieuw thuisland, Laura![]()
Wat ben jij een cynistquote:Op zaterdag 7 januari 2012 04:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ze onderneemt iets. Dat is iets anders dan een ondernemer.
[..]
Het is geen record.
[..]
Ja, want solo varen staat gelijk aan een miljoenenbedrijf starten/leiden.
[..]
[..]
Mensen in Nederland vinden het prima als je anders denkt. Als je goede ideeen hebt, moet je die vooral ten uitvoer brengen. De vraag is of het een goed idee was om de wereld solo rond te varen. En ook in andere landen dan Nederland wordt er met argwaan gekeken naar ideeen die niet goed uitgewerkt zijn en waar allerlei vraagtekens bij staan.
[..]
En daar ben ik het dan wel weer mee eens
Heb ik niets meer aan toe te voegen, behalve dat Laura laat blijken boven ongefundeerde kritiek te staan.quote:Toen ik 10 was en mijn wereldreis echt begon voor te bereiden had ik nog nooit van een Jessica, Abby , zac of Mike gehoord.Wel grappig is dat iedereen mij met hen vergelijkt.Jessica, Abby, zac en Mike probeerde iets totaal anders dan ik. Zij probeerde non-stop rond de wereld te zeilen. Ik dus niet. Ik ontwijk de storm seizoenen en wil bovendien graag wat van de wereld zien en leren. Waardoor mijn reis 2 jaar duurt. Ik kan nu niet verder omdat ik dan bij Thaïti weer zou moeten wachten. En dan lig ik liever hier.Kortom ik probeer dus eigenlijk een ander record te halen dan Jessica, Abby, Zac en Mike. Mijn reis is beter te vergelijken met die van Tania Aebi en Robin lee Graham . Tania was 18jaar oud en zeilde tussen 1985 en 1987 de wereld rond. Zij vloog onderweg ook naar huis en kreeg geregeld familiebezoeken. Dat maakt voor het record dus niks uit. Haar record is helaas niet erkend omdat ze 1 dag iemand meegenomen heeft op haar boot in de westelijke richting en dat niet teruggevaren is. Robin was 16 jaar oud en zeilde tussen 1965 en 1970 rond in een 24 foot boot. Maar beide hebben ze het wel gedaan zonder GPS en de tegenwoordige apparatuur. Bovendien had Tania geen zeilervaring toen ze vertrok vanuit new York. Dit schrijf ik omdat ik wel eens tehoren krijg dat ik beter niet naar de HISWA kan komen omdat dat mijn record in gevaar zou brengen. Dat hoor ik zo vaak dat ik er nu even op in wou gaan. Mijn record word sowieso al niet erkend als een echt record. Het guinnis book doet namelijk niet meer aan leeftijd records.
Het is trouwens erg grappig om reacties op internet te lezen. Voordat ik uit Nederland vetrok was iedereen van mening dat mijn reis gevaarlijk is en dat ik gestoord ben. Nu lees ik dat een baby dit ook kan en dat ik een vakantiereis maak??? Mensen: Zoek eerst uit waarover u oordeelt. Negatieve reacties ontvang ik met open armen maar ze moeten op waarheid gebaseerd zijn en goed onderbouwt.
OK, misschien voor jou geen record dan maar het is toch wel een feitquote:Op zaterdag 7 januari 2012 05:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Goed, dan zijn we het er over eens dat we het op bepaalde punten niet met elkaar eens zijn.
Prima
Zoals ik al vaak gezegd heb, vind ik haar prestatie top.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 05:15 schreef dikkebroekzak het volgende:
OK, misschien voor jou geen record dan maar het is toch wel een feit
Dat doet er niets aan af. Als ik het goed begrepen heb (correct me if I'm wrong) is het bij bepaalde wedstrijden zelfs verplicht om de motor te gebruiken als je niet verder komt, omdat het anders te gevaarlijk wordt. Ik heb het niet over regeltjes, maar over het gegeven dat het onder bepaalde omstandigheden onverantwoordelijk kan zijn om de motor niet te gebruiken.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 05:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zoals ik al vaak gezegd heb, vind ik haar prestatie top.
Zelfs met delen gevaren met motor is het top. Ik doe het haar niet na.
Daarover verschillen we niet van mening.
Ik heb ook een record gehaald. Tot en met 2011 ben ik niet de wereld rondgevaren. Topprestatie van mij! Wil niet zeggen dat het een algemeen geaccepteerd record is.
Net als de reis van Laura. Eigen regels maken alleen een persoonlijk record, geen algemeen wereldrecord.
PS: ik kraak haar niet af. Ik geef mijn mening. Dat die bij die-hard fans niet in goede aarde valt, daar kan ik niks aan doen. Naar mijn mening zijn er veel dingen waar terecht kritiek op geuit mag worden. Maar mensen bij wie ze niks fout kan doen, kunnen die kritiek kennelijk niet aan. Lijkt een beetje op de bekrompenheid waar de criticasters van beschuldigd worden, zeg maar..
OMG! Wat snap je niet aan mijn commentaar?! Ik ZEG toch dat ik vind dat ze de reis goed doet?! Al dan niet met motor! Jeutje..quote:Op zaterdag 7 januari 2012 05:42 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Dat doet er niets aan af. Als ik het goed begrepen heb (correct me if I'm wrong) is het bij bepaalde wedstrijden zelfs verplicht om de motor te gebruiken als je niet verder komt, omdat het anders te gevaarlijk wordt. Ik heb het niet over regeltjes, maar over het gegeven dat het onder bepaalde omstandigheden onverantwoordelijk kan zijn om de motor niet te gebruiken.
Da's mooi voor je!quote:Voor mij is Laura geen zeilmeisje maar een zeilkeizerin,
Ach, heldin.. Ik vind dat meisje dat vorig jaar (?) in haar uppie een paar aso's tegenhield die een treinconducteur in elkaar aan het trappen waren, een heldin.quote:zij heeft bewezen ergens voor te gaan wat vele hier niet kunnen zeggen met hun nietszeggende inhoudsloze commentaar over waanideen en zo. We zijn op deze manier weer een echte heldin kwijt.
Ok ik bedoelde meer de andere posters die met allerlei onbewezen 'feitjes' op de proppen komen. Ik snap dat jij redelijk bent. We hebben pagina's lang reacties in de reeks van mensen met vreemde persoonlijke motieven. Ik laat het daarbij.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 06:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
OMG! Wat snap je niet aan mijn commentaar?! Ik ZEG toch dat ik vind dat ze de reis goed doet?! Al dan niet met motor! Jeutje..
En btw, het is geen wedstrijd.
[..]
Da's mooi voor je!
[..]
Ach, heldin.. Ik vind dat meisje dat vorig jaar (?) in haar uppie een paar aso's tegenhield die een treinconducteur in elkaar aan het trappen waren, een heldin.
Laura heeft een leuke reis gemaakt. Dat maakt haar geen heldin. Ook het schoppen tegen instanties maakt haar geen heldin. In tegendeel zelfs.
Ze is een meisje dat goed kan zeilen, en dat koppig genoeg was om te gaan varen. Dat noem ik geen heldin, maar da's een kwestie van definitie van "heldin" uiteraard.
Ach, er zijn hier ook een aantal Laura-adepten die allerlei onbewezen 'feitjes' posten.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 06:33 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Ok ik bedoelde meer de andere posters die met allerlei onbewezen 'feitjes' op de proppen komen.
Ik ben altijd redelijk *kuch*quote:Ik snap dat jij redelijk bent.
Wat de meesten hier als grootste probleem van Laura zien, is het constante gedraai en het vertellen van dingen, die aantoonbaar leugens zijn. Maar ja, dit heeft ze van haar vader, die is er ook heel goed in. Zijzelf ziet waarschijnlijk helemaal niet dat ze dit doet, juist omdat ze er te dicht op zit. Wij zitten er wat verder vandaan en kunnen dus ook alles in perspectief zien. En er zijn toch heel wat gaten in haar verhaal.quote:Maar we moeten niet vergeten dat Laura alleen maar 16 jaar is, dus is het voor haar een soort leerervaring. Al doet ze wel dingen hier en daar fout, dan nog is het niet eerlijk wanneer een hele grote groep volwassen forumlui alles op haar zo mikt.
Dat was het enige. Blij dat je mijn punten kon waarderen
Net als Laura dus?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 06:37 schreef Stokstaart het volgende:
Respect voor Laura. Record of geen record, toen jij 13 was zat je waarschijnlijk elke avond als een kutje thuis op de bank
Je krijgt nogal een harde tak van zeikmeisje Laura héquote:Op zaterdag 7 januari 2012 05:42 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Dat doet er niets aan af. Als ik het goed begrepen heb (correct me if I'm wrong) is het bij bepaalde wedstrijden zelfs verplicht om de motor te gebruiken als je niet verder komt, omdat het anders te gevaarlijk wordt. Ik heb het niet over regeltjes, maar over het gegeven dat het onder bepaalde omstandigheden onverantwoordelijk kan zijn om de motor niet te gebruiken.
Toen de buitenboordmotor van haar dingy het even niet deed, heeft ze ook een heel eind gepeddeld!
Voor mij is Laura geen zeilmeisje maar een zeilkeizerin, zij heeft bewezen ergens voor te gaan wat vele hier niet kunnen zeggen met hun nietszeggende inhoudsloze commentaar over waanideen en zo. We zijn op deze manier weer een echte heldin kwijt.
Bestaat dat nog joh??quote:Op zaterdag 7 januari 2012 10:14 schreef OpperTokkie het volgende:
Wellicht dat je d'r nog een paar langs ziet komen in kansloze programma's zoals waku waku
Geen idee.. Waarschijnlijk is dat dezelfde reactie die het zeikmeisje krijgt als men het over haar heeft.. Bestaat die nog joh?quote:
Ze heeft wel een watervoorraad maar daar moet ze heel zuinig mee omgaan natuurlijk!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:51 schreef robin007bond het volgende:
Kan ze überhaupt wel douchen? Volgens mij kan ze haar kleren ook niet wassen
Wat een vergoddelijking van een doordrammend meisjequote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:34 schreef Disana het volgende:
Sommige mensen projecteren echt al hun persoonlijke frustraties op Dekker:
Mieke 07-01-2012
Beste Laura, ik volg je al een tijdje, maar vind het nu tijd worden om te reageren. Je hebt je terughoudend uitgedrukt in het Journaal toen je zei dat je een beetje klaar was met Nederland. Je had ook, en met evenveel recht, kunnen zeggen dat je jaren lang bent uitgekotst en mishandeld door een stelletje bekrompen, jaloerse ambtenaren die alles over jou verdraaiden om maar hun gelijk te halen, die logen als dat zo uitkwam en de media op een heel doortrapte manier bespeelden, zodat jij eerst heel negatief in het nieuws kwam en daarna tijdens je tocht werd doodgezwegen. Maar je bent te volwassen en te groot om zo kleinzielig te reageren: in plaats daarvan presenteer je evenwichting en weloverwogen je nieuwste plannen. En wij, de achterblijvers, zijn stikjaloers. Want wij moeten nog door in dit zure land, en jij vaart de zon tegemoet.
Mja, ook in Nederland kun je mislukken. Weliswaar verhonger je dan niet, maar het zal inderdaad wel zuur zijn om anderen te zien slagen. Dan is er niets mooiers dan je te vereenzelvigen met iemand die dit land de rug toekeert.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:38 schreef Trommeldaris het volgende:
Wat een vergoddelijking van een doordrammend meisje
Ik hoop echt dat die mensen ooit de sloppenwijken van een gemiddelde zuid-afrikaanse stad zien, en dan beseffen hoe goed Nederland wel niet is
Dat kun je wel zeggen ja - ik lees net:quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:22 schreef Disana het volgende:
Eerlijk gezegd weet ik niet wie het gastenboek van Laura beheert. Maar wie het ook is, heeft inderdaad een voorliefde voor het accent op het 'heroïsche' weglopen van haar. Kennelijk is dat een heldendaad die niet vergeten mag worden - ook al diende die daad alleen maar een lange vakantie.
Het is gewoon griezelig zoals sommigen, volwassen mensen nota bene, het meisje in de hoek drukken met dit soort rare praat. Anderzijds, is dat niet wat haar vader ook altijd heeft gedaan; ze is er dus al van overtuigd dat ze niet in Nederland verankerd is. De terugslag zal wel een keer komen, en dan zie je dit soort mensen natuurlijk nergens.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:00 schreef MrFoureyes het volgende:
[..]
Dat kun je wel zeggen ja - ik lees net:
Merel 07-01-2012
Als ik lees wat jou is aangedaan, schaam ik me dat ik Nederlandse ben. Nieuw Zeeland: gefeliciteerd!
Eef 07-01-2012
Belasterd, verguisd, verdacht gemaakt en genegeerd - en nu: je naam is op ieders lippen, je wordt bedolven onder bewondering en adoratie en je bent de onomstreden kampioen van de zeilwereld. Jij bent een voorbeeld voor allen die dolen en op zoek zijn naar richting in het leven; een voorbeeld voor jongeren, die nu hun leven besteden achter hun I-pod; een voorbeeld voor degenen die niet de moed hebben om hun leven in eigen hand te nemen. Wat jammer dat zoveel positiviteit nu verloren gaat voor Nederland. Heel veel geluk in je nieuwe vaderland en we hopen dat je ooit Nederland zult kunnen vergeven.
Een beetje scary is het wel: je ontneemt haar dus nu het land waar ze is opgegroeid; dan maar op zoek naar een nieuw land dat je dan je vaderland moet noemen.
Ik ken een heleboel vluchtelingen, en ondanks alles wat die hebben meegemaakt (en dan gaat het over andere zaken dan niet mogen zeilen) missen velen van hen nog steeds elke dag het land dat ze hebben ontvlucht.
Wel een beetje wreed om een zestienjarige hetzelfde te laten meemaken.
Holy crapquote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:00 schreef MrFoureyes het volgende:
Eef 07-01-2012
Belasterd, verguisd, verdacht gemaakt en genegeerd - en nu: je naam is op ieders lippen, je wordt bedolven onder bewondering en adoratie en je bent de onomstreden kampioen van de zeilwereld. Jij bent een voorbeeld voor allen die dolen en op zoek zijn naar richting in het leven; een voorbeeld voor jongeren, die nu hun leven besteden achter hun I-pod; een voorbeeld voor degenen die niet de moed hebben om hun leven in eigen hand te nemen. Wat jammer dat zoveel positiviteit nu verloren gaat voor Nederland. Heel veel geluk in je nieuwe vaderland en we hopen dat je ooit Nederland zult kunnen vergeven.[/i]
Definieer "gepresteerd".quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:16 schreef dikkebroekzak het volgende:
En toch heeft Laura meer gepresteerd in haar 16 jaar dan jullie in heel je volwassen leven en het ook ooit zullen schoppen.
Ah u bent helderziend? En wat heeft zeikmeisje Laura precies gepresteerd dan behalve een jaar lang gesponsord op vakantie te zijn gegaan?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:16 schreef dikkebroekzak het volgende:
En toch heeft Laura meer gepresteerd in haar 16 jaar dan jullie in heel je volwassen leven en het ook ooit zullen schoppen.
Er zijn heel wat pensionado's die hetzelfde doen hoor, met eigen geld, dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:16 schreef dikkebroekzak het volgende:
Jullie komen met allerlei ongebouwde, ongefundeerde ridiculeuze opmerkingen in de naam van kritiek, vaak persoonlijk en op de man gericht tegen dit meisje, en dan moet ik met onderbouwing komen? Nee, bedankt.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er zijn heel wat pensionado's die hetzelfde doen hoor, met eigen geld, dat dan weer wel.
Zei je eerder niet iets over aannames zonder onderbouwing, overigens?
Ik vind veel kritiek juist gefundeerd.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:39 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Jullie komen met allerlei ongebouwde, ongefundeerde ridiculeuze opmerkingen in de naam van kritiek, vaak persoonlijk en op de man gericht tegen dit meisje, en dan moet ik met onderbouwing komen? Nee, bedankt.
oh nog veel meer... Op een gegeven moment is men opnieuw gaan tellen ook omdat er meerdere topics liepen.quote:
Hij doelde op:quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:39 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Jullie komen met allerlei ongebouwde, ongefundeerde ridiculeuze opmerkingen in de naam van kritiek, vaak persoonlijk en op de man gericht tegen dit meisje, en dan moet ik met onderbouwing komen? Nee, bedankt.
Onderbouwing staat al in mijn vorige reacties
Je kent ons niet en hebt dus geen reden aan te nemen dat Laura meer gepresteerd heeft dan wij, en dat heb je dus gezegd zonder onderbouwing.quote:En toch heeft Laura meer gepresteerd in haar 16 jaar dan jullie in heel je volwassen leven en het ook ooit zullen schoppen.
Je zou dan wel veel sterker uit de bus komen..quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:39 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Mocht je nog werkelijk nieuwe standpunte willen bespreken, dan dicussieer ik graag weer verder. Op dit moment denk ik dat we de bovenstaande onderwerpen wel uitputtend hebben besproken.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:54 schreef Ockham het volgende:
@MrFoureyes
Ah, u bent weer terug, de spruitjes zijn klaar.
We hadden nog wat open staan.
Ad 1
Nee, onzin. Je valt onder de wet van het land waar je bent. Toen Laura meedeelde geen tijd meer te hebben voor school, reageerde de leerplichtinstantie ook met het antwoord dat het nu buiten hun competentie viel omdat ze buiten Nederland was. Het "vervolgingsidee"wordt ook gevoed door posts in het gastenboek (goedgekeurd door vader) waarin een parallel wordt getrokken tussen Anne Frank en Laura Dekker - beiden vervolgd door een misdadige overheid. Commentaar lijkt me overbodig. .
Nogmaals, als ze in NL terug komt valt ze onder de NL wet en jij weet niet welke contacten Jeugdzorg met haar vader heeft.
Als ze in Nederland zit, valt ze onder de Nederlandse wet. Maar ze zit niet in Nederland. Ze valt dus niet onder de Ned. wet en is niet in overtreding. Ze breekt wel haar beloftes, maar dat heeft geen juridische gevolgen. Geen overheidsinstantie zal iemand dagvaarden zonder dat daar een reden voor is. Dat is ook precies wat indertijd door de leerplichtinstantie is gezegd, nadat Laura meldde dat ze was gestopt met de studie.
Ad 2
Ze heeft het gezegd en herhaalt het voortdurend, en dit zonder enige aanwijzing dat ze dit niet lettterlijk bedoelt.
Je blijft maar herhalen dat geboren worden op een boot letterlijk genomen moet worden. Prima joh, ga vooral zo door met het uit een grenzeloze verveling zoeken naar spijkers op laag water. Alleen personen die willen aantonen dat Laura een leugenachtig figuur is hebben daar oren naar. Ik moet hartelijk lachen om zulk kinderachtig inhoudsloos gedoe.
Goed om te horen dat ik je zo'n vrolijk humeur bezorg! Maar Laura zegt niet alleen dat ze op een boot is geboren, ze voegt er ook aan toe dat die boot op dat moment in de haven lag. Dat is toch nauwelijks beeldspraak, lijkt me.
Ad 3
Het gastenboek wordt nauwkeurig gecensureerd door de Dekkers. We mogen daarom stellen dat alles wat in dit gastenboek staat, hun mening weergeeft. Er staan verschillende berichten waarin wordt gesteld dat voor iemand die eigenlijk Nieuw Zeelandse is, het moeilijk is om te aarden in Nederland, en dat het verlangen naar haar geboorteland dus heel begrijpelijk is. Dat is dus terug verlangen.
Mooi, je geeft dus impliciet ruiterlijk toe dat ze nooit gezegd heeft dat ze terug verlangt naar een land dat ze nooit gekend heeft.
Ze heeft dus ook geen heimwee zoals jij stelt.
He, he, eindelijk wat realiteitszin.
En laat nou alsjeblieft weg wat anderen in haar gastenboek blaten, dit is volledig ter verantwoording van die personen.
De Dekkers bepalen wat er in het gastenboek komt, en zijn daardoor verantwoordelijk voor de inhoud.
Ad 4
Aannames zonder onderbouwing. Laura heeft in ieder geval geen eigen ervaringen,
En jij gaat ervan uit dat Laura zich 14 jaar lang geen beeld heeft proberen te vormen van haar geboorteland?
Ja, daar ga k vanuit. Sterker, ik denk dat Laura nooit een moment heeft nagedacht over Nieuw Zeeland tot haar vader of advocaat haar influisterde dat het NZ paspoort misschien een mogelijkheid was om de leerplicht te ontlopen.
Ze heeft geen herinneringen aan NZ - dat kan ook niet als je alleen als baby een paar maanden in een boot zit die toevallig aan een NZ steiger ligt. Nog een een aanvulling: ik ben in Tokio geboren (mijn vader werkte daar toen) en heb daar de eerste drie jaar van mijn leven doorgebracht. Toch beschouw ik mezelf niet als Japanner - ik ben zo Nederlands als Laura.
Ad 5
Vader heeft geen geld - dit meldt hij zelf voortdurend, en oma benadrukt dat het hele gezin op bijstandsniveau leefde. Alles tweedehands, en de grootouders moesten vaak financieel bijspringen. Laura in het buitenland onderhouden zal dus niet lukken.
We horen haar niet over school - ze wil alleen maar zeilen. Dit ziet ze ook als haar toekomstige baan. Aangezien vader niet kan bijdragen, zal Laura zelf aan de bak moeten. Dat wordt dan beroepsmatig zeilen om zo een inkomen te verwerven.
Ondanks alle uitspraken is pa een boot aan het bouwen die als hij af is een paar ton waard is. Guppy koste als wrak bij aanschaf dertigduizend. Hij is helemaal opgeknapt en voorzien van navigatieapparatuur en nieuwe motoren. Dus geen geld hebben moet je toch echt met een korreltje zout nemen. Hij werkte in Wijk bij Duurstede als magazijnbediende, wat hij nu doet weet ik niet maar hij heeft ongetwijfeld weer wat nieuws gevonden. Tot nu toe heeft hij Laura en zichzelf dus kunnen onderhouden.
Of Laura in NZ nog leerplichtig is weet ik niet. Als ze het niet is zal ze zeker direct van zeilen haar beroep proberen te maken.
Als vader wel geld heeft, heeft hij dus gelogen. In een groot interview in de Volkskrant in december 2010 meldde hij helemaal aan de grond te zitten. Een donatie van 25.000 euro had hij gebruikt voor het aflossen van oude schulden, en de sponsoring liep niet. Ook oma vertelt dat Laura in armoede is opgegroeid. Laura zegt zelf op haar blog (bijv. rond december 2010) dat er thuis nooit geld was, of op zijn best heel weinig, en dat ze daardoor heeft geleerd met heel weinig geld rond te komen.
Als je in zo'n situatie een boot koopt van 30.000 euro en die opknapt, wijst dat niet op financiele rijkdom, maar op slecht met geld omgaan.
Ad 6
Je polsen doorsnijden als je niet mag zeilen vind ik vrij extreem en ik vermoed dat ik daarin niet de enige ben. Verder meldt Laura heel vaak op haar log hoe geirriteerd ze is - door omstandigheden of door mensen - de irritatie ligt altijd op de loer.
Natuurlijk is je polsen doorsnijden extreem. Je moet echter niet de psycholoog gaan uithangen.
Hierboven weer iets suggereren omtrent irritatie.
Volgens jou is ze heel vaak geïrriteerd in haar blog. Nou dan kun je vast wel een stuk of vijf keer noemen waar dat van toepassing is. Zo niet dan beschouw ik het als luchtfietserij jouwerzijds.
Lees de blogs van Laura - begin een week geleden en ga dan drie maanden terug. Dan heb je heel wat meer dan vijf gevallen.
Ad 7
Ze kan zeker goed zeilen. Ze is handig in het leggen van vluchtige contacten met ouderen, voornamelijk gepensioneerden. Dit is iets heel anders dan langere relaties met mensen van je eigen leeftijd opbouwen en onderhouden.
Je oorspronkelijke conclusie bij dit punt was: Door haar vroegtijdige ontwikkeling zal ze geïsoleerd raken.
Verklaar deze conclusie nou eens, haar omgang met mensen is prima voor zover ik dit kan zien.
Als je geen verklaring voor je conclusie hebt dan beschouw ik het wederom als luchtfietserij.
Nee, de stelling is niet dat ze door haar vroegtijdige ontwikkeling geisoleerd zal raken. Ik denk namelijk dat er van een vroegtijdige ontwikkeling geen sprake is. Ze kan goed zeilen en nog beter drammen: het zeilen is bijzonder, het drammen hoort bij de leeftijd.
Ze is handig in het leggen van vluchtige contacten, een beetje zoals een accountmanager dat doet. Maar we zien alleen dat die contacten net zo snel verdwijnen als ontstaan. We zien niets over langdurige relaties met mensen die een grotere rol spelen in haar leven. Bij de overwegingen over de verhuizing naar NZ spelen mensen geen rol: alleen wat bespiegelingen over zeilen en het weer.
Nu weten we natuurlijk niet of Laura er nog een ander, ongedocumenteerd leven op nahoudt, vol met trouwe vrienden. Ik ga daar dan ook niet over speculeren, maar beperk me tot wat ik zie.
Voor zover ik weet val je niet onder de Nederlandse leerplichtwet als je geen adres hebt in NL. In feite wat Jeugdzorg ook zei, dus.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:54 schreef Ockham het volgende:
@MrFoureyes
Ah, u bent weer terug, de spruitjes zijn klaar.
We hadden nog wat open staan.
Ad 1
Nee, onzin. Je valt onder de wet van het land waar je bent. Toen Laura meedeelde geen tijd meer te hebben voor school, reageerde de leerplichtinstantie ook met het antwoord dat het nu buiten hun competentie viel omdat ze buiten Nederland was. Het "vervolgingsidee"wordt ook gevoed door posts in het gastenboek (goedgekeurd door vader) waarin een parallel wordt getrokken tussen Anne Frank en Laura Dekker - beiden vervolgd door een misdadige overheid. Commentaar lijkt me overbodig. .
Uitschrijven bij de GBA helpt niet om de leerplicht te kunnen ontduiken, inschrijven bij de Wereldschool ook niet, lees dit vonnis er maar op na.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Voor zover ik weet val je niet onder de Nederlandse leerplichtwet als je geen adres hebt in NL. In feite wat Jeugdzorg ook zei, dus.
Nederland heeft zich juist coulant getoond door haar toch te laten gaan terwijl ze alle schijn tegen had.
Bovendien: een kind naar school sturen is niet echt een gruweldaad te noemen waarvoor mensen in een internationaal strafhof berecht zouden moeten worden. De vergelijking is misselijkmakend en een klap in het gelaat voor oorlogsslachtoffers.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Bovendien: een kind naar school sturen is niet echt een gruweldaad te noemen waarvoor mensen in een internationaal strafhof berecht zouden moeten worden. De vergelijking is misselijkmakend en een klap in het gelaat voor oorlogsslachtoffers.
Ik denk dat er echt idioten zijn die dit soort dingen echt geloven.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:29 schreef MrFoureyes het volgende:
Zijn de fans nu bezig om Zeilmeisje weer nieuwe onzin in te fluisteren of zijn dit de Dekkers zelf?
Ja, op 6 januari:quote:
In de boeien ermee! In het cachot!quote:En laatZeilmeisje lekker naar Nieuw Zeeland varen.Ze moet trouwens zorgen niet in Nederland aan te meren!!BJZ zou haar zo meenemen
Laura Dekker vergelijken met Anne Frankquote:Ad 1
En welke organisaties mogen dat dan wel niet zijn.quote:I just read the whole story about your adventure and I am shocked about the way the Dutch government has been treating you. Here in the US, Europe is generally considered a democratic part of the world and the Netherlands used to have a positive image with Americans. Apparently in the meanwhile the country has undergone a massive change, with the state actively persecuting those who want to live their dreams. This is a very worrying development and I hope the appropriate international organisations will monitor the situation closely and intervene when needed. <knip>
Ach joh, dat Engels is zo slecht dat het wel een troll zal wezen.quote:Op zondag 8 januari 2012 08:53 schreef spijkerbroek het volgende:
Uit het gastenboek:
Mike - 07-01-2012
[..]
En welke organisaties mogen dat dan wel niet zijn.
Amnesty International wegens schending van de mensenrechten?
VN wegens onderdrukking van burgers? Moet een Amerikaan net zeggen.
Of gaan de VS wel even hun "american dream"-nonsens op ons projecteren?
Wat een ongelofelijke bullshit weer. "actively persecuting those who want to live their dreams" Je zou haast verdrietig worden van al die huillies.
Nee, het Amerikaanse leger valt hier binnen om te voorkomen dat we ooit nog Anne Frank-achtige situaties met zeilmeisjes krijgen en omdat onze MP vrijgezel is en dus mogelijk homofiel. Ze komen ons dan 'bevrijden'.quote:Op zondag 8 januari 2012 10:48 schreef MrFoureyes het volgende:
Binnenkort komt er hier een VN vredesmacht om de democratie te herstellen. Door regering wordt vervangen door het bestuur van de HISWA.
Ach ja, tuurlijk.. Eerst gaf het zeikmeijse toch ook af op NZ?quote:Op zondag 8 januari 2012 10:55 schreef livelink het volgende:
Toch is dit erg. Je zou bijna geen fan van Laura meer willen zijn omdat je niet met dit soort gekken geassocieerd wil worden.
Pure domheid, dat is het. Van zowel de idioten die het schrijven als de Dekkers. En zo gaan ze in hun eigen haatdragende kleine wereldje verder en dat wereldje wordt steeds kleiner. Want waar ze ook gaan wonen, ze zullen overal in aanraking komen met regels en wetten. De domheid ook om dan in Nieuw Zeeland het beloofde land te zien waarin dat allemaal niet speelt.
Dat moet een troll zijn.. en anders... Natuurlijk breng je mensen samen. Op een gecensureerd gastenboek.quote:Op zondag 8 januari 2012 12:53 schreef MrFoureyes het volgende:
Gastenboek:
"Aagje 08-01-2012
Vandaag vieren wij het feest van Driekoningen. Het feest waarmee wij gedenken hoe alle volkeren zich schaarden om een kind om het eer te bewijzen. In jouw gastenboek staan loftuitingen en berichten van bemoediging uit de gehele wereld: jij hebt veel mensen samengebracht op jouw site en hen op die manier veel positieve kracht gegeven. Dat de Heer je noge bewaren op je verdere tocht".
Ze is dus ook de verlosser.
quote:Op zondag 8 januari 2012 10:48 schreef MrFoureyes het volgende:
Binnenkort komt er hier een VN vredesmacht om de democratie te herstellen. De regering wordt vervangen door het bestuur van de HISWA.
Aangezien ze volgens de vele pro-lauras toch een groot bedrijf zal gaan runnen zullen we nog genoeg van haar horen.quote:Op zondag 8 januari 2012 15:43 schreef BabeWatcher het volgende:
En weer de evenaar over, wat gaat het allemaal snel. Ik bereid me nu al voor op een leven na Laura
Woeii De I-Guppy en de I-Zeikmeisje en de I-am-zielig-iedereen-is-tegen-mij en de I-Verwendnestquote:Op zondag 8 januari 2012 16:29 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Aangezien ze volgens de vele pro-lauras toch een groot bedrijf zal gaan runnen zullen we nog genoeg van haar horen.
Kijk maar naar Steve Jobs. En op gelijke voet staat ze wel met hem
Een groothandel in sprookjes?quote:Op zondag 8 januari 2012 16:29 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Aangezien ze volgens de vele pro-lauras toch een groot bedrijf zal gaan runnen zullen we nog genoeg van haar horen...
Ja ik ben gek op watersport o.a. zeilen maar ook van reizen op wat voor manier dan ook. Het verandert je kijk op de wereld en de mensen. Zelf ben ik na mijn eindexamen ook een periode in het buitenland geweest, heb veel gereisd en een paar van mijn (pleeg)kinderen ook. Een echte aanrader voor iedereen!quote:Op zondag 8 januari 2012 22:31 schreef livelink het volgende:
Maar hoe kijk jij dan aan tegen sommige reacties in het gastenboek, Tide?
Jij bent een fan, maar dan echt van het zeilen, volgens mij. Of zie jij Laura als de ''verlosser" van onze jeugd?
quote:Op zondag 8 januari 2012 23:34 schreef Tide het volgende:
http://www.publicspace.nl(...)ht-whats-the-problem Wat is het probleem... een oudje maar toch!
Ter overdenking ook voor de mensen van de overheid/hulpverlening die hier zeer regelmatig posten!
quote:Warning: Something's Not Right Here!
www.publicspace.nl contains content from bsdm.de.pn, a site known to distribute malware. Your computer might catch a virus if you visit this site.
Google has found that malicious software may be installed onto your computer if you proceed. If you've visited this site in the past or you trust this site, it's possible that it has just recently been compromised by a hacker. You should not proceed. Why not try again tomorrow or go somewhere else?
Tsja niet voor iedereen inzichtbaar misschien toevalig overheid of Jeugdzorg?quote:
Wie zijn die mensen van de hulpverlening die hier zeer regelmatig posten?quote:Op zondag 8 januari 2012 23:34 schreef Tide het volgende:
http://www.publicspace.nl(...)ht-whats-the-problem Wat is het probleem... een oudje maar toch!
Ter overdenking ook voor de mensen van de overheid/hulpverlening die hier zeer regelmatig posten!
Dat is toch een grap?quote:Op maandag 9 januari 2012 00:04 schreef Tide het volgende:
[..]
Tsja niet voor iedereen inzichtbaar misschien toevalig overheid of Jeugdzorg?
quote:Op maandag 9 januari 2012 11:09 schreef Tide het volgende:
http://www.zoisenschede.n(...)de-wereldzeeen-rond/
En Laura maar denken dat zij als enige actief vervolgd werd door de overheid!quote:Helaas kregen we geen toestemming van de leerplichtambtenaar
ervaren =/= volwassenquote:Laura Dekker ontmoet in Portugal toen ze net gestart was met haar reis. Wanneer onze dochter of zoon op die leeftijd net zo ervaren en dus volwassen is als zij
Jammer, ik kan het niet beluisteren.. niet in Firefox, niet in Chrome en niet in IE.quote:Op maandag 9 januari 2012 10:01 schreef Disana het volgende:
In het radio-interview zegt Dekker dat ze niet vaak met haar vader belt. Dat is raar, want ze heeft ook eens gezegd dat ze elke dag met hem belt.
Ze zegt ook dat het niet zeker is dat ze naar Nieuw Zeeland gaat. Het is het plan, maar daar kan nog verandering in komen. Hoopt ze dat ze op St.Maarten mag blijven? Maar naar Nederland komt ze niet terug, dat staat vast.
http://tinyurl.com/7gnnk29
Hadden ze daar niet dat lekkere verslavende drankje???quote:Op maandag 9 januari 2012 11:25 schreef spijkerbroek het volgende:
Hmm.. Sint Maarten is gewoon Nederland, waar Nederlandse wetten gelden. Waarom zou ze daar willen blijven? Toegegeven, het weer is er beter
Nee, dat kun je elders vindenquote:Op maandag 9 januari 2012 12:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Hadden ze daar niet dat lekkere verslavende drankje???
Waarschijnlijk omdat je als ouder(s) jezelf samen met je kinderen kan uitschrijven uit de GBA en dus rechtzaken, jeugdzorg en kinderbescherming kan ontlopen.quote:Op maandag 9 januari 2012 11:22 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Waarom kan deze familie wel uit het nieuws blijven bij het "gevecht" tegen de wet, en Laura niet? Bij deze familie gaat het immers om maar liefst 2 kinderen.
Ah, het uitschrijven uit de GBA verhaal.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:35 schreef watniet het volgende:
Waarschijnlijk omdat je als ouder(s) jezelf samen met je kinderen kan uitschrijven uit de GBA en dus rechtzaken, jeugdzorg en kinderbescherming kan ontlopen.
klik en even naar beneden scrollen
Volgens mij hebben ze dat wel geprobeert maar werd dat geweigerd, een kind kan toch niet zonder ouders uit geschreven worden?quote:Op maandag 9 januari 2012 16:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ah, het uitschrijven uit de GBA verhaal.
Laura Dick heeft daar dus niet aan gedacht. Verbaast me niet, om eerlijk te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |