abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106489424
Nee hoor. Soms is het zo dat een scriptie onmogelijk nog beter had gekund.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2012 17:05:02 ]
pi_106489479
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:59 schreef Nobu het volgende:

[..]

Wat dus gewoon onzin is, er is altijd wel iets op een scriptie aan te merken.
Waarom moet dat per definitie? Het is een onderzoek, dus in zoverre moet men met nieuwe conclusies komen of bestaande conclusies onderbouwen door nieuwe inzichten verkregen door het onderzoek. Wanneer die conclusies inhoudelijk zeer sterk geformuleerd zijn en er praktisch geen speld tussen te krijgen is zie ik geen reden waarom een 10 niet gepast is.

Volgens mij verwar jij het krijgen van het cijfer 10 met 'de wijsheid in pacht hebben'. Een 10 is gewoon een beoordeling van díe specifieke thesis, niet meer en niet minder.

Overigens ken ik de student in kwestie en is gewoon een bescheiden jongen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2012 17:06:49 ]
pi_106489493
Wat nou zesjescultuur? Niettemin lijkt een 10 voor een scriptie mij niet juist. Waar hebben we het hier over, de nieuwe internationale ster van de politcologie? De stelling is niet bijster origineel noch gewaagd, en als je die scherpzinnig onderbouwt dan is dat al voldoende voor een 10, het kan echt met geen mogelijkheid beter?

Ik vrees dat het een voorbeeld is van academische normvervaging.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_106489560
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat nou zesjescultuur? Niettemin lijkt een 10 voor een scriptie mij niet juist. Waar hebben we het hier over, de nieuwe internationale ster van de politcologie? De stelling is niet bijster origineel noch gewaagd, en als je die scherpzinnig onderbouwt dan is dat al voldoende voor een 10, het kan echt met geen mogelijkheid beter?

Hoe kun je dit nou zeggen? Je hebt het niet eens gelezen? :')
pi_106489574
quote:

Aangezien jij duidelijk de scriptie al gelezen hebt; zou je er wat meer over willen vertellen? Het nieuwsberichtje is nogal beknopt.
pi_106489689
Overigens wel grappig dat je het stemvee van de PVV nu onder de neus kunt wrijven dat wetenschappelijk vastgesteld is dat de PVV fascistisch is. :+

Hoewel... negen van de tien zullen überhaupt niet snappen wat daarmee bedoeld wordt.
pi_106489773
''Het fascisme gaat uit van collectivisme. De groep, collectief of natie gaat altijd boven het belang van het individu. Lager geplaatsten hebben kritiekloos te gehoorzamen aan hun superieuren.''

Islamisten zijn ook fascistisch.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 17:14:29 #33
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_106489879
quote:

Ongelooflijk, en dat allemaal zonder de scriptie te lezen. ^O^
  vrijdag 6 januari 2012 @ 17:15:56 #34
228072 Crimyclown
Sapper de fap!
pi_106489956
Kap eens met De Telegraaf als bron te gebruiken.
Anonieme tievesclown
pi_106490089
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:12 schreef HAKIM_1988 het volgende:
''Het fascisme gaat uit van collectivisme. De groep, collectief of natie gaat altijd boven het belang van het individu. Lager geplaatsten hebben kritiekloos te gehoorzamen aan hun superieuren.''

Islamisten zijn ook fascistisch.
"Koeien zijn zoogdieren, die vaak gehouden worden voor het vlees en/of de melk."

Geiten zijn ook koeien!
pi_106490107
Ja hoe kan je nou een 10 halen?
Op het HBO kan je nooit voor een rapport een 10 halen hoor, max een 9.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_106490183
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:19 schreef MouzurX het volgende:
Ja hoe kan je nou een 10 halen?
Op het HBO kan je nooit voor een rapport een 10 halen hoor, max een 9.
Dat komt omdat men op het HBO reproduceert ipv creëert. Een Universiteit is nog altijd een ONDERZOEKsinstelling.
pi_106490221
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:07 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Hoe kun je dit nou zeggen? Je hebt het niet eens gelezen? :')
Een 10 op de universiteit is het hoogste van het hoogste. Een tentamen kun je perfect maken, al kun je je afvragen of dat dan niet ook te makkelijk is. Maar perfectie in een scriptie is naar zijn aard niet aan de orde. In principe wordt dat cijfer niet uitgedeeld voor scripties lijkt me, dat zou alleen bij hele bijzondere studenten eens een keer voor kunnen komen, een enkele keer per eeuw.

Voor die 10 zou het dan baanbrekend moeten zijn, en hebben we het hier over iemand die het nog heel ver gaat schoppen. Het lijkt me niet dat de stelling dat potentieel heeft, omdat die niet erg gewaagd of origineel is. Bij een scriptie van een 10 denk ik aan een briljante onderbouwing van een stelling die niemand tot dan toe had aangedurfd en zelfs bedacht maar die door die brille toch stevig onderbouwd wordt. Zo'n stelling is het niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 17:21:48 #39
66825 Reya
Fier Wallon
pi_106490225
Het is in ieder geval een geslaagde troll.
pi_106490255
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een 10 op de universiteit is het hoogste van het hoogste. Een tentamen kun je perfect maken, al kun je je afvragen of dat dan niet ook te makkelijk is. Maar perfectie in een scriptie is naar zijn aard niet aan de orde. In principe wordt dat cijfer niet uitgedeeld voor scripties lijkt me, dat zou alleen bij hele bijzondere studenten eens een keer voor kunnen komen, een enkele keer per eeuw.

Voor die 10 zou het dan baanbrekend moeten zijn, en hebben we het hier over iemand die het nog heel ver gaat schoppen. Het lijkt me niet dat de stelling dat potentieel heeft, omdat die niet erg gewaagd of origineel is. Bij een scriptie van een 10 denk ik aan een briljante onderbouwing van een stelling die niemand tot dan toe had aangedurfd en zelfs bedacht maar die door die brille toch stevig onderbouwd wordt.
Dit.

Iets wat de wetenschap een schok geeft, internationaal.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:21 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Dat komt omdat men op het HBO reproduceert ipv creëert. Een Universiteit is nog altijd een ONDERZOEKsinstelling.
Een onderzoek moet je al helemaal geen 10 kunnen geven, je kan altijd dingen missen, imperfecties.
Reproductie zou juist wel een 10 moeten kunnen halen.
pi_106490304
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Voor die 10 zou het dan baanbrekend moeten zijn, en hebben we het hier over iemand die het nog heel ver gaat schoppen. Het lijkt me niet dat de stelling dat potentieel heeft, omdat die niet erg gewaagd of origineel is. Bij een scriptie van een 10 denk ik aan een briljante onderbouwing van een stelling die niemand tot dan toe had aangedurfd en zelfs bedacht maar die door die brille toch stevig onderbouwd wordt.
Wat een onzin. Je doet onderzoek naar een bepaald deelgebied of onderwerp en wanneer je dit geweldig goed doet en je stelling ermee kunt onderbouwen dan kan het gewoon zijn dat je een 10 krijgt voor die uitmuntende prestatie. Soms valt er gewoon niks meer aan toe te voegen. Klaar.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 17:24:42 #42
262 Re
Kiss & Swallow
pi_106490359
Maar is het nu een feit dat wilders een fascist is, we hebben nu een niet te weerleggen bron neem ik aan?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 6 januari 2012 @ 17:25:05 #43
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_106490380
iedereen is uniek behalve ik
pi_106490448
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:22 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dit.

Iets wat de wetenschap een schok geeft, internationaal.

[..]

Een onderzoek moet je al helemaal geen 10 kunnen geven, je kan altijd dingen missen, imperfecties.
Reproductie zou juist wel een 10 moeten kunnen halen.
Wat een onzin. Moet elke uitstekend onderbouwde conclusie internationale veranderingen in een wetenschapstak teweegbrengen? Iets dat baanbrekend is hoeft niet persé perfect te zijn, net zoals iets dat perfect is onderbouwd dan weer niet per definitie baanbrekend moet zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2012 17:27:33 ]
pi_106490472
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:24 schreef Re het volgende:
Maar is het nu een feit dat wilders een fascist is, we hebben nu een niet te weerleggen bron neem ik aan?
Nee, natuurlijk niet. :')
pi_106490486
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:26 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Wat een onzin. Moet elke uitstekend onderbouwde conclusie internationale veranderingen in een wetenschapstak teweegbrengen? Iets dat baanbrekend is hoeft niet persé perfect te zijn, net zoals iets dat perfect is onderbouwd dan weer baanbrekend moet zijn.
Is het dan gebruikelijk/ met regelmaat dat mensen op de uni een 10 halen? Vind het maar raar.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 17:28:34 #47
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_106490541
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:24 schreef Re het volgende:
Mwa, volgens een ander onderzoek waren linkshandigen al uitgestorven als onze medisch zorg niet zo goed was. Afstudeerscripties moet je zeker in de sociale wetenschappen met een emmer zout nemen. :')
pi_106490542
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:27 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Is het dan gebruikelijk/ met regelmaat dat mensen op de uni een 10 halen? Vind het maar raar.
Nee, maar het komt wel eens voor. Is dat zo gek dan? Soms is iets toch gewoon goed in die zin dat er weinig tot niks aan toe is te voegen? Dat betekent niet dat er geen slimmere mensen zijn of dat het een ultiem oordeel is dat over de partij geveld wordt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2012 17:28:55 ]
  vrijdag 6 januari 2012 @ 17:28:38 #49
262 Re
Kiss & Swallow
pi_106490546
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:26 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. :')
Nou het staat er toch echt... Wilders is fascist
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_106490579
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:28 schreef Re het volgende:

[..]

Nou het staat er toch echt... Wilders is fascist
Nee, dat maak jij ervan. Dat is iets heel anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')