Nuggets bij de KFC worden niet van separatorvlees gemaakt.quote:
Weet je het heel zeker?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:21 schreef Erasmo het volgende:
Nuggets bij de KFC worden niet van separatorvlees gemaakt.
Dat zou heel goed kunnen. Samengeperst seperatorvlees kan er zo uit zien.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:07 schreef Erasmo het volgende:
Ziet dit eruit als separatorvlees?
[ afbeelding ]
Nee hoor, je proeft toch dat het echt is? Of kan jij het verschil tussen echt vlees en seperatorvlees niet herkennen?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen. Samengeperst seperatorvlees kan er zo uit zien.
Ik garandeer je dat bij een blindproeverij 80 % dat verschil niet kan proeven en zeker niet in samengeperste kipnuggets met kruidenmix er doorheen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:40 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Nee hoor, je proeft toch dat het echt is? Of kan jij het verschil tussen echt vlees en seperatorvlees niet herkennen?
Maar als je gewoon de structuur ziet en de kip proeft, dan weet je het toch wel gewoonquote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik garandeer je dat bij een blindproeverij 80 % dat verschil niet kan proeven en zeker niet in samengeperste kipnuggets met kruidenmix er doorheen.
Onzin. Tussen separatorvlees en een stuk kipfilet zit echt wel een groot verschil. Of kun jij gehakt ook niet van biefstuk onderscheiden?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik garandeer je dat bij een blindproeverij 80 % dat verschil niet kan proeven en zeker niet in samengeperste kipnuggets met kruidenmix er doorheen.
Ik wel.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:25 schreef technofreak86 het volgende:
Onzin. Tussen separatorvlees en een stuk kipfilet zit echt wel een groot verschil. Of kun jij gehakt ook niet van biefstuk onderscheiden?
Kromme vergelijking, gehakt is in principe fijngemalen biefstuk, kipnugget is echter geen fijngemalen kipfilet. Dat moet jij toch weten, beste golfert? Verschil tussen echt kippenvlees en seperatorvlees is gewoon overduidelijk.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik wel.
Maar als ik jou met een blinddoek voor een gebakken fijngemalen biefstuk in paneermeel met kruiden of een gebakken stuk fijngemalen rundergehakt in paneermeel met kruiden voorzet, proef jij het verschil wel?
Separatorvlees is gewoon ook echt kippenvlees hoor, alleen zijn dat de resten die aan het karkas zitten plus meestal wat stukken kippenvel.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:38 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Kromme vergelijking, gehakt is in principe fijngemalen biefstuk, kipnugget is echter geen fijngemalen kipfilet. Dat moet jij toch weten, beste golfert? Verschil tussen echt kippenvlees en seperatorvlees is gewoon overduidelijk.
Net zoals het verschil tussen aardappelmeel (of hoe noem je dat?) en echte aardappels in een gerecht ook duidelijk is.
Mocht Pietverdriet dit ooit lezen ben ik oprecht benieuwd naar zijn mening in deze.
Nogmaals: kipnuggets bestaan niet uit 1 stuk kipfilet maar ook uit vermalen en samengeperst vlees.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:30 schreef technofreak86 het volgende:
En je voorbeeld met gemalen biefstuk en gehakt slaat nergens op, want dat is dus allebei vermalen. Het gaat juist om het verschil tussen vermalen en aan 1 stuk.
Ben je dronken ofzo? Damnquote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Nogmaals: kipnuggets bestaan niet uit 1 stuk kipfilet maar ook uit vermalen en samengeperst vlees.
Helemaal nuchter hoor. 3 glazen cola op vanavond. Hopelijk kan jij ook nog begrijpend lezen?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:59 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ben je dronken ofzo? Damn. Lees jouw spuisels en onze reacties maar als je nuchter bent ofzo.
Ik kan prima begrijpend lezen, als jij nou ook even de essentie filtert uit wat wij bedoelen snap je het tenminste ook.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Helemaal nuchter hoor. 3 glazen cola op vanavond. Hopelijk kan jij ook nog begrijpend lezen?
quote:Kipnuggets a la Nigella
Anders, Hapje, 6 personen, Voorbereidingstijd 5 minuten, Wachttijd 30 minuten, Bereidingstijd 20 minuten, Anders
Laatst aangepast: 30 dec. 2011, 18:10 | 8 keer bewaard
Zet op Mijn lijst
Voeg toe aan favoriete AH recepten Recept printen
E-mail dit recept
Ingrediënten500 gram kipfilet
250 cc yoghurt of karnemelk
150 gram zoute crackers (b.v Tuc)
peper / paprikapoeder / kerriepoeder
Materialenoven
BereidenDe kipfilet in reepjes snijden. De reepjes ongeveer 30 minuten marineren in de yoghurt of karnemelk. De zoute crackers in een plastic zak doen en verkruimelen, b.v. door er met een steelpan op te slaan. Eventueel peper, paprikapoeder, knoflookpoeder of kerriepoeder aan de kruimels toevoegen voor extra smaak. De kruimels in een diep bord doen.
De kipreepjes uit de marinade halen en niet droogdeppen. De reepjes paneren in de kruimels en op een bakplaat leggen.
De kipnuggets 15 minuten in een oven van 220 graden bakken.
BronvermeldingNigella Lawson
Essentie van wat jij bedoelt: kipnugget is gemaakt van hele stukken kipfilet.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:03 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik kan prima begrijpend lezen, als jij nou ook even de essentie filtert uit wat wij bedoelen snap je het tenminste ook.
Hoe kom je hier nou weer bij? Hahaha, wie kan er nou niet begrijpend lezenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Essentie van wat jij bedoelt: kipnugget is gemaakt van hele stukken kipfilet.
Je bedoelt hier toch te zeggen dat separatorvlees geen echt vlees zou zijn?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:40 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Nee hoor, je proeft toch dat het echt is? Of kan jij het verschil tussen echt vlees en seperatorvlees niet herkennen?
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:19 schreef Sjeen het volgende:
Laten we dan maar weer tot de essentie komen, TS wil graag filet bites maken, geen kipnuggets
Doelend op dit plaatje:quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:18 schreef golfer het volgende:
Begrijpend leest:
[..]
Je bedoelt hier toch te zeggen dat separatorvlees geen echt vlees zou zijn?
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:29 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Dat is allemaal feitelijk inderdaad, maar jij zei in het begin dat samengeperst seperatorvlees de structuur van een 'echte' kipfilet kan hebben, en dat men het verschil niet zou proeven, dat is gewoon onjuist vind ik.
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:38 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Net zoals het verschil tussen aardappelmeel (of hoe noem je dat?) en echte aardappels in een gerecht ook duidelijk is.
Zoals ik het lees maakt 'm dat nog niet zoveel uit, wil ie alleen maar weten hoe je het vlees wat malser/niet droog krijgt. Waarom geen gehakt draaien van kippenvlees eigenlijk, alsof dat veel uitmaakt in deze dingen zoals rollatorboy ons dat wil doen geloven.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:19 schreef Sjeen het volgende:
Laten we dan maar weer tot de essentie komen, TS wil graag filet bites maken, geen kipnuggets
Ik had je sympathieker gevonden als je me gewoon gelijk gaf.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 01:59 schreef golfer het volgende:
Tip voor al die knullen die mijn wat ouder zijn en steeds maar moeten vermelden nodig vinden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |