'Als versieren niet zo makkelijk gaat'-verkiezingenDe FOK!verkiezingen van 2011 smaakten naar meer en sommige users in deze reeks waren ontevreden met de plaats die zij bereikt hadden. Het idee om onze eigen verkiezingen te houden was geboren.
Onze eigen topicheld
Stefanhaan heeft een online applicatie gemaakt en beschikbaar gesteld om deze verkiezingen in goede banen te leiden. De afgelopen paar dagen zijn eerst de vragen en antwoordmogelijkheden door ons allemaal aangedragen, vervolgens kon een paar dagen gestemd worden.
Op 5 januari is Stefans virtuele stembus gesloten en zijn de
resultaten beschikbaar gemaakt.
*Poch niet met het feit dat je geen vijanden hebt: het betekent alleen dat je niet meetelt. *Laat ik eerst de onplezierige vragen van mijn professionele mening voorzien. De uitslag toonde een bijzondere trend, één bepaalde user wordt bij veel vragen niet echt positief beoordeeld. Aan de andere kant is hij toch zeker niet slecht vertegenwoordigd bij positieve vragen.
We hebben het uiteraard over onze kloonkoning
-Nouvelles/Mrk.n/Mpj/iwannabehigh/Soit.
Zo vind een zeer grote meerderheid (78%) van de stemmers hem de slechtste kloon en de user met de slechtste comeback (62%). Daarnaast vinden de stemmers hem het meest paranoïde (47%) en nooit grappig (49%). 53% van stemmers ziet hem het liefst verdwijnen en 88% van de stemmers schat terecht in dat hij het meeste vijanden heeft in de reeks.
Verassend is dat hij ook meerdere keren een positieve plek inneemt in een top 3. Zo zou 12% van de stemmers hem doen, zou 16% zich door hem laten nemen, vind 26% hem de interessantste user en 10% vindt hem de knapste user uit de reeks.
Is hij goed of slecht? Maakt hij vijanden door zijn kloongedrag? De uitslag maakt in elk geval duidelijk dat hij ons allemaal opvalt en dat het een markante persoonlijkheid is die deze reeks maakt tot wat ze is.
*’Nieuwkombaas’ *De users van AVNZMG hebben gesproken: met een ruime meerderheid van 53% van de stemmen is
Murdera de grootste baas van ons topic. Verrassend omdat hij een nieuwkomer is. De meerderheid (36%) van de stemmers vind hem dan ook de allerbeste nieuwkomer.
*Every day I’m hosseling*De belangrijkste prijs is natuurlijk die voor de slechtste hosselaar, aangezien dat is waar het topic om draait. Een ruime meerderheid (52%) koos voor
tijnbrein, hij wordt op flinke afstand gevolgd door
Capstan (21%) en
Heloef (12%).
In de categorie beste fokhosselaars kreeg
Supersoep 51% van de stemmen, waarschijnlijk vanwege de ‘geruchten?’ over het hosselen van
lanterfanteraar.
Newbie114 gooide hoge ogen (24%) door
Lokasenna te hosselen. Volgens 45% van de stemmers zijn zij het leukste stelletje dat de reeks voortgebracht heeft.
De echte hosselaars, ook wel de adviesgevers in het topic, zitten extreem dicht bij elkaar.
Sinji, Drommeldaris en Myraela mogen zich de beste hosselaars nemen.
Sinji is gewoon de coolste en best geklede man uit het topic,
drommeldaris heeft zijn skills bewezen door zijn wenkbrauwen en lichaam in te zetten op TinyChat en volgens de laatste geruchten is
Myraela voorzichtig
Palawan aan het hosselen.
Dit laatste setje is dan ook het favoriete potentiële stelletje, met 44% van de stemmen. Slecht nieuws voor
Heloef:
Heloef-Myraela kreeg in deze categorie slechts 15% van de stemmen. Het is dan ook niet verassend dat de stemmers vinden dat
Heloef (67%) het meeste gefaalde hossels op zijn naam mag schrijven.
*Wie hosselen we dan? *Er waren twee vragen die heel erg op elkaar leken. Hoewel ze bijna hetzelfde waren en ook drie winnaars hetzelfde waren, verschilden de plekken twee en drie. Uiteraard heb ik het over ‘de users die we zouden willen versieren’ en ‘de users waar we een relatie zouden willen‘.
Moneyfornothing steekt in beide categorieën met meer dan een kwart van de stemmen boven de rest uit. Maar ook
Sinosappel en
-Strawberry- moeten uitkijken voor versierpogingen door onze wanhopige mede-users.
Het is, als we deze resultaten in het achterhoofd houden, niet verwonderlijk dat
moneyfornothing ook is verkozen tot knapste user (29%) en haar tieten een tweede plek hebben veroverd in de lijst van beste tieten (20%). Mijn steun voor haar tieten mocht helaas niet baten :’)
De beste tieten zijn die van
lanterfanteraar met 24% van de stemmen. Zij is volgens 69% van de stemmers de user die het meest veranderd is op het forum, in de meest positieve zin denkbaar.
Maar ook
Drommeldaris viel in die categorie in de prijzen. 20% van de stemmers vond dat hij het beste paar tieten had. Hoewel dat waarschijnlijk ludiek bedoeld is, viel hij ook in enkele andere categorieën op. Volgens 13% is hij de knapste user uit onze reeks en met een overweldigende meerderheid van 76% is hij verkozen tot grootste FOK!slet.
In de categorieën ‘users door wie je je zou laten nemen’ en ‘user die je zou willen geven’ heeft
Sinosappel de concurrentie ruim achter zich gelaten. Andere users die daar een mooie score hebben behaald zijn
Murdera,
lokasenna en
-Strawberry-.
*Strijd om de liefheid*Er is ook hard gestreden om de liefste user te worden. De liefste vrouwelijke user is uiteraard
-Strawberry-. Dit komt niet echt als een verassing en ze wist dan ook met 45% van de stemmen de concurrentie achter zich te laten. Wel verassend is de opkomst van
Lot88 in deze categorie. Als nieuwkomster wist ze al heel snel onze harten te veroveren en heeft ze 21% van alle stemmen gehaald. Zal ze de komende tijd zichzelf ontpoppen tot de allerliefste vrouwelijke user en
-Strawberry- van de troon stoten?
Cassandra87 heeft welverdiend, met 12% van de stemmen, de derde plek weten te bemachtigen.
Bij de mannen is het resultaat wel verassend. Ik,
benzin, blijk met 53% van de stemmen de concurrentie te hebben weggeblazen.
Bartholomeus en
Royco1 nemen in die categorie plek twee en drie in met respectievelijk 11% en 8% van de stemmen.
De user met het meest schattige uiterlijk is
-Strawberry- geworden. Wat mij betreft geheel verdiend! Maar ook
benzin en nieuwkomer
Lot88 hebben hoge ogen gegooid met respectievelijk 20% en 15% van de stemmen.
*Eervolle vermeldingen *Tijdens de reeks hebben verschillende veteranen ons verlaten. Het blijkt dat we
Cactus1, Catbert en Moonwalk ongeveer even veel missen. Ik hoop persoonlijk ook dat deze users ooit zullen terugkeren naar deze reeks. We hebben van jullie gezelschap genoten!
Gewoonfaye is, door gewoon Faye te zijn, verkozen tot meest aandachtsgeile user met 37% van de stemmen.
Heloef heeft, dankzij het voeren van een uitstekende campagne, de titel van grootste zeurpiet veroverd met 40% van de stemmen.
Ikzelf ben met meer dan de helft van de stemmen de user met de hoogste gun-factor en de interessantste user, waarvoor dank!
Last but not least: met maar liefst 83% van de stemmen is
lokasenna uitgeroepen tot sopper van het jaar!
*So Long, and Thanks for All the Fish *Wat mij betreft zijn de verkiezingen een geslaagd experiment. Slechts in korte tijd opgezet en uitgevoerd, maar hartstikke leuk. Het kan natuurlijk ook niet anders met zo’n succesvolle reeks vol leuke users dan dat we zoiets moois neerzetten.
De reeks loopt nu net meer dan een jaar, maar heeft nu al veel goeds voorgebracht. Ik hoop dat we dergelijke verkiezingen nog een paar keer kunnen herhalen! Ik zie ook wel een toekomst voor andere leuke initiatieven in de reeks!
Uiteraard moeten we
Crutch bedanken, die wij met 50% als beste moderator verkozen hebben. Zonder hem en
Myraela was deze reeks er misschien al niet meer geweest. Proficiat en merci!
Nogmaals wil ik
Stefanhaan bedanken voor zijn werk en inzet, maar ook de
rest van de users voor het nomineren, stemmen en gewoon awesome zijn! Hopelijk zorgen we er met zijn allen voor dat we de volgende keer de categorie ‘slechtste hosselaar’ kunnen schrappen.
De volledige uitslag is te vinden op
http://fok.soulgp.com/verkiezingen/