abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106447105
hallo,

Ik had in china 3 ps3 controllers besteld, ze zouden het als gift verzenden en heeft een waarde van 40 euro. Nou krijg ik een brief thuis dat ze waarde niet kunnen schatten, maar het is volgensmij niet heel legaal want volgensmij zit er Sony logo op, maar dat weet ik niet zeker? Nu is mijn vraag wat moet ik doen gewoon invullen waarde 40 euro en inhoud game console controllers? en moet ik invullen koopzending,geschenkzending of moet ik het niet aannemen en als ik het niet aanneem krijg ik me geld dan wel terug?

Iemand ervaring met eigenlijk ''namaak'' spullen die onderschept zijn? Zoja wat heeft u gedaan?

alvast super bedankt!
pi_106447559
oei.RENNEN!
pi_106447584
Geschenkzending zullen ze niet intrappen. Bij een koopzending zullen ze naar een factuur vragen denk ik.
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_106447784
Of gewoon in het juiste topic LEZEN
  donderdag 5 januari 2012 @ 18:32:53 #5
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_106448777
wat denk je van de waarde melden :')
  donderdag 5 januari 2012 @ 19:01:02 #6
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_106450041
2 tientjes apart leggen voor naheffing BTW en inklaringkosten.

Dat is zo;n beetje het enige risico dat je loopt. Als jij niets laat horen, dan schatten ze de waarde en komen ze ook uit op een paar tientjes totaal. Daarover BTW en wat kosten voor de inklaring maakt dat je vermoedelijk enkele euro's extra kwijt bent.

Verder geen zorgen om maken... dit kun je ook als gift zien. Je kan ook even met ze bellen, en vragen wat de inhoud is en dan zeggen dat het idd een kado is van een 'vriend' uit China die weet dat je helemaal gek bent van gamen ofzo.

En nee, natuurlijk krijg je je geld niet terug als je het weigert.

Probeer met de waarde onder de 22 euro uit te komen, dan heb je geen gezeik ermee met BTW en inklaringskosten.
Ook hoi !
pi_106451014
oke maar het zijn namaak controllers uit china voor de PS3, ik betaal 13 euro voor een controller met sony erop dus denk niet dat de douane dat leuk vind?

iig Inlognaam hartstikke badankt voor je reactie!

En er staat ook op de brief van postnl dat als ik lieg ofzo dat het boete oplevert, is die boete groot en is de kans groot dat ze het controleren?

super bedankt echt!!!
pi_106451652
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:21 schreef red_crab het volgende:
En er staat ook op de brief van postnl dat als ik lieg ofzo dat het boete oplevert, is die boete groot en is de kans groot dat ze het controleren?
De boete op liegen is 4 maanden detentie en de pakkans is 85%
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_106462562
Maakt niet uit, dit heb ik ook al een paar keer gehad.

De duane maakt je pakket nog niet open.

De webshop waar je het heb betaald heeft bij het verzenden, niet de juiste gegevens op het pakket gezet. Dit heeft de duane nodig voor hun administatie.

Zet gewoon eerlijk erop wat erin zit.
Gewoon Console Controllers als omschrijving ( want je liegt dan niet)
en de prijs exlusief verzendkosten ( gewoon de waarde van het pakket zelf )

Ze zullen het daarna over een week naar je toesturen.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 08:45:59 #10
286575 Roces18
Chef de party
pi_106472350
De waarde van het pakket zelf = 40 euro :')

De douane snapt zelf ook wel dat je geen 3 ps3 controllers voor 40,- krijgt en uit China is alles nep.
Dus of je moet zeggen dat het je iets van 100 euro heeft gekost. En de daarbij behorende belasting betalen.

Of gewoon wegrennen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_106472793
bij game mania verkopen ze ook controllers van andere fabrikanten. Gewoon eerlijk aangeven wat je betaald hebt en dan zul je inderdaad invoerrechten moeten betalen (denkt totaal 35 euro) aan de postbode. Briefje opsturen en 8 dagen later heb je je spullen (mijn ervaring)
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:09:26 #12
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_106473707
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:53 schreef robbiedutch het volgende:
Maakt niet uit, dit heb ik ook al een paar keer gehad.

De duane maakt je pakket nog niet open.

De webshop waar je het heb betaald heeft bij het verzenden, niet de juiste gegevens op het pakket gezet. Dit heeft de duane nodig voor hun administatie.

Zet gewoon eerlijk erop wat erin zit.
Gewoon Console Controllers als omschrijving ( want je liegt dan niet)
en de prijs exlusief verzendkosten ( gewoon de waarde van het pakket zelf )

Ze zullen het daarna over een week naar je toesturen.
Exact dit dus - gewoon eerlijk zijn. Mocht je er toch gezeik mee krijgen, dan zeg je: ik wist het niet :)
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 10:13:48 #13
323372 DikBoek
Ook lekker met kaas.
pi_106473797
Ik zou eerst eens redelijk Nederlands leren.
Maar laten we wel wezen, dat was natuurlijk al lang duidelijk.
pi_106473957
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:52 schreef red_crab het volgende:
hallo,

Ik had in china 3 ps3 controllers besteld, ze zouden het als gift verzenden en heeft een waarde van 40 euro. Nou krijg ik een brief thuis dat ze waarde niet kunnen schatten, maar het is volgensmij niet heel legaal want volgensmij zit er Sony logo op, maar dat weet ik niet zeker? Nu is mijn vraag wat moet ik doen gewoon invullen waarde 40 euro en inhoud game console controllers? en moet ik invullen koopzending,geschenkzending of moet ik het niet aannemen en als ik het niet aanneem krijg ik me geld dan wel terug?

Iemand ervaring met eigenlijk ''namaak'' spullen die onderschept zijn? Zoja wat heeft u gedaan?

alvast super bedankt!
Brief invullen (console controllers), koopzending, waarde 40euro erop, factuur of paypal afschrift erbij. ff wachten komt de postmeneer aan de deur krijg je je pakketje.

Als ze vonden dat er nep spullen zin zaten krijg je een brief dat het in beslag genomen is en vernietigd wordt :Z
pi_106475076
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:20 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Brief invullen (console controllers), koopzending, waarde 40euro erop, factuur of paypal afschrift erbij. ff wachten komt de postmeneer aan de deur krijg je je pakketje.

Als ze vonden dat er nep spullen zin zaten krijg je een brief dat het in beslag genomen is en vernietigd wordt :Z
Dat vinden ze niet, want ze gaan niet elk pakketje openmaken.
Dit pakket dat naar hem gestuurd is, is namelijk niet verdacht.
ze missen gewoon wat gegevens.
gewoon 40 euro zeggen. gameconsole controller. en dan moet je 19% btw betalen ( invoerrechten moet volgens mij alleen bij een hoog bedrag )

40 euro is maar een klein bedrag voor invoer.

trouwens 13 euro voor 1 gameconsole controller vind ik geen opvallende prijs.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 11:11:40 #16
286575 Roces18
Chef de party
pi_106475315
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 09:17 schreef Thompson1985 het volgende:
bij game mania verkopen ze ook controllers van andere fabrikanten. Gewoon eerlijk aangeven wat je betaald hebt en dan zul je inderdaad invoerrechten moeten betalen (denkt totaal 35 euro) aan de postbode. Briefje opsturen en 8 dagen later heb je je spullen (mijn ervaring)
maar als ze hem open maken en er staat sony op ben je de sigaar :)
pi_106476973
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 11:03 schreef robbiedutch het volgende:

[..]

Dat vinden ze niet, want ze gaan niet elk pakketje openmaken.
Dit pakket dat naar hem gestuurd is, is namelijk niet verdacht.
ze missen gewoon wat gegevens.
gewoon 40 euro zeggen. gameconsole controller. en dan moet je 19% btw betalen ( invoerrechten moet volgens mij alleen bij een hoog bedrag )

40 euro is maar een klein bedrag voor invoer.

dat is wat ik zeg, als ze het al open hadden gemaakt had TS een andere brief gekregen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 11:11 schreef Roces18 het volgende:

[..]

maar als ze hem open maken en er staat sony op ben je de sigaar :)
sigaar, sigaar.. ach.. je krijgt een briefje dat ze het in beslag nemen vanwege nep en foei niet meer doen. Als er nou 100 inzaten werd het een ander verhaal. :z
  vrijdag 6 januari 2012 @ 12:06:25 #18
286575 Roces18
Chef de party
pi_106477188
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 11:03 schreef robbiedutch het volgende:
Er staat Sony op, en een legale Sony controller ben je al ruim 40 euro voor kwijt. x 3 = 120 euro.

Maar als het goed is mag je tot 3 namaak artikelen die onder elektronica vallen meenemen (maar volgens mij geldt dat alleen als je op vakantie was geweest en ze in je koffer zaten)
pi_106477877
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 12:06 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Er staat Sony op, en een legale Sony controller ben je al ruim 40 euro voor kwijt. x 3 = 120 euro.

Maar als het goed is mag je tot 3 namaak artikelen die onder elektronica vallen meenemen (maar volgens mij geldt dat alleen als je op vakantie was geweest en ze in je koffer zaten)
Ja maar een legale zit 80% winst op, verder ook nog de kosten inberekend voor het vervoer, opslagkosten, Garantiekosten ( die zijn altijd ook hoog )

Totaal kom je voor een legale sony controller dan op een prijs van 15 euro.
( ik heb voor een groothandel gewerkt ) 13 euro vind ik dus geen opvallend lage prijs.

Verder zitten hier veel mensen te zeggen dat hij de sigaar is maar dit is niet zo.
hij heeft vast ingekocht bij dealextreme of die andere webshops die gewoon slecht verzenden.

ze hebben dan een dollar prijs erop gezet, en dan meestal koop aangekruist.
maar dan overtreden ze de regels. bij een internationale koop, moet er bij het pakket een pakbon zitten met de prijs.

Daarom vraagt de duane het bij jou na, het is gewoon een standard brief die ze naar je toesturen met standaard dreigementen erop. niet om druk maken, gewoon eerlijk opschrijven wat erin zit.
3 Gameconsole controllers, prijs is 40 euro, bij levering moet je dan nog 20 euro betalen aan btw kosten.
pi_106478959
Als het dealextreme is, met gratis verzending, volgende keer dus drie keer apart bestellen :)

Dan zit je onder de 22 euro per pakketje en hoef je geen BTW te betalen en dergelijke.
  Moderator vrijdag 6 januari 2012 @ 13:11:05 #21
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_106479717
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 12:57 schreef Ralphmeister het volgende:
Als het dealextreme is, met gratis verzending, volgende keer dus drie keer apart bestellen :)

Dan zit je onder de 22 euro per pakketje en hoef je geen BTW te betalen en dergelijke.
De gouden tip die ik zelf wou geven, werkt prima :Y
pi_106485758
allereerst hartstikke bedankt voor alle reacties,
heb nou ingevuld dat ik 3 controllers voor een game console heb en de waarde 40 euro is. Nou heb ik de offerte van paypal erbij gedaan en daar is de waarde ook 40 euro, dus heb niks gelogen nou maar afwachten wat er gaat gebeuren! Ik zal wel ff laten weten wat er uiteindelijk uit is gekomen.

Maar als ik er telkens 1 bestel kan dat dan wel als ik bv in 2 dagen 2 apart bestel, zouden ze dat dan niet samenvoegen ofzo?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 17:03:28 #24
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_106489368
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:42 schreef red_crab het volgende:
heb nou ingevuld dat ik 3 controllers voor een game console heb en de waarde 40 euro is. Nou heb ik de offerte van paypal erbij gedaan en daar is de waarde ook 40 euro, dus heb niks gelogen nou maar afwachten wat er gaat gebeuren! Ik zal wel ff laten weten wat er uiteindelijk uit is gekomen.

Maar als ik er telkens 1 bestel kan dat dan wel als ik bv in 2 dagen 2 apart bestel, zouden ze dat dan niet samenvoegen ofzo?
Bij DealExtreme niet, ze doen daar elke bestelling apart is mijn ervaring.
We zullen zien, zei de blinde.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 02:46:06 #25
327191 RobertNL
For your gear.
pi_106516066
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:42 schreef red_crab het volgende:

Niet als ze tegelijk bij de douane liggen, mocht je die pech wel hebben dan is er een kans dat ze het bij elkaar optellen (Staat volgens mij wel op de site v/d douane). Zelf heb ik voorgaande nog nooit gehoord/meegemaakt, dus waarschijnlijk komt het in de praktijk niet voor.

Brief opsturen ---> Wachten ---> Rembours betalen (contant + gepast!) ---> Pakketje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_106735770
mensen,

het is gelukt moet 20,10 euro betalen en kan het pakketje morgen ophalen bij postkantoor :')

harstikke bedankt voor het goede advies super!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')