Oscar

Wat goed zeg!
Niels gaat een paar keer per dag wel op het potje zitten, maar met zijn kleren aan en hij doet dan ook niets (of hij is heel snel in plassen

) Als hij gepoept heeft vraagt hij ook echt niet om een schone luier, volgens mij zou hij er zo de hele dag in rond kunnen lopen
Wahaha Elin, wat geweldig dat ze de CB-mevrouw ging tekenen en haar naam schreef toen ze alleen maar een lijn moest tekenen
Hihi Ivan

Niels heeft vorige week voor het eerst gekeken toen zijn vader ging plassen. Maar ik heb naderhand toch wel gevraagd of hij dat toch maar zittend wil doen de volgende keer hoor. Dat schijnt ook beter te zijn voor het uitplassen en ik zie het al helemaal voor me dat hij de hele wc onderpiest omdat hij ook groot wil zijn
Niels is woensdag ook naar het consultatiebureau geweest. Hij is nu 88,5 cm en 12,75 kg, precies gemiddeld. Hij moest blokjes op elkaar stapelen, dat wilde hij eerst niet, hij had alleen maar oog voor alle apparaten en instrumenten in de spreekkamer. Maar toen de arts niet keek zette hij toch maar alle 7 op elkaar.
Wat ik niet zo leuk vond is dat de arts weer begon te zaniken over dat er zo moeilijk werd gedaan over zijn voorhuidje toen hij baby was. Daar had hij toen steeds ontstekingen en de kinderarts in het ziekenhuis heeft toen hormoonzalf voorgeschreven, wat erg goed hielp. Volgens de arts van het cb was het onzin en was het vanzelf ook wel overgegaan, en dat moet ze dus iedere keer dat we daar komen herhalen

En toen trok ze, om het te demonstreren, zomaar zijn voorhuidje helemaal naar achteren

Waar is dat nou weer voor nodig.
Vanmorgen zijn we wezen kijken bij de peutergroep van de Vrije School hier. Niels vond het geweldig en hij had ook al direct contact met een paar peuters

Er heerste een hele fijne, rustige sfeer en de ruimte was gezellig.
Omdat ik niet werk krijgen we alleen geen tegemoetkoming in de kosten voor de peutergroep (er zijn hier in de stad nu geen peuterspeelzalen meer, alles is overgaan naar kinderopvang). De school zelf heeft hier wel een tegemoetkomingsregeling voor, maar daar komt maar 15% van de kinderen met een niet werkende ouder voor in aanmerking en daar zitten ze al overheen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>