Wow het wordt echt spannend dus morgen
Soempie en Kyara, ik wil jullie enthousiasme niet al te veel temperen. Maar ik had ook al ruim een week flink last van gerommel en dus ook al een verweekte en ontsloten bmm. Toch deed 2 keer strippen en het breken van de vliezen (!) niets. De vlos denkt ook dat ik nog wel lang had doorgelopen als ik niet was ingeleid. Het hoeft dus allemaal niet zo veel te zeggen.
Ik ben eigenlijk heel erg blij dat ik voor de inleiding ben gegaan. Ik was lichamelijk uitgeput van de zwangerschap en Mia had ook echt niet nog hoeven groeien zeg maar
Over het inleiden zelf: de vorige bevalling ben ik ingeleid met alles nog potdicht. Met 2 keer gellen had ik een dag later net voldoende ontsluiting om de vliezen te breken en aan de syntocinon te gaan. Dat was dusdanig heftig dat ik een ruggenprik nodig heb gehad (zalig!). Daarna ging het ineens snel.
Bij deze bevalling had ik dus al een beginnetje en kon ik gelijk aan de synto. Dat was nog heftiger dan eerst en ik ben dus aan de remifentanil gegaan in afwachting van de ruggenprik. Die ruggenprik was niet meer nodig want na 2 uur volledige ontsluiting en persweeen. Ik ben normaal gesproken een rustig persoon, maar ik denk dat ze me aan de andere kant van het ziekenhuis hebben horen uitschreeuwen van de kracht die daarbij vrij kwam!
Beide bevallingen vond ik enorm heftig (maar ik heb dus geen vergelijking met een 'normale' bevalling), maar godzijdank is er goede pijnbestrijding in een ziekenhuis! Houdt je niet groot, het is beschikbaar en kan dus enorm helpen om te ontspannen.