abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 6 januari 2012 @ 12:52:44 #251
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106478788
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 12:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee hoor, als je buitenexcessief geweld gebruikt wordt je zelf in de cel gegooid. Als je slaat als iemand op de grond ligt of weg wil lopen, ben je de sjaak. Zie die keeper van AZ maar.
heeft uiteindelijk geen straf gehad?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_106478825
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 12:50 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind het een beetje eng hoeveel mensen hier staan te juichen dat de een de ander doodschiet. Wat heeft ze verder geprobeerd? Een keer naast de inbreker schieten, zodat ze weten dat ze gewapend is, en ze met hun leven spelen?

Tijd genoeg om iets anders te doen dan een kogel door de man jagen, lijkt me, als ze tijd heeft om 911 te bellen om toestemming te vragen.

Maar goed, dat is achterafpraat, en ik weet niet hoe het gegaan is, en of er andere mogelijkheden waren. Ik keur ook niet af dat ze uiteindelijk schoot. Maar mensen die hier lopen te juichen, en het top vinden dat iemand afgeschoten is, dat gaat me iets te ver. Ziekelijk.
Ik weet 100% zeker dat je niet op die manier denkt op zo'n moment. Hoe weet ik dat? Ik heb het zelf meegemaakt. Ik zag 4 mannen staan 5 meter verderop in mijn huis, en het volgende wat ik me herinner is dat ik vastgebonden op de grond lag, en geslagen werd.

Je DENKT gewoon NIET op zo'n moment.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator vrijdag 6 januari 2012 @ 12:54:15 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106478850
quote:
Ik vind het een beetje eng hoeveel mensen hier staan te juichen dat de een de ander doodschiet. Wat heeft ze verder geprobeerd? Een keer naast de inbreker schieten, zodat ze weten dat ze gewapend is, en ze met hun leven spelen?

Tijd genoeg om iets anders te doen dan een kogel door de man jagen, lijkt me, als ze tijd heeft om 911 te bellen om toestemming te vragen.

Maar goed, dat is achterafpraat, en ik weet niet hoe het gegaan is, en of er andere mogelijkheden waren. Ik keur ook niet af dat ze uiteindelijk schoot. Maar mensen die hier lopen te juichen, en het top vinden dat iemand afgeschoten is, dat gaat me iets te ver. Ziekelijk.
ja je gaat je eigen huis overhoop schieten om een inbreker te stoppen zeker :D

toen ze met 911 aan de telefoon zat waren de inbrekers nog niet binnen
ze hebben ogen en ze zien dat ze gewapend is dan hoeft ze niet nog ff te schieten om duidelijk te maken dat het wapen doorgeladen is, van mij had ze zijn maat ook neer mogen leggen
  vrijdag 6 januari 2012 @ 12:56:11 #254
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_106478919
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 12:53 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik weet 100% zeker dat je niet op die manier denkt op zo'n moment. Hoe weet ik dat? Ik heb het zelf meegemaakt. Ik zag 4 mannen staan 5 meter verderop in mijn huis, en het volgende wat ik me herinner is dat ik vastgebonden op de grond lag, en geslagen werd.

En dan was dit ook nog een jonge moeder die alleen was met haar baby, het zal haar behoorlijk rood voor de ogen geworden zijn.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 12:56:13 #255
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_106478923
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 12:53 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Als je niet denkt, denk je ook niet aan toestemming vragen, lijkt me. Er was nog ruimte voor rede.
Laffe huichelaar
  Moderator vrijdag 6 januari 2012 @ 12:56:37 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106478938
tot de deur ingetrapt werd
pi_106478978
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 12:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als je niet denkt, denk je ook niet aan toestemming vragen, lijkt me. Er was nog ruimte voor rede.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 12:56 schreef sp3c het volgende:
Precies, misschien dat je van tevoren rationeel denkt, maar op het moment zelf ben je dat echt wel weer kwijt.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 6 januari 2012 @ 12:58:31 #258
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_106479008
quote:
... waarop de inbreker meteen terugschiet - om te raken. ;)

Is niet te beoordelen vanaf hier.
quote:
Dat bevreemdt me dus ook aan dit verhaal. Een overval gebruikt bijna altijd het verassingselement; die was hier blijkbaar allang weg. Een inbreker die met veel poeha en lawaai probeert binnen te komen ken ik ook niet. Dit lijkt meer op een afrekening, of een aanslag o.i.d., niet bepaald op een inbraak.
quote:
Oh nee, ik heb geen greintje medelijden met inbrekers of overvallers. Als die een schot hagel in hun donder krijgen, kan ik slechts goedkeurend knikken.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 12:58:47 #259
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_106479021
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 12:56 schreef sp3c het volgende:
Dat klopt. Daarom zeg ik ook: Dat ze het gedaan heeft snap ik wel. Maar moeten we er dan allemaal blij om zijn, dat iemand een ander neerschiet?

Hiermee doel ik op reacties als: Helemaal top ^O^ enzo. Dat vind ik bijzonder onsmakelijk.
Laffe huichelaar
  Moderator vrijdag 6 januari 2012 @ 13:00:01 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106479068
ik ben er niet rouwig om nee

betere kop dan 'inbrekers verkrachten 18jarig moedertje'
  vrijdag 6 januari 2012 @ 13:02:49 #261
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_106479170
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:16 schreef MadoRS het volgende:

[..]

Gast!__ :')

Als iemand een pistool wilt komt hij er toch wel aan eentje

Denk je dat overvallers en moordenaars allemaal een certificaat en licentie hebben?
"Sorry jongens, de overval kan niet doorgaan... Piet krijgt de wapenvergunning niet rond!"
pi_106975198
Belachelijk al die vuurwapens. Die domme dikke wildwest schietgrage amerikanen hebben nu weer een staat erbij waar het gewoon doodnormaal en legaal is voor burgers van onbesproken gedrag en met verplichte wapentraining om met een dodelijk vuurwapen over straat te gaan, namelijk Wisconsin.

Waarom nemen ze dit soort krankzinnige wetten aan? Alleen de politie moet zichzelf effectief kunnen verdedigen naar mijn mening. Niet de burgers.

http://www.wisconsinconcealedcarry.com/
pi_106975447
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 00:18 schreef kontknager het volgende:
Belachelijk al die vuurwapens. Die domme dikke wildwest schietgrage amerikanen hebben nu weer een staat erbij waar het gewoon doodnormaal en legaal is voor burgers van onbesproken gedrag en met verplichte wapentraining om met een dodelijk vuurwapen over straat te gaan, namelijk Wisconsin.

Waarom nemen ze dit soort krankzinnige wetten aan? Alleen de politie moet zichzelf effectief kunnen verdedigen naar mijn mening. Niet de burgers.

Wisconsin _O_ in de VS noemen ze luitjes uit die staat Kaaskoppen _O_

In jouw scenario was die moeder dus verkracht en afgeslacht, niet ideaal maar toch krijg je van mij een nonchalante smiley :P
pi_106980927
Het is gewoon nietgoed om mensen wapens te geven voor zelfverdediging. In de praktijk worden die dingen zelden gebruikt voor zelfverdediging. Er komen alleen maar ongelukken van.
pi_106982370
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 10:08 schreef kontknager het volgende:
Het is gewoon nietgoed om mensen wapens te geven voor zelfverdediging. In de praktijk worden die dingen zelden gebruikt voor zelfverdediging. Er komen alleen maar ongelukken van.
Dat vond ik eerder ook altijd. Criminelen zullen zich dan nog zwaarder bewapenen, was mijn kritiek. Nu zie ik wel een kentering. Zelfs in Nederland zie ik dat criminelen zich steeds vaker en zwaarder bewapenen, terwijl de gemiddelde burger geen wapens bezit. Ik hoef zelf geen wapen, maar wie is de regering dan om mensen te verbieden om zich te bewapenen? Als je al een keer overvallen bent kan ik me best voorstellen dat je de drang voelt om jezelf en je gezin beter te beschermen.
Lastig op dit moment. Ben nog niet VOOR wapens, maar ook niet meer zo tegen als dat ik ooit was.
pi_106983408
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 00:18 schreef kontknager het volgende:

Omdat ze niet jouw visie op wapenbezit delen zijn ze "domme dikke wildwest schietgrage amerikanen"?
Leuke manier om je tegenstander buiten spel te zetten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 19 januari 2012 @ 11:54:05 #267
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_106983597
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:48 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Omdat ze niet jouw visie op wapenbezit delen zijn ze "domme dikke wildwest schietgrage amerikanen"?
Leuke manier om je tegenstander buiten spel te zetten.
Lekker makkelijk ook.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 19 januari 2012 @ 12:02:07 #268
111528 Viajero
Who dares wins
pi_106983903
quote:
4s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:41 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Ze had ook op de benen kunnen mikken. Dit vind ik toch zinloos geweld!!!!
Onzin. Als die gast niet had ingebroken dan had ie nog geleefd. Je hebt het recht je huis en je familie te verdedigen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 19 januari 2012 @ 12:03:09 #269
111528 Viajero
Who dares wins
pi_106983943
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:52 schreef Creeg het volgende:
Trouwens.. 18 jaar, een kind hebben van 3 maanden en je man is dood aan longkanker. 18 jaar en getrouwd? En hoe oud was die man dan wel niet.
In de VS trouwen mensne over het algmeen veel jonger dan hier. Die man kan zelf ook best jong zijn geweest.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 19 januari 2012 @ 12:06:57 #270
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106984068
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:14 schreef kontknager het volgende:
Ja 1x tegenover die 10 incidenten in Amerika ;)
Er wonen ongeveer 20 keer zoveel mensen in de VS.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 12:56 schreef Id_do_her het volgende:
En dan was dit ook nog een jonge moeder die alleen was met haar baby, het zal haar behoorlijk rood voor de ogen geworden zijn.
Tja, als iemand aan m'n vriendin of dochter zou komen zou ik ook redelijk doorslaan. In het geval van gevaar krijgt iedereen een fight of flight reactie. En flight is geen optie als je eigen kind gevaar loopt.

Vind ik dat mensen wapens thuis moeten hebben? Nee. Had ik hetzelfde gedaan en die kerel neergeschoten? Ja.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 19 januari 2012 @ 15:34:58 #271
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_106992144
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 12:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als het een neger was, zou hij zijn opgepakt hiervoor. Waarschijnlijk doodslag. Zo gaan de Amerikaanse agenten te werk, vuile racisten :r
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
pi_106992270
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2012 15:34 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Als het een neger was, zou hij zijn opgepakt hiervoor. Waarschijnlijk doodslag. Zo gaan de Amerikaanse agenten te werk, vuile racisten :r
Vooral die van Navajo afkomst, dat zijn de ergste :r
pi_106994818
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 11:15 schreef Big-Ern het volgende:
Ik hoef zelf geen wapen, maar wie is de regering dan om mensen te verbieden om zich te bewapenen? Als je al een keer overvallen bent kan ik me best voorstellen dat je de drang voelt om jezelf en je gezin beter te beschermen.
Lastig op dit moment. Ben nog niet VOOR wapens, maar ook niet meer zo tegen als dat ik ooit was.
De staat heeft het rechtmatige monopolie op geweld. Alleen sommige medewerkers van de staat mogen geweld gebruiken zodat wetten worden afgedwongen. Niemand anders mag geweld gebruiken (volgens de wetten die worden afgedwongen). Daarom zouden ook alleen politie agenten, soldaten e.d. wapens mogen dragen. Andere mensen mogen het toch niet gebruiken.

Ik vind dat onzin om overduidelijke redenen: jezelf het recht geven en dan afdwingen maakt het nog geen werkelijk recht, ik kan ook monopolie op geweld claimen! Het andere is uiteraard dat het tot passieve slachtoffers leidt als iedereen -behalve de schurken natuurlijk- die geweldloosheid naleeft. Hoe tragisch het ook is, ik zie liever een dief doodgeschoten dan een vrouw geplunderd, verkracht en misschien vermoord. Gedood worden zou een risico van het vak moeten zijn voor dieven...

Ideaal gesproken wordt alleen zoveel geweld gebruikt als dat er nodig is om een aanval te stoppen. In de echte wereld is lastiger in te schatten hoeveel geweld je moet gebruiken en hoe, zeker als je niet getraind bent om te vechten en ontwapenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')