heeft uiteindelijk geen straf gehad?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee hoor, als je buitenexcessief geweld gebruikt wordt je zelf in de cel gegooid. Als je slaat als iemand op de grond ligt of weg wil lopen, ben je de sjaak. Zie die keeper van AZ maar.
Ik weet 100% zeker dat je niet op die manier denkt op zo'n moment. Hoe weet ik dat? Ik heb het zelf meegemaakt. Ik zag 4 mannen staan 5 meter verderop in mijn huis, en het volgende wat ik me herinner is dat ik vastgebonden op de grond lag, en geslagen werd.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:50 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind het een beetje eng hoeveel mensen hier staan te juichen dat de een de ander doodschiet. Wat heeft ze verder geprobeerd? Een keer naast de inbreker schieten, zodat ze weten dat ze gewapend is, en ze met hun leven spelen?
Tijd genoeg om iets anders te doen dan een kogel door de man jagen, lijkt me, als ze tijd heeft om 911 te bellen om toestemming te vragen.
Maar goed, dat is achterafpraat, en ik weet niet hoe het gegaan is, en of er andere mogelijkheden waren. Ik keur ook niet af dat ze uiteindelijk schoot. Maar mensen die hier lopen te juichen, en het top vinden dat iemand afgeschoten is, dat gaat me iets te ver. Ziekelijk.
ja je gaat je eigen huis overhoop schieten om een inbreker te stoppen zekerquote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:50 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind het een beetje eng hoeveel mensen hier staan te juichen dat de een de ander doodschiet. Wat heeft ze verder geprobeerd? Een keer naast de inbreker schieten, zodat ze weten dat ze gewapend is, en ze met hun leven spelen?
Tijd genoeg om iets anders te doen dan een kogel door de man jagen, lijkt me, als ze tijd heeft om 911 te bellen om toestemming te vragen.
Maar goed, dat is achterafpraat, en ik weet niet hoe het gegaan is, en of er andere mogelijkheden waren. Ik keur ook niet af dat ze uiteindelijk schoot. Maar mensen die hier lopen te juichen, en het top vinden dat iemand afgeschoten is, dat gaat me iets te ver. Ziekelijk.
En dan was dit ook nog een jonge moeder die alleen was met haar baby, het zal haar behoorlijk rood voor de ogen geworden zijn.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:53 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik weet 100% zeker dat je niet op die manier denkt op zo'n moment. Hoe weet ik dat? Ik heb het zelf meegemaakt. Ik zag 4 mannen staan 5 meter verderop in mijn huis, en het volgende wat ik me herinner is dat ik vastgebonden op de grond lag, en geslagen werd.
Je DENKT gewoon NIET op zo'n moment.
Als je niet denkt, denk je ook niet aan toestemming vragen, lijkt me. Er was nog ruimte voor rede.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:53 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik weet 100% zeker dat je niet op die manier denkt op zo'n moment. Hoe weet ik dat? Ik heb het zelf meegemaakt. Ik zag 4 mannen staan 5 meter verderop in mijn huis, en het volgende wat ik me herinner is dat ik vastgebonden op de grond lag, en geslagen werd.
Je DENKT gewoon NIET op zo'n moment.
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je niet denkt, denk je ook niet aan toestemming vragen, lijkt me. Er was nog ruimte voor rede.
Precies, misschien dat je van tevoren rationeel denkt, maar op het moment zelf ben je dat echt wel weer kwijt.quote:
... waarop de inbreker meteen terugschiet - om te raken.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:50 schreef timmmmm het volgende:
Dat bevreemdt me dus ook aan dit verhaal. Een overval gebruikt bijna altijd het verassingselement; die was hier blijkbaar allang weg. Een inbreker die met veel poeha en lawaai probeert binnen te komen ken ik ook niet. Dit lijkt meer op een afrekening, of een aanslag o.i.d., niet bepaald op een inbraak.quote:Tijd genoeg om iets anders te doen dan een kogel door de man jagen, lijkt me, als ze tijd heeft om 911 te bellen om toestemming te vragen.
Oh nee, ik heb geen greintje medelijden met inbrekers of overvallers. Als die een schot hagel in hun donder krijgen, kan ik slechts goedkeurend knikken.quote:Maar goed, dat is achterafpraat, en ik weet niet hoe het gegaan is, en of er andere mogelijkheden waren. Ik keur ook niet af dat ze uiteindelijk schoot. Maar mensen die hier lopen te juichen, en het top vinden dat iemand afgeschoten is, dat gaat me iets te ver. Ziekelijk.
Dat klopt. Daarom zeg ik ook: Dat ze het gedaan heeft snap ik wel. Maar moeten we er dan allemaal blij om zijn, dat iemand een ander neerschiet?quote:
"Sorry jongens, de overval kan niet doorgaan... Piet krijgt de wapenvergunning niet rond!"quote:Op donderdag 5 januari 2012 00:16 schreef MadoRS het volgende:
[..]
Gast!__
Als iemand een pistool wilt komt hij er toch wel aan eentje
Denk je dat overvallers en moordenaars allemaal een certificaat en licentie hebben?
Wisconsinquote:Op donderdag 19 januari 2012 00:18 schreef kontknager het volgende:
Belachelijk al die vuurwapens. Die domme dikke wildwest schietgrage amerikanen hebben nu weer een staat erbij waar het gewoon doodnormaal en legaal is voor burgers van onbesproken gedrag en met verplichte wapentraining om met een dodelijk vuurwapen over straat te gaan, namelijk Wisconsin.
Waarom nemen ze dit soort krankzinnige wetten aan? Alleen de politie moet zichzelf effectief kunnen verdedigen naar mijn mening. Niet de burgers.
http://www.wisconsinconcealedcarry.com/
Dat vond ik eerder ook altijd. Criminelen zullen zich dan nog zwaarder bewapenen, was mijn kritiek. Nu zie ik wel een kentering. Zelfs in Nederland zie ik dat criminelen zich steeds vaker en zwaarder bewapenen, terwijl de gemiddelde burger geen wapens bezit. Ik hoef zelf geen wapen, maar wie is de regering dan om mensen te verbieden om zich te bewapenen? Als je al een keer overvallen bent kan ik me best voorstellen dat je de drang voelt om jezelf en je gezin beter te beschermen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 10:08 schreef kontknager het volgende:
Het is gewoon nietgoed om mensen wapens te geven voor zelfverdediging. In de praktijk worden die dingen zelden gebruikt voor zelfverdediging. Er komen alleen maar ongelukken van.
Omdat ze niet jouw visie op wapenbezit delen zijn ze "domme dikke wildwest schietgrage amerikanen"?quote:Op donderdag 19 januari 2012 00:18 schreef kontknager het volgende:
Belachelijk al die vuurwapens. Die domme dikke wildwest schietgrage amerikanen hebben nu weer een staat erbij waar het gewoon doodnormaal en legaal is voor burgers van onbesproken gedrag en met verplichte wapentraining om met een dodelijk vuurwapen over straat te gaan, namelijk Wisconsin.
Waarom nemen ze dit soort krankzinnige wetten aan? Alleen de politie moet zichzelf effectief kunnen verdedigen naar mijn mening. Niet de burgers.
http://www.wisconsinconcealedcarry.com/
Lekker makkelijk ook.quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Omdat ze niet jouw visie op wapenbezit delen zijn ze "domme dikke wildwest schietgrage amerikanen"?
Leuke manier om je tegenstander buiten spel te zetten.
Onzin. Als die gast niet had ingebroken dan had ie nog geleefd. Je hebt het recht je huis en je familie te verdedigen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:41 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Ze had ook op de benen kunnen mikken. Dit vind ik toch zinloos geweld!!!!
In de VS trouwen mensne over het algmeen veel jonger dan hier. Die man kan zelf ook best jong zijn geweest.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:52 schreef Creeg het volgende:
Trouwens.. 18 jaar, een kind hebben van 3 maanden en je man is dood aan longkanker. 18 jaar en getrouwd? En hoe oud was die man dan wel niet.
Er wonen ongeveer 20 keer zoveel mensen in de VS.quote:Op donderdag 5 januari 2012 00:14 schreef kontknager het volgende:
Ja 1x tegenover die 10 incidenten in Amerika
Tja, als iemand aan m'n vriendin of dochter zou komen zou ik ook redelijk doorslaan. In het geval van gevaar krijgt iedereen een fight of flight reactie. En flight is geen optie als je eigen kind gevaar loopt.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:56 schreef Id_do_her het volgende:
En dan was dit ook nog een jonge moeder die alleen was met haar baby, het zal haar behoorlijk rood voor de ogen geworden zijn.
Als het een neger was, zou hij zijn opgepakt hiervoor. Waarschijnlijk doodslag. Zo gaan de Amerikaanse agenten te werk, vuile racistenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je niet denkt, denk je ook niet aan toestemming vragen, lijkt me. Er was nog ruimte voor rede.
Vooral die van Navajo afkomst, dat zijn de ergstequote:Op donderdag 19 januari 2012 15:34 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Als het een neger was, zou hij zijn opgepakt hiervoor. Waarschijnlijk doodslag. Zo gaan de Amerikaanse agenten te werk, vuile racisten
De staat heeft het rechtmatige monopolie op geweld. Alleen sommige medewerkers van de staat mogen geweld gebruiken zodat wetten worden afgedwongen. Niemand anders mag geweld gebruiken (volgens de wetten die worden afgedwongen). Daarom zouden ook alleen politie agenten, soldaten e.d. wapens mogen dragen. Andere mensen mogen het toch niet gebruiken.quote:Op donderdag 19 januari 2012 11:15 schreef Big-Ern het volgende:
Ik hoef zelf geen wapen, maar wie is de regering dan om mensen te verbieden om zich te bewapenen? Als je al een keer overvallen bent kan ik me best voorstellen dat je de drang voelt om jezelf en je gezin beter te beschermen.
Lastig op dit moment. Ben nog niet VOOR wapens, maar ook niet meer zo tegen als dat ik ooit was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |