abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 juni 2012 @ 23:12:41 #101
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_112815670
Emigreren naar Engeland :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_112845260
Evenstar, wat een stap en you go girl, zet em op! Blijf trots!!!

Sjak, klinkt goed!
Fake it till you make it...
pi_114780784
een kickje, om te vragen of het nu gaat :)

en om te melden dat de komende verjaardag de laatste gaat zijn die we met familie vieren en dat we er direct na een familievrije maand tegenaan gooien :') weer. tsja. och. de fluwelen scheiding werd toch maar een vechtscheiding. ik ben volwassen en mij kwetst het nog. laat staan hoe een kind hieronder afbreekt
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_115005843
Van wat ik mee heb gekregen uit het peutertopic lijkt me dat een goed besluit Simmu, maar niet makkelijk.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 18:40:04 #105
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115009384
Nou, vandaag op intake geweest voor sterilisatie dmv essure.
Wel positief alleen doen ze de procedure liever niet als je bv geeft. Na een telefonisch overleg met andere gyn, lijkt het nu dan wel te kunnen/mogen na een half jaar, maar daarover gaat nog gebeld worden met een expert.
Vooralsnog staat eea gepland op 15 nov...
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:33:56 #106
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_115014785
:o
Simmu, scheiden? :'(

Asy, wat kost zo' 'grapje' je? Ik was er ook voor maar moet er teveel bij leggen dus was benieuwd...
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:10:37 #107
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_115021295
simmu, ga je scheiden? Wat enorm heftig! Succes en sterkte met het hele traject. Dikke :*

asy, waarom wil je gesteriliseerd worden?

hoe gaat het met mula?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  † In Memoriam † donderdag 2 augustus 2012 @ 22:12:38 #108
43556 miss_dynastie
pi_115021435
Als ik simmu's post lees gaat het volgens mij om een scheiding in de familiekring, niet om haarzelf... toch?
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:37:32 #109
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115023133
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:33 schreef RockabeIIa het volgende:

Asy, wat kost zo' 'grapje' je? Ik was er ook voor maar moet er teveel bij leggen dus was benieuwd...
uhm, niks dankzij de aanvullende verzekering.
Bij FBTO kun je modules afsluiten waaronder gezinsplanning (ofzoiets). van daaruit wordt het volledig vergoed mits in het ziekenhuis uitgevoerd...
Kun je ook afsluiten als je je basisverzekerig elders hebt lopen. Kost je alleen eenmalig een euro of 15 aan administratiekosten.

Davinia, omdat wij geen kinderen meer willen.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:38:28 #110
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115023191
en simmu gaat niet scheiden :N
hoewel ze wel heel graag wil scheiden van bepaalde familieleden ;)
pi_115023240
volgens mij is het inderdaad een 'familiescheiding'

Asy, doe je de Essure poliklinisch of klinisch? Het scheelt nogal in de kosten, maar ik zou er niet aan moeten denken om het poliklinisch te doen (al zou ik klinisch volgens mij nog niet durven).

Hier gaat het niet goed. Ik ben gewoonweg doodop. Lichamelijk en geestelijk. En ik ben er ook nog zo klaar mee ook. Dinsdag naar de huisarts, ik hoop dat ze me laat bloedprikken zodat ik iig weet of er in de hormoonhuishouding/schildklier nog wat mis is.

Overigens gaat hier mijn man onder het mes, ook hier geen kinderen meer. En daarvoor ook extra verzekerd dit jaar, extra premie was goedkoper dan de operatie zelf betalen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_115023595
Essure is toch alleen poliklinisch? Ik kon na 10 seconden (mocht niet , moest 10 min. wachten) echt wel weer weg. Bij mij werd alles vergoed, ook aanvullend.

Mefke, wat rot dat het zo slecht gaat. :*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:44:45 #113
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115023652
Poliklinisch. Waarom wil je alleen klinisch mefke?
Hier in Heerlen is er een wachtlijst voor. Ik kan dus pas in nov terecht. Komt mooi uit ivm geven van bv.

Je krijgt de pil voorgeschreven om je cyclus even stil te leggen en je moet op de dag zelf 2x50g diclofenac nemen. Als je je achteraf niet goed zou voelen, regelen ze een rustig plekje voor je.

De reden om voor mij te kiezen was het risico op complicaties bij vasectomie en de kans op 'mislukken' is groter (1%).
pi_115023704
ik ga niet scheiden hoor, ik ben niet eens getrouwd :+ het zijn andere familieleden die er een zooi van maken

quote:
2s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:38 schreef Asyniur het volgende:
en simmu gaat niet scheiden :N
hoewel ze wel heel graag wil scheiden van bepaalde familieleden ;)
en sommigen zijn ook van mij gescheiden geloof ik. denk ik. merk ik. gewoon opeens na een leven vol betrokkenheid dan toch een dead beat daddy zeg maar. en als je ze dan al spreek is het enkel "als je moeder komt, dan kom ik niet"
pi_115024063
ik hoop dat het iets fysieks en simpel oplosbaars is mefke :*
pi_115024240
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:44 schreef YPPY het volgende:
Essure is toch alleen poliklinisch? Ik kon na 10 seconden (mocht niet , moest 10 min. wachten) echt wel weer weg. Bij mij werd alles vergoed, ook aanvullend.

Mefke, wat rot dat het zo slecht gaat. :*
Kon je gewoon ook werken de volgende dag? Ik wil het graag op een rije dag laten doen en de volgende dag werken, zodat ze er daara geen last van hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:53:37 #117
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115024303
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 09:13 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh maar BE, alleen de half-heiligen zullen dit niet herkennen denk ik hoor :o voor mij hielp het om juist mijzelf als basis te nemen en niet een boek of mijn beeld hoe een moeder 'hoort' te zijn. Natuurlijk kan je dingen leren, jezelf stroomlijnen maar moeder Theresa zal ik niet worden. Dus de dagen dat ik echt alleen maar boos kon stampen, zeuren, krijsen en tieren heb ik dat ook tegen de jongens gezegd. Ik kan vandaag weinig hebben, ik ben snel boos, sorry alvast. Op de een of andere manier haalde dat de angel er al wat uit. Alsof kinderen altijd op zoek zijn naar je ware bui, en gaan klieren als ze merken dat 'binnen' en 'buiten' niet met elkaar klopt. Door dus je 'binnen' uit te spreken werd dat al makkelijker. En het je dan makkelijk maken.meer tv, met je rug naar de kinderen en dingen die je boos maken laten tot je wel weer kunt incasseren. Of ze bezig laten zijn (gestrooid zand laten opvegen) maar vooral jezelf toestaan mens te zijn. Niet je hele opvoeding is naar de maan door een slechte dag. Morgen is er een nieuwe dag. En anders volgende week wel. :*
O+ blij om dit te lezen. dat ik niet de enige ben. ^O^
pi_115024306
Beetje offtopic, maar er is gedoe geweest over de vergoeding door de verzekering. Het was klinisch (ivm gebruik operatiekamer oid, staat zo in de DBC) en nu vaak poliklinisch omdat de verzekeringen het dan wel willen vergoeden.
En ik zou het klinisch willen omdat mijn baarmoeder zo raar ligt dat een uitstrijkje al een probleem is, een waterecho een ramp werd en dus wil ik niet weten wat Essure zou opleveren :X
  donderdag 2 augustus 2012 @ 23:48:00 #119
190853 RockabeIIa
pi_115027947
Simmu, ik schrok echt al! Sorry! :*
  donderdag 2 augustus 2012 @ 23:48:57 #120
190853 RockabeIIa
pi_115028000
Bij een aanvullende verzekering kreeg ik trouwens nog maar 800 euro vergoed :')
Heb ik weer..
pi_115028601
rocka, kost essure zoveel dan? Ik dacht maar iets van 700-800 euro, dus dan zou dat dekkend moeten zijn.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 00:55:14 #122
190853 RockabeIIa
pi_115031374
1900 volgens mij?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 09:08:27 #123
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115037826
Rocka, misschien anders de clausule van FBTO afluiten naast het pakket wat je hebt?
Zoals ik zei kost het je eenmalig ¤15 administratiekosten en iets van ¤5 per maand voor het pakket. Je kunt het pakket maandelijks aan/uitzetten maar zelfs als je het een jaar laat lopen dan ben je nog goedkoper uit ;)

Mefke, je krijgt eerst een intake en daarbij kreeg ik een uitstrijkje (ivm oproep tijdens zwangerschap) en een inwendig onderzoek (dat bestond uit een inwendige echo, verder niks).
Als het niet kan bij je, dan zal de arts dat ook aangeven.
Ik hoop in elk geval dat je 'gewoon' wat ijzertekort hebt wat makkelijk op te lossen is :*

miss_sly, de gyn zei tegen mij dat de meeste vrouwen er 's avonds nog een beetje last van hebben en de andere morgen en dan niet meer.
Hier gebeurt het trouwens op een vaste dag in de week en kun je niet 'kiezen' welke dag. Het is gewoon altijd op een donderdag.

De enige 'domper' voor mij was dat ze in eerste instantie zei dat het niet mocht bij bv. Hoe lang ik nog bv ging geven. Nou uhm, gewoon nog een hele poos.
Na een telefoontje met een collega werd het minimaal een half jaar na de bevalling. Dat kwam goed uit ook ivm de wachtlijst. Maar ze gaat het dus nog navragen aan de expert.
En ik hoop dat de pil mijn productie niet om zeep helpt :X
  Moderator vrijdag 3 augustus 2012 @ 09:24:01 #124
5428 crew  miss_sly
pi_115038112
Bij ons in het ziekenhuis werd gezegd dat het ongeveer 1500 euro kost en als je verzekerd bent voor sterilisatie (aanvullend dus), dit volledig werd vergoed.

ik hoefde niet aan de pil. Ik was er op donderdag en kon in principe de dinsdag erna worden geholpen, ware het niet dat ik niet aanvullend verzekerd was. Dit was in december, dus ik heb het toen afgezegd en eerst de verzekering opgehoogd. Alleen moet ik nu nog steeds een nieuwe afspraak maken :')
pi_115038240
ik heb me tijdens de keizersnee laten doen, dus niks meegekregen van planning, pil of vergoedingen. ik hoop dat het allemaal meevalt en je het gewoon naar je zin kan regelen asy :*
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 09:38:25 #126
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115038426
ik hoef alleen maar aan de pil voor die ene cyclus om de boel stil te leggen.
miss_sly, FBTO keert alleen uit bij Essure als het in het ziekenhuis gebeurt. Daar heb ik speciaal voor gebeld om niet voor verrassingen te staan.

nou simmu, de rest is gewoon naar tevredenheid. ik hoop alleen dat die pil niks om zeep helpt, wat dat zou de enige reden van spijt zijn...
  Moderator vrijdag 3 augustus 2012 @ 09:39:10 #127
5428 crew  miss_sly
pi_115038439
Weet je ook wat de achterliggende gedachte is van het stilleggen van de cyclus?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 09:45:31 #128
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115038578
Ja, dan is de baarmoeder rustig en is het makkelijker plaatsen. Dat was ook de reden dat ze in eerste instantie zei dat bij bv niks geplaatst wordt. Omdat de baarmoeder dan te week is.
De reden dat je diclofenac voorschreven krijgt, is om de eileiders te ontspannen en niet zo zeer als pijnstiller.
  Moderator vrijdag 3 augustus 2012 @ 09:49:42 #129
5428 crew  miss_sly
pi_115038679
Ik kreeg geen diclofenac mee, maar naproxen, wel tegen de pijn volgens de gyneacoloog.

Al die verschillen, best vreemd, eigenlijk.
pi_115039734
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kon je gewoon ook werken de volgende dag? Ik wil het graag op een rije dag laten doen en de volgende dag werken, zodat ze er daara geen last van hebben.
Dat kon prima. Ik had wat buikpijn, maar dat was minder erg dan de maandelijkse pijn. ;)

Mijn menstruatie is niet stilgelegd oid, de enige 'voorwaarde' was niet tijdens de menstruatie, omdat het dan zo'n bende wordt. :+
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  Moderator vrijdag 3 augustus 2012 @ 10:26:32 #131
5428 crew  miss_sly
pi_115039755
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 10:25 schreef YPPY het volgende:

[..]

Dat kon prima. Ik had wat buikpijn, maar dat was minder erg dan de maandelijkse pijn. ;)

Mijn menstruatie is niet stilgelegd oid, de enige 'voorwaarde' was niet tijdens de menstruatie, omdat het dan zo'n bende wordt. :+
haha, ook weer vreemd, want bij mij moest het juist ongeveer op de derde dag van de menstruatie :')

Nou ja, na de vakantie ga ik maar een afspraak maken, het is nu wel mooi geweest met dat uitstellen :+
pi_115039757
Nou was ik ook wel bij een grondlegger van de essure, met gigantisch veel ervaring. Misschien maakt dat nog uit. :)
*OUD heilige*
  Moderator vrijdag 3 augustus 2012 @ 10:29:18 #133
5428 crew  miss_sly
pi_115039842
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 10:26 schreef YPPY het volgende:
Nou was ik ook wel bij een grondlegger van de essure, met gigantisch veel ervaring. Misschien maakt dat nog uit. :)
Ja, waarschijnlijk!

Nou ja, ik maak me maar geen zorgen over pijn, doe het maar gewoon en dan kunnen we 2013 goed beginnen :9
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 10:50:48 #134
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115040713
ja, heel vreemd al die verschillen :D
maar goed, yppy is al jaren geleden geweest en miss_sly jij bent vorig jaar op intake geweest. Je weet nooit wat er allemaal veranderd is in de tussentijd...

Wel fijn dat je snel terecht kan. :Y
pi_115046775
Mijn schoonzus heeft de essure behandeling vorig jaar ondergaan terwijl ik op haar kinderen pastte. Ze heeft ervoor wel pijnstilling geslikt (ik weet niet meer wat precies, maar ik dacht iets gewoons als paracetamol oid) en was heel snel weer thuis. Wat pijn betreft viel het haar heel erg mee. Ze is wel een stoere dame en klaagt niet snel, maar dat ze dezelfde middag in de tuin onkruid uit heeft staan trekken zegt wel wat :D Op basis van haar ervaring zou ik zeggen dat je de volgende dag wel kunt gaan werken, dus.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_115177770
misschien een babybytesvraag maar ik ben alweer 10mnd onderweg en nog niet ongesteld.. ik geef wel borstvoeding maar zeker niet meer fulltime want soms is het maar 2x per dag (ochtend en avond) en daarnaast krijgt hij bijvoeding.
nu weet ik dat ongesteldheid een tijd uit kan blijven maar ik vermoed zelf dat ik wel een soortement van cyclus heb (ik pik wel de symptomen op per maand die ik normaal zou hebben als ik zou ovuleren of ongesteld zou worden) zou iik dan ook gewoon vruchtbaar kunnen zijn zonder te bloeden? In de regel toch niet?
pi_115177906
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 11:25 schreef Kleurdoos het volgende:
zou iik dan ook gewoon vruchtbaar kunnen zijn zonder te bloeden? In de regel toch niet?
Ga daar niet blind vanuit! Ik werd zwanger van Wolf en ben daarvoor 9 maanden niet ongesteld geweest. Je cyclus en dus eisprong zou op elk moment gewoon weer op gang kunnen komen.
Maar erg handig is het natuurlijk niet
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_115177977
maar t lijkt alsof ik ze ook al heb gehad
dan zou ik waarschijnlijk moeten tempen
(of gewoon heel veel voorbehoedsmiddelen gebruiken just in case )
pi_115178246
Ja hoor, kan best. Wrs wel verminderd vruchtbaar (want je hebt geen afstoting van opebouwd baarmoederslijmvlies, dus wellicht onvoldoende opbouw om een zwangerschap te ontvangen), alleen wanneer precies je volledige vruchtbaarheid terug is, weet je niet. Ja, achteraf.
pi_115178329
Asy, gezien je graag wilt blijven voeden is het misschien wel wijs om het gesprek over die pil nog maar eens te openen of een second opinion elders. Het klinkt mij ook vreemd in de.oren.
pi_115178342
ah! verminderd vruchtbaar, die kende ik dus nog niet, thnx.
  maandag 6 augustus 2012 @ 11:45:44 #142
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115178431
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 11:43 schreef WupWup het volgende:
Asy, gezien je graag wilt blijven voeden is het misschien wel wijs om het gesprek over die pil nog maar eens te openen of een second opinion elders. Het klinkt mij ook vreemd in de.oren.
ik heb de cerazette voorgeschreven gekregen...

yppy, door wie ben jij indertijd geholpen?
pi_115180345
quote:
2s.gif Op maandag 6 augustus 2012 11:45 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Dat moet ik even opzoeken. Kan even duren. Het was in ieder geval in het St. Antonius in Nieuwegein en daar het 'hoofd' essure.
*OUD heilige*
pi_115180663
Cerazette is de pil waar ik zo depri van werd. Hoeft voor jou natuurlijk niet zo te zijn, maar mss 'handig' om in je achterhoofd te houden. :)
pi_115180769
Cerazette werd ik ook niet de vrolijkste van ja. *understatement of the year*
pi_115180790
Ik heb een onproblematische verhouding tot anticonceptiemiddelen in het algemeen, en zelfs ik vond Cerazette een baggerpil. Maar goed, je weet pas of dat ook voor jou zo is als je het probeert.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 6 augustus 2012 @ 13:42:09 #147
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115183185
ooh, dat klinkt al helemaal niet positief :X
Ik reageer er (de pil) ook heel slecht op de laatste jaren. Zelfs op een 3-fasenpil.

Een mailtje via de essure site maakte duidelijk dat het het best geplaatst kan worden in de eerste 10 dagen van de cyclus. Als mijn cyclus zo blijft zoals hij nu is, dan zou dat precies goed uitkomen.
Tegen die tijd nog maar eens met de gyn bespreken of ik werkelijk aan de pil moet.
pi_115183514
Ik zou idd maar opschieten, Miss. L zit haar te verkondigen dat S een babyzusje heeft. :D
  Moderator maandag 6 augustus 2012 @ 15:20:04 #149
5428 crew  miss_sly
pi_115187822
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:50 schreef -Spring het volgende:
Ik zou idd maar opschieten, Miss. L zit haar te verkondigen dat S een babyzusje heeft. :D
Wahaha, ik hoop niet dat ze voorspellende gaven heeft :D
pi_115307091
quote:
2s.gif Op maandag 6 augustus 2012 11:45 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Gevonden, door dhr. Veersema, je kunt hem op tv zien: http://www.rtl.nl/(/gezondheid/ondercontrole/home/)/gezondheid/ondercontrole/components/uitzendingen/2005/09/articles/sterilisatie.xml ;)
*OUD heilige*
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2012 @ 21:31:08 #151
37843 lady-wrb
kortaf
pi_115308518
het is hier nog steeds ruk op bloedgebied :(

wie zei ook alweer dat je met spiraal nooit meer ongesteld wordt?
mag ik die ritueel slachten?
pi_115308690
Ik heb heel erg veel last van mijn spiraaltje..
Ik heb de gynefix en die is al de kleinste en zonder T-vorm of wat dan ook.

Maar ik ben al 2 keer door de pil heen zwanger geworden en ik raak er zo van uit balans dat dit ook geen optie is. De prikpil was helemaal een ramp. En nu het spiraaltje ook.
Aargghh het doet gewoon echt pijn en hij moet er eigenlijk uit.. Maar wat dan?
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2012 @ 21:38:57 #153
37843 lady-wrb
kortaf
pi_115308953
ik heb een mirena. en ik moet nog terug om te kijken of het kreng nog wel goed zit.
ik ben zo klaar met die afdeling gynaecologie :r
pi_115309422
Ja ik heb hem dus niet eens zo lang geleden laten zetten en de controle was ook een paar maand terug nog prima. Maar ik voel hem nu gewoon pijn doen. Als ik heel hard hoest, nies, buk etc.

Ik wil hem er uit hebben hij moet er voor mijn gevoel ook uit maar ik heb dan geen optie's meer.
En geen seks of een sterilisatie is geen optie :+
pi_115309713
En een combinatie pil, condoom en tijdens je vruchtbare dagen geen seks?
pi_115309925
Vervelend als je er zoveel last van hebt. De optie van Claudia lijkt me wel ok. Voor de zekerheid een MAP na elke keer? En ondergoed gescheiden wassen!
*OUD heilige*
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:00:15 #157
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115310104
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 21:06 schreef YPPY het volgende:

[..]

Gevonden, door dhr. Veersema, je kunt hem op tv zien: http://www.rtl.nl/(/gezondheid/ondercontrole/home/)/gezondheid/ondercontrole/components/uitzendingen/2005/09/articles/sterilisatie.xml ;)
Dank!
Misschien dat ik nog een telefoontje naar hem toe waag...
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:01:14 #158
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115310158
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 21:57 schreef YPPY het volgende:
Vervelend als je er zoveel last van hebt. De optie van Claudia lijkt me wel ok. Voor de zekerheid een MAP na elke keer? En ondergoed gescheiden wassen!
:D
pi_115310226
De pillen die ik heb gehad en andere hormoon dingen zie ik echt niet meer zitten.
Komt mij absoluut niet ten goede en zonder hormonen ben ik een stuk gelukkiger.
Condoom is wel een optie en geen seks op vruchtbare dagen ook..
Maar dat is nou juist ook weer de reden dat ik mijn spiraaltje heb laten zetten ik ben er dan zo erg mee bezig en dat wil ik ook niet..

Eigenlijk is er geen optie waar ik tevreden mee zal zijn -O- :X
Ja het spiraaltje zou de oplossing zijn maar ik heb gewoon zo erg veel pijn.

Ondergoed wassen we al gescheiden :+
pi_115310593
Nuvaring ook geen optie Pvoesss? Wel hormonen, maar veel minder..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:19:19 #161
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_115311148
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 21:48 schreef Pvoesss het volgende:
Ja ik heb hem dus niet eens zo lang geleden laten zetten en de controle was ook een paar maand terug nog prima. Maar ik voel hem nu gewoon pijn doen. Als ik heel hard hoest, nies, buk etc.

Ik wil hem er uit hebben hij moet er voor mijn gevoel ook uit maar ik heb dan geen optie's meer.
En geen seks of een sterilisatie is geen optie :+
en het staafje is dat geen optie?
Ik ben er nog steeds erg blij mee.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2012 @ 22:21:22 #162
37843 lady-wrb
kortaf
pi_115311248
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:19 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

en het staafje is dat geen optie?
Ik ben er nog steeds erg blij mee.
word je dan ook niet ongesteld?
pi_115311279
Nuvaring mag niet met de vorm van migraine die ik heb :N
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:22:46 #164
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_115311328
heel licht en soms, maar ik voel dat wel weer aankomen.
Ik draag hem nu nog een jaar en dan moet hij vervangen worden.
In die paar jaar ben ik tot op heden 3 x ongesteld geweest, en dat was eigenlijk maar 2 dagen en heel weinig.
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2012 @ 22:23:48 #165
37843 lady-wrb
kortaf
pi_115311384
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:22 schreef _Bar_ het volgende:
heel licht en soms, maar ik voel dat wel weer aankomen.
Ik draag hem nu nog een jaar en dan moet hij vervangen worden.
In die paar jaar ben ik tot op heden 3 x ongesteld geweest, en dat was eigenlijk maar 2 dagen en heel weinig.
dat lijkt me wel wat
ik ben in een jaar geloof ik 3 dagen niet ongesteld geweest :(
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:23:58 #166
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_115311392
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:21 schreef Pvoesss het volgende:
Nuvaring mag niet met de vorm van migraine die ik heb :N
implanon heb ik dat is het staafje
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:25:01 #167
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_115311444
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:23 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

dat lijkt me wel wat
ik ben in een jaar geloof ik 3 dagen niet ongesteld geweest :(
ik heb het kaartje erbij gepakt ik heb hem van 19/10/2010
en in de herfst van 2013 gaat hij er weer uit.
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2012 @ 22:27:01 #168
37843 lady-wrb
kortaf
pi_115311551
potverdorie. nu hebben ze me opgescheept met een mirena
want 90 % heeft dan geen bloedverlies meer
ik zei nog zo: zal je zien dat ik bij die 10% zit
nou ja, het kon nog 3 maanden duren voordat het zover was
pi_115311649
En het staafje vind ik weer veel risico ivm toch hormonen en hoe ik op de prikpil reageerde.
En het is niet iets wat je zomaar even uit gaat testen.

Het is gewoon lastig allemaal ik wil wel anticonceptie en niet een ongelukkig wrak zijn.
En niet nog meer migraine en hoofdpijn dan ik al heb. -O-
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:30:36 #170
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_115311795
Die hormonen vallen wel enigzins mee Pvpoesss, ik heb er veel minder last van dan tijdens het spiraal en de pil.
pi_115312008
Dat zeiden ze ook van de prikpil en andere pillen die ik heb gehad ;)
Plus dat ik wel gewoon een eisprong heb bij o,a de microgynon en dan moet hij zwaarder maar dat is lichamelijk helemaal geen optie :X

Ik denk dat ik maar gewoon pijn moet blijven hebben en bij de gynefix blijf :Y
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:34:57 #172
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_115312061
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:27 schreef lady-wrb het volgende:
potverdorie. nu hebben ze me opgescheept met een mirena
want 90 % heeft dan geen bloedverlies meer
ik zei nog zo: zal je zien dat ik bij die 10% zit
nou ja, het kon nog 3 maanden duren voordat het zover was
of je bent de gelukkige die hem gewoon tig keer verliest :(
Dat had ik dus.
Kon ik weer terug.
Dus na de curricatie en gesprek met de gyn afgesproken dat ik absoluut geen spiraal meer wilde, en toen kwam ze hiermee.
En ik ben er nog steeds blij mee.
pi_115312500
Als je geen hormoonspul wil dan valt sowieso bijna alles af. De combinatie condooms en vruchtbare periodes vermijden lijkt me behoorlijk veilig. Ik denk niet dat je daar heel veel mee bezig hoeft te zijn, in ieder geval niet meer dan bijhouden wanneer je menstrueert en zo.

Wat me vooral naar lijkt is telkens weer die onzekerheid. Ookal verklein je de risico's, er zijn gewoon geen garanties. En als je je daar dan elke keer weer van bewust moet zijn...
pi_115313230
Nou eigenlijk vooral dat laatste is hetgeen waar ik mee zit.
Bang dat het net die ene keer is dat het condoom scheurt raak is.
En dan na de seks elke keer condoom bekijken.. Want anders weet je het nog niet :X :X
En een morning afterpil voorkomt bevruchting maar breekt niets af..
En wie zegt dat ik 1 eisprong heb en niet soms er 2 en dat ik denk veilig te zijn maar dat niet te zijn..

Ik baal er gewoon van.
Waarom is er niet gewoon een knopje waarmee we een eisprong aan en uit kunnen zetten.
Je navel ofzo :')
pi_115313779
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:53 schreef Pvoesss het volgende:
Nou eigenlijk vooral dat laatste is hetgeen waar ik mee zit.
Bang dat het net die ene keer is dat het condoom scheurt raak is.
En dan na de seks elke keer condoom bekijken.. Want anders weet je het nog niet :X :X
En een morning afterpil voorkomt bevruchting maar breekt niets af..
En wie zegt dat ik 1 eisprong heb en niet soms er 2 en dat ik denk veilig te zijn maar dat niet te zijn..

Ik baal er gewoon van.
Waarom is er niet gewoon een knopje waarmee we een eisprong aan en uit kunnen zetten.
Je navel ofzo :')
Persona al eens overwogen voor erbij?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_115313853
Je kunt ook wat creatiever omspringen met seks, wellicht.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 23:07:21 #177
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_115314073
ja, of met kurk! ;)
in de haak.
pi_115314129
quote:
11s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 23:04 schreef Claudia_x het volgende:
Je kunt ook wat creatiever omspringen met seks, wellicht.
Daar weet ik ook nog wel een fijne oplossing mee :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_115314280
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 23:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Daar weet ik ook nog wel een fijne oplossing mee :Y
pi_115326177
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 21:57 schreef YPPY het volgende:
Nu zit mn koffie tegen mn scherm...
pi_115370100
ik zou m zaaddodende creme laten drinken :+
pi_115370617
Ongelooflijk eigenlijk dat die anticonceptiepil voor mannen er nog niet is.
pi_115370651
jawel joh, daarom maakt god zoveel mannen zo lelijk O+
pi_115372236
Ik heb de Mirena gehad en werd nog erger ongesteld dan met pil. Heb m er na een jaar uit lateb halen, werd er gek van. Nu weer aan de pil. Heb Cilest en heb eogenlijk nergens last van. Kan de klok erop gelijk zetten wanneer ik ongesteld word.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_115380072
De Mirena bevalt hier heel goed, begin 2009 laten plaatsen en weinig last van gehad. En geen bloed meer gezien!
pi_115550050
-O- Voorbehoedsmiddelen..
Voor we die nodig hebben, eerst seks hebben ;) na 3maanden nog erg pijnlijk na m'n subtotaal ruptuur :X
En nu is er natuurlijk meer dan de daad alleen,.. Maar dat is ook pijnlijk. Het hele gebied. -O-

Op aanraden in het babytopic een tijdje geleden wil ik hier ook gaan posten.
Merk dat ik mijn verhaal kwijt moet & met bekenden lukt dat niet.
Eigenlijk niemand begrijpt wat het is om bekkeninstabiliteit te hebben.. Wel van horen zeggen 'vervelend' maar niet uit eigen ervaring (gelukkig voor hun!)

onder spoiler want lang verhaal..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vergeleken met veel andere stelt het niet zoveel voor & het is een enorme klaagpost maar ik moest het van me afschrijven..
pi_115550456
Ik vind het helemaal geen klagen Zoë, kan me heel goed voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent en gewoon weer jezelf wil zijn. Weer wat energie hebben om naast goed voor je meisje ook goed voor jezelf te kunnen zorgen.

Ik hoop dat t helpt om e.e.a. hier van je af te schrijven :*
pi_115550619
Dankjewel :) hoop ik ook.
pi_115551016
Klagen mag, lijkt me erg frustrerend ook als je de dingen die anders altijd zo vanzelfsprekend waren, nu niet kan of niet kan in die mate die je graag zou willen.
Schrijf gerust! :*
pi_115551244
Ik wil eigenlijk wel een kleine update geven, maar weet niet zo goed waar te beginnen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115551555
Nijna :* Voelt het wel fijn om een diagnose te hebben? Dat je weet dat het een 'oorzaak' heeft? (beetje stom gevraagd misschien, maar mij lijkt het fijn te weten dat het gewoon iets is, buiten jou om, dat het veroorzaakt).

Zoë, hier dan wel geen instabiliteit, maar pijnvrij ben ik niet en ik vraag me af of dat ook ooit nog komt. Tuurlijk baal je daar van, dat is menselijk. Ik weet dat je heel lastig zit met je locatie in het land en met vervoer, maar is het geen idee om eens een second opinion aan te vragen bij een bekkenbodemspecialist? Het is eigenlijk raar dat je alleen maar meer pijn krijgt. Is er niets anders beschadigd tijdens de bevalling wat nu het herstel vertraagd? En hoe zit het met je ruptuur? Is die helemaal hersteld? Is het niet toevallig littekenweefsel dat nu ligt te vervelen?
En eigenlijk zou ik je ook aanraden om eens met de huisarts te overleggen. Leg hem uit hoe je je voelt, misschien weet hij iemand die je op weg kan helpen. Sterkte!

En zelf...de huisarts wijt mijn klachten eigenlijk aan vermoeidheid. En aangezien die ontstaat door het niet slapen van Tienus, wordt dat nu aangepakt. Ik hoop maar dat het ook wat gaat doen. Daarnaast ben ik naar de gyn gestuurd ivm de pijn in mijn buik. Ik dacht aan galstenen, maar de huisarts denkt aan een cyste, dus nu over twee weken een echo. Dat tegelijkertijd mijn man een chronische voorhoofdsholte ontsteking lijkt te hebben en Driekus alleen maar opstandiger wordt, maakt het allemaal niet makkelijker. Hopelijk kijken we over een half jaar terug en denken dan: pff wat was het toen zwaar.
pi_115552237
Bedankt Nijna

Kan me voorstellen dat je daar tegenop ziet, aan de ene kant lijkt het me fijn dat je weet wat er is, aan de andere kant, dan ben je er nog niet. :*

Mefke
Laatste 2x ben ik bij een andere fysio geweest, deze heeft het e.e.a geconstateerd wat de andere fysio waar ik al een hele tijd bij loop, niet heeft gedaan. Dat geeft me opzich wel moed

Ik zal met mijn fysio bespreken wat de mogelijkheden zijn, het is een mensendieck therapeut met zelf ook bekkeninstabiliteit ervaring. Leek me wel goed.

Mijn ruptuur is hersteld (zo lijkt het voor mij, het ziet er netjes uit) doet in het dagelijks leven geen pijn, alleen met seks dus. Littekenweefsel lijkt me het probleem, ik was ook uitgescheurd naar de zijkant en naar beneden dus ook niet echt gunstig..

Bedankt :)

Jeetje dat is ook pittig! Hoop dat deze zware periode snel voorbij gaat
pi_115552500
Zoë, wat rot dat je nog steeds zo veel pijn hebt en niet alles kan doen wat je zou willen :*.

Nou moet ik zeggen, ik ben maar een beetje uitgescheurd (paar inwendige en uitwendige hechtingen), maar aan seks moet ik toch nog even niet denken... Als ik zo ongeveer een half uur tot een uur gewandeld heb, voelt de onderkant nog steeds wat beurs en 'zwaar'. Maar daarnaast heb ik er gewoon de energie nog niet voor. Ik vind het echt al heel wat dat je het probeert :Y.

Ik hoop dat het snel beter gaat, ook met de andere dames :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115553184
Zoë zeer herkenbaar allemaal.
Het heeft bij mij echt heel lang geduurd voordat ik weer meer kon. Het werd eerst erger voordat het beter werd.
Bij mij betrof het dan mijn stuitje en bekkenbodem. Ik heb een hele tijd in de ziektewet gezeten hierdoor. Niet leuk maar noodzakelijk.
Toen ik toch weer werkuren op moest gaan bouwen kreeg ik ook last van mijn bekken. Dit gaat met pieken en dalen. Soms kan ik de hele wereld op mijn schouders nemen zonder last en soms is een paar keer Puck op tillen genoeg om een rotnacht qua pijn te hebben.
In ieder geval is het meeste na1,5 jaar nu hersteld maar het was een lang proces.
Sex is nog steeds wel een pijnlijk iets maar dat heeft ook heel lang op een vrij laag pitje gestaan door alles (en kind wat niet doorsliep ;) ) dus dat komt met veel oefening :+ vast ook wel goed.

Ik kan vooral aanraden de tijd er voor te nemen en te hopen dat je werkgever je die ook geeft. En toch voor nu juist dingen uit handen laten nemen om je klachten niet te verergeren. Ik herken in ieder geval het eerst erger worden voordat het beter wordt wel.
Is het een idee om je HA toch je litteken te laten checken? Tevens kan dat ook nog wel aan je bekkenbodem liggen. Dat je teveel aanspant maar ook dat is iets wat je met je huisarts kan bespreken.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115553776
Mefke, de diagnose is op zich prettig omdat nu ook de hulp daarop gericht is. En we na de vakantie dus ook met de begeleiding die ik thuis krijg om tafel gaan om af te stemmen.
Maar ook wel confronterend om te horen dat veel dingen waar ik tegenaan liep/loop te verklaren zijn door de ass. En dat het wellicht heel anders was gelopen als ik er eerder hulp mee had gehad, maar goed... tijd kan je niet terugdraaien :{
pi_115555320
Nijna, ik snap wat je bedoelt ja, het lijkt me nogal dubbel zo.

Zoë, als je bekken vast zat en het komt nu los, dan kan dat goed pijnlijk zijn ja :X Ik heb me destijds, toen Tienus een maand of drie/vier was 'recht' laten zetten door de osteopaat. Geen idee hoe het werkte, maar het werkte en dat zonder heel veel pijn. Misschien nog een tip? Heb je een bekkenband gebruikt tijdens je zwangerschap? Zo ja, gebruik em nu dan ook als je pijn hebt, dat ondersteunt toch best goed. En vergeet niet, door de borstvoeding zijn je hormoonlevels ook nog niet normaal en dat helpt niet bij het weer 'hard' worden van je banden.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:23:29 #197
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115565930
Zoë, kan het niet zijn dat er nog een heel klein beetje van de ruptuur open is? Dat was bij mij namelijk het geval. Dat laatste stukje van de knip genas heel erg slecht omdat er continu spanning op stond. Daardoor bleef het een wondje. Heb er de huisarts eens naar laten kijken, die deze uitleg gaf en met de tijd is het ook prima hersteld. Duurde alleen wat langer.
En wat betreft je bekkenproblemen: same here. Ik ben nooit pijnvrij, nog steeds niet, maar het gaat wel steeds beter. Ik kan wel mijn jongens weer tillen en gewoon het huishouden doen, op het stofzuigen en dweilen na. Dat laat ik dus allemaal aan mijn man over. Lange stukken wandelen durf ik niet, want ik ben bang dat ik een terugval krijg en ik wil in september graag weer aan het werk
Ik hoop dat jij ook snel verbetering merkt. :*

Nijna, 'fijn' dat je nu een diagnose hebt. Ik hoop dat het vanaf nu voor jou alleen nog maar bergopwaarts gaat :Y

mef, wat gaan ze nu doen met Tienus dan?
En spannend hoor, zo'n echo...
pi_115573966
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 14:09 schreef mefke79 het volgende:
Nijna, ik snap wat je bedoelt ja, het lijkt me nogal dubbel zo.

Zoë, als je bekken vast zat en het komt nu los, dan kan dat goed pijnlijk zijn ja :X Ik heb me destijds, toen Tienus een maand of drie/vier was 'recht' laten zetten door de osteopaat. Geen idee hoe het werkte, maar het werkte en dat zonder heel veel pijn. Misschien nog een tip? Heb je een bekkenband gebruikt tijdens je zwangerschap? Zo ja, gebruik em nu dan ook als je pijn hebt, dat ondersteunt toch best goed. En vergeet niet, door de borstvoeding zijn je hormoonlevels ook nog niet normaal en dat helpt niet bij het weer 'hard' worden van je banden.
Zoë, ik sluit me bij Mefke aan, met de kanttekening dat je waarschijnlijk niet non-stop die bekkenbank moet dragen omdat je zo de spieren niet traint. Die worden dan slapper omdat ze minder moeten doen en dat kan ervoor zorgen dat je meer klachten krijgt. Ik zou hem gebruiken als je wat doet (wandelen, huishouden, werk) en zodra je gaat zitten en kleine stukjes loopt (naar het toilet ofzo) hem niet gebruiken.

Ook ik loop bij een osteopaat. Na mijn bevalling kon ik alleen op mijn rug liggen, ik ging kapot van de pijn in mijn schaambeen. Na een week of twee was dat dragelijk, maar ik had nog steeds klachten. Hij heeft me toen uitgelegd hoe alles werkt, hoe het zou moeten zijn en hoe het bij mij zit. Wat ik niet wist (misschien blond, maar volgens mij weten veel mensen dat niet) is dat je schaambeen uit 2 delen bestaat, een linker en een rechter. Die liggen parallel met elkaar. Bij mij stonden ze gekanteld van elkaar, wat ervoor zorgde dat ze langs elkaar schuurden bij het draaien naar mijn zij :X
Ook bleef ik last houden van mijn been wat steeds uit mijn heup leek te schieten. Dat heeft hij even goed erin gepropt :Y) en nu nergens meer last van.
Jaren lang ongelijke benen gehad qua lengte....ff aan het kortste been trekken en het stond weer goed :o
Nou ja, je snapt mijn punt.
Misschien is een afspraak bij een osteopaat een goed idee? Ik zweer bij die man!

Wat betreft je litteken...Ik had een klein scheurtje en zo'n 6 hechtingen, maar ik merk op sommige momenten tijdens de seks ook dat dat stukje niet flexibel is. Dus kan me voor jou goed voorstellen dat het niet fijn is.
Een vriendin van mij heeft bij de eerste een totaalruptuur gehad en had ook veel pijn bij (en dus geen) seks. Zij is daarvoor behandeld bij een bekkenbodemfysio, onder andere door massage van het littekenweefsel.
Moet je zin in hebben denk ik, maar hey als het helpt

Meis, een heel pleidooi, maar ik hoop dat je de juiste specialist kan vinden die je kan helpen :*
pi_115573992
En voor Mef een aparte post, niet heel lang want helaas geen tips, maar wel een dikke :*
Vermoeidheid is killing!
pi_115587582
Bedankt voor jullie tips mbt osteopaat en bekkenband. Morgen naar de fysio zal de bekkenband met haar bespreken.

Mefke
Ja dat had ik ook gehoord dat bv niet echt bevordelijk is en het lichaam echt hersteld na bv.

DML
Ja mijn werkgever is gelukkig begripvol en de arboarts ook, die belt me vanmiddag weer omdat ik daar niet kan komen met de auto (te ver rijden voor mij)

En het litteken, dat zou goed kunnen! De vk vond het na 2mnd niet nodig om te kijken.
Nu heb ik niet heel erg veel behoefte aan seks maar ik wil wel graag dat het allemaal weer normaal is.

Ik vind het wel lastig om naar afspraken te gaan omdat auto rijden enz pijn doet en ik oppas moet vragen voor S omdat ik de maxi Cosi enz niet kan tillen. Voelt als een drempel.. Maar daar moet ik me ook overheen zetten.

Bedankt danic, en fijn dat de osteopaat dat zo goed heeft gekregen :o

Asy :* hoop dat je in sept aan het werk kunt & goed om te horen dat het beter gaat. Had van jou de tip gekregen om te gaan fietsen toch? Heb het laatst geprobeerd en dat ging goed! Veel minder pijnlijk dan tijdens mn zw.schap. Nu fiets ik korte stukjes naar een vriendin bijv.

(Posts lopen wat door elkaar heen misschien, maar heb zeker wat aan jullie tips!)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')