quote:
quote:
GINAF Rally Power lijkt net op tijd aan de start te kunnen verschijnen voor de derde etappe. ,,De tussenbak is vervangen in de woestijn, liet teammanager Edwin van Ginkel rond 13.00 uur weten. ,,Het is nu de vraag of ze op tijd de finish halen en op tijd bij de start voor de etappe van vandaag kunnen zijn. In theorie moet het lukken. Maar we moeten het afwachten.
De truck van Wuf kreeg op 75 kilometer van de finish te kampen met een kapotte tussenbak. De mannen van GINAF Rally Service hebben met toestemming van de organisatie een nieuwe bak naar de gestrande GRP-formatie gebracht. Ook de monteurs Emiel Megens en Henk Kampert zijn naar de plek des onheils afgreisd om de technische mensen te ondersteunen.
,,We hadden heel slecht contact met de mensen in de woestijn, aldus Edwin van Ginkel, die zoals bekend de rally vanuit Ederveen volgt. ,,Het was heel spannend. Als de truck een beetje lastig staat in de duinen is het moeilijk werken. Ik ben blij dat het gelukt is.
De organisatie heeft Wuf van Ginkel een 42e startplaats gegeven voor de etappe van vandaag. De karavaan trekt van San Rafael naar San Juan. De etappe begint met een verbindingsroute van bijna 300 kilometer. De special stage is 208 kilometer. Wuf, Daniël en Richard beginnen om 19.33 uur (Nederlandse tijd) aan de klassementsproef. ,,We hopen dat ze het gaan halen. Het is nog een lastig stukje naar de finish, maar zonder tegenslag lijkt het te gaan lukken.
Dat de serviceploeg van GINAF in het bivak van San Rafael verder weinig tijd heeft om de truck van GINAF Rally Power te vertroetelen mag duidelijk zijn. ,,We moeten tevreden zijn dat we in de wedstrijd blijven. Het klassement is voorbij, maar we willen wel graag mee blijven doen, aldus Edwin van Ginkel.
en
quote:
De serviceploeg van GINAF werd maandagavond in stelling gebracht om Wuf van Ginkel, Daniël Bruinsma (links op de foto in gesprek met Sven vogelaar) en Richard de Rooij van een nieuwe tussenbak te voorzien. ,,De bak moest vanuit het bivak naar het finishpunt. daar stond de equipe van GINAF Rally Service te wachten om met de bak naar Wuf te reizen. ,,Wuf stond rond 19.30 uur stil. Dan is het donker in Argentinië en dat maakt het zoeken niet makkelijker. De truck stond op 75 kilometer van de finish. Gerard, Jan en Sven zijn er naar toe gegaan en later ook nog de monteurs Henk Kampert en Emiel Megens.''
Een beetje mankracht is geen overbodige luxe bij een dergelijke reparatie in de woestijn. ,,Een tussenbak weegt al gauw 300 kilo. Maar met deze mannen moet dat geen probleem geweest zijn. Misschien mocht Gerard pas de proef op toen de laatste deelnemer er van af was. Of misschien pas toen het licht werd. Dat weten we niet precies.''
Na de reparatie zette GINAF Rally Power, met de formatie van GRS in het spoor, koers richting bivak. ,,Ze zijn ongeveer een uur binnen geweest. De truck kreeg de hoogst nodige service en de mannen konden zich opfrissen en een bakje koffie drinken. Daarna vertrok het team voor de derde etappe.''
Volgens Edwin zijn de mannen van GINAF op dit soort omstandigheden voorbereid. ,,Het is zwaar, ik weet er alles van. Wij hebben het de laatste jaren ook een paar keer gehad. De equipe van GRP is echter in goede conditie. Als ze vanavond een beetje op tijd terug zijn kan ieder op tijd naar bed en dan is morgen iedereen weer fris en fruitig.''