abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 januari 2012 @ 23:03:20 #26
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_107201435
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:28 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Zelf vind ik hoog glans een beetje te; een kozijn of deur hoeft niet heel erg aanwezig te zijn, het plafond hebben we ook al extra gekozen voor glansvrije verf en dat oogt meer dan prima ! :s)

Hoewel we nog laaaaang niet zover zijn kan ik al wel vast vertellen dat de wanden van alle slaapkamers gaan afwerken met glasvliesbehang, waarna de muur een keer getexd wordt in een kleurtje.

In de slaapkamer van O+ en mij komt op de wand waar het bed tegenaan komt te staan een behang met één of ander patroon.

[..]

Het is voor jou dus jeugdsentiment ! Ik vind de plafonds nu al heel erg gaaf ! Al zeg ik het zelf :s)
Ik kan me alleen geen beeld vormen bij het plafond wat bij jou vroeger in de woonkamer zat :@

Zou je dat eens verder willen verklaren ?
Ik heb het geprobeerd te tekenen. Hierbij is de dichte rode balk een balk onder het plafond die dus terugvalt tov de kraaldelen. De rode open delen zijn de kraaldelen, die natuurlijk over het hele plafond zitten (maar ik had geen zin om die allemaal te tekenen). Dit was geschilderd in een dekkende off white tint, waardoor het niet druk was. Ik weet niet of het zo wat duidelijker is, ik zal nog even zoeken of ik de komende dagen een foto kan vinden die ik kan inscannen.

http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator zondag 5 februari 2012 @ 13:10:11 #27
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_107625108
Even een kleine update, het meest noemswaardige wat er eigenlijk in de afgelopen twee weken gebeurt is dat we vorderingen maken wat betreft het toilet op de bovenverdieping en ik ben begonnen met het electra in de kleine slaapkamer.

Wanneer het electra er dan inzit, hopen we dat eind deze week onze stucadoor nog even tijd heeft om de muren van de kamer te voorzien van het eerste laag cement.

Vorige week zaterdag heb ik samen met paps de vloer gestort voor het toilet, op de reeds bestaande vloer hebben we plastic folie gelegd met daarop Lewis zwaluwstaartplaten; voor de stevigheid van de vloer hebben we in de betonlaag als een soort van wapening een stuk aardmat gebruikt.

Toen was het tijd om met de cementmolen een beetje beton klaar te maken; Beton is een mengsel van cement, zand en grind in de volumeverhouding 1 deel cement : 2 delen zand : 3 delen grind. Dit meng je dan met water.

Het mixen zelf hebben we aan de betonmolen over gelaten :P

Toen was het tijd om de beton te storten en hebben we de beton met behulp van een paar emmers naar boven gesjouwd. En toen kwamen we er ook achter dat we eigenlijk veelste veel beton hadden, we konden met gemak nog zo'n zelfde vloertje storten :X

Alles even goed aangestampt om eventuele luchtbellen te verwijderen, waarna we de wapening in het beton aangebracht hebben.

De vloer hebben we vervolgens een week goed laten drogen, waarna we het Geberit inbouwreservoir geplaatst hebben.

Om de uiteindelijke hoogte van het toilet te bepalen hebben we de wcpot even tijdelijk gemonteerd waarna ik en O+ even proef gezeten hebben.

Omdat er natuurlijk straks op de vloer ook nog tegels komen hebben we even met een plankje onder de voetjes proef gezeten :+.

Nu de juiste hoogte bepaald is kunnen we beginnen met het aansluiten van de riolering, daarna kan ik beginnen met het leggen van alle electra en loze leidingen die achter het inbouwreservoir moeten zakken om vervolgens in de meterkast uit te kunnen komen; dat zullen er in het totaal wel een stuk of 12 zijn :9.

Wat is er verder nog gebeurd :

- Mijn O+ heeft alle kraalschroten geschuurd die straks in de kleine slaapkamer tegen het plafond komen, die zouden dan van de week geschilderd kunnen worden.

- Ik heb de oude tapijt en de hardboard ondervloer in één van de slaapkamers verwijderd en de gehele vloer ontdaan van alle oude spijkers en nietjes, op deze vloer komen straks 9 mm dikke osb platen zodat we straks voor het tapijt of laminaat oid. een prima basis hebben.

- Ik ben ook begonnen met het aanleggen van de electra in de kleinste slaapkamer, het sleuf, boor en hak werk is al klaar en ook de inbouwdozen zijn al vastgezet met knauf.
Het leidingwerk moet nog even wachten tot maandag aangezien de pvc buizen een hele week in de kou buiten gelegen hebben kon ik die niet verwerken zonder dat ik de splinters van de buizen vast in mijn voorhoofd heb zitten :+

- En er is weer even het nodige aan rotzooi opgeruimd.
pi_107627472
Kleine update noem je dat?... :D
Goed bezig hoor, ben alvast benieuwd naar het tegelwerk en verdere afwerking van de wc (vind ik altijd mooi om te zien, hoe zo'n hokje daar altijd van opknapt).
... En je Snickers al besteld? ;)
  zondag 5 februari 2012 @ 15:05:34 #29
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_107630500
^O^
Had je al een fontijntje gevonden voor in de wc :?
Erg veel ruimte daarvoor is er niet :N
Of stap je gewoon met vieze handjes je bed weer in ? :+
  Moderator zondag 5 februari 2012 @ 18:20:52 #30
92034 crew  Vonkenboer
pi_107639342
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 14:02 schreef pascal_s het volgende:
Kleine update noem je dat?... :D
Goed bezig hoor, ben alvast benieuwd naar het tegelwerk en verdere afwerking van de wc (vind ik altijd mooi om te zien, hoe zo'n hokje daar altijd van opknapt).
... En je Snickers al besteld? ;)
Ik noem het een kleine update :P

Waarschijnlijk gaan we tegelen tot een hoogte van 1.25m of 1.30m (net hoe het uitkomt met de tegels) en daar boven doen we iets van spachtelputz of sierpleister.
Dat vinden we veel mooier dan tegelwerk tot bovenaan, wand en vloertegels moeten we nog een keer na kijken :).

quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 15:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
^O^
Had je al een fontijntje gevonden voor in de wc :?
Erg veel ruimte daarvoor is er niet :N
Of stap je gewoon met vieze handjes je bed weer in ? :+
De ruimte voor een fonteintje is niet heel erg groot, toch hebben we wel rekening gehouden dat er een fonteintje in past; we maken er ook een aansluiting voor (afvoer + koud water afgemonteerd op een klein stopkraantje). Maar in eerste instantie blijft hij wel achterwege.

Mijn O+ en ik gebruiken het huidige fonteintje (zowel bij mij als bij haar thuis) boven op het toilet ook niet, en die keren dat je echt je handen wilt wassen omdat er boven wat "mis ging" heb je vaak toch niet voldoende aan zo'n klein fonteintje. Er komt toch geen bezoek dat normaal gesproken bij ons boven straks naar het toilet gaat.

Kortom we creëren de aansluitingen wel; maar we plaatsen in eerste instantie nog geen fonteintje.
  Moderator zondag 19 februari 2012 @ 12:05:00 #31
92034 crew  Vonkenboer
pi_108143582

Zo ! Het huis is min of meer versierd; laat de plaatselijke carnavalsoptocht maar komen *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 19 februari 2012 @ 12:20:07 #32
147316 crew  DJMO
#trut
pi_108143917
:')_!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator zondag 19 februari 2012 @ 12:25:54 #33
92034 crew  Vonkenboer
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 19 februari 2012 @ 12:26:53 #34
147316 crew  DJMO
#trut
pi_108144083
Als er iemand uit de buurt van tien hoog naar beneden springt, spring jij dan ook? :?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 19 februari 2012 @ 12:33:58 #35
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_108144269
quote:
7s.gif Op zondag 19 februari 2012 12:26 schreef DJMO het volgende:
Als er iemand uit de buurt van tien hoog naar beneden springt, spring jij dan ook? :?
t is daar maar max twee hoog :+
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_108144539
Wat een fraai huis is het toch! Mooi!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator zondag 19 februari 2012 @ 12:54:27 #37
92034 crew  Vonkenboer
pi_108144850
quote:
7s.gif Op zondag 19 februari 2012 12:26 schreef DJMO het volgende:
Dan moet die hoogbouw nog wel gebouwd worden vrees ik :P

Ik vind het gewoon leuk om iets te versieren aan het huis; ik heb verder niks carnaval oid.
maar zo'n optocht door de straat is best leuk :P

quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 12:43 schreef Ml-etje het volgende:
Wat een fraai huis is het toch! Mooi!
Dank je ! Het huis is voor een jaar geleden door mensen van de plaatselijke historische kring nog gefotografeerd als zijnde een bijzondere beeldbepalende gevel binnen het dorp waar er in het dorp geen tweede van bestaat *)
pi_108146323
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 12:54 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dan moet die hoogbouw nog wel gebouwd worden vrees ik :P

Ik vind het gewoon leuk om iets te versieren aan het huis; ik heb verder niks carnaval oid.
maar zo'n optocht door de straat is best leuk :P

[..]

Dank je ! Het huis is voor een jaar geleden door mensen van de plaatselijke historische kring nog gefotografeerd als zijnde een bijzondere beeldbepalende gevel binnen het dorp waar er in het dorp geen tweede van bestaat *)
Dat geloof ik :Y het detail dat het ene van jullie is en het ander van je ouders is nog mooier.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator donderdag 23 februari 2012 @ 21:25:19 #39
92034 crew  Vonkenboer
pi_108321230
Al een tijdje niet echt meer een update geplaatst; maar dat wil niet zeggen dat er niet gewerkt word ! :P

- Verder gegaan met de aanleg van de nodige elektraleidingen en loze leidingen.
- Het zolderluik heeft zijn definitieve plaats gekregen en is vastgezet.
- De gehele zoldervloer is weer dicht gemaakt; her en der zaten namelijk nog wat gaten en lagen door het sloopwerk van de oude elektra-installatie nog complete platen los.
De gehele zoldervloer bestaat nu uit 18 mm underlayment platen, er zijn ook nog plannen om het gehele dak van binnenuit te isoleren maar we hebben eerst andere prioriteiten.
- Onze stucadoor is langs geweest en heeft de gehele kleine slaapkamer gestucadoord.
- Bijna alle kozijnen van de deuren zijn geschuurd en klaar om in de grondverf gezet te worden.
- Alle vloeren zijn ontdaan van het oude tapijt en het hardboard wat daar nog onder zat.
- Alle +/- 14.321 }:| spijkers en nietjes waarmee het hardboard vast zat aan de vloer zijn ook verwijderd

Maar.. de eerste tegenvaller(s) hebben we ook -O-

De bestaande vloeren van de slaapkamers en de gang zijn namelijk niet waterpas; en met niet waterpas bedoel ik ook echt niet waterpas, de vloer in de kleinste slaapkamer loopt het meest af naar één kant. Ongeveer een verschil van 2 hele centimeters ! over de gehele breedte van de kamer.

In de grootste slaapkamer is het verschil het kleinst; daar is het namelijk niet meer dan een mm of 5.
Dit probleem gaan we oplossen door het aanbrengen van underlayment platen aan te brengen op de gehele verdiepingsvloer, met behulp van rachels die we aanbrengen op de bestaande vloerplanken proberen we om alles waterpas te krijgen. De kleinste slaapkamer en de gang heeft al een nieuwe vloer en we zijn bezig met de vloer in de grote slaapkamer.

Verder waren er op de gang bij de trap enkele vloerplanken door en door verrot, je stampte er nog net niet direct doorheen als je de trap op kwam :X, ook dit is al weer opgelost.

Maar het was wel even een tegenslag en heeft vooral heel veel tijd gekost, we zijn nu een week bezig en het uitvlakken van de vloer is nog niet klaar.

De planning is dat ik aankomende zaterdag ga beginnen met het isoleren van de schuine kant en het plafond van de slaapkamer, dan kunnen daar volgende week de schroten gemonteerd worden die beneden in de woonkamer al een week of drie staan te wachten.

De nieuwe vloer hebben we hier ook al gelegd; het voordeel is nu wel dat we een prima gladde ondergrond hebben voor de vloerbedekking of laminaat :+

Dit is de nieuwe vloer in de gang we gebruiken underlayment platen van 18 en 8 mm dik het één en ander is afhankelijk van de afwijking van de vloer.

Bij de trap zijn alle rotte vloerplanken verwijderd en weer aangeheeld met underlayment.

Ook het stootbord was in erbarmelijke staat en hebben we ook maar direct vervangen.

Omdat de vloeren niet overal evenveel afwijken (aan de linkerzijde bijvoorbeeld een mm of 2 en aan de rechterzijde van de kamer een cm of 2) en we uiteindelijk toch alles waterpas willen hebben zagen we soms de bovenkant van de groeven van een 18 mm underlayment plaat weg om daar vervolgens een 8 mm (die hebben geen mes of groef) underlayment plaat weer op te leggen.

Op die manier kunnen we toch een soort van "verloop" creëren om de vloeren weer waterpas krijgen; ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel :@

donderdag 23 februari 2012 @ 22:56:20 #40
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_108327348
Fijn zo'n update, die trap ziet er wel griezelig uit. De combinatie carnaval en verbouwen brengt trouwens een anekdote naar boven die ik vast wel kwijt mag;

Paar jaar gelden in huis aan het verbouwen. Ik was samen met een vriend op een steigertje gipsplaten tegen het plafond aan het schroeven. De carnavalsoptocht kwam door de straat maar het publiek stond allemaal te kijken hoe wij aan het schroeven waren terwijl de wagens achter ze langs reden... Daar zijn ze dan een jaar voor aan het papier-maché-en..
pi_108336900
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 21:25 schreef Vonkenboer het volgende:
Verder waren er op de gang bij de trap enkele vloerplanken door en door verrot, je stampte er nog net niet direct doorheen als je de trap op kwam :X, ook dit is al weer opgelost.
Ik kon in je laatste post niet vinden waarom deze vloerplanken verrot waren. Nogal rare plek voor verrotte vloerdelen. We kunnen overduidelijk de natte plekken zien op de dragende balken, op die ene foto.
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 18:50:47 #42
92034 crew  Vonkenboer
pi_108355683
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:12 schreef Eelcotje84 het volgende:

[..]

Ik kon in je laatste post niet vinden waarom deze vloerplanken verrot waren. Nogal rare plek voor verrotte vloerdelen. We kunnen overduidelijk de natte plekken zien op de dragende balken, op die ene foto.
We hebben eigenlijk geen idee waar dat vandaan gekomen is; of er moet vroeger ooit eens lekkage geweest zijn en dat de schade daarvan pas na het verwijderen van het hardboard te voorschijn kwam.

De echte oorzaak zullen we wel nooit kunnen achterhalen.
  Moderator zaterdag 25 februari 2012 @ 19:16:04 #43
92034 crew  Vonkenboer
pi_108391347
Vandaag natuurlijk ook weer geklust, vanmorgen even een aanhanger vol geladen met allerlei afval hout (oude stukken uit de vloer, restanten van het zagen die een wel heel erg onbruikbare afmetingen hadden, en natuurlijk de stukken hardboard die van de oude vloer kwamen).

En direct natuurlijk even afgevoerd naar de stort ! :)

Helaas was mijn O+ er vandaag niet bij, ze voelde zich een beetje ziekerig en het leek haar dan maar geen goed idee om te gaan klussen en gelijk heeft ze :Y

Laat in de ochtend samen met paps begonnen met het leggen van de underlayment platen voor op de vloer in de grote slaapkamer. En het resultaat mag er zijn !

Nu moeten we nog in één slaapkamer de vloer te leggen ! *O*

Om 3 uur nog begonnen met het isoleren van het plafond in de kleine slaapkamer en ook dat is bijna klaar, her en der moet nog het één en ander getaped worden en opgevuld worden.
En dan kan daar ergens volgende week het plafond ook gemonteerd worden.

Al met al een productief dagje !
pi_108391935
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 19:16 schreef Vonkenboer het volgende:....vanmorgen even een aanhanger vol geladen met allerlei afval hout (oude stukken uit de vloer, restanten van het zagen die een wel heel erg onbruikbare afmetingen hadden, en natuurlijk de stukken hardboard die van de oude vloer kwamen).En direct natuurlijk even afgevoerd naar de stort ! :)
Geen plannen voor een open haard of allesbrander :?
Kan je mooi met alle restjes je huis verwarmen ^O^
  Moderator zaterdag 25 februari 2012 @ 19:49:10 #45
92034 crew  Vonkenboer
pi_108392652
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 19:30 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Geen plannen voor een open haard of allesbrander :?
Kan je mooi met alle restjes je huis verwarmen ^O^
Nope, geen plannen voor.

We hebben nog heel even het idee gehad om bijvoorbeeld een houtkachel oid. te nemen in de woonkamer maar dat is in onze kleine woonkamer niet handig, er zijn al weinig muren waar je iets tegenaan kunt zetten. Met een houtkachel blijft er dan nog minder plek over.
pi_108393512
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 19:16 schreef Vonkenboer het volgende:

Om 3 uur nog begonnen met het isoleren van het plafond in de kleine slaapkamer en ook dat is bijna klaar, her en der moet nog het één en ander getaped worden en opgevuld worden.
En dan kan daar ergens volgende week het plafond ook gemonteerd worden.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Al met al een productief dagje !
Zie ik dit nu goed, gebruik je pvc buis om de isolatie te fixeren ?
-
  Moderator zondag 26 februari 2012 @ 10:26:50 #47
92034 crew  Vonkenboer
pi_108407650
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 20:12 schreef quo_ het volgende:

[..]

Zie ik dit nu goed, gebruik je pvc buis om de isolatie te fixeren ?
Dat zie je heel goed, in de schuine stukken van het dak zakt de isolatie uit zichzelf te veel om goed te blijven zitten; het vast nieten is in die hoeken niet voldoende.

Daarom slaan we in de balken links en rechts even een spijkertje en spannen daar een stuk 5/8 elektrobuis tussen :)

Zo blijft de isolatie mooi zitten !
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 22:48:07 #48
92034 crew  Vonkenboer
pi_108645953
En deze week is er ook weer hard gewerkt in huize Vonk; eigenlijk voornamelijk door mijn vader omdat ik een paar dagen wat ziekjes was. En eigenlijk nog steeds een beetje :{ .

De kraalschroten in de kleine slaapkamer zitten er nu onder, ook rondom het dakraam is nu afgewerkt, op de foto's ontbreken de afgewerkte plinten nog.

Wij vinden het prachtig _O_

De onder en bovenkant van de aftimmering in het dakraam zijn gewoon recht; de zijkanten van die aftimmering lopen iets schuin "weg" zodat we de maximale lichtopbrengst hebben.

Inmiddels zijn de plinten wel afgewerkt hoor ! Deze zat er alleen om te kunnen bepalen hoe breed het ongeveer moest worden.

Ook hebben O+ en ik samen de hoogte van de plinten en de breedte van de aftimmering voor de kozijnen bepaald, we hebben gekozen voor hoge plinten van 8 cm hoog.
Dan krijg je samen met de aftimmering ongeveer dit beeld :s)

Morgen gaan pa en ik het laatste stuk vloer leggen in de slaapkamer met dat kleine raam en gaat mijn vriendin waarschijnlijk verder met het nodige schuurwerk aan de kozijnen in de grote slaapkamer.
pi_108646147
ziet er goed uit, ik volg dit topic op de voet.

ga zo door!
pi_108646298
wel een hoop energie velden op de foto,spookt het er ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')