abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114528909
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 14:06 schreef gateway het volgende:

[..]

met een stanleymes loop je er zo langs?
Dat spul snijd voor geen meter :P
  Moderator woensdag 25 juli 2012 @ 19:46:15 #272
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_114653899
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 14:02 schreef Wrijfhout het volgende:
Tijd voor een welverdiende vakantie Vonkie :P

Tip voor dat schuimfolie aan de zijkant, als je een gasbrander ter beschikking hebt hou je dat bij de kant langs, scheelt je een hoop snijwerk. :)
Vakantie ? Je bedoeld vast drie weken hard werken om vervolgens weer voor de baas aan de slag te gaan ? :P

Schuimfoilie heb ik al weggesneden, en ondanks dat het echt voor geen meter snijdt is het wel te doen.

Hoog tijd om dit topic eens weer te updaten, ik pak eens even het geheugenkaartje van de camera erbij :9 stay tuned !
  Moderator woensdag 25 juli 2012 @ 22:04:39 #273
92034 crew  Vonkenboer
pi_114659785
Even een update voor wat betreft de bovenverdieping, daar schiet het al mooi op, en ik durf toch wel te beweren dat het werk daar al wel voor 75% klaar is.

Grofweg moet er boven nog de volgende zaken gebeuren, waarvan nog een hoop dingen uitgezocht en aangeschaft moeten worden. De wanden en de vloeren gaan we voorlopig nog niet definitief afwerken, zolang we beneden nog stof en rotzooi maken :)

- Invoegen van de tegels bij het fonteintje op de gang. (laten we doen wanneer we voor de tegelzetter beneden ook weer werk hebben.)
- Afkitten van de tegels bij het fonteintje. (gaan we niet eerder doen dan dat het gevoegd is)
- Afmonteren van de elektrische installatie. (schakelmateriaal nog uitzoeken en bestellen)
- Uitzoeken en ophangen toiletaccesoires.
- Uitzoeken en bestellen bakelieten toiletsluiting voor het toilet.
- Uitzoeken en monteren van een Geberit bedieningspaneel voor het toilet.
- Uitzoeken en plakken van het behang voor de slaapkamers. (stellen we voorlopig nog even uit.)
- Uitzoeken en leggen van de definitieve vloer. (dat gaan we ook nog niet doen)
- Ophangen en weer opnieuw aansluiten van de radiators in de kleine slaapkamer en in de gang. (laat ik doen door een goede vriend van mij :P)
- Uitzoeken vloerbedekking en laten bekleden van de trap. (voorlopig doen we dat nog niet).

Maar verder is het allemaal al aardig af !

Paneeldeuren zijn allemaal drie keer afgelakt en bakelieten O+ deurbeslag is schoongemaakt en gemonteerd.

Sluiting van het klapraam is gemonteerd.

Dorpels zijn gelakt en op hun plek gemaakt :s)

Alle plinten zijn drie keer afgelakt.

Alle plafonds zijn drie keer afgelakt en zijn helemaal klaar.

Even een close-upje van de bakelieten deurklinken

Let niet op dat hele kleine haartje wat nog geklemd zit tussen het deurbeslag en de deur, het lijkt net of het een scheurtje is. Maar dat is het niet :)

Nu gaan we ons eerst maar eens richten op de benedenverdieping, daar moet echt nog een hoop gebeuren. Ik ben al begonnen met het elektrawerk in de wanden.
pi_114659987
Gaaf , Vonk en vriendin en vader Vonk !

Wat betreft de hh dorpel.
Bijj een vriend er weer afgehaald tot ná de verhuizing om ze netjes te houden.
( wel even markeren aan de achterkant, dat begrijp je wel :Y )

Succes met de laatste loodjes.
  Moderator woensdag 25 juli 2012 @ 22:40:03 #275
92034 crew  Vonkenboer
pi_114661170
Ik bedenk me net dat de leuning aan de trap ook nog terug gemonteerd moet worden, en dat we de beugels waaraan de leuning gemonteerd is nog even mat zwart moeten spuiten.

Dan passen die beugels weer mooi bij de bakelieten deurklinken *O*

quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2012 22:09 schreef AnneX het volgende:
Gaaf , Vonk en vriendin en vader Vonk !

Wat betreft de hh dorpel.
Bijj een vriend er weer afgehaald tot ná de verhuizing om ze netjes te houden.
( wel even markeren aan de achterkant, dat begrijp je wel :Y )

Succes met de laatste loodjes.
Ze liggen er voorlopig ook nog even "los" onder ;), alleen die onder de deur van het toilet zit al vast.
Beneden is het nog lang niet af, daar zijn het nog echt niet de laatste loodjes :P.

Daar zitten we echt nog in de ruwbouw, stiekem nemen we even een kijkje beneden ;)

Vandaag een hoop leidingen gesleufd en dozen geboord en inbouwdozen pas gemaakt en vast gezet met knauf . Helemaal rechts zit de deur naar boven, links is de deur van de provisiekast.

Afgelopen week hebben we de meterkastplaat vervangen voor een nieuw exemplaar en hebben we al het oude elektra afgekoppeld en even een tijdelijke stroomvoorziening gerealiseerd.
pi_114671372
Ziet er naar uit dat je boven zo ongeveer casco klaar bent. Zijn dat nieuwe knoppen of heb je de oude kunnen hergebruiken?
pi_114671447
flink aan het kwasten geweest, keurig zo, die deuren.
staat er erg mooi bij deze deurklinken, schiet al op zo, boven.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  Moderator donderdag 26 juli 2012 @ 09:46:06 #278
92034 crew  Vonkenboer
pi_114672879
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 07:58 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ziet er naar uit dat je boven zo ongeveer casco klaar bent. Zijn dat nieuwe knoppen of heb je de oude kunnen hergebruiken?
Het deurbeslag komt uit een ander pand dat hier aan het einde van de straat stond.
Dit pand was even oud als mijn woning en was in dezelfde bakstenen opgetrokken; we kwamen ongeveer 300 stenen te kort en die hebben we daar vandaan gehaald.

Uit nieuwsgierigheid zijn we toen ook binnen in de woning wezen kijken en hier zat nog ouderwets bakelieten deurbeslag in de paneeldeuren. Dat hebben we toen ook maar meegenomen.

Voor 4 gebakken vissen hadden we +/- 300 stenen en een emmer vol met deurklinken :+ *)

Het deurbeslag heeft mijn O+ helemaal gerestaureerd, schoongemaakt en met paraffine olie opgepoetst. ^O^

Het originele deurbeslag was niet mooi meer en was heel erg versleten; en eigenlijk was dat ook niet meer te herstellen.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 08:08 schreef WRH het volgende:
flink aan het kwasten geweest, keurig zo, die deuren.
staat er erg mooi bij deze deurklinken, schiet al op zo, boven.
:Y *O*
pi_114673117
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:46 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het deurbeslag komt uit een ander pand dat hier aan het einde van de straat stond.
Dit pand was even oud als mijn woning en was in dezelfde bakstenen opgetrokken; we kwamen ongeveer 300 stenen te kort en die hebben we daar vandaan gehaald.

Uit nieuwsgierigheid zijn we toen ook binnen in de woning wezen kijken en hier zat nog ouderwets bakelieten deurbeslag in de paneeldeuren. Dat hebben we toen ook maar meegenomen.

Voor 4 gebakken vissen hadden we +/- 300 stenen en een emmer vol met deurklinken :+ *)

Het deurbeslag heeft mijn O+ helemaal gerestaureerd, schoongemaakt en met paraffine olie opgepoetst. ^O^

Het originele deurbeslag was niet mooi meer en was heel erg versleten; en eigenlijk was dat ook niet meer te herstellen.

Ja, het ziet er prachtig uit! Wij hebben alles moeten vervangen (en waren veel meer dan 4 gebakken visjes kwijt!) Gelukkig is de vorige eigenaar van ons huis wel zo slim geweest om de bakstenen van het achterhuis (wat volledig tot de grond plat is gegooid en opnieuw (in moderne stenen en in spouw) is opgebouwd) te bewaren. Onze dakpannen komen van een oude boerderij in de buurt die afgebroken was. Daarom hebben we ook dakpannen op onze (losse) garage, op ons houthok, op het afdakje bij de bijkeukendeur... En ik denk dat we nog wel een garage kunnen bedekken :P
  Moderator donderdag 26 juli 2012 @ 13:44:14 #280
92034 crew  Vonkenboer
pi_114679526
We weten alleen nog niet wat we met het plafond in de woonkamer/keuken willen doen, in eerste instantie zaten we te denken om er gewoon gips platen onder te maken en daar vervolgens "schuurwerk" op te laten aanbrengen.

Hoe meer foto's ik van schuurwerk zie, hoe minder overtuigd dat ik er van ben dat zoiets bij ons mooi zal lijken. Het wordt dan denk ik wel erg druk :{

Eigenlijk weten we nog niet zo goed wat we er mee aan moeten; gewoon gips eronder maken, alle naden dichtzetten en dan sausen vinden we dan ook weer zo "standaard".

Zijn er hier toevallig nog mensen met ideeën ? :P
Wij weten het namelijk op het moment echt niet....
pi_114679825
Ik ben zelf van strak. Wij hebben gewoon gegipst, naden dicht gemaakt en gesaust. Maar wel hebben wel een latje langs het plafond, in dezelfde kleur als kozijnen (in de keuken) en als de plinten (in de rest van het huis). Dus een beetje standaard (en saai!) maar niet helemaal. Ik heb op dit moment geen foto van de keuken...
  donderdag 26 juli 2012 @ 19:37:32 #282
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_114690726
Ik ben het met Sweetpea8472 eens, ik denk dat gewoon 'strak' beter zal staan. Schuurwerk is erg mooi, maar alleen in een grote ruimte, anders wordt het inderdaad te druk denk ik.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_114693181
Net zoals spachtelputz, op een gegeven moment krijg je er spijt van.
  Moderator donderdag 26 juli 2012 @ 21:07:27 #284
92034 crew  Vonkenboer
pi_114694214
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 19:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik ben het met Sweetpea8472 eens, ik denk dat gewoon 'strak' beter zal staan. Schuurwerk is erg mooi, maar alleen in een grote ruimte, anders wordt het inderdaad te druk denk ik.
Ik heb ook al zitten denken aan gewoon gipsplaten onder te doen en dan gewoon te laten spac spuiten, eventueel met een sierlijst rondom om de muur en plafond toch iets te laten breken met elkaar.

Toch blijft het een erg moeilijke keuze voor ons -O-
pi_114695940
Heb het hier gewoon strak laten stucen (sausklaar, dus echt glad) en vervolgens voorstrijk en sausen maar. En als je wilt kun je er ook makkelijk een behangetje op plakken ;)
Gewoon glad verveelt niet zo snel, en is niet zo snel gedateerd (zoals ik spachtelputz en schuurwerk vind)
pi_114698976
Kan je ook makkelijk oversausen als het vergeelt, of in een ander kleur.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_114716644
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 20:41 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Net zoals spachtelputz, op een gegeven moment krijg je er spijt van.
Hoezo dat? Fijne korrel en de juiste kleur is er niks mis mee.
De strak/vlak gestucte muren vind is weer zo lelijk, vooral als er een keer muurverf overheen gaat....
  Moderator vrijdag 27 juli 2012 @ 23:11:36 #288
92034 crew  Vonkenboer
pi_114742747
Even vrijdagavond update :9

Afgelopen dagen ben ik (ondanks de tropische temperaturen) bezig geweest met het nodige boor, hak en sleufwerk voor de leidingen e.d. van de elektrische installatie.

In de woonkamer zitten alle inbouwdozen en leidingen al op hun plaats en heb ik alle leidingen al op de centraaldozen aangesloten. In de keuken en in de gang heb ik alle stijgleidingen al wel aangebracht; verder kan ik daar nog weinig beginnen omdat er nog geen (plafond) latwerk gemaakt is.

De ventilator stond gewoon uit hoor; die gebruiken we alleen om stof van het boor en hakwerk snel weg te krijgen; waar een oude stalventilator al niet goed voor is :+

Morgen maar eens samen met O+ even een beetje draad erin trekken.

:9

Eerst moeten de wanden na de bouwvak maar eens aangeraapt worden; en dan kan het latwerk voor het plafond in de keuken er ook in. Ik kan daar voorlopig nog niks beginnen qua elektra-werk.

Nu sprak ik gisteravond een goede kennis; ook elektricien en die had een demonstratie koffer van Berker bij zich. Ach zegt ie, je bent toch aan het verbouwen ? Moet je niet een keer schakelmateriaal uitzoeken ? Kiek hier dan es noa; misschien is het wat voor jullie..

Eigenlijk had ik mijn oog laten vallen op het standaard materiaal van Busch en Jaeger, maar toch die koffer van Berker meegenomen; tijdje gebladerd in het boek.

En vervolgens alle demo modellen maar eens bekeken...

En nu viel mijn oog op Berker S1 schakelmateriaal, opzich best mooi schakelmateriaal en een stuk platter; minder grof dan Busch en Jeager materiaal wat ik eerst op het oog had.

Op de foto bedoel ik het witte schakelmateriaal; de bovenste is uitgevoerd in glanzend wit, en die daaronder in mat wit. Het prijsverschil tussen Bush & Jaeger en Berker is te verwaarlozen, allebei zijn ze eigenlijk even duur.

En echt merkbaar kwaliteitsverschil is er ook niet..

Dus ik heb nu een klein dilemma... wat voor schakelmateriaal moet het worden :X
  vrijdag 27 juli 2012 @ 23:23:17 #289
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_114743646
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 23:11 schreef Vonkenboer het volgende:
Even vrijdagavond update :9

Afgelopen dagen ben ik (ondanks de tropische temperaturen) bezig geweest met het nodige boor, hak en sleufwerk voor de leidingen e.d. van de elektrische installatie.

In de woonkamer zitten alle inbouwdozen en leidingen al op hun plaats en heb ik alle leidingen al op de centraaldozen aangesloten. In de keuken en in de gang heb ik alle stijgleidingen al wel aangebracht; verder kan ik daar nog weinig beginnen omdat er nog geen (plafond) latwerk gemaakt is.

[ afbeelding ]

De ventilator stond gewoon uit hoor; die gebruiken we alleen om stof van het boor en hakwerk snel weg te krijgen; waar een oude stalventilator al niet goed voor is :+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Morgen maar eens samen met O+ even een beetje draad erin trekken.

[ afbeelding ]
:9

[ afbeelding ]
Eerst moeten de wanden na de bouwvak maar eens aangeraapt worden; en dan kan het latwerk voor het plafond in de keuken er ook in. Ik kan daar voorlopig nog niks beginnen qua elektra-werk.

Nu sprak ik gisteravond een goede kennis; ook elektricien en die had een demonstratie koffer van Berker bij zich. Ach zegt ie, je bent toch aan het verbouwen ? Moet je niet een keer schakelmateriaal uitzoeken ? Kiek hier dan es noa; misschien is het wat voor jullie..

Eigenlijk had ik mijn oog laten vallen op het standaard materiaal van Busch en Jaeger, maar toch die koffer van Berker meegenomen; tijdje gebladerd in het boek.

En vervolgens alle demo modellen maar eens bekeken...

En nu viel mijn oog op Berker S1 schakelmateriaal, opzich best mooi schakelmateriaal en een stuk platter; minder grof dan Busch en Jeager materiaal wat ik eerst op het oog had.

[ afbeelding ]

Op de foto bedoel ik het witte schakelmateriaal; de bovenste is uitgevoerd in glanzend wit, en die daaronder in mat wit. Het prijsverschil tussen Bush & Jaeger en Berker is te verwaarlozen, allebei zijn ze eigenlijk even duur.

En echt merkbaar kwaliteitsverschil is er ook niet..

Dus ik heb nu een klein dilemma... wat voor schakelmateriaal moet het worden :X
Wij hebben Bush-Jaeger (vanuit de bouw standaard) maar als ik mocht kiezen zou ik voor deze Berker kiezen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_114743919
Matwit lijkt het alsof er met jif / vim is schoongemaakt.

/ team hoogglans w/
  Moderator vrijdag 27 juli 2012 @ 23:30:10 #291
92034 crew  Vonkenboer
pi_114744142
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 23:23 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Wij hebben Bush-Jaeger (vanuit de bouw standaard) maar als ik mocht kiezen zou ik voor deze Berker kiezen.
Dus jij hebt dan waarschijnlijk deze serie schakelmateriaal ?; ik zet die van Berker er even onder hoor ;)

Bush Jaeger Reflex SI

Berker S.1.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 23:43:21 #292
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_114745091
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 23:30 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dus jij hebt dan waarschijnlijk deze serie schakelmateriaal ?; ik zet die van Berker er even onder hoor ;)

[ afbeelding ]
Bush Jaeger Reflex SI

[ afbeelding ]
Berker S.1.
Ja, klopt helemaal
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_114747556
Overigens vind ik persoonlijk de ronde hoeken meer bij jullie huis passen, dan met de zg "strakke"
hoeken!
Denk daarbij aan je paneeldeuren en bakeliet en kleuren.
Het vormt meer een eenheid.

/ team Busch Jaeger - hoogglans w/ w/
  Moderator zaterdag 28 juli 2012 @ 10:03:11 #294
92034 crew  Vonkenboer
  zaterdag 28 juli 2012 @ 10:36:22 #295
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_114757295
Berker is strakker, ronde hoeken past beter bij je deuren etc. Heb hier in het huurhuis zelf alles vervangen door peha standaard, is creme achtig. Ook rond en minder lomp das busch jaeger....

Ik zeg hoogglans busch jaeger
pi_114757737
^O^ Team Berker ^O^

Want plat en strak!
pi_114758448
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 11:04 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
^O^ Team Berker ^O^

Want plat en strak!
Vervang dan ook de paneeldeuren! 8)7
  zaterdag 28 juli 2012 @ 12:19:45 #298
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_114759642
Misschien is het wat om je plafond glad te laten stucken met een klein sier randje aan de zijkant? Zo is het origineel in ons jaren 30 huis :)

Het hoeft natuurlijk niet exact zoals bij ons maar misschien is het een ideetje.

Als alternatief kun je ook kijken naar wat we in de keuken gedaan hebben:

Maar dan kom jij met sommige ramen niet meer uit zag ik.

Je kunt dan gewoon beginnen met een basis met gipsplaten (oid) en daar tegenaan werken.

Wij hebben bij alle muren en plafonds gewoon direcht geschilderd over het stuckwerk.
pi_114761257
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 11:36 schreef AnneX het volgende:

[..]

Vervang dan ook de paneeldeuren! 8)7
Waarom? Past er toch uitstekend bij?
  zaterdag 28 juli 2012 @ 13:54:15 #300
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_114762597
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:15 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Waarom? Past er toch uitstekend bij?
Paneel deuren moet je gewoon houden en hoogglans verven :)

Ik heb 1 deur zijdeglans in ons huis en dat is en blijft gewoon minder mooi. Hoogglans ziet er altijd en overal gewoon veel sjieker uit in zo'n jaren 30 woning :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')