ga dan met een Aygo naar Trierer Land op vakantie.. lekker genieten van de heuvelsquote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Hahaha als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het kleine truttenschudders
Ik heb voor mijn werk eens 250km moeten rijden in een 107. Wat een ramp.
Ja, die had ik niet. En wat maakt dat materiaal uit, dit was toch de oude schijf. 2x een klap erop en hij was eraf.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:14 schreef Barcaconia het volgende:
Wat is dat voor gekke manier dan? Met de snijbrander ben je er 10x sneller doorheen en kost het minder materiaal, maar hoef je er waarschijnlijk niet eens doorheen want rond het center warmstoken komt hij ook direct los.
Wat had dat slijpen dan voor zin?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, die had ik niet. En wat maakt dat materiaal uit, dit was toch de oude schijf. 2x een klap erop en hij was eraf.
Remklauw eraf, zuiger een stukkie inknijpen, terugmonteren met een offset dmv 4 carrosserieringen, poot op de rem zodat hij hem onder spanning knijpt en een ros met een vuist erop. Wédden dat 'ie los komt?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:14 schreef Barcaconia het volgende:
Wat is dat voor gekke manier dan? Met de snijbrander ben je er 10x sneller doorheen en kost het minder materiaal, maar hoef je er waarschijnlijk niet eens doorheen want rond het center warmstoken komt hij ook direct los.
Staan rammen? met een tandenborstel ofzo? ik zie nog geen braampie op die schijfquote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
De schijf makkelijker kromslaan zodat hij wel zonder moeite van de naaf komt? Hij had al eerder een uur staan rammen en was maar gestopt om het wiellager niet te beschadigen.
Omdat hij warm werd van het slijpenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je hoeft me niet te geloven... 10 Minuten staan slijpen, 2 klappen met de hamer en de schijf kwam eraf.
Nee, hehe, hij had deze schijf er niet af gekregen, dus maar laten zitten en gister dus hier vervangen (moest al een paar weken geleden). Nu moet voor het goede alleen die klauw er nog een keer af om de glijbus eens goed onder handen te nemen. Die gaat nogal stroef (ergo: het ene blok was bijna op en de andere nog bijna nieuw).quote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Staan rammen? met een tandenborstel ofzo? ik zie nog geen braampie op die schijf
Maakt dat wat uit? Hij kwam eraf en daar ging het omquote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Omdat hij warm werd van het slijpen
Wilde net zeggenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
Maakt dat wat uit? Hij kwam eraf en daar ging het om![]()
Die klauw gangbaar maken toch wel meteen gedaan nu? anders verneuk je nu dus je nieuwe schijf door hem maar aan één kant te belasten, dan is hij binnenkort gegarandeerd kromquote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
Nee, hehe, hij had deze schijf er niet af gekregen, dus maar laten zitten en gister dus hier vervangen (moest al een paar weken geleden). Nu moet voor het goede alleen die klauw er nog een keer af om de glijbus eens goed onder handen te nemen. Die gaat nogal stroef (ergo: het ene blok was bijna op en de andere nog bijna nieuw).
Naaf schoonmaken moet altijd, ik doe ook rond het naafgat wat kopervet meestal zodat er minimaal vocht en vuil tussen kan, en de boel goed gangbaar blijft.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
Maakt dat wat uit? Hij kwam eraf en daar ging het omVervolgens de naaf eens goed met een staalborstel onder handen genomen. Je ziet op de bovenste foto al wat troep onder de schijf liggen, nadat de schijf eraf kwam werd dit nog "iets" meer.
"dat moet je uitbestedenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:54 schreef Anne het volgende:
Iemand die verstand heeft van programmeren?
Neequote:Op zaterdag 7 januari 2012 21:00 schreef lipje het volgende:
[..]
"dat moet je uitbesteden" telt zeker niet mee
Ligt eraan wat.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:54 schreef Anne het volgende:
Iemand die verstand heeft van programmeren?
Nee, we waren blij dat we de bende eindelijk weer in elkaar hadden zitten tegen 10 uur 's avonds, ik zit in omgeving Alkmaar en hij moest weer terug naar Delft. Wordt, zoals het er nu naar uitziet, morgen opnieuw opengetrokken en dan gaat de glijbus onder handen genomen worden.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:50 schreef Sounddragon het volgende:
Die klauw gangbaar maken toch wel meteen gedaan nu? anders verneuk je nu dus je nieuwe schijf door hem maar aan één kant te belasten, dan is hij binnenkort gegarandeerd krom
Naaf is behandeld met zinkspray. De verwachting is dat deze wagen niet nog eens nieuwe schijven zal krijgen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:50 schreef Sounddragon het volgende:
Naaf schoonmaken moet altijd, ik doe ook rond het naafgat wat kopervet meestal zodat er minimaal vocht en vuil tussen kan, en de boel goed gangbaar blijft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |