Toch zijn de meeste iraanse chirurgen in het westenquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:17 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Ah oke. Dat gebeurt wel vaker inderdaad wanneer ideologie hoogtij viert. Doet een beetje denken aan de zuiveringen van Stalin en Mao.. Helaas zijn die elementen onder Ahmadinejad weer wat meer teruggekomen sinds Khomeini.
Klopt. Nog steeds was het 1:6 qua militaire casualties. Hezbollah én Lebanon zelf zijn wel helemaal kapot gebombardeerd.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:06 schreef Doler12 het volgende:
Ja leuke plaatjes, maar zo presentatie kan makkelijk een verkeerde indruk geven. Als ik bijvoorbeeld al die parade foto´s zie van Hezbollah, zou ik ook denken wat voor malloten zijn dat! Toch hebben ze mooi stand gehouden tegen de IDF in 2006. En mooie plaatjes kan ik ook wel vinden van het huidige Iraanse leger.
Die foto's geven een goede indruk. Hoe alle capabele officiers/generaals van de IIAF bijvoorbeeld werden vervangen door fundamentalistische idioten die met de meest gruwelijke acties verantwoordelijk zijn voor tienduizenden onnodige Iraanse slachtoffers tijdens de Iran-Irak oorlog. Dit soort professionaliteit vindt men tegenwoordig niet meer in de Iraanse leger. De IIAF stond overigens in de jaren '70 op de vijfde plaats qua sterkste legers ter wereld. Waar staat Iran nu?quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:06 schreef Doler12 het volgende:
Ja leuke plaatjes, maar zo presentatie kan makkelijk een verkeerde indruk geven. Als ik bijvoorbeeld al die parade foto´s zie van Hezbollah, zou ik ook denken wat voor malloten zijn dat! Toch hebben ze mooi stand gehouden tegen de IDF in 2006. En mooie plaatjes kan ik ook wel vinden van het huidige Iraanse leger.
5e plaats? Qua manpower? In de '70 had je USA, USSR, BRD, UK, FR die volgens mij sowieso sterker waren dan Iran.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:20 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Die foto's geven een goede indruk. Hoe alle capabele officiers/generaals van de IIAF bijvoorbeeld werden vervangen door fundamentalistische idioten die met de meest gruwelijke acties verantwoordelijk zijn voor tienduizenden onnodige Iraanse slachtoffers tijdens de Iran-Irak oorlog. Dit soort professionaliteit vindt men tegenwoordig niet meer in de Iraanse leger. De IIAF stond overigens in de jaren '70 op de vijfde plaats qua sterkste legers ter wereld. Waar staat Iran nu?
Niet dus.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:22 schreef Smoofie het volgende:
5e plaats? Qua manpower? In de '70 had je USA, USSR, BRD, UK, FR die volgens mij sowieso sterker waren dan Iran.
http://en.wikipedia.org/w(...)a_.281925_to_1979.29quote:By 1978 Iran had the worlds 5th strongest and largest army and was the clear undisputed regional superpower.
Een Luchtmacht (Landmacht en Marine ook) met alleen geïmporteerde uitrusting is ook niet iets om super trots op te zijn. Waar Pahlavi alles uit het buitenland haalde en verder bijna geen eigen defensie industrie bouwde, doet IRI het toch wel stukken beter.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:20 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Die foto's geven een goede indruk. Hoe alle capabele officiers/generaals van de IIAF bijvoorbeeld werden vervangen door fundamentalistische idioten die met de meest gruwelijke acties De IIAF stond overigens in de jaren '70 op de vijfde plaats qua sterkste legers ter wereld. Waar staat Iran nu?
Ik zie nergens een bron op wikipedia. Tijdens de koude oorlog hadden de naties die ik noemde meer manpower en meer tanks enz.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:25 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Niet dus.
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)a_.281925_to_1979.29
Nee. Buitenlandse equipment is veruit superieur aan de van Iran. Iran heeft atm ook bijna helemaal niets moderns, behalve hun raketten. Maar die moeten ook nog worden getest in een echte oorlog. Qua tanks,jets artillery etc heeft Iran gwn niets/quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:35 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Een Luchtmacht (Landmacht en Marine ook) met alleen geïmporteerde uitrusting is ook niet iets om super trots op te zijn. Waar Pahlavi alles uit het buitenland haalde en verder bijna geen eigen defensie industrie bouwde, doet IRI het toch wel stukken beter.
daar hebben ze de bunker busters voorquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:42 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Heeft alleen weinig zin, behalve Iran meer motiveren bewapening als pad te volgen en ze verder ondergrond te duwen. Sowieso zitten veel faciliteiten al ondergronds die niet door conventionele wapens vernietigd kunnen worden.
Oh? Heb je daar een bron van? Iran had zelfs meer Chieftain Tanks gekocht dan producer Groot-Brittannië in bezit had en had bovendien de beste gevechtsvliegtuig in haar bezit, de F-14. Ik durf zelf te betwijfelen of Frankrijk destijds een beter defensie had.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:37 schreef Smoofie het volgende:
Ik zie nergens een bron op wikipedia. Tijdens de koude oorlog hadden de naties die ik noemde meer manpower en meer tanks enz.
Volgens mij hadden beide naties destijds een veel betere navy met nuclear subs en nuclear warheads.quote:Op donderdag 12 januari 2012 02:51 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Oh? Heb je daar een bron van? Iran had zelfs meer Chieftain Tanks gekocht dan producer Groot-Brittannië in bezit had en had bovendien de beste gevechtsvliegtuig in haar bezit, de F-14. Ik durf zelf te betwijfelen of Frankrijk destijds een beter defensie had.
Wat is atm?quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:38 schreef Smoofie het volgende:
Iran heeft atm ook bijna helemaal niets moderns, behalve hun raketten.
At the moment.quote:
Iran niet onderschatten. Ze hebben vast meer dan enkele rakettenquote:Op donderdag 12 januari 2012 00:38 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee. Buitenlandse equipment is veruit superieur aan de van Iran. Iran heeft atm ook bijna helemaal niets moderns, behalve hun raketten. Maar die moeten ook nog worden getest in een echte oorlog. Qua tanks,jets artillery etc heeft Iran gwn niets/
At the moment is correct engels. Snap je punt hier niet.quote:Op donderdag 12 januari 2012 03:22 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
hmmmm![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Steenkolenengels
Lees de link eensquote:Op donderdag 12 januari 2012 03:31 schreef Smoofie het volgende:
[..]
At the moment is correct engels. Snap je punt hier niet.
Je komt duidelijk nooit op engelse fora of speelt online games.quote:Op donderdag 12 januari 2012 03:34 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Lees de link eenshet gaat erom dat je Dunglish/NederEngels gebruikt.
Ik deed er 10 min over je afkorting en ik kwam er niet uit
Zoals?quote:Op donderdag 12 januari 2012 03:26 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Iran niet onderschatten. Ze hebben vast meer dan enkele raketten
nee dat klopt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 03:35 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Je komt duidelijk nooit op engelse fora of speelt online games.
quote:
Ten eerste, we hadden het over moderne equipement en daar heeft Iran vrij weinig van. Ten tweede, de Russen zullen de Iraniers nooit ten hulp schieten, in ieder geval niet in militaire zin. Ten derde, de Iraniers vertrouwen de Russen om verscheidene historische redenen nooit volledig en ook vandaag de dag niet. Het leger in Iran bestaat voornamelijk uit allerlei oude spullen uit de jaren '70 en '80 die slecht onderhouden zijn en waarvan ze ook bijna geen onderdelen voor kunnen krijgen. Iran heeft geen state-of-the-art technologie en elk militair deskundige zal dat beamen. Het gevaar zit hem voornamelijk in het a-symmetrische.quote:Op donderdag 12 januari 2012 03:42 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Serieus?
OK net even uit m'n hoofd omdat je het lief vroeg![]()
- behoorlijk getraind en paraat staande leger/manschappen
- enorme militaire kennis/informatie/tactiek (ze hebben er zelfs reputabele militaire scholen)
- sterke duidelijke politieke en militaire hierarchie
- bergen (die alleen zij gewend zijn en ter beschikking hebben)
- Revolutionaire garde
- enorme patriotisch volk (ze geven alles)
Kortom Iran is zeker geen Irak en dat gaat de VS flink voelen.
Dit allemaal buiten de Grote Beer om gerekend, Rusland, die bondgenoot is en op een gepleegde telefoon te hulp kan schieten....
Tuurlijk heb je het (weer) fout. Rusland kan en zal wel degelijk Iran bij staan met meer dan woorden en materialen mocht Iran dat willen. Ligt er ook aan hoe de VS Iran precies aanvalt, ze gaan zeker niet nog een vieze leugen-oorlog staan toekijken van de zijlijn. Hiermee (aanval van Iran) krijgt de VS een complete voetsteun in het MO en dat wil Rusland niet. Ze krijgen dan ook controle over Iraanse grondmaterialen (olie en gas) wat de Russische economie schaadt (prijsniveau) en hebben een baan vrij gemaakt naar de pijpleidingen in de Caucusus. Daarnaast is het nog altijd een machtsspelletje tussen de twee landen en Rusland wil niet de VS overal in de wereld hebben. Machtsverhouding.quote:Op donderdag 12 januari 2012 04:04 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ten eerste, we hadden het over moderne equipement en daar heeft Iran vrij weinig van. Ten tweede, de Russen zullen de Iraniers nooit ten hulp schieten, in ieder geval niet in militaire zin. Ten derde, de Iraniers vertrouwen de Russen om verscheidene historische redenen nooit volledig en ook vandaag de dag niet. Het leger in Iran bestaat voornamelijk uit allerlei oude spullen uit de jaren '70 en '80 die slecht onderhouden zijn en waarvan ze ook bijna geen onderdelen voor kunnen krijgen. Iran heeft geen state-of-the-art technologie en elk militair deskundige zal dat beamen. Het gevaar zit hem voornamelijk in het a-symmetrische.
Nee, Iran is zeker geen Irak, Irak was ten tijde van de Koeweit crisis militair gezien stukken sterker dan Iran, en ook dat leger werd binnen een week weggevaagd. Als het op een militair treffen met de VS aankomt geef ik het een dag of 5 en dan is er ook van het Iraanse leger niks meer over.quote:Op donderdag 12 januari 2012 03:42 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Serieus?
- enorme militaire kennis/informatie/tactiek (ze hebben er zelfs reputabele militaire scholen)
- Revolutionaire garde
Dit allemaal buiten de Grote Beer om gerekend, Rusland, die bondgenoot is en op een gepleegde telefoon te hulp kan schieten....
de russen zullen een oorlog tussen de VS en iran niet leuk vinden. ze zullen daar openlijk voor uitkomen zoals ze al hebben gedaan.quote:Op donderdag 12 januari 2012 03:42 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Serieus?
- Revolutionaire garde
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |