quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:05 schreef SummerBreeze het volgende:
Dikke baby, check
dit was een dag na de geboorte. Het is inmiddels aardig goedgekomen met 'r hoor. Ze ziet er iets minder debielerig uit
quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:19 schreef Poezebeest het volgende:
Octo; welkom met je mooie meisje. Purelan helpt ook goed tegen tepelkloven.
Vanavond is de kleine man goedgekeurd bij het cb, 52 cm en 3500 gram, keurig het lijntje volgend dus heel tevreden. Hij kon ook al heel goed volgen met z'n ogen en lachen zit er aan te komen. Ook de inentingen zitten er in, even heel hard huilen en toen was het goed. Mijn kleine held.
quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:19 schreef DJMO het volgende:
* DJMO hoofd als zeef heeft vanavond (ben druk bezig al m'n programma's te herinstalleren)
ik had even een malle vraag wellichtGisteren ben ik vergeten Geert z'n fruit te geven (want de bananen waren op thuis en hij is helemaal gek van banaan
) en hij had gisteren niet gepoept. Nu viel het mij wel vaker op, maar hij kreeg vanmiddag z'n banaan, en binnen tien minuten had hij een overvolle poepluier
![]()
waar ik normaal één of twee doekjes nodig heb, had ik er nu een stuk of zes nodig.
Goed m'n kernvraag: ik dacht dat banaan juist stoppend werkte, en niet laxerend zoals het dus bij Geert het geval lijkt te zijn
quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:25 schreef mignonne het volgende:
SBhodver, cola op mn scherm!
ik had ook een bollo <3 ik hou er wel van, lekkere spekkies, beetje reserve.
inmiddels is ze geen bollo meer, ik mis die bolle wangen en onderkin wel een beetje hoor
DJMO dat banaan stoppend zou zijn is achterhaald. Het verschilt per persoon, en wat voor de een stoppend werkt is voor de ander een trigger tot poepfest. Wij hoeven van de dietisten en kinderartsen bijv. ook absoluut geen banaan te laten staan voor oudste, ondanks al haar obstipatie-problemen.
Kortom, kan best dat het voor Geert juist laxerend is, zolang het niet de spuigaten uit loopt maakt het echt niet uit.
quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:26 schreef Susie het volgende:
Ook al zo'n lekker bolle SB!![]()
Ik heb geen idee DMJO.
44 of 50 ligt eraan wanneer ze/hij mee naar huis mag.quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:52 schreef Ynske het volgende:
Ik heb een vraagje, en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Collegaatje van me is 6/7 weken te vroeg bevallen, en de kleine ligt nu nog in de couveuse.
Hoe groot ze is weten we niet, maar wel dat ze 1,5 kilo woog bij de geboorte.
Als ze mee naar huis zou mogen, in welke kledingmaat zou ze dan ongeveer zitten?
ik voel een paintmoment <3quote:Op woensdag 4 januari 2012 21:16 schreef Kleurdoos het volgende:
Jawel
zo gaan we je noemen vanaf nu
Poepwoman & Superbacteriewoman to the rescue!
Ik heb in het "hoe gaat het met ons"-topic gelezen dat je daar tussen de pijn door inderdaad de tijd voor gaat hebben. Hoe is het nu met je?quote:Op woensdag 4 januari 2012 21:29 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik heb nog teveel paintmomenten maar ik haal ze eerdaags in
En Daan ookquote:Op woensdag 4 januari 2012 21:24 schreef meissie1595 het volgende:
Zou ik in de OP mogen?
5 november 2011: Rowan, zoon van Meissie1595
Antwoord is vanaf hier te lezen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:11 schreef Nirak het volgende:
Djeez wat gaan jullie snel weer
Ik las iets van Octo en mia
en dikke baby's
en susie.. Niet handig ... Hier ook wennen IN contractperiode, maar geen probleem voor mij. Kwam precies goed uit zo.
En wat heeft KD aan dr broek hangen, heb ik overheen gelezen denk ik?
En Vanyel, leuke aanpassing van mijn postok moest er hardop om lachen!
Tnx dames, overslagrompertjes dat is een goeie.quote:Op woensdag 4 januari 2012 21:51 schreef Keshet het volgende:
Ynske, dat een kleintje dan, voor de termijn! Als 't mupke mee naar huis mag zal 't inderdaad wel in 44, 48 of 50 zitten.
Bij Prenatal verkopen ze hele fijne rompertjes voor die kleine, van hun 'pure' lijn geloof ik. Er staat een klein vogeltje op. Het zijn overslagrompertjes; ze hoeven dus niet over 't koppie. Ze zijn unisex btw.
Deze:
[ afbeelding ]
En binnen 2 weken staat hij al bovenaan, tijd vliegtquote:Op donderdag 5 januari 2012 00:41 schreef DJMO het volgende:
nee nee nee .. ik weiger. ik ontken in alle toonaarden dat mijn baby als derde van de lijst staat![]()
Hij is pas twee maanden oud .. toch?
Overal sambal opsmerenquote:Op donderdag 5 januari 2012 08:08 schreef Vanyel het volgende:
Zana, uiteindelijk ontkom je er niet aan je spullen weg te halen als je niet steeds achter je kind aan wil rennen.
Zorg dat er zo min mogelijk is waar ie niet aan mag, geef genoeg afleiding (afleiden werkt beter dan verbieden) en realiseer je dat je baby nog niet echt kan onthouden wat niet mag.
Euh? Menen jullie toch niet of wel?quote:
Wat een mooierd toch.quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:15 schreef MamaPurk het volgende:
Hij is lang J-Net!!
FR dat klinkt niet fijn, maar dat je dame haar stem gaat herkennen klinkt heerlijk![]()
Mijn dame is vandaag precies 10 maanden![]()
Goede rede om even te spammen dacht ik zo.
[ afbeelding ]
Je had niet van te voren bedacht dat dit is wat een kind in die fase doet?quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:59 schreef Zana het volgende:
Sambal... Ik zou het nog echt doen ook, zo waanhopig ben ik soms...
Verlengsnoeren, planten, plantenbakkorrels, tijdschriften, boeken, verzorgingsspullen tijdens het verschonen, plastiek tasjes met inhoud, niets is zeker...
Ik wil best iets weghalen, maar waar begin ik? En waar stopt het?
Vanaf wanneer accepteren ze een "nee" of "niet doen"?
In het begin trok die heel vaak aan haren en brillen, dat lijkt nu al iets minder, nu is er hard knijpen en onverwacht met zijn hoofd stoten een "probleem". (maar verder is die wel lief, hoor, vooral als die slaapt...)
Zou het helpen om dingen en paar keer samen te bekjiken, zodat het niet meer interessant is?
Hij moet ergens kruipen en zijn energie kwijt en hij heeft ook genoeg spelgoed, maar niets is leuker dan verboden dingen te doen zo lijkt het.
wat zeg of doe je dan in zo een situatie, "nee" zeggen, met het hoofd schudden, boos kijken, handjes weghalen, kind verplaatsen?quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:20 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik ben met bepaalde dingen altijd heel streng geweest. Computer, tv, dvdspeler, ps3, xbox, vaatwasser, dat zijn dingen waar je gewoon niet aan komt. Speelgoed is voor de kids andere spullen van ons!!
QFTquote:Op donderdag 5 januari 2012 13:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ah dat is nou precies de tip waar ik naar op zoek was DJMO. Mijn aan/uit knop licht blauw op als hij aanstaat in de woonkamer en dat is nogal aantrekkelijk
zzo ben ik hodver heel geregeld hele documenten en papers kwijt geraakt omdat 1 van de 2 hier op die knop ramdequote:Op donderdag 5 januari 2012 13:04 schreef DJMO het volgende:
Ik was 't een beetje zat dat de computer weer eens uitschakelde als één van de kinderen bij m'n voeten aan 't spelen was![]()
configuratiescherm > energiebeheer en dan staat er links een linkje het gedrag van de aan/uit knoppen bepalen, (althans, dat is in windows 7 zo)
zooooooooooooooooo, dank je wel!!!quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:04 schreef DJMO het volgende:
Ik was 't een beetje zat dat de computer weer eens uitschakelde als één van de kinderen bij m'n voeten aan 't spelen was![]()
configuratiescherm > energiebeheer en dan staat er links een linkje het gedrag van de aan/uit knoppen bepalen, (althans, dat is in windows 7 zo)
Vast wel, werk op een gemeentehuis en zit dus in de keuken naast de raadszaalquote:Op donderdag 5 januari 2012 10:40 schreef Susie het volgende:
Ik vraag mij nu toch af wat voor werk jij doet waar ze een biertap hebben staan? Nog een vacature open?
Ben alleen bang dat dat Gemeentehuis te ver hier vandaan isquote:Op donderdag 5 januari 2012 16:11 schreef Nirak het volgende:
[..]
Vast wel, werk op een gemeentehuis en zit dus in de keuken naast de raadszaal
Helaas is dat bij mijn windows 7 aan/uitschakelen, slaapstand of niets doen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:04 schreef DJMO het volgende:
configuratiescherm > systeem en beveiliging > energiebeheer en dan staat er links een linkje het gedrag van de aan/uit knoppen bepalen, (althans, dat is in windows 7 zo)
Is volgens mij ook niet iets dat puur binnen windows zit. Het is een instelling die de fabrikant van je moederbord moet ondersteunen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Helaas is dat bij mijn windows 7 aan/uitschakelen, slaapstand of niets doen.
Niet aan/uitschakelen na 10 seconden inhouden.
Heb jij m voor 1 januari gekregen? Per 1 januari worden de maagzuurremmers nl niet meer vergoed door de verzekering. Pas wanneer je hert langer dan een half jaar gebruikt wordt het vergoed, naar dan moet je het eerste half jaar zelf betalen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:27 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik hoefte de nexium niet te betalen peozebeest? Das vreemd dan?
quote:Op donderdag 5 januari 2012 20:12 schreef Deepfreeze het volgende:
We zitten hier weer boven het geboortegewicht, wel 10 gram. Vanmiddag zaten we op 3940. Toch wel rap na die 3480 op dag 4. 460 gram in 11 dagen
morgenochtend het cb over de vloer. Kijken of ze nog iets bijzonders te vertellen hebben...
Bij de laatste meting eind november was Sarah 72cm Ik denk dat ze nu richting de 75 cm gaat, de maat 74 kleertjes zijn nu precies pas of net te klein, dus alles wat nu gekocht word koop ik in 80quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:25 schreef J-net het volgende:
@MamaPurk, ja hij is zeker lang. Had gehoopt dat hij maat 74 wat langer aankon. Heeft hij net geen 3 mnd aangehad. (zoontje van mn collega is vandaag 1 geworden, is ook 74 cm en ongeveer 11 kg)
Hoe lang is Sarah nu?
Zijn daar geen kleine verpakkingen van? Van de standaard 1 en 2 wel en van hypo allergeen was het er wel van friso maar heb het al een tijd niet meer gezien.quote:Op donderdag 5 januari 2012 21:20 schreef Jipster het volgende:
BJ wat fijn dat gesprek in het ziekenhuis!
J-Net een staande baby!
Deepfreeze wat goed!
En nirak fijn dat het kolven goed ging!
Ik heb ook een oops-momentje; ventje bijgevoed met hypoallergene voeding, maar zag net op het pak dat na openen max. 4 weken houdbaar is, en ik denk dat het pak al 6 weken open is..![]()
![]()
Zou dat heel erg zijn? Morgen gelijk nieuwe halen in elk geval. Wel balen zo beperkt houdbaar is, want hij krijgt weinig voeding ervan en dan is het zo duur als het steeds na 4 wk weg moet.
Ik stond dus dinsdag bij de apotheek voor een andere maagzuurremmer. Omeprazol werkt niet bij mij en kon voor 28tabletten 39euro betalen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 21:26 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik Moët straks voor mezelf voor omeprazol 30 euro ongeveer. Per 30. Tablet ten betalen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
Ik heb voor 21 zakjes van 10 mg 32 euro betaald. Beetje jammer dat hij maar 5 mg krijgt en de rest dus weggegooid moet worden omdat je dat niet kunt bewaren, maar goed, zoals ik al zei, als het maar werkt.quote:Op donderdag 5 januari 2012 21:04 schreef Beessie-Jen het volgende:
@poezebeest, wij lossen het op met een scheutje heet water en dan in een flesje, voordat ze aan de borst gaat. En soms, als dat niet lukt, met een pipetje...
En over de vergoeding, het was idd nog in december.. wat ik wel stom vind, ik heb een recept voor 6 weken gekregen en ik kreeg maar voor 2 weken mee, en morgen moet ik dus weer heen. Ga ik dus wel even aankaarten... wat kost het?
Liene krijgt ook 5 mg 2x dgs, dus die krijgt 1 zakje per dag, ik gooi dus niets weg, heb ook gewoon 14 zakjes gekregen van 10 mg voor 2 weken.quote:Op donderdag 5 januari 2012 21:38 schreef Poezebeest het volgende:
[..]
Ik heb voor 21 zakjes van 10 mg 32 euro betaald. Beetje jammer dat hij maar 5 mg krijgt en de rest dus weggegooid moet worden omdat je dat niet kunt bewaren, maar goed, zoals ik al zei, als het maar werkt.
nou bijvoorbeeld een manueel therapeut voor een kind wordt wel vergoed, voor een volwassene maar deels...quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:00 schreef Vanyel het volgende:
Is dat anders dan medicatie voor een volwassene betalen?
Niet dat ik niet even zou sniffen als de neocate niet meer vergoed werd, maar dat geldt net zo hard voor bijv mijn Fysio.
En dan is er ook nog zoiets als preferente medicatie. Zorgverzekeraars mogen helaas bepaalde merken weigeren te vergoeden als er goedkopere alternatieven zijn. Nexium bijvoorbeeld is een merknaam van een maagzuurremmer gebaseerd op de werkzame stof esomeprazol. Als jouw verzekeraar Nexium te duur vind kunnen ze de vergoeding daarvan weigeren, maar de vergoeding van een ander merk maagzuurremmer dat ook esomeprazol als werkzame stof heeft wel op 100% stellen. Wellicht is het een idee om dat eens bij je apotheek aan te kaarten. Die weten namelijk vaak beter dan een arts welke wel vergoede medicijnen dezelfde werkzame stof bevatten als het voorgeschreven merk.quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:15 schreef Beessie-Jen het volgende:
ja ik zal het eens nazoeken, ben wel aanvullend verzekerd namelijk...
I know. Mijn broertje heeft in 2010 op de IC gelegen en daarvan kwam de rekening doodleuk eerst bij mijn ouders op de deurmat terecht. Volgens mij viel toen de opmerking dat hij in zijn hele leven minder premie heeft betaald dan de hoogte van die rekening (Ok, hij was pas 22, dus 4 jaar premieplichtig, maar toch...)quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:48 schreef Beessie-Jen het volgende:
Wij op de ic vaak niet, we gebruiken alles 1ste keuze, de intensivist maakt een weloverwogen keuze, ook in de combinatie van de gebruikte geneesmiddelen, krijgen elke dag een shitload aan mails en opmerkingen van de apotheek, maar uiteindelijk bepaalt de arts op onze afdeling wel echt welke specifieke medicijnen de patient daadwerkelijk krijgt....
Tja een ICopname is sowieso al een heeeeeeeel duur grapje voor de zorgverzekeraar.
yay voor jullie!!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:41 schreef Vanyel het volgende:
Hier ook gisteravond voor het eerst sinds kerst geen gespuug in bed
Yup, maar dan wel 1,5 uur nadat hij nog z'n 5de fles van 180cc op hadquote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Scorpion, naar begin van de nacht. Blijkbaar toch nog wat honger..
Fijn cleany!
Hier weer een nacht van 11-4-9.. Ons slaapkoppie![]()
Hij slaapt het beste als ik mijn arm in de wieg hang. Blijkbaar toch wat mama-honger. Dus vanochtend een uur zo gelegen. En zelfs nog geslapen..
Het cb is ook geweest, maar verder ook geen bijzonderheden.
Klinkt als spruwbilletjes, 'k zou even langs je huisarts gaan en vragen om miconazolnitraat zalf.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:04 schreef TimeJumper het volgende:
Rayen heeft sinds 3 dagen rode uitslag op zijn billen compleet met een soort puistjeskomt iemand dat bekend voor?.
Ik verschoon toch zeerrrr regelmatig zijn luiers en gebruik zinkzalf sinds het begon maar het word nou niet echt minder.
Dat zei mijn eigen apotheker vanmorgen ook idd, dat de arts er op moet schrijven dat het voor chronisch gebruik is de volgende keer en het dan wel vergoed wordt.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:29 schreef Beessie-Jen het volgende:
33 euro en 10 eurocent...28 zakjes nexium....
ik heb wel met de apotheker erover gehad, als ze de volgende keer bij de KA beoordelen dat ze door moet gaan, dan wordt het 'chronisch' en dan worden de volgende keren wel vergoed.
(dan moet de KA bijvoorbeeld op het recept vermelden, tot een leeftijd van 1 jaar).
(misschien tip voor de langgebruikers hier?)
en verder Nirak eenOok ik heb dr moeite mee, ik, IC-verpleegkundige, ik prik zoveel mensen, en zo vaak, en vele malen vervelender prikjes dan op het CB, maar au mijn moederhart doet ook pijn als ik een naald in die lieve babyspekkes zie gaan...
Bij Ivan deed ik het volgende. Ik zorgde er voor dat er per ruimte maximaal 5 (grofweg) dingen waren waar hij niet aan mocht zitten ("pick your battles"). Als hij daar dan aan zat ging ik naar hem toe, zei ik dat het niet mocht, gaf hem een reden, verplaatste hem en leidde hem af. "Nee, Ivan, je mag niet aan deze boeken zitten want die zijn van mama. Dit zijn jouw boeken." Het was hier ook een groot succes om voor hemzelf een apart stukje boekenkast in te richten met zijn eigen boeken.quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:30 schreef Zana het volgende:
[..]
wat zeg of doe je dan in zo een situatie, "nee" zeggen, met het hoofd schudden, boos kijken, handjes weghalen, kind verplaatsen?
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:40 schreef DJMO het volgende:
(niet bijgelezen, was gisteren ziek, maar wat knap je hier spontaan van op:)
thnxquote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:30 schreef Mula het volgende:
[..]![]()
Geert lijkt echt heel erg op zijn grote broer! Mooi mannetje!
Nog niet geprobeerd, wel grof geprakte banaan, kwam meteen weer naar buiten. Zal hem morgen eens een stuk in zijn handje geven, eens kijken wat-ie ermee doet. Hij is wel geinteresseerd in voedsel, ik zie hem naar me kijken!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:34 schreef DJMO het volgende:
Wat gebeurt er als je hem gewoon een stuk banaan geeft Aventura?
Ik weet niet meer precies wat ik erover schreef, maar ik ben wel heel sterk van mening dat het huis van ons allemaal is en dat we het allemaal naar onze zin moeten hebben. Ik zou zelf bijvoorbeeld niet in een groot speelparadijs willen wonen maar wil ook mijn eigen rustige plekken hebben. En voor de kinderen probeer ik ook zulke plekjes te maken.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:39 schreef Juud79 het volgende:
@Aventura, dat kost even wat tijd, komt vanzelf. Mijn ervaring is, hoe dunner de substantie is, hoe moeilijker ze het binnenhouden.
Probeer maar eens een stukje rijstwafel of een broodkorstje.![]()
@Claudia, ik weet nog dat jij dat schreef over die boekenkast, dat vond ik zo schattig en zo'n goede tip. Was jij het ook niet die vertelde dat een kind ook graag zijn eigen plekje en spulletjes in huis heeft, net als zijn ouders dat hebben. Volgens mij was dat de strekking....
Ohwquote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:23 schreef DJMO het volgende:
[..]
Klinkt als spruwbilletjes, 'k zou even langs je huisarts gaan en vragen om miconazolnitraat zalf.
mijn twee jongens hadden het beide nogal snel, en ik heb zelf ook nooit last gehad. Ik kan je wel eentube opsturen hoor, ik heb er nog 20 liggen geloof ikquote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:31 schreef TimeJumper het volgende:
MeNicole kan me voorstellen dat je wilt wachten...
[..]
Ohwnooit geweten dat ze dat ook op de billetjes kunnen hebben.
Effe gegoogled en inderdaad het zou goed kunnen kloppen. Zelf heb ik eigenlijk geen last.
Ik kijk het effe het weekend aan en anders maandag effe naar de huisarts.
thanks.
En bedankt voor de vaccinatie-ervaringen![]()
ik moet meteen aan harry potter denkenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:11 schreef Kleurdoos het volgende:
Over eigen plekjes in huis.. Elin heeft r eigen 'huis' in de trapkast. echt en aanrader, zoek maar een andere plek voor je stofzuiger
stoeltje en tafeltje erin, plek voor boekjes en knutsel, vlaggetjes, lampjes, ze is er dol op
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No shitquote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:14 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik moet meteen aan harry potter denken
wij hebben alleen een kelderkast, maar daar zit een trapje in van zes treden. vind ik toch minder geslaagd als speelhoekjequote:
Hela, ze heeft wel smaak!quote:
hmm ik weet niet meer welke ik met maat 1 heb gehad maar volgens mij ook precies wat jij zegt!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 11:22 schreef SummerBreeze het volgende:
pampers baby dry maat 1 zat hier prima, maar vorige week per ongeluk new baby gehaald en die zit bij Marieke dus echt niet fijn. Nu al 3 keer gehad dat de stront er aan de achterkant uitkwam terwijl de luier verder helemaal niet vol was. Zodra de pakken die we nu hebben op zijn stap ik fijn weer over naar de baby dry.
We zijn nu tussendoor Etos eigen merk aan he proberen, want kortingsbon. 58 Luiers voor 3 euro, kan je je geen buil aan vallen en dan knal je ze ook wat makkelijker in de vuilnisbak als ze niet bevallen. Maar tot nog toe vind ik ze fijner dan de new baby van Pampers.
Waarom?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:43 schreef mignonne het volgende:
en ik sta er dus best een beetje dubbel in om het slaappatroon aan de kinderarts te vermelden.
enerzijds vind ik dat je volledig moet zijn in je verhaal, voor haar diagnose. Maar anderzijds voel ik er weinig voor om dit bij de KA te bespreken.
golfbewegingen. Maar ze heeft nooit echt in haar bedje geslapen eigk. Bij vlagen een half uurtje hooguit.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Is het altijd zo geweest Mignonne? Sliep ze nooit in haar eigen bed of gaat het tegenwoordig weer slechter?
hier wel; de KA gaf ons dat direct als optie aan... en ze heeft dus ook een video-interactiebeelden gemaakt; en dat hebben we samen besproken.. ik vond het wel heel fijn, om een stukje extra begeleiding te krijgen, want ik had het gevoel echt in een vicieuze cirkel te komen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Is een pedagogisch vpk verbonden aan een ziekenhuis BJ? Want wat tips lijkt me voor ons ook geen slechte optie.
Hmm daar kom je dus niet zomaar terechtquote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:44 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
hier wel; de KA gaf ons dat direct als optie aan... en ze heeft dus ook een video-interactiebeelden gemaakt; en dat hebben we samen besproken.. ik vond het wel heel fijn, om een stukje extra begeleiding te krijgen, want ik had het gevoel echt in een vicieuze cirkel te komen.
Liene wilde ook niet slapen overdag; en werd steeds meer moe, waardoor meer huilen, en nog minder slapen...
you're saying?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Hmm daar kom je dus niet zomaar terecht![]()
Het CB vind ik ook niet echt een optie want die komen niet verder dan laten huilen gok ik![]()
Wij hebben hier nog eens het probleem van geen eigen kamer dus dat we 's nachts eigenlijk ook op elke kik reageren want dan zijn we allemaal weer het snelst in slaap.
Mignonne, slaapgebrek en fysieke pijntjes heel lang door de slaaphouding kunnen uiteindelijk best tot een probleem bij jezelf leiden hoor
De kilo's op de verpakking zeggen niet altijd wat hè?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:51 schreef bitterend het volgende:
danic maat 2 is nodig want baby is nu al boven de 5 kilo's
Nou dat je zegt dat er geen probleem is maar dat jij dit wellicht zo naast je studie misschien niet nog heel lang gaat trekken. Maar dat is verder aan jou om te bepalen.quote:
misschien heeeeel overbodige opmerking; zo ja, lees dr overheen; maar de antilek moet je wel ff naar buiten plooien he? (die randjes).quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:54 schreef bitterend het volgende:
DML maat 1 zat te strak en ging niet goed dicht...dus overgestapt op maat 2...die sluit wel goed aan alleen weet niet waarom het vaker lekt...misschien omdat ze alle poep spaart voor snachts en dat het dus in een keer eruit komt
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:42 schreef mignonne het volgende:
muh mn plakbaby slaapt tegenwoordig alleen nog maar op mij of tegen me aan en zodra ik haar neerleg is het moord en brand brullen![]()
Ik weet 100% zeker dat ik hier over een jaar zo op terug kijkjezus ja wat een gedoe was dat... maar op dit moment zuigt het echt zoveel energie. Ik slaap 's nachts nauwelijks, pijn in mn rug van in 1 houding slapen en overdag kan k geen kant op, want baby dr bij.
/rant
disclaimer, ik wil alleen ff stoom afblazen, er hoeft niet meegedacht te worden naar oplossingen of weet ik hethet gaat zoals t komt hier en dat is prima verder alleen soms moet je t gewoon even kwijt
![]()
hihi ja doen we al!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:56 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
misschien heeeeel overbodige opmerking; zo ja, lees dr overheen; maar de antilek moet je wel ff naar buiten plooien he? (die randjes).
Ik ben niet alleen hèquote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:54 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Nou dat je zegt dat er geen probleem is maar dat jij dit wellicht zo naast je studie misschien niet nog heel lang gaat trekken. Maar dat is verder aan jou om te bepalen.
Oké nou sorry dan. Ik wil alleen niet dat jij jezelf voorbij loopt, that's all. Ik bedoelde er verder niks meequote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik ben niet alleen hè![]()
daarom geef ik dus aan niet per se tips te willen maar gewoon even stoom af te willen blazen.
Ik wéét waar het hoogstwaarschijnlijk aan ligt, ik wéét dat het hoogstens nog een jaar duurt en ik kan zorg overdragen.
Nu wordt er door anderen eea ingevuld voor mij en daar hou k niet zo van eigenlijk. Ik trek het prima overdag, alleen ik slaap nauwelijks momenteel (! dus niet altijd), en juist het feit dat ik een studie kan doen maakt eea dragelijk.
denk idd dat dat juist heerlijk is; jezelf lekker blijven ontplooien, soms ff iemand anders zijn als alleen mama....quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik ben niet alleen hè![]()
daarom geef ik dus aan niet per se tips te willen maar gewoon even stoom af te willen blazen.
Ik wéét waar het hoogstwaarschijnlijk aan ligt, ik wéét dat het hoogstens nog een jaar duurt en ik kan zorg overdragen.
Nu wordt er door anderen eea ingevuld voor mij en daar hou k niet zo van eigenlijk. Ik trek het prima overdag, alleen ik slaap nauwelijks momenteel (! dus niet altijd), en juist het feit dat ik een studie kan doen maakt eea dragelijk.
o bij jou ook direct raak dus... das helaas hier ook herkenbaar; de kraam kreeg Liene ook niet stil overdag, en de eerste weken was ze alleen maar slapende of stil als ze bij mij aan de borst lag...quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:10 schreef mignonne het volgende:
in het ziekenhuis de nacht na de bevalling kwamen ze haar brengen bij me "ze slaapt niet"
ik had het toen al moeten weten![]()
In de kraamweek heeft de kraamverzorgster overdag met haar op schoot gezeten om haar te sussen zodat ik bij kon slapen omdat ze 's nachts niet sliep. Niet een aantal keer wakker, maar gewoon helemaal niet. De kraam was al 30 jaar kraam maar had nog nooit meegemaakt dat een kind in de kraamweek al zó veel huilt. Tsja, in dat licht is er eigk al best veel verbeterd.
snap ik, en is lief bedoelt en wordt in dat licht zeker gewaardeerd.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Oké nou sorry dan. Ik wil alleen niet dat jij jezelf voorbij loopt, that's all. Ik bedoelde er verder niks mee![]()
Ik zelf kan overigens wel tips gebruiken want Puck heeft toch een grote voorkeur voor mij en ik heb zonder een kind tegen me aan al genoeg fysieke pijn om er nu nog meer bij te krijgen.
Ik zelf vind het nog niet eens een heel groot probleem maar Mr.DML wel en die is niet te genieten door het slaapgebrek en daarom alleen al vind ik dat er een oplossing moet komen.
Dat. Geert zat al (ruim) voor de maataanduiding in 4+ gewoon omdat ie zo'n bolle kont heeftquote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
De kilo's op de verpakking zeggen niet altijd wat hè?
Het moet ook goed rondom de billetjes van je uk aansluiten.
Man en ik vinden dat nog steeds reuze gezellig.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:51 schreef bitterend het volgende:
Die van mij slaapt vandaag bijna de hele dagheeft maar 3-4 gegeten..echt heel bizar! hoop dat ze vannacht slaapt...ze slaapt tussen ons in omdat ik dat graag wil...ik vind het erg gezellig zo slapen
![]()
DML
Een idee om hem 's nachts in de woonkamer met bed en al te zetten?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat ook niet mee helpt is dat Puck zijn ledikant direct naast ons bed staat dus dat we eigenlijk altijd voor de snelle en makkelijke oplossingen hebben gekozen. Nooit even laten piepen of zelf naar zijn speen zoeken want de sirene gaat direct naast je oor af en direct reageren was het snelst weer slapen.
Zo dus ook met overhevelen naar het grote bed. Als hij niet meer wil gaan liggen en gaat gillen. Hup in ons bed en verder slapen.
Ik denk dat als hij verderop in de gang zou liggen de situatie al heel anders zou zijn.
Ik kan het me wel voorstellen maar ik lig liever alleen met mijn vrouw in bedquote:Op zaterdag 7 januari 2012 19:42 schreef Vanyel het volgende:
Ik ken het niet op die manier, dus ik kan daar ook geen tips over geven. als Dot zich goed voelt, slaapt ze goed. Dat dat nu al een tijd niet zo is, is wel vervelend maar heeft een aanwijsbare oorzaak dus gaan we er ook niet mee klooien.
Faithz, ik vond het heerlijk hoor, de eerste 3 maanden mijn baby naast me (of naast mevrouw V) in de cosleeper. Blij dat we haar toen niet hoefden verhuizen
Het heet stevig ouderschap. Wij kregen bij de geboorte van het cjb een vragenlijst om te zien of je er voor in aanmerking komt voor dit 'steuntje in de rug'.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 21:01 schreef Vanyel het volgende:
Als ik sterk ouderschap Google, kom ik alleen maar bijbeldingen tegen
Joh, ik dacht dat het net zoiets was als attachment parenting ofzo. Maar dan met meer huilenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 21:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Het heet stevig ouderschap. Wij kregen bij de geboorte van het cjb een vragenlijst om te zien of je er voor in aanmerking komt voor dit 'steuntje in de rug'.
Laat ik zeggen dat wij op basis van die vragen het niet nodig hadden
ja, dat denk ik ook.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 21:31 schreef Vanyel het volgende:
Als ik ze zo lees, lijken de adviezen mij wel gericht op de veel jongere baby.
Als je zelf bijvorbeeld een minder aangename jeugd hebt gehad krijg je het hier aangeboden. Want dan kan het zo zijn dat je het graag anders aan wil pakken dan je ouders maar dat je niet weet hoe dat moet.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 21:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Joh, ik dacht dat het net zoiets was als attachment parenting ofzo. Maar dan met meer huilen
Vanaf een week of 5 overdag en vanaf week 6/7 ook de avonden. Op een gegeven moment eerst de ochtendslaap en de middag bijv in de kinderwagen/box of bij mij of in het wippertje, draagdoek.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:46 schreef bitterend het volgende:
Juud vanaf welke leeftijd slaapt ze op haar eigen kamertje? en ging dat zonder problemen?
Ow dat had ik net ookquote:Op zaterdag 7 januari 2012 23:33 schreef mignonne het volgende:
Aventura![]()
heerlijk!
dat mag niet, dat moet!oh wat kun je daar intens van genieten van hoe leuk je eigen kind is he?
![]()
ik zit momenteel te luisteren naar de snurkgeluiden (ja ech) die mn mini produceert terwijl ze tegen mn lijf aangeplakt hangt. Wat is ze nog klein zo dan en wat kan ik dan in 1 klap op slag hopeloos verliefd zijn op dat hoopje hang-koala <3
quote:Op zondag 8 januari 2012 00:43 schreef DJMO het volgende:
Clusteren icm een regeldagje TJ. Klinkt herkenbaar! Gewoon lekker met beeb op bed duiken, niet naar de tijd kijken en gewoon proberen te genieten dattie zo graag dicht bij je wil zijn!
quote:Op zondag 8 januari 2012 00:44 schreef p_iglet het volgende:
TJ dat is heel gewoon!
het heeft zelfs een naam dat noemen ze clusteren.
Heel veel kindjes hebben daar een paar uur per dag last van, meestal 's avonds.
Vooral niet druk om maken, maar gewoon lekker aan toe geven en samen op de bank gaan zitten, fles drinken erbij en de afstandsbediening binnen handbereik.
Jee nooit geweten, arm kind van mij, ik maar denken dat het abnormaal isquote:Op zondag 8 januari 2012 00:59 schreef p_iglet het volgende:
Joh sommige kindjes laten uren lang nauwelijks los![]()
Met die voeding zit het vast wel goed, zeker als je gewoon op zijn vraag voed en niet gaat lopen rekken tussendoor.
Voor wat betreft je tepels. Extra goed opletten dat hij goed aanhapt, zo niet dan loshalen en opnieuw laten happen.
Succes!
dat dusquote:Op zondag 8 januari 2012 01:06 schreef p_iglet het volgende:
Zolang hij dat niet meer doet als ie 18 is, is het volkomen normaal![]()
Gewoon aan toegeven, in meegaan en vooral niet druk over maken. Als je je er druk over gaat maken dan is dat veel vermoeiender voor beide, dan wanneer je gewoon lekker op bed gaat liggen of op de bank gaat zitten en geniet van de tijd samen.
ik heb hier een (persoonlijk) record van een uur of drie á vier?quote:Op zondag 8 januari 2012 00:59 schreef p_iglet het volgende:
Joh sommige kindjes laten uren lang nauwelijks los![]()
Met die voeding zit het vast wel goed, zeker als je gewoon op zijn vraag voed en niet gaat lopen rekken tussendoor.
Voor wat betreft je tepels. Extra goed opletten dat hij goed aanhapt, zo niet dan loshalen en opnieuw laten happen.
Succes!
Als hij zichzelf zó heeft af liggen tanken dan heb je goed kans dat even een paar uur slaap pakt nu. Misschien nog een tip voor als je het clusteren 's avonds vervelend vindt ... clusteren kan ook op verzoek van de mama hequote:Op zondag 8 januari 2012 01:31 schreef TimeJumper het volgende:
Haha een uur of 3 á 4![]()
Ondertussen is hij in slaap gevallen, in zijn eigen bedje !!!!!!
Gisteren en vandaag ook al middagslaapjes in zijn eigen bedje, het gaat de goede kant op![]()
En dat na 6 weken plakken aan en op mij, maar dat mocht die ook gerust hoor.
Maar dat hij al af en toe in zijn eigen bedje slaapt is ook lekker
Ik krijg dat gevoel er ook bij, maar het dient wel een functie omdat onze manier van opvoeden zo veranderd is dat informatie niet meer als vanzelfsprekend van generatie op generatie wordt overgedragen en die taak daarom nu maar door instanties wordt opgenomen. Vaak zijn de adviezen bedoeld om lageropgeleiden te ondersteunen bij het opvoeden van hun kinderen en dat werkt een bepaalde toon in de hand. Heel jammer, want ik denk dat veel ouders gebaat zouden zijn bij praktisch en vooral laagdrempelig advies. Als je geluk hebt kun je daarvoor terecht bij je consultatiebureau, maar ik vind die adviezen vaak vrij generiek.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 21:37 schreef Aventura het volgende:
stevig ouderschap, dat klinkt als een eufemismeKrijg altijd jeuk van dat soort initiatieven. Het dient waarschijnlijk een goed doel, maar het is wel erg betuttelend.
Schattig!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:33 schreef Aventura het volgende:
Een bijvoeding-update in de vorm van een foto en een video:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |