abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:26:56 #1
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106411223
08 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
02 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
05 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje
26 maart 2011: Marinde Renée, dochter van Nienna
08 april 2011: Kiran, zoon van J-net
14 april 2011: Espen, zoon van Jeetjejom
08 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
08 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
01 juni 2011: Sam, dochter van Seilram
02 juni 2011: 'Bartje' zoon van laiveneertiekje
08 juni 2011: ' Tienus' zoon van Mefke79
***12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79 en Dementor***
17 juni 2011: Evan, zoon van Cleany
19 juli 2011: Jurre, zoon van Aventura
20 juli 2011: Cas, zoon van Cyntiaa
21 juli 2011: Floris, zoon van LiedjeBackstage
17 augustus 2011: Liene Nikkie, dochter van Beessie-Jen
26 augustus 2011: Jelle, zoon van Hilliebillie
26 augustus 2011: Simon, zoon van Mevr_Mus
11 september 2011: Wies, dochter van Wickie
18 september 2011: Eva, dochter van Take_A_Picture
23 september 2011: Linus, zoon van Kaarr
28 september 2011: Leonore, dochter van Bass-Miss
28 september 2011: Lex Lucian, zoon van Kleurdoos
29 september 2011: Kyan, zoon van Lujaxa
5 oktober 2011: Adam, zoon van Sandous
24 oktober 2011: Anouk, dochter van susie
26 oktober 2011: Danne, zoon van Nirak & Faithz
4 november 2011: Jelte zoon van Vlindur
24 november 2011: Marieke Johanna Olga, dochter van SummerBreeze
28 november 2011: Ollie, zoon van _evenstar_

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 4 januari 2012 @ 20:27:58 #2
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106411272
Ik kan ff geen post herhalen etc, zit mobiel.... Dus iemand?
pi_106412111
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:05 schreef SummerBreeze het volgende:
Dikke baby, check

dit was een dag na de geboorte. Het is inmiddels aardig goedgekomen met 'r hoor. Ze ziet er iets minder debielerig uit :s)
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:19 schreef Poezebeest het volgende:
Octo; welkom met je mooie meisje. Purelan helpt ook goed tegen tepelkloven.

Vanavond is de kleine man goedgekeurd bij het cb, 52 cm en 3500 gram, keurig het lijntje volgend dus heel tevreden. Hij kon ook al heel goed volgen met z'n ogen en lachen zit er aan te komen. Ook de inentingen zitten er in, even heel hard huilen en toen was het goed. Mijn kleine held.
quote:
12s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:19 schreef DJMO het volgende:
* DJMO hoofd als zeef heeft vanavond (ben druk bezig al m'n programma's te herinstalleren)

ik had even een malle vraag wellicht :') Gisteren ben ik vergeten Geert z'n fruit te geven (want de bananen waren op thuis en hij is helemaal gek van banaan :') ) en hij had gisteren niet gepoept. Nu viel het mij wel vaker op, maar hij kreeg vanmiddag z'n banaan, en binnen tien minuten had hij een overvolle poepluier :X :') waar ik normaal één of twee doekjes nodig heb, had ik er nu een stuk of zes nodig.

Goed m'n kernvraag: ik dacht dat banaan juist stoppend werkte, en niet laxerend zoals het dus bij Geert het geval lijkt te zijn :?
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:25 schreef mignonne het volgende:
SB :D hodver, cola op mn scherm!
ik had ook een bollo <3 ik hou er wel van, lekkere spekkies, beetje reserve.
inmiddels is ze geen bollo meer, ik mis die bolle wangen en onderkin wel een beetje hoor :D

DJMO dat banaan stoppend zou zijn is achterhaald. Het verschilt per persoon, en wat voor de een stoppend werkt is voor de ander een trigger tot poepfest. Wij hoeven van de dietisten en kinderartsen bijv. ook absoluut geen banaan te laten staan voor oudste, ondanks al haar obstipatie-problemen.
Kortom, kan best dat het voor Geert juist laxerend is, zolang het niet de spuigaten uit loopt maakt het echt niet uit.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:26 schreef Susie het volgende:
Ook al zo'n lekker bolle SB! O+

Ik heb geen idee DMJO.
pi_106412186
et voila Susie
pi_106412407
Nope ook op mobiel.
Maarre bij ons oude kdv was dezelfde constructie, hebben we toen ook commentaar op gegeven.
Maar daar zijn we allang weg. Op ons huidige kdv gebeurt het vooraf.

Hier alles best rustig sinds lange tijd, begint ergens op te lijken. Wies brabbelt er lekker op los en is erg gedreven geworden in van rug naar buik rollen. Supergrappig, 2 dingen die Mette totaal niet deed rond deze tijd in haar ontwikkeling. Die was veel meer bezig met dingen pakken en de fijne motoriek.

SB, onze KA zegt dat het zeker 2 weken kost voor de darmen om te wennen aan nieuwe voeding. Ook hebben ze een flinke opdonder gehad door de allergische reacties. Het heeft wat tijd nodig. Kleine mup had dat vandaag ook, ze heeft veel gespuugd omdat ze tegen een poepbroek aanhikte. Maar nu die eruit is, is ze weer compleet Zen en ligt ze momenteel prinsheerlijk op me te slapen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 4 januari 2012 @ 20:52:36 #6
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_106412578
Ik heb een vraagje, en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Collegaatje van me is 6/7 weken te vroeg bevallen, en de kleine ligt nu nog in de couveuse.
Hoe groot ze is weten we niet, maar wel dat ze 1,5 kilo woog bij de geboorte.
Als ze mee naar huis zou mogen, in welke kledingmaat zou ze dan ongeveer zitten? :@
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_106412704
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:52 schreef Ynske het volgende:
Ik heb een vraagje, en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Collegaatje van me is 6/7 weken te vroeg bevallen, en de kleine ligt nu nog in de couveuse.
Hoe groot ze is weten we niet, maar wel dat ze 1,5 kilo woog bij de geboorte.
Als ze mee naar huis zou mogen, in welke kledingmaat zou ze dan ongeveer zitten? :@
44 of 50 ligt eraan wanneer ze/hij mee naar huis mag.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 4 januari 2012 @ 20:54:43 #8
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106412705
ik zou voor mt 44 gaan Ynske

Dank Migonne! Het was vanmiddag wel wat dun stroperig ipv de dikke plakkaten die hij tegenwoordig meestal fabriceert, maar dat zal komen omdat het een dag langer in z'n darmpjes gezeten heeft vermoed ik?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106413650
weet ik het :D ik ben geen poepexpert ;)
:)
pi_106413817
Jawel
zo gaan we je noemen vanaf nu
Poepwoman & Superbacteriewoman to the rescue!
pi_106413902
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:16 schreef Kleurdoos het volgende:
Jawel
zo gaan we je noemen vanaf nu
Poepwoman & Superbacteriewoman to the rescue!
ik voel een paintmoment <3
pi_106414181
Zou ik in de OP mogen?

5 november 2011: Rowan, zoon van Meissie1595
pi_106414375
Octo, je kaartje! O+ Wat lief, dankjewel!
pi_106414388
quote:
14s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik voel een paintmoment <3
ik heb nog teveel paintmomenten maar ik haal ze eerdaags in :P
pi_106414468
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:29 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ik heb nog teveel paintmomenten maar ik haal ze eerdaags in :P
Ik heb in het "hoe gaat het met ons"-topic gelezen dat je daar tussen de pijn door inderdaad de tijd voor gaat hebben. Hoe is het nu met je?
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:48:06 #16
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106415203
Ik heb even bijgelezen, jezus KD, wat heb jij aan je broek hangen zeg, mijn hemel....
En dat het al zo lang aan de orde blijkt te zijn....bizar.

Beterschap ermee, ik hoop dat het zichzelf snel oplost.
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:51:47 #17
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_106415398
Ynske, dat een kleintje dan, voor de termijn! Als 't mupke mee naar huis mag zal 't inderdaad wel in 44, 48 of 50 zitten.

Bij Prenatal verkopen ze hele fijne rompertjes voor die kleine, van hun 'pure' lijn geloof ik. Er staat een klein vogeltje op. Het zijn overslagrompertjes; ze hoeven dus niet over 't koppie. Ze zijn unisex btw. :)

Deze:
A grand adventure has begun.
pi_106415663
Of petit bateau valt smal en zo te lezen is het wel een smalle
Ik krijg er een deja vu van
pi_106416411
Djeez wat gaan jullie snel weer :)
Ik las iets van Octo en mia *O*

en dikke baby's O+
en susie.. Niet handig ... Hier ook wennen IN contractperiode, maar geen probleem voor mij. Kwam precies goed uit zo.

En wat heeft KD aan dr broek hangen, heb ik overheen gelezen denk ik?

En Vanyel, leuke aanpassing van mijn post :') ok moest er hardop om lachen!
pi_106416634
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:24 schreef meissie1595 het volgende:
Zou ik in de OP mogen?

5 november 2011: Rowan, zoon van Meissie1595
En Daan ook ;)
21 december 2011: Daan, zoon van Deepfreeze en _FlasH_
  woensdag 4 januari 2012 @ 22:20:16 #21
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_106416884
Hier ook het meeste plezier gehad van de petit bateau rompers! O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_106416995
Ow al die kleine babytjes O+ O+

Verder het banaan verhaal dat dat achterhaald is wist ik ook inderdaad. Als hier een dag niet gepoept word is kiwi trouwens een geweldig stuk fruit :Y O-)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_106417236
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:11 schreef Nirak het volgende:
Djeez wat gaan jullie snel weer :)
Ik las iets van Octo en mia *O*

en dikke baby's O+
en susie.. Niet handig ... Hier ook wennen IN contractperiode, maar geen probleem voor mij. Kwam precies goed uit zo.

En wat heeft KD aan dr broek hangen, heb ik overheen gelezen denk ik?

En Vanyel, leuke aanpassing van mijn post :') ok moest er hardop om lachen!
Antwoord is vanaf hier te lezen.
pi_106419297
He bah KD, niet fijn:*

En nu slapen want morgen werken *O*
  woensdag 4 januari 2012 @ 23:19:37 #25
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106419642
Truste en werk ze Nirak!
pi_106420997
Wickie, wat goed dat het nu beter gaat met voeden en susie!!

Mignonne poepexpert :o ik werrd vandaag gebeld door poeppoli amc en loop bij een kinderarts in een anderziekenhuis en nog eens de huisarts bovenop. Heb dit jaar zoveel geleerd hierover, en nu het bananenverhaal hierboven !!

Hier gaat ie steeds harder brabbelen, of uuuh uuuh uuh roepen, en een lachje komt zodra hij ons ziet ipv veel moeite doen <3
pi_106421162
he wat vervelend sandous :{ jij bent ook lekker met allebei je kinders bezig dan zeg :o of kom je voor je jongste bij het ziekenhuis?
wat is er aan de hand als k vragen mag? voor poeppraat mag je me altijd pm'en hoor :Y) wij gaan volgende week weer op audiëntie bij de kinderarts.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 5 januari 2012 @ 00:11:52 #28
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_106422206
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:51 schreef Keshet het volgende:
Ynske, dat een kleintje dan, voor de termijn! Als 't mupke mee naar huis mag zal 't inderdaad wel in 44, 48 of 50 zitten.

Bij Prenatal verkopen ze hele fijne rompertjes voor die kleine, van hun 'pure' lijn geloof ik. Er staat een klein vogeltje op. Het zijn overslagrompertjes; ze hoeven dus niet over 't koppie. Ze zijn unisex btw. :)

Deze:
[ afbeelding ]
Tnx dames, overslagrompertjes dat is een goeie.
* Ynske zet ze op t lijstje
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 5 januari 2012 @ 00:32:27 #29
35189 Troel
scherp en bot
pi_106423028
Jochems eerste rompertje was er zo eentje O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 januari 2012 @ 00:41:34 #30
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106423349
nee nee nee .. ik weiger. ik ontken in alle toonaarden dat mijn baby als derde van de lijst staat :{w
Hij is pas twee maanden oud .. toch? ;(
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_106423460
gelukkig zitten er nog 3 kinders tussen :P
pi_106427513
quote:
12s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:41 schreef DJMO het volgende:
nee nee nee .. ik weiger. ik ontken in alle toonaarden dat mijn baby als derde van de lijst staat :{w
Hij is pas twee maanden oud .. toch? ;(
En binnen 2 weken staat hij al bovenaan, tijd vliegt ;)

Goed geslapen hier, nu ff mijn ding doen zodat ik om 0700 mijn manneke wakker kan maken om eten te geven en daarna weer naar bed. Als hij wakker wordt is mama er niet maar opa en oma wel gelukkig O+

tot vanavond :W
pi_106427574
Wat een schijtweer (om maar even in de sfeer van de poep-praat hierboven te blijven). Ik heb na de nachtvoeding om half 3 geen oog meer dicht gedaan door de storm. Veel herrie en af en toe spookte het zo erg dat ik bang was dat er een boom door het raam heen zou worden geblazen.

En Nirak, veel plezier op je eerste werkdag (toch?)
  donderdag 5 januari 2012 @ 07:37:03 #34
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106427740
Hier ook een baggernacht. Of ze de storm nou aanvoelde ofzo? Vanaf een uur of 7 wilde ze niet slapen, alleen ff korte slaapjes en dan brullen. Om 12 weer naar bed, 1 uur er weer uit en volgens mij heeft lief haar rond een uur of 2.30 weer in bed gekregen. Om 6 kwam ze weer, dat heb ik nog een half uurtje uit weten te stellen.
Ik vermoed last van d'r prikjes. Arm kind....en arme wij!
pi_106427812
Ik heb een vraagje voor moeders met wat oudere babies, die al kunnen tijgeren/ kruipen.
Het is natuurlijk heel leuk om je kind mobieler zien worden, maar nu zit die ook echt overal aan. Je kunt geen minuut meer iets rustig doen.
Gisteren bijvoorbeeld, ik moest iets op de computer in de slaapkamer doen, waar ik voorhin mijn zoontje op ons bed ernaast gelegd heb, was ik nu de hele tijd bezig een oplossing te verzinnen zodat die rustig bleef en geen gevaarlijke dingen ging uithalen.
In de kinderstoel ging 5 minuten goed, toen vervelde die zich, rustig op ons bed spelen zat er ook niet in, want het is veel leuker om tot aan de rand te kruipen en dan op handen en voeten te gaan wiebelen, in zijn kinderbed in de kamer ernaast zette die het op brullen, op de grond in de slaapkamer zat die de hele tijd aan dingen, die er staan.
Voor een uurtje is het allemaal nog heel leuk, ik probeer dan steeds iets anders of hem af te leiden, maar als het de hele dag zo gaat ben ik 's avonds behoorlijk op en kan niets meer hebben.
Hoe leer je een baby dat iets niet mag? Ik probeer steeds om "nee" te roepen en hem weg te halen, maar eerlijk gezegd heeft dit weinig effect. Soms hoort hij het niet, soms kijkt hij op en gaat rustig verder met wat die aan het doen was, soms stopt die even om direct verder te gaan als ik mij heb omgedraaid...
Het beste zou zijn om alles weg te halen, maar dat gaat gewoon niet. Soms is het ook mijn eigen schuld, dat ik onbedoeld dingen binnen zijn handbereik plaats, bijvoorbeeld op het tafeltje naast zijn box of naast zijn stoel, waar die dan toch net bij kan.
Hoe doen jullie dat? Gaan jullie ernaast zitten als die in de kamer gaat kruipen en voor de rest in de box, bijvoorbeeld tijdens het huishouden? Wat doen jullie als iets niet mag?
pi_106427851
Ik hou van dit weer O+ Maar toegeven, het is hier ook nooit zo erg dat het spannend wordt. Kruimel heeft weer mooi doorgeslapen en drinkt nu. Dronk. Hij slaapt alweer ;) kijken of ie zo weer terug in bed wil. Ik lust nog wel wat meer slaap. Zn broer ligt ook nog en zelfs mn man slaapt nog. Die heeft zn wekker op 8:30 staan.

Gister weer naar het CB geweest. 6.1 kilo :o bij 61 cm. Brullen bij de prikjes en daarna spierpijn. Maar een paracetamolletje deed wonderen.
Vlieg met me mee
  donderdag 5 januari 2012 @ 08:04:59 #37
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106427896
Oh wow Vleugels! Das geen kleintje! Leuk om dat een beetje te kunnen vergelijken, alhoewel jongens en meisjes wel weer wat verschillen qua groei, toch leuk!
pi_106427927
Zana, uiteindelijk ontkom je er niet aan je spullen weg te halen als je niet steeds achter je kind aan wil rennen.
Zorg dat er zo min mogelijk is waar ie niet aan mag, geef genoeg afleiding (afleiden werkt beter dan verbieden) en realiseer je dat je baby nog niet echt kan onthouden wat niet mag.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_106428018
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 08:08 schreef Vanyel het volgende:
Zana, uiteindelijk ontkom je er niet aan je spullen weg te halen als je niet steeds achter je kind aan wil rennen.
Zorg dat er zo min mogelijk is waar ie niet aan mag, geef genoeg afleiding (afleiden werkt beter dan verbieden) en realiseer je dat je baby nog niet echt kan onthouden wat niet mag.
Overal sambal opsmeren ^O^

:+
Trotse mamma :)
pi_106428057
Suzie, ik ben ook geschokt hoor! Zn broer is maar een iel mager jongetje. Dit is het tegenovergestelde! :D

Sambal ^O^
Vlieg met me mee
  donderdag 5 januari 2012 @ 08:49:10 #41
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106428324
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 08:21 schreef Faithz het volgende:

[..]

Overal sambal opsmeren ^O^

:+
Euh? Menen jullie toch niet of wel?
pi_106428488
Ow sambal goed idee :+

Hie ook al een baggernacht, mevrouw kwam om half 3 en vervolgens vond ze dat om 6 uur de dag begonnen was, maar ja dat vond ik niet...
pi_106428781
Zana, ik let vooral even op dat de vloer vrij/veilig is, en zorg dat er een aantal speeltjes in de buurt zijn. Moet ik te vaak achter hem aangaan, dan gaat hij in de box, en dat vind hij ook wel prima.
pi_106428849
Wij hebben net samen wat van een babykoekje geproefd. Meneer is nog steeds niet erg gecharmeerd van iets anders dan de fles -O- Hoop wel dat het een beetje gaat veranderen ;)

Hij ligt nu wel heel lief met me te brabbelen *;
pi_106428865
Zana, wat Vanyel zegt! Het maakt je leven heeeeel veel makkelijker. En je hoeft ook geen politietje te gaan spelen en zoiezo bij een baby werkt dat nog heel moeilijk. Dat komt later in de dreumes fase.
Haal frustratie punten weg, gaat wordt het leven met baby/dreumes een stuk relaxter van.

Wij hebben een verrijdbare box. Als ik in de keuken bezig was en ik had echt niet de tijd om op te letten, dan reed ik de box erbij en kind erin. Uitleggen wat je doet en veel tegen ze praten, dat zorgt voor afleiding.
pi_106429927
Eva wil niet meer in de box. Dus hier heel simpel, zit ze lief te spelen doe ik iets kleins bij haar in de buurt. Zo niet dan hou ik met met haar bezig en leg ik me erbij neer dat er can de andere dingen even niets komt. Dat doe ik dan als ze slaapt of als papa en ik samen thuis zijn.

Accepteren dat het niet altijd gaat zoals jij wil, vond ik lastig, maar is wel het beste denk ik.
Succes.
pi_106430240
Sambal :') werkte wel goed met de hond, hij vrat ineens niet meer aan de plinten :D

Eerste werkdag rules! Ipv doucheruimte zit ik nu in de bar/keuken met een heuze biertap te kolven, haha
  donderdag 5 januari 2012 @ 10:40:35 #48
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106430616
Ik vraag mij nu toch af wat voor werk jij doet waar ze een biertap hebben staan? Nog een vacature open? :D
  donderdag 5 januari 2012 @ 10:43:14 #49
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_106430670
Sambal _O- _O- _O- !

Nirak, zit er toevallig geen alcoholvrij bier in de tap ;) !

Cyntiaa, wat jammer dat je kleine man nog niet gecharmeerd is van vast voedsel... Hopelijk word het snel beter!

Susie een baggernacht gehad -O- ...

Hier hangt Draakje voor de eerste keer in de draagdoek. Volgens mij bevalt het haar wel. Mij iets minder, want na 2,5uur begin ik wat last te krijgen van m'n ks-wond ;( . Dus we leggen haar zometeen maar even in bed ofzo...
pi_106430677
:X wat gaan jullie weer hard dames.

Ik zie nu trouwens ook dat ik nog niet in de OP sta.
Zou een modje dit toe kunnen voegen?

23 September 2011: Destin Liam, zoon van Scorpionsworld

Zoonlief had gisteren waarschijnlijk nog wat naweeën van de vaccinatie want erg huilerig en aandachtbehoevend ;( voor het eerst sinds z'n geboorte moest ik 6 keer vannacht het bed uit om hem weer in slaap te sussen :O :z

[ Bericht 0% gewijzigd door Scorpionsworld op 05-01-2012 10:45:15 (jaartal vergeten) ]
To err is human, but to really foul things up requires a computer.
pi_106430723
:W mogguh
nirak :o waar werk jij _O-

wat een weer zeg :o
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106431092
Nirak succes op je 1e werkdag gezellige kolfplek zeg.

Mijn baby heeft door dat ze een stem heeft ze was echt aan het gillen in de wachtkamer van de HA.
En net in die 3min die ik nodig had om ean in de mc te leggen en mijn tas te pakken heeft er een kat bij de voordeur geplast. Ik had de tussendeur open gezet zodat ik vanwege de regen in 1x door kon lopen. Nu kon ik net dus dweilen en ik ben nogal misselijk. Volgens mij valt de ab pil niet zo lekker.
  donderdag 5 januari 2012 @ 11:09:00 #53
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_106431393
Net met Kiran bij CB geweest. Erg beweeglijk mannetje volgens de wvp en de weegdame, vertel ons wat nieuws :+

Bij het wegen ging hij draaien en kwam op handen en knieen terecht, zo is hij uiteindelijk gewogen. Volgens weegmevrouw eesret keer dat dat zo gebeurde, maar ja na het stilliggen om te wegen was meneertje dat rugliggen echt wel weer zat. Op je handen en knieen zitten is nu al eenmaal e maanden de bom.

De testjes met 2 gekleurde blokken pakken en ermee tegen elkaar slaan ging heel goed, behalve dat de blokken uiteindlijk natuurlijk in zijn mond terecht kwamen ;-)

Hij is nu bijna 9 mnd (as zondag), weegt 8645 gram (iets onder gemiddld), is 73,8 cm (iets boven gemiddeld), en al met al mooi en vrolijk ventje O+
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  donderdag 5 januari 2012 @ 11:09:58 #54
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_106431419
Niet gek dus dat maat 74 er nog maar 4 setjes passen :+

Vanmiddag maat 80 maar gaan uitzoeken langzamerhand
pi_106431537
Even op aandachtspuntje, want ik wordt net gebeld door As1981 die dit in de krant las:

Er geldt een veiligheidswaarschuwing voor de Ikea kinderstoeltjes (die van ¤12,-)
Er is een productielijn waarbij het gespje niet goed sluit en er zijn daardoor al kindjes uit de kinderstoel gevallen.
Het gaat om leveranciersnr 17389 en productiedatum 06070911.
Deze nummers kun je terugvinden op de onderkant van de zitting.
Mocht je één van deze stoeltjes hebben, controleer de gesp dan goed en anders mag je hem omruilen bij de Ikea.
pi_106431581
Hij is lang J-Net!!

FR dat klinkt niet fijn, maar dat je dame haar stem gaat herkennen klinkt heerlijk O+

Mijn dame is vandaag precies 10 maanden O+
Goede rede om even te spammen dacht ik zo.
pi_106431586
Dank je danic dat ga ik even nakijken. Wij hebben die van ons wel in 2011 gekocht ik heb alleen geen idee meer wanneer precies.
pi_106431624
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:15 schreef MamaPurk het volgende:
Hij is lang J-Net!!

FR dat klinkt niet fijn, maar dat je dame haar stem gaat herkennen klinkt heerlijk O+

Mijn dame is vandaag precies 10 maanden O+
Goede rede om even te spammen dacht ik zo.
[ afbeelding ]
Wat een mooierd toch.
Ik dacht dat dat gillen ons bespaard bleef. Ze kijkt er ook zo trots bij en snapt natuurlijk niet dat dat niet de bedoeling is. Zelfs de HA had haar al gehoord en zei ik hoorde haar al dus ik heb even doorgewerkt voor je. Maar hij vond haar wel een snoepje.
pi_106431716
Ik vind het grappig hoor dat gillen, Sarah doet het nog steeds. Vooral in de auto en dan wil ze graag dat we op haar reageren dus dan gil ik terug en dan komt er zo een geweldige smile op haar gezicht O+
pi_106431734
Wat een liever MP! Helaas gaat het rode haar van Cas over in donkerblond -O-

Een gillende EAN _O- Gillen is leuk! Cas is regelmatig flink wat lawaai aan het maken.

Mooie stats voor Kiran *O*

Een voeding-tappende Nirak 8-)
pi_106433019
Sambal... Ik zou het nog echt doen ook, zo waanhopig ben ik soms...
Verlengsnoeren, planten, plantenbakkorrels, tijdschriften, boeken, verzorgingsspullen tijdens het verschonen, plastiek tasjes met inhoud, niets is zeker...
Ik wil best iets weghalen, maar waar begin ik? En waar stopt het?
Vanaf wanneer accepteren ze een "nee" of "niet doen"?
In het begin trok die heel vaak aan haren en brillen, dat lijkt nu al iets minder, nu is er hard knijpen en onverwacht met zijn hoofd stoten een "probleem". (maar verder is die wel lief, hoor, vooral als die slaapt...)
Zou het helpen om dingen en paar keer samen te bekjiken, zodat het niet meer interessant is?
Hij moet ergens kruipen en zijn energie kwijt en hij heeft ook genoeg spelgoed, maar niets is leuker dan verboden dingen te doen zo lijkt het.
pi_106434116
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:59 schreef Zana het volgende:
Sambal... Ik zou het nog echt doen ook, zo waanhopig ben ik soms...
Verlengsnoeren, planten, plantenbakkorrels, tijdschriften, boeken, verzorgingsspullen tijdens het verschonen, plastiek tasjes met inhoud, niets is zeker...
Ik wil best iets weghalen, maar waar begin ik? En waar stopt het?
Vanaf wanneer accepteren ze een "nee" of "niet doen"?
In het begin trok die heel vaak aan haren en brillen, dat lijkt nu al iets minder, nu is er hard knijpen en onverwacht met zijn hoofd stoten een "probleem". (maar verder is die wel lief, hoor, vooral als die slaapt...)
Zou het helpen om dingen en paar keer samen te bekjiken, zodat het niet meer interessant is?
Hij moet ergens kruipen en zijn energie kwijt en hij heeft ook genoeg spelgoed, maar niets is leuker dan verboden dingen te doen zo lijkt het.
Je had niet van te voren bedacht dat dit is wat een kind in die fase doet? :+
Accepteer het en zet dat wat je echt aan het hart gaat hoog weg. Puck mag van mij best aan zijn verzorgingsspullen zitten tijdens het verschonen. Maar er ligt ook een boekje en een lepel om hem af te leiden op de commode.
Verder mag hij van mij aan best veel dingen zitten maar anders zet ik hem weg met een nee dat mag niet. Puck luistert best goed naar nee trouwens. Al een hele tijd.
Maar ik kan er werkelijk niet zo mee zitten als hij een tijdschrift uit elkaar trekt of op de knopjes van de afstandsbediening wil drukken.
Brillen en haren blijven interessant en onverwachte kopstoten krijg ik regelmatig als hij bij me ligt. Accepteren en er in berusten dat het een fase is die wel weer overgaat is voor jezelf een stuk prettiger dan er wanhopig van worden lijkt me zo.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 januari 2012 @ 12:33:26 #63
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106434263
Welkom in de wereld van de kinderen Zana. Zo is het altijd geweest, en zo zal het altijd blijven.
planten: op de vensterbank of op een hoge kast.
Stekkers: wegwerken met kabelgootjes en (lage) stopcontacten beveiligen met bv dit
Kastjes waar hij niet in mag kun je hiermee beveiligen.
Scherpe hoekjes van tafels zijn ook nog op te vrolijken
tijdschriften kun je ophangen aan de muur of op een plek zetten waar hij niet bij kan.
tijdens het verschonen kun je overwegen om een plafond-bungel-klungel boven z'n hoofd te hangen zodat hij wordt afgeleid van het verschonen. Ook een schone luier in handen geven wil nog wel eens werken om hem af te leiden.

Boeken kun je gewoon hoog wegzetten, zodat je de onderste boekenplanken kunt gebruiken voor speelgoed. Ruimte tekort in je boekenkast? Overweeg om de minst gelezen boeken (tijdelijk) naar zolder te doen. Speelgoed kun je ideaal opbergen in manden, boxen of dozen met een deksel. Door net te doen alsof dat niet van hem is, blijft dat interessant, en jij hebt je doel bereikt: hij blijft van je belangrijke spullen af. :+

Plastic tasjes met inhoud .. jezelf aanwennen om de tasjes meteen uit te pakken en de tasjes op te bergen in een alleshouder

pi_106434410
dames wat ben ik blij met jullie geruststelling een paar weken geleden
ik wist wel dat mijn liefdevolle aanpak klopte maar het is altijd fijn om het ook te horen van meer ervaren moeders
ukkie heeft net weer heerlijk in de box geslapen..ik heb kunnen douchen en haar kast opruimen
het heeft geen traan gekost! het is echt zo..ik heb 5 weken lang geen seconde bij haar weg geweest en zelfs 2 weken met haar op mijn borst geslapen...
liefde en niet de klok en huilen loont O+ O+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 5 januari 2012 @ 12:51:24 #65
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_106434797
Jeeeeeeeeej Bitterend *O* *O* *O* *O* !

Zana, het is net wat de rest zegt, het accepteren maakt het voor jezelf een stuk makkelijker. Je huis is, cru gezegd, niet meer JOUW huis, maar van je kind. Je kunt je daar tegen verzetten en daarbij de nodige stress hebben, maar je kunt het ook gewoon accepteren, en je aanpassen.

Hier overigens een zielig Draakje. Na de voeding (waarvan ik al dacht dat ze VEUL te VEUL dronk) zette ze het me toch op een krijsen! Ik stond er zelf gewoon bij te janken... En na 10 minuten troosten kwam de aap uit de mouw, of beter gezegd, de bijna complete voeding uit haar mondje... Ze is de laatste tijd zo vreselijk gulzig en gaf af en toe al een beetje over, maar dit keer was het echt veel...
Na een verkleedsessie van mama, Draak en een verschoningssessie van het bed ligt ze nu weer lekker te slapen gelukkig, maar ik hou d'r maar even in de gaten...
pi_106434958
baby's wil is wet :D

NTS hier ook zo in het begin! heel veel drinken, onverzadigd leek ze soms! om vervolgens een hele golf uit te spugen...om daarna weer heerlijk in slaap te vallen! erg bizar! maar denk dat ze gewoon nog niet weten hoeveel in hun kleine maagje in past? :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 januari 2012 @ 12:57:49 #67
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106435059
Zo hebben we na maanden van verzet Jan maar geleerd hoe de dvd-speler werkt, zodat hij hem kan gebruiken in plaats van kapot maken.

Overigens heb ik in mijn instellingen van de computer ook ingesteld dat de aan/uit knop niets doet als hij ingedrukt wordt. (alleen langer dan tien seconden indrukken schakelt hem uit :P )

NTS :*

pi_106435160
oh MP heb de foto gemist!! wat wordt ze groot! en lekke vrolijk koppie O+ O+
pi_106435220
Ah dat is nou precies de tip waar ik naar op zoek was DJMO. Mijn aan/uit knop licht blauw op als hij aanstaat in de woonkamer en dat is nogal aantrekkelijk :')
The way you rock'n'roll
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 5 januari 2012 @ 13:04:05 #70
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106435320
Ik was 't een beetje zat dat de computer weer eens uitschakelde als één van de kinderen bij m'n voeten aan 't spelen was :P

configuratiescherm > energiebeheer en dan staat er links een linkje het gedrag van de aan/uit knoppen bepalen, (althans, dat is in windows 7 zo)

pi_106435862
Ik ben met bepaalde dingen altijd heel streng geweest. Computer, tv, dvdspeler, ps3, xbox, vaatwasser, dat zijn dingen waar je gewoon niet aan komt. Speelgoed is voor de kids andere spullen van ons!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_106436292
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:20 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik ben met bepaalde dingen altijd heel streng geweest. Computer, tv, dvdspeler, ps3, xbox, vaatwasser, dat zijn dingen waar je gewoon niet aan komt. Speelgoed is voor de kids andere spullen van ons!!
wat zeg of doe je dan in zo een situatie, "nee" zeggen, met het hoofd schudden, boos kijken, handjes weghalen, kind verplaatsen?
pi_106436628
Ik deed idd nee zeggen en dan kind erbij weghalen en bij een speeltje neerzetten. De oudste had het zo door, bij de middelste duurde het iets langer. Wat onze jongste gaat doen hoor je over een paar maand :P
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:25:44 #74
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_106440542
Wij hebben idd opgeruimd en hij mag niet aan dvdspeler en xbox komen en daar staat ook ipod met lader, dat is nee, dan is het huilen en als hij weer gaat dan verplaats ik hem.

Daarentegen verder laat ik hem (natuurlijk onder toezicht) de rest van het huis onderzoeken. Gisteren had hij de stok van de swiffer en deze ook zo neergehaald. Ik kijk of de situatie veilig (valt het niet op zijn hoofd) en verder laat ik hem, want hijmoet zelf de wereld ontdekken en merken wat wel gaat en iet oed, wat herrie maakt etc.
Hij vindt de prullenbak erg interessant (is de papierbak voor ons, echt prullenbak staat buiten) en ja soms gaat die om. Dan is t ff schrikken.
Voordeel vind ik zelf is dat hij nu steeds schrikt, 2 huiltjes geeft en dan weer verder gaat. Tis bijna gewoon een theatershow.

Vorige keer had hij waterbak van de katten te pakken in badkamer en kon ik m een droog shirt aan gaan doen ;-)

Jup je leven op zijn kop, maar je krijgt er echt zoveel voor terug. Ik geniet van het ontdekken,
Vandaag ruimde ik de kunstkerstboom op. En ik zat lichtjes te doen. Voor zover ik gezien had speelde hij met zijn auto met geluidjes aan de andere kant van de dood. En opeens hoor ik een lachje van dichterbij dan achter de doos, zat eneertje opeens op zijn knieen naast de doos om de kunstkerstboom nog 1 keer te voelen ;-) (zeg maar hoog op zijn knieen, gewoon bijna staan zeg maar)

@MamaPurk, ja hij is zeker lang. Had gehoopt dat hij maat 74 wat langer aankon. Heeft hij net geen 3 mnd aangehad. (zoontje van mn collega is vandaag 1 geworden, is ook 74 cm en ongeveer 11 kg)
Hoe lang is Sarah nu?
pi_106441095
Vanochtend bij de fysio geweest. We hoeven niet meer terug te komen voor Evan's voorkeurshouding...jeej! Voor de rest drinkt hij weer een beetje en is een stuk vrolijker.
pi_106441151
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ah dat is nou precies de tip waar ik naar op zoek was DJMO. Mijn aan/uit knop licht blauw op als hij aanstaat in de woonkamer en dat is nogal aantrekkelijk :')
QFT
Helemaal niet aan gedacht dat ik daar dus niet continu op hoef te reageren.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_106441344
oeee ik heb toevallig ook net deze week een gilfoto van Liene gemaakt:

en ff een kopietje van FB: we zijn net bij de pedagogisch verpleegkundige geweest:
Terug van het ziekenhuis, samen de beelden bekeken van de video-interactie met Liene. Gelukkig alleen maar positief, ze gaat de beelden zelfs gebruiken als voorbeeld voor andere ouders die problemen hebben met een positieve benadering van hun (huil)baby. Ben heel blij, en stiekem ook wel een beetje trots, dat Liene dr problemen in elk geval niets te maken hebben met ons contact samen.
O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_106441416
quote:
12s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:04 schreef DJMO het volgende:
Ik was 't een beetje zat dat de computer weer eens uitschakelde als één van de kinderen bij m'n voeten aan 't spelen was :P

configuratiescherm > energiebeheer en dan staat er links een linkje het gedrag van de aan/uit knoppen bepalen, (althans, dat is in windows 7 zo)
zzo ben ik hodver heel geregeld hele documenten en papers kwijt geraakt omdat 1 van de 2 hier op die knop ramde }:| en for some reason gebeurt dat ook nog eens natuurlijk alleen als je bijna klaar bent met je document :X

kortom, hier staat die knop ook ander afgesteld, ik blijf niet bezig :P

Evan yay! *O* wat fijn cleany!
pi_106441509
Lekker bekkie heeft je sirene BJ. En fijn dat jullie complimenten hebben gekregen over hoe je met Liene omgaat ^O^
pi_106441544
quote:

zooooooooooooooooo, dank je wel!!!
pi_106441831
knoppen zijn hier altijd al uitgeschakeld geweest. Toen ik nog thuiswoonde om te voorkomen dat mijn ouders mijn pc uitdrukten terwijl er iets stond te installeren/downloaden.

PC kan alleen maar uit met het commando 'shutdown -s' in de run-dialog. De powerknop zit er alleen nog maar op om de pc aan te kunnen zetten.
pi_106442325
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 10:40 schreef Susie het volgende:
Ik vraag mij nu toch af wat voor werk jij doet waar ze een biertap hebben staan? Nog een vacature open? :D
Vast wel, werk op een gemeentehuis en zit dus in de keuken naast de raadszaal :')
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:52:04 #83
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106447100
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:11 schreef Nirak het volgende:

[..]

Vast wel, werk op een gemeentehuis en zit dus in de keuken naast de raadszaal :')
Ben alleen bang dat dat Gemeentehuis te ver hier vandaan is ;)

Wat een leuke foto BJ! Wat fijn dat je complimenten kreeg, dat doet de mens goed!
pi_106447631
L'tiekje, MP en BJ; wat een knapperds!

BJ; fijn dat de video-interactie heeft uitgewezen dat het niet aan jullie ligt. Lijkt me ook wel een flinke boost voor je zelfvertrouwen!

Nirak; wat een stomme plek om te kolven. Bij mij op het werk gebeurd het in de archiefkast, hierdoor stoppen veel collega's al snel met kolven.

Vanochtend bij de ka geweest vanwege de reflux, moeten overstappen op nexium. Wordt trouwens niet meer vergoed door de verzekering en is nog best prijzig, maar goed, als het helpt.
Verder vindt de ka dat hij niet genoeg is bijgekomen, 500 gr in 4
weken. Wij hebben verder geen zorgen daarover, hij groeit toch, ook het cb heeft er gister niets over gezegd. Over 3 weken terug om te kijken hoeveel hij is bijgekomen.
pi_106448596
Ik hoefte de nexium niet te betalen peozebeest? Das vreemd dan?
pi_106450558
quote:
configuratiescherm > systeem en beveiliging > energiebeheer en dan staat er links een linkje het gedrag van de aan/uit knoppen bepalen, (althans, dat is in windows 7 zo)
Helaas is dat bij mijn windows 7 aan/uitschakelen, slaapstand of niets doen.
Niet aan/uitschakelen na 10 seconden inhouden.

[ Bericht 9% gewijzigd door Vanyel op 05-01-2012 19:28:04 ]
pi_106453532
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Helaas is dat bij mijn windows 7 aan/uitschakelen, slaapstand of niets doen.
Niet aan/uitschakelen na 10 seconden inhouden.
Is volgens mij ook niet iets dat puur binnen windows zit. Het is een instelling die de fabrikant van je moederbord moet ondersteunen.
pi_106453794
Die uit-aan knop uitzetten gaan we onthouden ;)

BJ wat een mooie foto, en fijn dat die videoopnames goed waren.

We zitten hier weer boven het geboortegewicht, wel 10 gram. Vanmiddag zaten we op 3940. Toch wel rap na die 3480 op dag 4. 460 gram in 11 dagen :o
morgenochtend het cb over de vloer. Kijken of ze nog iets bijzonders te vertellen hebben...
pi_106454354
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:27 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik hoefte de nexium niet te betalen peozebeest? Das vreemd dan?
Heb jij m voor 1 januari gekregen? Per 1 januari worden de maagzuurremmers nl niet meer vergoed door de verzekering. Pas wanneer je hert langer dan een half jaar gebruikt wordt het vergoed, naar dan moet je het eerste half jaar zelf betalen.
Hoe geven jullie de nexium?
pi_106455309
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:12 schreef Deepfreeze het volgende:

We zitten hier weer boven het geboortegewicht, wel 10 gram. Vanmiddag zaten we op 3940. Toch wel rap na die 3480 op dag 4. 460 gram in 11 dagen :o
morgenochtend het cb over de vloer. Kijken of ze nog iets bijzonders te vertellen hebben...
^O^ *O*
pi_106456130
Wat fijn deepfreeze
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:51:14 #92
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_106456175
Mijn lieve kleine baby is zojuist voor de eerste keer zelfstandig gaan staan in zijn bed (welke ik meteen een standje naar beneden heb gezet). T gaat nu hard, mt 80 en staan....
pi_106456992
@poezebeest, wij lossen het op met een scheutje heet water en dan in een flesje, voordat ze aan de borst gaat. En soms, als dat niet lukt, met een pipetje...

En over de vergoeding, het was idd nog in december.. wat ik wel stom vind, ik heb een recept voor 6 weken gekregen en ik kreeg maar voor 2 weken mee, en morgen moet ik dus weer heen. Ga ik dus wel even aankaarten... wat kost het?
pi_106457840
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:25 schreef J-net het volgende:
@MamaPurk, ja hij is zeker lang. Had gehoopt dat hij maat 74 wat langer aankon. Heeft hij net geen 3 mnd aangehad. (zoontje van mn collega is vandaag 1 geworden, is ook 74 cm en ongeveer 11 kg)
Hoe lang is Sarah nu?
Bij de laatste meting eind november was Sarah 72cm Ik denk dat ze nu richting de 75 cm gaat, de maat 74 kleertjes zijn nu precies pas of net te klein, dus alles wat nu gekocht word koop ik in 80 :)
pi_106457845
BJ wat fijn dat gesprek in het ziekenhuis!
J-Net een staande baby!
Deepfreeze wat goed!
En nirak fijn dat het kolven goed ging!
edit: en de foto's van BJ en MP! Zo leuk!

Ik heb ook een oops-momentje; ventje bijgevoed met hypoallergene voeding, maar zag net op het pak dat na openen max. 4 weken houdbaar is, en ik denk dat het pak al 6 weken open is.. :'( :X

Zou dat heel erg zijn? Morgen gelijk nieuwe halen in elk geval. Wel balen zo beperkt houdbaar is, want hij krijgt weinig voeding ervan en dan is het zo duur als het steeds na 4 wk weg moet.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jipster op 05-01-2012 21:25:34 ]
pi_106458218
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:20 schreef Jipster het volgende:
BJ wat fijn dat gesprek in het ziekenhuis!
J-Net een staande baby!
Deepfreeze wat goed!
En nirak fijn dat het kolven goed ging!

Ik heb ook een oops-momentje; ventje bijgevoed met hypoallergene voeding, maar zag net op het pak dat na openen max. 4 weken houdbaar is, en ik denk dat het pak al 6 weken open is.. :'( :X

Zou dat heel erg zijn? Morgen gelijk nieuwe halen in elk geval. Wel balen zo beperkt houdbaar is, want hij krijgt weinig voeding ervan en dan is het zo duur als het steeds na 4 wk weg moet.
Zijn daar geen kleine verpakkingen van? Van de standaard 1 en 2 wel en van hypo allergeen was het er wel van friso maar heb het al een tijd niet meer gezien.
  donderdag 5 januari 2012 @ 21:26:30 #97
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106458234
Ik Moët straks voor mezelf voor omeprazol 30 euro ongeveer. Per 30. Tablet ten betalen..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_106458283
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:26 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik Moët straks voor mezelf voor omeprazol 30 euro ongeveer. Per 30. Tablet ten betalen..
Ik stond dus dinsdag bij de apotheek voor een andere maagzuurremmer. Omeprazol werkt niet bij mij en kon voor 28tabletten 39euro betalen.
pi_106458701
Sjonge net een hele lap tekst getypt, weg kwijt pffff....

Het waren *O* *O* *O* *O* voor Evan, BJ, de kleine grote van J-Net, de kleine van DF.

En over die voeding van Jipster, hier ook wel eens gebeurt zei ik, niets van gemerkt. Als het echt te lang staat dan komen er klonten in het pak (ik heb het over Nutrilon Standaart 1 en 2).

Toen vertelde ik een verhaaltje voor onder een spoiler want offtopic.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_106458894
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:04 schreef Beessie-Jen het volgende:
@poezebeest, wij lossen het op met een scheutje heet water en dan in een flesje, voordat ze aan de borst gaat. En soms, als dat niet lukt, met een pipetje...

En over de vergoeding, het was idd nog in december.. wat ik wel stom vind, ik heb een recept voor 6 weken gekregen en ik kreeg maar voor 2 weken mee, en morgen moet ik dus weer heen. Ga ik dus wel even aankaarten... wat kost het?
Ik heb voor 21 zakjes van 10 mg 32 euro betaald. Beetje jammer dat hij maar 5 mg krijgt en de rest dus weggegooid moet worden omdat je dat niet kunt bewaren, maar goed, zoals ik al zei, als het maar werkt.
  donderdag 5 januari 2012 @ 21:44:38 #101
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106459207
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:38 schreef Poezebeest het volgende:

[..]

Ik heb voor 21 zakjes van 10 mg 32 euro betaald. Beetje jammer dat hij maar 5 mg krijgt en de rest dus weggegooid moet worden omdat je dat niet kunt bewaren, maar goed, zoals ik al zei, als het maar werkt.
Liene krijgt ook 5 mg 2x dgs, dus die krijgt 1 zakje per dag, ik gooi dus niets weg, heb ook gewoon 14 zakjes gekregen van 10 mg voor 2 weken.
en zolang je hget niet oplost, kan je het wel bewaren. Dus de helft in een cupje, andere cupje ernaast, verdelen, 1 cupje droog bewaren, andere cupje oplossen...
(scheelt dus nu ook wel weer geld ;))
pi_106459546
oi dat is kut :o dat mag ik wel eens goed gaan aankaarten bij de kinderarts want ik kan dat soort uitgaven eigenlijk gewoon helemaal niet missen :{ als ze forlax uit het pakket gooien zijn we screwed :') ik geloof dat we voor 400 p/m gebruiken :X
  donderdag 5 januari 2012 @ 21:55:00 #103
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106459675
ik baal dr ook wel van... alsof je zulke dingen voor de lol gebruikt... :{ sowiezo vind ik het raar dat je medicatie voor een kind moet betalen. (helemaal aangezien het door een arts is voorgeschreven natuurlijk).
pi_106459987
Is dat anders dan medicatie voor een volwassene betalen?

Niet dat ik niet even zou sniffen als de neocate niet meer vergoed werd, maar dat geldt net zo hard voor bijv mijn Fysio.
  donderdag 5 januari 2012 @ 22:08:07 #105
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106460366
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:00 schreef Vanyel het volgende:
Is dat anders dan medicatie voor een volwassene betalen?

Niet dat ik niet even zou sniffen als de neocate niet meer vergoed werd, maar dat geldt net zo hard voor bijv mijn Fysio.
nou bijvoorbeeld een manueel therapeut voor een kind wordt wel vergoed, voor een volwassene maar deels...
pi_106460689
En het is natuurlijk ook maar helemaal net of je alleen een basisverzekering hebt of ook een aanvullend pakket. En in het laatste geval dan weer welk pakket en welke verzekeraar.
  donderdag 5 januari 2012 @ 22:15:43 #107
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106460744
ja ik zal het eens nazoeken, ben wel aanvullend verzekerd namelijk...
pi_106461174
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:15 schreef Beessie-Jen het volgende:
ja ik zal het eens nazoeken, ben wel aanvullend verzekerd namelijk...
En dan is er ook nog zoiets als preferente medicatie. Zorgverzekeraars mogen helaas bepaalde merken weigeren te vergoeden als er goedkopere alternatieven zijn. Nexium bijvoorbeeld is een merknaam van een maagzuurremmer gebaseerd op de werkzame stof esomeprazol. Als jouw verzekeraar Nexium te duur vind kunnen ze de vergoeding daarvan weigeren, maar de vergoeding van een ander merk maagzuurremmer dat ook esomeprazol als werkzame stof heeft wel op 100% stellen. Wellicht is het een idee om dat eens bij je apotheek aan te kaarten. Die weten namelijk vaak beter dan een arts welke wel vergoede medicijnen dezelfde werkzame stof bevatten als het voorgeschreven merk.

Ik had bovenstaande nu ik erover nadenk ook met een maagzuurremmer die ik moest hebben ivm het (langdurig) gebruik van diclofenac. Toen ben ik samen met de apotheker op zoek gegaan naar een vervangend middel.
  donderdag 5 januari 2012 @ 22:27:02 #109
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106461295
idd nexium is een merknaam, en het gaat om de werkzame stof... daar ben ik van op de hoogte, vroeger had je ook losec, maar die merknaam is er niet meer.
Ik zal morgen eens afwachten bij de apotheek... kan het online niet vinden, en toevallig is het morgenochtend de laatste gift en dan is de nexium op.

offtopic; maar SB jij werkt ook in de zorgsector begrijp ik?
pi_106461714
Nope, ik heb momenteel geen baan. En heb hiervoor ook nooit in de zorg gewerkt. Maar mijn vader wel (verantwoordelijk voor het richting zorgverzekeraars factureren van ziekenhuisrekeningen) en omdat ik verzekeringen een interessant onderwerp vind (ja, echt :') ik ben van de cijfertjes) hebben we het er regelmatig over.

Particulieren krijgen niet als enige niet alles vergoed, ook ziekenhuizen gebruiken 'binnenshuis' om dezelfde reden de eigen merk versie van een hoop medicijnen.
  donderdag 5 januari 2012 @ 22:48:16 #111
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106462305
Wij op de ic vaak niet, we gebruiken alles 1ste keuze, de intensivist maakt een weloverwogen keuze, ook in de combinatie van de gebruikte geneesmiddelen, krijgen elke dag een shitload aan mails en opmerkingen van de apotheek, maar uiteindelijk bepaalt de arts op onze afdeling wel echt welke specifieke medicijnen de patient daadwerkelijk krijgt....

Tja een ICopname is sowieso al een heeeeeeeel duur grapje voor de zorgverzekeraar.
pi_106462652
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:48 schreef Beessie-Jen het volgende:
Wij op de ic vaak niet, we gebruiken alles 1ste keuze, de intensivist maakt een weloverwogen keuze, ook in de combinatie van de gebruikte geneesmiddelen, krijgen elke dag een shitload aan mails en opmerkingen van de apotheek, maar uiteindelijk bepaalt de arts op onze afdeling wel echt welke specifieke medicijnen de patient daadwerkelijk krijgt....

Tja een ICopname is sowieso al een heeeeeeeel duur grapje voor de zorgverzekeraar.
I know. Mijn broertje heeft in 2010 op de IC gelegen en daarvan kwam de rekening doodleuk eerst bij mijn ouders op de deurmat terecht. Volgens mij viel toen de opmerking dat hij in zijn hele leven minder premie heeft betaald dan de hoogte van die rekening (Ok, hij was pas 22, dus 4 jaar premieplichtig, maar toch...)
  donderdag 5 januari 2012 @ 23:01:16 #113
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106462931
Een nachtje IC zonder behandeling, dus alleen het plekje, kost echt al veeeeel. En elke interventie wordt gescoord, de zorgzwaarte wordt gescoord, gebruik van specifieke apparatuur, en natuurlijk de shitload aan medicatie en artsen...

Maar ff ontopic, Liene slaapt al vanaf 20 uur, ben heeeel.benieuwd hoe de nacht gaat, ga zo maar slapen...
pi_106465273
Hert gaat niet zo zeer om de nexium als merk, maar om alle maagzuurremmers in het algemeen zie: http://www.rijksoverheid.(...)ing/basisverzekering

Zie dat sommige aanvullende verzekeringen wel iets vergoeden, dus je verzekering raadplegen is een goed idee.

BJ; de apotheker zei dat ik het niet mocht bewaren, wellicht bedoelde zij de klaargemaakte versie, die mag idd maar een half uur bewaard worden. Hoe meet jij die 5 gram af?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 05:08:22 #115
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106471590
Poezebeest, ik heb twee van die medicatiecupjes meegekregen, ik gooi het hele zakje in de ene en hevel dan net zoveel heen en weer tot er in beide ongeveer een gelijke hoeveelheid zit. Kan zij dat ze de ene keer 4.5 en de andere keer 5.5 gram krijgt, maar dat was geen probleem volgens de apotheker.
pi_106473769
Vandaag weer een fles van 180cc...schrok schrok slok slok...weg...kwam niks terug...
Het mannetje is ook weer super vrolijk! :)
pi_106474484
Hier ook gisteravond voor het eerst sinds kerst geen gespuug in bed *O*
  vrijdag 6 januari 2012 @ 11:32:35 #118
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106476042
Wat lekker voor jullie beebjes! *O*

Hier een goede nacht, uitgeslapen tot 7:15! Ze lag om 22 te slapen! Maar nu natuurlijk wel de hele ochtend (muv een slaapje van 20 minuten) wakker... Maar ze doet lief brabbelen en af en toe aanstellerig huilen voor aandacht.
Ze probeert zich trouwens dubbel te vouwen, hoofd omhoog en benen in de lucht, grappig gezicht. Volgende stap is rollen?
pi_106476609
Goedemorgen/middag :W

Hier een onrustig begin van de nacht gehad }:|
De kleine wilde de slaap niet vatten en bleef maar hysterisch brullen totdat we besloten een zeer verdunde fles te geven met 180cc en 2 schepjes Nutrilon.
Uiteindelijk om 2:00 uur viel Destin eindelijk in slaap tot ik 'm vanmorgen om 8 uur er uit haalde voor de eerste fles :O

Na de fles sliep hij al binnen 5 minuten in de box. Voor ik naar m'n werk vertrok slapend opgepakt, verder laten slapen op m'n schouder en in z'n wieg gelegd.
pi_106478027
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:41 schreef Vanyel het volgende:
Hier ook gisteravond voor het eerst sinds kerst geen gespuug in bed *O*
yay voor jullie!!
hier veel gespuug vandaag! met een krachtige straal dat landde op de vloer...zelfs de kat schrok ervan en rende naar boven :X
pi_106478070
Scorpion, naar begin van de nacht. Blijkbaar toch nog wat honger..

Fijn cleany!

Hier weer een nacht van 11-4-9.. Ons slaapkoppie O+
Hij slaapt het beste als ik mijn arm in de wieg hang. Blijkbaar toch wat mama-honger. Dus vanochtend een uur zo gelegen. En zelfs nog geslapen..
Het cb is ook geweest, maar verder ook geen bijzonderheden.
pi_106478150
Cleany, Vanyel en Susie *O*
en scorpio :* naar uiteindelijk wel doorgeslapen *O*
pi_106478298
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 12:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Scorpion, naar begin van de nacht. Blijkbaar toch nog wat honger..

Fijn cleany!

Hier weer een nacht van 11-4-9.. Ons slaapkoppie O+
Hij slaapt het beste als ik mijn arm in de wieg hang. Blijkbaar toch wat mama-honger. Dus vanochtend een uur zo gelegen. En zelfs nog geslapen..
Het cb is ook geweest, maar verder ook geen bijzonderheden.
Yup, maar dan wel 1,5 uur nadat hij nog z'n 5de fles van 180cc op had :o
pi_106478376
En wij zijn bij het CB geweest net, 5700 gram en 60 cm *O* en mama faithz moest mij harder troosten dan Danne toen de verpleegkundige vroeg hoe het met mama ging... Want "meestal prik ik de mama harder dan de baby de eerste keer" :') Ik ben sneu, haha..

Vreemd trouwens, want op bv.com zit hij net onder de curve en op die van het CB boven de curve?
  vrijdag 6 januari 2012 @ 13:06:24 #125
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106479304
Cb gebruikt kv curve..
pi_106480235
dat ja!
ik ga onze curve ook invoeren ben benieuwd!
  vrijdag 6 januari 2012 @ 13:39:04 #127
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106480503
Herkenbaar DF! Zo lig ik regelmatig, alhoewel de laatste tijd minder.

Zielig he Nirak! En ook ik kreeg een traan in mijn oog van het onrecht dat mijn beeb werd aangedaan, arm ding!
Hij groeit lekker Nirak!
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:04:41 #128
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106481445
Nou alles bijgelezen in gedeeltes, maar alles onthouden is een tweede :{ ;)

Ik zag een schatje van een zittende baby voorbijkomen O+

Alweer een topic terug, MeNicole wat lijkt me dat verschrikkelijk een kleintje die urennnnn achter elkaar huilt en krijst door de prikken :'( en vooral omdat je er op dat moment weinig meer aan kunt doen.
Ik ben benieuwd of ze de prikken nu apart gaan geven zoals je huisarts voorstelde of dat je toch wacht tot hij 1 jaar is.
Mijn kleine moet half januari de prikken, mijn vriend vind ook maar dat het moet, maar ik ben eens rond op internet gaan lezen en er gaan toch veel stemmen op om het rond het eerste jaar te doen. Ik ben er nog niet uit.
In ieder geval om op de zaken vooruit te lopen wat nemen jullie voor "voorzorgsmaatregelen" in huis mocht de kleine last hebben van die prikken? (niet zo extreem als MeNicole bedoel ik dan) .
Zetpillen? waar haal je die, toch niet bij een ddrogist of wel? Kinderasperine geeft zo lastig dat is volgens mij neit te doen.
Of gewoon niks? :?

Rayen heeft sinds 3 dagen rode uitslag op zijn billen compleet met een soort puistjes :{ komt iemand dat bekend voor?.
Ik verschoon toch zeerrrr regelmatig zijn luiers en gebruik zinkzalf sinds het begon maar het word nou niet echt minder.

Bij Wickie gaat het ook beter las ik ^O^

Slapen hier gaat nog niet helemaal zoals ik het wil :+ Overdag lukt het soms om te slapen in zijn eigen bedje maar deed hij dat maar 's nachts ;) :P

En ik vraag mij af wanneer baby's de nacht doorslapen?

Ook ben ik aan het oefenen met de fles want ik heb nog 3 weken vrij en als het mij lukt om werk te vinden dan zal hij toch naar de oppas moeten.
Maar zoals logisch van mijn vriend drinkt hij de fles gewoon maar bij mij weigert die regelmatig. Hij zal ook wel denken "ik weet dat jij iets lekkerders hebt" :+
Hoe doen jullie dat? of gaat het "met de tijd" toch automatisch?
Of kan ik ervan uitgaat omdat hij de fles wel drinkt dat hij straks bij een vreemde bij kinderdagverblijf of oppas dat daar ook wel gaat doen?
Rayen 2½ jaar!
pi_106481625
We moeten vanmiddag naar de ka en dan kijken we wat we gaan doen. Hij had het er ook over dat het gescheiden gegeven kan worden. Maar onze voorkeur gaat voor nu nog uit om te wachten. Hij is nu eindelijk weer op regel en bijna weer op gewicht dus we willen niet weer van voor af aan beginnen.

TJ misschien hem eens af en toe met blote billen in de box leggen ofzo. Kan het even luchten.
pi_106482280
TJ, je kunt bij de apotheek paracetamol zetpillen van 60mg halen. Deze zijn geschikt voor kleine babies.
Verder hebben we hier weinig bijzonders gedaan rondom de vaccinaties. Hij heeft er weinig last van gehad. De eerste keer wat verhoging en hangerig, de 2e keer helemaal niets gemerkt.

Wij laten bewust wel vaccineren (we wonen in een gebied met een vrij lage vaccinatiegraad en ik neem vanuit mijn werk nogal makkelijk van alles mee). Maar bij verkoudheid/ziek zijn etc stel ik de prikken wel uit. Zowel met de 2 als 3 maands prikken gedaan. Dan gaan we wel een keertje vaker langs het CB. Uiteindelijk krijgt hij zijn 4 maands prikken nu met bijna 5 maanden.
pi_106482816
TJ wij hebben ook laten prikken, volgende week krijgt J. zijn 2e serie prikjes, hij is nu 3 maand. Hij heeft er weinig last van gehad, wat meer geslapen en iets verhoging, maar verder was ie prima in zijn doen!
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:17:39 #132
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_106484705
Kiran vanochtend voor het eerst een hele dag naar het KDV. Het is de periode (9 mnd) van eenkennigheid, maar het was hartverscheurend hoe hard hij huilde (krijste) toen ik wegging.

Ik heb later gebeld en toen vertelde ze dat het nog niet zo goed ging. Ze vertelde dat zij altijd eerlijk vertellen hoe het gaat en dat het nu niet zo goed ging. Ik geloof dat ik liever had gehoord het gaat goed ook al was het niet zo, ik zit nu al vanaf 10 uur op het puntje van mijn stoel om hem op te halen pffffff
en ik ben ook nog eens thuis aan het werk, dus het is al raar dat hij niet thuis is terwijl ik wel thuis ben, maar nu is het dus helemaal heftig.

Maar ga hem iets eerder dan normaal halen, tussen 16.30 en 17 uur heb ik gezegd.

pfffffffff ga maar ff stofzuigen in de baas zijn tijd (was nummer 4 zit er al in hahahahahahaha)
pi_106487302
J-net, leer ervan: nooit bellen hoe het gaat als je niks met het antwoord kunt doen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 6 januari 2012 @ 17:23:09 #134
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106490296
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:04 schreef TimeJumper het volgende:

Rayen heeft sinds 3 dagen rode uitslag op zijn billen compleet met een soort puistjes :{ komt iemand dat bekend voor?.
Ik verschoon toch zeerrrr regelmatig zijn luiers en gebruik zinkzalf sinds het begon maar het word nou niet echt minder.

Klinkt als spruwbilletjes, 'k zou even langs je huisarts gaan en vragen om miconazolnitraat zalf.

vrijdag 6 januari 2012 @ 17:29:34 #135
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106490587
33 euro en 10 eurocent... :{ 28 zakjes nexium....
ik heb wel met de apotheker erover gehad, als ze de volgende keer bij de KA beoordelen dat ze door moet gaan, dan wordt het 'chronisch' en dan worden de volgende keren wel vergoed.
(dan moet de KA bijvoorbeeld op het recept vermelden, tot een leeftijd van 1 jaar).
(misschien tip voor de langgebruikers hier?)

en verder Nirak een :* Ook ik heb dr moeite mee, ik, IC-verpleegkundige, ik prik zoveel mensen, en zo vaak, en vele malen vervelender prikjes dan op het CB, maar au mijn moederhart doet ook pijn als ik een naald in die lieve babyspekkes zie gaan... :@
  vrijdag 6 januari 2012 @ 17:32:39 #136
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106490730
en o J-net dat is wel erg vervelend zeg! ik bel ook nooit... ik heb de afspraak dat ze mij bellen als er iets is, en ik heb met mezelf afgesproken dat ik niet ga bellen.. en dat werkt heel goed.
(met Evie ook zo gedaan en scheelt me stress..).
pi_106490789
Ik bel ook nooit, ze bellen ook alleen maar wanneer er echt iets is zoals niet willen drinken.

Vandaag wortel met aardappel gegeven, ging met redelijk wat smaak op! :)
pi_106492357
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:29 schreef Beessie-Jen het volgende:
33 euro en 10 eurocent... :{ 28 zakjes nexium....
ik heb wel met de apotheker erover gehad, als ze de volgende keer bij de KA beoordelen dat ze door moet gaan, dan wordt het 'chronisch' en dan worden de volgende keren wel vergoed.
(dan moet de KA bijvoorbeeld op het recept vermelden, tot een leeftijd van 1 jaar).
(misschien tip voor de langgebruikers hier?)

en verder Nirak een :* Ook ik heb dr moeite mee, ik, IC-verpleegkundige, ik prik zoveel mensen, en zo vaak, en vele malen vervelender prikjes dan op het CB, maar au mijn moederhart doet ook pijn als ik een naald in die lieve babyspekkes zie gaan... :@
Dat zei mijn eigen apotheker vanmorgen ook idd, dat de arts er op moet schrijven dat het voor chronisch gebruik is de volgende keer en het dan wel vergoed wordt.

J-net; wat vervelend dat het niet goed ging op het kdv. Ik denk dat ik ook niet ga bellen en alleen gebeld wil worden als het echt niet goed gaat. Mijn kleine man gaat straks naar een gastouder, het is zo'n lief mens en heb er echt alle vertrouwen in. Ben wel heel benieuwd hoe de kleine man het gaat doen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 6 januari 2012 @ 19:40:36 #139
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106495910
(niet bijgelezen, was gisteren ziek, maar wat knap je hier spontaan van op:)

pi_106497642
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:30 schreef Zana het volgende:

[..]

wat zeg of doe je dan in zo een situatie, "nee" zeggen, met het hoofd schudden, boos kijken, handjes weghalen, kind verplaatsen?
Bij Ivan deed ik het volgende. Ik zorgde er voor dat er per ruimte maximaal 5 (grofweg) dingen waren waar hij niet aan mocht zitten ("pick your battles"). Als hij daar dan aan zat ging ik naar hem toe, zei ik dat het niet mocht, gaf hem een reden, verplaatste hem en leidde hem af. "Nee, Ivan, je mag niet aan deze boeken zitten want die zijn van mama. Dit zijn jouw boeken." Het was hier ook een groot succes om voor hemzelf een apart stukje boekenkast in te richten met zijn eigen boeken.

Bij Lena hoef ik niks te doen, want Ivan loopt er de hele dag met een corrigerend vingertje achteraan. :')

Nog een tip is om al vroeg dreumes- en peuterlectuur te lezen (The happiest toddler on the block, How2talk2kids). Hier staan veel tips in die je al vroeg kunt gebruiken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  † In Memoriam † vrijdag 6 januari 2012 @ 20:30:43 #141
240917 Mula
pi_106498467
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:40 schreef DJMO het volgende:
(niet bijgelezen, was gisteren ziek, maar wat knap je hier spontaan van op:)
O+

Geert lijkt echt heel erg op zijn grote broer! Mooi mannetje!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 6 januari 2012 @ 20:33:11 #142
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106498589
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:30 schreef Mula het volgende:

[..]

O+

Geert lijkt echt heel erg op zijn grote broer! Mooi mannetje!
thnx :*
ik kwam begin deze week de zus van m'n ex (de vader van m'n dochter) tegen, en die zei ook al dat ze twee druppels water waren. Zelf zie ik het niet zo (goed) maar dat komt denk ik omdat ik ze natuurlijk dagelijks meemaak en hun verschillen(de trekjes) ook zo goed zie.

vrijdag 6 januari 2012 @ 21:31:28 #143
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106502101
Leuk filmpje DJMO! Paar dagen niet gelezen, de hele week om 5 uur (normaal 7 uur) opgestaan voor het flesje. Daarna gewoon de hele dag werken, pittig dus. En afgelopen nacht was echt te erg: ventje moest steeds huilen. Ik denk dat hij last had van zijn oren of doorkomende tandjes. Hij wilde alleen maar rechtop vastgehouden door ons. Hij viel uiteindelijk steeds wel in slaap in mijn armen, heb hem maar bij ons in bed genomen. Pas om 7 uur konden we een beetje slaap pakken, dat heeft tot half 9 geduurd :'( Vandaag was-ie weer zijn blije zelf, echt heel bizar dat verschil. Zijn ouders waren vandaag minder happy :P Gelukkig hadden we allebei vrij. Ik hoop dat het komende nacht beter gaat. Iets anders: ik ben gepureerd fruit aan het introduceren, maar het wil nog niet erg. We hebben het nu een keer of 4 geprobeerd, maar hij duwt het steeds uit zijn mond met zijn tongetje. Ik kan me op dit moment nog niet voorstellen dat hij een heel bakje gaat eten. We blijven maar stug proberen...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 6 januari 2012 @ 21:34:34 #144
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106502306
Wat gebeurt er als je hem gewoon een stuk banaan geeft Aventura?

vrijdag 6 januari 2012 @ 21:39:41 #145
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106502652
@Aventura, dat kost even wat tijd, komt vanzelf. Mijn ervaring is, hoe dunner de substantie is, hoe moeilijker ze het binnenhouden.

Probeer maar eens een stukje rijstwafel of een broodkorstje. ;)

@Claudia, ik weet nog dat jij dat schreef over die boekenkast, dat vond ik zo schattig en zo'n goede tip. Was jij het ook niet die vertelde dat een kind ook graag zijn eigen plekje en spulletjes in huis heeft, net als zijn ouders dat hebben. Volgens mij was dat de strekking....
  vrijdag 6 januari 2012 @ 21:44:11 #146
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106502922
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 21:34 schreef DJMO het volgende:
Wat gebeurt er als je hem gewoon een stuk banaan geeft Aventura?
Nog niet geprobeerd, wel grof geprakte banaan, kwam meteen weer naar buiten. Zal hem morgen eens een stuk in zijn handje geven, eens kijken wat-ie ermee doet. Hij is wel geinteresseerd in voedsel, ik zie hem naar me kijken!
pi_106503000
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 21:39 schreef Juud79 het volgende:
@Aventura, dat kost even wat tijd, komt vanzelf. Mijn ervaring is, hoe dunner de substantie is, hoe moeilijker ze het binnenhouden.

Probeer maar eens een stukje rijstwafel of een broodkorstje. ;)

@Claudia, ik weet nog dat jij dat schreef over die boekenkast, dat vond ik zo schattig en zo'n goede tip. Was jij het ook niet die vertelde dat een kind ook graag zijn eigen plekje en spulletjes in huis heeft, net als zijn ouders dat hebben. Volgens mij was dat de strekking....
Ik weet niet meer precies wat ik erover schreef, maar ik ben wel heel sterk van mening dat het huis van ons allemaal is en dat we het allemaal naar onze zin moeten hebben. Ik zou zelf bijvoorbeeld niet in een groot speelparadijs willen wonen maar wil ook mijn eigen rustige plekken hebben. En voor de kinderen probeer ik ook zulke plekjes te maken.

Dat betekent dat hier in de woonkamer voor de kinderen een tafeltje met twee stoeltjes (dat is er pas gekomen toen Ivan wat ouder was) en een schap onderin de boekenkast met boeken. Ook staan er achter deurtjes bakken met speelgoed. Zo kunnen zij wel in de woonkamer spelen - ze mogen pakken wat ze willen en wanneer ze dat willen, enkele uitzonderingen daargelaten - en hoef ik me niet te ergeren aan alle plastic meuk. :Y)

Hoe dan ook, dat schapje heeft van meet af en heel goed gewerkt. Lena neemt het klakkeloos over (al hangt ze ook regelmatig in de bestekla of in de servieskast).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 6 januari 2012 @ 21:46:48 #148
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106503063
In het begin ging het er hier ook moeizaam hoor Aventura, maar inmiddels (vr)eet hij met gemak een hele banaan weg. M'n man gaf hem laatst een halve. Je zag geert echt verontwaaridigd kijken:hey, dat andere stuk mot ik ook!!

pi_106503073
Hoe oud is hij nu, Aventura?
pi_106503188
Wij hebben ook een plankjes speelgoed en boeken in onze grote kast en dat snapt Puck ook prima idd :Y

Voor zijn verjaardag krijgt hij wel een grote speelgoedkist.
The way you rock'n'roll
pi_106503267
Lijkt me echt geweldig als je zo klein bent, een kist met speelgoed. O+ Ivan krijgt in zijn nieuwe kamer een oude scheepskist (van zijn overgrootvader geweest).
  vrijdag 6 januari 2012 @ 21:51:12 #152
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106503309
Hij is over 1,5 week 6 maanden! Omdat hij zo'n hongerwolfje is en ik interesse bij hem zie, leek het me afgelopen weekend wel een idee om hem eens kennis te laten maken met fruit. Hij is echt niets anders gewend dan de fles, we geven ook geen pap ofzo. De overgang is erg groot voor hem, vermoed ik. Maar goed, we hebben alle tijd!
pi_106503581
Oh, geef het wat tijd inderdaad! Gewoon aan blijven bieden, veel verschillende smaken, en niet forceren. Komt wel goed. Als je het aandurft kun je hem zelf aan laten klooien met stukken fruit, maar dat hoeft niet. Ik vond banaan zelf heel laagdrempelig, al is het in het begin nog een kunst voor die kleintjes om een stuk banaan vast te houden. (Daar zijn wel foefjes voor, zoals een stuk schil eromheen laten zitten.) Maar beginnen met eten is natuurlijk veel meer dan het ontdekken van smaken. Het oefenen van de fijne motoriek hoort er ook bij en daar krijgt hij dan alle gelegenheid toe. Als hij intussen ook nog wat binnenkrijgt is dat mooi meegenomen!
  vrijdag 6 januari 2012 @ 22:01:21 #154
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106503917
Dat dus, ik geloof ook wel dat het goed komt, ben ook helemaal niet verbaasd over zijn reactie. Ineens een volslagen nieuwe smaak, en dan ook nog eens niet uit een flesje komend en ook niet warm, het is wat! Leuke is dat de wijkverpleegkundige van ons CB laatst zelf met Rapley kwam en aangaf dat wij er voorzichtig mee konden gaan beginnen (zitten verder geen allergieen in de fam ook).
Ik was wel aangenaam verrast. CB's hebben voor mij toch een stoffig imago...
  vrijdag 6 januari 2012 @ 22:04:00 #155
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106504080
Oja, volgens mij gaf jij die tip Claudia - ik heb het boek Opperdepop hier inmiddels ook staan. Ziet er goed uit, allemaal simpele gerechtjes met eenvoudige ingredienten. Met veel basisinfo erbij, echt een fijn 'naslagwerk'.
pi_106505422
Wij zijn hier ook een beetje aan de rapley begonnen. In het begin durfde ik er niet zo goed aan, vond die stukjes toch ook wel een beetje eng. En Eva at goed gepureerd eten.
maar ik merk dat ze er (net als bij de fles) snel ongedurig bij wordt. Dus we hebben besloten wat meer de regie bij haar te leggen. En dat gaat goed. Ze heeft gisteren zelf stukjes appel zitten eten. Die leg ik dan één voor één op haar 'dienblad' van de kinderstoel en zelf plukt ze die er dan vanaf. Het vergt wat inspanning met de fijne motoriek, maar het is een pietje pulk, dus ze vindt het helemaal geweldig. Als het even een moeilijk stukje is om te pakken help ik haar.

Vanavond heeft ze voor het eerst met de pot meegegeten. Normaal had ze haar eigen 'pot' namelijk van Olvarit :P Maar ook dat wilde ik eens anders proberen. Gisteravond al wat stukjes snijboon en vanavond broccoli en rijst :Y) De broccoli vond ze wat raar en volgens mij ook wat bitter, maar de rijst ging er goed in. Ik was echt verbaasd. Toch heeft ze van de broccoli nog aardig wat op. Terwijl ik met een potje wat niet smaakte het na één hap al kon vergeten.

Ik merk dat ik er ook relaxter onder ben. Nu met die kleine hapjes geniet ik van haar manier van eten. Met die potjes was ik toch veel bezig met de hoeveelheid die ze binnenkreeg (heb zelf nogal last van bodemdrang :P misschien pas ik dat ook wel bij haar toe).
Omdat ze nu met smaak eet en er echt van geniet, kan het me niet zo veel boeien hoeveel ze eet, ze eet iig.

Hier is het plan ook om voor haar eerste verjaardag een speelkist te geven. Ik wil ook graag een hoekje in de kamer gaan maken met een tafeltje en een stoeltje waar ze zelf kan spelen. Maar daar is het nu nog wat vroeg voor.
pi_106506036
potverdorie :')
dacht ik nog zo, bij een tweede gebeurt me dat niet nog een keer...
herhaalt het curry-incident zich gewoon! }:| :')

ik denk nog van goh wat zit ze zoet te spelen! (en dat gebeurt niet zo vaak :X)
hoor ik smikkel-geluiden, kijk ik nog eens goed, zit ze gewoon een stukje chocola te eten wat oudste blijkbaar heeft laten liggen. Dusch...
hele bruine mond heeft ze dr van.
pi_106506120
Curry-incident? :?

Maar en nu Mignonne, hoe reageert ze hier op, allergie-technisch zeg maar?

Je hebt toch wel een foto gemaakt?
pi_106506318
Whehehe curry all over again :+

Stilte is nooit een goed teken :')
The way you rock'n'roll
pi_106506350
curry-incident...

als je denkt, goh wat is hij/zij stil aan t spelen... GA KIJKEN! :')
oudste had het keukenkastje leeggetrokken, de curryfles op een of andere manier open gekregen en zat dat dus met dr vingertje op te lepelen. :Y)

Als het goed is mag ze deze chocola hebben qua allergie-informatie, ik laat oudste ook geen dingen eten die voor jongste een risico zijn juist vanwege dit soort dingen.
En geen foto nee, ik zit op de bank en ben te lui om mn camera te pakken.
pi_106507105
Oh Curry-incident _O- :X

Ik zie dat bekkie van E al helemaal voor me, helemaal besmeurd met chocola.

En wat je zegt: is het stil, ga dan kijken!! Die les heb ik al een hele tijd terug geleerd.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 23:04:17 #162
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_106507281
BJ en Vanyel, bij de gewone oppas bel ik nooit, en dan zegt mn man dat ik een watje ben, maar doe het idd omdat ik m niet wil horen huilen oid.
En nu dacht okay ik doe eens wat hij zegt. Had gewoon op mn laatste restje zwangerschapshormonen moeten vertrouwen.

Ik merk wel dat ik bijna ontzwangerd ben, in t begin had ik het nog steeds bloedheet net als in mn zwangerschap, maar wordt nu weer meer en meer de koukleum die ik was voorheen.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 23:31:09 #163
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106508588
MeNicole kan me voorstellen dat je wilt wachten...

quote:
12s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:23 schreef DJMO het volgende:

[..]

Klinkt als spruwbilletjes, 'k zou even langs je huisarts gaan en vragen om miconazolnitraat zalf.
Ohw :o nooit geweten dat ze dat ook op de billetjes kunnen hebben.
Effe gegoogled en inderdaad het zou goed kunnen kloppen. Zelf heb ik eigenlijk geen last.
Ik kijk het effe het weekend aan en anders maandag effe naar de huisarts.
thanks.

En bedankt voor de vaccinatie-ervaringen :Y :*
Rayen 2½ jaar!
pi_106508607
Ik merk het ook steeds meer en vind dat een beetje dubbel. Aan de ene kant wordt ik weer een beetje mijn oude zelf, aan de andere kant zorgt het toch ook wel voor een heimwee gevoel naar mijn zwangerschap. Die was vrij onbezorgd en ik voelde me super. Ik mis het zwanger zijn echt wel een beetje :X
Dat is natuurlijk vrij makkelijk op te lossen, maar dat doen we nog maar een niet. Ik weet niet of ik het goed zou trekken eerlijk gezegd. Ik begin nu pas een beetje een draai te vinden in ons 'nieuwe leven'.
pi_106508919
Dat curry incident _O-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 6 januari 2012 @ 23:41:31 #166
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106509139
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 23:31 schreef TimeJumper het volgende:
MeNicole kan me voorstellen dat je wilt wachten...

[..]

Ohw :o nooit geweten dat ze dat ook op de billetjes kunnen hebben.
Effe gegoogled en inderdaad het zou goed kunnen kloppen. Zelf heb ik eigenlijk geen last.
Ik kijk het effe het weekend aan en anders maandag effe naar de huisarts.
thanks.

En bedankt voor de vaccinatie-ervaringen :Y :*
mijn twee jongens hadden het beide nogal snel, en ik heb zelf ook nooit last gehad. Ik kan je wel eentube opsturen hoor, ik heb er nog 20 liggen geloof ik :')

pi_106510659
Over eigen plekjes in huis.. Elin heeft r eigen 'huis' in de trapkast. echt en aanrader, zoek maar een andere plek voor je stofzuiger :P
stoeltje en tafeltje erin, plek voor boekjes en knutsel, vlaggetjes, lampjes, ze is er dol op
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 januari 2012 @ 00:14:49 #168
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106510804
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 00:11 schreef Kleurdoos het volgende:
Over eigen plekjes in huis.. Elin heeft r eigen 'huis' in de trapkast. echt en aanrader, zoek maar een andere plek voor je stofzuiger :P
stoeltje en tafeltje erin, plek voor boekjes en knutsel, vlaggetjes, lampjes, ze is er dol op
ik moet meteen aan harry potter denken _O-

pi_106510919
en Lexje houdt gericht zijn speelgoed vast (vooral t lelijkste ding :( een Bert rammelaar) en ook zijn zijn vuistjes een blikvanger :) Tís nog steeds een heerlijk en makkelijk ventje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_106510940
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 00:14 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik moet meteen aan harry potter denken _O-
No shit
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 januari 2012 @ 00:18:33 #171
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106510981
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 00:17 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

No shit
wij hebben alleen een kelderkast, maar daar zit een trapje in van zes treden. vind ik toch minder geslaagd als speelhoekje :X :P

pi_106511050
matrasje erbij en an vermaakt zich prima met t heen en weer glijden hoor :P deden wij vroeger ook, met matras van de trap
pi_106517525
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 22:45 schreef mignonne het volgende:
curry-incident...

[ afbeelding ]
Hela, ze heeft wel smaak!

Dottir heeft haar eigen kast. Die hebben wij gewoon opgegeven, daar ligt haar speelgoed in. Tot ze er 5 minuten heeft gespeeld, dan ligt al haar speelgoed ernaast.
pi_106518621
Onze kleine man krijgt straks de onderste plank van de boekenkast en cd-/dvdkast voor zijn spulletjes. Dingen waar hij niet aan mag wegens gevaarlijk gaan weg en verder zal het zich moeten uitwijzen. Ik ga niet alles opbergen omdat ik een kind heb. Mijn kind mag best op ontdekkingsreis maar moet ook leren dat hij aan sommige dingen niet mag komen, dat zal ik zeggen en een alternatief bieden. Dat het 100x herhaald moet worden hoort erbij. Ik ben echt heel benieuwd wat het karakter van ons mannetje is en hoe het gaat zijn als hij groter is. Kan me er nu nog niks bij voorstellen.

Hier een prutnacht, tot 1.00 was het bal en vanaf 5.00. Heel hard en ontroostbaar huilen. Vannacht bij ons in bed gelegen en nu ligt hij lekker bij mij in de doek, de enige manier om hem nu stil te krijgen. Geen idee wat er scheelt, maar ik vermoed krampjes. Gister ook 3 poepluiers waarvan de laatste 2 diarree dun. Straks maar opa en oma op 1,5 uur.rijden, ben benieuwd hoe het gaat.
pi_106518876
owww zielige mannetje poezebeest! :*

hier wakker geworden naar het geluid van een poep explosie...die zat tot haar haar en gezicht...snel in bad en was draaien dus :O gebeurt vaker met pampers -O- misschien andere luiers proberen..ze slaapt nu wel heerlijk in de box ^O^
pi_106518958
Poepexplosies hebben we hier nog niet gehad, moet ik afkloppen. Wel zo'n hoeveelheid dat het er aan de zijkant uit kwam. Verder wel tevreden over pampers. Hebben jullie de newborn nog? Heb wel gehoord dat ze hierna minder fijn worden, mij is dan kruidvat aangeraden.
pi_106519021
het heet new baby geloof ik? maat 2 is het
misschien lag het aan het hoeveelheid poep en kracht waarmee het uit kwam en niet aan de luier...ik las dat Juud tevreden was over huggies..kan die ook weleens proberen
pi_106519107
Ohja, newbaby heet het ipv newborn. Vind het wel lastig met al die verschillende merken, welke past het best bij je kind. En om nou alle merken te gaan uitproberen vind ik ook zoiets. En bij een volgende maat kan het zo weer anders zijn.
pi_106519308
pampers baby dry maat 1 zat hier prima, maar vorige week per ongeluk new baby gehaald en die zit bij Marieke dus echt niet fijn. Nu al 3 keer gehad dat de stront er aan de achterkant uitkwam terwijl de luier verder helemaal niet vol was. Zodra de pakken die we nu hebben op zijn stap ik fijn weer over naar de baby dry.
We zijn nu tussendoor Etos eigen merk aan he proberen, want kortingsbon. 58 Luiers voor 3 euro, kan je je geen buil aan vallen en dan knal je ze ook wat makkelijker in de vuilnisbak als ze niet bevallen. Maar tot nog toe vind ik ze fijner dan de new baby van Pampers.
pi_106521084
muh mn plakbaby slaapt tegenwoordig alleen nog maar op mij of tegen me aan en zodra ik haar neerleg is het moord en brand brullen -O-
Ik weet 100% zeker dat ik hier over een jaar zo op terug kijk :') jezus ja wat een gedoe was dat... maar op dit moment zuigt het echt zoveel energie. Ik slaap 's nachts nauwelijks, pijn in mn rug van in 1 houding slapen en overdag kan k geen kant op, want baby dr bij.

/rant

disclaimer, ik wil alleen ff stoom afblazen, er hoeft niet meegedacht te worden naar oplossingen of weet ik het ;) het gaat zoals t komt hier en dat is prima verder alleen soms moet je t gewoon even kwijt :X
pi_106521114
en ik sta er dus best een beetje dubbel in om het slaappatroon aan de kinderarts te vermelden. :{
enerzijds vind ik dat je volledig moet zijn in je verhaal, voor haar diagnose. Maar anderzijds voel ik er weinig voor om dit bij de KA te bespreken.
pi_106521983
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 11:22 schreef SummerBreeze het volgende:
pampers baby dry maat 1 zat hier prima, maar vorige week per ongeluk new baby gehaald en die zit bij Marieke dus echt niet fijn. Nu al 3 keer gehad dat de stront er aan de achterkant uitkwam terwijl de luier verder helemaal niet vol was. Zodra de pakken die we nu hebben op zijn stap ik fijn weer over naar de baby dry.
We zijn nu tussendoor Etos eigen merk aan he proberen, want kortingsbon. 58 Luiers voor 3 euro, kan je je geen buil aan vallen en dan knal je ze ook wat makkelijker in de vuilnisbak als ze niet bevallen. Maar tot nog toe vind ik ze fijner dan de new baby van Pampers.
hmm ik weet niet meer welke ik met maat 1 heb gehad maar volgens mij ook precies wat jij zegt!
in deze pak maat 2 zitten 48 luiers...in maat 1 zaten 56... :?
kan zijn dat ik ook dit per ongeluk heb gehaald :{
klinkt goed van etos! ga ik ook proberen
  zaterdag 7 januari 2012 @ 13:29:51 #183
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106522242
Hier die van het Kruidvat en doen het prima. Ik heb ook al wat pampers op voorraad, waren ooit in de aanbieding, mt 3 en 4 zo uit mijn hoofd, kleiner was toen al uitverkocht. Ook nog wat luiers van een luiertaart in de la liggen, ook grotere maten. Ze zit nu nog op 2.
pi_106522688
Boh Mignonne :* x 1000
Ennuh ik begrijp dat het niet relevant is voor de KA, maar mijn gevoel zegt toch vertellen, kan het moeilijk verwoorden maar het hele plaatje vertellen is wel belangrijk. Het is aan de arts om te bedenken of ze er iets mee doet en aan jou daarna of je je er prettig bij voelt.

En gij supervrouw, ja hallo het is verschrikkelijk zwaar. Ik wens jullie wat rust en voorspoed voor beide meisjes :*

Hier heeft kleine mup weer een terugval, alweer 2 dagen flesweigeren, niet slapen en nachtelijke krijssessies.
De KA had dit voorspeld, haar lichaam heeft een flinke opdonder gehad, dat heeft tijd nodig te herstellen.
R. en ik gaan vanavond toch wel uit eten. Lekker even genieten van een 5 of 6 gangendiner O+ we zijn maar een paar uur weg, waarschijnlijk tussen haar flessen in.

Ik heb een leuk filmpje van haar constante gedraai en gegym maar die staat op fb, dan kan ik hem niet ook hier posten toch?
pi_106522946
haha tuuuuurlijk wel wickie!

En sneu zeg, die terugval. Het ging net zo goed. Maar als de arts het voorspeld had, houdt dat dan in dat als jullie doorgaan zoals je nu was, het dan ook weer goedtrekt. Dat dit nog iets is waar ze doorheen moet voordat het echt goed gaat?

Mignonne, ik zou het ook zeggen hoor. Wat Wickie zegt, lijkt me het beste om zo volledig mogelijk te zijn.
En ik heb zoveel bewondering over hoe je alles benaderd. Zo rustig en beheerst. Lijkt me af en toe toch heel moeilijk.

Bitterend, zit je kleine al in maatje 2 joh? Zou dat niet het probleem zijn, dat ze steeds lekt? Te grote luiers? Eva heeft 3 maanden in 1 gezeten geloof ik.
Wij hebben de new baby ook en vinden dit juist de fijnste luiers. Die van de Kruidvat vond ik veel stugger en zaten niet lekker.
Ik heb donderdag bij de Etos wel een hele uitleg gekregen over alle pampers:
new baby is voor kindjes die borstvoeding krijgen. Omdat hun ontlasting wat bijtender schijnt te zijn dan kindjes die flesvoeding krijgen, zit er in deze luier een extra zacht laagje voor de billetjes.
Active fit is (zoals het al zegt) voor hele actieve baby's. (3x raden waar ik mee naar huis ging :+ )

En daarbij is het logisch dat er in een pak maatje 2 minder luiers zitten hoor, zelfde maat verpakking, grotere luiers hè. Dan passen er minder in.
pi_106524021
Whahaha. Het curryincident hebben we hier als Milk&Fruitincident :Y)

Ik hoop alleen niet dat ik die fout met Jelte ook bega ;)

Wat naar Mignonne, dat het zo loopt.. En dat je zo slecht slaapt helpt ook allemaal niet mee -O-
Sterkte..

En Wickie ook een terugval. Bah -O-

Wij hebben Pampers mt 2 van newborn, hij poept ook regelmatig de luier uit ipv de luier in :')
We hebben ook Etos luiers nu, maar die dingen nemen perfect poep en plas op, zijn zijn alleen tussen de benen zo breed :{ Zo breed dat ik ze niet nog een keer neem. Het lijkt me totaal niet lekker zitten :N (Als ik er een pamper op leg is de Etos een ruime cm breder bij het kruis)
Ik heb voor Jelte nog geen perfecte luiers gevonden. Voor Rienk hebben we babydry. Normaal maat 4, maar die waren op en heeft nu 4+)
Rienk heeft een complete hoek als zijn eigenste stekkie, maar hij heeft niet een favoriete plek. Hij verstopt zich tegenwoordig wel onder de tafel O+

[ Bericht 9% gewijzigd door Vlinder op 08-01-2012 07:39:50 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_106524619
Mignonne, schrijf het maar lekker van je af. Het lijkt me echt rete-zwaar zo... Respect voor het volhouden, maar je kan natuurlijk ook niet anders...

Wickie, vervelend van de terugval, ik hoop dat het weer snel beter gaat met haar
pi_106525055
Mignonne ik herken het helaas. Eerst sliep Puck in ieder geval vanaf bedtijd eerst in zijn eigen bed maar de laatste weken is dat ook al een ramp en slaapt hij eigenlijk pas echt goed en rustig als wij naar bed gaan en hij er tussen in kan. Dan eindigt hij vaak tegen één van ons aan en ik merk dat ik er echt pijn van in mijn bekken krijg inmiddels.
Tevens zijn de middag slaapjes hier tegenwoordig ook vaak samen met mij in het grote bed want anders is hij binnen een half uur weer wakker en bloed chagrijnig de rest van de dag }:|

:O om maar niet te spreken wat dit af en toe doet voor de gezelligheid onderling door slaapgebrek :')

Wickie wat balen die terugval. Het gaat vast hopelijk snel beter :*
The way you rock'n'roll
pi_106525176
Even een :* voor iedereen die het nodig is!

Hier gebruiken we nu pampers baby dry voor de nacht, simply dry/huggies voor overdag. Gisteren geen fles om 23:00 gegeven, meneer sliep heerlijk door. Fijn dat hij dus zonder kan. Zitten nu op 4 flessen en het fruit ging er vandaag met smaak in, geprakte peer. Gister ging de wortel met aardappel ook al goed. Straks boontjes met appel.

Qua slapen merk ik dat hij het allerbest in zijn eigen bed en kamer slaapt. Bij mijn ouders wil hij ook wel slapen in het campingbedje, maakt hij ook goede nachten wanneer we daar slapen. Over de schoonouders zal ik het niet hebben ;) Daar is slapen geen succes wanneer we op visite zijn.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 15:21:17 #190
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106525372
och Wicks en Mignonne, beide gewoon een dikke :* , gewoon omdat het kan en jullie het verdienen.
Ik ga voor jullie beide duimen voor betere tijden... :Y

en luiers; we gebruiken pampers of kruidvat; Evie net 4+ en Liene 3. en heel soms Huggies als dat zo uitkomt...
  zaterdag 7 januari 2012 @ 15:27:14 #191
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106525580
@Danic, de bv poep is niet bijtender, het is juist heel acht en lichaamseigen, mijn meisje heeft ook nog nooit kapotte billen gehad of uitslag. De bv poep is alleen heel erg dun en daardoor heb je luiers nodig die snel en goed absorberen, dat doen die New Baby pampers erg goed.

@Mignonne, ik zou er compleet van doordraaien.....ik weet hoe die nachten zijn ik heb de afgelopen twee maanden bij de fysio gelopen voor mijn rug, ook door nachten met een plakbaby.
Gelukkig heb ik de keuze om haar ook eens in de co-sleeper te leggen zo nu en dan en gaat dat ook.
Overdag heb ik wel eens zo'n dag, maar dat is godzijdank een uitzondering...knap dat je het zo kan volhouden.
Ik zou het zeker melden bij de KA, ik las elders dat ze overdag ook niet slaapt, dat lijkt me wel degelijk van belang ook omdat haar groei zo blijft hangen. Ik vraag me dan ook af of ze niet zo langzaam groeit omdat ze veel te weinig rust krijgt, door alle gedoe in haar lijf?

@Wickie, wat rot dat het weer wat minder gaat met Wies. En heel veel plezier gewenst vanavond, wat zal dat even genieten zijn. ;)
pi_106525746
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:43 schreef mignonne het volgende:
en ik sta er dus best een beetje dubbel in om het slaappatroon aan de kinderarts te vermelden. :{
enerzijds vind ik dat je volledig moet zijn in je verhaal, voor haar diagnose. Maar anderzijds voel ik er weinig voor om dit bij de KA te bespreken.
Waarom?
pi_106525770
ik meld het ook zeker bij de KA hoor, ik vind dat je gewoon volledig moet zijn. Maar ik ben er niet happig op.

Er is een mogelijkheid dat de KA er iets mee wil, zoals wat juud al zegt, ivm de groei. Het probleem is alleen niet dat ze te weinig slaapt, die slaap-groei-hormonen krijgt ze wel. Ze slaapt alleen niet alleen, ze slaapt enkel op schoot, tegen ons aangeplakt.
Ik ben falikant tegen een opname in het ziekenhuis ivm slaapproblematiek, dus in dat licht kun je je afvragen hoeveel meerwaarde het heeft iets expliciet te gaan vermelden als je de gangbare 'oplossing' niet wil overwegen.
Het is een beetje alsof je bij je huisarts op consult gaat om te gaan janken over je spataderen maar vervolgens falikant tegen steunkousen en operaties bent. Ja wat wil je dan? Dat idee.

Nouja ik klink weer lekker wazig, maar jullie volgen me vast wel.

En nog een keertje, ter overvloede, Ik vermeld het wél bij de ka, maar ik ga dit niet als los 'probleempunt' inbrengen.
pi_106525778
oh haha, daarom dus vanyel :P
pi_106525933
Wat voel je me toch goed aan O+

:r
pi_106525937
Is het altijd zo geweest Mignonne? Sliep ze nooit in haar eigen bed of gaat het tegenwoordig weer slechter?
The way you rock'n'roll
pi_106525973
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Is het altijd zo geweest Mignonne? Sliep ze nooit in haar eigen bed of gaat het tegenwoordig weer slechter?
golfbewegingen. Maar ze heeft nooit echt in haar bedje geslapen eigk. Bij vlagen een half uurtje hooguit.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 15:38:12 #198
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106525979
@mignonne; zijn jullie wel eens met dr bij een pedagogisch vpk geweest? ik kreeg daar heel goede tips voor slapen en het creeeren van een ritme, en sinds we onze aanpak veranderen slaapt Liene ineens wel minimaal 2 keer op een dag in dr bedje?

:* je bent een topmama!
  zaterdag 7 januari 2012 @ 15:41:25 #199
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106526086
Weet je Mignonne, je moet gewoon je eigen weg erin vinden. Slaaptraining in een ziekenhuis betekend gewoon laten bleren....vreselijk vind ik dat. Groot gelijk dat dat geen optie is.

Een oplossing is er denk ik ook niet voor, er zit/zat onrust in haar lijf en en doordat ze dat had wou ze altijd graag bij jullie slapen en dat is nu een gewoonte geworden. Das lastig om weer af te leren en die kleintjes worden steeds meer volhardend om ervoor te zorgen dat het zo blijft.

Ik weiger om met Lientje te gaan zitten, hooguit als ze echt buikpijn heeft, maar buiten dat, zodra ze in slaap is gevallen leg ik haar weg en als ze echt niets wil, dan leg ik haar in de kinderwagen en zet ik haar buiten/of ga ik wandelen, valt ze daar in slaap. Ze is namelijk ook niet alle dagen een makkelijke slaper.

Momenteel slaapt ze in bed met het voedingskussen, een stuk achter haar rug, een deel bij haar voeten en een stuk voor haar buik. Zo voelt ze zich geborgen en slaapt ze zonder te gaan huilen, op haar zij dus en niet meer op haar buik.
pi_106526111
Is een pedagogisch vpk verbonden aan een ziekenhuis BJ? Want wat tips lijkt me voor ons ook geen slechte optie.
The way you rock'n'roll
  zaterdag 7 januari 2012 @ 15:44:53 #201
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106526217
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Is een pedagogisch vpk verbonden aan een ziekenhuis BJ? Want wat tips lijkt me voor ons ook geen slechte optie.
hier wel; de KA gaf ons dat direct als optie aan... en ze heeft dus ook een video-interactiebeelden gemaakt; en dat hebben we samen besproken.. ik vond het wel heel fijn, om een stukje extra begeleiding te krijgen, want ik had het gevoel echt in een vicieuze cirkel te komen.
Liene wilde ook niet slapen overdag; en werd steeds meer moe, waardoor meer huilen, en nog minder slapen...
pi_106526273
godver, bericht getikt, verkeerde knop :')

anyroads, ik hoef niet per se oplossingen en meedenken, maar bedankt voor de moeite.

Nee bj we zijn daar niet geweest. We krijgen veel steun en advies van ons cb en die zien weinig in een andere aanpak dan wat wij nu doen. Ik zie zelf ook de meerwaarde niet echt. We hebben een ritme, we hebben een prima communicatie, en we hebben alle normale tips en adviezen gewoon opgevolgd.
Komt wel weer goed, op een dag, als ze groter is.
pi_106526300
En nu ben ik toch aan het tikken over iets waar ik eigk helemaal geen behoefte aan had :') laat maar gaan dus :D

Er is in principe ook geen probleem verder, de kabouter zit op dit moment op de grond hier een liedje te zingen (echt :') lalalaaaaa lalalahaaaabaaaa alalalla :') ) en ze speelt lief en eet goed. Alleen ze slaapt niet solo.
pi_106526344
Oh Juud, zie je. Ik vond het al zo'n raar verhaal van de verkoopster van de Etos. Dat borstvoeding bijtender zou zijn heb ik nog nooit gehoord, was de eerste keer. En ze had het dus mis.
Ik vind jouw verhaal logischer eerlijk gezegd.
Nou ja, new baby is er maar tot en met maat 3, dus ik was al rond aan het kijken waarnaar we moeten overstappen. Dus nu baby dry en actifit gekocht. Eens kijken welke fijner zijn.
pi_106526391
danic maat 2 is nodig want baby is nu al boven de 5 kilo's :')
pi_106526416
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:44 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

hier wel; de KA gaf ons dat direct als optie aan... en ze heeft dus ook een video-interactiebeelden gemaakt; en dat hebben we samen besproken.. ik vond het wel heel fijn, om een stukje extra begeleiding te krijgen, want ik had het gevoel echt in een vicieuze cirkel te komen.
Liene wilde ook niet slapen overdag; en werd steeds meer moe, waardoor meer huilen, en nog minder slapen...
Hmm daar kom je dus niet zomaar terecht ;)
Het CB vind ik ook niet echt een optie want die komen niet verder dan laten huilen gok ik :')
Wij hebben hier nog eens het probleem van geen eigen kamer dus dat we 's nachts eigenlijk ook op elke kik reageren want dan zijn we allemaal weer het snelst in slaap.

Mignonne, slaapgebrek en fysieke pijntjes heel lang door de slaaphouding kunnen uiteindelijk best tot een probleem bij jezelf leiden hoor :*
The way you rock'n'roll
pi_106526452
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Hmm daar kom je dus niet zomaar terecht ;)
Het CB vind ik ook niet echt een optie want die komen niet verder dan laten huilen gok ik :')
Wij hebben hier nog eens het probleem van geen eigen kamer dus dat we 's nachts eigenlijk ook op elke kik reageren want dan zijn we allemaal weer het snelst in slaap.

Mignonne, slaapgebrek en fysieke pijntjes heel lang door de slaaphouding kunnen uiteindelijk best tot een probleem bij jezelf leiden hoor :*
you're saying?
pi_106526462
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:51 schreef bitterend het volgende:
danic maat 2 is nodig want baby is nu al boven de 5 kilo's :')
De kilo's op de verpakking zeggen niet altijd wat hè?
Het moet ook goed rondom de billetjes van je uk aansluiten.
The way you rock'n'roll
pi_106526494
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:53 schreef mignonne het volgende:

[..]

you're saying?
Nou dat je zegt dat er geen probleem is maar dat jij dit wellicht zo naast je studie misschien niet nog heel lang gaat trekken. Maar dat is verder aan jou om te bepalen.
The way you rock'n'roll
pi_106526497
DML maat 1 zat te strak en ging niet goed dicht...dus overgestapt op maat 2...die sluit wel goed aan alleen weet niet waarom het vaker lekt...misschien omdat ze alle poep spaart voor snachts en dat het dus in een keer eruit komt
  zaterdag 7 januari 2012 @ 15:54:45 #211
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106526502
@DML; laten huilen was hier geen tip gelukkig, ik vind dat ook moeilijk, 10 min om in slaap te komen schijnt heel normaal te zijn, maar aan het huiltje hoor je vaak wel verschil of het een huiltje is om te gaan slapen, of het huiltje van niet willen/gaan slapen... bij de 2e moet je je kindje niet door laten huilen in elk geval...
  zaterdag 7 januari 2012 @ 15:56:31 #212
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106526563
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:54 schreef bitterend het volgende:
DML maat 1 zat te strak en ging niet goed dicht...dus overgestapt op maat 2...die sluit wel goed aan alleen weet niet waarom het vaker lekt...misschien omdat ze alle poep spaart voor snachts en dat het dus in een keer eruit komt
misschien heeeeel overbodige opmerking; zo ja, lees dr overheen; maar de antilek moet je wel ff naar buiten plooien he? (die randjes).
pi_106526629
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:42 schreef mignonne het volgende:
muh mn plakbaby slaapt tegenwoordig alleen nog maar op mij of tegen me aan en zodra ik haar neerleg is het moord en brand brullen -O-
Ik weet 100% zeker dat ik hier over een jaar zo op terug kijk :') jezus ja wat een gedoe was dat... maar op dit moment zuigt het echt zoveel energie. Ik slaap 's nachts nauwelijks, pijn in mn rug van in 1 houding slapen en overdag kan k geen kant op, want baby dr bij.

/rant

disclaimer, ik wil alleen ff stoom afblazen, er hoeft niet meegedacht te worden naar oplossingen of weet ik het ;) het gaat zoals t komt hier en dat is prima verder alleen soms moet je t gewoon even kwijt :X
:*
het is niet echt te vergelijken maar hier is het beetje zo met 6 weken...moet zeggen dat ik echt uitgeput ben :{
pi_106526641
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:56 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

misschien heeeeel overbodige opmerking; zo ja, lees dr overheen; maar de antilek moet je wel ff naar buiten plooien he? (die randjes).
hihi ja doen we al! :D
de poep spuit naar de rug he..en de nek
pi_106526656
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:54 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Nou dat je zegt dat er geen probleem is maar dat jij dit wellicht zo naast je studie misschien niet nog heel lang gaat trekken. Maar dat is verder aan jou om te bepalen.
Ik ben niet alleen hè ;)
daarom geef ik dus aan niet per se tips te willen maar gewoon even stoom af te willen blazen.

Ik wéét waar het hoogstwaarschijnlijk aan ligt, ik wéét dat het hoogstens nog een jaar duurt en ik kan zorg overdragen.

Nu wordt er door anderen eea ingevuld voor mij en daar hou k niet zo van eigenlijk. Ik trek het prima overdag, alleen ik slaap nauwelijks momenteel (! dus niet altijd), en juist het feit dat ik een studie kan doen maakt eea dragelijk.
pi_106526766
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik ben niet alleen hè ;)
daarom geef ik dus aan niet per se tips te willen maar gewoon even stoom af te willen blazen.

Ik wéét waar het hoogstwaarschijnlijk aan ligt, ik wéét dat het hoogstens nog een jaar duurt en ik kan zorg overdragen.

Nu wordt er door anderen eea ingevuld voor mij en daar hou k niet zo van eigenlijk. Ik trek het prima overdag, alleen ik slaap nauwelijks momenteel (! dus niet altijd), en juist het feit dat ik een studie kan doen maakt eea dragelijk.
Oké nou sorry dan. Ik wil alleen niet dat jij jezelf voorbij loopt, that's all. Ik bedoelde er verder niks mee :*

Ik zelf kan overigens wel tips gebruiken want Puck heeft toch een grote voorkeur voor mij en ik heb zonder een kind tegen me aan al genoeg fysieke pijn om er nu nog meer bij te krijgen.
Ik zelf vind het nog niet eens een heel groot probleem maar Mr.DML wel en die is niet te genieten door het slaapgebrek en daarom alleen al vind ik dat er een oplossing moet komen.
The way you rock'n'roll
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:03:20 #217
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106526767
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik ben niet alleen hè ;)

denk idd dat dat juist heerlijk is; jezelf lekker blijven ontplooien, soms ff iemand anders zijn als alleen mama....
(ik ben ook blij dat onze situatie ook zo verbeterd is dat ik eindelijk over 1,5 week ook weer aan het werk kan...ff weer gewoon mijn werk doen, me nuttig voelen ergens anders, dan alleen thuis...).

en ik denk dat je prima weet hoe en wat met je meiden... :*
(mijn vraag was meer uit interesse; de eerste maanden van je jongste heb ik niet meegelezen hier...)
pi_106526922
in het ziekenhuis de nacht na de bevalling kwamen ze haar brengen bij me "ze slaapt niet"
ik had het toen al moeten weten :')
In de kraamweek heeft de kraamverzorgster overdag met haar op schoot gezeten om haar te sussen zodat ik bij kon slapen omdat ze 's nachts niet sliep. Niet een aantal keer wakker, maar gewoon helemaal niet. De kraam was al 30 jaar kraam maar had nog nooit meegemaakt dat een kind in de kraamweek al zó veel huilt. Tsja, in dat licht is er eigk al best veel verbeterd.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:15:32 #219
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106527071
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:10 schreef mignonne het volgende:
in het ziekenhuis de nacht na de bevalling kwamen ze haar brengen bij me "ze slaapt niet"
ik had het toen al moeten weten :')
In de kraamweek heeft de kraamverzorgster overdag met haar op schoot gezeten om haar te sussen zodat ik bij kon slapen omdat ze 's nachts niet sliep. Niet een aantal keer wakker, maar gewoon helemaal niet. De kraam was al 30 jaar kraam maar had nog nooit meegemaakt dat een kind in de kraamweek al zó veel huilt. Tsja, in dat licht is er eigk al best veel verbeterd.
o bij jou ook direct raak dus... das helaas hier ook herkenbaar; de kraam kreeg Liene ook niet stil overdag, en de eerste weken was ze alleen maar slapende of stil als ze bij mij aan de borst lag...
dus mijn middagrust was ook altijd MET Liene...maar ze sliep wel soms hoor, alleen dan kort.. hazeslaapjes...
maar jouw kleine dus helemaal niet joh? wat enorm heftig!!
pi_106527198
Wat een verhaal zeg. Toch wel tof dat daar dan zo'n stoere snelle baby van gekomen is.
pi_106528245
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Oké nou sorry dan. Ik wil alleen niet dat jij jezelf voorbij loopt, that's all. Ik bedoelde er verder niks mee :*

Ik zelf kan overigens wel tips gebruiken want Puck heeft toch een grote voorkeur voor mij en ik heb zonder een kind tegen me aan al genoeg fysieke pijn om er nu nog meer bij te krijgen.
Ik zelf vind het nog niet eens een heel groot probleem maar Mr.DML wel en die is niet te genieten door het slaapgebrek en daarom alleen al vind ik dat er een oplossing moet komen.
snap ik, en is lief bedoelt en wordt in dat licht zeker gewaardeerd.
Alleen ik kan nooit eens WRAAAH doen. Altijd als ik iets zeg of vertel, wordt er met oplossingen gekomen, niet eens per se hier hoor, maar in het dagelijks leven hier ook. Als mn schoonmoeder naar lief belt vraagt ze altijd naar jongste, hoe slaapt ze nu (eh niet?) en dan komt er gelijk een waslijst tips en adviezen. Als ik aan n'importe qui vertel van de situatie van jongste moet ik altijd dit of dat middeltje proberen want dat werkt bij x of y zo goed, of ik moet dat of dat eens uitproberen want dat hielp bij hen zo goed.

Het is stuk voor stuk lief en goed bedoelt en daarom zeg ik er ook wat nooit van. Maar ik geniet net zo goed heel erg van mijn kind, ondanks alle issues en als jan en alleman altijd maar met oplossingen komt als ik gewoon over mijn dagelijks leven praat dan geeft mij dat het gevoel dat we een enorm problematisch leven met jongste hebben terwijl we dat zelf niet zo ervaren. Alleen soms is het wel eens lastig. En dan wil je dat gewoon kunnen zeggen, dat het lastig is, niet meer niet minder.
pi_106529840
Mignonne, gewoon een :* omdat het kan.

[ Bericht 54% gewijzigd door wickie op 07-01-2012 18:29:21 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 januari 2012 @ 18:21:36 #223
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106530994
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

De kilo's op de verpakking zeggen niet altijd wat hè?
Het moet ook goed rondom de billetjes van je uk aansluiten.
Dat. Geert zat al (ruim) voor de maataanduiding in 4+ gewoon omdat ie zo'n bolle kont heeft _O- :{ :')

pi_106531090
Je hebt gelijk, mignonne. Ik lijd zelf ook aan het 'alles voor iedereen op willen lossen'-syndroom, maar juist daarmee is iemand vaak niet geholpen. Het is kut. En het gaat weer voorbij. :* En je jongste is geweldig. O+

Verder denk ik dat jullie het gewoon hartstikke goed doen samen. Natuurlijk kun je in deze omstandigheden niet álles doen en moeten er keuzes gemaakt worden. Maar jemig hé, wat zijn jullie aanpakkers. En tussen het aanpakken door wordt er genoten en vooral een hoop gehouden van de meisjes.
pi_106531373
Ik geloof dat er voorbij wordt gelezen aan het feit dat minus de allergie het hier hetzelfde gaat als bij mignonne. En dat ik juist wel tips wil. Hier is het zeker weten geen pijn namelijk maar is er dus ook gewenning ontstaan en wil ik dit zonder uren huilen afleren. Mr.DML trekt het niet meer zo als het nu gaat namelijk.

Bj wat voor advies kreeg jij precies?

[ Bericht 2% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 07-01-2012 19:01:17 ]
The way you rock'n'roll
pi_106531537
DML, wanneer is dit ongeveer begonnen? Het klinkt mij als verlatingsangst in de oren. Does that make any sense? Ivan heeft het behoorlijk gehad en wij hebben veel naast zijn bed gezeten. Wij hebben altijd geprobeerd om hem in zijn eigen slaapkamer te laten blijven, al moesten we er zelf uren naast zitten.

De verlatingsangstfase is hier alweer een tijdje voorbij, maar afgelopen week begon het ineens weer. Klassiek patroon: Ivan roept ons en wil niet alleen slapen, wij gaan naar hem terug, hij wordt panisch als we niet bij hem blijven, wij blijven bij hem, en de middag en avond erna moeten we wel bij hem blijven. Al gauw ontstaat er zo een nieuwe gewoonte. We proberen wel foefjes zoals in de kamer naast hem rommelen, de deur iets open laten staan, een nachtlichtje geven... Maar uiteindelijk wil hij meestal ons gewoon. Hij kan nu bovendien zelf zijn bed in en uit en doet dat ook. :Y)

Hier merkten we telkens na verloop van tijd dat er iets veranderde. Het is lastig om uit te leggen wat. Gister bijvoorbeeld riep hij ons ook maar was het geen panisch geroep maar rustiger en gecalculeerder. Toen hebben we hem verteld dat hij alleen moest slapen en zijn we niet naar hem teruggegaan. Vanmiddag ging hij vrij soepeltjes alleen slapen en dus lijken we uit ontstane patroon te zijn.

Het is heel frappant hoe dit telkens weer terugkomt. En we moeten er altijd zelf actief mee stoppen, afbouwen of alternatieven zoeken. Maar het is ook altijd zo dat dit in het begin eenvoudigweg niet goed voelt omdat de angst heel valide is. We volgen Ivan dus zoveel mogelijk binnen bepaalde grenzen (zoals hem niet zijn kamer uit laten komen maar bij hem blijven, dat is een van onze regels) en als de tijd er rijp voor voelt dan proberen we iets te veranderen.
pi_106531640
Mignonne :*

DML hier was het slapen ook altijd drama! En dat bleef eigenlijk maar zo en 'ik' vond dat ze in haar eigen bed moest, want mijn hele lijf deed pijn, ik sliep niet ontspannen en bleef moe en het lontje werd steeds korter. Ik heb dit bij CB aangegeven en die raadde mij aan om me eraan over te geven dat ze dan maar bij ons in bed sliep en daar proberen ontspanning bij te vinden, dat is in de eerste instantie redelijk gelukt, maar ja ergens bleef het wel waardeloos ook omdat Sarah 's nachts gewoon op zoek ging naar mij en dan in mijn armen kroop... Dan hengelde manlief haar wel weer terug maar in korte tijd lag ze dan weer bij mij :')
Uiteindelijk was ik er zo klaar mee dat ik een week of 3 a 4 geleden haar gewoon in haar eigen bed gelegd heb en ja haar huiltje klonk alsof ze dat uren ging volhouden... Maar na 5 minuten ben ik haar gaan troosten en heb haar er weer in gelegd en toen ging ze na nog 3 minuten piepen toch slapen. Dit hebben we elke avond herhaalt.. Nu zeg ik niet dat het nu al perfect is want ze beland nog regelmatig halverwege de nacht bij ons in bed, maar dat komt ook omdat wij slapen belangrijker vinden dan de halve nacht bezig zijn om haar in slaap te krijgen, terwijl we weten dat ze toch wel slaapt als ze bij ons ligt... Lang verhaal maar ik hoop duidelijk en misschien heb je dit allang geprobeert hoor, maar bij ons lijkt het te werken :)

Tand numero 2 staat bij Saartje ook op springen momenteel, brengt ook de nodige onrust 's nachts.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 19:08:49 #228
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_106532701
Onze kleine slaapt vanaf zijn 3e levensdag in zijn eigen bedje in zn eigen kamer. Ging helemaal vanzelf (nou ja hij kroop er zelf niet in ;)) Hemels is dat. Overdag wilde hij de eerste weken wel graag bij ons slapen of in de box. Maar dat was met een week of 4 ook over.

En nu gaan we lekker met zn 3en in bad :W
pi_106532712
Puck is nooit een goede slaper geweest maar toen we hem nog inbakerden was het zo af en toe eens 's nachts in ons bed.

Vanaf dat hij in een slaapzak is gaan slapen met zeven maanden is het erger geworden. En was het dan eerst 4/5/6 uur dat hij er tussen in kwam liggen, het werd een tijd geleden al de hele nacht. En de laatste paar weken is inslapen 's avonds ook al een probleem en wil hij het liefst dus dan al met ons in het grote bed liggen.

Er naast liggen of zitten helpt niet om hem rustig te krijgen. Gisteravond heb ik controlled crying geprobeerd en kon ik hem telkens rustig terug leggen maar begon hij al vrij snel weer te huilen steeds. Dit heeft geduurd tot dat ik naar bed ging en hem dus in het grote bed gelegd heb.

Overdag sliep hij vanaf het overstappen naar slaapzak meestal maar een half uur a drie kwartier. Toen hij een keer ziek was ben ik overdag met hem in het grote bed gaan liggen en sliep hij zo een paar uur. Heel langzaam is er dus ingeslopen de laatste tijd dat hij eerst een half uur in zijn eigen bed slaapt en dan wordt hij wakker en kan alleen maar gillen. Dan ga ik dus nog met hem in het grote bed liggen. Dit is deels omdat ik zelf behoorlijk moe ben en dan nog wat slaap maar ook omdat ik als hij slaapt naast me in bed ik in ieder geval rustig een tijdschrift of boek kan lezen.
Een kind wat namelijk maar twee keer een half uur heeft geslapen en daardoor de hele dag jengelig is is namelijk ook niet zo goed voor mijn humeur :')

Ik heb er zelf niet eens erge moeite mee. Ik vind laten huilen helemaal geen optie namelijk maar Mr.DML heeft er grote moeite mee en vind dat ik het veroorzaakt heb door met hem samen in het grote bed te gaan liggen e.d. dus het levert ruzie op en we moeten het dus aan gaan pakken op een manier waar we beiden achter staan.
The way you rock'n'roll
pi_106533032
Wat ook niet mee helpt is dat Puck zijn ledikant direct naast ons bed staat dus dat we eigenlijk altijd voor de snelle en makkelijke oplossingen hebben gekozen. Nooit even laten piepen of zelf naar zijn speen zoeken want de sirene gaat direct naast je oor af en direct reageren was het snelst weer slapen.
Zo dus ook met overhevelen naar het grote bed. Als hij niet meer wil gaan liggen en gaat gillen. Hup in ons bed en verder slapen.

Ik denk dat als hij verderop in de gang zou liggen de situatie al heel anders zou zijn.
The way you rock'n'roll
  zaterdag 7 januari 2012 @ 19:20:07 #231
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106533155
Hier slaapt Anouk overdag nog steeds beneden....als ze al slaapt ;( Nu slaapt ze eindelijk, hier naast me op de bank, ik ben zelf gewoon te lui om haar nu nog in haar bedje te leggen, omdat ze rond 10 toch weer wat moet drinken, slecht van mij.

:* voor alle mama's met slechte slapertjes.
pi_106533174
Ik weet nog wel dat een tip uit Lekker slapen zonder huilen was om net voor het moment waarop hij wakker wordt (en als hij steevast na een half uur wakker wordt dan weet je dat!) bij zijn deur te gaan staan en meteen binnen te lopen en wat handelingen te verrichten om de kans zo groot mogelijk te maken dat hij meteen weer in slaap valt. Heb je dat al geprobeerd?

Speentjes, knuffels? Heb je ook meer geprobeerd dan alleen naar hem zitten of liggen? Bij Ivan moesten we hem eerst echt kalmeren (uit bed halen, even rondlopen), terugleggen, naast hem zitten en over zijn buik wrijven, bij wijze van mantra zoiets zeggen als "mama/papa is bij je". Het was hard werken, zeg maar. :Y) En dan bouwden we langzaam één van die dingen af en op een bepaald moment konden we dan eindelijk weg, als hij diep genoeg sliep. En dat ging ook nog wel eens mis.

Ik vergeet telkens dat hij bij jullie op de kamer slaapt. Dat verandert de boel wel. Ik kan me goed voorstellen dat je hem dan niet lang laat mopperen of huilen want daar word je zelf heel wakker van. Je zou wel iets kunnen proberen te veranderen aan het slapen 's avonds voorafgaand aan jullie slapenstijd, dat lijkt me relatief eenvoudiger.
pi_106533340
Zit ik een beetje tips te geven terwijl mijn jongetje nu, nadat ik hem al 5 keer op bed hem gelegd, de sokkenla plundert en op zijn keyboard speelt. :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 7 januari 2012 @ 19:35:49 #234
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106533694
Sorry DML, ik heb geen tips voor je, aangezien Geert ook alleen maar op mij in slaap valt (zich dan wel weg laat leggen gelukkig) of in de wagen / doek slaapt. 's nachts slaapt vastgekleefd aan de borst en ik ben een rustige slaper en Geert verder ook vrij rustig. Dit werkt voor mij zo prima, maar ook omdat ik dat zelf grotendeels in de hand gewerkt heb, en het eigenlijk ook helemaal niet erg vind. Deze aanhankelijke periode heb ik Jan eigenlijk niet gekend, die sliep prima in z'n bed etc. Vind het wel fijn dat Geert zo aanhankelijk is :@ (aangezien het 99,9% m'n laatste is ;) )

pi_106533852
DML, is het een optie om een campingbedje tijdelijk in een andere ruimte te zetten?

Hier was het tussen haar 8e en 10e maand ofzo ook zo'n drama. Daarvoor prima in haar eigen bedje slapen, toen ab-so-luut niet. Wij hebben toen juist een co-sleeper naast ons bed gegooid, en daar heeft ze 3 maanden oid geslapen. Inslapen was ook drama, ik lag er steevast naast en kroop weg als ze diep sliep. En natuurlijk werd ze dan na 1,5 uur oid gewoon weer wakker.
Na deze periode zijn wij datzelfde boek als Claudia gaan gebruiken, je mag em lenen als je wilt? Nu slaapt ze weer prima in haar eigen bedje. En word meestal gewoon 2 keer wakker 's nachts :P

Het is sowieso een lastige fase, en als je er dan samen niet over eens bent wat de aanpak moet gaan zijn geeft dat enorm veel frustratie. Ik herken dat wel, ik had het volgens Ravage ook in de hand gewerkt.
Wat hier wel heeft gewerkt, is op een rustig moment proberen een aanpak te bedenken waar je samen achter staat.
Sterkte!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_106533911
Sorry DML, ook hier geen tips.
Maar ik begrijp een beetje uit je verhaal dat het niet mogelijk is om een eigen kamer voor Puck te creëren? Of heb ik dat mis. Dat zou idd kunnen helpen, maar dan moet het wel mogelijk zijn. Ik vind je verhaal heel herkenbaar vanuit het punt van As1981. Yaro heeft namelijk ongeveer dezelfde 'problemen'. Hij heeft dan wel een eigen kamer, maar slaapt momenteel ook veelal tussen hen in. Toen dit ontstond was het vanaf ongeveer 04.00, maar het is momenteel ook al wel eens hele nachten.
Wellicht heb je er iets aan om eens met haar te sparren (kunnen jullie elkaar helpen).

Hier ook een rare slaapdag (nou ja, niet-slaapdag eigenlijk). Waar ze normaal 's ochtends zo'n 2 uur slaapt was ze nu al na 3 kwartier wakker en ook vanmiddag maar een half uurtje geslapen. Veel te kort voor haar doen. Ze ligt nu op bed en is volgens mij net in slaap gevallen. Ze is sinds einde van de middag ook heel mopperig/huilerig, dus ik vermoed dat ze last heeft van haar tandjes die doorkomen. In ieder geval de tweede boventand, dat is ook heel rood en we mogen niet in haar mond komen. Maar in haar onderkaak zie ik ook al wat witte puntjes, dus wellicht werken die ook nog mee/tegen.....
Ik hoop dat ze nu lekker slaapt en goed de nacht in gaat......we gaan het zien.
pi_106533927
Ik ken het niet op die manier, dus ik kan daar ook geen tips over geven. als Dot zich goed voelt, slaapt ze goed. Dat dat nu al een tijd niet zo is, is wel vervelend maar heeft een aanwijsbare oorzaak dus gaan we er ook niet mee klooien.

Faithz, ik vond het heerlijk hoor, de eerste 3 maanden mijn baby naast me (of naast mevrouw V) in de cosleeper. Blij dat we haar toen niet hoefden verhuizen O+
pi_106534134
DML ik heb je een pm gestuurd! :*
pi_106534222
Die van mij slaapt vandaag bijna de hele dag :? heeft maar 3-4 gegeten..echt heel bizar! hoop dat ze vannacht slaapt...ze slaapt tussen ons in omdat ik dat graag wil...ik vind het erg gezellig zo slapen :@

DML :*
pi_106534360
Even een link hier voor degenen die het niet gezien hebben, maar het wel leuk lijken:

[animocheck] Diergaarde Blijdorp Meet - 15 januari
  zaterdag 7 januari 2012 @ 19:59:56 #241
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106534592
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 19:51 schreef bitterend het volgende:
Die van mij slaapt vandaag bijna de hele dag :? heeft maar 3-4 gegeten..echt heel bizar! hoop dat ze vannacht slaapt...ze slaapt tussen ons in omdat ik dat graag wil...ik vind het erg gezellig zo slapen :@

DML :*
Man en ik vinden dat nog steeds reuze gezellig. O+
De afgelopen twee maanden lag ze vanwege mijn rug ook de hele nacht tussen ons in, de co-sleeper was me te onhandig.
Maar nu ligt ze sinds deze week weer in de co-sleeper tot de eerste nachtvoeding en daarna soms nog een keertje, maar vaak val ik zo snel in slaap dat het me niet lukt. Dan ligt ze de rest van de nacht tegen me aan, haar handje schuift ze dan onder me, zo zoet...

Overdag en de avonden ligt ze op haar eigen kamer, puur om te voorkomen dat ze daar niet meer wil slapen. Ik vind het prettig als dat voor haar ook een veilige fijne slaapplek is.

's Nachts mag ze van mij zo lang ze nachtvoedingen krijgt bij ons slapen, dat bouwt zich vanzelf natuurlijk af lijkt me zo.

@DML, ik vind het zo rot voor je, een kind dat niet slaapt is zo naar. Zeker als ie maar zo kort slaapt en er zoveel last van heeft....
Is het donker genoeg waar ie slaapt, gaat ie altijd met een volle buik naar bed, heeft ie het warm genoeg?
pi_106536314
@dml via het cb kan je ook video-interactie aan vragen of sterk ouderschap. Ik neem aan dat dat bij jullie in de regio ook kan.
Sterkte voor alle slecht slapende ouders.
pi_106536721
Juud vanaf welke leeftijd slaapt ze op haar eigen kamertje? en ging dat zonder problemen?
  zaterdag 7 januari 2012 @ 20:50:57 #244
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106536903
DML; ik heb mijn folders met adviezen voor je opgezocht dus ga zo wat tips voor je typen ;)
ws zijn dr heel veel bij die iedereen zelf al kent...
  zaterdag 7 januari 2012 @ 20:54:39 #245
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106537059
Djuu heel verhaal maar pleite ;(

Ff snel dus: DML geen tips maar wel succes/sterkte ermee.

Mignonne , gewoon doen wat voor jullie als gezin het fijnste/beste voelt . En ja ondanks vermoeidheid.. Dat ene lachje of dat kusje of die knuffel van daarstraks geeft je toch weer net die boost he ;)
pi_106537123
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 19:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat ook niet mee helpt is dat Puck zijn ledikant direct naast ons bed staat dus dat we eigenlijk altijd voor de snelle en makkelijke oplossingen hebben gekozen. Nooit even laten piepen of zelf naar zijn speen zoeken want de sirene gaat direct naast je oor af en direct reageren was het snelst weer slapen.
Zo dus ook met overhevelen naar het grote bed. Als hij niet meer wil gaan liggen en gaat gillen. Hup in ons bed en verder slapen.

Ik denk dat als hij verderop in de gang zou liggen de situatie al heel anders zou zijn.
Een idee om hem 's nachts in de woonkamer met bed en al te zetten?
Op vakantie hebben wij dat met ean ook gedaan. Wij sliepen amper want van elk kreuntje werden we wakker en ook ean sliep veel onrustiger want hoorde ons.
pi_106537162
Bitterend als je kind net zoveel ruimte als jij in bed in neemt of met zijn 10 kilo half bovenop je wil liggen kost het mij persoonlijk teveel van mijn eigen nachtrust hoe gezellig en knuffelig ik het ook vind ;)

Dank je wel voor alle tips :*

Morretje, we hebben alleen een deryan travelcot. Deze zou alleen in de woonkamer kunnen maar daar is niet voldoende verduistering, scharrelen de katten rond en dat kan pas als wij zelf naar bed zijn dus dat is geen optie want dan sleep je helemaal met een kind wat er niks meer van begrijpt.
Lekker slapen zonder huilen heb ik liggen. Ik zal hem weer eens doornemen en ik heb hem Mr.DML ook al in zijn handen geduwd.

Danic, ik zal As eens pmen, dank je. En nee er is gewoon geen extra kamer over voor Puck helaas. Het gaat binnenkort in de verkoop dus laten we hopen dat het snel verkocht is zodat we groter kunnen gaan wonen.

Gerberaatje, dank je voor je pm.
Je hebt gelijk dat consequentie ontbreekt. Dit komt grotendeels doordat we het niet eens zijn over de aanpak. Plus dat het slaapgebrek inmiddels er voor zorgt dat we alleen maar zo snel mogelijk willen slapen en voor de makkelijke oplossing kiezen.

Juud, koud, honger en donker kan het niet zijn. Die opties zijn al na gegaan.

F_r, ik weet wat sterk ouderschap is maar dat lijkt me niet wat we nodig hebben.

Ik heb Mr.DML verzocht zich in te lezen en me te vertellen na het weekend wat voor aanpak hem fijn lijkt zodat we eensgezind een methode kunnen kiezen om deze voorlopig vol te gaan houden.
The way you rock'n'roll
pi_106537304
DML oh dat kan ik me goed voorstellen hoor! ik had het over mezelf met een kind van 6 weken...op een gegeven moment kan het idd niet meer :*
pi_106537364
Als ik sterk ouderschap Google, kom ik alleen maar bijbeldingen tegen :?
pi_106537520
Ik hanteer de ouderschap op gevoel :P ik ben een beetje klaar met die boekjescultuur. Werkt je gevoel niet, dan doe je gewoon t tegenovergestelde?
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:06:41 #251
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106537559
Adviezen t.a.v structuur bij onrustige baby's

* een baby houdt van ritme en structuur. Steeds dezelfde volgorde van handelen geeft een vertrouwd gevoel, dingen zijn voorspelbaar waardoor hij het beste kan ontspannen en ontwikkelen.

* Houdt een ritme aan; eten, spelen, slapen. Let daarbij goed op de signalen van je kind door het te observeren. Zo leer je wat hij laat zien wanneer hij moe wordt of juist hongerig. Het ritme kan beinvloed worden door zaken als een onrustige omgeving of het doorkomen van tanden.

* Om inzicht te krijgen in het ritme van je baby kan je een lijst bijhouden van de voeding en slaapmomenten. Vaak herken je na een paar dagen een terugkerend ritme.

* Voeding; zorg dat er de voeding zoveel mogelijk binnen een half uur wordt gedronken. Dit om te zorgen dat er een ritme gehandhaafd blijft.

* Probeer een ritme te krijgen in de voedingen afhankelijk van voedingsbehoefte en leeftijd, wees hierbij flexibel, ga af op hongersignalen.

* Spelen; het is goed om de baby lekker te laten spelen zodat hij zich kan ontwikkelen en zijn energie kwijt kan. Wissel daarbij het alleen en samen spelen af. Biedt niet teveel speelgoed in 1 keer aan, wanneer je kindje uitgekeken raakt op een speelt biedt je iets anders aan. lekker spelen betekend vaak ook dieper slapen. (Mits de baby niet overprikkeld is!!)

* geef je baby een vaste slaapplek met weinig prikkels, 1 knuffel is genoeg. Start een slaapritueel; bijv luier verschonen, slaapzakje aan, gordijn dicht, liedje/muziekje en afscheid nemen. Pas je tempo en stem aan op het ritueel, zo voelt de baby dat het tijd is voor het slaapje. Start bij de eerste slaapsignalen het slaapritueel. Leer de baby om zelfstandig in slaap te vallen in zijn bedje. Beperk daarbij afhankelijkheid van bijv, wiegen op je arm om in slaap te vallen.
Veel baby's hebben tijd nodig om dingen te verwerken, daardoor huilen ze vaak een tijdje voor ze in slaap vallen. Spreek samen af hoe lang je de baby laat huilen (bijv 10 min maximaal) voordat je weer gaat kijken.
Huilt de baby dan nog; troost hem dan in zijn bedje, door bijv je hand op het buikje te leggen en zachtjes te fluisteren. Zodra je baby weer tot rust is gekomen, neem je weer afscheid en ga je weer weg. herhaal dit wanneer nodig.

* Inbakeren kan helpen om goed in en door te slapen.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:07:48 #252
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_106537605
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 19:42 schreef Vanyel het volgende:
Ik ken het niet op die manier, dus ik kan daar ook geen tips over geven. als Dot zich goed voelt, slaapt ze goed. Dat dat nu al een tijd niet zo is, is wel vervelend maar heeft een aanwijsbare oorzaak dus gaan we er ook niet mee klooien.

Faithz, ik vond het heerlijk hoor, de eerste 3 maanden mijn baby naast me (of naast mevrouw V) in de cosleeper. Blij dat we haar toen niet hoefden verhuizen O+
Ik kan het me wel voorstellen maar ik lig liever alleen met mijn vrouw in bed :) en gelukkig doet onze kerel daar niet moeilijk over. Hij ligt nu al een uurtje in bed, na het badderen. Wij lekker voor de tv!
pi_106537609
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 21:01 schreef Vanyel het volgende:
Als ik sterk ouderschap Google, kom ik alleen maar bijbeldingen tegen :?
Het heet stevig ouderschap. Wij kregen bij de geboorte van het cjb een vragenlijst om te zien of je er voor in aanmerking komt voor dit 'steuntje in de rug'.
Laat ik zeggen dat wij op basis van die vragen het niet nodig hadden ;)
The way you rock'n'roll
pi_106537843
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 21:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Het heet stevig ouderschap. Wij kregen bij de geboorte van het cjb een vragenlijst om te zien of je er voor in aanmerking komt voor dit 'steuntje in de rug'.
Laat ik zeggen dat wij op basis van die vragen het niet nodig hadden ;)
Joh, ik dacht dat het net zoiets was als attachment parenting ofzo. Maar dan met meer huilen ;)
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:22:23 #255
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106538209
en dan heb ik ook nog aandachtspunten voor onrustige of veel huilende baby's:

1. Een ontspannen gezicht geeft een geruststellende boodschap aan de baby.
2. Neem een houding aan, waarbij het kindje je gezicht kan zien, zorg voor toewending en oogcontact.
3. Wissel niet steeds van houding. Veel wisselen geeft non-verbaal aan het kind aan dat je onzeker bent of je hem wel kunt troosten. Zoek een houding waarbij het kindje zich prettig voelt en waarin hij zich kan ontspannen. In zijn beleving van niet lekker voelen, zoekt hij steun, ontspanning en zekerheid bij de ouder.
4. Praat op een sussende, geruststellende toon. Het kind verstaat niet de woorden, maar wel de non-verbale boodschap of de geruststellende intonatie.
5. Hoge tonen werken uitnodigend. Probeer uit wanneer het kind alert gaat reageren op hoge tonen.
6. Zeg vaak 'ja' tegen de baby. Bijvoorbeeld: 'ja, pak je handje maar', het kindje ervaart dat zijn intiatieven goed zijn. 'Ja' heeft een positieve waarde.
7. benoem het gehuil niet in de negatieve sfeer (Nee'nou niet huilen), dit bevestigd een negavtieve belevingssfeer. laat wel merken dat je zijn signaal hebt ontvangen (je vindt het niet zo fijn he? papa/ mama zal je helpen).
8. Benoem in plaats van het gehuil datgene wat de baby doet, waar hij naar kijkt, om op deze manier zijn aandacht te vestigen op de wereld om hem heen en hem te richten op de omgeving. Maak daar contact over met de baby (bijv; Ja, dat is de lamp die je daar ziet).
9. in het begin zullen de ogenblikken waarop het kind zijn aandacht op de omgeving richt kort en vluchtig zijn. Het kind moet leren zich op zijn omgeving te concentreren. Zijn mogelijkheden om zich te concentreren en weer te leren uit de interactie met de ouders zullen toenemen.
10. Benoem in de ja-sfeer wat broertjes/ zusjes wel kunnen doen in plaats van in de negatieve sfeer steeds te zeggen wat ze niet mogen of kunnen. Rijk alternatieven aan, in plaats van ze alleen af te weren of te bekritiseren met; 'nee, mag niet' of 'nee, niet doen'.
11. Vertel tegen de baby wat het broertje/ zusje aan het doen is. Zo heb je makkelijk de aandacht verdeeld.
pi_106538611
Dank je voor het uittypen Bj :*
The way you rock'n'roll
pi_106538640
Als ik ze zo lees, lijken de adviezen mij wel gericht op de veel jongere baby.
pi_106538741
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 21:31 schreef Vanyel het volgende:
Als ik ze zo lees, lijken de adviezen mij wel gericht op de veel jongere baby.
ja, dat denk ik ook.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:35:23 #259
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106538795
ja niet alle tips zijn voor de grotere baby's, maar sommige tips kan je ook prima gebruiken bij iets ouder?
pi_106538808
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 21:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Joh, ik dacht dat het net zoiets was als attachment parenting ofzo. Maar dan met meer huilen ;)
Als je zelf bijvorbeeld een minder aangename jeugd hebt gehad krijg je het hier aangeboden. Want dan kan het zo zijn dat je het graag anders aan wil pakken dan je ouders maar dat je niet weet hoe dat moet.
Je kunt het weigeren uiteraard, het is geheel op vrijwillige basis. Je krijgt simpelweg gesprekken met een wijkverpleegkundige van het CB en die geeft dan tips en adviezen als je zelf vragen hebt.
En dat allemaal om ervoor te zorgen dat je baby wel in een fijn gezin opgroeit :)
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:37:47 #261
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106538888
stevig ouderschap, dat klinkt als een eufemisme :') Krijg altijd jeuk van dat soort initiatieven. Het dient waarschijnlijk een goed doel, maar het is wel erg betuttelend.

Mignonne, ik heb bewondering voor je. Je hebt natuurlijk ook weinig keus dan ermee te dealen natuurlijk, maar jouw positieve manier van denken valt mij altijd erg op. Ik wens jou en DML binnen afzienbare tijd heel veel slaap toe :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Aventura op 07-01-2012 21:47:50 ]
pi_106539247
hahaha aventura :D dat klinkt bijna als een dreigement :P
en lief, dankje :*
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:47:37 #263
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106539282
En een kneiter van een spelfout :'(
Snel even verbeterd, dit kon echt niet.

Zeker geen dreigement, gewoon nachten van 8-9 uur heerlijke, ongestoorde, verkwikkende slaap. Ooit komt het weer, en dan zul je het dubbel waarderen!
pi_106539309
@ Dml, sorry geen tips.

Miss is het een fase??? ;) Puck is vlgs mij ong. even oud als Joep?
Die is ook al weken aan het kloten met slapen.

ik was nooit voor in bed laten slapen en ben wat huiverig voor rituelen en dingen aanwennen maar ja als je heel moe bent en je slaap nodig hebt.......hebben wij er wel voor gekozen.
zodra hij bij ons in bed ligt slaapt ie.
Soms leg ik hem midden in de nacht, als ik toevallig weer wakker word, terug in zijn eigen bed.
Soms slaapt hij door tot s ochtneds, soms wordt ie na een uur weer wakker.

Gister heben we hem laten huilen maar na 15 min!!! (lag met kromme tenen in bed) hebben we hem bij ons in bed gelegd, hij had echt traantjes, zo sneu
Ik leg me er maar bij neer want anders ga ik me alleen maar op zitten naaien en dat werkt voor iedereen door.

Succes

Mignonne, respect!
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:50:29 #265
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106539417
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 20:46 schreef bitterend het volgende:
Juud vanaf welke leeftijd slaapt ze op haar eigen kamertje? en ging dat zonder problemen?
Vanaf een week of 5 overdag en vanaf week 6/7 ook de avonden. Op een gegeven moment eerst de ochtendslaap en de middag bijv in de kinderwagen/box of bij mij of in het wippertje, draagdoek.
Daarna ook de middagslaapjes boven gaan doen en ging het eens niet, nooit een probleem van gemaakt, dan ging ze gewoon weer mee naar beneden en sliep ze elders.

De avond ben ik vanaf een week of 6/7 gaan doen, vaak badderen, pyjama/slaapzak aan, borst en dan in bed.
Knuffelpop geven, speen erin, muziekolifantje aan, een kus en weg.

Pas sinds kort lees ik 's avonds soms een boekje voor, en vertel ik haar dat ze lekker moet slapen, dan rust ze uit en kan ze weer fijn spelen, enzenz. Maak ik er meer een ritueel van, al lukt dat niet altijd want soms is ze gewoon heel moe.
pi_106539474
Nou wij waren 3 dagen gestopt met Losec maar zijn net weer gestart en ze ligt nu heerlijk bij mij mijn kleine prullie. Ze is er dus duidelijk nog niet aan toe te stoppen met de maagzuurremmers.
pi_106539943
Och arme Saartje :*

En verder zeg ik niks in kader van de fokwet O-)
The way you rock'n'roll
pi_106540616
Ja joh DML, ligt ie lekker in zijn eigen bedje te slapen?
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:23:25 #269
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106540705
*O*
pi_106540830
Zeg maar niets dan DML dat zegt genoeg in deze ;)

Hier is ze echt sneu. Best wel een domper ook eigenlijk.. We waren al een aantal keer expres haar medicatie vergeten en toen merkte we geen verschil. Maar nu na drie dagen dus wel :'( We hebben nu dus net besloten dat wepas weer een poging tot stoppen doen als ze een jaar is.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:33:16 #271
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106541159
Een bijvoeding-update in de vorm van een foto en een video:

Het schiet nog steeds niet echt op, het bakje en lepeltje vallen vooralsnog beter in de smaak dan het prutje! Filmpje was na herhaalde pogingen tot voeren met lepeltje. Hij trok steeds mijn hand met het bakje naar zijn mondje toe :D Je wilt niet weten hoe hoofje, handjes, slabje, broek, bumbo, tafel en muur eruit zagen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Aventura op 07-01-2012 22:40:11 ]
pi_106541399
Hahahaha Aventura.

Eva heeft vandaag bijna niet geslapen, maar daardoor eigenlijk des te meer gegeten. Ze heeft vanmorgen na haar korte slaapje een heel potje gepureerd fruit op. 's Middags nog een kwart banaan. Vond ze héérlijk. Wij aten vanavond mexicaans dus niet echt geschikt voor d'r. Dus heeft ze gekookte wortel zitten knabbelen. Ze heeft niet alles op (gepureerd zou ze dat wel hebben gedaan), maar dat komt volgens mij ook omdat het supersnel was afgekoeld. En dan is wortel vooral koud en nat :')

Ik ga nu ook gauw mijn mandje in want ik vermoed een onrustige nacht door die tandjes. Ik hoop dat ze er gauw zijn, ze is zo sneu op dit moment :{
pi_106541941
Aventura wat doet jouw kleine man me denken aan mijn meisje zeg! De bewegingen, dat ongeduldige, die blik.. Twee druppels water! Leuk!
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:57:44 #274
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106542383
Wat grappig! Hij is inderdaad een tikje ongeduldig en af en toe heel fel, en dat heeft tot nu toe altijd iets te maken met iets in het mondje stoppen. Of dat nou een tepel is, of een speen, of een knisperboekje, of een lepeltje, of een bakje of een (ga zo maar door). Woest met dat koppie heen en weer schudden, strak starende oogjes, een kreet van frustratie... :D Verder is-ie de schattigheid zelve. Het is elke dag dikke pret. Wakker worden met een lach, gaan slapen met een lach, broekje verschonen is met een lach, badderen met een lach. Naar het kdv, in de kinderwagen, op schoot bij wie dan ook, alles is leuk, leuk en nog eens leuk! /einde rozewolkpost (dat mag ook in dit topic, toch?)
  zaterdag 7 januari 2012 @ 23:07:11 #275
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106542840
Wat een heerlijk mannetje Aventura! En ja, dat mag ook gewoon! O+
pi_106544052
Aventura O+ O+ heerlijk!
dat mag niet, dat moet! :D oh wat kun je daar intens van genieten van hoe leuk je eigen kind is he? O+

ik zit momenteel te luisteren naar de snurkgeluiden (ja ech :') ) die mn mini produceert terwijl ze tegen mn lijf aangeplakt hangt. Wat is ze nog klein zo dan en wat kan ik dan in 1 klap op slag hopeloos verliefd zijn op dat hoopje hang-koala <3
pi_106544147
Wat klinkt dat heerlijk Aventura en wat een heerlijk mannetje :) en tuurlijk juist de roze wolk hoort hier toch ook!
  zaterdag 7 januari 2012 @ 23:37:33 #278
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106544218
Aw, ik zie het helemaal voor me. Eergister toen knul het zo moeilijk had viel hij ook 2x in mijn armen in slaap. Die oogjes te zien wegrollen en vervolgens dichtvallen, die totale overgave, prachtig. Wat kun je dan veel van je kind houden. Niets (of nou ja, weinig) is dan nog teveel!
pi_106544274
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 23:33 schreef mignonne het volgende:
Aventura O+ O+ heerlijk!
dat mag niet, dat moet! :D oh wat kun je daar intens van genieten van hoe leuk je eigen kind is he? O+

ik zit momenteel te luisteren naar de snurkgeluiden (ja ech :') ) die mn mini produceert terwijl ze tegen mn lijf aangeplakt hangt. Wat is ze nog klein zo dan en wat kan ik dan in 1 klap op slag hopeloos verliefd zijn op dat hoopje hang-koala <3
Ow dat had ik net ook :) heerlijk alsof ze weer even een hele kleine baby was. Ik genoot ervan ondanks de aanleiding. Maar nu ligt ze in haar eigen bedje en ik hoop dat de losec alweer zijn werk doet zodat ze weer lekker kan slapen :)
Mijn man zei zelfs dat ik zeker expres nu al wilde stoppen met losec zodat ik weer lekker met haar kon plakken! hij zag dat ik het stiekem heerlijk vond! Nou niks stiekem ik vond het gewoon heerlijk!
  zaterdag 7 januari 2012 @ 23:41:52 #280
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106544413
Het is ook heerlijk, maar ze op een gegeven moment met een goed gevoel weg kunnen leggen is natuurlijk ook fijn. Hopelijk slaat de medicatie aan!
pi_106544636
lekker van genieten mp O+ kleine momentjes stelen <3

en ik las het van de losec, vervelend zeg -O- wij kunnen ook echt nog lang niet stoppen, we hebben het weer twee weken zonder geprobeerd maar het is gewoon drama, ja dan niet, dan blijven we gewoon maar doorgaan. Maar goed, omdat we volgende week weer langs de kinderarts moeten moesten we wel weten of ze al met minder toe kon, niet dus :X
pi_106545049
Hoeveel krijgt jou kleintje dan Mig? Hier nu dus ook duidelijk dat ze nog niet met minder kan en helemaal niet zonder, er vielen in ene ook allemaal muntjes waarom ze van de week opeens weer slecht at en sliep en veel bij mij wilde enzo.. Sneu maar ik ben allang blij dat ze zich door de medicijnen echt veel beter voelt :)
  zondag 8 januari 2012 @ 00:42:36 #283
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106546830
Hier een vervelend iets, het is nou al de tweede avond dat volgens mij de borstvoeding 's avonds aardig terugloopt.
Hij blijft maar willen drinken, een half uur lang en daarna weer huilen van de honger en weer een half uur...
Mijn vriend is er vanavond niet en van mij wil die niet de fles.
Frustrerend hoor, zowel voor hem als voor mij :{
Rayen 2½ jaar!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 januari 2012 @ 00:43:55 #284
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106546885
Clusteren icm een regeldagje TJ. Klinkt herkenbaar! Gewoon lekker met beeb op bed duiken, niet naar de tijd kijken en gewoon proberen te genieten dattie zo graag dicht bij je wil zijn!

pi_106546902
TJ dat is heel gewoon!
het heeft zelfs een naam dat noemen ze clusteren.
Heel veel kindjes hebben daar een paar uur per dag last van, meestal 's avonds.

Vooral niet druk om maken, maar gewoon lekker aan toe geven en samen op de bank gaan zitten, fles drinken erbij en de afstandsbediening binnen handbereik.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 januari 2012 @ 00:50:32 #286
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106547103
GMTA P_iglet!

zondag 8 januari 2012 @ 00:56:56 #287
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106547339
quote:
12s.gif Op zondag 8 januari 2012 00:43 schreef DJMO het volgende:
Clusteren icm een regeldagje TJ. Klinkt herkenbaar! Gewoon lekker met beeb op bed duiken, niet naar de tijd kijken en gewoon proberen te genieten dattie zo graag dicht bij je wil zijn!
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 00:44 schreef p_iglet het volgende:
TJ dat is heel gewoon!
het heeft zelfs een naam dat noemen ze clusteren.
Heel veel kindjes hebben daar een paar uur per dag last van, meestal 's avonds.

Vooral niet druk om maken, maar gewoon lekker aan toe geven en samen op de bank gaan zitten, fles drinken erbij en de afstandsbediening binnen handbereik.
:@ :@ :@
Pfff het is me meermalen verteld hier op het forum, en nu vraag ik het weer.
Denk ik eraan dat het weer clustertime is dan :@ |:(
Ik had wel in mijn hoofd dat hij vaker kon komen, maar wist niet dat hij dan ook lang aan de borst kan hangen. Want een half uur vond ik toch tamelijk lang...
En ik me zorgen maken dat er geen voeding in mijn borsten zit, dat zit er dus wel als ik het goed begrijp.
Wel erg jammer voor mijn "arme tepeltjes" :+
Rayen 2½ jaar!
pi_106547414
Joh sommige kindjes laten uren lang nauwelijks los :D

Met die voeding zit het vast wel goed, zeker als je gewoon op zijn vraag voed en niet gaat lopen rekken tussendoor.
Voor wat betreft je tepels. Extra goed opletten dat hij goed aanhapt, zo niet dan loshalen en opnieuw laten happen.

Succes!
  zondag 8 januari 2012 @ 01:04:08 #289
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106547519
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 00:59 schreef p_iglet het volgende:

Met die voeding zit het vast wel goed, zeker als je gewoon op zijn vraag voed en niet gaat lopen rekken tussendoor.
Voor wat betreft je tepels. Extra goed opletten dat hij goed aanhapt, zo niet dan loshalen en opnieuw laten happen.

Succes!
Jee nooit geweten, arm kind van mij, ik maar denken dat het abnormaal is :@
Rayen 2½ jaar!
pi_106547592
Zolang hij dat niet meer doet als ie 18 is, is het volkomen normaal :P

Gewoon aan toegeven, in meegaan en vooral niet druk over maken. Als je je er druk over gaat maken dan is dat veel vermoeiender voor beide, dan wanneer je gewoon lekker op bed gaat liggen of op de bank gaat zitten en geniet van de tijd samen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 januari 2012 @ 01:11:54 #291
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106547754
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 01:06 schreef p_iglet het volgende:
Zolang hij dat niet meer doet als ie 18 is, is het volkomen normaal :P

Gewoon aan toegeven, in meegaan en vooral niet druk over maken. Als je je er druk over gaat maken dan is dat veel vermoeiender voor beide, dan wanneer je gewoon lekker op bed gaat liggen of op de bank gaat zitten en geniet van de tijd samen.
dat dus :Y

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 januari 2012 @ 01:13:53 #292
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106547808
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 00:59 schreef p_iglet het volgende:

Succes!
ik heb hier een (persoonlijk) record van een uur of drie á vier? :') en in 't begin wat 't wakker worden bij loskoppelen, nu is 't tussendoor lachen, happen, bijten, lostrekken, aanhappen drinken, bijten, loslaten, drinken, etc in willekeurige volgorde :')

zondag 8 januari 2012 @ 01:31:03 #293
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106548277
Haha een uur of 3 á 4 :D

Ondertussen is hij in slaap gevallen, in zijn eigen bedje !!!!!!
Gisteren en vandaag ook al middagslaapjes in zijn eigen bedje, het gaat de goede kant op ;)
En dat na 6 weken plakken aan en op mij, maar dat mocht die ook gerust hoor.
Maar dat hij al af en toe in zijn eigen bedje slaapt is ook lekker :+
Rayen 2½ jaar!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 januari 2012 @ 01:35:52 #294
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106548365
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 01:31 schreef TimeJumper het volgende:
Haha een uur of 3 á 4 :D

Ondertussen is hij in slaap gevallen, in zijn eigen bedje !!!!!!
Gisteren en vandaag ook al middagslaapjes in zijn eigen bedje, het gaat de goede kant op ;)
En dat na 6 weken plakken aan en op mij, maar dat mocht die ook gerust hoor.
Maar dat hij al af en toe in zijn eigen bedje slaapt is ook lekker :+
Als hij zichzelf zó heeft af liggen tanken dan heb je goed kans dat even een paar uur slaap pakt nu. Misschien nog een tip voor als je het clusteren 's avonds vervelend vindt ... clusteren kan ook op verzoek van de mama he ;) gewoon op een tijdstip dat het jou wél uitkomt, veel bloot op bloot (huidcontact stilt de mamahonger) en lang knuffelen en aanleggen. Dan zul je zien dat hij daar op z'n "normale" clustertijden ineens minder tot weinig behoefte meer aan heeft.

pi_106551857
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 21:37 schreef Aventura het volgende:
stevig ouderschap, dat klinkt als een eufemisme :') Krijg altijd jeuk van dat soort initiatieven. Het dient waarschijnlijk een goed doel, maar het is wel erg betuttelend.
Ik krijg dat gevoel er ook bij, maar het dient wel een functie omdat onze manier van opvoeden zo veranderd is dat informatie niet meer als vanzelfsprekend van generatie op generatie wordt overgedragen en die taak daarom nu maar door instanties wordt opgenomen. Vaak zijn de adviezen bedoeld om lageropgeleiden te ondersteunen bij het opvoeden van hun kinderen en dat werkt een bepaalde toon in de hand. Heel jammer, want ik denk dat veel ouders gebaat zouden zijn bij praktisch en vooral laagdrempelig advies. Als je geluk hebt kun je daarvoor terecht bij je consultatiebureau, maar ik vind die adviezen vaak vrij generiek.

Ik ben zelf een echte informatiejunk. In de regel doen we hier ook alles op gevoel, maar ik ben altijd geïnteresseerd in nieuwe inzichten. Ik heb Lekker slapen zonder huilen gekocht toen er hier helemaal geen slaapperikelen waren.
pi_106551870
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 22:33 schreef Aventura het volgende:
Een bijvoeding-update in de vorm van een foto en een video:

[ afbeelding ]

Schattig! :D
pi_106551873
Joehoe, DML, hoe ging het vannacht?

TJ, wat DJMO al zei: veel kindjes maken na een clustersessie een wat langere ruk slaap. Misschien is dat een beetje een troost. :+
pi_106551883
House of the bad mothers ahoy.

Dot sliep vrijdag op zaterdag voor het eerst in maanden door. Fijn voor ons, maar ook voor haar!
Vergeten we gister haar gebruikelijke fles voor het naar bed gaan. Hoppaa, onrustig slapen, veel piepen, drinken en spugen om 1 en daardoor weer honger om 3. Alledrie een kutnacht -O-
pi_106551884
En een hopelijke *O* voor DML!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 januari 2012 @ 09:23:13 #300
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106552056
mijn baby zei gericht mama! met een hele diepe keelgrom; 't klonk ontzettend oerachtig _O-

pi_106554432
Dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')