quote:
Tja, dat kan niemand voor je bepalen, alleen jijzelf. Wel kan je natuurlijk bijdragen aan de ideeën die anderen hebben, bijvoorbeeld mensen van The Zeitgeist Movement.
quote:
Op woensdag 18 januari 2012 20:55 schreef allesbeterweter het volgende:Ik weet het ik vind deze zeitgeist movement ook een goed concept.
Maar mensen zijn bang voor veranderingen en willen misschien loonslaaf zijn?
Ik denk dat zeitgeist zijn tijd 50 jaar vooruit loopt en wij dus 50 jaar achter misschien?
Maar ik heb wederom gewoon geen gelijk omdat de macht en rijkdom gelijk wil hebben?
En wij dus loonslaven moeten blijven ?
Veel vragen, maar degene waar ik op in wil gaan is die over veranderingen. Persoonlijk denk ik dat we inderdaad bang zijn voor veranderingen, of ze in ieder geval niet graag zien. We gebruiken ons brein voor constanten, patronen etc te herkennen, en dan is het lastig wanneer alles telkens verandert, dat kost immers energie. Paradoxaal genoeg ontkomen we nooit en te nimmer aan verandering, want alles verandert.
Ik denk dat we nog steeds moeten leren om verandering als standaard te accepteren. Dat, en meer proberen kennis (van bijvoorbeeld wetenschap) om te zetten in wijsheid (door de maatschappij er actief mee vooruit te helpen).