Je kunt heus een aparte divisie inrichten, waarbij je een klassieke (lees: Spartaanse) aanpak hanteert. Daarbij wordt geen enkel middel geschuwd om die gasten in de houding te krijgen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:20 schreef LXIV het volgende:
In dienst is niks. Vergeet niet dat het leger tegenwoordig een professionele organisatie is waarbij hoge eisen worden gesteld aan het personeel en men dit personeel ook moet kunnen vertrouwen. Dan kun je ieder crimineel straatschoffie daar niet instoppen, wat moet je er mee?
Of ze komen als geharde crimineel uit de drilschool en begint zelf als een eigen bende en hanteer een drilregels die toen aangeleerd.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:20 schreef LXIV het volgende:
In dienst is niks. Vergeet niet dat het leger tegenwoordig een professionele organisatie is waarbij hoge eisen worden gesteld aan het personeel en men dit personeel ook moet kunnen vertrouwen. Dan kun je ieder crimineel straatschoffie daar niet instoppen, wat moet je er mee?
Wat je wel zou kunnen doen is een soort militaire drillschool. Bijvoorbeeld geleidt door (ex)-militairen. Dan kan de veroordeelde kiezen tussen bijv 6 maanden drillschool of 1 jaar gevangenis.
Op zo'n school wordt dan discipline, normen en waarden, fysieke fitheid en een paar nuttige skills aangeleerd. Daar worden ze eerder beter van. Van gevangenis worden ze eerder slechter.
Zeer geschikte legeronderdelen, waar ze raad weten met een fysieke aanpak en discipline, zijn de commando's en de mariniers. Het is inmiddels meer dan 20 jaar geleden dat ik in het leger geweest dus het kan nu best anders zijn. Maar ik heb bij de keuring heel wat jongensdromen van mariniers-in-spe uit elkaar zien spatten omdat ze afgekeurd werden op psychische gronden of een niet brandschoon verleden. Mannetjes van 17 die niet om zouden kunnen gaan met gezag of die al ervaring hadden met gewelddadig gedrag konden vroegtijdig hun biezen pakken.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:24 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je kunt er ook voor kiezen om ze te verspreiden onder andere beginnend (beroeps)soldaten. De groep corrigeert ze gemakkelijk.
Er komt dan vanzelf een moment dat ze besluiten om deel te nemen, of er aardigheid in krijgen. Vanaf dat moment kun je ergens aan werken.
En wie gaat dat betalen in tijden van mega bezuinigingen?quote:Op woensdag 4 januari 2012 03:10 schreef Gabbylicious het volgende:
Mensen drillen, yeah right
Je zou ze misschien kunnen behandelen.
het land van herkomst.quote:Op woensdag 4 januari 2012 03:13 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
[..]
En wie gaat dat betalen in tijden van mega bezuinigingen?
Dat is een moeilijke vraag die te beantwoorden valt. Ik zou pleiten voor een versoepeling van de aansprakelijkheid van de ouders. Ik zou pleiten dat ouders voor kinderen tot 16 jaar in eerste aanleg aansprakelijk zijn voor de daden van hun kind. Als het hun geld gaat kosten, dan zullen ze het wel nalaten om hun kroost soft aan te pakken.quote:Op woensdag 4 januari 2012 10:58 schreef Eva4Evah het volgende:
Kijk, je moet beginnen bij de oorzaak: de opvoeding. Daar gaat het dus fout. Maarja, dat is dus lastig, want hoe ga je als overheid vertellen hoe je een kind moet opvoeden?
Precies, gewoon het mandaat van de politie wat aanpassen en meppen maar.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:18 schreef Hexagon het volgende:
Erg dure en ingewikkelde oplossing voor een paar rotjochies.
Ik dnek gewoon dat de politie eens wat adequater mag optreden op straat als er herrie is.
En wat als iemand straatterrorist is en al in het leger zit? En als die zich in het leger dan ook schuldig maakt aan strafbare feiten, laten we zeggen een zedenmisdrijf, wat dan? Het lijkt wat vergezocht maar het gaat om het idee...quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:50 schreef Zeeland het volgende:
Laat ik even met populistisch tegengeluid komen. Ik heb het betoog gelezen maar vraag me serieus af wat het nou eigenlijk inhoud. 'Straatterroristen moeten vijf jaar het leger in, dat zal ze leren!' is een beetje de strekking van het verhaal. Totaal voorbij gegaan wordt er aan het feit dat deze oplossing ontzettend duur is. Het meest jammerlijke is nog dat er geen enkele beschrijving wordt gegeven van wat 'staatsterrorisme' betekent. Het kan toch niet zo zijn dat als je een steen door een ruit gooit je gestraft wordt met 5 jaar gedwongen arbeid. Of spreken we over ergere delicten als we over 'straatterrorisme' spreken?
Straatterroristen is een populstische term voor jeugdige tot adolescente delinquenten/recidives (14 tot 25 iaar), hoofdzakelijk van allochtone komaf, die zich vanaf jonge leeftijd al herhaaldelijk wagen aan middel- tot zware misdaad (vaak met extreem geweld en een lafhartig karakter) en de straat beschouwen als hun territorium. Men weigert deel te nemen aan de maatschappij (werken, educatie, erkenning wet, normen- en waarden) en staat vaak op de drempel om zich door te ontwikkelen tot zware misdadiger cq georganiseerde misdaad.quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:50 schreef Zeeland het volgende:
Laat ik even met populistisch tegengeluid komen. Ik heb het betoog gelezen maar vraag me serieus af wat het nou eigenlijk inhoud. 'Straatterroristen moeten vijf jaar het leger in, dat zal ze leren!' is een beetje de strekking van het verhaal. Totaal voorbij gegaan wordt er aan het feit dat deze oplossing ontzettend duur is. Het meest jammerlijke is nog dat er geen enkele beschrijving wordt gegeven van wat 'staatsterrorisme' betekent. Het kan toch niet zo zijn dat als je een steen door een ruit gooit je gestraft wordt met 5 jaar gedwongen arbeid. Of spreken we over ergere delicten als we over 'straatterrorisme' spreken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |